eio.com lcd display, part III niet voor bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

YEAH!! Dat is nog is goed nieuws....
Eindelijk nu maar afw8ten hoe ze aan komen; en Nicap is het goed als ik je als nog verzendkosten stuur??

Outlook gaat dat niet voor je doen maar er zijn vast wel andere proggies die het doen want het is op zich niet zo moeilijk.

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

nee ik weet wel dat outlook dat niet gaat doen (dat=bericht op lcd bij nieuwe mail), maar welk programma doet dat wel?
en waar blijft LCDriver v2.0?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

is goed zixon.
dan is dat allemaal rond.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dan word het tijd dat ik alvast wat spullen moet gaan halen om dat ding werkend te gaan krijgen...

Dat word dus:
* 1 10Kohm Weerstand
* 1 100 Ohm weerstand
* 1 printerkabel
Ben ik iets vergeten¿

Afbeeldingslocatie: http://lcdriver.pointofnoreturn.org/lcd44780.gif
Ik snap dit schema niet geheel. :O

Zijn die weerstanden [die 10K en 100 dingen] nou op 3 punten aangesloten¿ :?

En alles wat op de ground moet kun je gewoon op dat zwarte kabeltje van een voedingsstekkertje pleuren¿

En: is het aan te raden al die weerstanden etc, ergens op vast te solderen¿ ZO los aan de LCD lijkt me niet zo stevig IMHO... Waarop kan dat¿ [als dat nodig is]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

die weerstanden hebben 3 pootjes en heten in de winkel potmeters, besteld ff wat makkelijker, en ja alles wat gnd is gewoon aan die zwarte knopen

• te(X)en

te(X)en

plons...

Die 10K potmeter mag ook wel wat minder zijn hoor, hij moet namelijk bijna "dicht" staan om een goed beeld te geven.

• TriLithium

TriLithium

nee dat is niet de bedoeling, je moet er een spanning op zetten en een niet te grote stroom laten lopen door die potmeter want er wordt bijna geen zak nuttig gebruikt bij deze potmeter, je krijgt met een kleinere potmter hetzelfde effect maar met een grotere stroom die je rechstreeks in lucht op laat gaan, dus mooi die 10k aanhouden
wordt ook in alle datasheets van display's gebruikt, op een enkele vage jappen datasheet na, 1k nml, maarja die gasten zijn altijd wat vaag in hun eigen taaltje, bekeek ik de engelse staat er gewoon een 10k potmeter, :?

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
texen ik bedoelde welke programma gebruik je voor je lcd:+

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dus die krengen heten potmeters¿
En hoe stel ik ze in dan¿ [ben echt een nitwit op dat gebied]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
hangt ervan af..
je hebt instelpotmeters, en die stel je in met een precisieschroevendraaiertje of een trimsleutel.
je hebt ook "gewone" potmeters met een asje, dan kan je gewoon met je vingers hem richting de goede stand draaien.

De laatste soort is duurder en groter. Ik zou dus gewoon voor het eerste type gaan.

Verwijderd

owk, maar kan het ook ZONDER 'potmeter'?

• TriLithium

TriLithium

die van 100 kan je evt weglaten even wat mee kloten met vershillende waarden tussen 0 en 100, maar die van 10k wordt heel stuk lastiger, zou je aanraden om dat ding er gewoon tussen te laten

• te(X)en

te(X)en

plons...

zo'n potmeter kost haast niks en daarmaa kan je dus instellen hoe fel de becklight is en hoe groot het contrast en dat is zeker nodig want daarmee kan je je lcd mooi scherp krijgen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
enenenennen??

al iets gehoord

btw wat zijn die gvd printerkabels duuuuuur.
keek ff laatst snel bij bynabyte ok hij was wel 1.8m koste de kabel bijna 20,-.

als iemand een goedkope winkel weet geef een GIL.

[edit]
kheb ff bij mycom.nl gekeken omdat die winkel bij mij in de buurt is en daar kost een bi-... kabel 1.8m 5 gulden dus dat is te doen als ik die nodig heb...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

Nee, ik heb niks ontvcangen nog. Zou toch wel moeten als ze het op de 16e hebben verstuurd. Ik zal eens een mailtje sturen naar de douane, moet ik wel eerst ff zoeken waar precies naartoe.
Of zou 10 dagen nog redelijk normaal zijn?

Verder. kijk ff bij de mediamarkt. Ik heb daar een printerkabel gekocht voor 6 piek ofzo en deze had ook de juiste stekkers. Soms heb je stekkers die je niet goed los kan krijgen. Met deze heb ik daar geen last mee, omdat ik ze zo los kan klikken.
Pagina: 1 2 3 Laatste