u tja wat mot ik hier op zeggen?Op zondag 04 maart 2001 00:28 schreef SaURoN het volgende:
ResTTim Regelt het wel ff
ik heb mijn display nog niet.
ziet er rete strak en scherp uit dat displaytjeOp vrijdag 02 maart 2001 10:10 schreef Mennootje het volgende:
Ok, daar komt-ie dan.
home.soneraplaza.nl/qn/prive/lm.sman/LCDisplay.avi
Hij is ongeveer 1 MB groot, voor 13 seconden film. Wel in Divx.
Eerst zie je LCD Driver van Herman en dan Lorty's plugin.
cant wait any longer:P
btw mennootje kun je ff meer pics en film plaatsen. plz.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
ow kun je dat progje dat je gedownt hebt en veranderd hebt ff inzippen en uploadn zodat wij het kunnuh downen.Op zondag 04 maart 2001 01:33 schreef RTBravo het volgende:
Hmm mijn intresse is weg, omdat ik op http://www.mswanson.com/~nstuart/lcd/ een plugin voor winamp heb gedownd die na wat prutsen in de instellingen (standaard gaat ie bij mij veel te snel) hetzelfde weergeeft als die van Lorty, alleen is ie wel lekkur freeware
Hij staat gezipt op :
http://members.ams.chello.nl/johnny.mijnhout/winlcd.zip
Ik heb een indeling gemaakt die ik wel aardig vond. Je moet zelf maar in de ini file kijken als je wat wilt veranderen eraan.
(P.S. alle eer naar de maker van de plugin he, niet ik dus
Hij geeft alleen beeld op regel 1 en regel 3
http://lortymp3car.terrashare.com/lortymp3car24.exe
Lorty's plugin v2.4
Volgens mij is dit gewoon de niet-shareware versie
Op zondag 04 maart 2001 14:58 schreef murdock het volgende:
Ik heb hem eindelijk ingebouwd ben er 3uur mee bezig geweest maar zit er eindelijk in en het staat echt mooi:7
eerst fotooooos dan postenOp zondag 04 maart 2001 15:01 schreef SaURoN het volgende:
FOTOSS!!!!!!!!!!!!!
maar wij stellen het zeer op prijs als u een kleine verzameling foto's hier post van uw lcd display die u zojuist heeft ingebouwt heeft. als dank mede tweakers
ReseTTim
WE gaan me geen u noemen he ik ben ook maar 21jaar jongmaar wij stellen het zeer op prijs als u een kleine verzameling foto's hier post van uw lcd display die u zojuist heeft ingebouwt heeft. als dank mede tweakers
ReseTTim
En ik wil heel graag foto's posten maar heb geen camara dus vandaar dat ik vraag wie er in de buurt woont
Maar zo te zien krijgen jullie nog genoeg pics...
heb je eigenlijk nog iets gehoord van EIO? en anderz motten we maar met zn alle maar die kant op om het op te halen
mennootje waar ben je dan op vakantie? hebbie een laptop mee ofzo?Op zondag 04 maart 2001 17:29 schreef Mennootje het volgende:
Sorry maar nog een filmpje lukt niet meer deze week. Ben dan namelijk op vakantie.
Maar zo te zien krijgen jullie nog genoeg pics...
Ik heb de hele maand juni vakantie en ga naar de US of A hehe. Ook naar californie(EIO). Als ik het kan vinden ga ik er eens kijken.
Iemand nog een webcammetju tekoop
Verwijderd
Ik heb dit topic effe niet gevolgd maar mijn display doet het ook (seiko 4x20):o.
Matige is dat de ondersteuning onder NT5 brak is. Dit vind ik echt niet fijn, ik kan namelijk al de winamp plugins niet draaien
LCD Driver vind ik eigenlijk niet zo'n heeel fijn proggie, het conflicteerd namelijk met MBM
Heb nu een geprogged atmel chippie bij bugs besteld zodat ik een backplate kan bouwen, dit geeft betere ondersteuning en je hebt je palalele port vrij
Foto's heb ik helaas niet, heb geen digicam
Ik kan nog wel effe doorgaan maar zo is het genoeg
Voor meer info moet je maar effe posten, bv mbt tot backplate.
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden
Dit is de case
Lcd met de winamp plugin thx RTBravo voor de plugin
nog een
en nog 1
Deze is met het proggie LCD driver
En dit aan het eind van de winamp plugin
zal van de week ff betere neerzetten
Ik moet voor mijne nog ffies een kastje maken zodat ik em extern kan monteren.
http://www.mv.net/ipusers/cdwalker/lpt_driver.html
Daar zat ik ook nog aan te twijfelen om hem extern te maken maar vondt het zo toch leuker minder kans op beschadigen met al die huisdieren hierOp zondag 04 maart 2001 22:23 schreef RTBravo het volgende:
Heel netjes gedaan Murdock
Ik moet voor mijne nog ffies een kastje maken zodat ik em extern kan monteren.
Ik heb gewoon ff mijn cdrom speler uit elkaar gesloopt en ik had nog 2 beugeltjes van 19inch hub die erop gezet beetje uitvullen en slopgaatjes maken en hij valt er precies voor.
Alleen die gaatje van die printplaat van die lcd heb ik ff iets groter geboord had er geen boutjes voor en nu pas dat ook.:)
Ziet er rete strak uit, kheb meteen zin in mjin display. btw als ik naar dat filmpje kijk en vervolgens naar jou fotos dan vind ik dat display wel scherp:9, klopt dit ook?Op zondag 04 maart 2001 20:52 schreef murdock het volgende:
En hier een paar plaatjes ze zien er niet al te best uit maar moet maar.
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden
Dit is de case
[afbeelding]
Lcd met de winamp plugin thx RTBravo voor de plugin
[afbeelding]
nog een
[afbeelding]
en nog 1
[afbeelding]
Deze is met het proggie LCD driver
[afbeelding]
En dit aan het eind van de winamp plugin
[afbeelding]
zal van de week ff betere neerzetten
ennuh hoe hebbie psies dat display aangesloten want ik zie dat je een big tower hebt dus dat mot een langkabeltje zijn. kan je ook nog fff meer pics maken, maar dan met aansluiting en bevestiging op die front panels is wel
Van binnen ziet het er niet zo mooi uit moet ik nog veranderen ik wil de oude ide en voeding aansluiting gaan gebruiken van de cdrom speler dus dat het een compleet los setje wordt.
Maar ik wilde het er ff snel in hebben.:o
En inderdaad die lcd is scherp:7
AI, dan moet ik dus uitkijken dat ik me er niet aan snij...En inderdaad die lcd is scherp:7
Waar kan ik eigenlijk een beetje goedkoop zon printerkabelstekker halen¿
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Je kan beter gewoon een printerkabel nemen en doorknippen dan zit alles al goed gesoldeert in de stekker.Op maandag 05 maart 2001 21:15 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Waar kan ik eigenlijk een beetje goedkoop zon printerkabelstekker halen¿
Hoef je alleen nog maar ff naar de nummers te kijken en de kleur van de draden.
Gewoon ff een oud printerkabeltje doorknippen
Vandaag al weer geen mail van EIO gvd.Op maandag 05 maart 2001 20:17 schreef LeonO het volgende:
En Nicap, nog wat van eio.com gehoord?
Begin het nu wel een beetje spuugzat te worden. Zo lang duurde dat bij de eerste groep volgens mij niet.
sorry voor mijn afwezigheid in de topic, maar heb het ongekend druk
Waar kan ik zon printerkabel een beetje goedkoop krijgen, nieuw kosten die krengen namelijk een half fortuin...Op maandag 05 maart 2001 22:18 schreef murdock het volgende:
[..]
Je kan beter gewoon een printerkabel nemen en doorknippen dan zit alles al goed gesoldeert in de stekker.
Hoef je alleen nog maar ff naar de nummers te kijken en de kleur van de draden.
Gewoon ff een oud printerkabeltje doorknippen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Enneh, ik zal van de week ff bellen naar EIO, misschien dat ik dan meer te weten kom. Ik vind dit echt belachelijk worden.
En een foto van de voorkant zonder de klepjes
was het niet mooier geweest als je die metalen glanzende rand er ook omheen had gehouden?Op dinsdag 06 maart 2001 19:36 schreef murdock het volgende:
Nog een voorkant met daglicht
[afbeelding]
En een foto van de voorkant zonder de klepjes
[afbeelding]
ik ga dit iniedergeval wel doen want het ziet er zo wel mooi uit lijkt mij als je die rand juist ziet.
Op donderdag 08 maart 2001 12:37 schreef LeonO het volgende:
Enne enne enne ennnnnnnnnnnneeeeeee?
Volgens mij wil hij zeggen : Gimme status update please..., kortom, hij wil weten of er nog nieuws is...Op donderdag 08 maart 2001 20:21 schreef RTBravo het volgende:
[..]
zeg dan niks...
Zal wel niet anders had nicap al gepost..
\o/
Ik heb goed nieuws, ik heb eindelijk een mailtje ontvangen van ze. Het geld is ontvangen en de spullen worden verscheept. Ik hoop niet dat ze hier ook zo lang over doen deze keer.
\o/
maar goed het is iniedergeval goed nieuws
:)(8>8-)B-)
btw
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
Eindelijk zeeeeeeeeeeer goed nieuws!!
Nou maar hopen dat ze er snel zijn
En hoe doen we dat met versturen/ophalen??
Verwijderd
maar als ik het goedbegrijp werkt er bijna nix onder win2k? alleen dat proggie van Herman Kuisman
Ik zal morgen eerst is een LPT kabel gaan slopen en ff gaan solderen
Heeft iemand nog proggies die WEL werken onder win2k?
Als het goed is heb je daar al lang geleden een mailtje over gehad.Op vrijdag 09 maart 2001 20:34 schreef ZiXon het volgende:
YEAH!!
Eindelijk zeeeeeeeeeeer goed nieuws!!
Nou maar hopen dat ze er snel zijn
En hoe doen we dat met versturen/ophalen??
Degene die verzendkosten heeft betaald krijgt het toegestuurd. Degene die geen verzendkosten heeft betaald haalt hem OF bij mij op OF hij heeft met iemand geregeld waar hij hem op kan halen. En als er onderling overlegd zou worden zou ik ook een mailtje krijgen over het hoe en wat, anders weet ik niet hoeveel LCD's ik naar iemand op moet sturen. Ik zal iedereen die geen verzendkosten heeft betaald een mailotje sturen voor de zekerheid.
Verwijderd
Misschien moeten we ff topic daarover openen met waar iedereen woont en wie het wil regelen.
ZiXon, ReseTTim en TriLiThium zijn de enigen die geen verzendkosten hebben betaald, dus ik neem dan aan dat jullie 3en iets geregeld hebben met iemand. Dus dat ik het naar iemand verstuur die bij jullie in de buurt woont.
ik heb zelf wat met Leon afgesproken omdat hij toch in A'dam woont en op Woe en Vrij. mijn richting op komt omdat hij daar in de buurt werkt hebben we wat afgesprokenOp zaterdag 10 maart 2001 17:30 schreef Nicap het volgende:
Volgens mij heb je dan iets gemist ZiXon. Volgens mij is er al overlegt. Dat moest ook VOORdat er betaald werd, anders weet je toch niet welk bedrag je over moet maken(dus incl of excl verzendkosten.
ZiXon, ReseTTim en TriLiThium zijn de enigen die geen verzendkosten hebben betaald, dus ik neem dan aan dat jullie 3en iets geregeld hebben met iemand. Dus dat ik het naar iemand verstuur die bij jullie in de buurt woont.
^^^
.

.

\o/
jij krijgt geen pak rammel. dit topic krijgt een pak rammel en nu geef ik hem een trap onder zijn kont zodat ie de lucht invliegt :):)Op maandag 12 maart 2001 05:07 schreef LeonO het volgende:
Een pak rammel? Wie? Ik????
^^
Verwijderd
Ik heb de chips van bugs binnen, één geproggede atmel en één max chip voor aansturing.
Ik ga binnenkort effe materialen halen zodat ik het printje in elkaar kan zetten en ik de paralelle poort vrij heb.
Zodra alles functioneerd zal ik wat foto's van de backplate + LCD scherm maken. Moet alleen effe een digicam zien te fixen.
Waarom moeten jullie hem nou een pak rammel geven?Op zondag 11 maart 2001 23:40 schreef ReseTTim het volgende:
moest hem ff een flink pak rammel geven want hij wou niet blijven zweven in de hoogte.
^^^
.
.
.
Oh! ik weet het al, jullie willen natuurlijk horen dat ik morgen een digicam ga proberen te lenen om dan foto's te maken van hoe ik mijn lcdtje heb ingebouwd!
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Verwijderd
Zoals velen onder jullie was ik ook *zwaar* onder de indruk van de LCD displays
http://www.velleman.be/productlist2.asp?lan=1&id=345167
Wie gebruikt er ook deze displays ?
en zouden de schema's en programma's ook werken met deze displays?
Alle specificaties staan erbij BTW
dank bij voorbaat
Taranis
ik kon hem dus niet lenenOp Tuesday 13 March 2001 19:01 schreef te(X)en het volgende:
[..]
Waarom moeten jullie hem nou een pak rammel geven?
.
.
.
Oh! ik weet het al, jullie willen natuurlijk horen dat ik morgen een digicam ga proberen te lenen om dan foto's te maken van hoe ik mijn lcdtje heb ingebouwd!
zal dus wel ergens volgende week worden
typo
ik heb dus via m'n werk zo'n ding kunnen bestellen en wel deze, maar die dingen hebben ee fout in hun karakter zet zitten, als ze een helemaal vol blokje neer moeten zetten dan staat er in het wit een p in, ik heb inmiddels m'n 2e display van hun en die doet hetzelfde, dus dat wordt binnenkort weer bellen met velleman.hallo,
Zoals velen onder jullie was ik ook *zwaar* onder de indruk van de LCD displays maar aangezien ik iets te laat was voor de display te bestellen bij www.eio.com ben ik zelf op zoek gegaan naar alternatieven. Daarbij kwam ik bij de lokale electronica boer de www.velleman.be kit tegen en die bevat ook een hele serie displays. http://www.velleman.be/productlist2.asp?lan=1&id=345167
Wie gebruikt er ook deze displays ?
en zouden de schema's en programma's ook werken met deze displays?
Alle specificaties staan erbij BTW
als jij kan leven met dat(is behoorlijk irritant naar mijn id) vin ik het best, maar anders zou ik ff wachten met aanschaf en kun je beter die display's bij conrad proberen ook al zijn die vrij duur voor eentje met backlight.
btw cant wait any longer but I must wait.
Verwijderd
Is dit een fout die in de hele productielijn te vinden is? (ik wil een 2x20 bestellen)Op Wednesday 14 March 2001 16:43 schreef TriLithium het volgende:
[..]
ik heb dus via m'n werk zo'n ding kunnen bestellen en wel deze, maar die dingen hebben ee fout in hun karakter zet zitten, als ze een helemaal vol blokje neer moeten zetten dan staat er in het wit een p in, ik heb inmiddels m'n 2e display van hun en die doet hetzelfde, dus dat wordt binnenkort weer bellen met velleman.
als jij kan leven met dat(is behoorlijk irritant naar mijn id) vin ik het best, maar anders zou ik ff wachten met aanschaf en kun je beter die display's bij conrad proberen ook al zijn die vrij duur voor eentje met backlight.
Welke controller wordt er hier gebruikt?
Kan je hetzelfde schema gebruiken als die die eerder gepost zijn ?
mvg
Taranis
weet niet zeker, maar ik ben bang van welIs dit een fout die in de hele productielijn te vinden is? (ik wil een 2x20 bestellen)
Welke controller wordt er hier gebruikt?
[quote]
Kan je hetzelfde schema gebruiken als die die eerder gepost zijn ?
[quote]
ja dat wel, want ze zijn gewoon pin compatible met die hd44780 dingen, ze zouden in principe identiek zijn, zo jammer dat die karakter set fucked up is
Verwijderd
't is maar omdat ik niet veel zin heb om die dingen te importeren uit het buitenland... en die kits van velleman hier redelijk goedkoop te verkrijgen zijn.
mvg
Taranis
http://www.2morrow.com/screenshots.htm

ik d8 misschien hebben jullie wel wat aan deze link ennuh het zou wel VET zijn als je dit ook zo kon hebben.:9
dus het kan nietOp Thursday 15 March 2001 00:23 schreef te(X)en het volgende:
alleen voor serieel
En waar kan ik goedkoop zo'n panel halen?
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
ook geen mailtje dat het verstuurd is ofzo.
kut-zaak, maar de displays DIE ze leveren, zijn over het algemeen WEL goed.
Voor mij iniedergeval eenmalig dat ik daar bestel. Maar het zijn ook al oudjes die daar werken, kijk maar eens naar de plaatjes van die Barry Gott. En het zijn 2 broers die het runnen geloof ik. Sociaal zijn ze daar iniedergeval wel goed bezig(weggeven van netwerkkabel aan scholen en zo).
mail plz. als je tijd/zin/wil/kan een mailtje naar hun toesturen dat we erg ongeduldig worden en of ze het al op gestuurd hebben.
bij mij doet die site het ook niet. erg raar by de weg. hopen maar dat de server plat ligt en niet het bedrijf zelf.Op zondag 18 maart 2001 02:33 schreef LeonO het volgende:
Er is wat raars aan de hand met die eio.com site. De nameservers doen in ieder geval raar (zeggen dat www.eio.com niet bestaat etc.). Maar de site is nog gewoon hier te vinden. Afijn, laten we er maar het beste van hopen.
ennuh warom zouden ze failliet zijn als er 2 grote zendeningen naar nederland zijn gegaan?
Ik had een verzoek van leon gekregen en heb die gemaild aan eio, maar ik kreeg het mailtje dus terug omdat hij niet afgeleverd kon worden. Ze moeten snel weer in de lucht vind ik.
Ik hoop dat dat binnenkort opgelost is.
Met andere woorden, ik kan dus niks doen.
btw, misschien hebben ze een lcd ingebouwd in hun server die wij net besteld hebben. Dan gaat het dus een tijdje down he*D
tis toch pas morgnwe (dinsdag) dat je dit leest.
btw eio.com doet het nog steeds niet kbegin zorgen te maken, maar ik neem aan als zij mailen dat ze het geld hebben aangehad dat ze dan ook meteen het pakket versturen naar ons. tenminste neem ik aan.
Verwijderd
misschien een beetje laat, maar better late than never...Op donderdag 01 maart 2001 23:09 schreef Demoniac het volgende:
KNAP-regel
Kathode Negatief
Anode Positief
Ik weet niet wat ze jullie leren, maar de KNAP regel geldt alleen bij elektrolyse [ alleen elektrolyse is knap], en well...
Dit is geen elektrolyse...
Ik begin me ook zorgen te maken. Las gister trouwens op teletekst dat de stroom daar ook weer plat ligt. Misschien heeft dat er wat mee te maken ofzo.
Verwijderd
khad gehoopt dat we deze week lcd's zouden krijgen..hopelijk volgende week dan maar..
\o/
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd1.jpg - lcd in kast (full)
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd3.jpg - lcd in kast (clos-up)
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd4.jpg - nog een close-up
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd5.jpg - en nog een
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd6.jpg - lcd blauwe achtergrond
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd7.jpg - lcd zwarte achtergrond (ander licht)
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd8.jpg - lcd van onderen gezien (lichte/donkere plekken)
www.angelfire.com/tn2/texen/lcd9.jpg - mn aansluitings snoeren bende
Mochten jullie nog meer willen zien, dan moet je dit snel posten want morgen moet de camera weer terug.
aaargh, klote angelfire. klikken wil dus niet, moet je ff snelkoppeling kopieren en dan plakken, dat wil wel
en ten tweede is er goed nieuws hij doet het weer http://www.eio.com/. :):):)8-).
nu is het gewoon gedukt hebben en bivakkeren voor de brievenbus zodat je sekers weet dat asl de postbode komt dat jij hem hoort of de bel
rechter muisknop en opslaan als en dan kan je ze zienOp woensdag 21 maart 2001 21:05 schreef Mennootje het volgende:
Allemaal leuk en aardig die fotootjes te(x)en maar ik zie alleen plaatjes van angelfire
kzal ze wel ff uppen zodat ze hetwel doen.
[edit]
kheb ze zelf ff geupped

http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd1.jpeg
http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd3.jpeg
http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd4.jpeg
http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd6.jpeg
http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd7.jpeg
http://www.geocities.com/linktolink2000/got/lcd/lcd8.jpeg
[edit]
kheb fp veranderd in www in de links
en er is weer es een storing ofzo bij sjello want ik kan niet bij mn ftp komen
www.angelfire.com/tn2/texen/
Zo moeten ze het doen (hij laadt ze wel allemaal op 1 pagina, dus ff wachten voor de modemmers)
Ik heb ff gekeken, maar mn proxyserver ligt waarschijnlijk te etteren, op de andere pc kan ik wel ftp-en. Ik zal het straks daar ff proberen, maar daar zit mn zusje momenteel druk informatie te zoeken (MKZOp woensdag 21 maart 2001 22:14 schreef murdock het volgende:
texen wel programma gebruik je ervoor
ik hoop dat ik goed nieuws heb. Alleen voor leon heb ik slecht nieuws. Ik zal met het slechte nieuws beginnen:
Leon wilde op het laatste moment een lcd ruilen. Op zich geen probleem, alleen reageerd eio dus langzaam(op het laatste moment is dus 17 maart). Sorry leon, kon dus niet meer.
Het goeie nieuws is dat ik vanavond een mailtje heb gestuurd(ik denk probeer het toch maar weer eens voor de 30ste keer ofzo0.
Kreeg een uur later een reply. Dit stond erin:
We had a major system failure that prevented us from notifying you that your order was shipped on 3/16/01. We apologize for the inconvenience. If you do not receive delivery within a few more days, check with customs.
16-3 dat was dus vorige week vrijdag (net opgezocht in windoos want een agenda ken ik niet echt meer :):). maareh nicap thnx voor het goede bericht nu kan ik met een gerust hard slapen want tis wel erg laat weer geworden.Op woensdag 21 maart 2001 22:36 schreef Nicap het volgende:
hallo allemaal.
ik hoop dat ik goed nieuws heb. Alleen voor leon heb ik slecht nieuws. Ik zal met het slechte nieuws beginnen:
Leon wilde op het laatste moment een lcd ruilen. Op zich geen probleem, alleen reageerd eio dus langzaam(op het laatste moment is dus 17 maart). Sorry leon, kon dus niet meer.
Het goeie nieuws is dat ik vanavond een mailtje heb gestuurd(ik denk probeer het toch maar weer eens voor de 30ste keer ofzo0.
Kreeg een uur later een reply. Dit stond erin:
We had a major system failure that prevented us from notifying you that your order was shipped on 3/16/01. We apologize for the inconvenience. If you do not receive delivery within a few more days, check with customs.
[offtopic]
gvd sinds ik kabel heb en op me eigen pc in me kamer. zorg ik ervoor dat de andere pc ook op internet kan zit ik er zo tot 3 á 4 uur snacht nogop internet. :(
Of wanneer dat stomme LCDriver v2.0 nou EINDELIJK eens uitkomt, schiet ook geen zak op