eio.com lcd display, part III niet voor bestelling

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
k begin weer ff met een nieuw topic omdat de andere gesloten is.

das klopte sauron, ik hoop voor je dat je anderz dat gene wat je mist kan verhalen bij het bedrijf eio.
suc6

ik hoop dat wij daar geen last van hebben.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
even een edit op mijn laatste post in het vorige topic..

De oplossing zoals daar aangedragen is niet degene die we ook werkelijk uit gaan voeren. Inmiddels hebben we een tussenweg gevonden die voor ons beiden aanvaardbaar is.

Het spijt me nogmaals voor je Sauron, maar veel meer dan wat we nu afgesproken hebben kan ik niet doen.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

Maar ff een nieuwe draad dan maar.
Een pakketje naar de VS sturen kost toch geen 40 piek? Ik heb laatst wat gestuurd en dat was 25 piek. Maareh, dat ie DOA was kom je toch alleen maar achter als je hem gaat proberen? De rest doet het wel, dus je toont dan al aan dat je die dingen goed aan kan sluiten (denken zij dan). Maar je hoeft het natuurlijk niet te doen, het was maar een idee.
Dus als de douane het niet als horloge-onderdelen zag, zou je geen invoerrechten hoeven te betalen?

• Mennootje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 16:12
Grimreaper, in de vorige topic las ik dat je veel verlies had geleden. Eigenlijk is dat een beetje lullig voor je. Omdat je al met zoveel moeite die displays heb besteld.

Dus als Grimreaper even zegt hoeveel verlies hij heeft geleden moeten we dat bedrag gedeeld door de bestellers nog ff overmaken vind ik.

Das wel zo netjes.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 17:30 schreef Grimreaper het volgende:
even een edit op mijn laatste post in het vorige topic..

De oplossing zoals daar aangedragen is niet degene die we ook werkelijk uit gaan voeren. Inmiddels hebben we een tussenweg gevonden die voor ons beiden aanvaardbaar is.

Het spijt me nogmaals voor je Sauron, maar veel meer dan wat we nu afgesproken hebben kan ik niet doen.
Het is zo wel goed, het is jammer idd.

• schijndel
Laat dat verlies maar zitten. Ik had hier gewoon niet aan moeten beginnen als ik quite wou spelen of winst wou maken. Laten we zeggen dat ik een ervaring rijker ben, eentje die ik liever niet mee had willen maken als de inzet nog veel hoger was geweest....

• SaURoN
  • Niet online
Is er al iemand die vandaag de Displays heeft opgehaalt bij GrimReaper en werkt :? Zoja maak ff pics ben best wel benieuwd :)

• Mennootje
Ik ben bezig met mijn LM2014
als het lukt maak ik vanavond nog wel een filmpje :)
heb alleen dig. videocamera, geen fotocamera. 8-)

Wel een vervelend soldeerwerkje, heel klein allemaal.

• SaURoN
  • Niet online
nog meer

te(x)en heb jij al gekeken :?

• Mennootje
mmmh, soldeerwerk is af
maar als hij aangesloten is geeft hij alleen maar verkeerde tekens...hij leeft wel en je ziet de letters maar er valt nix uit op te maken :(

Ik kijk hem nog ff na...

• Koekie007
  • Laatst online: 13-08 12:13

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik hoop dat Peter die van mij ook vandaag op de post heeft gedaan zodat ik hem morgen heb nog voor ambiance :P

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• SaURoN
  • Niet online
Op donderdag 01 maart 2001 21:19 schreef Mennootje het volgende:
mmmh, soldeerwerk is af
maar als hij aangesloten is geeft hij alleen maar verkeerde tekens...hij leeft wel en je ziet de letters maar er valt nix uit op te maken :(

Ik kijk hem nog ff na...
Hmm zoiets had die van mij ook zei peter

Verwijderd

Nee heh dat meen je toch niet? :( :'(

• SaURoN
  • Niet online
ja zoeits wel het leek er op als je een Horloge indrukte ofzo ;( iig hij deedt het niet bij hem , :(

Verwijderd

Jah dat weet ik zeer k*t allemaal zeker voor jou, maar ik bedoel dat die van Mennootje misschien ook wel kaduk is :'(

dat mogen we toch niet hopen want dan zijn we gewoon zwaar genaaid en hoop ik dat we de tweede bestelling misschien nog kunnen annuleren

hoop het niet natuurlijk maar we wachten nog wat andere mensen af......

en over dat er al op op die van jou gesoldeerd is, je (Grimreaper) had er toch ook van die kabeltjes bij gevraagd? dan soldeer je (Grimreaper) toch niet op de lcd of heb je (Grimreaper) voeding/potmeters meteen gesoldeerd?

• Mennootje
NEEH niet bang zijn:

HIJ DOET HET !!!

helemaal niet stuk ofzo...ik was 1 contactje vergeten met de ground te verbinden.

Maar nu het slechte nieuws, alleen een klein testprogrammaatje en de LCD Driver van Herman Kruisman doen het (redelijk)

De Lorty's mp3 plugin en het progje van MNM doen het niet.

Jammergenoeg kan ik nu geen filmpje meer maken...pc waarop ik de camcorder aan moet sluiten staat in mijn kleine broertje zijn kamer.

• SaURoN
  • Niet online
mooi dat hij het doet
was al bang dat iedereen GENAAIT was

Verwijderd

mooi zo dat ie het doet!!

jammer van dat geen filmpje..

maar dat andere progies het niet doen is omdat die misschien andere schema gebruiken je kan je lcd namelijk op verschillende manieren solderen aan je printerport enzo moet je ff kijken waar die proggies van uit gaan....

• Mennootje
ja ik weet ut, ze moeten echt even een standaard verzinnen, scheelt een hoop werk...

Om de mensen die een LM2014 (4x20) krijgen een indruk te geven:

Hij ziet er heel mooi uit, vooral omdat hij zeg maar inversed is. De tekst is groen/geel en de achtergrond donker.

Morgen horen jullie meer van me, ik heb nl. vrij :)

• the12be
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:25
Op donderdag 01 maart 2001 22:11 schreef Mennootje het volgende:

Maar nu het slechte nieuws, alleen een klein testprogrammaatje en de LCD Driver van Herman Kruisman doen het (redelijk)

De Lorty's mp3 plugin en het progje van MNM doen het niet.
tja, dat was te verw88, maar moet je hier maar eens kijken

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Ik ben ook al flink aan het solderen geweest, volgens mij zit alles goed, maar hij deed nog niks. Ik ga nu dus nog maar een keertje alles nalopen :(

ps werkt ie ook zonder backlight?

• schijndel
Zixon: Kabeltje erbij klopt idd. Maar hoe wou je dat kabeltje aan je disp krijgen zonder te solderen? :)

• Mennootje
UPDATE:
De inmotion winamp plugin werkt :)
www.jarcom.com/inmotion/

Nog over dat kabeltje, dat heb ik niet gebruikt omdat er maar 13 draadjes aan zitten en op je display 16. Ik had eigenlijk verwacht dat het een soort stekker was die je op je LCD kon klikken, dat is het dus niet.

edit:
Na aanpassing van Lorty's inifile, doet die plugin het ook ! :) Ik ben een gelukkig mens. :)

Verwijderd

Mennootje, zou je zo sweet kunnen zijn om mijn progje alvast te testen, ff kijken of ik de aansturing goed heb, tzou moeten werken met het schema wat hier staat: http://www.eio.com/lcd2014.htm

hier staat het: http://home.student.utwente.nl/p.f.schrijver/LCD.zip, 't is delphi maar niet met mnm's compje

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Iemand al gebenchmarkt wat de processorbelasting van het schermpie is?
(De }:O wil natuurlijk niet teveel concurrentie)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mennootje
mmmh, ja hij doet ut, alleen wist hij het scherm niet bij init. Ik weet niet of dat de bedoeling was maar nu plakt hij 'bla' achter het laatste teken.

Ook heeft hij een rare volgorde, hij begint onderaan, dan regel 1, dan regel 3, dan regel 2 en dan weer 4.

• te(X)en

te(X)en

plons...

moet de anode nou aan de + of is het andersom? :)

edit:
laat maar ik heb het al gevonden
anode = +

• Demo
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

KNAP-regel
Kathode Negatief
Anode Positief

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Op donderdag 01 maart 2001 23:08 schreef te(X)en het volgende:
moet de anode nou aan de + of is het andersom? :)

edit:
laat maar ik heb het al gevonden
anode = +
Badmeesters moeten niet solderen :P

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op donderdag 01 maart 2001 23:11 schreef Dezjay het volgende:

[..]

Badmeesters moeten niet solderen :P
Maar badmeesters KUNNEN wel solderen, want mijn LCDtje doet het :) :) :)

Eerst nog een trauma gehad, want tijdens het testen raakt een potmetertje mij pc kast en spontaan ging alles uit :(
tril, tril, tril
PC weer aanzetten: niks
Stroom eraf
PC weer aanzetten: alles deed het nog :)
Opluchting :P

Verwijderd

Goed dit allemaal te horen kewle shit :9~ kan niet meer w8ten op m'n lcd!

Grimreaper: ik dacht dat het kabeltje een flat-cable was die je zo op de lcd duwt net als je ide kabels op je modo??

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-08 02:26

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Goed man te(X)en ! :D
Mijn displeej werkt ook (die van 2x20, morgen is 4x20 aan de beurt). Nadeel is alleen dat al mijn mp3 plugins nie willen werken. De rest van de lcd proggies werken zonder problemos. Moet ik me poort anders instellen dan normaal ofsow (EPP/SPP ?)

Zixon : Jah ik dacht hetzelfde. tenminste, zo omschrijven ze het bij EIO op hun homepage wel. In feite moet je alle draadje los aan je lcd solderen en aan die draadjes zit een stekkertje die je op je printplaatje prikt. Oftewel priegelwerk bij het leven !

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ik heb nog geen Winamp plugins geprobeerd alleen het LCD Driver progje (heeft alleen een bugje dat hij de 1e line niet weergeeft).

En over dat stekkertje, daar heb je eigenlijk weinig aan, je moet toch solderen op de display (nou ja op het printplaatje) zelf want dat stekkertje kan je niet direct aansluiten op je display :(

Verwijderd

Op donderdag 01 maart 2001 22:58 schreef Mennootje het volgende:
mmmh, ja hij doet ut, alleen wist hij het scherm niet bij init. Ik weet niet of dat de bedoeling was maar nu plakt hij 'bla' achter het laatste teken.

Ook heeft hij een rare volgorde, hij begint onderaan, dan regel 1, dan regel 3, dan regel 2 en dan weer 4.
dat is idd alles wat ie zo'n beetje zou kunnen doen (:

als't goed is word de cursor nu ook aangestuurd.
mbm4 sensor 1 + 2 en cpu load etc moeten er als't goed is ook mooi opkomen...wil je nog es voor me testen plz?

LCD2.zip op http://home.student.utwente.nl/p.f.schrijver/

als't werkt hoef ik zometeen alleen maar te hopen dat het lcd'tje niet kapoet is. (errug lullig, Sauron)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ja voor Sauron zo ik toch aanraden om te mailen met eio of ze geen nieuwe mee kunnen sturen met de 2e bestelling (we zijn toch geode klanten zo van ze).

Nee heb je, Ja kan je krijgen.

• SaURoN
  • Niet online
ja dat kan maar denk niet dat ze het doen, moet je weer terug sturen etc

• RTBravo

RTBravo

Waarom zit er eigenlijk een slotje op ons vorige onderwerp van 11 pagina's lang?

• SaURoN
  • Niet online
255=uiterste postings :)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
is het posten van een foto echt niet mogelijk?:?. heeft niemand die zijn display heeft gewoon een simpele webcam. ga naderz nog ff naar de buren en maak ze wakker :).

dit is erg belangrijk.

ennuh Sauron gewoon mailen naar eio, goede bedrijven die hebben vertrouwen in de klant en ik vind dat ze best wel service mogen geven als je zo'n grote aankoop doet hij hun.
tenzij er op hun site staat van dat als ze kapot zijn bij de aankomst niet mag trugbrengen ofzo.

• Dennis Nijhuis
  • Laatst online: 09-03-2025
Hmm, ik ga vanmiddag wel ff fototje posten, heb nu geen tijd..

Enne, als je disp. het niet goed doet, moed je ff bij de aansluitingen kijken op de website eio.com/lcdprod.htm

Mijn display had namelijk 18 aansluitingen i.p.v. 16...

En over die stekkertjes: je kunt soldeerpennetjes op je disp. solderen, dan kun je die stekkertjes wel gebruiken...

Greetz,

Dennis

Bestuh!!

Verwijderd

Ow die zitten er dus nog niet op, denk dat ik dan gewoon voor de pennetjes ga is toch handiger een kabeltje :P

Maak gewoon vet veel fotos maakt niet uit van wat voorkant/zeikant/achterkant ik wil alles zien!! :)

• Mennootje
Ok, daar komt-ie dan.

home.soneraplaza.nl/qn/prive/lm.sman/LCDisplay.avi

Hij is ongeveer 1 MB groot, voor 13 seconden film. Wel in Divx.

Eerst zie je LCD Driver van Herman en dan Lorty's plugin.

• SaURoN
  • Niet online
Ziet er zeer leuk uit, nu nog wat andere gasten wat van hun display :)

• SaURoN
  • Niet online
Welke proggy's gebruik je mennootje :?
LCD Driver van Tadango
en Lorty MP3 plugin :?

• Mennootje
de LCD Driver van Tadango idd,

en Lorty's MP3 Car Winamp Plugin.
lortymp3car.terrashare.com

• SaURoN
  • Niet online
maar als je dan MBM lezingen wil weten moet die worden in opgestart en bv de intervall tijd daarin op 10 sec zetten (is wel zo mooi voor een LCD) dan gaat je koe toch schrikbarend achteruit ???

• Mennootje
jah, al die programma's belasten je CPU :(

Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Maar de belasting hangt wel van de driver af die je gebruikt.

• SaURoN
  • Niet online
hmm das waar ;)
Ik wil er toch alleen de TEMPS en/of tijd mee aflezen :)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Ik heb geen digicam of webcam dus ook ook geen foto's maken, maar misschien dat ik volgende week ff naar school ga om er eentje te lenen.

Dat progje LCD Driver doet trouwens wel raar, af en toe doet ie het goed, maar als ie dan de gegevens gaat 'verversen' dan komen er allemaal gekke tekens op. :(

Ik zal hem vanmiddag nog ff verder testen (zit nu op mn werk nl >:))

Het LCDtest progje (zat bij die winamp plugin) geeft ie wel helemaal perfect weer.

Weet iemand trouwens wanneer LCDriver (van Uller) nieuwe versie uitkomt?

• SaURoN
  • Niet online
;( bij iedereen doet hij het ;( alleen bij mij niet :'(

• Koekie007

Koekie007

Ik w8 nog steeds op meneer de postbode :'(

• SaURoN
  • Niet online
hmm waar woon je :?
Ik onderschep hem ff :)

• te(X)en

te(X)en

plons...

Hoe zeker zijn jullie trouwens dat er niet ergens sluiting oid wordt gemaakt bij de LCD van Sauron?

Misschien zit er wel gewoon een draadje niet goed.

• Koekie007

Koekie007

post is net geweest en niets :'(
GVD

• te(X)en

te(X)en

plons...

of SaURon was je voor... :P

• Mennootje
Voor de mensen die hun LCD extern gaan monteren (ik dus) één advies...

Gebruik geen batterij...die zijn zo leeg :(

Ik had niet verwacht dat ding zoveel zoop...

edit:
net even gemeten, ongeveer 400mA trekt hij met vol backlight (wel op 4,5V, had geen adapter voor 5 V)

• SaURoN
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 14:49 schreef Koekie007 het volgende:
post is net geweest en niets :'(
GVD
hmm hij werkt goed koek :P

• RTBravo

RTBravo

Ok beide displays van me werken. Net die 4x20 in mekaar geprutst en gaan als een trein ! Wel vreemd dat die ene pot meter voor het contrast van de text alleen werkt als ie echt helemaal open staat. Anders staat er gewoon helemaal geen text. Zelfde probleem bij me andere display. Voor de rest geen problemen tegengekomme

• Mennootje
Op vrijdag 02 maart 2001 16:09 schreef RTBravo het volgende:
Wel vreemd dat die ene pot meter voor het contrast van de text alleen werkt als ie echt helemaal open staat. Anders staat er gewoon helemaal geen text.
Dat 'probleem' heb ik ook.

• te(X)en

te(X)en

plons...

me too

lijkt het eerst of ie het niet doet, maar na wat draaien aan de potmeter blijkt ie het wel te doen :)

• schijndel
Die ene pot voor het contrast:
Als je een pot met een lagere waarde gebruikt zal je over een grotere draaihoek beeld hebben, ik zal eens experimenteren met een 22k pot.

• Dennis Nijhuis
Hmm, ik heb 't nu ook voor elkaar, aleen dat turbo-pascal unitje van te(x)en die doet het niet... Hij zegt dat het een verkeerde versie is... Wie weet waar dat aan kan liggen??

Bestuh!!

• SaURoN
  • Niet online
Zijn er nog wat Photo's gemaakt :?

• MICHIEL123
  • Niet online
mense ik vin het allemaal wel leuk alleen zit ik dus ff te denken 1 zit die kabel er bij??
2 hoeveel moet een 4x20 lcd kosten en ten slotte
3 hoe lang zijn jullie bezig geweest met solderen?!!

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• Nicap
  • Laatst online: 07:08

Nicap

Tsssk....

Kabel zit erbij, maar niet de kabel die we dachten dat erbij zou zitten geloof ik nu.
4x20 LCD komt op ongeveer 60,- +/-3piek.
Solderen weet ik nog niet, want ik hoor niks meer van EIO. Schijnt een gewoonte te zijn bij dat bedrijfje daar.
Bestel er ook nooit weer wat. Zijn er trouwens nog andere bedrijven die redelijk goedkope LCD's hebben/verkopen?

• Mennootje
Over het solderen:
Dat hangt natuurlijk helemaal af van je soldeerervaring. Reken erop dat je ongeveer 20 draden moeten verbinden. Dus 40 keer iets vast solderen.

• MICHIEL123
  • Niet online
solderen heb ik niet zo moeite mee (licht er alleen aan hoe klein het is *kan iemand ff foto's plaatsen*)
kan ik ff in schatte :P

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

• SaURoN
  • Niet online
Voor de stroom kun je hem dan BV dan zo met een connector aan de Voeding aansluiten of niet :?

dus met andere woorden waar haal je de stroom vandaan :)

• SaURoN
  • Niet online
Op vrijdag 02 maart 2001 10:44 schreef Mennootje het volgende:
de LCD Driver van Tadango idd,

en Lorty's MP3 Car Winamp Plugin.
lortymp3car.terrashare.com
Welke dan die Freeware versie of die demo die om de 2min stopte ofzo :(

• Dennis Nijhuis
stroom haal je gewoon ff van je comp. Dus dan bedoel ik de stekkertjes voor hd enzo(molex stekkers) Neem de rode en de zwarte, Rood: +5v
Zwart:0v=ground

Bestuh!!

• Mennootje
Van die Lorty's plugin draai ik de freeware versie. Kapt inderdaad liedjes af. Misschien moeten we die maar gezamelijk registreren. Want op zich is het een aardig programma.

Over de voeding, batterij moet je niet gebruiken, die is zo leeg weet ik uit eigen ervaring. Je kan idd beter als je hem in je kast monteert een molex erop zetten. En als je hem extern monteert een adapter gebruiken.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 12:10 schreef Mennootje het volgende:
Van die Lorty's plugin draai ik de freeware versie. Kapt inderdaad liedjes af. Misschien moeten we die maar gezamelijk registreren. Want op zich is het een aardig programma.

Over de voeding, batterij moet je niet gebruiken, die is zo leeg weet ik uit eigen ervaring. Je kan idd beter als je hem in je kast monteert een molex erop zetten. En als je hem extern monteert een adapter gebruiken.
hoe duur is dan die plugin?? want dat kunnuh we dan mooi delen door 20 ofzo.

• Mennootje
10$US, dus dat moet wel te regelen zijn. Op zijn site staan verschillende manieren om te betalen. Het handigst is denk het briefje van 10$ in een envelop te doen en naar Italië sturen.

Er moet natuurlijk wel genoeg animo voor zijn. Freeware versie kan je hier downloaden:
lortymp3car.terrashare.com/main_frame.htm

• RTBravo

RTBravo

Ok, voor iedereen die ff een prutswerk wil bewonderen, of wil weten hoeveel er gesoldeert moet worden.
Zie :

http://members.ams.chello.nl/johnny.mijnhout/prutser.jpg

(Geen id hoe je hier een plaatje invoegt dus ik doe het maar ff zo. Ook weet ik niet of iedereen toegang heeft tot de chello members sites duz ik hoop maar dat iedereen erbij kan)

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 14:01 schreef RTBravo het volgende:
Ok, voor iedereen die ff een prutswerk wil bewonderen, of wil weten hoeveel er gesoldeert moet worden.
Zie :

http://members.ams.chello.nl/johnny.mijnhout/prutser.jpg

(Geen id hoe je hier een plaatje invoegt dus ik doe het maar ff zo. Ook weet ik niet of iedereen toegang heeft tot de chello members sites duz ik hoop maar dat iedereen erbij kan)
mag ik vragen wat dat draden gedoe moet voorstellen en moet ik dat ook doen met mijn 4x20?

• murdock
  • Laatst online: 17-01 14:50
Ik heb ff een vraag
IK heb die display binnen l2014
Maar op dat schema van hun staan 16 aansluitpinnen en op mijn display zie ik er maar 14:)

Ik heb ff een tijdje de topics niet gevolgd want het duurde zolang voordat hij binnen was:(

thx

• RTBravo

RTBravo

Met dat draden gedoe heb ik al mijn verbindingen moeten leggen (van parallel poort naar display). Het zal wel niet zo netjes zijn en voor geen hout kloppen en het zal wel veel makkelijker gekunt hebben, maar voor iemand zonder soldeer ervaring vind ik het nog wel aardig :)

• Mennootje
Tis heel simpel, de onderste twee aansluitpunten op je schema zijn VB+ en VB- als het goed is, om het backlight aan te sturen. Bij de 2014 zitten ze rechts van het display. Genaamd A (VB+) en C (VB-)

Succes verder.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 14:10 schreef RTBravo het volgende:
Met dat draden gedoe heb ik al mijn verbindingen moeten leggen (van parallel poort naar display). Het zal wel niet zo netjes zijn en voor geen hout kloppen en het zal wel veel makkelijker gekunt hebben, maar voor iemand zonder soldeer ervaring vind ik het nog wel aardig :)
dat is ook waarom ik het weer een vriend van me laat doen omdat hij wel goed kan solderen en waar hij werkt heeft hij een fijne soldeerbout. ennuh hij heeft ook al de schakelaars in mijn systeem gebouwt.

check sign en je ziet wat ik bedoel.

• murdock
THx ik zie ze nu ik had ze over het hoofd gezien :)

Maar heeft iemand hem al ingebouwd in zijn pc

• RTBravo

RTBravo

[b]
check sign en je ziet wat ik bedoel.
Kan server niet vinden zegt ie...

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 14:16 schreef RTBravo het volgende:

[..]

Kan server niet vinden zegt ie...
check nu is, khad bij namezero mijn banner weggehaalt en vandaag ben ik mijn resettim.com kwijt :(:(. dus je was me weer net te vroeg om mijn profile te kunnuh bijwerken.

• RTBravo

RTBravo

Owkay werkt nu wel goed. Peren ownen btw :D

• SaURoN
  • Niet online
Wil iedereen die belangstelling er voor hefet dat ff in deze post laten weten :?
Weten we tenminste of ergenoeg animo voor is ;)

• RTBravo

RTBravo

euhm gaat dat over die winamp plugin ?
Wil ik best aan meedoen jah. Met ze 4-en is het ongeveer 5 piek de man en das te doen :)
Maar jij was toch degeen zonder lcd ?

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 08:24
Op die pagina van die automp3-speler kun je ook een lcd'tjes kopen met de parallele kabel eraan gesoldeerd voor 60(!)US$. Misschien voor sommigen een optie?

Verwijderd

Kunnen jullie niet nog wat meer fotos/filmpies (<-- koele was dat :P) schieten??
Ook van het soldeerwerk is lachuh :P

En zit er een soort handleiding bij ofzo??

Kan iemand ff een koel tekeningetje maken van zijn soldeer werk op het schermpie is misschien wel handig ook om te zien welk soldeer werk met welk proggie wel/niet werkt.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

DUs we hebben helemaal niks aan dat kabeltje wat we erbij krijgen¿
Of wel¿
P.S. Hoe lang is dat kabeltje dan [als ik er iets aan heb], want me LCD moet bovenin me BIGTOWER en het is nogal een eins naar me printerpoort...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

De snoertjes aan het stekkertje dat je er bij krijgt zijn tussen de 3,5 en 5,5 cm lang (serieus).

En je kan het kabeltjes dus NIET direct op je LCD klikken ofzo, je moet iig solderen op de LCD zelf.

Ik zelf heb het stekkertje helemaal niet gebruikt. Ik heb aan de LCD draadhjes gesoldeerd van +/- 70 cm lang en deze weer aan een sub-d stekker (voor je paralelle poort) vastgemaakt en alles werkt nu perfect.
Ik moet alleen nog ff kijken hoe en waar ik hem in mijn kast ga maken.

Owja, de display zelf (dus waar de letters komen en de zilveren rand) is precies de hoogte van een 5 1/4 drivebay, theoretisch past dat dus, alleen de printplaat aan de achterkant steekt dan wel uit, zodat je in de bay daarboven (en daaronder) geen cd-speler kan plaatsen.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Zou ik ook een IDE kabel kunnen gebruiken¿
Daar heb ik er nog wel wat van liggen.
Want dan hoef ik alleen nog een stekker halen voor aan de printerpoort [iemand enig ID hoe zo'n ding exact heet¿]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• te(X)en

te(X)en

plons...

Dat is een 25-polige sub-d male connector.

En wat mij betreft kan je ook een ide kabel gebruiken alleen moet je beide stekkers er af halen en er andere aan vast maken, want de stekkers die er aan zitten daar heb je niks aan.

• te(X)en

te(X)en

plons...

Weet iemand al hoe ie zijn 4x20 LCD in zn kast gaat bouwen?

Het display is precies even hoog als een drivebay, dus een gat in zo'n klepje zagen en de display erachter hangen past net niet. Het klepje zou dan echt in 2-en gezaagd moeten worden maar dan is het weer moeilijk om stabiliteit te krijgen :(

tips?

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

2 bays¿
anders moet je iets achter de LCD langs bouwen om hem stabiel te krijgen...

\o/

Verwijderd

2 bays en dan eerst die bays aan elkaar zette.

• te(X)en

te(X)en

plons...

ik wil er eigenlijk maar eentje gebruiken...

• SaURoN
  • Niet online
Mischien wel niet in een bay zetten maar onder in :?
(bedoel zo als Tadango het ook heeft gedaan :))
Pics er van staan/stonden op zijn site :)

• murdock
heeft iemand hem al gesoldeerd en gaat er dan standaart 2 rijen branden en twee uit zo is het bij mij nu

• RTBravo

RTBravo

Yup, bij mij ook bij aanzetten pc :
rij 1 en 3 aan, rij 2 en 4 uit.
Soort zelf testje van dat ding denk ik
Op zaterdag 03 maart 2001 16:20 schreef ZiXon het volgende:
Kan iemand ff een koel tekeningetje maken van zijn soldeer werk op het schermpie is misschien wel handig ook om te zien welk soldeer werk met welk proggie wel/niet werkt.
Euhm ik heb dat standaard schema aangehouden (te zien op http://www.eio.com/lcd2014.htm) en alle lcd progjes werken tot nu toe. Dat tweakers progje met die headlines van MnM werkt bij mij alleen als ik me poort op standaard instel (geen EPP/ECP), en van de Winamp plugins werkt alleen de plugin van Inmotion (http://www.jarcom.com/inmotion/) niet (welke juist errug mooi en freeware is :( ). Komt misschien omdat alles voor win95/98 geschreven is en ik WinMe draai :?

• murdock
wie heeft dat lcddriver goed werkend bij mij doet hij het alleen goed als hij op 2X16 staat wat doe ik fout

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op zaterdag 03 maart 2001 16:35 schreef -=!ME!=- het volgende:
DUs we hebben helemaal niks aan dat kabeltje wat we erbij krijgen¿
Of wel¿
P.S. Hoe lang is dat kabeltje dan [als ik er iets aan heb], want me LCD moet bovenin me BIGTOWER en het is nogal een eins naar me printerpoort...
zit ook met het prob. bigtower en kwil hem ook helemaal bovenin doen, dus hopelijk past het.

btw dus die kabel die we erbij hebben besteld hebben we dus eigenlijk nix aan:?
Op zaterdag 03 maart 2001 15:27 schreef RTBravo het volgende:
euhm gaat dat over die winamp plugin ?
Wil ik best aan meedoen jah. Met ze 4-en is het ongeveer 5 piek de man en das te doen :)
Maar jij was toch degeen zonder lcd ?
kheb ook intresse hiervoor. hoe meer man hoe goedkoper, ennuh is het niet veiliger om het geld gewoon over te maken dan geld op de post doen.

Pagina: 1 2 3 Laatste