Toon posts:

Radeon X1600 Pro vs. nieuwe kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nVidia 6800GT kaart heeft onlangs de geest gegeven. Nu heb ik een Radeon X1600 Pro te leen die net iets langzamer blijkt te zijn. Ik kan hem overkopen voor 35,-.

Nu vraag ik mij af of ik niet beter af ben met een goedkope nieuwe kaart, bijvoorbeeld de nVidia 8400GS of een Radeon 4350. Je begrijpt dat ik niet veel geld voor mijn kaart kwijt wil zijn, aangezien de complete PC toch snel aan vervanging toe is (Athlon 64 3500+ systeem). Tot die tijd zou een video kaart van minder dan 50,- volstaan.

Het is duidelijk dat deze home theater kaartjes niet zijn bedoeld voor hardcore gaming. Echter, voor deze prijsklasse en in vergelijking met de kaart die ik nu heb (X1600 Pro), wat kan je mij aanraden (evt. rekening houdend met overclocking)?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een 6800GT, betekent dat niet dat je een AGP-kaart moet hebben? Dan gaan de meeste nieuwe kaarten niet lukken. (met die eis wordt het lijstje van nero355 drastisch ingekort)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, ik hen destijds speciaal een PCI-E kaart opgespoord. Dat zal dus geen probleem zijn. :) Ik dacht ooit nog eens te upgraden en dat wilde ik niet al te lang ook doen met een kaartje van ca. 150,- maar momenteel denk ik eigenlijk eerder dat ik binnen een jaar compleet ga upgraden.

Bedankt voor het lijstje, maar ik heb eigenlijk nog steeds geen idee hoe die kaarten zich staande houden met mijn high-end kaart van 4 jaar terug. Ik heb zo'n vermoeden dat ze het niet veel beter gaan doen (zonder overclocking), of vergis ik me?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Even wat leuke kaarten van de HD4xxx serie (met voor hoeveel ze in de pw staan ongeveer):
HD4350 - 30 euro
HD4550 - 40 euro
HD4650 - 50 euro
HD4670 - 60 euro
en een vergelijkingje erbij (waarin de eerste en tweede kolom de HD4670 en HD4550 zijn, tegenover de 6800GT en x1600pro). De HD4650 zit natuurlijk tussen de HD4670 en HD4550 in qua prestaties. Dus ja, ze presteren wel beter (met name de HD46xx). En als je niks doet met gamen maar alleen filmpjes kijken o.i.d. dan is een HD4550 dus al ruim genoeg en kan een HD4350 ook wel mee waarschijnlijk.

Ook van Tom's hardware: een HD4350 presteert ongeveer 2/3 zo goed als een HD4550, dus die presteert ook niet dramatisch ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 13-07-2009 13:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks. Ik kan me herinneren dat er ook een andere website was waarin je vrijwel iedere kaart tegen elkaar kan uitzetten, maar ik die weet ik niet meer te vinden.

Voor alleen filmpjes e.d., had ik gauw klaar geweest. Ik hoop zeker niet de laatste games te spelen, maar neem bijvoorbeeld een Tales of Monkey Island, pas uit, of wat spul van enkele jaren uit. Grafisch niet erg zware titels, dus.

Ik ga eens verder spelen met die site van je. :)

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

2e hands kan ook nog leuk zijn Negatyus...

Is dit iets voor jou:

V&A aangeboden: Sapphire HD 4650 1G DDR2 PCI-E

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Die advertentie is al een maandje oud, dus die zal inmiddels wel weg zijn. Bovendien is de HD4650 nieuw minder dan 45 euro, dus niet echt een gunstig aanbod. En die 1GB zal je echt niets aan gaan hebben, want de kaart trekt de instellingen waar je dat nodig hebt toch niet.

Ik denk wel dat de HD4650 een leuk kaartje voor je is, hier staat hij voor 44 euro, 50 incl. verzenden.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, ik ben lui en een impulse buyer. ;) Ik ga liever na 't werk gelijk langs Alternate om een kaartje dat op voorraad ligt op te halen dan dat ik op de post wacht of half het land moet doorkruisen.

Ik maak me vooral zorgen over de kaarten met maar een 64-bit geheugen bus. De Sapphire Radeon 3650 van 45,- ziet er momenteel interessant uit.

EDIT: De Radeon 4650 ziet er nog beter uit, natuurlijk. De 4670 is dan weer zo dichtbij he? :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 14:29 ]

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

nog even verder op 2e hands zoeken en kom ik dit tegen:

V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 3650 512MB Passive Heatpipe

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 21:03
Ik ben van een X1600Pro naar een HIS HD4670 ICQ Turbo gegaan. Deze is wel een stukje duurder, maar een erg stille en koele kaart. Het andere goede nieuws is dat ie rondjes om de oude X1600Pro loopt qua prestaties.
Een andere optie is misschien om de videolkaart al wat "vooruit" te kopen. Dus nu eentje die in je huidige systeem een duidelijke overkill is, maar die in je nieuwe systeem goed gaat werken?

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Da's op zich wel een goede, Jouke, maar op het moment weet ik echt niet wanneer ik zal gaan upgraden. Ik speel nu alleen maar dingen die (met de nieuwe videokaart) makkelijk op mijn huidige systeem draaien. Dus niet bepaald bleeding edge spul. Als ik mijn PC vernieuw, wil ik het liefst echt snel spul en over een half jaar is dat wellicht weer wat verouderd.

Daarbij moet gezegd worden dat supersnelle kaartjes tegenwoordig echt goedkoop zijn! Voor die 6800GT betaalde ik 4 jaar terug nog 450,- maar voor 200,- zou ik echt al behoorlijk goed zitten.

Ik denk dat ik een 4650 ga nemen en die overclock, schijnt toch dicht tegen stock 4670 aan te komen zitten. Toch kiezen voor goedkoop in plaats van shiny.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En als je alvast een dure kaart koopt voor je nieuwe systeem, heb je nog een nadeel. Ati en nVidia komen allebei dit jaar nog met een nieuwe generatie kaarten met DX11 (en vrij hoge verwachtingen) waardoor een eventuele high end kaart de helft in waarde kan zakken. Dan ben je inderdaad beter af met een tussenoplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar je hebt een tussenoplossing en een... Tussenoplossing. ;) Ik merk dat ik alweer een paar tientjes bij wat ik wilde uitgeven aan het snoepen ben. Dan zit ik straks nog tegen een high-end kaart aan te kijken. ;)

4670 heeft weer GDDR3 geheugen, hmm.... :/

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
De HD4650 is al een klasse beter dan de X1600, dus als je daar al genoeg aan had is het niet echt nuttig meer uit te geven. Bovendien zou dat zonde zijn als je kijkt naar de rest van je systeem. Voor je nieuwe systeem zou ik lekker wachten op de nieuwe generaties.

specs

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, als je geen prestatiewinst hoeft zou een HD4550 of een HD4350 genoeg moeten zijn. De HD4670 is niet duur ofzo, maar er valt redelijk mee te gamen en voor jouw pc is het inderdaad al high-end :P. Vooral als je dus niet gamed.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Daar staat onder andere ook waar je vergelijkingen kunt vinden tegen meerdere kaarten - en dat je je niet blind moet staren op specs maar puur op performance in voor jou relevante apps.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.