Op donderdag 01 maart 2001 21:54 schreef Snake het volgende:
<li>Reclame in E-mails.
Zijn we mee bezig: nieuwe opzet van nieuwsbrief etc,
<li>Forum specifiek adverteren(sommige bedrijven zullen interesse hebben in fora als Stuffis Generalis e.d. en niet in de andere fora).
Is al mogelijk, maar het forum is sowieso niet zo superinteressant voor adverteerders.
<li>Pageviews die niemand ziet weghalen (ik doel op de auto-refresh optie van de frontpage) dit verminderd de serverload.
Mogelijkheid, hoewel het effect beperkt is.
<li>Banner boven de topic zetten en niet eronder (of beide), i.v.m. beter zicht banner, dus aantrekkelijker.
<li>Ook andere formaten banners plaatsen.
<li>Bijvoorbeeld 1x in de week een pop-up (ik weet het probleem nog bij de flash-movie, maar 1x in de week ofzo een pop-up is niet storend, in iedergeval veel minder storend als een movie in de site of een trage site).
Popups zijn irritant en daarom willen we zo veel mogelijk vermijden. Vaker dan 2 x per jaar willen we het sowieso niet doen, en dan moet er ook nog een goed bedrag tegenover staan. We hebben het nu al een hele tijd niet gedaan dus als we er 1 aangeboden krijgen (dat moet dan ook nog wel) gaan we daar zeker hard over nadenken

<li>Laat een onderzoek doen naar het profiel van de bezoekers, misschien valt de doelgroep nu beter uit.
De multiscope onderzoeken geven een redelijk beeld van de doelgroep, apart onderzoek zou alleen maar extra geld kosten.
<li>Verhoog de kosten van de pricewatch-administrator en maak het dan indien mogelijk aantrekkelijker!
Zijn we mee bezig: er komen 3 of 4 niveau's die duurder zijn naarmate er meer functionaliteit bijhoort. En aan die extra functionaliteit moet je als winkel natuurlijk wel wat hebben

Het probleem is echter dat de grote winkels (die het geld hebben) al zo groot zijn dat ze de extra toeloop door de pricewatch niet nodig hebben en dat sommige kleine winkels zelfs de huidige 300 piek per kwartaal al te duur vinden.
<li>Misschien is het ook mogelijk om een betaalde dienst op te zetten, dan krijgen die users een eigen server (mits genoeg vraag natuurlijk), en hebben ze eventueel geen (of minder) reclame. Zo hebben die users minder last van de snelle groei met de bijbehorende problemen. Tevens verdienen jullie meer aan mij als ik F10,- in de maand betaal en geen reclame zie (of niet?), er vanuit gaande dat ik 1000 pageviews heb.
Is een mogelijkheid maar erg omslachtig (administratie, facturering etc.), bovendien tast dat het "open" karakter van Internet aan. Daarnaast betwijfel ik of er erg veel mensen interesse zullen hebben in zo'n dienst. Irriteer jij je nu zodanig aan de reclame dat je zou willen betalen om er vanaf te zijn?
<li>Misschien meer van die deals regelen, zoals met bolderhardware destijds (en er dan voor zorgen dat het wat oplevert natuurlijk, ik weet niet of dat de vorige keer het geval was).
Matig succes, maar dit soort dingen blijft natuurlijk altijd leuk meegenomen.
<li>Een heel andere bron van inkomsten kan mogelijk voortkomen uit het verkopen van de scripts en database-structuur (inclusief support) aan andere niet concurrerende sites, dit nieuws systeem kan op vele manieren worden gebruikt, bijv. in plaats van hardware nieuws met artikelen over voetbal, sport, nieuws etc.</ul>
Een mogelijkheid is het commercieel uitbaten van het Content Management systeem. Daarvoor worden normaliter gigantische bedragen betaald, terwijl Femme het onze zelfstandig in elkaar heeft gezet. Probleempje is dat hij nu al niet genoeg tijd heeft om alles af te handelen, dus ondersteuning geven op een verkocht systeem zit er niet in. Het doorverkopen van database-structuren heeft doorgaans niet zoveel zin: elke site is maatwerk, en er zou zoveel aan verbouwd moeten worden dat je net zo goed helemaal opnieuw zou kunnen beginnen.
Disclamer: ik denk er waarschijnlijk te makkelijk over, maar ik probeer jullie alleen maar te helpen. Waarschijnlijk passen jullie al een aantal van bovenstaande punten toe of denken jullie daar al over!
Maakt niet uit, hier hebben we tenminste wat aan