Connection lost to MySQL server

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 794 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
t.net geeft:

Connection lost to MySQL server
MySQL down or too many connections.

?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
jah...
vroeger stond er nog iets als:
RIIIIIIIIIIIICK!!!!

denk dat mysql voor t.net op zijn bek is gegaan, dus dat het niet helemaal lekker is gegaan met de poging mysql op 2 machines te gebruiken..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08-2025
Ik heb het zelfde, ik moet zeggen dat het nu wel een beetje vervelend begint te worden de laatste tijd.

Het gaat zo vaak mis, bv. de layout wordt veneukt en dan weer de router van speedport...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

OK, als er staat dat er "too many connections" zijn dat moeten er dus ook mensen zijn die wel wat zien? Of is dat ook niet het geval...?
Volgens mij ligt alles plat...
Wie kan de site wel laden en mij het laatste nieuws vertellen...? ;)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:51
Same problem here! :(

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik kan je wel de laatste 4 headlines geven:

Engeland past wetgeving aan tegen 'digitale criminelen'
CPRM waarschijnlijk alleen voor removable storage
VIA wil P4 chipset zonder toestemming introduceren
DDR SDRAM vergelijkingstest @ Real World Tech

nieuwspost-gedeelte werkt nl. ook nog gewoon :?.

Professioneel Hyves-weigeraar

• [ti]
  • Niet online
www.tweakers.net athena.tweakers.net en aphrodite.tweakers.net geven allen mysql down or too many connections hier (ook na shift/ctrl refresh en cache leeg pleur), gathering.tweakers.net werkt (obviously) wel.

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Niets aan de hand waarschijnlijk gewoon een update van MySql

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 12:23 schreef raptorix het volgende:
Niets aan de hand waarschijnlijk gewoon een update van MySql
Dat mag dan anders wel ff ergens gemeld worden toch? Ik heb er niets van gehoord...
(ook alles geprobeert trouwens, allemaal down)

[i] Misschien toch weer tijd om er een leuke auto/dame bij te voegen? (om de pageviews hoog te houden ;) )

Verwijderd

Waarom wordt er eigenlijk geen SQL Server gebruikt?

Qua licentieprijzen kan ik me voorstellen dat Oracle 8i geen optie is, en 9i al helemaal niet. Maar SQL Server is toch redelijk te betalen dacht ik zo, en is toch grotere krachtpatser dan MySQL. :?

Vindt dat er MySQL voor zoveel postings/topics/user een stuk te zwak is.

Verwijderd

Shit

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 12:33 schreef Gordijnstok het volgende:

Qua licentieprijzen kan ik me voorstellen dat Oracle 8i geen optie is, en 9i al helemaal niet. Maar SQL Server is toch redelijk te betalen dacht ik zo, en is toch grotere krachtpatser dan MySQL. :?

Mee eens ,maar wie ben ik :?

Verwijderd

Dubbel :(

• Onno
  • Niet online
Al 's geprobeerd MSSQL onder Linux te draaien?

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 12:38 schreef Onno het volgende:
Ja, maar makkelijk was het niet ;)

• raptorix
Op dinsdag 20 februari 2001 12:38 schreef Onno het volgende:
Dan draai je toch gewoon nt of win2k?

Verwijderd

Ben het met Raptorix eens. Ik vindt de Win2K Advanced Server ontzettend stabiel, en snel.

BTW. erm... NT = Win2k

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55
prob. stil there :(
No Admins with update's?????

[edit1]
Tried to login
got a error
Fatal error: Failed opening required '../inc/var.inc' (include_path='') in /www/tweakers/tweakers.net/error.dsp on line 3
[/edit1]

[edit2]
Fok doet het nog wel...
[/edit2]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Och ja joh, femme heeft toch de geldpleur... dat ze 2x zoveel geheugen nodig hebben onder 2k maakt ook niets uit... ... (NOT dus)

Verwijderd

Tja, geef toe, het is een enorme investering. Maar het is het een (GOT om de haverklap plat, mislopende bannerkosten) of het ander (investeringen).

Bovendien zijn vast wel sponsors te vinden die zouden willen investeren. Ik heb van Microsoft ook mijn Win2K versies gratis gekregen, en het was niet de eerste keer.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-02 13:47
Op dinsdag 20 februari 2001 12:53 schreef Gordijnstok het volgende:
Tja, geef toe, het is een enorme investering. Maar het is het een (GOT om de haverklap plat, mislopende bannerkosten) of het ander (investeringen).

Bovendien zijn vast wel sponsors te vinden die zouden willen investeren. Ik heb van Microsoft ook mijn Win2K versies gratis gekregen, en het was niet de eerste keer.
Neuh... De banner staat namelijk wel gewoon bij de error melding, dus de poen krijgen ze wel :D:P

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

[...]

Ken je /. toevallig (www.slashdot.org)? I rest my case.

Verwijderd

Dat vindt ik een hele vreemde redenering. Zoiets van.. we maken reclame voor pampers op het kerkhof, de mensen zie het toch wel. |:(

Ik zou persoonlijk ook niet willen adverteren op een website die er om de haverklap uitligt. Mee eens :?

Bovendien wordt er ook geadverteerd in de nieuwsartikelen, en deze zijn niet meer op te vragen.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 20 februari 2001 13:04 schreef Gordijnstok het volgende:
Dat vindt ik een hele vreemde redenering. Zoiets van.. we maken reclame voor pampers op het kerkhof, de mensen zie het toch wel. |:(

Ik zou persoonlijk ook niet willen adverteren op een website die er om de haverklap uitligt. Mee eens :?
Iedere publiciteit is goed, of het nu negatief is of positief maakt voor de naamsbekendheid niet uit. Is uit een of ander onderzoek gebleken.

Maar zet idd gewoon een cluster met Win2K AS + SQL Server op. Laat je sponsoren. Etc.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Cluster? Denk niet dat dat voor tweakers met sponsorgeld te betalen is, per processor een licentie gaan kopen. $$$

• MoBi
  • Laatst online: 14-01 16:44
Op dinsdag 20 februari 2001 13:03 schreef vink het volgende:

[..]

Ken je /. toevallig (www.slashdot.org)? I rest my case.
Anandtech draaid compleet win 2k & IIS & SQL 2000. Dat ligt ook niet plat om de haveklap.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

psies..:)
Nu alleen nog over gaan om ColdFusion en dan is het echt super :) rofl

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 13:10 schreef Gordijnstok het volgende:
psies..:)
Nu alleen nog over gaan om ColdFusion en dan is het echt super :) rofl
Hebben ze wel gelijk cluster cats vor de clustering van de webservers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 20 februari 2001 13:09 schreef MoBi het volgende:

[..]

Anandtech draaid compleet win 2k & IIS & SQL 2000. Dat ligt ook niet plat om de haveklap.
D'r zijn wel meer sites die op win2k + IIS draaien, denk aan Dell, Ford, Gillette. Geen kleine sites. Ook Intel draait op NT (wel versie 4.0 nog) met IIS. En dat zijn sites die zelden plat liggen. En ik ga er even vanuit dat die ook SQL gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
waarom reageert er nou niet ff iemand van de crew die zegt wat er aan de hand is en wanneer ze verwachten het weer klaar is ????????

kan ik ff krantjes rondbrengen zonder wat te missen :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Inderdaad en meteen ook FailOver. Moeten ze wel Enterprise versies aanschaffen, professional ondersteunt geen ClusterCats.

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 13:12 schreef wildhagen het volgende:

[..]

D'r zijn wel meer sites die op win2k + IIS draaien, denk aan Dell, Ford, Gillette. Geen kleine sites. Ook Intel draait op NT (wel versie 4.0 nog) met IIS. En dat zijn sites die zelden plat liggen. En ik ga er even vanuit dat die ook SQL gebruiken.
Ja maar dat is een soort gelijke site aan tweakers.

Verwijderd

BTW. Ebay gebruikt zelfs een aantal Win2K servers naast hun Solaris servers. :) Zo zie je maar Lin-sucks. >:)

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-01 22:55
He man , Heb ik ook last van, zeker dat cocksucking kennisnet waar ik op zit. Na ja zal wel weeer over gaan>>>

tampert, kriminalpolizei

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 20 februari 2001 13:13 schreef MoBi het volgende:

[..]

Ja maar dat is een soort gelijke site aan tweakers.
Mjah, maar ik vermoed dat Intel en Dell en Ford per dag iets meer hits krijgen dan tweakers.net :)

Virussen? Scan ze hier!

• MoBi
Ik denk dat het voor tweakers.net nu belangrijk is om dit probleem eerst eens op te lossen. Misschien door internationalere (zal wel verkeerd gespeld zijn) te gaan, dat er meer geld in de vorm van sponsering kan komen.

[edit: ff alle spellingsouten eruit gehaald, ergste]

• Onno
  • Niet online
Roepen dat je NT/W2K met MSSQL moet gebruiken, 'want kijk: die en die en die sites draaien dat ook en zijn niet vaak down,' is onzinnig.
Zulk soort voorbeelden kun je van _elke_ combinatie geven.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 20 februari 2001 13:26 schreef Onno het volgende:
Roepen dat je NT/W2K met MSSQL moet gebruiken, 'want kijk: die en die en die sites draaien dat ook en zijn niet vaak down,' is onzinnig.
Oké, doen we het speciaal voor jou op Novell Netware + bijbehorende Webserver (geen id hoe die heet) :P :P

Virussen? Scan ze hier!

• Elteor
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Netscape fasttrack server, oracle database, bordermanager en NDS8 in combinatie bedoel je .... :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• MoBi
Ja maar, waarom is die db server dan niet getest op veel load, en of mysql wel van allebei de cpu's gebruik kan maken onder freebsd 4. Productie server worden toch altijd getest? Of word hier zomaar iets neer gezet en kijk hoe het presteerd

• Onno
  • Niet online
Oké, doen we het speciaal voor jou op Novell Netware + bijbehorende Webserver
...en zo ga je vrolijk op dezelfde onzinnige weg verder...
Netscape fasttrack server
Fasttrack is oud en unsupported.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Productie server worden toch altijd getest?
Dat is wel gangbaar ja, maar helaas gebeurt dat niet altijd. Of niet goed iig.

Trek je eigen conclusies.

Virussen? Scan ze hier!

• Tom
  • Niet online

Tom

Waarom dat dan? Als grote bedrijven het gebruiken en die servers niet vaak down zijn kun je toch je conclusies trekken. Wil idd niet zeggen dat je daar 100% van uit moet gaan nee.

• Onno
  • Niet online
Jij laat de helft van wat ik zei weg Tom.

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
grote bedrijven draaien die configuraties vaak in fail over. dus crash er wat, dan merk je er nog niets van. zulke configuraties van t.net gewoon niet dokken.

klaar.

Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

• MoBi
valt wel mee hoor xoror. Nu mysql ook meerder server support, kan het wel. alle selects haal je van de slaven af, insert, updates, en deletes handel je met de master af. Maar fail over support zit toch ook in linux / apache? Clustering toch ook? ik weet niet wat dan het probleem is.

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 13:32 schreef MoBi het volgende:

[knip]

Ja maar, waarom is die db server dan niet getest op veel load, en of mysql wel van allebei de cpu's gebruik kan maken onder freebsd 4. Productie server worden toch altijd getest? Of word hier zomaar iets neer gezet en kijk hoe het presteerd
Voordat besloten werd tot het gebruiken van freebsd op de dual p3 had al lang duidelijk moeten zijn dat freebsd het op smp gebied moet afleggen tegen linux (lees de diverse benchmarks er maar op na), waarom dan toch voor freebsd is gekozen is mij een raadsel, maar ik neem aan op voorspraak van rick (dacht dat het sinds enige tijd zijn favo os was). Dat wil echter NIET zeggen dat freebsd NIET dual cpu kan draaien onder mysql. dat is wel mogelijk. Als ze freebsd alsnog op dual aan de gang zouden krijgen zou het waaarschijnlijk vrij veel schelen.

Er zijn plannen om alle webservers freebsd te gaan laten draaien en de db door linux te laten beheren, en ik kan alleen maar hopen dat dat zsm gebeurt. zou een boel topics schelen

Paz

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 14:14 schreef Paz het volgende:

[..]

[knip]

Dat wil echter NIET zeggen dat freebsd NIET dual cpu kan draaien onder mysql. dat is wel mogelijk. Als ze freebsd alsnog op dual aan de gang zouden krijgen zou het waaarschijnlijk vrij veel schelen.

[knip]

Paz
Je gaat toch niet iets beheren als het mank is? ik bedoel als je niet weet hoe je mysql op freebsd met 2 cpu's kan instellen dat het werkt dan doe je toch niet? Ik bedoel, nu heb je er meer last van dan plezier!

Verwijderd

obi: da's waar, maar niemand had verwacht dat het zulke problemen zou opleveren.

• raptorix
Ik denk dat er eerst eens geanalyseerd moet worden wat er nou eigenlijk mis is, voordat je naar een remedie zoekt.

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 14:21 schreef Paz het volgende:
obi: da's waar, maar niemand had verwacht dat het zulke problemen zou opleveren.
Ben trouwens mobi, obi is weer iemand anders. maar zulke problemen komen tijdens een tress test allemaal naar voren hoor.

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 14:22 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat er eerst eens geanalyseerd moet worden wat er nou eigenlijk mis is, voordat je naar een remedie zoekt.
Probleem is dat de mysql op de db server maar van 1 cpu gebruik kan maken, daardoor kan ie niet het aantal connecties afhandelen wat van hem gevraagd word. Met alle gevolgen vandien. (brakke topics, username ellende enz.)

• Booster
  • Laatst online: 15-02 22:58

Booster

Superuser

Heee... het gaat weer half plat, ik zie nu ineens een pricewatch met ALLEEN maar de top5-headers (dus geen top5, maar alleen het kopje) en een lijstje nieuwe producten?? (verder niets)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• RvdH
  • Laatst online: 04-02-2025

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zoals ik al zovaak heb gezegd, Linux ondersteunt de RAID controller (Adaptec 3200S) die in Artemis zit niet. Er is een nieuwe controller onderweg.

Tot die tijd draait MySQL wel op de twee cpu's, door twee MySQL servers te draaien. Athena.tweakers.net en Aphrodite.tweakers.net connecten op de tweede MySQL, Fok!, Fok!Forum en GoT op de eerste.

Er was geen tijd om Artemis te stresstesten, of te kijken hoe FreeBSD werkte op SMP, toen Artemis geplaatst werd. Toen Artemis eenmaal compleet was qua hardware, heb ik tot diep in de nacht zitten configgen aan het ding, om hem de volgende ochtend samen met Floris, Daniel en Femme naar Vuurwerk Internet te brengen. Onderweg hebben we nog moeten casemodden aan de kast omdat de HDs niet compatible waren met de hot-swap backplate van Artemis, die hebben we er toen uit moeten slopen. In 2 dagen is die machine opgebouwd en geinstalleerd, en verhuisd. Vandaar dat ie niet gestresstest is.

En toch vind ik dat Artemis ontzettend goed zijn best doet, gezien de explosieve groei van Tweakers.net :7

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 15:04 schreef RickJansen het volgende:
Er was geen tijd om Artemis te stresstesten,
...
om hem de volgende ochtend samen met Floris, Daniel en Femme naar Vuurwerk Internet te brengen. Onderweg hebben we nog moeten casemodden
...
En toch vind ik dat Artemis ontzettend goed zijn best doet, gezien de explosieve groei van Tweakers.net :7
En in dat opzicht heb ik dan toch respect voor jou (en de staff.) :) Kvinnut een hele prestatie dat je die groei kan bijbenen, met toch relatief weinig problemen. (het lijkt veel door het gezeur dat iedereen er over doet...) En dat mag ook wellis gezegd worden. :7

• MoBi
Ik vind nogsteeds dat van die 2 mysql servers geen oplossing, meer een nood oplossing.
En had die server 1 of 2 dagen later echt uitgemaakt? Ik denk het niet, dan had je hem kunnen stress testen en kunnen fixen zodat 1 mysql server gebruik maatk van 2 cpu's.

Edit: En dat van de raid controller dat zoek je toch goed uit voordat je zo'n ding besteld? Ik bedoel, ff wat meer in verdiepen wat je wil kopen en waarop het koet draaien had ook een hoop problemen gescheeld.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 20 februari 2001 15:23 schreef MoBi het volgende:
Ik vind nogsteeds dat van die 2 mysql servers geen oplossing, meer een nood oplossing.
Is het ook.
En had die server 1 of 2 dagen later echt uitgemaakt?
Tweakers.net was heel erg overbelast. In het weekend (Artemis werd op vrijdag geplaatst) kan je niet bij Vuurwerk terecht, dus dan hadden we 4 dagen ofzo moeten wachten. We wilden zo snel mogelijk Artemis plaatsen om de problemen op de sites te verhelpen.
Ik denk het niet, dan had je hem kunnen stress testen en kunnen fixen zodat 1 mysql server gebruik maatk van 2 cpu's.
Of je nou twee dagen wacht of niet, die RAID controller veranderd niet ineens. Dus dan kun je er nog niks aan doen.
Edit: En dat van de raid controller dat zoek je toch goed uit voordat je zo'n ding besteld? Ik bedoel, ff wat meer in verdiepen wat je wil kopen en waarop het koet draaien had ook een hoop problemen gescheeld.
Er was als eerste een DPT SmartRAID VI Decade geplanned, maar die was erg slecht leverbaar. Toen moest er op korte termijn een andere controller komen, en de enige beschikbare was een Adaptec 3200S.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55
Ik weet uit zien dat Dell ook iets anders heeft staan dan T.net ;)
Ook wel iets meer dan er bij heel Vuurwerk staat....
Op dinsdag 20 februari 2001 13:14 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Mjah, maar ik vermoed dat Intel en Dell en Ford per dag iets meer hits krijgen dan tweakers.net :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Verwijderd

Mja, M$ gaat ook zelden plat, (kan me de laatste keer niet herinneren) ... maar met een vette server-cluster is dat ook iets beter te realiseren ;)

Verwijderd

Rick: het enige wat ik niet begrijp is wat de raid kaart te maken heeft met het draaien van twee aparte mysql servers. (ik kan me niet herinneren ooit te hebben gelezen dat mysql +freebsd +2cpu's =onmogelijk...)

toch?

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 15:49 schreef Paz het volgende:
Rick: het enige wat ik niet begrijp is wat de raid kaart te maken heeft met het draaien van twee aparte mysql servers. (ik kan me niet herinneren ooit te hebben gelezen dat mysql +freebsd +2cpu's =onmogelijk...)

toch?
Uhm volgens mij ondersteunt MySQL op FreeBSD idd geen SMP.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 20 februari 2001 15:49 schreef Paz het volgende:

toch?
De huidige RAID kaart wordt niet ondersteund door Linux. Als MySQL op Linux draait, gebruikt het "LinuxThreads", een threading library die meerdere MySQL processes forked. Op een Linux bak waar MySQL op draait zie je dus met 'top' veel MySQL processes. Maak je gebruik van SMP, dan worden die processes dus verdeelt over het aantal CPU's in je machine. FreeBSD ondersteunt de controller wel, maar gebruikt een andere threadslibrary (MIT-threads of pthreads, weet ik niet precies), die niet meerdere MySQL processes forked. Dus als je 'top' draait, zie je maar 1 MySQL proces. Die dus ook maar 1 CPU tegelijk gebruikt. Door handmatig twee MySQL processes te starten, kun je dus de tweede CPU wél benutten.

Dit brengt echter wel weer een ander nadeel met zich mee. Om de sites "intact" te houden, moeten de verschillende MySQL servers dezelfde data directory gebruiken, waar alle databases in staan. Dit doet MySQL door een techniek genaamd "external file locking" te gebruiken, wat inhoudt dat de twee servers niet tegelijk dezelfde bestanden kunnen gebruiken. Echter werkt deze techniek niet 100% zoals het hoort. De problemen van vanochtend werden veroorzaakt doordat de tweede MySQL een bestand van de eerste MySQL probeerde te wijzigen/lezen, waardoor de tweede MySQL server ermee kapte.
Hierdoor was het wel mogelijk GoT te bezoeken (GoT gebruikt de eerste MySQL server), maar Tweakers.net niet (die gebruikt de tweede MySQL server)

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 16:08 schreef RickJansen het volgende:

[..]

De huidige RAID kaart wordt niet ondersteund door Linux. Als MySQL op Linux draait, gebruikt het "LinuxThreads", een threading library die meerdere MySQL processes forked. Op een Linux bak waar MySQL op draait zie je dus met 'top' veel MySQL processes. Maak je gebruik van SMP, dan worden die processes dus verdeelt over het aantal CPU's in je machine. FreeBSD ondersteunt de controller wel, maar gebruikt een andere threadslibrary (MIT-threads of pthreads, weet ik niet precies), die niet meerdere MySQL processes forked. Dus als je 'top' draait, zie je maar 1 MySQL proces. Die dus ook maar 1 CPU tegelijk gebruikt. Door handmatig twee MySQL processes te starten, kun je dus de tweede CPU wél benutten.
Moet je mysql dan niet daarvoor op een bepaalde manier compilen? Staat me iets van bij.
Dit brengt echter wel weer een ander nadeel met zich mee. Om de sites "intact" te houden, moeten de verschillende MySQL servers dezelfde data directory gebruiken, waar alle databases in staan. Dit doet MySQL door een techniek genaamd "external file locking" te gebruiken, wat inhoudt dat de twee servers niet tegelijk dezelfde bestanden kunnen gebruiken. Echter werkt deze techniek niet 100% zoals het hoort. De problemen van vanochtend werden veroorzaakt doordat de tweede MySQL een bestand van de eerste MySQL probeerde te wijzigen/lezen, waardoor de tweede MySQL server ermee kapte.
Hierdoor was het wel mogelijk GoT te bezoeken (GoT gebruikt de eerste MySQL server), maar Tweakers.net niet (die gebruikt de tweede MySQL server)
Dat probleem gaan we dus nog vaker tegen komen?

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 20 februari 2001 16:16 schreef MoBi het volgende:

[..]

Moet je mysql dan niet daarvoor op een bepaalde manier compilen? Staat me iets van bij.
Het schijnt mogelijk te zijn MySQL op FreeBSD te compilen met de LinuxThreads port, echter is het mij niet gelukt. Er zijn zelfs een aantal library files verloren gegaan hierbij (geen backup |:() dus voorlopig draaien er binary versions van MySQL. Tot de andere RAID controller er is, en er Linux op gezet kan worden.
[..]

Dat probleem gaan we dus nog vaker tegen komen?
Misschien wel, misschien niet. 'k Heb nog geen duidelijke oorzaak gevonden voor het locking probleem, als ik dat wel vind kan ik er misschien wat aan doen.

• MoBi
Op dinsdag 20 februari 2001 16:22 schreef RickJansen het volgende:

[..]

Het schijnt mogelijk te zijn MySQL op FreeBSD te compilen met de LinuxThreads port, echter is het mij niet gelukt. Er zijn zelfs een aantal library files verloren gegaan hierbij (geen backup |:() dus voorlopig draaien er binary versions van MySQL. Tot de andere RAID controller er is, en er Linux op gezet kan worden.
Je kan freebsd toch zo installeren dat het gewoon linux functies heeft. Dat staat ook ergens tijdens de install. Al bij versie 3.4

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op dinsdag 20 februari 2001 16:41 schreef MoBi het volgende:

[..]

Je kan freebsd toch zo installeren dat het gewoon linux functies heeft. Dat staat ook ergens tijdens de install. Al bij versie 3.4
Linux binary compatibility. Das heel wat anders, daarmee kun je programma's die op een linux bak zijn gecompileerd draaien op een FreeBSD systeem.

• MoBi
kan je dan geen binary versie van een linux mysql draaien? Dan heb je het probleem toch ook opgelost?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Microsoft gaat bijna nooit plat nee... vind je dat heel erg gek:

Controle centrum:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/images/gifs/backstage/bkst_15_img1.jpg
Edit: hmmz, ook een leuk ontwerp voor een t.net kantoor, beetje startrek achtig, elke nieuwsposter z'n eigen workstation rond het hoofdscherm... * Wouter Tinus droomt even verder :z :)

Klein deel van de servers:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/library/images/gifs/backstage/bkst_15_img2.jpg

Schema van de infrastructuur (inmiddels oud, ze hebben hierna nog alles geupgrade naar Windows 2000 + SQL Server 7, later weer naar SQL Server 2000. Ook zijn ze verhuisd naar een andere locatie, zonder ook maar een minuut downtime).

http://www.microsoft.com/library/images/gifs/backstage/bkst_t2_1_fig1.gif

• RobzQ

RobzQ

greedy as a pig

Topicstarter
Darn... alweer fout:

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings

Verwijderd

Toch mooi dat Rick een beetje een verklaring heeft gegeven over het hoe en wat.
(Ik kreeg net trouwens een MySQL error bij GoT . . .)

En de post van Wouter krijgt van mij een " +4 Cool! "

• Femme
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Edit: hmmz, ook een leuk ontwerp voor een t.net kantoor, beetje startrek achtig, elke nieuwsposter z'n eigen workstation rond het hoofdscherm... * WouterTinus droomt even verder
Hehe :).

Nieuwsposter Wouter: reporting to bridge
Cmdr Rick: wat moet je ventje?
Nieuwsposter Wouter: hij doet ut niet!
Cmdr Rick: ctrl-alt-del?
Nieuwsposter Wouter: nehee, t.net kapot!
Cmdr Rick: Owrhmm. Red alert, all hands to battle stations! Rerouting traffic through secondary MySQL replicator matrix!
bladiebla

Ik was al blij met die drie topjes op m'n tweede beeldscherm, maar bij Microsoft hebben ze dat toch wel beter voor elkaar :).

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Commander? That's Chief Engineering, Capt'n (Admiral is ook goed :P).

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dan zit jij niet op de bridge maar ergens in de kelders bij de warp-core o.i.d :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In 2101, war was beginning...

Anand Lal Krimpy: lower your firewall and surrender your servers
Anand Lal Krimpy: All your base are belong to us!

Daniel: de warpcore? de hoofd-router bedoel je... Capt'n, she can't take much more hits!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ROFL :P

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 05:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op dinsdag 20 februari 2001 19:41 schreef WouterTinus het volgende:
In 2101, war was beginning...

Anand Lal Krimpy: lower your firewall and surrender your servers
Anand Lal Krimpy: All your base are belong to us!
What you say? :)

Engineer: "Sir, I'll try rebalancing load over backup server"
Capt'n: "Make it so"

etc.

Dit topic gaat overigens nergens meer over

Verwijderd

Houston.... they have a problem :P

[oeps.... I had a problem myself]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Move maar naar het Crew-kroeg-forum dan >:)

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Op dinsdag 20 februari 2001 15:04 schreef RickJansen het volgende:
Zoals ik al zovaak heb gezegd, Linux ondersteunt de RAID controller (Adaptec 3200S) die in Artemis zit niet. Er is een nieuwe controller onderweg.
Zoek eens terug in de reacties op je ".plan" (heel lang geleden).
IPC Vortex !

Verwijderd

Welke RAID controller als ik vragen mag?

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

AMI MegaRAID Elite 1500:

http://www.ami.com/products/product.cfm?CatID=1&SubID=2

[img]"http://www.ami.com/products/pics/elite1500_lg.gif"[/img]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Phat, je kunt er gewoon een reepje SDRAM instouwen :D

Verwijderd

Riep iemand mij? Oh nee ik zie 't al. Sorry.

• source
  • Laatst online: 15-08-2025
Kreeg net heel netjes een Code #1 ... heb ik nog nooit gezien...

Wat was er aan de hand?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zal wel iets zijn met onderhoud ivm dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/130642 .

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Het lijkt nu iig opgelost :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Dutchman!
  • Laatst online: 13-02 13:42
schaf eens een leuke Dell 6450 aan zou ik zeggen :)

We spend our years as a tale that is told

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Pff, die Dell bak heeft nie eens 15K rpm Cheetahs :P.

Doe mij dan meteen een AlphaServer GS320 met 32 731MHz 21264's.

• Dutchman!
  • Laatst online: 13-02 13:42
oh jawel hor, der kunnen er standaard alleen maar iets van max 5 in, met een standaard raid controllertje met 128 MB ECC.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op mijn Origin 3800 van Silicon Graphics :P

Afbeeldingslocatie: http://www-europe.sgi.com/origin/3000/images/origin3800.gif

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 08:30 schreef Gordijnstok het volgende:
Ik wacht nog steeds op mijn Origin 3800 van Silicon Graphics :P

[afbeelding]
Wou je er nog 2,75GB geheugen bij hebben voor een dumpprijs?

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 08:33 schreef CyberJunk86. het volgende:

[..]

Wou je er nog 2,75GB geheugen bij hebben voor een dumpprijs?
Deze machine in zijn meest kale configuratie is al onbetaalbaar voor me :'(

Maar het is en blijft een beauty :P

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 09:12 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Deze machine in zijn meest kale configuratie is al onbetaalbaar voor me :'(

Maar het is en blijft een beauty :P
Nah, je kunt bij mij voor 30.000 piek 80.000 piek aan geheugen kopen. Dus als je slim bent hou je er een workstation aan over. ;)

Verwijderd

Dit systeem heeft wel mooie specs :9~

Processors: 16-512 Processors
System bandwidth: tot 716GB sec
Max Ram: 1TB

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

[img]"http://tweakers.net/ext/i.dsp/982751970.jpg"[/img]

Bruut ding! :P

http://tweakers.net/search.dsp?Query=megaraid+elite+1500&DB=images

• mavink
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat, een passief koelertje op die i960? Dit vraagt om bruut overklokken :) Dat ding draait standaard maar op 100 MHz, dat is voor een beetje tweaker natuurlijk niet acceptabel...

Verder een erg mooi ding :9

Verwijderd

Erm...Femme, hoeveel schijfruimte ben je tegenwoordig in totaal kwijt aan de database ?

Verwijderd

Wil je niet...
MSSQL is een hele aardige database, maar
a) vergt 't nogal zware hardware,
b) wijkt z'n SQL voor stored procs en triggers nogal af van de standaard, en
c) draait 't alleen op Windows platforms.

Op m'n werk (ik ontwikkel software voor hotels, etc.) ondersteunen we MSSQL, InterBase en Oracle onder NT, en InterBase onder Linux.
Onder NT is MSSQL over het algemeen een procent of 20 langzamer dan InterBase op dezelfde hardware.
Maar InterBase 5.6 onder Linux (RedHat 7) is op diezelfde hardware 2 tot 3x zo snel als InterBase 5.6 onder NT! En wanneer je er een 2e processor bij drukt zelfs ruim 4x. (IB gebruikt daar LinuxThreads voor, trouwens, en inetd of xinetd om de verschillende threads op te starten)

Ik heb nog geen ervaring met InterBase 6 (de open source versie), maar misschien zou dat een goed alternatief voor MySQL zijn. Onder Linux kan 'ie erg goed overweg met veel users en zware belasting, en je moet wel hele gekke dingen doen om 't ding plat te krijgen.
Het is dat we nu zo'n 70 hotels hebben die op MSSQL draaien, maar ik zou altijd voor IB onder Linux kiezen, zeker wanneer je een dedicated database server gebruikt...

Rick? Hoe vast zitten jullie aan FreeBSD? Ik weet nl. niet of IB daar wel op aan de praat te krijgen is...

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 21:38

sjaak

un giorno credi

Pagina: 1 2 Laatste