Hallo tweakers,
Momenteel zit ik met een probleem ik heb een pc van ca 1,5 jaar oud maar mijn videokaart is aan zijn einde gekomen. Ik vind het zonde om mijn hele pc weg te doen en ben daarom op zoek naar een goed presterende videokaart voor niet al te veel geld (0t/m 150 euro).
De spec's van mijn pc zijn :
amd athlon 3800+ x2
Asus M2N e-sli moederbord
(kapotte 8500gt)
2048mb geheugen
450 watt voeding codegen
Genoeg koeling.
Het probleem waar ik mee zit is dat ik er niet uitkom welke videokaart nu precies compatible is met mijn moederbord hier heb ik al een hoop over gezocht maar toch kom ik er niet uit. Ik ben geen leek op dat gebied maar expert wil ik me niet noemen
. Ik dacht laat ik de mensen van tweakers eens raadplegen of zij misshien tips voor me hebben en een videokaart aanraden die compatible is met mijn moederbord.
Zelf game ik af en toe en wil toch wel een videokaart die nog een beetje met zijn tijd meekan gaan. Zelf zat ik te denken over iets van een 9800 gt maar ik weet niet of die met mijn moederbord werkt. Want games moeten nog wel soepel kunnen draaien.
Wanneer ik zon kaart erin sleutel zal ik ook een nieuwe voeding nodig hebben want met 400 watt ga ik dat niet redden
maar dit is geen probleem.
Kortom:
• Prijs tot 150 euro
• Prestaties het hoogst haalbare voor die prijs
• Beeldkwaliteit goed maar het wordt gebruik op een 17 " tft
• Geluid Herrie heb ik niet zon probleem mee mijn koelvin over treft het geluid toch wel
• Hitte en/of ruimte Ik maak gebruik van een standaard kast maar heb voldoende plek op mijn moederbord
• Stroomverbruik geen punt
• Overclockmogelijkheden niet nodig hier waag ik me niet aan
• Compatibility Het moet compatible zijn met een M2N-E sli moederbord.
Ik hoop echt dat jullie me een eindje opweg kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Tom Dijkhuizen
Momenteel zit ik met een probleem ik heb een pc van ca 1,5 jaar oud maar mijn videokaart is aan zijn einde gekomen. Ik vind het zonde om mijn hele pc weg te doen en ben daarom op zoek naar een goed presterende videokaart voor niet al te veel geld (0t/m 150 euro).
De spec's van mijn pc zijn :
amd athlon 3800+ x2
Asus M2N e-sli moederbord
(kapotte 8500gt)
2048mb geheugen
450 watt voeding codegen
Genoeg koeling.
Het probleem waar ik mee zit is dat ik er niet uitkom welke videokaart nu precies compatible is met mijn moederbord hier heb ik al een hoop over gezocht maar toch kom ik er niet uit. Ik ben geen leek op dat gebied maar expert wil ik me niet noemen
Zelf game ik af en toe en wil toch wel een videokaart die nog een beetje met zijn tijd meekan gaan. Zelf zat ik te denken over iets van een 9800 gt maar ik weet niet of die met mijn moederbord werkt. Want games moeten nog wel soepel kunnen draaien.
Wanneer ik zon kaart erin sleutel zal ik ook een nieuwe voeding nodig hebben want met 400 watt ga ik dat niet redden
Kortom:
• Prijs tot 150 euro
• Prestaties het hoogst haalbare voor die prijs
• Beeldkwaliteit goed maar het wordt gebruik op een 17 " tft
• Geluid Herrie heb ik niet zon probleem mee mijn koelvin over treft het geluid toch wel
• Hitte en/of ruimte Ik maak gebruik van een standaard kast maar heb voldoende plek op mijn moederbord
• Stroomverbruik geen punt
• Overclockmogelijkheden niet nodig hier waag ik me niet aan
• Compatibility Het moet compatible zijn met een M2N-E sli moederbord.
Ik hoop echt dat jullie me een eindje opweg kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,
Tom Dijkhuizen