Toon posts:

hulp gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Momenteel zit ik met een probleem ik heb een pc van ca 1,5 jaar oud maar mijn videokaart is aan zijn einde gekomen. Ik vind het zonde om mijn hele pc weg te doen en ben daarom op zoek naar een goed presterende videokaart voor niet al te veel geld (0t/m 150 euro).

De spec's van mijn pc zijn :
amd athlon 3800+ x2
Asus M2N e-sli moederbord
(kapotte 8500gt)
2048mb geheugen
450 watt voeding codegen
Genoeg koeling.

Het probleem waar ik mee zit is dat ik er niet uitkom welke videokaart nu precies compatible is met mijn moederbord hier heb ik al een hoop over gezocht maar toch kom ik er niet uit. Ik ben geen leek op dat gebied maar expert wil ik me niet noemen ;). Ik dacht laat ik de mensen van tweakers eens raadplegen of zij misshien tips voor me hebben en een videokaart aanraden die compatible is met mijn moederbord.

Zelf game ik af en toe en wil toch wel een videokaart die nog een beetje met zijn tijd meekan gaan. Zelf zat ik te denken over iets van een 9800 gt maar ik weet niet of die met mijn moederbord werkt. Want games moeten nog wel soepel kunnen draaien.

Wanneer ik zon kaart erin sleutel zal ik ook een nieuwe voeding nodig hebben want met 400 watt ga ik dat niet redden :P maar dit is geen probleem.

Kortom:

• Prijs tot 150 euro
• Prestaties het hoogst haalbare voor die prijs
• Beeldkwaliteit goed maar het wordt gebruik op een 17 " tft
• Geluid Herrie heb ik niet zon probleem mee mijn koelvin over treft het geluid toch wel
• Hitte en/of ruimte Ik maak gebruik van een standaard kast maar heb voldoende plek op mijn moederbord
• Stroomverbruik geen punt
• Overclockmogelijkheden niet nodig hier waag ik me niet aan
• Compatibility Het moet compatible zijn met een M2N-E sli moederbord.

Ik hoop echt dat jullie me een eindje opweg kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Tom Dijkhuizen

Verwijderd

Je hebt je processor niet genoemd en deze bepaald natuurlijk voor een groot deel hoe snel er video weergave is op een systeem stel je hebt een AM5200+ bv. zou inderdaad een 9600gt of 8800gts(x) prima zijn (zoveel keus is er ook nog niet) omdat de processor toch niet veel meer kan trekken. In principe zijn namelijk alle videokaarten wel ondersteund (SLI PCI-e poort technologie) met uitzondering van enkele bijzondere fabricages misschien maar ze komen niet verder als de snelheid waarmee de CPU dit weer kan doorgeven. Dus ik denk dat je 2e hands voor 75 wel een kaartje moet kunnen krijgen. Ik heb nog een Asus GTS8800 over mocht je interesse hebben

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Allereerst, welkom op GoT.

Neem **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door. Je hebt het merendeel van het uitzoekwerk al gedaan. En eigenlijk ben jij zelf de enige persoon die een keuze kan maken. Neem anders Anandtech: June GPU Market ook eens door.

Boodschappenlijstjes en "Welke moet ik nemen?"-topics worden namelijk niet zo gewaardeerd hier op GoT (omdat ze veel te vaak voor komen). Verder doen we elkaar continu de groeten, dit hoeft dus niet onderaan je post te staan.

Tot slot kun je jezelf eigenlijk niet of nauwelijks een buil vallen als je een videokaart wilt kopen. Het enige waar je je tegenwoordig nog een buil aan kunt vallen is onvoldoende uitzoekwerk of het kopen van een kaart in een veel te dure winkel (dus neem de pricewatch door).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Het is de bedoeling dat je zelf wat uitzoekt over welke videokaart je kan nemen. Daarvoor moet je ook al bekijken welk CPU je hebt en op welke resolutie je speelt (specs die je hier niet vermeldt).

Veronderstellende dat de resolutie 1280*1024 (17" niet breedbeeld) is en je een gemiddelde dual core cpu hebt, zou je eens kunnen kijken naar de 4850. Belachelijk goede prestaties in vergelijking met wat de kaart maar kost (ettelijke malen krachtiger dan een 8500GT), draait bijna alle games op min of meer hoogste settings, moet met een gemiddeld systeem perfect kunnen op een 400W voeding, en wordt niet te snel gelimiteerd door de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel op een resolutie van 1280x1024 maar ik weet wel ongeveer wat voor kaart ik wil maar het enigste wat ik wil weten welke kaarten ik naar kan kijken ( wat compatible is). Ik kan wel een supper vid kopen maar hiervan weet ik zkkr dat het nooit gaat werken

Maar stel ik wil een

HIS ATI HD 4850 512

VGA Bus 16x PCI Express
VGA Chipset Ati Radeon HD4850
Geheugen 512 MB
RAMDAC dual 400 MHz
Resolutie 2560 x 1600
VGA-out ja
Via DVI -> VGA adapter
TV-out ja
1x HDMI via DVI -> HDMI adapter.
DVI ja
2x Dual-Link DVI
Koeling actief

zou deze dan comptable zijn met de specs die ik gepost heb???

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ja, maar let wel op: deze kaart verstookt (maximaal) zo'n 110watt!

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

ja dit moet makkelijk kunnen met de betreffende processor en moet misschien zelfs nog wel lukken met je huidige voeding als het een A merk is

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
mijn voeding is een 450 watt codegen voeding...

Verwijderd

Die kaart heeft een PCI-E 16x slot nodig, en jouw moederbord (elk ATX consumentenmoederbord de laatste tijd) heeft zo'n slot, dus dat is in orde wat betreft compatibiliteit.
Voor je voeding kan je best je specs posten + specs van de voeding in Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
athlon 3000 x2? nooit geweten dat die ook bestond, is het een 3800+ x2 of een 3000+ single core?

Beste vga waarschijnlijk de hd4850, gewoon de goedkoopste nemen, maar wel kijken of je onderin de kast er nog een extra (stille) 12cm ventilator op kan mikken, de koeler is namelijk wel stil maar niet echt goed :P

Hij kan sowieso op jou pc btw.

Nukezone FTW

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Een HD4850 lijkt me al een beetje overkill voor je systeem, helemaal als je inderdaad een athlon 3000+ hebt. Een HD4670 is al een prima kandidaat. Als je dat tóch te weinig performance vindt, kijk dan eens naar een HD4770 of HD4830.

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee heb een 3800 x2 heb mijn post ook ge edit sorry

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
In combinatie met een 3800+ X2 zou ik voor een HD4770 gaan. Zelf heb ik een tijdje een HD3870 met mijn 3800+ X2 gebruikt. Maar die was dan wel overgeklokt naar 2,7GHz. Het kwam dan vaker voor dat de CPU de bottleneck was dan de grafische kaart.

Gezien een HD4670 vergelijkbaar is met een HD3870 zou een HD4770 toch echt wel het uiterste zijn wat ik er in jouw geval in zou stoppen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1