Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

Bij deze wil ik aangeven dat ik van de meeste mensen een positief antwoord heb gekregen via het mail adres forum@sitecom.com.
Het lijkt er dus op dat de nieuwe firmware het probleem heeft verholpen, een klein aantal mensen waarnaar ik de firmware heb gestuurd hebben niet gereageerd , gaarne mits mogelijk ook van hun nog een reactie.

Vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 09:42:
Beste mede Tweakers,

Bij deze wil ik aangeven dat ik van de meeste mensen een positief antwoord heb gekregen via het mail adres forum@sitecom.com.
Het lijkt er dus op dat de nieuwe firmware het probleem heeft verholpen, een klein aantal mensen waarnaar ik de firmware heb gestuurd hebben niet gereageerd , gaarne mits mogelijk ook van hun nog een reactie.

Vriendelijke groet.
Ik heb goede ervaringen met de opgestuurde firmware (zoals reeds gemaild).
Ik heb echter geen tijd gehad om te kijken of de nieuwe firmware de performance e.d. slecht beinvloed e.d. en ben dus zeer benieuwd naar de wijzigingen in deze firmware.

De firmware draait hier inmiddels een week en sinds die tijd heb ik geen problemen meer gehad met een hangende router.
(En slechts 1x een UPC reboot...wat ook gezegd mag worden :P)

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diac21 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:30:
Zojuist heeft mijn tweede WL-308 router het begeven. Er branden geen lampjes meer. Het heeft exact een jaar geduurd voordat hij het opgaf. Als ik in dit topic lees dat het om een voltregulatorgaat, wil dit dan zeggen dat de gebruikte hardware gewoon niet goed genoeg is?

Daarbij komt dat ik bij beide routers de bovenstaande problemen kan beamen. Ik dacht eerst dat het probleem aan ziggo lag, en daarom heb ik het maar "geaccepteerd". Als nu blijkt dat het aan sitecom ligt vind ik dit betreurenswaardig. Helaas kan ik niet gaan beta testen, omdat hier een kantoor is waar gewoon internet moet blijven werken. Ik heb geen idee hoe stabiel de betaversie is.

Mijn internet valt eigenlijk na ongeveer een uur uit als ik een torrent aanzet. De kans dat de verbinding er mee kapt is nagenoeg 80% nadat ik een torrent aanzet. Ik kan dan ook de router niet meer benaderen (kabel noch draadloos). Als ik de stroom er even afhaal en er weer in, dan werkt het internet gelukkig weer. Alleen kon de router daar vandaag niet tegen.

Tevens heb ik gezien dat de WL-308 niet meer leverbaar is bij de winkel waar ik hem heb gekocht. Hoe zit het met de WL-309? Is deze binnenkort beschikbaar, ik kan er namelijk weinig over vinden.

Alvast bedankt en ik zou jullie graag willen helpen, want ik heb het probleem al 2 jaar..

Onderstaand mijn PC-specs en ik heb Ziggo 10Mbit.
Je wl-308 wordt gewoon omgeruild. Daar heb je immers garantie voor. En het enige 'beta' aan de firmware is dat deze nog niet op de website staat als release. Verder is deze gewoon volledig doorgetest en zijn alle functies in Q&A goedgekeurd. Dat is dus geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Ik heb inmiddels de firmware nu langere tijd draaien en moet zeggen dat de firmware een stuk beter werkt dan de vorige, maar toch nog steeds niet alle issues oplost.

Benodigde reboots zijn nu wel terug gebracht tot 1 a 2 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Heeft de nieuwe firmware 4.0.11 dezelfde verbeteringen als de beta firmware waarover hier gesproken wordt?

Ik moet ook de router om de paar dagen resetten, hetzelfde probleem als andere mensen beschrijven in deze discussie. Voor een router in deze prijsklasse vind ik dat toch wel schandalig. Ik draai nu nog 2.1, versie 4 was helemaal een ramp bij mij tot nu toe. Ik heb nog geprobeerd om hem om te ruilen in de winkel, aangezien niet alle routers last te lijken hebben van dit probleem, maar dan zit ik minstens 2 weken zonder router volgens de verkoper omdat ze zelf eerst willen testen of er iets mis mee is. Twee weken zonder router is onmogelijk hier.

Verder vind ik het een goede router, met die steamengine blijf ik een lage ping houden met gamen terwijl er volop gedownload wordt met torrents en usenet. Nu maar hopen dat met deze firmware eindelijk de problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skiesareblue schreef op zondag 16 mei 2010 @ 00:36:
Heeft de nieuwe firmware 4.0.11 dezelfde verbeteringen als de beta firmware waarover hier gesproken wordt?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:21

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ik heb de nieuwe firmware 4.0.11 van de site geplukt.
en heb al vanaf aanschaf(vorig jaar ergens) al problemen.
de standaard problemen van router vast lopen en moeten resetten.
nu met nieuwste firmware(kan ervan uitgaan dat dit de beta is waar over gesproken wordt) loopt hij nog steeds vast. mijn specs :
2x xbox 360 1 wireless 1 bedraad.
1x ps3
1x laptop :
pentium dual core 4200 2.0ghz
3gb geheugen.
ati 3650 256 mb.
vista 32 bit home premium.

upc 30mbit
modem: arris toutch stone ts8028
rare was gister liep hij vast. dus kon draadloos niet meer op xbox live.
maar had hem niet uitgezet de router want ik had er geen zin in.
en toen later deed ie het weer gewoon. en tot nu toe nog steeds :S
de vastlopers zijn erg random en soms aantal dagen niets soms 3x per dag.
met utorrent aan gaat het wel sneller, maar alleen als de laptop dan draadloos is.
via kabel downloaden crashd hij niet van utorrent.
dus dacht deel mijn ervaring maar even :D

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

v8power67 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:28:
Ik heb de nieuwe firmware 4.0.11 van de site geplukt.
en heb al vanaf aanschaf(vorig jaar ergens) al problemen.
de standaard problemen van router vast lopen en moeten resetten.
nu met nieuwste firmware(kan ervan uitgaan dat dit de beta is waar over gesproken wordt) loopt hij nog steeds vast. mijn specs :
2x xbox 360 1 wireless 1 bedraad.
1x ps3
1x laptop :
pentium dual core 4200 2.0ghz
3gb geheugen.
ati 3650 256 mb.
vista 32 bit home premium.

upc 30mbit
modem: arris toutch stone ts8028
rare was gister liep hij vast. dus kon draadloos niet meer op xbox live.
maar had hem niet uitgezet de router want ik had er geen zin in.
en toen later deed ie het weer gewoon. en tot nu toe nog steeds :S
de vastlopers zijn erg random en soms aantal dagen niets soms 3x per dag.
met utorrent aan gaat het wel sneller, maar alleen als de laptop dan draadloos is.
via kabel downloaden crashd hij niet van utorrent.
dus dacht deel mijn ervaring maar even :D
Heb je hem wel hard gereset nadat je de firmware hebt geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

uhm nope hoe doe je dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:32
stekker van de adapter er een aantal seconden uit halen (min 10 a 20 sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U kunt de router resetten door de WPS-knop minimaal 15 seconden ingedrukt te houden.
Een stroom stekker eruit halen is geen hard reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

ok ga ik doen. maar die wps knop actie heb ik al eerder gedaan. toen wou de router niet meer opstarten, daarna was alles gereset maar werkte wel weer. als ik tijd heb ga ik het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skiesareblue
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-02-2022
Ik draai 4.0.11 nu een paar dagen en heb twee grote problemen.

Ten eerste doet het draadloze netwerk het heel slecht. Het surfen op internet is instabiel, soms werkt het prima, soms laden pagina's traag en soms laden pagina's helemaal niet. Dit is alleen draadloos, bedraad heb ik dit probleem niet. Met 2.1 was dit probleem er niet, met 4.0.4 wel.

Het tweede probleem is dat de verbinding willekeurig voor +-10 seconden wegvalt, zowel bedraad als draadloos. Dit kan 6 keer per uur zijn of 2 keer per dag.

Ik ga weer terug naar 2.1, want dit is drie keer niks. Echt zonde van zo'n mooie (en dure) router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skiesareblue schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:28:
Ik draai 4.0.11 nu een paar dagen en heb twee grote problemen.

Ten eerste doet het draadloze netwerk het heel slecht. Het surfen op internet is instabiel, soms werkt het prima, soms laden pagina's traag en soms laden pagina's helemaal niet. Dit is alleen draadloos, bedraad heb ik dit probleem niet. Met 2.1 was dit probleem er niet, met 4.0.4 wel.

Het tweede probleem is dat de verbinding willekeurig voor +-10 seconden wegvalt, zowel bedraad als draadloos. Dit kan 6 keer per uur zijn of 2 keer per dag.

Ik ga weer terug naar 2.1, want dit is drie keer niks. Echt zonde van zo'n mooie (en dure) router.
Wel naar factory defaults gereset na de upgrade naar 4.0.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn router deze week opgestuurd. Router deed niets meer, ik kreeg geen IP adres meer en de admin kon ik ook niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er voetjes (gesloopt van een luidsprekertje) onder de WL308 gezet. Helpt nogal veel aangezien de onderkant echt ongelooflijk heet wordt. Nu moet ik sporadisch nog ff stroom eraf en erop zetten omdat hij totaal niet meer wilt connecten (ook niet via de adminpagina) maar het is vele malen minder erg dan voordat ik de voetjes eronder plaatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 23:12
Ik had de beta ook gedraaid, en het hielp niets, daarna de gewone 11 en die hielp net zo min.. Maar wat ik wel hier voor het eerst lees, is dat er een harde reset gedaan zou moeten worden (dat was mij nergens gezegd).. Kun je na de harde reset wel gewoon de oude instellingen restoren of moet je alles weer met de hand terugzetten?

Ook bij mij is het 9 van de 10 keer dat wanneer je een torrent (uTorrent 2.0.2) aanzet de verbinding compleet wegvalt.. Ik geloof ook weinig dat het aan de UPC modem ligt aangezien de oude sitecom router (DC-202 v2) wel gewoon zonder problemen werkt.. Overigens lijkt het niet uit te maken of ik streamengine nou aan of uit heb staan.

Ook ik vindt het vervelend dat zo'n duur apparaat zulke problemen heeft, en als ontwikkelaar kan ik me ook heel goed voorstellen dat het heel lastig is om dit te achterhalen als je het zelf niet kunt reproduceren. Ik had al aangeboden dat ze me rustig een betafirmware mogen sturen waarin ze extra log-events hebben toegevoegd om te achterhalen waardoor misschien het probleem veroorzaakt wordt, maar daar heb ik niets meer van vernomen.

Overigens vindt ik het een beetje onzin van sitecom om te zeggen dat er hier maar 10 mensen last van hebben, aangezien ik ook pas toevallig na lang zoeken deze thread vondt (en dat ook alleen omdat ik een frequente tweaker.net bezoeker ben). Als er hier zo'n 10 mensen in deze thread er last van hebben, dan mag je er van uit gaan dat het minstens het 100 voudige is in de werkelijkheid...

Wat ik net trouwens ook tegenkwam is dat de NTP server helemaal niet werkt, telkens als ik een ntp server selecteer dan schiet de klok naar 19 jun 20:?? terwijl het 20 jun 6:55 was (ongeacht welke server ik koos) en de zone had ik gewoon op +1 amsterdam staan. Tevens zie ik ook vaak dat de tijd van de router niet klopt (zeker na even stroom eraf, dan staat de tijd ineens 4 dagen terug), zou het misschien gewoon een synchronisatie probleem kunnen zijn welke iets doet met tijd, en omdat de tijd zoveel verschilt datie de kluts kwijt raakt (zou niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt, ik heb bv een wekker van philips (die morgenzon wekker) die binnen een maand gewoon 20 minuten achterloopt, en dan vraag je je toch af wat voor prut onderdelen gebruikt worden tegenwoordig om de kosten zoveel mogelijk te drukken)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ik heb hetvolgende ingesteld voor de NTP en dat werkt redelijk:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PTdqRNGsOfI8hNxAUn1IBO9q/full.png

Gek genoeg maakt het uit welke +1 tijdzone je selecteert. Die met Amsterdam erin geeft een vreemde afwijking bijv. :? NTP server is ntp.xs4all.nl

[ Voor 5% gewijzigd door Atomsk op 20-06-2010 11:44 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
thanx, heb de ntp server en de isntellingen van Atomsk overgenomen voor de automatische tijd, eens kijken hoe lang dat gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperDre schreef op zondag 20 juni 2010 @ 07:23:
Ik had de beta ook gedraaid, en het hielp niets, daarna de gewone 11 en die hielp net zo min.. Maar wat ik wel hier voor het eerst lees, is dat er een harde reset gedaan zou moeten worden (dat was mij nergens gezegd).. Kun je na de harde reset wel gewoon de oude instellingen restoren of moet je alles weer met de hand terugzetten?
Je kan je oude instellingen opslaan en die na de harde reset terug zetten.
Ook bij mij is het 9 van de 10 keer dat wanneer je een torrent (uTorrent 2.0.2) aanzet de verbinding compleet wegvalt.. Ik geloof ook weinig dat het aan de UPC modem ligt aangezien de oude sitecom router (DC-202 v2) wel gewoon zonder problemen werkt.. Overigens lijkt het niet uit te maken of ik streamengine nou aan of uit heb staan.

Ook ik vindt het vervelend dat zo'n duur apparaat zulke problemen heeft, en als ontwikkelaar kan ik me ook heel goed voorstellen dat het heel lastig is om dit te achterhalen als je het zelf niet kunt reproduceren. Ik had al aangeboden dat ze me rustig een betafirmware mogen sturen waarin ze extra log-events hebben toegevoegd om te achterhalen waardoor misschien het probleem veroorzaakt wordt, maar daar heb ik niets meer van vernomen.
Naar welk adres heb je gemailed dan? PM me maar.
Overigens vindt ik het een beetje onzin van sitecom om te zeggen dat er hier maar 10 mensen last van hebben, aangezien ik ook pas toevallig na lang zoeken deze thread vondt (en dat ook alleen omdat ik een frequente tweaker.net bezoeker ben). Als er hier zo'n 10 mensen in deze thread er last van hebben, dan mag je er van uit gaan dat het minstens het 100 voudige is in de werkelijkheid...
Denk je niet dat wij van Sitecom dan heel veel supportmails zouden krijgen?
Wat ik net trouwens ook tegenkwam is dat de NTP server helemaal niet werkt, telkens als ik een ntp server selecteer dan schiet de klok naar 19 jun 20:?? terwijl het 20 jun 6:55 was (ongeacht welke server ik koos) en de zone had ik gewoon op +1 amsterdam staan. Tevens zie ik ook vaak dat de tijd van de router niet klopt (zeker na even stroom eraf, dan staat de tijd ineens 4 dagen terug), zou het misschien gewoon een synchronisatie probleem kunnen zijn welke iets doet met tijd, en omdat de tijd zoveel verschilt datie de kluts kwijt raakt (zou niet de eerste keer zijn dat zoiets voorkomt, ik heb bv een wekker van philips (die morgenzon wekker) die binnen een maand gewoon 20 minuten achterloopt, en dan vraag je je toch af wat voor prut onderdelen gebruikt worden tegenwoordig om de kosten zoveel mogelijk te drukken)..
Dat komt doordat bij een factory default de NTP server in de gui op amsterdam staat terwijl dat niet echt zo is. Eenmalig op 'apply' drukken zou dat moeten verhelpen. Een bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:57:
Ik heb er voetjes (gesloopt van een luidsprekertje) onder de WL308 gezet. Helpt nogal veel aangezien de onderkant echt ongelooflijk heet wordt. Nu moet ik sporadisch nog ff stroom eraf en erop zetten omdat hij totaal niet meer wilt connecten (ook niet via de adminpagina) maar het is vele malen minder erg dan voordat ik de voetjes eronder plaatste.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:37:
Overigens heb ik uit persoonlijke ervaring ook gemerkt dat de router beter zijn warmte kwijt kan als hij hangt, net als fish hierboven zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had router teruggezonden voor reparatie, maar kreeg gisteren bericht van Alternate dat ze mij geen nieuwe router kunnen opsturen. Heb dan maar een creditbonnetje gekregen van 129 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

Helaas is ook mijn WL-308 heen gegaan.

Ik heb deze terug gebracht naar de winkel...afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

TFHfony

Professional Weirdo

Bij mijn WL-308 werkt WAN <-> LAN niet meer. Gebruik hem nu als overpriced netwerk switch ;-)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
GVD... Restore van config file werkt dus NIET, krijg dan een melding dat het bestand niet goed is of mogelijk niet voor de betreffende versie.. de config file was gister geschreven, en het enige wat ik dus net had gedaan is een harde reset (15 seconden de WSP knop ingedrukt houden)... Tja, aangezien er werd gezegd dat het restoren van de configfile gewoon kon na een harde reset heb ik dus ook geen moment aan gedacht om alle instellingen op te schrijven (waarom zou je anders uberhaupt een backup van een config file maken)..
Mijn god wat een prutspul is het, de zoveelste vrijdagavond vern**kt door die k*t router.. Kost me dus weer heel wat tijd om weer uit te zoeken wat ik nu weer allemaal ingesteld had, voornamelijk gewoon de basis dingen als hoe ik ook al weer de router moet instellen datie uberhaupt met UPC connect.. zit nu eventjes met mn oude router de DC202..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

restore van config file werkt prima hoor :?

En met UPC connecten is WAN als DHCP client instellen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
Verwijderd schreef op zondag 04 juli 2010 @ 11:58:
restore van config file werkt prima hoor :?

En met UPC connecten is WAN als DHCP client instellen.
Restore van config file werkt NIET:

Restore Invalid
The restored configuration file is not correct. You may have restored a file that is not intended for this device, or the restore file is from an incompatible version of this product, or the restored file may be corrupted.

Try the restore again with valid restore configuration file.

en dat is dus als ik de config file die ik donderdag had geschreven met mijn huidige firmware (4.0.11).

Doe ik nu een save en meteen een restore dan werkt die wel.. dus er zit blijkbaar iets goed fout, dat dus na een harde reset een oude configfile niet meer gelezen kan worden (gebruiker en wachtwoord zijn gelijk (dus het kan niet zijn dat de configfile alleen te lezen is met dezelfde gebruiker/wachtwoord))..

Probleem dat ik niet kon connecten naar UPC had te maken dat ik een clone mac-adres deed, terwijl dit niet het mac-adres was dat de modem/UPC verwacht (zag ik pas net toen ik de oude waardes van mijn DC202 vergeleek met de nieuwe waardes in deze router).

ik zal via pm wel even verder contact opnemen mbt debugfirmware/config file (want ik ben zeer benieuwd naar wat de reden kan zijn dat de configfile niet meer gelezen kan worden).
edit hmmm, geen idee hoe je pm kunt verzenden via hier (kan ook niets vinden in de FAQ/search), hierover maar even een berichtje gepost in 'schop een mod'

[ Voor 5% gewijzigd door SuperDre op 04-07-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat heet dm (direct message) hier en dat moet je aanzetten. Je kan alleen DM's sturen naar users die het ook aan hebben staan. Overigens zou ik niet weten waarom dat via DM moet, dan heeft verder niemand er wat aan als je het probleem gevonden hebt en dat is toch het idee van dit forum.

Je hebt zo te zien gewoon een verneukte configfile. Als het dezelfde firmware was (weet je dat zeker? misschien is die met de reset ook uit een rom gehaald waardoor je weer een oudere hebt). Maakt verder niet zo veel uit, een router op dhcp zetten is twee tellen werk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
heb de DM optie gevonden.. De firmware na de reset was ook gewoon 4.0.11.. had even een oude firmware (2.??) terug gezet en daarbij ook een oude configfile ingelezen, deze werkte wel gewoon.. daarna weer naar 4.0.11, maar de configfile werkte niet.. De router op DHCP zetten is niet zo'n probleem nee, maar al die andere instellingen (zoals beveiliging etc) is een ander verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troubular

Troubular

The One and Only

TFHfony schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:19:
Bij mijn WL-308 werkt WAN <-> LAN niet meer. Gebruik hem nu als overpriced netwerk switch ;-)
Ik zou hem ter reparatie aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Trouble schreef op maandag 05 juli 2010 @ 02:06:
[...]

Ik zou hem ter reparatie aanbieden :)
Mwoah, zou zeker een optie zijn, maarja.. dan moet ik een switch voor de tussentijd gaan halen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
TFHfony schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:19:
Was dit na 'default factory settings' en als provider UPC? ik had dit namelijk ook, en had bij de wizard voor 'kabel' gekozen en daarna 'clone mac-adres'.. Alleen het mac-adres van mijn huidige computer is niet het mac-adres waarmee ik aangemeld was bij UPC (dat was van een oude computer die ik wel telkens overkopieerde naar een nieuwe router), na het instellen van het correcte mac-adres werkte het allemaal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

SuperDre schreef op maandag 05 juli 2010 @ 20:42:
[...]

Was dit na 'default factory settings' en als provider UPC? ik had dit namelijk ook, en had bij de wizard voor 'kabel' gekozen en daarna 'clone mac-adres'.. Alleen het mac-adres van mijn huidige computer is niet het mac-adres waarmee ik aangemeld was bij UPC (dat was van een oude computer die ik wel telkens overkopieerde naar een nieuwe router), na het instellen van het correcte mac-adres werkte het allemaal weer.
Nop.. Op het Ziggo netwerk :-)
Het mac-adres stond in principe OK, maar het maakt niet uit. Heb nu een Draytek 2130n als router en als switch doet de WL-308 het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
Overigens na de harde reset ook totaal geen verschil, knalt er gewoon weer regelijkmatig uit en voornamelijk als je dus een torrent start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
Wordt er nog aan gewerkt? want ik heb niets meer gehoord, en het probleem is er nog steeds gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik geef je weinig kans, het produkt is inmiddels (al tijdje weer) eol.

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 21-08-2010 22:43 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperDre schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:00:
Wordt er nog aan gewerkt? want ik heb niets meer gehoord, en het probleem is er nog steeds gewoon.
Van het grootste gedeelte van de gebruikers krijgen wij te horen dat het probleem is opgelost.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Ik had ook nog steeds problemen, ook nadat ik de beta test versie had toegestuurd gekregen.
Toen ben ik nog wat verder gaan sleutelen, en vondt bij de eigenschappen van mijn Intel wirelles kaart de optie "niet compatible met 40mhz kanaal" deze heb ik ingeschakeld en ik heb al weken geen probleem meer.
Bij mij was dit de oplossing. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
Ik maak amper gebruik van wireless (had ook graag gezien dat je wireless met een knop kon uit/aanzetten), bij mij treden de problemen dus op bij wired..

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Tot nu toe draait 4.0.11 goed bij mij.
Niet echt veel meer met torrent gedaan. Usenet is het nu even.
Dit geeft geen problemen.

Ik zit echter wel te wachten op de schoonheids foutjes update!!!
o.a. NTP doet het niet goed qua timezone.
Terugzetten van config na de update naar 4.0.11 doet het inderdaad voor geen meter.

Dus support waar blijft 4.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:51:
[...]

Van het grootste gedeelte van de gebruikers krijgen wij te horen dat het probleem is opgelost.
Nou, ik heb nog steeds probs met mijn WL308. 150 euro heeft ie me gekost en als 1 van mijn pc's veeleisend is (grote bestanden binnenhalen van andere pc's) gaat mijn netwerk onderuit. De pc vertelt dan dat er geen internetverbinding is of mijn nieuwe tv verteld dat of mijn laptop.

Oplossing is het stekker van de router eruit en weer erin. (router voelt wel heet) of de pc herstarten.

Irri! Nog erger is dat ik net lees op de sitecom.nl dat ik 11 jaar garantie had kunnen krijgen als ik hem maar had geregistreerd. Grmbl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Klote ding krijgt gelijk weer kuren bij het gebruiken van Torrent op mijn nieuwe NAS.

Mijn advies:

Firmware 2.1

of Retour winkel en geld terug vragen.

Sitecom is voor mij EOL!

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb dezelfde problemen met mijn Sitecom WL-366, maar daar is geen nieuwe of oude firmware voor te krijgen..

Iemand nog een idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik had weinig problemen, maar nu is mijn WL-308 volledig bezweken. Lijkt of er iets is doorgebrand :? Doet helemaal niets meer. Heb de uitgangsspanning van de adapter gecheckt, en deze geeft 15.6V ipv 12V. Ook zag ik dat op de adapter staat dat deze 12V 1.0A moet geven, terwijl de handleiding zegt dat er een 12V 1.25A adapter meegeleverd behoort te worden. Kan het zijn dat de adapter is bezweken onder een hogere stroomsterkte en daardoor een hoger voltage is gaan produceren wat vervolgens de router gesloopt heeft?

Vind het wel raar dat er een te licht adapter meegeleverd wordt, afgaand op de specs van Sitecom. Kan iemand dit bevestigen zodat ik zeker weet dat ik niet de adapter van een ander device op de router heb geplugd? Hij ziet er in ieder geval wel hetzelfde uit als op dit plaatje...

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Die 15,6V zal wel zijn omdat er geen load op zit. Maar met 12 watt zou dat apparaat toch wel uit de voeten moeten kunnen?

Verwijderd

JanPedaal schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:50:
Ik had weinig problemen, maar nu is mijn WL-308 volledig bezweken. Lijkt of er iets is doorgebrand :? Doet helemaal niets meer. Heb de uitgangsspanning van de adapter gecheckt, en deze geeft 15.6V ipv 12V. Ook zag ik dat op de adapter staat dat deze 12V 1.0A moet geven, terwijl de handleiding zegt dat er een 12V 1.25A adapter meegeleverd behoort te worden. Kan het zijn dat de adapter is bezweken onder een hogere stroomsterkte en daardoor een hoger voltage is gaan produceren wat vervolgens de router gesloopt heeft?

Vind het wel raar dat er een te licht adapter meegeleverd wordt, afgaand op de specs van Sitecom. Kan iemand dit bevestigen zodat ik zeker weet dat ik niet de adapter van een ander device op de router heb geplugd? Hij ziet er in ieder geval wel hetzelfde uit als op dit plaatje...
ik weet nog wel dat op die adapter geen Sitecom staat maar TWC of zo iets? (ik heb hem niet meer namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:38:
[...]

ik weet nog wel dat op die adapter geen Sitecom staat maar TWC of zo iets? (ik heb hem niet meer namelijk)
Klopt ja, ik kwam er na mijn verhuizing achter dat op geen enkel adapter het merk staat van het apparaat waar het bij hoort, behalve de adapter van mijn HP printer. En als het voltage dat in de manual staat dan niet overeenkomt met wat er op de adapter staat, wordt het wel een moeilijk zoekplaatje... B)

Afijn, bericht van de webshop dat ik kosteloos een nieuwe WL-309 toegestuurd krijg aangezien de WL-308 niet meer leverbaar is. Fijne service van Dunnet!

En als 'ie binnen is meteen de adapter labelen ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Pagina: 1 2 Laatste