Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn internetverbinding. Om de zoveel tijd dan (praat ik om de 2 dagen ongeveer) valt mijn verbinding zomaar weg op alle systemen. Dus met draad en zonder draad. Ik heb een Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router. Het vreemde is dat mijn msn het dan nog wel doet alleen heb ik geen internet meer. Dus kom niet op een site en kan de router niet aanspreken. Ik heb wat op internet afgespeurd het lijkt een DNS probleem te zijn. Maar ik weet niet hoe ik dit moet instellen. Verder als me internet het dan niet doet moet ik de stroom van me router eraf halen en weer terug doen dan heb ik weer internet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je de router op dat moment niet kan aanspreken is het geen DNS probleem, die benader je ws gewoon op IP. Als je het ding moet rebooten om het werkende te krijgen zit er een probleem in je router, of belast je het ding teveel met connecties om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Exorcist schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:34:
Als je de router op dat moment niet kan aanspreken is het geen DNS probleem, die benader je ws gewoon op IP. Als je het ding moet rebooten om het werkende te krijgen zit er een probleem in je router, of belast je het ding teveel met connecties om maar wat te noemen.
Teveel connecties zal het zeker niet aan liggen. Heb een desktop,2 laptops en een PS3 aan zitten. Waarvan 2 met kabel en de laptops draadloos. En op moment dat het uitvalt staan meestal 2 van de 4 aan. Ik wacht tot het weer gebeurd om te kijken of ik via mijn desktop wel me router kan aanspreken want dat heb ik nog niet geprobeerd. Die heeft namelijk kabel. Ik laat meer weten nadat het weer gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 20:33

WTM

Vanaf een enkele machine kun je al teveel connecties maken. Zet maar een zooi torrents tegelijk open, dan gaat het hard hoor.

Welke programma's die gebruik maken van internet draaien op de momenten dat hij vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 18:59

BHQ

Saidinho84 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:53:
[...]

Teveel connecties zal het zeker niet aan liggen. Heb een desktop,2 laptops en een PS3 aan zitten. Waarvan 2 met kabel en de laptops draadloos.
Er is een verschil tussen fysieke connecties en connecties die gemaakt worden door programma's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
WTM schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:04:
Vanaf een enkele machine kun je al teveel connecties maken. Zet maar een zooi torrents tegelijk open, dan gaat het hard hoor.

Welke programma's die gebruik maken van internet draaien op de momenten dat hij vastloopt?
Niks eigenlijk alleen mijn virusscanner NOD32 maar die draait altijd ook als ik gewoon verbinding heb zonder problemen. Ik torrent niet eens zo vaak. Laatste tijd helemaal niet. Het is een gaming router met streaming engine hij download lekker snelheid benut ie goed met mijn UPC 25Mbps verbinding.

Enige probleem is die uitval. Vandaag is het nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Jarpse schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:01:
[...]

Er is een verschil tussen fysieke connecties en connecties die gemaakt worden door programma's...
Ja dat begrijp ik ;) maar mijn verbinding valt bij alles uit dus mijn PS3, desktop en mijn 2 laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Weer gebeurd zucht:(

En ik kon ook niet via mijn desktop me router bereiken op dat moment. Heb dus wel msn maar geen internet. Stroom eraf gehaald en weer erin gedaan nu weer internet voor maybe 1 dag of 2 dagen voor weer het probleem voordoet. Ik weet het niet meer. Sitecom helpdesk weet het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Ik heb nu screenshots van de cmd ipconfig /all gedaan van de router als ie het niet doet ziet het er als volg uit:

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/6910/routerdown.png

En hier wanneer er wel verbinding is:

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/852/routerup.png

Waar ik ook achter ben gekomen zodra me verbinding wegvalt kan ik niet pingen naar www.google.nl en kan wel pingen naar mijn router adres 192.168.0.1
Maar als ik in de browser die adres van de router zet dan kom ik niet bij de router. Dit geld precies zelfde voor mijn desktop pc met kabel erin.

Hopelijk wordt iemand hier wijzer van en kan mij helpen met dit probleem. Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Saidinho84 op 16-07-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:45
Ik heb dezelfde router en hetzelfde probleem... Geen idee wat het is...

Edit:
Ik ga even kijken of de nieuwe firmware uitkomst biedt:
http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=4305

[ Voor 47% gewijzigd door ThAZiP op 16-07-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Houd maar op ik heb de nieuwste firmware erop staan nog steeds problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb die router een paar maanden probleemloos draaiend gehad. Wel heb ik traffic shaping (de Stream Engine) uitgezet aangezien ik het niet nodig had en toch niet goed vond werken. Probeer dat eens...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
dion_b schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:29:
Ik heb die router een paar maanden probleemloos draaiend gehad. Wel heb ik traffic shaping (de Stream Engine) uitgezet aangezien ik het niet nodig had en toch niet goed vond werken. Probeer dat eens...
Heb ik ook een tijdje uit gedaan maar heeft niet geholpen. En ik vind het juist goed werken. Als ik op mijn PS3 ga gamen dat merk ik totaal niks van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Saidinho84 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:25:
[...]

Heb ik ook een tijdje uit gedaan maar heeft niet geholpen. En ik vind het juist goed werken. Als ik op mijn PS3 ga gamen dat merk ik totaal niks van lag.
Trek je dan wel de verbinding plat met de PC? Zo niet dan maakt het helemaal niets uit :o

Het enige wat dat ding doet is zorgen dat één app (bijv P2P) je hele verbinding plattrekt. Als je dat niet doet, doet het niets :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit ook gezien bij een vriendin, maar bleek gewoon dat de hele verbinding niet ingesteld was, tevens had ze de ontvanger van de sitecom niet gebruikt.

ze kon namelijk toen ook gewoon msnnen en soms al websites bezoeken. het klinkt een beetje hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 20:31
Hier zelfde probleem, elke 1 a 2 dagen kapte de router er volledig mee (ding zelf ook niet meer bereikbaar op ip-adres). Gisteren omgeruild voor een nieuwe, dus ik weet nog niet of dit exemplaar hetzelfde heeft.

Probeer anders eens een oudere firmware. Ik draai nu de recentste, heb nooit met oudere geprobeerd.

*topic bookmarked*

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-12-2021
Precies hetzelfde meegemaakt, geen verbinding meer mogelijk (wireless, kabel wel). De eerste firmware er weer opgezet. Draaide weer als een tierelier. Heel vreemd. Ben er wel een dag mee bezig geweest om het allemaal uit te zoeken. 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door rijsbol op 23-07-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Hier was de router ook bekabeld niet meer te bereiken. Nieuwe exemplaar doet het nog steeds ("al" 2 dagen), dus afwachten nog maar even.

Verder perfect ding, hoge snelheden WAN->LAN en LAN->LAN, veel in te stellen. Maar als ook deze kuren vertoont wordt het echt een andere.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem.
Heb al contact gezocht met Sitecom en die raden mij aan de router om te ruilen voor een nieuw model.
Alle mogelijke oplossingen die zij hadden werkte namelijk ook niet.

Dus voor mensen met dit probleem ik zou zeggen naar de winkel en omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Hmm, heb vandaag mijn nieuwe WL-308 binnengekregen. Ik had juist deze besteld omdat ik over de WL-306 verhalen had gelezen die erg lijken op wat hier besproken wordt. Nou, afwachten maar of mij dezelfde problemen te wachten staan... :/

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
DigiK-oz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:57:
Hier zelfde probleem, elke 1 a 2 dagen kapte de router er volledig mee (ding zelf ook niet meer bereikbaar op ip-adres). Gisteren omgeruild voor een nieuwe, dus ik weet nog niet of dit exemplaar hetzelfde heeft.

Probeer anders eens een oudere firmware. Ik draai nu de recentste, heb nooit met oudere geprobeerd.

*topic bookmarked*
En doet de nieuwe het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
DigiK-oz schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:59:
Hier was de router ook bekabeld niet meer te bereiken. Nieuwe exemplaar doet het nog steeds ("al" 2 dagen), dus afwachten nog maar even.

Verder perfect ding, hoge snelheden WAN->LAN en LAN->LAN, veel in te stellen. Maar als ook deze kuren vertoont wordt het echt een andere.
Hoe lang draait hij bij jou op de oude firmware zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Mijn nieuwe exemplaar had ook het probleem van af en toe volledig uitvallen. Na een downgrade van de firmware (had eerst de meest recente, 4.0.0.4, nu gedowngrade naar 2.1) draait het ding nu een week als een zonnetje.

Had met die 4.0.0.4 firmware ook af en toe problemen met wireless connecten (passkey incorrect). Ook dit heb ik niet meer gehad.

Ik kan deze router nu met een gerust hart aanraden, mits je de 2.1 firmware draait. Lekker logisch trouwens die firmware versies, van 2.1 naar 4.0.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mu-sick
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik heb dezelfde router, en het zelfde probleem. Op random momenten trekt de router het ineens niet meer, een snelle reset helpt. Overigens zou ik de 2.1 firmware blijven gebruiken aangezien de nieuwste alleen maar meer problemen met zich mee brengt. Op dit kleine minpuntje na, een prima router.

[ Voor 8% gewijzigd door mu-sick op 01-08-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilverwerking
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 21:25
Houdie,

Twee dagen geleden deze router besteld.
Gelijk geinstalleerd en nieuwste FirmWare er op gezet ( Versie: 4.0.04, 2009-05-14 ).
Dezelfde avonde al problemen met verbinding naar internet via webbrowser.
Stomme MSN doet het nog gewoon.
Probleem steekt zijn kop op als de Router flink belast wordt qua traffic.
Ik het het 1 keer met Bittorrent data en 1 keer bij vet kopieren over het LAN. (Laptop Wifi naar NAS).

Het ligt dus zeker niet aan de hardware maar aan deze nieuwe Firmware.

Ik ga even afwachten of het vaker gaat gebeuren.

Sitecom informeren en eventueel Firmware Versie 2.1 proberen.....

Verwijderd

Firmware 4.0.0.x is gebaseerd op de nieuwste SDK (vandaar ook de enorme sprong in versie nummer). We kunnen de problemen nog niet reproduceren.

Ondertussen is firmware 4.0.07 beschikbaar via support waar wat bugfixes in zitten en wat kleine nieuwe features (dimmen van de LEDS bv). Mocht iemand die willen proberen, dan graag even support mailen. Feedback bij support is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 08:51:
Firmware 4.0.0.x is gebaseerd op de nieuwste SDK (vandaar ook de enorme sprong in versie nummer). We kunnen de problemen nog niet reproduceren.

Ondertussen is firmware 4.0.07 beschikbaar via support waar wat bugfixes in zitten en wat kleine nieuwe features (dimmen van de LEDS bv). Mocht iemand die willen proberen, dan graag even support mailen. Feedback bij support is welkom.
Heeft iemand dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Oeps, WL-308 is toch wat anders dan de WL-306

Ik heb dus dezelfde problemen met de WL-306.

[ Voor 121% gewijzigd door -MD- op 05-10-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Hier hetzelfde probleem, wanneer een torrentprogramma een tijdje draait valt de hele verbinding weg. Na een reboot van de router is de verbinding weer terug. Had de firmware teruggezet naar 2.1 maar ook daar zijn nu de problemen mee..
Heb sitecom al eens gemaild, maar geen reactie gekregen helaas. Komt die 4.0.07 update nog eens?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Ondertussen is versie 4.0.09 verschenen! Ga hem er nu opzetten.
http://sitecom.com/download/4440/wl-308-v4.0.09.bin

Edit: Utorrent heeft vanaf die tijd continu aangestaan om te uploaden, zojuist viel internet even weg net als de torrents. Gelijk Utorrent uitgezet en internet deed het weer. Direct ook weer Utorrent aangezet en het draait allemaal weer, hopelijk was het iets anders..

Edit2: Wanneer ik Utorrent aanlaat wanneer de verbinding wegvalt, blijft hij 1 seconde op 0kb staan, internetpagina kan niet worden geladen en msn valt uit, maar internetverbinding blijft aanwezig. Direct daarna wordt alles weer actief. In ieder geval beter dan de router steeds opnieuw opstarten zoals eerst, en hij houdt het nu iets langer vol..

Kijkt iemand nog in dit topic die dezelfde problemen heeft?

[ Voor 90% gewijzigd door Toms_88 op 08-12-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Volgens mij zit die feature van LED er niet in :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelfs het vreemde probleem als ik windows 7 de 64 bits versie heb geinstaleerd dan heb ik voor ongeveer 2 minuten internet dan gaat de verbinding eruit en niet meer aan de praat te krijgen stroom eraf dan heb ik weer 2 minuten internet en dan weer nix
dus opstarten 2 minuten werkt alles en dan helemaal nix meer

maar het vreemde is dat dan ook het hele netwerk hier plat gaat ik kan dan de server en zo ook niet meer berijken

nu heb ik win 7 de 32 bit versie erop staan en geen problemen meer

heel vreemd allemaal

vind wel dat de router ERG warm wordt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Heb er ook wel problemen mee. Een maand of twee is het wel maximaal voordat de router vastloopt. Volgens mij zitten er gewoon geheugenlekken in de firmware, of niet niet afgesloten processen waardoor de wl-308 steeds trager wordt tot het punt waarop deze niet meer reageerd.

edit: 4.0.09 erop gezet. Kan dus nog niet zeggen of deze beter is...

[ Voor 11% gewijzigd door Atomsk op 11-12-2009 22:50 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Na een paar maanden met de oude FW gedraaid te hebben (overigens zonder verlies van verbinding) nu de nieuwe erop gezet, 4.0.09. De bug in de virtual server instellingen waar ik last van had (alle eigenschappen werden in de eerste kolom gezet ipv per kolom een eigenschap, waardoor het niet te lezen was) is in ieder geval verholpen: eindelijk kan ik teruglezen wat ik heb ingesteld :).

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Hatseflats daar viel ie weer helemaal weg na een tijd uploaden. Max aantal verbindingen in utorrent is 750. Dat zou toch niet te veel moeten zijn voor deze router.
Kom op sitecom dit is echt bagger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:13:
...
vind wel dat de router ERG warm wordt
Ik kan me ook herinneren dat er op de doos of een errata expleciet stond dat deze best heet kon worden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
De verbinding valt weer dagelijks helemaal weg wanneer utorrent aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Zo te horen beter niet naar de nieuwste firmware gaan. Ik heb met firmware 4.0.04 nog steeds last dat de verbinding zomaar wegvalt. Er is nog wel verbinding vanuit de UPC modem(nieuwe modem trouwens) maar ik kan de router zowel bedraad of draadloos niet bereiken. Gebeurd wel 1 of 2 keer op een dag dat ik harde reset moet doen. Wordt echt gek van. Ik wil deze router niet wegdoen want als ie het doet dan heb ik een heerlijke verbinding. Maar dit is echt een probleem dat maar niet opgelost lijkt te worden. Ook 100e mailtjes uitgewisseld met sitecom maar die hebben daadwerkelijk geen verstand van netwerken. Dus heeft iemand dit probleem al opgelost en is de nieuwe firmware aan te raden? Want wat ik lees bij utorrent klapt hij eruit dat is niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saidinho84
Ik heb sitecom maar weer een email gestuurd met een link naar deze topic. Ik wil dat ze eens lezen hoeveel mensen met exact het zelfde probleem zitten. Heb ze ook duidelijk gemaakt dat ze maar eens een firmware moeten maken die dit probleem daadwerkelijk moet oplossen. Ik laat jullie de status weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Gebruik nu utorrent versie 1.8.5 ipv 2.0, het lijkt alsof de verbinding het nu langer volhoudt, maar valt nogsteeds af en toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer jullie downgraden naar 2.1 is het probleem weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn bezig om deze meldingen te onderzoeken.

Hierbij zouden wij graag zoveel mogelijk informatie van diegene krijgen welke dit probleem ondervinden.

CPU/Processor
RAM/Werkgeheugen
Chipset van het moederbord
Chipset van de draadloze kaart
Chipset van de LAN kaart
Het besturingsysteem

De internetprovider
Het modem van de internetprovider

Wanneer doet het probleem zich het meest voor?

Wij hopen door zoveel mogelijk informatie hierover te ontvangen hiervoor een passende oplossing te zoeken.
Zodra wij een oplossing vinden gaan we dit uiteraard meteen op onze website en o.a. dit forum vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Ah kijk dit is goed nieuws. Ookal is het probleem met verschillende laptop/pc's, hier de gegevens van mijn laptop:

CPU/Processor: Intel Core Duo 2 T6600 2.2 ghz
RAM/Werkgeheugen: 4GB DDR2
Chipset van het moederbord: Acer
Chipset van de draadloze kaart: Intel WiFi Link 5100 AGN
Het besturingsysteem: Windows 7

De internetprovider: UPC
Het modem van de internetprovider: Cisco EPC3000

Probleem treedt op bij gebruik van torrentprogramma's, ook wanneer firmware terug was gezet naar 2.1 ja.

[ Voor 5% gewijzigd door Toms_88 op 23-01-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Nou, het is weer zover: webpagina's laden incompleet of helemaal niet en het webinterface van de SiteCom is niet meer bereikbaar. Browser geeft aan dat de verbinding gereset wordt bij een poging verbinding te maken. Ongeveer 45 dagen uptime gehad. Ik ben geen extreme bittorrentgebruiker (max 400 connecties bij uitzondering), maar de WL-308 loopt toch gewoon vast na verloop van tijd, ook met de meest recente firmware. Het enige wat dan helpt is even de stekker v/d router eruit trekken.

CPU/Processor: AMD Athlon XP, 2083 MHz (12.5 x 167) 2800+
RAM/Werkgeheugen: 1Gb
Chipset van het moederbord: nForce2-U400
Chipset van de draadloze kaart: diverse chipsets van smartphones, laptops (Intel en een Atheros AR5008 AR5BXB72)
Chipset van de LAN kaart NVIDIA nForce Networking Controller
Het besturingsysteem: Windows XP Professional, Service Pack 3 (TCP half open limiet op 300 gezet)
De internetprovider Ziggo (20Mbit)
Het modem van de internetprovider Motorola Surfboard (Model Name: SBV5121E / Firmware Version: 17.2.28-SCM-05)

En verder hangt er nog een Sitecom Gigabit switch aan de Sitecom WL-308

Ik heb echter niet het idee dat de vastlopers iets met de randapparatuur te maken hebben, maar meer met de router zelf die afhankelijk van de intensiteit van het gebruik (bittorrent gebruik met veel of weinig simultane connecties) er naar verloop van tijd de brui aan geeft. Het is nooit een plotseling "niet meer werken", maar altijd een langzame performancedegradatie. Volgens mij moet dit probleem dan ook te reproduceren zijn met een snelle internetverbinding en een paar dagen intensief torrents downloaden.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:40:
Wij zijn bezig om deze meldingen te onderzoeken.

Hierbij zouden wij graag zoveel mogelijk informatie van diegene krijgen welke dit probleem ondervinden.
CPU/Processor: Intel i7 920
RAM/Werkgeheugen: OCZ 6GB DDR3-1600 Platinum
Chipset van het moederbord: Intel® X58 / ICH10R
Chipset van de LAN kaart: Realtek® 8111C PCIe Gigabit LAN controller featuring AI NET2
Het besturingsysteem: Windows 7 Ultimate 64-bit
De internetprovider: Surfnet 100mbit
Het modem van de internetprovider: N.v.t (directe UTP outlet)

Wanneer doet het probleem zich het meest voor?
Router lijkt onregelmatig vast te lopen, geen typisch moment waarop het gebeurd. Wel merk ik altijd bij het resetten dat de router enorm warm is geworden, lijkt op oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomsk schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:45:
Volgens mij moet dit probleem dan ook te reproduceren zijn met een snelle internetverbinding en een paar dagen intensief torrents downloaden.
Helaas niet, want het probleem treed niet bij iedereen op.
itons schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Wel merk ik altijd bij het resetten dat de router enorm warm is geworden, lijkt op oververhitting.
De IP5K van ubicom wordt warm. Zorg er ook zeker voor dat de gamingrouter niet op of onder andere apparatuur staat.

Het probleem wordt zeer zeker serieus genomen. We hebben bij een aantal mensen met dit probleem hun specifieke exemplaar ingenomen. Zodra die binnen zijn gaan we met die apparaten intensief testen in onze fabrieken in Taiwan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was in het begin (eind 2008) ook enthousiast over deze router, snel, veel opties, slick design, omdanks de prijs (toen € 123,50 via dunnet.nl). Na een verhuizing een 2e gekocht om in het hele draadloos te kunnen internetten (eind april 2009 € 122,50 ook via dunnet.nl).

Mijn enthousiasme is echter inmiddels behoorlijk gedaald.

Algemene ervaringen etc.:
Bij beiden direct na aanschaf de toen laatste firmware erop gezet (wl-308-2.1-1020.bin), op de 1e zat nog de firmware die in de 1e versie van de handleiding beschreven werd. Met de ouderwetse lay-out van de pagina's. De handleiding is pas in mei 2009 aangepast.
Niet alle webpagina's van de router konden goed in Firefox worden weergegeven.
Registreren voor de 10 jaar garantie lastig, bij de eerste pas na een mail naar Sitecom een email terug gehad met de bevestiging hiervan, van de 2e nooit een bevestiging gekregen. Heb het maar opgegeven.
De router wordt behoorlijk warm, ze staan beide in de vrije ruimte, geen andere warmtebronnen die dit beïnvloeden.
Regelmatig moeten de routers gereset worden omdat de (draadloze) verbinding plotseling wegvalt.

De problemen:
De 1e router viel na ongeveer 3 maanden plotseling uit, helemaal dood, deed niks meer, geen statuslampjes nada, net alsof de stekker eruit was :(
Teruggestuurd (kostte me plm. € 10,- verzendkosten), En kreeg binnen 2 weken een nieuwe :)

De 2e router die ik had aangeschaft was DOA. Een paar dagen mee bezig geweest om deze werkend te krijgen als wireless AP, maar uiteindelijk bleek dat het wifi gedeelte defect was :(
Teruggestuurd (kostte me plm. € 10,- verzendkosten), En kreeg binnen 2 weken een nieuwe :)
Dus is inmiddels de 3e WL308 XR.

En vandaag... router 3. Had al een paar dagen last van wegvallende verbindingen, gaf eerst W7 de schuld, omdat ik die net op een twee laptops had geïnstalleerd. Maar na een reset van de router viel hij uit, helemaal dood, zie ook router 1 hiervoor, exact hetzelfde probleem :(

Vanmiddag naar het postkantoor geweest om hem terug te sturen kostte me dus weer plm. € 10,- verzendkosten, dus inmiddels al ca. 30 euro verzendkosten uitgegeven aan die ongein 8)7
En ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit hier bij blijft...

En weer netwerkstress, omdat alles in 1 netwerk staat en dit mijn hoofdrouter was. Van het AP de hoofdrouter gemaakt en had nog een oude G router en die gebruikt voor het AP.

Vandaag op de goede router de allerlaatste FW gezet (wl-308-v4.0.09.bin), dus verder nog geen ervaring mee.

Vraagjes:
Hoe resetten de gebruikers de router als de verbinding wegvalt o.i.d.?
Kan deze router wel 24/7 aanstaan, mede gezien de warmteontwikkeling?
Kunnen de verzendkosten ergens geclaimd worden bij retour door defect?
Wat zou een betaalbaar alternatief kunnen zijn voor deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

1)
Stekker lostrekken ?

2)
Current Firmware Version : 2.0
Current Firmware Date : 2008/08/27
Connection Up Time: 37 Day 0 Hour 19 Min 07 Sec
zou langer zijn geweest als ik niet was bezig geweest in de meterkast
er zit een errata bij waar op staat dat hij echt heet kan worden, persoonlijk merk ik het niet zo, wellicht scheelt de vertikale montage

3( euh ..

4) word vaak vergeleken met de dlink 655 uit m'n hoofd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens heb ik uit persoonlijke ervaring ook gemerkt dat de router beter zijn warmte kwijt kan als hij hangt, net als fish hierboven zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze bedankt voor de inzendingen zover. Wij zijn momenteel bezig met deze gegevens en de samples welke zijn binnengekomen worden door de fabriek onderzocht. Wij hopen hier spoedig de uitkomst ervan te berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, sinds de crash van mijn main netwerk router heb ik dus alles weer opnieuw moeten instellen. Echter voor WiFi verbindingen gebruik ik altijd dezelfde naam als SSID. Als deze in de lijst verschijnt staat er nu een 2 achter.
Voorbeeld: "hallo" ingesteld als SSID, in de netwerklijst verschijnt hij als " hallo 2"
Het lijkt alsof de laptop/pc de eerder ingestelde naam "hallo" ergens opslaat, kan dit gereset worden zodat de SSID zonder de "2" zichtbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe beta firmware beschikbaar voor de WL-308 welke crash issues bij zware belasting moet voorkomen. Voor diegene die willen testen wil ik u vragen contact op te nemen met Sitecom Support via forum@sitecom.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze de gene die de beta firmware wil uit testen kan een e-mail sturen naar volgend e-mail adres:

forum@sitecom.com

• Toms_88
Top, heb een mailtje gestuurd. :)

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 06:14
Ik heb ook maar eens een mailtje gestuurd :) Dat trap op en af lopen om hem te resetten werkt nogal frustrerend :P

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijsbol
Kan het niet zijn dat door de zware belasting en de hitte die het apparaat afgeeft dat deze vast loopt? Zet hem nu elke keer uit, de vorige gaf geen enkel lichtje meer (kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 308's waarbij geen lichtje meer ging branden kwam door een voltregulator en staat los van de warmte. Dit vastlopen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een memoryleak en staat dus ook los van de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht al dat ik de enige was die dit probleem heeft :-) hopelijk komt er snel een oplossing want hier valt de router ook geregeld uit.

Iemand die de firmware beta al geprobeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Gisteravond even getest, de torrentsnelheid viel af en toe behoorlijk naar beneden en ook sites bezoeken ging trager en af en toe werden sites niet goed ingeladen. Verbinding is nog niet helemaal weggevallen maar dat was in het begin bij de vorige versie ook zo waarna het probleem toch weer terug kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Vrijdagavond de sitecom moeten hard-resetten. Wifi was weg en bedraad deed ook niks meer, ook niet na de stekker eruit gehaald te hebben. Terwijl ik weg was en er geen enkel apparaat, draadloos of niet, op aangesloten, behalve de kabelmodem uiteraard. Uptime: 1 maand precies.

Alleen aan zware belasting kan het dus niet liggen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Helaas... na het aanzetten van utorrent kon firefox de server van geen één webpagina meer vinden. Downloaden ging wel gewoon door en ook msn bleef aan.
Na uitzetten van utorrent vond firefox de server ook weer. Nogmaals utorrent aangezet en weer werden de servers niet gevonden... Heb maar voor korte tijd utorrent aangehad, weet niet of heel de verbinding wegvalt na een tijd.

EDIT: Dubbel helaas, internet viel alsnog helemaal weg en heb de stekker weer uit de router moeten halen.

[ Voor 12% gewijzigd door Toms_88 op 01-03-2010 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toms_88 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 02:50:
Helaas... na het aanzetten van utorrent kon firefox de server van geen één webpagina meer vinden. Downloaden ging wel gewoon door en ook msn bleef aan.
Na uitzetten van utorrent vond firefox de server ook weer. Nogmaals utorrent aangezet en weer werden de servers niet gevonden... Heb maar voor korte tijd utorrent aangehad, weet niet of heel de verbinding wegvalt na een tijd.

EDIT: Dubbel helaas, internet viel alsnog helemaal weg en heb de stekker weer uit de router moeten halen.
Met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat ik het hier bij m'n vriendin ook heb met een WL-341

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4185/statusrouter.jpg

Het lijkt totaal random te zijn, soms moet ik de router + modem wel 3x resetten voordat hij 't eindelijk weer doet. Net laatste firmware erop gezet maar hij hield het nog geen uur vol.

Zowel het internet op de 360 als het internet op de computer en de wireless op m'n laptop is helemaal dood.

Soms kan ik niet eens meer 192.168.0.1 bereiken, dit keer nu weer wel. Wat deze problemen veroorzaakt weet ik dus niet en of ik hier wat aan kan doen weet ik ook niet.

Soms doet de router het een week goed en zoals deze morgen valt hij weer 3x uit.

'T raarste is ook nog dat alle lampjes wel gewoon blauw zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:07:
Ik ben bang dat ik het hier bij m'n vriendin ook heb met een WL-341

[afbeelding]

Het lijkt totaal random te zijn, soms moet ik de router + modem wel 3x resetten voordat hij 't eindelijk weer doet. Net laatste firmware erop gezet maar hij hield het nog geen uur vol.

Zowel het internet op de 360 als het internet op de computer en de wireless op m'n laptop is helemaal dood.

Soms kan ik niet eens meer 192.168.0.1 bereiken, dit keer nu weer wel. Wat deze problemen veroorzaakt weet ik dus niet en of ik hier wat aan kan doen weet ik ook niet.

Soms doet de router het een week goed en zoals deze morgen valt hij weer 3x uit.

'T raarste is ook nog dat alle lampjes wel gewoon blauw zijn.
Dat heeft niets met dit topic te maken, compleet andere hardware. Waarschijnlijk loopt je NAT table vol. Als je bittorrent of andere P2P software gebruikt, max number of connections eens lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:31:
[...]

Dat heeft niets met dit topic te maken, compleet andere hardware. Waarschijnlijk loopt je NAT table vol. Als je bittorrent of andere P2P software gebruikt, max number of connections eens lager zetten.
Vanmorgen viel 't dus 2x uit bij 't gebruik van de Xbox en normaal valt ie ook gewoon random uit als ik de computer 's morgens aandoe, of ik aan 't internetten ben zonder enig p2p programma.

Ik had juist geen nieuw topic aangemaakt omdat ik hetzelfde probleem had met ook een Sitecom router.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Met de nieuwe firmware ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor de ervaringen en feedback tot nu toe.

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen. Uiteraard mag je je bevindingen ook mailen en als iemand een wireshark kan maken tussen modem en router zijn we je helemaal erkentelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Ik heb de nieuwe firmware beta inmiddels ook draaien en zal hem morgen eens het vuur aan de schenen leggen.

Hierbij nog mijn gegeven:

CPU/Processor: Athlon 5050e
RAM/Werkgeheugen 4 Gigabyte, 3,5 Gigabyte zichtbaar onder Windows XP 32 bit.
Chipset van het moederbord: NVIDIA GeForce 8300 @ Asus M2N78 Pro
Chipset van de draadloze kaart: Sitecom WL-203 v1.001
Chipset van de LAN kaart
Het besturingsysteem Windows XP 32 bits

De internetprovider: Alice ADSL comfort 20 Mbits.
Het modem van de internetprovider: CopperJet 1616

Netwerk word vrij intensief gebruikt, Ik download zelf veel via nieuwsgroepen die de hele verbinding met gemak vol kunnen trekken. Problemen ontstaan echter wanneer mijn twee huisgenoten hun torrent programma's aanslingeren. Hij lijkt dan @ random echt muur vast te lopen, soms hou je wel de verbinding maar kun je niet inloggen op de router. Maar meestal valt de verbinding echt weg en het enige wat dan werkt is de stroom er af en hem opnieuw laten opstarten.

Het is vooral frustrerend aangezien ik graag World of Warcraft speel en tja, dan zijn dit soort dingen ronduit onhandig :P

Ik heb ook al eens een lange UTP kabel aangesloten direct op het modem, dus router er tussen uit en dan heb ik nergens last van maar tja, dat vinden mijn huisgenoten niet zo'n handige oplossing... :+

[ Voor 85% gewijzigd door GJP80 op 02-03-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Het lijkt wel of met de laatste firmware de internetverbinding ook instabiel is geworden terwijl er niet eens een torrentprogramma draait. Pagina's hebben moeite met laden, wat een halve minuut duurt voordat hij weer verder gaat. Dit is op verschillende laptop's hier nu aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Ik heb juist wel goede ervaringen met de nieuwe beta firmware, hij draait nu 6 dagen en ik heb hem nog niet hoeven te resetten en dat terwijl er aardig zwaar gedownload word via torrents en nieuwsgroepen.

Dat is al een hele vooruitgang met de vorige firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, dat maakt het er niet makkelijker op, 1 goed en 1 slechte ervaring :D Overigens hebben we nog nauwelijks reacties via email ontvangen. Hoe meer mensen de firmware proberen des te meer we weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Ahh te vroeg gejuicht :P Ik kwam net thuis en toen lag internet er uit, router gereset en dat had geen effect, pas toen ik router en modem resette kwam de boel wel weer in de lucht. Ik zal eens gaan kijken naar dat wireshark, ben wel benieuwd naar de resultaten daarvan.

Nu heb ik een copperjet modem wat al enigzins berucht...

Maarja 6,5 dag uptime is al een stuk beter dan een halve dag max :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Fabrieksreset houdt gewoon de laatste firmware eh?
Heb ff 2.1 erop gezet en daarna weer de laatste beta. Misschien dat dat nog iets uitmaakt. :9
Verder geen instellingen aangepast, behalve WPA sleutel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJP80
Ah zo had ik het nog niet bekeken maar met resetten bedoel ik zelf even 20 seconden de spanning van het geheel af en de boel opnieuw laten opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 08:35
Hier ook verbindingsproblemen met de WL-308N, zelf had ik een keer een vpn vanaf mijn werk openstaan met een RDP naar mijn server en spontaan kon ik geen internet meer bereiken terwijl de RDP wel gewoon bleef werken :? . erg vreemd allemaal, de config webpagina van mijn router was ook niet meer te bereiken (overige interne netwerk wel).
Na de spanning eraf gehaald te laten hebben door iemand thuis en er weer opgezet te laten hebben een nieuwe vpn opgezet met RDP en alles werkte weer naar behoren.

Ook onlangs nog de router teruggezet naar de farieks instellingen en de firmware 4.0.0.9 er opnieuw opgezet echter vandaag was het alweer raak, geen internet en config pagina niet bereikbaar, spanning eraf en erop is dan de enige oplossing.

Nu toch maar syslog watcher geinstalleerd en loggen op alles behalve de warnings, kijken of ik hier wat info uit kan halen.

Heb deze router nu al geruime tijd en draai al sinds een week na de release van 4.0.0.9 op deze firmware maar sinds kort zijn de problemen pas ontstaan en lijken zich de verergeren.

PS.Mijn router hangt aan de muur met de aansluitingen naar beneden gericht en voelt niet echt warm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
Net Beta Firmware ontvangen, vanavond er even in knallen 8)7 en dan maar afwachten en terugkoppeling geven naar Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Ik heb in ieder geval nog last van bijna helemaal wegvallen van internet. Verbinding wordt nog net niet verbroken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook maar even een mailtje doen voor die beta firmware, want ik word het stilletjes aan BEU !! dat die router steeds uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Kunnen we niet gewoon contact opnemen zodat de router omgeruild wordt?
Ik wordt het inderdaad ook behoorlijk beu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen mbt de nieuwe firmware voor de WL-308.

Alle andere mensen die deze firmware nog willen testen en een feedback willen geven gaarne een e-mail sturen naar : forum@sitecom.com

bij voorbaat dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Wat een ellende! Hij valt nu al na een paar uur up/downloaden uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:08:
Ik ben erg benieuwd naar andere ervaringen mbt de nieuwe firmware voor de WL-308.

Alle andere mensen die deze firmware nog willen testen en een feedback willen geven gaarne een e-mail sturen naar : forum@sitecom.com

bij voorbaat dank,
Heb al 2 weken geleden een email verstuurd en heb nog geen enkele reactie gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
Helaas, ook bij de beta firmware nog steeds last van uitvallen.
Het gebeurd steeds vaker :X , nog even monitoren en maar weer terugkoppeling geven naar Sitecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat we feitelijk nodig hebben is een wireshark tussen WAN en modem. Iemand in staat die te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rpcdv
Wireshark in place, nu maar sniffen en afwachten tot het weer mis gaat, vreemd is wel dat sinds ik de Tijd synchronisatie via de NTP server heb uitgezet ik geen crash meer heb gehad, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.

m.a.w. we sniffen nog maar even af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrema
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08 09:04
Ook hier dikke probs met mijn wl-308. wij zijn de huiskamer aan het renoveren. Dus router van het stroom af. (overigens deed alles het perfect met de laatste firmware).

Nu 2 dagen later sluit ik de router weer aan. het enige dat ik te zien krijg is een knipperende powerled. Soms voluit brandende powerled. (de oranje)

Verder geen blauwe leds link status etc. Toch kijken of ik via de pc wel verbinding krijg met de router. (bedraad overigens) Maar geen resultaat, zowel de router een hard reset gegeven als de netwerk adapter in mijn systeem een reset en reinstall gegeven. Niks werkt !!!!! wat NU ?????

[ Voor 0% gewijzigd door Extrema op 27-03-2010 09:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extrema schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 09:03:
Ook hier dikke probs met mijn wl-308. wij zijn de huiskamer aan het renoveren. Dus router van het stroom af. (overigens deed alles het perfect met de laatste firmware).

Nu 2 dagen later sluit ik de router weer aan. het enige dat ik te zien krijg is een knipperende powerled. Soms voluit brandende powerled. (de oranje)

Verder geen blauwe leds link status etc. Toch kijken of ik via de pc wel verbinding krijg met de router. (bedraad overigens) Maar geen resultaat, zowel de router een hard reset gegeven als de netwerk adapter in mijn systeem een reset en reinstall gegeven. Niks werkt !!!!! wat NU ?????
U heeft op uw product 10 jaar garantie zitten, gaarne omruilen in de winkel waar u deze gekocht heeft.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 15:20 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperDre
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-07 23:12
Ik heb dus ook dit probleem, maar wat ik dus wel raar vindt is dat bij mij heel internet wegvalt (browser/MSN), maar torrents (utorrent 2.0 build 18488) lopen rustig door, computer opnieuw resetten werkte (even), router uit/aan werkt nog langer. Heb zelf de laatste 4.0.0.9 firmware geladen, en zit op draad:

CPU/Processor: Intel P4 3.2 HT
RAM/Werkgeheugen: 2 Gigabyte
Chipset van het moederbord: ASUS 82865G/PE/P, 82848P DRAM Controller / Host-Hub InterfaceChipset van de LAN kaart: 3COM gigabit LOM (3C940)

Had dit probleem vorig jaar (30 maart 2009) toen ik em net kocht ook al, maar dacht dat het misschien aan UPC lag (omdat toen ook net die dag de snelheden verhoogd waren), had toen mijn oude Sitecom DC202 aangesloten en geen problemen meer gehad en ben toen deze router compleet vergeten totdat ik deze week een PSP had gekocht en Wifi nodig had, firmware geupdate naar 4.0.0.9, maar helaas dus nog steeds hetzelfde probleem.

Overigens staat de router op mijn bureau zonder dat er ook maar een warmtebron (behalve zichzelf) in de buurt staat.

ohja, en ik heb op dit moment de streamengine ook uit staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Torrent gewoon doorloopt betekend dat uw internet werkzaam blijft , kunt u op dat moment wel pingen naar ip adressen als vb 62.100.32.133 ?
Zoja dan kan dit een DNS probleem zijn en zou u een statisch DNS kunnen opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-vil
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 17:10
Ik heb exact hetzelfde probleem als de rest van de mensen hier

heb nu mn 3e wl-308 gaming router en nog steeds de zelfde problemen. vorige 2 zijn rma gegaan.

verbinding valt weg, kan geen nieuw connectie maken. de router is dan niet via ip te benaderen.
bestaande connectie naar bijv een online spel blijven werken.

firmware 2.0 of 2.1 lijkt stabieler dan de 4 serie, met de 2 serie crash je een per week ipv eens per dag!

met 3 routers het zelfde probleem, het lijkt to echt een fundamentele firmware fout, zoniet een profuctie fout.

Ik heb in het afgelopen jaar ook meerere keeren van OS verwisseld, dus dat zal het ook niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:24

TFHfony

Professional Weirdo

Ook ik herken me in deze problemen. Maar ik heb het niet meer afgewacht en afgelopen week een Draytek Vigor2130n gekocht. De Sitecom heeft helaas uiteindelijk toch zijn reputatie bevestigd en gaat als reserve de kast in, waar hij hopelijk niet meer uitkomt...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router heeft al een tweetal weken niet meer voor problemen gezorgd en alles draait nu soepel zoals in het begin. Weet niet of het kan, maar de router is pas problemen beginnen te vertonen toen Telenet hun snelheden begon aan te passen. Toeval of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:10:
Ook ik herken me in deze problemen. Maar ik heb het niet meer afgewacht en afgelopen week een Draytek Vigor2130n gekocht. De Sitecom heeft helaas uiteindelijk toch zijn reputatie bevestigd en gaat als reserve de kast in, waar hij hopelijk niet meer uitkomt...
Heeft u ook de moeite genomen om een e-mail te sturen naar forum@sitecom.com ivm firmware versie v4.0.11(b) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:15:
[...]

Heeft u ook de moeite genomen om een e-mail te sturen naar forum@sitecom.com ivm firmware versie v4.0.11(b) ?
Nop. Ik heb het niet zo op experimenteren of als proefkonijn gebruikt te worden. Een product dat al zo lang op de markt is, hoort gewoon goed te werken. Ook als je kijkt hoe lang dit draadje al loopt, heb ik echt geen zin om te wachten en te hopen dat het "binnenkort" opgelost is. Deze thread is 12 juli 2009 gestart en we leven nu 12 april 2010.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TFHfony schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:47:
[...]

Nop. Ik heb het niet zo op experimenteren of als proefkonijn gebruikt te worden. Een product dat al zo lang op de markt is, hoort gewoon goed te werken. Ook als je kijkt hoe lang dit draadje al loopt, heb ik echt geen zin om te wachten en te hopen dat het "binnenkort" opgelost is. Deze thread is 12 juli 2009 gestart en we leven nu 12 april 2010.
Dat klinkt heel plausibel, ware het niet dat slechts een handje vol gebruikers van de meer dan 10.000 verkochte gamingrouters deze problemen ondervinden en we deze problemen in onze omgeving simpelweg niet kunnen reproduceren. Al enkele weken vragen wij mensen de laatste firmware te installeren. Deze zou de problemen met wegvallende verbinden moeten oplossen. Weinig experimenteels aan. Tot op heden hebben minder dan 10 mensen gevraagd om deze firmware!

Verder zijn, zoals je hier kan lezen, bij een aantal mensen de problemen verholpen. In een reactie vlak hierboven heeft iemand nu zelfs het vermoeden dat het wellicht aan de verbinding lag. En bij een aantal mensen duidelijk niet. Er doet zich dus veel inconsistentie voor in de resultaten en zonder een behoorlijke packettrace van een praktijksituatie wordt het voor ons bijna onmogelijk om de problemen op te lossen.

Blijkbaar is het eenvoudiger om te roepen dat een fabrikant een bepaalde reputatie waarmaakt dan even een firmeware te installeren. Maar he, zoals een wijs man ooit opmerkte... "Internet is gemaakt voor porno en bitchen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 22:28:
[...]

Dat klinkt heel plausibel, ware het niet dat slechts een handje vol gebruikers van de meer dan 10.000 verkochte gamingrouters deze problemen ondervinden en we deze problemen in onze omgeving simpelweg niet kunnen reproduceren. Al enkele weken vragen wij mensen de laatste firmware te installeren. Deze zou de problemen met wegvallende verbinden moeten oplossen. Weinig experimenteels aan. Tot op heden hebben minder dan 10 mensen gevraagd om deze firmware!

Verder zijn, zoals je hier kan lezen, bij een aantal mensen de problemen verholpen. In een reactie vlak hierboven heeft iemand nu zelfs het vermoeden dat het wellicht aan de verbinding lag. En bij een aantal mensen duidelijk niet. Er doet zich dus veel inconsistentie voor in de resultaten en zonder een behoorlijke packettrace van een praktijksituatie wordt het voor ons bijna onmogelijk om de problemen op te lossen.

Blijkbaar is het eenvoudiger om te roepen dat een fabrikant een bepaalde reputatie waarmaakt dan even een firmeware te installeren. Maar he, zoals een wijs man ooit opmerkte... "Internet is gemaakt voor porno en bitchen"
Ook jouw verhaal klinkt plausibel, maar ik was het gewoon beu om elke keer weer richting meterkast te lopen en de prik er voor enkele minuten af te halen. De laatste firmware van jullie site staat er wel op, de laatste die via het mail adres verkrijgbaar was niet.
Ik heb verder geen zin om proefkonijn te spelen en maar met wat verschillende beta-firmwares aan de gang te gaan. Als anderen dat willen om jullie te helpen de oorzaak te vinden is dat mooi, maar andere mensen kunnen daar wel eens geen zin/tijd voor hebben.
Naast bitchen & pr0n, mis je de centjes nog in je lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaarne nogmaals een oproep aan de mensen die de beta firmware versie getest hebben, aangezien er weinig reacties komen op mail adres forum@sitecom.com.
Dit kan uiteraard een goed teken zijn , en zou dit graag van jullie willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 23:49
Zojuist heeft mijn tweede WL-308 router het begeven. Er branden geen lampjes meer. Het heeft exact een jaar geduurd voordat hij het opgaf. Als ik in dit topic lees dat het om een voltregulatorgaat, wil dit dan zeggen dat de gebruikte hardware gewoon niet goed genoeg is?

Daarbij komt dat ik bij beide routers de bovenstaande problemen kan beamen. Ik dacht eerst dat het probleem aan ziggo lag, en daarom heb ik het maar "geaccepteerd". Als nu blijkt dat het aan sitecom ligt vind ik dit betreurenswaardig. Helaas kan ik niet gaan beta testen, omdat hier een kantoor is waar gewoon internet moet blijven werken. Ik heb geen idee hoe stabiel de betaversie is.

Mijn internet valt eigenlijk na ongeveer een uur uit als ik een torrent aanzet. De kans dat de verbinding er mee kapt is nagenoeg 80% nadat ik een torrent aanzet. Ik kan dan ook de router niet meer benaderen (kabel noch draadloos). Als ik de stroom er even afhaal en er weer in, dan werkt het internet gelukkig weer. Alleen kon de router daar vandaag niet tegen.

Tevens heb ik gezien dat de WL-308 niet meer leverbaar is bij de winkel waar ik hem heb gekocht. Hoe zit het met de WL-309? Is deze binnenkort beschikbaar, ik kan er namelijk weinig over vinden.

Alvast bedankt en ik zou jullie graag willen helpen, want ik heb het probleem al 2 jaar..

Onderstaand mijn PC-specs en ik heb Ziggo 10Mbit.

[ Voor 93% gewijzigd door diac21 op 14-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saidinho84 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:54:
Hallo,

Ik heb al enige tijd een probleem met mijn internetverbinding. Om de zoveel tijd dan (praat ik om de 2 dagen ongeveer) valt mijn verbinding zomaar weg op alle systemen. Dus met draad en zonder draad. Ik heb een Sitecom WL-308 Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router. Het vreemde is dat mijn msn het dan nog wel doet alleen heb ik geen internet meer. Dus kom niet op een site en kan de router niet aanspreken. Ik heb wat op internet afgespeurd het lijkt een DNS probleem te zijn. Maar ik weet niet hoe ik dit moet instellen. Verder als me internet het dan niet doet moet ik de stroom van me router eraf halen en weer terug doen dan heb ik weer internet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Heb hetzelfde probleem gehad bij me thuis, eventjes naar Belgacom gebeld en bleek dat dit eraan lag dat je de TV-kabel van de digitale tv in tv2 moest steken ipv 1.. Raar maar waar, en sindsdien bijna geen last meer van.
Probeer eens een harde reset van je router te doen en volledig terug opnieuw instellen, misschien doet dat de truk wel.
Pagina: 1 2 Laatste