[HDD] Harde schijf MBR corrupt, format, nu onbereikbaar. :(

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 22:46

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik had op de laptop van mijn zusje zo'n 60GB aan data gekopieerd op haar 2e Partitie, D:/ van 70GB.

Ik had nog zo gezegd.. niet aanraken. :(

Vandaag wilde ik dus alles terugkopieren naar mijn externe HDD: Alle bestanden waren verwijderd. :'(

De Prullenbak was leeg; logsich want het waren grote .MKV's van tig GB's. Die worden voglens windows meteen "geschred"? :/
Dus ben ik aan de slag gegaan met een tiental recoveryprogramma's; allemaal voor niets want het schijnt dat de MBR van de HDD kapot/corrupt is. Ook C: valt niet te scannen door een heleboel foutmeldingen; "Cant read MBR etc."

Nu zit er Windows Vista SP1 Home op, dus rebooten met de DVD dacht ik zo; herstellen die handel! Nou, ik wilde D:/ formatteren, want dan kun je waarschijnlijk wel bij de data via de recoverytools.

Hij begon met een SlowFormat. :'( :'( :'( Toen ik dit zag heb ik de PC meteen uitgezet. :| Tsjaa de 2e partitie zie ik nu wel bij "Deze Computer", maar data? Nope ik krijg helemaal niets te zien; hij is onberijkbaar. Formatteren via windows lukt ook al niet; zowel via Eigenschappen als Schijfbeheer kan ik de HDD/Partitie niet formatteren.

Ik ben ten einde raad. :(

Het ergste is dat ik niet weet wat ik op die harde schijven had staan. O-)

Heeft iemand goede tips? Waarmee ik dus de D:/ partitie 100% mee kan SNEL-formatteren?

Ow ja: CHKDSK -F etc heeft ook niet gewerkt. :O

Gulfstream G650

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit staat allemaal netjes uitgelegd in de OM FAQ

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:24:
Dit staat allemaal netjes uitgelegd in de OM FAQ
Dat heb ik al gelezen; alles heb ik al toegepast zoals je kunt lezen. :) Ik heb dit topic niet zomaar geopend. :'(

Gulfstream G650

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:48
Ik snap de logica niet helemaal waarom je eerst de partitie wil formatteren. Overigens zit er w.b.t. het overschrijven van oude data geen verschil tussen snel en volledig formatteren, bij die laatste wordt op elke sector een leestest gedaan om bad sectors op te sporen, er wordt niet geschreven. Maar ik heb het idee dat je de recovery tools uitvoert vanuit de Windows installatie die op dezelfde schijf staat als welke je probeert te recoveren, dit is niet handig, haal de schijf los en hang 'm als tweede schijf in een andere pc.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je eerst formatteren inderdaad? Iedere actie die je uithaalt zal de kans op een succesvolle datarecovery verminderen.
Welke progs heb je allemaal gebruikt, je geeft wel aan dat je met tools aan de slag bent gegaan, maar zegt niet welke.
[DATArecovery] ervaringen, tips en trucs. is misschien ook nog wel zinnig om door te lezen :)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
salimrmaf schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56:
Dat heb ik al gelezen; alles heb ik al toegepast zoals je kunt lezen. :)
Dat blijkt anders niet uit je verhaal. Zo lees ik bijvoorbeeld nergens terug of je fixmbr* hebt gedaan. :)

* met fixmbr repareer je dus een corrupte MBR.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
warp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:49:
[...]

Dat blijkt anders niet uit je verhaal. Zo lees ik bijvoorbeeld nergens terug of je fixmbr* hebt gedaan. :)

* met fixmbr repareer je dus een corrupte MBR.
FixMBR wilde eens niet runnen. :( Die had ik al uitgevoerd, ja..

Waarom ik wil formatteren? Nou, omdat ik nu via geen enkele weg de Partitie kan benaderen. Ik wil dus heel de partitie formatteren, zodat ik m.b.v. de prog's een "Undo-Format" kan doen, waardoor ik de bestanden kan terugkopieren.
:|

Windows zit op C:/ op D:/ zitten zaten mijn bestanden dus.

Tools waren o.a. GetDataBack, OnTrack, Recluva etc. De grote merken heb ik uitgetest. FDisk haalt niet veel uit denk ik, omdat FDisk alleen voor FAT/32 is. En dan nog; vanuit Windows runt FDisk niet. Systeemherstel had ook veel te weinig opties. -O-

[ Voor 20% gewijzigd door SalimRMAF op 11-07-2009 01:25 ]

Gulfstream G650

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

testdisk gebruiken om je partitieschema te analyseren en te herstellen, en daarna recovery proberen.
Staat ook in dezelfde OM faq genoemd als één van de tools...

Oh, en een complete disk image achter de hand houden is geen verkeerd idee in jouw geval ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1