Hallo tweakers,
Ik ben niet zo lang geleden jarig geweest en heb nu eindelijk wat geld om mijn videokaart te vernieuwen.
Ik weet alleen niet wat de beste keus is voor mij.
Ik gebruik de videokaart eigenlijk alleen voor games.
Mijn 7900GS is flink overgeclockt en presteert heel aardig, maar heeft toch veel moeite met nieuwere lichteffecten en schaduwen, nieuwere games zal hij uiteraard niet meer trekken daarom wil ik iets beters.
Hier komen mijn huidige specs:
Moederbord: MSI K9N nForce 550 chipset MS-7260 met 512KB bios (PCIe) (beetje vaag hier)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Huidige videokaart: NVIDIA GeForce 7900 GS 256MB
Systeemgeheugen: 2048 MB (2 x 1GB)
Monitor: 20'' SyncMaster 2043BW/2043BWX (1680x1050)
Voeding: weet niet meer, was erg goedkoop (10-15 eu) en waarschijnlijk niet sterk genoeg
Nu, ik heb zo'n 100 euro voor de nieuwe videokaart over. Uiteraard wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn en toch een aardige verbetering over mijn huidige kaart boeken door alle nieuwe games te kunnen spelen op medium/high @ 1680x1050.
Ik denk zelf dat een kaart van MSI het beste is aangezien ik ook een moederbord van MSI heb.
Mij is verteld dat ik geen kaart van 1024 MB nodig zal hebben met mijn beeldschermresolutie.
De beschikbare kaarten bij een goedkope winkel hier in de buurt staan HIER
Een aantal kaartjes die mij wel aanspreken:
GeForce 9600GT 88 euro (vrij lage benchmarks..?)
GeForce GTS 250 118 euro (beter als de vorige maar wel vrij duur)
ATI Radeon HD 4770 96 euro (weet vrij weinig over ATI kaarten)
ATI Radeon HD 4850 100 euro
Of presteert iets goedkopers ook heel goed voor mijn systeem?
zoals:
ATI Radeon HD 4650 45 euro
Geforce 9500GT 58 euro
Graag een advies over de videokaarten. Zou u mij één van deze kaarten aanraden? Of een andere?
Nog een paar vraagjes,
Ik ben niet zo lang geleden jarig geweest en heb nu eindelijk wat geld om mijn videokaart te vernieuwen.
Ik weet alleen niet wat de beste keus is voor mij.
Ik gebruik de videokaart eigenlijk alleen voor games.
Mijn 7900GS is flink overgeclockt en presteert heel aardig, maar heeft toch veel moeite met nieuwere lichteffecten en schaduwen, nieuwere games zal hij uiteraard niet meer trekken daarom wil ik iets beters.
Hier komen mijn huidige specs:
Moederbord: MSI K9N nForce 550 chipset MS-7260 met 512KB bios (PCIe) (beetje vaag hier)
Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Huidige videokaart: NVIDIA GeForce 7900 GS 256MB
Systeemgeheugen: 2048 MB (2 x 1GB)
Monitor: 20'' SyncMaster 2043BW/2043BWX (1680x1050)
Voeding: weet niet meer, was erg goedkoop (10-15 eu) en waarschijnlijk niet sterk genoeg
Nu, ik heb zo'n 100 euro voor de nieuwe videokaart over. Uiteraard wil ik zo goedkoop mogelijk uit zijn en toch een aardige verbetering over mijn huidige kaart boeken door alle nieuwe games te kunnen spelen op medium/high @ 1680x1050.
Ik denk zelf dat een kaart van MSI het beste is aangezien ik ook een moederbord van MSI heb.
Mij is verteld dat ik geen kaart van 1024 MB nodig zal hebben met mijn beeldschermresolutie.
De beschikbare kaarten bij een goedkope winkel hier in de buurt staan HIER
Een aantal kaartjes die mij wel aanspreken:
GeForce 9600GT 88 euro (vrij lage benchmarks..?)
GeForce GTS 250 118 euro (beter als de vorige maar wel vrij duur)
ATI Radeon HD 4770 96 euro (weet vrij weinig over ATI kaarten)
ATI Radeon HD 4850 100 euro
Of presteert iets goedkopers ook heel goed voor mijn systeem?
zoals:
ATI Radeon HD 4650 45 euro
Geforce 9500GT 58 euro
Graag een advies over de videokaarten. Zou u mij één van deze kaarten aanraden? Of een andere?
Nog een paar vraagjes,
- Klopt het dat ik het beste een MSI kaart kan kopen?
- Wat zal de bottleneck zijn wanneer ik een nieuwe videokaart heb geïnstalleerd? Zal ik bijvoorbeeld ook meer geheugen of een betere processor nodig hebben?
- Wat voor een voeding heb ik nodig?