Er is genoeg gespaard vanaf een jaar geleden. Maar mensen vergeten nogal snel overige uitgaven. Zoals auto rijbewijs ala 2000€ motorrijbewijs ala 1800€ pak, helm, schoenen ala 700€. Daarnaast bijv een nieuw bed ala 800€ en zo kan ik vast nog meer dingen verzinnen die mijn huidige spaar rekening flink leeg hebben gehaald. Dit soort dingen zijn namelijk voor mijn eigen rekening.Exirion schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:23:
[...]
[...]
Nou wordt ie mooi... jij weet zeker dat ik niet goed gelezen heb omdat ik het anders wel met je eens zou moeten zijn? Nee, ik ben het niet met je eens.
Je zit nog lekker luxe bij paps en mams in huis en hebt een riant inkomen voor iemand zonder vaste lasten. Als jij het dan nog nodig vindt om op je 22e 4000 euro te lenen voor een luxeartikel als een motor, dan zie ik het somber in voor je financiele situatie in de toekomst. Blijkbaar is er al lang iets fout gegaan bij je, want anders had je die 4000 euro gewoon op je bankrekening staan.
Dus dat geld stond ook allang op de rekening, maar dat is er dus weer vanaf door o.a. bovenstaande. Verder staan paps en mams er financieel zodanig voor dat het altijd behap stukken was totdat ik zelf mij dingen kon betalen. Nu is dat zeker niet erg, maar vergt wel meer van mijn spaargeld dan menig ander op deze leeftijd thuiswonend
Dus als mensen dan gaan replayen; met dat inkomen had je allang het aankoop bedrag zelf gespaard kunnen hebben, dan lezen ze naar mijn inziens niet goed. Verder respecteer ik je mening, ik vraag er tenslotte ook om.
Ik heb dit topic geopend om juist 3x na te denken over deze lening en mensen mij misschien dingen kunnen laten inzien waar ik zelf niet aan gedacht had! Ik dacht eerst ook niet aan lenen en gewoon aan sparen dat ging me tenslotte ook goed af, maar onder deze voorwaarden werd het me wel makkelijk gemaakt vanwege de uiteindelijke lage rente en de korte periode die ik er dan aan vast zit. Met als voordeel ( Wanneer financieel verantwoord, mooi voorbeeld is checklist van eamelink ) dat je nu al kan genieten van iets wat je anders over 2 jaar hebt. Qua kosten maakt het in dit geval bij meer aflossen ook niet veel uit.
Maar goed na veel gelezen te hebben heeft dit topic wel enigzins mijn mening veranderd en sta ik er toch was sceptischer tegenover. Nogmaals bedankt voor reactie's
[ Voor 19% gewijzigd door V525 op 08-07-2009 14:57 ]