[HK] Wanneer een nieuw deel voor topic en wanneer doorlopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De titel is mijn vraag.
Wanneer wordt een topic na 1000 replies gesloten en mag er een nieuwe gemaakt worden en wanneer kan het in het oneindige doorlopen?
Ik vind hier geen duidelijk beleid over.

Mij lijkt het dat 'opsomtopics' gewoon door kunnen lopen (moppentrommel, raad de locatie, WTF-topic, :')-topic, etc.) en dat topics waarbij eventueel iets teruggezocht moet worden oid, per 1000 gaan?

Wat is het beleid en als dat er niet concreet is, moet er een concreet beleid komen om verwarring te voorkomen (zoals laatst met het WTF-topic?) :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

anandus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:25:
Ik vind hier geen duidelijk beleid over.
Ik zou snel stoppen met zoeken want volgens mij ís er geen beleid over :)

Aangezien er geen postlimiet meer is kunnen topics gewoon doorlopen. Wel lijkt het me zinnig om een nieuw topic te starten als er nieuwe ontwikkelingen zijn of wanneer dat in de loop van de tijd gebruikelijk is geworden bij dat topic. Dus een KMT wat rond de 1000 postings wordt vervangen voor een nieuw topic zou ik gewoon zo houden.

En verder is het afhankelijk van de temperatuur in De Bilt, de stand van de maan en de windrichting. Ergo, soms zit er ook geen logica in :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:34

Haan

dotnetter

Hier wordt wel vaker over gesproken volgens mij. Er staat me iets van bij dat de 1000 posts een technische reden had in het verleden, maar dat er nu eigenlijk geen noodzaak meer is om topic te sluiten.

Persoonlijk vind ik het juist wel prettig als topic niet tot in de duizenden posts doorlopen, dan blijft zo'n topic eeuwig terugkomen in je posthistory als je er ooit een keertje iets in hebt gepost. Dat houdt mij weleens tegen om in zo'n topic te posten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Haan schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:30:
Persoonlijk vind ik het juist wel prettig als topic niet tot in de duizenden posts doorlopen, dan blijft zo'n topic eeuwig terugkomen in je posthistory als je er ooit een keertje iets in hebt gepost. Dat houdt mij weleens tegen om in zo'n topic te posten.
Interessant punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Daar kan ik me helemaal bij aansluiten :)
Daarnaast kijk ik mijn topics met 100 berichten per pagina. 10 bladzijdes zijn nog goed te overzien, de 115 bladzijdes bij het Motor topic niet meer :P
Deze dus: Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14

Waar t/m deel 13 alles nog netjes rond de 1000 schommelde, gaat dit nergens meer over :)

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 04-07-2009 20:34 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat is het probleem dan dat een topic in je posthistorie staat? Ik heb zelf ook in aardig wat topics gepost maar heb nergens last van?
Matis schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:32:
[...]

Waar t/m deel 13 alles nog netjes rond de 1000 schommelde, gaat dit nergens meer over :)
Bij een wat meer technisch topic wat uit oktober 2007 stamt heb je een punt wat mij betreft. Gaat het echter om de wat lozere HK-topics dan is het niet zo relevant om een up-to-date startpost te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Daar wordt volgens mij aan gewerkt: [feat] Uitschrijven voor bepaalde active topics

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SmartDoDo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Wat is het probleem dan dat een topic in je posthistorie staat? Ik heb zelf ook in aardig wat topics gepost maar heb nergens last van?.
Ik gebruik meestal wel mijn topichistorie om te kijken of er ergens nog wat bijgepost is. Als ik ergens ooit een paar maanden terug gereageerd heb in een topic van 5000 replies maar waar ik nu niet meer in geinteresseerd ben (en dat moet je als mod vast ook wel eens overkomen zijn lijkt me :+ ), en dat soort topics gaan dan je historie domineren, heb je een hoop ruis (op je eerste pagina) als je eigenlijk alleen maar benieuwd bent naar nieuwe replies van recentere topics waarin je hebt gereageerd (wow wat een lange zin 8) ).

Wat dat betreft snap ik het bezwaar dus wel enigszins :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

SmartDoDo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Wat is het probleem dan dat een topic in je posthistorie staat? Ik heb zelf ook in aardig wat topics gepost maar heb nergens last van?
Niet zozeer een probleem, maar onhandig. Ik gebruik GoT altijd via de MyReact pagina, daarop staan ook de laatste x topics uit mijn posthistory. Door die oude topics waar ik toch nooit meer in post raakt dat 'vervuild'.

Je kan ook wel aan de gang gaan met bookmarks, maar dat is ook niet handig omdat je dan steeds bookmarks bij moet houden.

edit:
precies wat LuNatiC zegt dus :)
Ah, dat topic had ik in m'n achterhoofd, ik dacht alleen dat er niks mee gedaan ging worden, maar blijkbaar toch wel :)

[ Voor 50% gewijzigd door Haan op 04-07-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 09:52
anandus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:25:
Mij lijkt het dat 'opsomtopics' gewoon door kunnen lopen (moppentrommel, raad de locatie, WTF-topic, :')-topic, etc.) en dat topics waarbij eventueel iets teruggezocht moet worden oid, per 1000 gaan?
Dat zou imho precies andersom moeten. Binnen een topic zoeken gaat een stuk lastiger als het topic is opgehakt in tig verschillende delen. Die nutteloze opsomtopics mogen daarentegen wel een keer uit mn posthistory verdwijnen. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

LuNaTiC schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:41:
[...]

Ik gebruik meestal wel mijn topichistorie om te kijken of er ergens nog wat bijgepost is. Als ik ergens ooit een paar maanden terug gereageerd heb in een topic van 5000 replies maar waar ik nu niet meer in geinteresseerd ben
Om die reden zette ik altijd alle topics waarin in reageerde in mijn bookmarks, dan kon ik ze er ook weer uithalen als het me niet meer interesseerde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

SmartDoDo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:46:
[...]
Om die reden zette ik altijd alle topics waarin in reageerde in mijn bookmarks, dan kon ik ze er ook weer uithalen als het me niet meer interesseerde :)
:o Daar heb ik geen zin in, gemak dient de mens :P

Nja ik zie wel waar het schip strand. Dat verwijderen van actieve topics lijkt me wel handig;

* Matis stemt voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:45:
[...]

Dat zou imho precies andersom moeten. Binnen een topic zoeken gaat een stuk lastiger als het topic is opgehakt in tig verschillende delen.
Valt toch wel mee?
Ik heb liever als ik naar foobar zoek in de normale search dat het dan staat in Foobar-topic Deel 12, en dan in dat topic 5 replies vindt waar foobar in staat, dan dat ik een search doe in een topic en 5 pagina's aan replies waar foobar in voorkomt na moet lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
anandus schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:16:
[...]
Valt toch wel mee?
Ik heb liever als ik naar foobar zoek in de normale search dat het dan staat in Foobar-topic Deel 12, en dan in dat topic 5 replies vindt waar foobar in staat, dan dat ik een search doe in een topic en 5 pagina's aan replies waar foobar in voorkomt na moet lopen :)
Maar probeer nu eens naar een bepaalde foutmelding in het foobar topic te zoeken. Dan moet je er 12 af om alles wat er over gezegd is te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Xander schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:11:
[...]

Maar probeer nu eens naar een bepaalde foutmelding in het foobar topic te zoeken. Dan moet je er 12 af om alles wat er over gezegd is te lezen...
Je kan ook de title-tag gebruiken. Stel dat ik bv in alle X1-topics naar iets wil zoeken, dan tik ik 'title:(Het Sony Ericsson Xperia X1 topic)' in bij de search waarbij ik achter het sluit-haakje de term intik die ik echt zoek. Voor mij werkt dit over het algemeen prima.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 12:10

Slapstick

Me, myself or I

Ik stem voor de ongeschreven regel dat er een nieuw topic geopend word bij 1000 nieuwe reply's. ?all=999 is dan namelijk heel handig ;)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
pven schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:18:
[...]

Je kan ook de title-tag gebruiken. Stel dat ik bv in alle X1-topics naar iets wil zoeken, dan tik ik 'title:(Het Sony Ericsson Xperia X1 topic)' in bij de search waarbij ik achter het sluit-haakje de term intik die ik echt zoek. Voor mij werkt dit over het algemeen prima.
Maar als jouw zoekterm in meerdere delen voorkomt, moet je toch nog meerdere topics gaan doorzoeken / lezen.

Concreet voorbeeld: Probeer eens de laatste foto's van mijn "home cinema" opstelling te vinden. Die heb ik eens gepost in een "Post hier pics en specs van je home cinema! Deel xx"-topic. Ja, je komt een heel eind met deze query. Dan heb je 19 delen waarin ik gepost heb, mooi. Maar die 19 delen mag je vervolgens wel één voor één gaan openen, vervolgens mag je mijn nick weer in het zoekveldje intikken (daar staat standaard de title waar ik op zocht... waarom zou ik in een topic op de topictitel willen gaan zoeken? :+) en mag je voor "Dit topic (poster)" kiezen in de dropdownlist.

Nou... geef mij dan toch maar één groot topic. :) Even binnen het topic op mijn nick zoeken en scrollen totdat je plaatjes tegenkomt. Veel handiger. :P (imo, uiteraard)

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 04-07-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mee eens, daar heb ik geen oplossing voor. Het liefst wil je het resultaat van je zoek-query als één groot topic bekijken, dan wordt het zoeken erg makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dat zou inderdaad een erg hippe feature zijn. :)
Slapstick schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:20:
Ik stem voor de ongeschreven regel dat er een nieuw topic geopend word bij 1000 nieuwe reply's. ?all=999 is dan namelijk heel handig ;)
En leg eens uit, wat is het grote verschil tussen 5 topics uit dezelfde reeks bekijken met 999 ppp en 1 topic dat met 999ppp nog 5 pagina's lang is bekijken? :P

[ Voor 81% gewijzigd door Xander op 04-07-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
devtrack: Resultaast van zoek-query tonen als één groot topic

Geen idee of het haalbaar is, maar makkelijk is het idd. :)

offtopic:
Ik haat tikfouten in veldjes die ik niet mag editten. :(

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 04-07-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

pven schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:40:
devtrack: Resultaast van zoek-query tonen als één groot topic

Geen idee of het haalbaar is, maar makkelijk is het idd. :)

offtopic:
Ik haat tikfouten in veldjes die ik niet mag editten. :(
Er zit toch geen grammernazi in de devtrack ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:33:
Mee eens, daar heb ik geen oplossing voor. Het liefst wil je het resultaat van je zoek-query als één groot topic bekijken, dan wordt het zoeken erg makkelijk. :)
/offtopic
Wat hier pijnlijk duidelijk wordt is dat het zoeken naar relevante informatie binnen GOT eigenlijk nauwelijks te doen is.

Ik heb bij wijze van test ook gezocht naar de foto's waar xander het over heeft, via google met site:gathering.tweakers.net en dan nog wat sleutelwoorden, maar dat levert ook niks nuttigs op.

Dat is toch eigenlijk wel jammer... GOT is een gigantische vergaarbak met informatie, maar die info is nauwelijks vindbaar als je er naar zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Er zijn niet voor niets hele studies over hoe je de informatie die in je database staat het best kan ontsluiten ;) Hoe meer data je hebt, hoe moeilijker het wordt om daaruit de informatie te halen die jij wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
joopv schreef op zondag 05 juli 2009 @ 12:08:
[...]

/offtopic
Wat hier pijnlijk duidelijk wordt is dat het zoeken naar relevante informatie binnen GOT eigenlijk nauwelijks te doen is.

Ik heb bij wijze van test ook gezocht naar de foto's waar xander het over heeft, via google met site:gathering.tweakers.net en dan nog wat sleutelwoorden, maar dat levert ook niks nuttigs op.

Dat is toch eigenlijk wel jammer... GOT is een gigantische vergaarbak met informatie, maar die info is nauwelijks vindbaar als je er naar zoekt.
Tja, ik denk dat je hier 2 dingen heel erg duidelijk moet scheiden. GoT is een forum met een algemene text-zoekfunctie, geen plaatjeszoekfunctie.
De vraag van xander is ook zeer specifiek.

De mogelijke oplossing van pven is ook maar beperkt ( je krijgt nog steeds alle onzin te zien die xander gepost heeft in die topics, onzin waar je niet naar op zoek was :) )

Imho zou de echte oplossing voor dit probleem zijn : xander een alt-tag te laten invullen bij zijn plaatjes ( mogelijkheid is er afaik, geen idee of dit gebeurt is, ik kon de plaatjes niet zo snel vinden :) )
En dan in de zoek ook zoeken binnen alt-tags en een extra filter aan kunnen leggen op enkel zoeken binnen de alt-tags van plaatjes...
Dan geeft xander een alt-tag mee van : laatste plaatjes
en dan kan je daarop zoeken icm met de img tag ( enig bouwwerk vereist maar ok )

Maarja, dat vereist voornamelijk een user-change, dat mensen ook echt alt-tags invullen. Enkel een plaatje dumpen levert gewoon geen index-resultaten op zonder alt-tags / begeleidende tekst... ( nog even daargelaten dat als het plaatje extern staat dit ook kan veranderen waardoor het eens in de zoveel opnieuw gespiderd zou moeten worden )
Pagina: 1