Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Na een introductie van de PSP Go te gezien te hebben moet ik toch echt even iets kwijt, ik zie helemaal geen voordelen, ligt dit aan mij? Om het standaard PSP Topic niet te vervuilen plaats ik dit hier in een nieuw topic.

Afbeeldingslocatie: http://higaming.files.wordpress.com/2009/06/psp-go.jpg

PSP GO introductie o.a. op:

http://www.gamekings.tv/i...de-week-donderdag-psp-go/

De Nadelen:
  • Alle oude UMD's worden waardeloos (niet meer af te spelen). En ik vraag me af: Hoe doet Sony dit voor de gebruiker van de oude PSP die over wil stappen, alles opnieuw online kopen? Sony gaat dus de UMD's uitfaseren, wederom fijn voor de oude PSP gebruiker dus, die straks persé een grote Sony MemoryStick moet kopen om zijn games op te zetten, omdat de oude PSP geen (grote) opslag ruimte heeft.
  • Alleen nog maar games aanschaffen via de PSP Shop. Dus Internet, Creditcard (misschien later PSN Prepaid Cards) nodig.
  • Geen games meer in de retail dus geen concurrentie, dus Sony bepaald de prijs. Je zou denken misschien goedkoper geen retail er tussen en geen 'hardware' meer, maar dit kan ook de andere kant op werken, Sony bepaald dus de prijs van hun games tot aan de 'business to consumer', dus games duurder, of langer duurder.
  • Je kan je game niet meer tweedehands verkopen als je er klaar mee bent. Zeker vervelend voor mensen die zo hun hobby betaalbaar houden (dus mensen die oude games verkopen en er nieuwe van kopen, of mensen die alleen tweedehands games kopen).
  • Het scherm is kleiner geworden (misschien hogere resolutie?), maar toch.
  • De standaard USB connector is vervangen, door een door Sony gepatendeerde connector.
  • Schuifsysteem en vuil en zand anyone?
  • Waarom geen analogesticks? (Okay misschien niet eerlijk tegenover de standaard gebruiker)
  • Zwakker argument: Geen boxart, leuke extra's (tastbare zaken, digitale zaken zijn nog mogelijk) meer bij 'Special Editions' (niet dat de PSP er zoveel had).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2009 12:01 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voordelen zullen zijn dat er snellere laadtijden gehaald kunnen worden.

Ik zit echter niet te wachten op de PSP-Go. Ik vind dit een slechte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PSP Go zal geen hoogvlieger worden: Blijkbaar heeft iedereen onderhand wel door wat Sony probeert te doen met dit apparaat, en dat is niet zo fraais.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Niet dat ik de PSP-Go nou wil ophemelen, maar je doet wel flink wat aannames zonder dat we nog enig idee hebben wat ons te wachten staat.
De Nadelen:
Alle oude UMD Discs worden waardeloos (niet meer af te spelen). En ik vraag me af: Hoe doet Sony dit voor de gebruiker van de oude PSP die over wil stappen, alles opnieuw online kopen? Sony gaat dus de UMD's uitfaseren, wederom fijn voor de oude PSP gebruiker dus, die straks persé een grote Sony MemoryStick moet kopen om zijn games op te zetten, omdat de oude PSP geen (grote) opslag ruimte heeft.
Alleen nog maar games aanschaffen via de PSP Shop. Dus Internet, Creditcard (misschien later PSN Prepaid Cards) nodig.

Geen games meer in de retail dus geen concurrentie, dus Sony bepaald de prijs. Je zou denken misschien goedkoper geen retail er tussen en geen 'hardware' meer, maar dit kan ook de andere kant op werken, Sony bepaald dus de prijs van hun games tot aan de 'business to consumer', dus games duurder, of langer duurder.
Uiteraard zal de UMD op termijn komen te vervallen, maar vooralsnog zijn het 2 producten (de PSP en PSP-Go) die gewoon naast elkaar blijven bestaan.
Voor de UMD's die mensen al hebben wordt een oplossing gezocht. Waarschijnlijk wordt er gekeken naar inruil mogelijkheden.

Daarnaast is het helemaal niet ondenkbaar dat er ook games nog steeds in de winkel worden verkocht.
Patapon2 is in Amerika alleen als download te verkrijgen, maar ook in de winkel.
Je koopt daar een doosje met handleiding en een voucher met een code. De vraag is natuurlijk of dit eenmalig is of dat dit ook gewoon nog een aantal jaar als mogelijkheid bestaat.
Je kan je game niet meer tweedehands verkopen als je er klaar mee bent. Zeker vervelend voor mensen die zo hun hobby betaalbaar houden (dus mensen die oude games verkopen en er nieuwe van kopen, of mensen die alleen tweedehands games kopen).
Maar als het de games goedkoper maakt, blijft het netto netto evenveel.
Het scherm is kleiner geworden (misschien hogere resolutie?), maar toch.
De standaard USB connector is vervangen, door een door Sony gepatendeerde connector.
Schuifsysteem en vuil en zand anyone?
Waarom geen analogesticks? (Okay misschien niet eerlijk tegenover de standaard gebruiker)
Zwakker argument: Geen boxart, leuke extra's (tastbare zaken, digitale zaken zijn nog mogelijk) meer bij 'Special Editions' (niet dat de PSP er zoveel had).
Scherm kleiner... mja, zoveel scheelt het niet. Persoonlijk zie ik daar geen bezwaar in.
Stekker... ja, nouja... netjes is het niet, maar daar zal ook wel een 3rd party boer op duiken.
Schuifsysteem wordt al jaren gebruikt bij telefoons en PDA's. Daar nooit echt een groot issue geweest, waarom bij de PSP-Go wel dan?
Analoge stick... het is gewoon een PSP. Geen PSP2, dus qua basismogelijkheden gelijk.
Boxart/Special Editions... zijn helemaal niet uitgesloten (zie eerste punt).

Mij lijkt het best een leuk apparaat, maar heb hier nog steeds een Fat PSP liggen... al ongeveer een jaar stof te happen. Gebruik het totaal niet. Een PSP-Go zal er dan ook zeker niet komen... op korte termijn, ik sluit niets uit.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
De Go heeft een snellere processor...uiteindelijk zal die echt wel gebruikt worden voor games hoor, al beweert Sony nu van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Cubic X schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:16:
De Go heeft een snellere processor...uiteindelijk zal die echt wel gebruikt worden voor games hoor, al beweert Sony nu van niet.
Als men deze gaat gebruiken vindt ik dat nog een nadeel, dan hadden ze het als nieuwe PSP(2) moeten lanceren en niet als een nieuwe PSP met dezelfde functionaliteit en games als de oude.

Bijvoorbeeld op alle revisies PS2's zijn dezelfde games af te spelen, op en met dezelfde kwaliteit. Er zijn geen games in het voordeel met een bepaalde revisie PS2. Hetzelfde geldt voor de XBOX360 (Okay met een HDD sneller laden misschien, maar in game geen verschil).

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2009 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit lijkt me een beetje een bash-topic te gaan worden als je alleen al kijkt naar de startpost.Ik vind de PSP Go een logische stap van Sony.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 09:39
Dat weet je niet, de mijn PSP Fat heeft ook een 333MHz processor maar die staat standaart geklokt op 222MHz, ik moest mijn psp al voorzien van custom firmware om hem over te kunnen klokken...

de nieuwe officiele firmware 3.50 klokt de psp ook al standaart over inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:01:
Dit lijkt me een beetje een bash-topic te gaan worden als je alleen al kijkt naar de startpost.Ik vind de PSP Go een logische stap van Sony.
Logisch stap okay, maar wel voor Sony alleen.

Ik wil de PSP Go echt niet bashen (heb zelf ook tal van Sony producten), maar ik zie echt geen voordelen van deze revisie. Als het als een nieuwe generatie console met betere gameplay (misschien dual analoge sticks bijvorobeeld) en betere graphics hadden gepresenteerd begreep ik nog, dat ze het helemaal anders zouden aanpakken zoals nu.

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Jumpman schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 21:22:

De Nadelen:
  • Alle oude UMD's worden waardeloos (niet meer af te spelen). En ik vraag me af: Hoe doet Sony dit voor de gebruiker van de oude PSP die over wil stappen, alles opnieuw online kopen? Sony gaat dus de UMD's uitfaseren, wederom fijn voor de oude PSP gebruiker dus, die straks persé een grote Sony MemoryStick moet kopen om zijn games op te zetten, omdat de oude PSP geen (grote) opslag ruimte heeft.
    Ik denk dat hier wel een oplossing voor komt, misschien dat je bij de lokale bart smit ofzo je UMD kan inleveren en dan een coupon/code krijgt om het spel te downloaden voor de GO!.
  • Geen games meer in de retail dus geen concurrentie, dus Sony bepaald de prijs. Je zou denken misschien goedkoper geen retail er tussen en geen 'hardware' meer, maar dit kan ook de andere kant op werken, Sony bepaald dus de prijs van hun games tot aan de 'business to consumer', dus games duurder, of langer duurder.
    Sony bepaalt nu ook de prijs, elke UMD die nu in winkel ligt wordt verkocht volgens de advies prijs van Sony, misschien ergens 2 euro verschil..
  • De standaard USB connector is vervangen, door een door Sony gepatendeerde connector.
    Dit klopt inderdaad, jammer dat de nieuwe regels van de EU niet gelden voor Handhelds inderdaad. Zou geen gek idee zijn.
  • Schuifsysteem en vuil en zand anyone?
    Ik heb al jaren een schuif-telefoon en ik heb nog nooit last gehad van zand of vuil erin, dat komt wel goed denk ik
Voor de rest heb je gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
ApexAlpha schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:10:
[...]
Sony bepaalt nu ook de prijs, elke UMD die nu in winkel ligt wordt verkocht volgens de advies prijs van Sony, misschien ergens 2 euro verschil..
Er zijn genoeg grote game retailers die soms met extreme aantallen exemplaren (goedkoop ingekocht misschien?) zwaar onder de advierverkoopprijs duiken om klanten naar hun winkel te trekken. Of game retailers die zelf het apparaat bundelen met een game. Dit voordeel loop je mis, nog afgezien van de omzet die nu bij Sony blijft en de retailer helemaal mist).

[ Voor 41% gewijzigd door Jumpman op 04-07-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Zal geen verrassing zijn inderdaad: Je zit nu al met verschillende revisies van de psp die niet volledig compatibel zijn met elkaar. Ik heb zo nog een PSP componentkabel teruggebracht naar de winkel: "ja, jouw psp ondersteunt dit niet", wat 8)7...als klant moet je echt naar het modelnummer van je psp gaan kijken alvorens er accesoires voor te kopen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Jumpman schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:05:
[...]

Logisch stap okay, maar wel voor Sony alleen.

Ik wil de PSP Go echt niet bashen (heb zelf ook tal van Sony producten), maar ik zie echt geen voordelen van deze revisie
Zie je het niet, kun je het niet zien, durf je het niet te zien of wil je het niet zien? :9
Lichter, compacter en bluetooth (etc. etc.) zijn toch wel enkele voordelen, nietwaar? ;)
Als het als een nieuwe generatie console met betere gameplay (misschien dual analoge sticks bijvorobeeld) en betere graphics hadden gepresenteerd begreep ik nog, dat ze het helemaal anders zouden aanpakken zoals nu.
Door al het gejat van games wordt een grote groep echte liefhebbers/gamers genaaid door "een kleine groep".
Hetzelfde gebeurde destijds met voetbal, waardoor iedereen lekker mee mocht doen met de combi-regelingen wat ook het einde betekende voor mij als seizoenskaarthouder aangezien ik (en velen met mij) er de dupe van was geworden.
Ook daar verpestte een klein(er) gedeelte het voor de rest.
Ik juich de PSP GO juist toe, het is gewoon een reactie op asociaal gedrag!
Door minder illegale versies mogelijk te maken is de kans groter dat het voor de eerlijke consument uiteindelijk beter (lees goedkoper en kwalitatief beter) gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Ben ik trouwens de enige die het een enorm gedrocht vind? De eerste PSP's waren prima dingen en zagen er wel mooi uit in het zwart. Dit lijkt echt zo'n dealextreme kloon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
jongens wie koopt dit nou voor die prijs?? Sony moet echt eens wat aan hun prijzen gaan doen want op dit gebied blijven ze echt ver achter ms en nintendo

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:51:
[...]
Ik juich de PSP GO juist toe, het is gewoon een reactie op asociaal gedrag!
Door minder illegale versies mogelijk te maken is de kans groter dat het voor de eerlijke consument uiteindelijk beter (lees goedkoper en kwalitatief beter) gaat worden.
Dat jij MEER wil betalen voor een gestripte psp is jouw keuze natuurlijk. Je hebt zo ook mensen die +700 euro betalen voor een witte telefoon :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Ik zie alleen maar een lijst met subjectieve nadelen in de OP, en geen enkel voordeel voor dit nieuwe model. Als tegenhanger hier een lijstje met voordelen, zodat het eea een beetje in perspectief blijft;

- Lichter
- Kleiner
- Je hoeft geen UMD's mee te slepen (en kunnen dus niet kapot gaan of kwijt raken)
- Distributie van spellen is goedkoper, dus de prijs kan lager worden
- Spellen zijn snel en makkelijk te verkrijgen via internet, dus geen gedoe met naar een winkel gaan
- 16GB opslag ingebouwd
- Kan tot 48GB adresseren, itt de normale psp die 'maar' 32GB kan
- Spellen laden sneller
- CPU kan sneller, dus waarschijnlijk betere prestaties in toekomstige applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
DCFreak schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:43:
Ik zie alleen maar een lijst met subjectieve nadelen in de OP, en geen enkel voordeel voor dit nieuwe model. Als tegenhanger hier een lijstje met voordelen, zodat het eea een beetje in perspectief blijft;

- Lichter
- Kleiner
- Je hoeft geen UMD's mee te slepen (en kunnen dus niet kapot gaan of kwijt raken)
- Distributie van spellen is goedkoper, dus de prijs kan lager worden
- Spellen zijn snel en makkelijk te verkrijgen via internet, dus geen gedoe met naar een winkel gaan
- 16GB opslag ingebouwd
- Kan tot 48GB adresseren, itt de normale psp die 'maar' 32GB kan
- Spellen laden sneller
- CPU kan sneller, dus waarschijnlijk betere prestaties in toekomstige applicaties
Zoals ik dus ook al eerder zei, dit lijkt meer een bash-topic dan een serieus topic, de startpost bevat alleen maar nadelen.
Dat er geen voordelen zouden zijn is natuurlijk onzin.
Mocht je de meerprijs niet willen betalen, dan koop je 'm toch lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
De CPU snelheid is nu ook al bekend, namelijk 480MHz.

http://www.sonyinsider.co...processor-speed-revealed/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Heeft ook al op de frontpage gestaan: nieuws: Processor PSP Go is 44 procent sneller dan origineel

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Ohja dat klopt, maar dat was ik al weer helemaal vergeten. Ik kwam het net ergens tegen op een site, en tja het is nog redelijk vroeg voor een zondag. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 11:49

Grannd

da Granndest

Ik ben helemaal voor de Go.

Ingebouwd 16GB geheugen, en tegen de tijd dat hij uit komt zal je waarschijnlijk al je games zo van de PSN Store kunnen plukken.
De openingspost belicht alle nadelen van games kopen van de PSN Store, maar er zijn zeker ook voordelen:
- Niet meer wisselen van UMD's, je draagt al je games gewoon bij je.
- Minder bewegende onderdelen zoals de UMD, dus gewoon een sterker systeem
- Je hoeft niet naar de winkel om een nieuwe game te kopen, maar waarschijnlijk kan het nog wel (zie ook de eerder aangehaalde Patapon 2 verkoop in de US), PSN kaarten schijnen trouwens ook deze kant op te komen dus mensen zonder credit card worden ook niet meer in de steek gelaten.

Daarnaast vind ik het feit dat hij kleiner en lichter is dan de oude PSP ook een voordeel, zal een stuk handiger meedragen in de broekzak zijn.

Daarnaast zal de oude PSP ook gewoon verkocht blijven worden, net zoals UMD games. Je hoeft de PSP Go niet te kopen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Voor voor geheugenkaartjes gaan erin eigenlijk?
Ik zag staan memory stick pro duo support.

Beetje jammer want deze zijn duurder dan de "gewone" sd kaartjes.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik denk dat Sony dit systeem met downloads pushed voor het kopieren van games tegen te gaan, in mijn omgeving is iedereen z'n PSP gehackt, wat tegenwoordig nog steeds heel gemakkelijk is met een pandora battery (hoe het echt werkt weet ik niet).

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor dat die waarschijnlijk niet uitkomt in Frankrijk, Sony kan het niet eens worden met de retailers.
http://www.jeuxvideo.fr/e...t-france-actu-286022.html
According to our well placed sources in the distribution, Sony could decide not to launch the PSP Go to France, at least at first. A real coup de théâtre that occur only a few weeks after its announcement on the sidelines of the E3 2009. The manufacturer was forced to back due to pressure from major retailers in France. We know that the PSP Go no longer has any physical support, but only the ability to download games and content dematerialized.

The view is simple: the French distribution would have no interest to sell a machine without generating a profit on games and passing the second hand market. Moreover, it recalls that the manufacturer has planned to continue the distribution of the PSP model 3000 (with UMD support). Although it is not official, it is serious enough that we publish in these columns. For if the cancellation of the PSP Go to France now seems unthinkable, the machine could lag behind its originally scheduled launch on 1 October. This also raises an important question about the content dematerialized: Sony is too far ahead of its time ?
Beetje gare vertaling, maar het belangrijkste is dat de retailers geen winst meer maken op de games verkopen en de PSP Go dus niet willen verkopen. In tegenstelling tot in Amerika worden er hier natuurlijk ook geen PSN Cards e.d. verkocht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:15:
Ik hoor dat die waarschijnlijk niet uitkomt in Frankrijk, Sony kan het niet eens worden met de retailers.
http://www.jeuxvideo.fr/e...t-france-actu-286022.html

[...]

Beetje gare vertaling, maar het belangrijkste is dat de retailers geen winst meer maken op de games verkopen en de PSP Go dus niet willen verkopen. In tegenstelling tot in Amerika worden er hier natuurlijk ook geen PSN Cards e.d. verkocht natuurlijk.
Zeer simpel oplossen he, die kaarten hier ook uitbrengen.

Maar neem nu dat Sony dit doet:

In de winkel: 10 euro = 1000 punten.

Maar online zou 10 euro meer punten moeten zijn want Sony wint meer op die 10 euro online (rechtstreeks naar Sony) ipv die in de winkel, waar de winkel zijn marge op maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zijn Nintendo Point kaarten (1000 punten voor 10 euro) meestal in de winkels (1/5 euro) duurder dan in de Nintendo winkel (online dus).

Ik geloof dat het ook geldt voor MS punten. Dus zo heel vreemd zou het niet zijn.

De PSPGo in vergelijking met de PSP (S&L) is hetzelfde als DSi in vergelijking met de DS (Lite). Alleen kan je met een "oude" ds niet de DSi shop in en kan je op een PSPGo geen UMDs meer afspelen. (De DSi leest nog steeds de DS cartridges, de oude PSP heeft toegang tot de PSN winkel)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik lees net dat de PSP Go geen sterkere processor heeft. Ook deze processor zal op 333MHz draaien en niet op 480MHz. Ook dat voordeel is dus weg :P
Looks like all that excitement over PSPgo's faster (but likely to be underused) 480MHz processor is all for naught. Our friends at Engadget Japan have gotten in contact with Sony Computer Entertainment and been informed that the Maximum clock frequency mentioned here is for the USB device, not the CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Cubic X schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:44:
Ik lees net dat de PSP Go geen sterkere processor heeft. Ook deze processor zal op 333MHz draaien en niet op 480MHz. Ook dat voordeel is dus weg :P

[...]
Hij krijgt wel een 480MHz processor maar Sony klokt hem net als op de andere PSP's terug.

De oude PSP liep ook altijd op 222MHz, deze loopt pas sinds 3.50 op 333MHz. (tenzij je hem omgebouwd had,)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Misschien ben ik gek, maar ik zie gewoon een analoge stick op dat ding zitten? Links naast de start/select knop. Ziet er iig hetzelfde uit als de analoge stick op mijn normale psp?

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Phase schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:19:
Misschien ben ik gek, maar ik zie gewoon een analoge stick op dat ding zitten? Links naast de start/select knop. Ziet er iig hetzelfde uit als de analoge stick op mijn normale psp?
Klopt ook :) Dat is een analoge stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

ApexAlpha schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:43:
[...]

Hij krijgt wel een 480MHz processor maar Sony klokt hem net als op de andere PSP's terug.

De oude PSP liep ook altijd op 222MHz, deze loopt pas sinds 3.50 op 333MHz. (tenzij je hem omgebouwd had,)
Nee hoor, de 480 MHz processor slaat op de USB interface van de PSP, dat bericht was fout, de CPU van de PSP Go is gewoon 333 mhz.

Zie:
http://translate.google.c...uto&tl=en&history_state0=

(Engadget Japan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik ben wel blij dat de cpu speed hetzelde blijft. Anders had Sony alweer redenen om een psp go af te dwingen voor nieuwe games.

Van de footage die ik heb gezien van de nieuwe Gran Turismo Mobile, leek het me ook al niet zo dat er een verschil in snelheid was tussen de de oude psp en de psp Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

MarcoM schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:29:
Ik ben wel blij dat de cpu speed hetzelde blijft. Anders had Sony alweer redenen om een psp go af te dwingen voor nieuwe games.

Van de footage die ik heb gezien van de nieuwe Gran Turismo Mobile, leek het me ook al niet zo dat er een verschil in snelheid was tussen de de oude psp en de psp Go.
Dit kunnen ze nog, ze moeten gewoon zeggen dat ze die niet uitbrengen voor PSP < PSPGO :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE PSP GO lijkt me OK maar uit een paar dingen ga ik hem niet kopen. houd mijn oude psp wel.

Waarom dan geen PSP GO - dit door slechte ervaringen met sony.

De vaste batterij - heb dat meegemaakt met de sony clie ,ja ook een vaste batterij was toen
60 euro omgerekend om te verangen. ik koop niks met een vaste batterij meer.

De oplaad snoer - heb nu een sony walkman, GVD weer een aparte snoer . laatste kwijtgeraakt
de walkman was 79 euro en dat snoertje los bestellen 25 euro, waarom geen
mini USB, what the F&C<. wilde bijna een nieuwe kopen maar toch snoer besteld

UMD ? - geen oplossing voor de oude schijfjes , sony zegt dat je ze wel weer kunt downloaden
- als ik nu psp games zie online zijn sommige zelf nog 39,99 . Dus games blijven
lang duur.

Sony heeft niks geleerd van het verleden, want dit zijn dingen die super irri zijn en daarom denk ik
ook de de PSP GO gaat floppen. Ik heb bijna alles van Sony maar GO is GONE. wacht wel op PSP 2.

Positief is dat je leuke dingen waarschijnlijk kunt downloaden zoals muziek en films in de toekomst want daar zijn ze hard mee bezig en de 16 Gb en de vele mooie games die er nog komen voor de PSP. :X
maar goed kan je nu er zelf ook wel opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:37:
De vaste batterij - heb dat meegemaakt met de sony clie ,ja ook een vaste batterij was toen
60 euro omgerekend om te vervangen. ik koop niks met een vaste batterij meer.
Sony heeft niks geleerd van het verleden, want dit zijn dingen die super irri zijn en daarom denk ik
ook de de PSP GO gaat floppen.
Sony heeft dus wel geleerd van het verleden, als je wat meer informatie had ingewonnen zou je wel weten waarom Sony dit heeft gedaan;
http://www.ng-gamer.nl/ga...batterij-tegen-piraterij/
De oplaad snoer - heb nu een sony walkman, GVD weer een aparte snoer . laatste kwijtgeraakt
de walkman was 79 euro en dat snoertje los bestellen 25 euro, waarom geen
mini USB, what the F&C<. wilde bijna een nieuwe kopen maar toch snoer besteld
Je hebt de oplaadsnoer toch zelf kwijtgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Snel vraagje tussendoor, je kunt toch alleen met creditcard betalen in de PSN Store, of niet? Want dan heb ik er niets aan, ik heb namelijk geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Remy669 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:36:
Snel vraagje tussendoor, je kunt toch alleen met creditcard betalen in de PSN Store, of niet? Want dan heb ik er niets aan, ik heb namelijk geen creditcard.
Er komen deze maand een soort van pre-paidcards voorde PSn-store --> PSNcards
Exacte releasedatum is er nog niet, maar het zou deze maand moeten zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
  • Laatst online: 25-07 11:12
Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 21:37:

UMD ? - geen oplossing voor de oude schijfjes , sony zegt dat je ze wel weer kunt downloaden
- als ik nu psp games zie online zijn sommige zelf nog 39,99 . Dus games blijven
lang duur.
Dat is toch ook een groot punt waarom ik twijfel tussen de Go en de 3000. Heb er nog geen eentje, maar wil er nu toch wel één gezien de leuke games die uit gaan komen (GT, LBP, MGS enz). Maar ja, waarom zou je een Go kopen en de games hier (of evt. via de US store) duur kopen als download, terwijl je de UMD-games stukken goedkoper kan kopen in de UK (amazon, zavvi enz.). Dat scheelt toch een hoop geld naar mijn idee.

PSN: xpock Live: xspock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 01:25

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb nu een dikke maand een PSP3000. Bewust gekocht wetende van de PSP GO. Deels omdat ik tastbare games een beetje verzamel en regelmatig spellen importeer of 2e hands koop.

Op de Gamescom in Keulen heb ik met een PSP GO gespeeld en ben blij dat ik een PSP3000 heb gekozen. De R en L trigger zijn met mijn handen (normale mannen maat, zelfs dunne vingers) slecht te gebruiken en de analoge stick is ook niet ideaal geplaatst. Kortom, na een dik kwartier GT PSP had ik al last. De PSP GO voelde wel erg degelijk aan en is lekker klein en compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen al het feit dat je 2e hands games niet meer kan verkopen/ruilen zorgt ervoor dat ik um niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:04:
alleen al het feit dat je 2e hands games niet meer kan verkopen/ruilen zorgt ervoor dat ik um niet wil.
En daarmee val je meteen buiten de doelgroep die Sony hoopt te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 01-09-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:04:
En dat is nu juist de reden dat ik hem WEL heb besteld. Ik wil niet rondslepen met al die diskjes, ik wil 1 compact apparaatje wat ik in mijn jas of laptoptas past met alle games er op geinstalleerd (wie heeft er meer dan 10 games per keer nodig .... ik in ieder geval niet.)

Hij verkoopt vast wel goed, alleen aan een ander segment dan de vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

wie heeft er meer dan 1 game per keer nodig .... ik in ieder geval niet, en laat er nu netjes 1 game in men psp passen.
Ik denk dat zo goed als niemand hier (behalve opslaghond dan) bereid is om zijn huidige games weg te werpen en de mogelijkheid tot tweedehands/import handel op te geven.

[ Voor 14% gewijzigd door boe2 op 01-09-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Boeboe schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:56:
Ik denk dat zo goed als niemand hier bereid is om zijn huidige games weg te werpen en de mogelijkheid tot tweedehands/import handel op te geven.
Zal ongeveer 50% wel vs 50% niet zijn.
Ik heb, wil en zal nooit een 2ehandsgame kopen.
Import heb ik gedaan, nu koop ik nagenoeg alles in de winkel.

Verwijderd

Ach.... het voordeel is dat je hem niet hoeft te kopen. ;-)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:09:
[...]

Zal ongeveer 50% wel vs 50% niet zijn.
Ik heb, wil en zal nooit een 2ehandsgame kopen.
Import heb ik gedaan, nu koop ik nagenoeg alles in de winkel.
Dat is een rare volgorde, waarom ben je overgestapt naar in de winkel kopen vanaf import? Scheelt erg veel geld.

Op zich vindt ik het erg relaxed om alle games te kunnen downloaden. Maar dan zouden die games wel moeten halveren in prijs. Anders weegt het niet op tegen het nadeel van niet kunnen importeren/niet 2e hands te kunnen kopen en verkopen.

• pateen75
McVirusS schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:42:
[...]

Dat is een rare volgorde, waarom ben je overgestapt naar in de winkel kopen vanaf import? Scheelt erg veel geld.

Op zich vindt ik het erg relaxed om alle games te kunnen downloaden. Maar dan zouden die games wel moeten halveren in prijs. Anders weegt het niet op tegen het nadeel van niet kunnen importeren/niet 2e hands te kunnen kopen en verkopen.
Precies, dat heb ik ook. Ik zou ze graag (legaal) downloaden. Maar die prijzen zijn belachelijk zowel op PSN als in de winkel. Ik zat te kijken voor Little Big Planet voor de psp. Pre-order bij free record shop kost gewoon € 47,50! Bij zavvi.co.uk kost tie nog geen 18 pond. Das toch niet normaal dat verschil.

Als de download nou goedkoper was in de PS-store......prima, maar die hanteren ongetwijfeld ook een adviesprijs van boven de € 40 (ik baseer me dan maar op de adviesprijs van de nieuwe motorstorm psp die € 45 moet gaan kosten als download).

En toch twijfel ik nog of ik de psp go niet toch ga halen. Het kleinere model trekt me wel. En misschien dat je met een US-account toch nog tegen een redelijke prijs games kan kopen in de us-store. Werkt het bij een psp hetzelfde als op de ps3? M.a.w. kan je net als op je ps3 een nl-account en een us-account aanmaken op één psp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even een promo filmpje op Quore (september issue) gezien van de PSP GO :) Ziet er wel heel strak uit. Er zit trouwens ook Bluetooth op...
offtopic: in de special over GT zag ik dat Jay Leno o.a. zijn stem en een paar van zijn wagens (waaronder de Tankcar) geleend heeft aan dit spel.
Als je de PSP Go besteld bij Amazon.co.uk krijg je de Gran Turismo PSP download er gratis bij :)
Edit:
Ik zie dat de PSP Go bij Amazon.com slechts $ 249,99 kost met de huidige koers is dat ongeveer 176 Euro t.o.v. 264 Euro bij Amazon.co.uk 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McVirusS schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:42:
[...]

Je kan op de PS3 ook spullen in de PSN store van de US dingen kopen. Dus ik denk dat je met de PSP Go op dezelfde manier gebruik kan maken van de dollar koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 19:33:
Net even een promo filmpje op Quore (september issue) gezien van de PSP GO :) Ziet er wel heel strak uit. Er zit trouwens ook Bluetooth op...
offtopic: in de special over GT zag ik dat Jay Leno o.a. zijn stem en een paar van zijn wagens (waaronder de Tankcar) geleend heeft aan dit spel.
Als je de PSP Go besteld bij Amazon.co.uk krijg je de Gran Turismo PSP download er gratis bij :)
Edit:
Ik zie dat de PSP Go bij Amazon.com slechts $ 249,99 kost met de huidige koers is dat ongeveer 176 Euro t.o.v. 264 Euro bij Amazon.co.uk 8)7
Ik heb wel ervaringen met amazon.uk, maar amazon.com (oftwel de US-site) niet. Klinkt wel interessant voor die prijs. Maar voor de US gelden nog wel de invoerrechten, dus als ze je 'pakken' kost t je een stuk meer uiteindelijk. En hoe zit t met de garantie als je m uit de US importeert, dan zal je in de EU misschien pech hebben als er iets mankeert?? Iemand ervaringen met hardware importeren vanuit de US en in het bijzonder een psp? Er staan namelijk beste leuke bundels (ook met de psp-3000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:15

3style

...

Hier een aardige NL review van de psp go.

http://www.youtube.com/watch?v=dOLXVIv1cQM

Deze reviewer kreeg van de analoge stick na een tijdje een "rauwe duim".
Ik heb een tijd terug een psp gehad, maar weet eigenlijk niet meer of ik die analoge stick toen
vaak heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Via amazon.com kan je echter geen sony producten shippen naar Europa (onder druk van Sony zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pateen75
Boeboe schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:21:
Via amazon.com kan je echter geen sony producten shippen naar Europa (onder druk van Sony zelf).
Heb inmiddels een psp-3004 gekocht bij de mediamarkt met daarbij God of War. Verder wat demo's gedownload en tot nu toe best tevreden mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
3style schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 13:06:
Hier een aardige NL review van de psp go.

http://www.youtube.com/watch?v=dOLXVIv1cQM

Deze reviewer kreeg van de analoge stick na een tijdje een "rauwe duim".
Ik heb een tijd terug een psp gehad, maar weet eigenlijk niet meer of ik die analoge stick toen
vaak heb gebruikt.
Ik heb er ook een tijdje mee mogen spelen, en dat van die huid van je duim is zeer herkenbaar en mogelijk eigenlijk het enige wat echt "matig" is aan de PSP Go buiten de adviesprijs. Desondanks zit ik er wel aan te denken een witte PSP Go te halen naast mijn PSP Slim & Lite...

• Grannd

Grannd

da Granndest

De gameshop (http://gameshop.nl/) en nedgame (http://nedgame.nl/) gaan hem alvast niet verkopen.

Domme zet, Sony raken ze er niet mee en wat is nu een gameshop die een nieuwe console niet verkoopt omdat ze eigenwijs zijn en omdat de mensen die hem kopen toch niet terugkomen om spellen te kopen?
Je zou denken dat je als gamer aan het goeie adres bent bij de 'echte' gameshops, maar die laten de gamers die een PSP Go willen hebben in de steek.

Verwijderd

Grannd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:18:
De gameshop (http://gameshop.nl/) en nedgame (http://nedgame.nl/) gaan hem alvast niet verkopen.

Domme zet, Sony raken ze er niet mee en wat is nu een gameshop die een nieuwe console niet verkoopt omdat ze eigenwijs zijn en omdat de mensen die hem kopen toch niet terugkomen om spellen te kopen?
Je zou denken dat je als gamer aan het goeie adres bent bij de 'echte' gameshops, maar die laten de gamers die een PSP Go willen hebben in de steek.
Ik snap ook niet waarom grote ketens het wel zouden verkopen, raken alleen hun eigen omzet ermee maar je hebt gelijk. De ketens en gamesshops zouden een front moeten vormen hiertegen willen ze wat beginnen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:09:Ik snap ook niet waarom grote ketens het wel zouden verkopen, raken alleen hun eigen omzet ermee maar je hebt gelijk. De ketens en gamesshops zouden een front moeten vormen hiertegen willen ze wat beginnen.
Ze verdienen aan elk verkochte handheld en alle accessoires.
Kortom er is geld te verdienen al is het minder dan normaal.
De grote jongens zoals FRS en Bart Smit gaan echt niet stoppen omdat de kleinere ketens/winkeltjes hun 2e-handsmarkt zien instorten (lees: weg makkelijk verdiend geld).
Gameshop.nl verkoopt toch ook geen Nintendo Wii?
Ze houden zelf trouwens belachelijk hoge prijzen aan.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-09-2009 10:33 ]

Verwijderd

Ja maar ze verdienen zo niet aan games. (De grote ketens)
En wat heeft het geen Wii verkopen van Gameshop.nl hiermee te maken?

• Grannd

Grannd

da Granndest

En ik denk dat er maar weinig winst gemaakt wordt op de consoles, over het algemeen worden die met een minimale winst verkocht, net zoals dat Sony PS3's onder de productieprijs verkoopt, immers maken ze toch wel winst op de gamesverkoop.
Nu zal Sony nog steeds verdienen aan de gamesverkoop, maar de winkeliers die al nauwelijks winst maken op een verkochte PSP Go verdienen niks aan de gamesverkoop, en verdienen de 'investering' in de PSP Go die ze doen dus nauwelijks terug.

En ja, de gameshop verkoopt geen Wii hardware of software, maar dat had er mee te maken dat ze bij launch maar een handvol Wii's binnenkregen waar ze het niet mee eens waren ofzo, snijden ze zichzelf wel flink mee in de vingers want de Wii is de succesvolste console deze generatie.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:33:Ja maar ze verdienen zo niet aan games. (De grote ketens)
En wat heeft het geen Wii verkopen van Gameshop.nl hiermee te maken?
Ze verkopen wel meer dingen niet, omdat ze er zelf niet achterstaan om wat voor reden dan ook.
Ze noemen zichzelf dé videogames-speciaalzaak van Nederland maar verkopen geen Wii's of PSP GO's ...
Wij realiseren ons dat wij hiermee veel omzet laten liggen, maar zijn er ook van overtuigd dat handel niet alleen bestaat uit alleen maar geld verdienen.
Waarschijnlijk zijn ze gewoon bang dat ze als de PSP-GO een succes wordt de 2ehandsmarkt qua games totaal instort.
Achja ... de 3 winkels die ze hebben, daar zullen ze echt om huilen bij Nintendo en Sony.

Verwijderd

Wij realiseren ons dat wij hiermee veel omzet laten liggen, maar zijn er ook van overtuigd dat handel niet alleen bestaat uit alleen maar geld verdienen
Lol, wat een nobele organisatie.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

vind wel dat gameshop de laatste tijd zich als huilerds gedragen. als de ps4 bijv. alle games als optionele download heeft, verkopen ze die dan ook niet meer?

ik moet ook wel eerlijk zijn dat ik al niks meer bij ze koop sinds het nintendo wii gebeuren.

ze zijn te duur, hebben niet alles en ook nog zo'n attitude. als sony zo'n ding uitbrengt is dat iets dat de klanten willen waarschijnlijk en wie zijn hun als leverancier om dit te verhinderen? en trouwens, iedereen loopt wel naae de overkant bij de MM naar binnen, alles is daar toch zo'n 20% goedkoper doen ze toch al door de bizar hoge prijzen van de gameshop, mensen zijn niet blind.

PSN & XBL: Denkoyugo

Verwijderd

Ik wilde eerst een PSP GO ben er al weken mee bezig en heb mijn huidige PSP 3000 verkocht voor 150 euro met 5 games en heb nog zo'n 34 UMD games (meest import - goedkoper) maar door mijn zoektocht naar goedkope download games voor de Playstation ben ik erachter gekomen dat ik gemiddel 25-45 % meer ga betalen voor games.

Ik ben hetmet nedgame wel eens. Ik heb zelf ook gekeken op verschillende playstationstores zoals US,UK, DE, NL en JP en een voorbeeld is Fifa overaal in NL,UK te koop voor rond de 20 euro maar op de playstation store nog steeds 40 euro en zo zijn er nog een aantal games die te duur zijn in de playstation store. Had er nog nooit naar gekeken maar bereid me graag voor op nieuwe gadgets.

Zo komt socom en valkyria uit op de PSP dit jaar en meestal doe ik dan import maar rond de 30 euro maar via PSP store zijn ze dan minimaal 40 euro. .

Daarnaast ben ik niet zo blij met de vaste batterij en nog wat punten welke ik wel eens eerder heb genoemd, maar twijfelde toch nog ondanks mijn commentaar maar ben nu helemaal klaar met de PSP GO en koop voorlopig nog geen nieuwe PSP maar wacht wat er dit jaar nog gaat komen bij SONY. Wel blij met mijn tweede PS3 genoemd de SLIM. Thank God heb nog een stonewashed uitziende PSP1000 en mijn DS.

NOTE 8)

Bedenk eens wat het allemaal is en kan zijn voor onze mooie toekomst met download only aankopen.

Een toekomst zonder games op een medium (geen DVD.blueray,UMD alles downloadable)

Vast gestelde prijzen door SONY geen concurrentie ( zie fifa 09, nog steeds 39,95 , 2 oktober fifa 10 )

Geen verkoop van je gebruikte/gespeelde spelletjes (Je speeltl een game meestal 1 x ) .

Geen aankoop van 2e hands spelletjes (Alle games met vaste prijzen door SONY)

Retail/consument geen voordeel maar beide verliezers in Marge/vergelijking (card verkoop en vaste prijzen )

Geen verhuur/huur van games ( Alleen demo / downloads via SONY)

Geen uitwisseling of ruilen van games met vrienden/kennissen (doe ik veel met vrienden en familie)

Wat wel een voordeel is ; wat ruimte in de kast en geen gesleep met allerlei media (UMD) en je
hoeft niet meer op vergelijkings sites te kijken of je een game goedkoper kunt krijgen.

PSP GO _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 23:32 ]

• Grannd

Grannd

da Granndest

Als PSP aankopen op de PSN Store hetzelfde gaan als op de PS3 dan zal je ook gewoon uit de US Store games kunnen kopen, ik denk dat die goedkoper uit valt dan de Europese Stores.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Net even de PSP Go in mn handen gehad en ik vond t eigenlijk niet echt geweldig aanvoelen. De originele logge PSP voelt naar mijn idee veel prettiger. Twijfel nog steeds over t kopen van een PSP dus was even nieuwsgierig hoe deze zou aanvoelen maar dat viel tegen. En dat voor een hoger bedrag dan de originele lijkt t mij alleen maar een achteruitgang.

Verwijderd

Unboxing van de PSP GO :P
Het blijkt dat er een savestate mogelijk is. Je kan dus je game op ieder moment opslaan :)
De USB port is hoogstwaarschijnlijk ook geschikt voor video out. De port maakt gebruik van een speciale connector.

• 3style

3style

...

Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:55:
Unboxing van de PSP GO :P
Het blijkt dat er een savestate mogelijk is. Je kan dus je game op ieder moment opslaan :)
De USB port is hoogstwaarschijnlijk ook geschikt voor video out. De port maakt gebruik van een speciale connector.
Ja hier op IGN ook een guide. Wel een gekleurd verhaal, geen kritische noten.

http://psp.ign.com/pspgo/

Did You Know?

Pocket Friendly: The PSPgo's screen is 3.8 inches, which is half-an-inch smaller than the PSP-3000's screen, and the unit is more than 50 percent smaller and 40 percent lighter than the original PSP.

Enjoy your space: You'll get 16GB of flash memory in your PSPgo. That dwarfs the 0GB in the other PSPs.

Watch Out, Kids: The PSPgo is going to be packing "parental control" options. Hide the instruction manual.

Fingertip Storage: Sure, you can't pop your Memory Stick Pro Duo into your PSPgo, but you can snag a new 16 GB Memory Stick Micro for around $70 on the Interwebs. That doubles your system's memory, man!

Go To Sleep and Goodnight: An exclusive feature of the PSPgo? The ability to put a game to sleep without shutting off your system. You can now pause a game and jump back to your XMB without having to lose your spot. Jump out, listen to some tunes, and jump back to that Hammerin' Hero level.

Forget Your Phone: The PSP-3000 headsets were wired, ugly bastards. Now that the PSPgo is packing Bluetooth, you can put your Bluetooth headset on the job. Maybe Skype on the PSP isn't such a worthless application after all, eh?

Verwijderd

de prijs blijft een probleem :(

Verwijderd

Dat bluetooth gedeelte vind ik erg goed van de PSP GO , vooral als je skype wilt gebruiken via je mobiel ,lekker met skype bellen.

ik hoop dat in de toekomst wel een GSM/UMTS komt want dan zou je een data abonnement kunnen afsluiten via je eigen provider om te gamen en te bellen via Skype.
Een GSM/UMTS chip en simhouder kost maar 17 dollar , men had kunnen kiezen voor 8 Gb om dit in
te kunnen bouwen. Je kan de PSP GO uitbreiden.

Een snelle UMTS verbinding via KPN voor 14,95 met 1 Mb is snel genoeg en goed dekkend, maar goed dat kan nu ook via bluetooth en nu hoop ik dat de psp 2 bluetooth apparaten tegelijk aan kan want dan zou je ook nog een headset kunnen gebruiken via Skype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fingertip Storage: Sure, you can't pop your Memory Stick Pro Duo into your PSPgo, but you can snag a new 16 GB Memory Stick Micro for around $70 on the Interwebs. That doubles your system's memory, man!
Pff... wat een rip off, aan je oude memorystick heb je dus ook niks meer.
Go To Sleep and Goodnight: An exclusive feature of the PSPgo? The ability to put a game to sleep without shutting off your system. You can now pause a game and jump back to your XMB without having to lose your spot. Jump out, listen to some tunes, and jump back to that Hammerin' Hero level.
Goh das nieuw, de DS heeft dit al jaren.

Wat een reclameprietpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 07:25:
Pff... wat een rip off, aan je oude memorystick heb je dus ook niks meer.
Klopt, alle eventueel gedownloade games en troep werkt niet meer.
[...]
Goh das nieuw, de DS heeft dit al jaren.

Wat een reclameprietpraat.
Het lijkt er inderdaad verdacht veel op of ze iets proberen te verkopen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:00:

Ja maar IGN hoort niks te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Voor mij is het nu iig nog een NO Go. Ik heb maar een psp 3000 white gekocht. Op psp world is wel een interessant stuk over het UMD medium (weet niet of dit al is langsgekomen). Hoe gaat Sony nl. om met het bezit bestaande spellen icm een psp Go die geen UMD slot heeft:

http://www.pspworld.com/s...ld-umd-problem-010676.php

Ik denk dat het iets wordt zoals ene Marcus als reactie heeft achtergelaten:

There's an easy way out of this. If you have UMD it's because you own a PSP (1000, 2000 or 3000) with a UMD drive. Sony must release a FW update to include a new "register" application, which will detect the current inserted UMD and make it available under your PSN account to download into your PSP Go. Another solution would be returning it to a Sony store to receive our money back for the game we've purchased, so we can buy the over PSN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het 1e maar zouden dan echt alle psp games online komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjcastelijns
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 18:54
Moet de UMD wel uniek zijn, anders kun je even je UMD's uitwisselen en zo alle games lekker downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Sony daar helemaal niets aan gaat doen.
UMD's hebben geen serienummer en zijn dus niet te binden aan één PSP, die register-optie gaat er dus nooit komen.
Geld terug krijgen voor je oude UMD's, no way dat de retailers daar aan mee gaan werken.
Als Sony er al iets aan gaat doen, dan zou het een constructie moeten worden waarbij je de game moet opsturen naar Sony oid...

Maar ik denk dat als je UMD's hebt en een Go wilt, je of de games lekker nog een keer kan kopen of je oude PSP moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ben ik dan de enige die Nedgame en Gameshop begrijpt en zelfs een beetje gelijk geeft?

Ik wil geen games downloaden en ze vervolgens kwijt raken omdat m'n neefje of broertje ze per ongeluk verwijderd. Ik wil een doosje met boekje hebben om mee te pronken, het gevoel te hebben dat ik "iets" heb gekocht. Ik wil lekker in de gamewinkel snuffelen naar leuke games en ze verkopen op marktplaats als ik ze uitgespeeld heb.

Bij mij komt er geen Go in, en ik hoop dat het concept dus ook niet aan slaat bij de rest, anders kunnen we over 10 jaar geen enkele game meer "kopen" in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 22:39

Denko

|{ing Øf ßlitz

BFmango schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:06:
Ben ik dan de enige die Nedgame en Gameshop begrijpt en zelfs een beetje gelijk geeft?

Ik wil geen games downloaden en ze vervolgens kwijt raken omdat m'n neefje of broertje ze per ongeluk verwijderd. Ik wil een doosje met boekje hebben om mee te pronken, het gevoel te hebben dat ik "iets" heb gekocht. Ik wil lekker in de gamewinkel snuffelen naar leuke games en ze verkopen op marktplaats als ik ze uitgespeeld heb.

Bij mij komt er geen Go in, en ik hoop dat het concept dus ook niet aan slaat bij de rest, anders kunnen we over 10 jaar geen enkele game meer "kopen" in de winkel.
Als je neefje/broertje iets wist kan je het opnieuw downloaden, als je neefje/broertje je doosje/umd sloopt kwijtraakt, ben je het toch echt kwijt ;) das dus een voordeel en geen nadeel.

2e hands markt moet idd wel iets voor komen

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

BFmango schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:06:
Het is toch niet aan de Gameshop en Nedgame om die keuze voor de klanten te maken?

Dat jij geen PSP Go hoeft betekent toch niet dat alle klanten van de gameshop geen PSP willen?

Ik begrijp ze ook wel, maar ik geef ze geen gelijk. Ik vind het gewoon geen service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Grannd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:05:
[...]

Het is toch niet aan de Gameshop en Nedgame om die keuze voor de klanten te maken?

Dat jij geen PSP Go hoeft betekent toch niet dat alle klanten van de gameshop geen PSP willen?

Ik begrijp ze ook wel, maar ik geef ze geen gelijk. Ik vind het gewoon geen service.
Ik ben van mening dat het wel aan hen is om die keuze te maken. In alle andere winkels koop jij ook wat zei je aanbieden. Behalve dat, ik snap hun standpunt wel degelijk. Autobedrijven die geen after sales aanbieden aan hun klanten gaan ook failliet. Zo is dat ook bij gamewinkels. Als zei het alleen moeten hebben van consoleverkoop dan komen er zware tijden voor hen aan. Ik vind het een puike actie van ze, en ik zou indien ik in het bezit was van een dergelijke zaak, exact dezelfde beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grootste probleem met dowloaden is dat een spel als fifa 09 in de meest game winkel al een hele tijd te koop is voor onder de 20 euro. Maar op playstation store nog steeds 39,95 euro.

Ik ben bang dat als games uitkomen op psn store deze heel lang op een hoge prijs blijven staan ,terwijl umd schijfjes na 3-4 maanden gehalveerd zijn in prijs. Dat steekt mij op een PSP te kopen die ook nog te duur is.

Persoonlijk vind ik dat amazon.co.uk en play.com etc deze games te download kunne aanbieden. zo zouden ook op een bepaald moment gamestores online zoals nedgame dit aan kunnen bieden. Want elke game die je download krijgt een code mee die alleen via je eigen account weer kunt spelen cq kunt downloaden.

Ik vraag me wel af als ik genoeg vrienden heb met een psp en ik koop 2 games en hij en zij ook allebei 2 games en ik log in op mijn account of ik dan ook hun 2 games kan downloaden naar mijn PSP GO.
Ik heb dan zomaar 6 games :) mmm dat zou intressant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In eerste instantie dacht ik dat de 3G PSP vet zou zijn maar nu ik de nadelen hier lees ben ik telleurgesteld.
:/

Ben blij nog 2x 1G PSP's in bezit te hebben.
Die voelde tenminste nog lekker in de hand, stevig en goed in elkaar gezet.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:05:
[...]

Die stap hebben ze natuurlijk genomen omdat ze inkomstenderving hebben door het nieuwe systeem.
Geen inkoop-verkoop 2e hands games meer, geen verkoop nieuwe games.

Ik kan ze wel begrijpen. Game winkels moeten het hebben van de service die ze bieden. Daar staat een iets hogere prijs tegenover, maar ze hebben schappen vol met 2e hands games en willen op verzoek altijd wel op zoek gaan naar een game die je zoekt.
Dat zie je dus bij een Media Markt of Saturn niet, ook voor speciale edities of game merchandise ben je bij die ketens aan het verkeerde adres.

Prijs van 2e hands console games vind ik bij Nedgame nog wel meevallen, echter die van de pc zijn vaak schrikbarend ook. Ook de wat oudere games blijven nog een tijdlang heel duur.

Ik zal het dus ook niet kopen, ik wil graag zelf beslissen of ik mijn games wil downloaden of gewoon in de winkel wil kopen. Het grootste nadeel van games downloaden is toch wel het feit dat als je het eens kwijt raakt en ze bieden het online niet meer aan je het dus gewoon kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
OPSLAGHOND schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:00:
[...]

Klopt, alle eventueel gedownloade games en troep werkt niet meer.

[...]

die werken nog prima, gewoon even over zetten of opnieuw downlaodne uit de psn store, je heoft er nix extras voor te betalen, sterker nog je mag ze officieel 5x kopieren naar een andere device met een ander psn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik bedoelde illegale exemplaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guardian.co.uk en andere UK pages staan berichten over goedkope games voor playstationstore.

Alle mini games gaan 1,3 of 5 pond kosten in the UK en daarnaast zal sony de concurrentie dus aangaan met de applestore op dat gebied.

Op het gebied van volledige games zoals we ze kennen van de UMD is nog niks bekend, maar men denkt als je kijkt naar bijvoorbeeld assin's creed op de DS voor 25 pond en via apple store voor 6 pond dan zou dit wel een leuk kunnen worden. Dit zou kunnen betekenen dat games voor de GO goedkoper zijn dan via UMD. Klinkt goed.

De prijs blijft nog steeds een issue en men denkt dan als je al een psp hebt je beter een PS3 kan kopen voor dat geld. ach die heb ik al. Ik wacht wel tot de GO 199,00 wordt begin december. want die gratis game wordt nu al als slecht bestempeld.

Goed nieuws qua playstationstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik zal 'm ook zeker niet kopen.

downloaden van games vind ik prima, en de toevoeging van bluetooth is perfect, die hadden ze wel bij de 1e PSP mogen toevoegen. Lekker een draadloze koptelefoon eraan.

dat het scherm kleiner is vind ik onacceptabel, maar nog belangrijker is de body, dat de bediening er aan de onderkant uitschuift en nu ineens onder het scherm zit, totaal onhandig. dat ie kleiner en lichter is boeit me helemaal niks, ik heb zelfs nog een FAT psp, MET een X2 accu

wat ik echt doodzonde blijf vinden is dat er nooit een (qwerty) keyboard uitgekomen is voor de PSP, zou het aantal mogelijkheden van het ding echt gigantisch uitbreiden

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

TGS: Geen UMD conversie programma voor PSPgo

http://www.insidegamer.nl...programma-voor-PSPgo.html

Sony is nog wel bezig met het bekijken van andere alternatieven om aangeschafte UMD's naar de go te halen. Eén van die alternatieven zou een kiosk in winkels zijn waar de gebruiker zijn UMD's over kan laten zetten naar digitale varianten. Huidige PSP-bezitters krijgen al een extraatje van Sony, met de aanschaf van de PSPgo krijgen ze drie reeds bestaande PSP-titels helemaal gratis.

[ Voor 56% gewijzigd door 3style op 25-09-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nou het moge duidelijk zijn:

nieuws: Sony schrapt umd-omruilprogramma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 08:24
Heb zelf geen psp , mijn zoon van 14 wil er een maar met deze praktijken komt ie er niet in.

Waarom niet ?

A Sony kan voorlopig als enige de prijs van PSP Go spellen bepalen, geen concurrentie
B Niet overdraagbaar dus als je het zat bent kan je hem niet verkopen (althans de spellen )
C Hogere prijs, terwijl er minder hardware inzit (geen umd drive werk. ) terwijl ram / flash geheugen alleen maar gedaald is

gekochte spellen die wel compatible zijn met psp maar niet te spelen omdat ze overdraagbaar zijn, stel je psp gaat kapot.. reperatie kosten 100 euro.. en nieuwe psp is alleen nog maar te koop (oude zijn op, uitgefaseerd door sony ) wordt je gedwongen tot of een nieuwe .. maar daar kunnen je eerlijk gekochte spellen niet op.. of een tweede hands..

Hoe bedoel je dat men overgaat op illegale praktijken door dit soort zaken van Sony kan me voorstellen dat mensen dat gaan doen..

In mijn ogen zitten er aan deze praktijken nog wel wat haken en ogen !

Weet niet of het mogelijk is maar mischien had men het volgende kunnen doen.

Men gaat naar een shop / stuurt originele spellen op umd.. laat deze omzetten (moeten ze eerst wel de spellen omzetten voor de PSP Go , en koppelt deze aan de nieuwe psp Go (zal vast wel een uniek serienummer in zijn geheugen hebben zitten ) , klant tevree Sony tevree...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

De games zijn accountgebonden, dus mensen die al games hebben gedownload op hun PSP-3000 of als je PSP Go stukgaat/gerepareerd wordt dan kan je op een nieuwe PSP gewoon inloggen en al je gekochte games opnieuw downloaden.

Iets wat veel mensen blijkbaar vergeten.

Over dat 'Sony kan de prijzen bepalen', Sony snapt heus wel dat als ze te hoge bedragen gaan vragen dat er minder mensen die games dan gaan kopen.
De prijzen zijn in principe alleen maar goedkoper: kwa distributie is er alleen maar bandbreedte nodig en er hoeft dus geen geld naar de lokale gameboer/cd-hoesjesfabriek/vrachtwagenchauffeurs :)

Daarnaast; als je het niks vind koop je toch gewoon een PSP-3000, ik snap al die mensen niet die Sony opeens super evil vinden, ze bieden de service aan náást de PSP-3000. UMD's zijn nog steeds te koop in de winkel, net zoals PSP-3000's, PSP Go's en PSN download vouchers.
Op de PC markt is het al jaren zo dat je via Steam én in de winkel games kan kopen, dat gaat al jaren perfect, waarom het bij de PSP opeens een probleem is snap ik dan ook niet. Ik kan me ook geen verhalen herinneren van winkels die Half Life 2 niet wilden verkopen omdat je hem ook op steam kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSN store _/-\o_

Sony heeft de lanceerplannen op een rijtje en begint het deze langzamerhand prijs te geven. Het begint allemaal met een kleine 16.000 stuks aan digitale content voor in de PlayStation Store.

Het betreft 2300 films, 13.300 afleveringen van verscheidene series en nog 225 games, waaronder volledige PSP titels als Gran Turismo en Soulcalibur: Broken Destiny, UMD legacy titels en Minis.

Het kan dus allemaal aangeschaft worden via de PlayStation Store. De voucher cards van Sony, zullen ook op de dag van de PSP Go release in gebruik worden genomen. Zodoende kunnen producten dus ook zonder creditcard worden aangeschaft. (bron playstation only)

UMD

1e
Op een andere site las ik ergens dat de Games ongeveer 10 dollar goedkoper zouden zijn dan op UMD schijfjes, maar goed als je nagaat dat games in US/UKal standaard goedkoper zijn qua UMD had men niet zo veel op met deze korting. UMD blijft goedkoper volgens het artikel maar goed afwachten.

2e
De reward geldt alleen maar voor 13 games, maar dan moet je wel het orgineel hebben op UMD. je kan max maar 3 games downloaden maar nogmaals !
Wie een andere umd bezit, kan geen gebruik maken van het voucher systeem. dus het lijkt er op als je
Killzone: Liberation op UMD hebt alleen deze game kan downloaden mits je de orgineel hebt op UMD.
Heb je andere UMD games , jammer en heb je alleen nog de Grand Turismo gratis wat een beetje een
slecht game schijnt te zijn. bron : tweakers :) en veel andere site's :

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Sony zal zijn prijzen hoog genoeg houden, wees gerust: Dit is DE manier voor hen om de prijzen van hun games sterk in de hand te houden door de retailermarkt en de tweedehandsmarkt volledig uit te schakelen.

Ik ben benieuwd hoe groot de financiele kater zal zijn die sony hieraan zal overhouden: Zij hebben immers de meest onlogische marketingzet gedaan die je je maar kan inbeelden: Een systeem gebouwd door naar de wensen van softwarepiraten te luisteren. Met andere woorden: Zij die ernaar vroegen kopen zowiso geen games en zij die er NIET naar vroegen willen hem helemaal niet. Goed bezig 8)7

Het hele vouchersysteem lijkt trouwens wel een erg slechte 1 aprilgrap: Ik heb meer dan 10 psp games liggen. Van die tien mag ik er dan 3 spelen op de nieuwe psp. Maar wacht! Niet eender welke 3! Ik mag kiezen uit een lijstje van zwakke games waarvan ik er zowiso maar 1 in mijn bezit heb.
Dat mensen dit nog met een gladgestreken gezicht proberen goedpraten.... }:O

[ Voor 23% gewijzigd door boe2 op 28-09-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zeg ik ook eerst zien, want als Sony wil slagen zullen ze games eerst voor 30 euro moeten aanbieden en na 4 maanden voor 20 euro en na een jaar 10 euro of lager. Als men dat als beleid gaat voeren
dan weet ik dat UMD out is en dat sony daadwerkelijk iets in handen heeft.

Maar ik ben het met je eens als sony 40 euro gaat vragen voor een game als Fifa10 . Terwijl ik een UMD fifa10 al voor 25 euro uit US en voor 29 euro uit UK kan halen dat SONY heel hard op zijn bek gaat.

CNET.COM geeft als advies dat je beter een PSP3000 kunt kopen als starter :)

The good:
Sleeker, slimmer PSP design; 16GB of internal storage; expansion slot for additional memory; Bluetooth connectivity; good integration with PS3; can access multiple downloaded games without needing to keep bulky UMDs at hand; you can pause and resume game states.

The bad:
Pricey, despite lack of touch screen and second analog stick; smaller screen (but same resolution); awkward placement of analog stick, volume, and display controls; unable to play UMD games or use old PSP accessories; uses obscure and expensive Memory Stick M2 format for memory expansion; battery not user-replaceable; slow download times for large games.

joystiq.com vinds de PSP qua model geweldig maar alles eromheen wat minder.

It all boils down to is this: PSP Go is a bad idea, but at least I can say it's a perfectly executed one. If you're someone who still plans to lay down the cash on day one knowing the downsides, you're going to like what it does right -- but you'll be paying $250 for form over function.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSP GO wat kan ik zeggen. Ik ben verrast met de PSP GO door de vrouw des huizes en bezit nu dus
een psp Go terwijl ik zat na te denken over ja of wachten.

Nu heb ik er al een weekje fifa 10 gedaan en tetris en moet zeggen het werkt allemaal.

Pluspunten
- mooi klein makkelijk mee te nemen
- beeld is super en scherper lijkt het wel
- knopjes voelen goed
- geluid is ook dik in orde en vindt het persoonlijk beter klinken (persoonlijk)
- bluetooth (skype en internet via je mobiel)
- laadtijd lijkt sneller dan fifa 09 maar kan ook door fifa10 zelf komen
-

Minpunten
- joystickje is goed hoor, erg gevoelig geen probleem maar zit steeds tegen een hele
irri rand aan en moet zeggen begin me er aan te storen. hoop dat sony iets maakt wat ik
er op kan klikken zodat wat hoger ligt. krijg ook een deukje in mijn duim en boven op de ringvinger
onder de nagel is ook al een tijdje rood ergenomisch is het voor een volwassen man een drama
- laadtijd is nog steeds lang en bij minis games tetris heb ik zoiets van 23 MB kan toch
wel sneller
- Schouderbuttons is aan te wennen maar je zit wel steeds tegen de achterkant van het scherm.
- batterij gaat niet langer mee dan de PSP 3000 en tijdens een lange rit/vlucht ben je de sjaak.
hoop dat er een battery pack komt die je kunt aansluiten als extra bron voor 4-5 uur extra gaming.
- geen concurrentie qua prijzen games mits je altijd gewend bent om altijd de nieuwste
games direct te kopen bij het uitkomen/ of een pre-order dude bent.
- PSN store die steeds down is al ik thuis ben (The server is currently down for maintenance)

Conclusie
Als je niks geeft om klein en fijn en je bent zo gast die altijd wacht tot een game in de uitverkoop komt dan is de PSP GO geen goed keuze maar dan zou ik gaan voor de goedkopere PSP3000 . De PSP Go is voor de rest een vergelijkbaar systeem als de PSP 3000 met pluspunten als bluetooth en beter scherm waarbij je overigens bij lange ritten of vluchten bedrogen uitkomt doordat de batterij 4 uur full gaming aankan. All met al geef ik de PSP3000 wel een de winst door zijn backward compatibilteit en doordat een belangrijk onderdeel als de joystick een stuk beter aanvoelt. _/-\o_ qua gamen. Het is een feit dat de PSP GO klein is maar
ik vermoed dat men er geen europeanen op heeft laten spelen anders had men de console op een
paar punten wel aangepast. De volgende PSP Go zal denk ik wat zwaarder zijn en ronder aan de zijkanten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik heb een psp3000 met 16 GB en een Sony 2200 mAh. Die gaat 10 uur mee met gaming.

Ik vind die korte speeltijd echt een nadeel van de Go. Verder mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeboe schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:01:
Sony zal zijn prijzen hoog genoeg houden, wees gerust: Dit is DE manier voor hen om de prijzen van hun games sterk in de hand te houden door de retailermarkt en de tweedehandsmarkt volledig uit te schakelen.

Ik ben benieuwd hoe groot de financiele kater zal zijn die sony hieraan zal overhouden: Zij hebben immers de meest onlogische marketingzet gedaan die je je maar kan inbeelden: Een systeem gebouwd door naar de wensen van softwarepiraten te luisteren. Met andere woorden: Zij die ernaar vroegen kopen zowiso geen games en zij die er NIET naar vroegen willen hem helemaal niet. Goed bezig 8)7

Het hele vouchersysteem lijkt trouwens wel een erg slechte 1 aprilgrap: Ik heb meer dan 10 psp games liggen. Van die tien mag ik er dan 3 spelen op de nieuwe psp. Maar wacht! Niet eender welke 3! Ik mag kiezen uit een lijstje van zwakke games waarvan ik er zowiso maar 1 in mijn bezit heb.
Dat mensen dit nog met een gladgestreken gezicht proberen goedpraten.... }:O
Mee eens. Iedereen die denkt dat de downloads spectaculair lager zullen liggen dan de UMD's is naief. Daarnaast zullen prijsverlagingen ook minder snel voorkomen aangezien Sony een monopolie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:19:
[...]

Mee eens. Iedereen die denkt dat de downloads spectaculair lager zullen liggen dan de UMD's is naief. Daarnaast zullen prijsverlagingen ook minder snel voorkomen aangezien Sony een monopolie heeft.
mensen vergeten maar elke keer dat de uitgevers zelf de advies prijs betalen niet sony, daarom ook variaties in de prijzen, soul calibur in de psn store kost bijvoorbeeld 29 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:03:
[...]

mensen vergeten maar elke keer dat de uitgevers zelf de advies prijs betalen niet sony, daarom ook variaties in de prijzen, soul calibur in de psn store kost bijvoorbeeld 29 euro.
Dat kan wel zo zijn maar dan nog is er een schakel uitgehaalde, de winkels. Hier bepaalt de uitgever ook zelf de leverprijs maar doordat winkels met elkaar concurreren (met dezelfde producten) krijgen we regelmatig aanbiedingen.
Pagina: 1 2 Laatste