MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Rare vraag, heb je altijd al je applicaties op staan die in je dock staan ?lowfi schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:41:
[afbeelding]
Wp uit snow leopard wp pack. Zie bt/usenet etc
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Waar kan ik dat Finder icon vinden?lowfi schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 15:41:
[afbeelding]
Wp uit snow leopard wp pack. Zie bt/usenet etc
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
idd mooi finder icoon!
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Is hier te vinden: http://www.iconpaper.org/finder-swirl#respond
Deze finder icon ziet er leuk uit.Good Fella schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:30:
[...]
Is hier te vinden: http://www.iconpaper.org/finder-swirl#respond
_
Buiten dat horen deze posts eigenlijk in dit topic: [Mac OS X] Customization & Modification
Waarom een programma afsluiten als je het binnenkort toch weer nodig hebtDeluxZ schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:45:
[...]
Rare vraag, heb je altijd al je applicaties op staan die in je dock staan ?
[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 03-08-2009 01:54 ]
Anoniem: 156868
Doet het niet…DFY schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:52:
Ik heb weer is wat aangepast, ik dacht, laat ik het maar posten
Wallpaper: BlackWidow
http://uneasysilence.com/archive/2009/07/14293/
Dus je wilt zeggen dat je echt alle applicaties elke dag gebruikt en dat je ze ook regelmatig gebruikt. Duidelijk....lowfi schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:24:
[...]
Waarom een programma afsluiten als je het binnenkort toch weer nodig hebt
BlackWidowAnoniem: 156868 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:37:
[...]
Doet het niet…Iemand zin om heel even te hosten?
Wat doet het niet? Linkje klikken, en vervolgens links in het midden op "Download" klikken. Krijg je een zipbestand met verschillende formaten.Anoniem: 156868 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:37:
[...]
Doet het niet…Iemand zin om heel even te hosten?
+1 behulpzaamGrin schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:38:
De nieuwe 10.6 wallpapers kan je hier vinden (@ full resolution), ook die van lowfi.
http://uneasysilence.com/archive/2009/07/14293/
Al vind ik ze niet al te mooi...
overigens wel cool dat er een van Gogh bij zit
[ Voor 7% gewijzigd door Underworld op 03-08-2009 12:58 ]
Vanochtend deed ie het nietwebmail schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:49:
[...]
Wat doet het niet? Linkje klikken, en vervolgens links in het midden op "Download" klikken. Krijg je een zipbestand met verschillende formaten.
Link naar plaatje: klik naar 85 of 97
[ Voor 96% gewijzigd door Trunksmd op 03-08-2009 23:30 ]
Anoniem: 257404
CandyBar 3 by PanicAnoniem: 169123 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:32:
met welke proggie kan je de icoontje laten vervangen eigenlijk ?
Anoniem: 275360
Als je je echte naam niet bekend wilt hebben zou ik even het plaatje aanpassen...Trunksmd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:25:
Mijn bureaublad
Link naar plaatje: klik naar 85 of 97

Anyway... Hierbij mijn desktopje.

Te zien:
Bowtie
Systeemiconen: Mistikons '09
Menubariconen van iAndrew
2D dock met de standaard handel
Wallpepert
PSN ID: Ancta
Hey, is deze foto niet gemaakt vanaf deze locatie:Ghostley schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:30:
Hey, die brug ken ik, dit is er nog 1 iets verderop
knip

Hoe krijg je uberhaupt nog werk gedaan met zo'n desktop...;)Ghostley schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:30:
........
Anyway... Hierbij mijn desktopje.
[afbeelding]
........
Dat klopt inderdaad. Aantal jaren terug ten tijde van de overstromingen in dat gebied.webmail schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:05:
[...]
Hey, is deze foto niet gemaakt vanaf deze locatie:
[afbeelding]
Helft van de kades langs de rivier stonden onder water.
Dat is niet zo lastig, maar het geeft wel moed als de dag niet zo snel gaat.quelake schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:05:
[...]
Hoe krijg je uberhaupt nog werk gedaan met zo'n desktop...;)
PSN ID: Ancta

Nieuwe monitor, nieuwe wallpaper
Rainy day in sunny june: http://ssilence.deviantar...-sunny-june-wide-73957739
Venom dock: http://twylighttwylight.d...m/art/Venom-Dock-72420461
Air Mail: http://pixelresort.com/goodies/
Anoniem: 175494

...heeft het al te druk met maandagochtend om *alles* uit te leggen

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 175494 op 09-08-2009 19:02 ]
Niet zo stoer doen alsof je een hack hebt gevondenAnoniem: 175494 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:57:
[afbeelding]
[afbeelding]
...heeft het al te druk met maandagochtend om *alles* uit te leggen
Staat gewoon onder Universele Toegang.
Haha, precies. Hetzelfde met de iPhone daar kan je dit ook gewoon instellen (3GS, 3G weet ik niet zeker)Anoniem: 156868 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:53:
[...]
Niet zo stoer doen alsof je een hack hebt gevonden
Staat gewoon onder Universele Toegang.
Anoniem: 125609
[ Voor 249% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 12-08-2009 20:09 . Reden: lukt me niet :') ]
Screenshot doet het niet.Ermo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 22:52:
[afbeelding]
Notre Dame, Parijs
Tijdens Apple Expo 2008 gemaakt vanaf een rondvaartbootje
Screenshot wel, maar de link niet ....
[ Voor 70% gewijzigd door Lustucru op 02-02-2011 21:57 ]
Mag ik vragen hoe je die klok + datum daar zo hebt gekregen?Muthas schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:14:
[afbeelding]
Wallpaper staat hierboven ergens, tekstjes op desktop met GeekTool
Ziet er namelijk erg goed uit!
Deviruchi schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:19:
[...]
Mag ik vragen hoe je die klok + datum daar zo hebt gekregen?
Ziet er namelijk erg goed uit!
Of ben ik nou gek?

GeekTool is toch voor die tekst rechtsonder, dus meer de stats van je CPU, Mem etc? Ik zal er naar kijken maar volgens mij gebruikt hij er nog een tooltje naast. Toch bedankt!
Dat laatste is eigenlijk wel het meeste nuttige want met die shellcommands kan je van alles opvragen, waaronder dus de tijd en datum maar ook bijvoorbeeld geheugen- cpu-gebruik. Hier heb zelf ook niet echt kaas van gegeten maar met wat googlen kom je er wel. De shellcommands die ik gebruik voor datum en tijd zijn:
1
| date +"%H:%M:%S" |
1
| date +"%A %d %B" |
Vervolgens moet je even het lettertype aanpassen en ziet het er mooi strak uit
Ah, bedankt voor de uitleg, hier kun je inderdaad ongelofelijk veel mee, dank je wel!Muthas schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:30:
Daarvoor heb je dus GeekTool nodig, en zoals de naam al doet voorspellen is het niet een heel erg simpel programma. Wat je installeert is een extra prefpane voor bij je system preference. Wat je er mee kan is afbeeldingen, tekstbestanden en resultaten van shellcommands op je bureaublad plaatsen.
Dat laatste is eigenlijk wel het meeste nuttige want met die shellcommands kan je van alles opvragen, waaronder dus de tijd en datum maar ook bijvoorbeeld geheugen- cpu-gebruik. Hier heb zelf ook niet echt kaas van gegeten maar met wat googlen kom je er wel. De shellcommands die ik gebruik voor datum en tijd zijn:
code:
1 date +"%H:%M:%S"code:
1 date +"%A %d %B"
Heb het er zelf nu ook op staan en het ziet er verdomd goed uit
Wat nog te bewerken Raw files op het bureaublad en verder best wel clean.
Deze

verranderd na een re boot in deze

Of anders om natuurlijk.
[ Voor 88% gewijzigd door Donstil op 15-08-2009 13:04 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik?.Arne schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 02:09:
Wil je ze delen?
Delen vind ik geen probleem. De PNG's zijn 16 en 12mb.
Waar kan ik dat ergens uploaden ?
[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 15-08-2009 13:05 ]
Anoniem: 301496
Geweldige foto's! Mijn complimenten!Donstil schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Ik?
Delen vind ik geen probleem. Ik heb ze zelf gemaakt dus heb ze maximaal in een 160mb .tiff
Thnx.Anoniem: 301496 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:45:
[...]
Geweldige foto's! Mijn complimenten!
Anoniem: 296330
Upload het daar?
Sluitertijd weet ik niet meer en kan in aperture zo 123 niet vinden waar ik dat kan zien.Anoniem: 296330 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:53:
Zeker erg mooie foto's! Als mede Rotterdammer ben ik ook wel geïntresseerd in de foto's! Welke sluitertijd heb je gebruikt eigenlijk?
Ik maak verder alles op ISO100 a 150 (Iso125 als tussenstap)
Heb een Canon40d met voornamelijk de 17-40mm L lens.
Meerdere foto's van mijn hand vind je op me eigen website.
fetdigitaal
Foto's op geschoten formaat hier onder:
Foto1
foto2

Het muurpapiertje
Dateline is de naam van het kalenderbalk dingetje.
Icons kan je HIER vinden.
Mocht je over de icon progjes (incl bootloader icon changer) vragen hebben, Google eerst de naam van de app (Na Google wil ik je uiteraard graag helpen

Mocht je nog iets zien wat ik ben vergeten, let me know!
Evaaa r0ckt!

P.S.
Mijn 2de monitor heeft een hele saai desktop, mocht er nu iemand nieuwsgierig zijn geworden dan post ik die op request (grijs met een antraciete appel in het midden. B0o0o0oooring, trust me.

Wallpaper
Veel bijzonders is het nog niet, maar dat komt nog wel. Eerst maar eens wennen
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Mag ik vragen welk lettertype jij gebruikt?Muthas schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:30:
Daarvoor heb je dus GeekTool nodig, en zoals de naam al doet voorspellen is het niet een heel erg simpel programma. Wat je installeert is een extra prefpane voor bij je system preference. Wat je er mee kan is afbeeldingen, tekstbestanden en resultaten van shellcommands op je bureaublad plaatsen.
code:
1 date +"%H:%M:%S"code:
1 date +"%A %d %B"
Anoniem: 107960
Mooie foto! Ook gezien in budapest! Linkje?Anoniem: 191622 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:17:
[afbeelding]
Foto gemaakt in Budapest.
http://2nrg.nl/images/erasmus1.png
Zou wat zijn als je de bruggen in Budapest mist..Anoniem: 107960 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:05:
[...]
Mooie foto! Ook gezien in budapest! Linkje?
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gave foto's inderdaad! en als mede Rotterdammer staan deze foto's nu als achtergrond.Donstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 02:41:
[...]
Sluitertijd weet ik niet meer en kan in aperture zo 123 niet vinden waar ik dat kan zien.
Ik maak verder alles op ISO100 a 150 (Iso125 als tussenstap)
Heb een Canon40d met voornamelijk de 17-40mm L lens.
Meerdere foto's van mijn hand vind je op me eigen website.
fetdigitaal
Foto's op geschoten formaat hier onder:
Foto1
foto2
_
mooie wallpaper. Heb je daar een link van?
Ik kan hem helaas niet meer vinden. Is er een manier om te vinden waar ik hem vandaan heb gehaald?
Had op google afbeeldingen gezocht: wallpaper mac, of wallpaper white oid.
Ja ik weet niet. Die van mij kan wel iets donkerder maar die van jou vind ik dan wel weer wat te donker.-NRG- schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:31:
Ik de heb de foto van de erasmus brug nog wat bewerkt vind hem zelf zo wat beter uitkomen, was al een super mooie foto!
http://2nrg.nl/images/erasmus1.png
Altijd leuk te lezen dat er mensen je foto's waarderen.silentwaves_ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:51:
[...]
Gave foto's inderdaad! en als mede Rotterdammer staan deze foto's nu als achtergrond.
op me site www.fetdigitaal.nl Staan er nog een zwik in de gallery
Als Rotterdammer vind ik ze ook erg mooi, gebruik nu je metrofoto als wallpaper. Dankjewel.Donstil schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:37:
[...]
Altijd leuk te lezen dat er mensen je foto's waarderen.
op me site www.fetdigitaal.nl Staan er nog een zwik in de gallery

Achtergrond heb ik echt al heel lang, dacht van interfacelift weet niet precies, kan evt. uploaden, maar zo speciaal is hij niet hehe.
[ Voor 25% gewijzigd door semicon op 20-08-2009 08:13 . Reden: nieuwe image upload ]
Als je hem van internet gehaald hebt, wordt op je Mac opgeslagen.. Dan staat ie in 'Gebruiker'/AfbeeldingenAnoniem: 125609 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:47:
[...]
Ik kan hem helaas niet meer vinden. Is er een manier om te vinden waar ik hem vandaan heb gehaald?
Had op google afbeeldingen gezocht: wallpaper mac, of wallpaper white oid.
n.a.
Staat ie niet bij.arjen9551 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:19:
[...]
Als je hem van internet gehaald hebt, wordt op je Mac opgeslagen.. Dan staat ie in 'Gebruiker'/Afbeeldingen
Iemand nog leuke icoontjes voor m'n HD? Ik zoek een mooi MBPro 15" Unibody icoontje daarvoor

- Wallpaper
- CoverSutra
[ Voor 46% gewijzigd door VorteXLP op 19-08-2009 18:38 ]
Vanuit System Preferences » Desktop kun je hem zo uit dat vakje links bgovenaan slepen.
Zo werkt het inderdaad. Werkt logisch eigenlijk. Goede tip, bedankt!Good Fella schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:41:
[...]
Vanuit System Preferences » Desktop kun je hem zo uit dat vakje links bgovenaan slepen.
Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar bij je HD icoon, dat de je de informatie over hoeveel GB je nog over hebt volledig ziet? Bij mij wordt dit afgekort met puntjes.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 19-08-2009 18:49 ]
Geen probleemAnoniem: 125609 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:48:
[...]
Zo werkt het inderdaad. Werkt logisch eigenlijk. Goede tip, bedankt!
Hoe krijgen jullie het trouwens voor elkaar bij je HD icoon, dat de je de informatie over hoeveel GB je nog over hebt volledig ziet? Bij mij wordt dit afgekort met puntjes.
[afbeelding]
Wat betreft je nieuwe vraag: Je moet je font-size wat kleiner zetten. Dit kun je doen bij right-click op je desktop » Show View Options.

Wat zie je van links naar rechts in de menubar?
- Dropbox
- BluePhoneElite
- last.fm scrobbler
- iSync
Battle.net: NagaByrd#2844
Anoniem: 315035

Dock staat standaart op hidden (vlnr):
Finder - Firefox - Adium - iTunes - VLC - PS - DW - iPhoto - iMovie - Warcraft 3 - Warcraft 3: TFT - Vuze - Parallels
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 315035 op 21-08-2009 13:14 ]
Wallpaper? Come on…Anoniem: 315035 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 13:13:
Ik zal dan ook maar eventjes mijn nieuwe aanwinst laten zien![]()
[afbeelding]
Dock staat standaart op hidden (vlnr):
Finder - Firefox - Adium - iTunes - VLC - PS - DW - iPhoto - iMovie - Warcraft 3 - Warcraft 3: TFT - Vuze - Parallels
Anoniem: 107960
Maar moeilijk te missen als je er niet zou zijn geweestRivanov schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:00:
[...]
Zou wat zijn als je de bruggen in Budapest mist..
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.
Het staat omringd door een rood waarschuwingskader en toch slagen sommigen erin dat te overlezen...
Battle.net: NagaByrd#2844

Vakantie foto van dit jaar, prachtig.
De dock is 'Slate' en voor de rest is alles volgens mij nog standaard, net geupgrade naar snow leopard namelijk
[ Voor 16% gewijzigd door leutscher op 28-08-2009 15:56 ]
Anoniem: 217504
Gelijk maar even een screenshot
http://farm4.static.flick...65171930_f847655848_o.png
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 217504 op 28-08-2009 17:12 ]
Ach het is maar tijdelijk.

Groot, 1920x1200 voor wie hem ook wil hebben.
http://home.vodafonevast.nl/montana/forum1024/SLGR.jpg
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Wallpaper
Zwarte Dock: Finder, Mail / Black Firefox, Safari / CS4 Master Collection / Office / iWorks / Linotype, Cyberduck, Navicat, Xampp / Bekende diverse
Heb je de wallpaper beschikbaar?Anoniem: 125609 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:48:
[...]
Zo werkt het inderdaad. Werkt logisch eigenlijk. Goede tip, bedankt!
[afbeelding]
_
Care2Share?semicon schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:12:
Ook maar eens posten dan...
[afbeelding]
Achtergrond heb ik echt al heel lang, dacht van interfacelift weet niet precies, kan evt. uploaden, maar zo speciaal is hij niet hehe.

Wallpaper: The Iridescent Storm (schaduw aan de rechterkant is van Tweetdeck op m'n tweede monitor)
Drive Icons: Ive Drives
Adium: Decay 2.0 kleuren met Geeky layout
Klok, datum, weer, uptime: GeekTool met de volgende commands:
Tijd
1
| date +"%H:%M" |
Datum
1
| date +"%A %d %B" |
Weer (voor Groningen, andere steden kun je de code van vinden bij Yahoo Weather)
1
| curl --silent "http://xml.weather.yahoo.com/forecastrss?p=NLXX0009&u=c" | grep -E '(Current Conditions:|C<BR)' | sed -e 's/Current Conditions://' -e 's/<br \/>//' -e 's/<b>//' -e 's/<\/b>//' -e 's/<BR \/>//' -e 's/<description>//' -e 's/<\/description>//' |
Uptime
1
2
| uptime | awk '{sub(":", "h ",$3); sub(",", "min",$3); print "uptime "$3}' |
CD met coverart: Bowtie met CDOriginal-thema
Menubar: Dropbox, Adium, Google Notifier, Bowtie en iStat Menus
Dock: vrij standaard Apps, met Wall-E als Finder-icon, EVE als Adium-icon en onderaan Dropzone
Netbook

Wallpaper: Desktopography.net
Drive Icons: Ive Drives
Klok, datum, weer, uptime, verbruikt HD-percentage: GeekTool
Play/pause-knop met indicator: Bowtie met Minimal-thema
Dock: vrij standaard Apps, met Wall-E als Finder-icon en EVE als Adium-icon
Menubar: Disinmaso met daarin Dropbox, Adium, Google Notifier, Bowtie en iStat Menus
Mocht ik toch iets vergeten te melden zijn, dan hoor ik het graag!

Wallpaper
Draai nu nog de laatste beta van Snow Leopard, maar wacht tot m'n family pack (eindelijk) binnenkomt.
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Anoniem: 316454
in het geval van het laatste:
ga naar je bureaublad en rechtermuisknop > toon weergaveopties > toon info onderdeel aanvinken.
pre-snow leopard tijdperk:
De tekst wordt vaak ingekort en na het spelen met de rasterafstand instellingen krijg ik het wel voor elkaar dat hij (tijdelijk!) de volledige informatietekst laat zien bij het icoontje.
SL tijdperk:
nog uitvinden of de tekst volledig blijft staan.
Tekst blijft volledig staan bij SLrandje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:59:
bedoel je echt het icoontje of de extra info naast/onder het icoontje?
in het geval van het laatste:
ga naar je bureaublad en rechtermuisknop > toon weergaveopties > toon info onderdeel aanvinken.
pre-snow leopard tijdperk:
De tekst wordt vaak ingekort en na het spelen met de rasterafstand instellingen krijg ik het wel voor elkaar dat hij (tijdelijk!) de volledige informatietekst laat zien bij het icoontje.
SL tijdperk:
nog uitvinden of de tekst volledig blijft staan.
Dit topic is gesloten.
• Ga niet offtopic.
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
• Maak thumbnails van max. 640 pixels breed.
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.
Vragen over aanpassingen en mods, kijk in: [Mac OS X] Customization & Modification