[Mac OS X] Customization & Modification

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 100.713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 13:34
Afbeeldingslocatie: http://img369.imageshack.us/img369/6180/nederland2ru2.pngAfbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/4513/nederlandmailiz8.pngAfbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/6020/maillg5.png
Zoiets? Dit is het enige postachtige (+nederlands) waar ik van weet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

MickyHendrix schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:26:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Zoiets? Dit is het enige postachtige (+nederlands) waar ik van weet. :/
Thanks. Ik meende dat er nog iets anders was, maar die €0,39 is eigenlijk beter ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-04 11:57
PTTPost, moet dat niet TNT post zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Er was inderdaad ook nog ergens de nieuwe oranje postbus als icoontje en daar stond inderdaad TNT Post op.

En 39 cent? Tegenwoordig is het toch 44 cent?

• mk3
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11-2022

mk3

Ben al een tijdje opzoek naar onderstaand dock theme, weet iemand waar ik deze kan vinden???

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2zxqsu1.jpg

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:55

Don Quijote

El Magnifico

mk3 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:23:
Ben al een tijdje opzoek naar onderstaand dock theme, weet iemand waar ik deze kan vinden???

[afbeelding]
WOW!

Deze vind ik ook echt heel strak, ben erg benieuwd of iemand hem heeft :)

• MickyHendrix
The Kobhens, en om écht behulpzaam te zijn, je kan je dock opzij verplaatsen met Tinkertool.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Red schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:14:
Er was inderdaad ook nog ergens de nieuwe oranje postbus als icoontje en daar stond inderdaad TNT Post op.
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/8743/afbeelding1yl2.jpg

Die?

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 14-08-2008 22:49 ]

• mk3
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11-2022

mk3

@MickyHendrix thx :D

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
MickyHendrix schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:26:
The Kobhens, en om écht behulpzaam te zijn, je kan je dock opzij verplaatsen met Tinkertool.
Dank, ik vind hem ook erg vet.

Enige is dat je altijd een dock zichtbaar moet hebben. Die screenshot ziet eruit als tiger, en daar had je met een transparant plaatje volgens mij nog een onzichtbare Dock. In leopard krijg je dan een onwijze spiegel. Met 2D Dock ziet het er nog wel aardig uit, maar als iemand weet of dat hele dock weg kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 21:55

Don Quijote

El Magnifico

DocB schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:32:
[...]

Dank, ik vind hem ook erg vet.

Enige is dat je altijd een dock zichtbaar moet hebben. Die screenshot ziet eruit als tiger, en daar had je met een transparant plaatje volgens mij nog een onzichtbare Dock. In leopard krijg je dan een onwijze spiegel. Met 2D Dock ziet het er nog wel aardig uit, maar als iemand weet of dat hele dock weg kan....
Ja het faalt een beetje :). Ik heb hem nu netjes geinstalled, dock naar 2d gezet. Die witte lijn om je dock heb ik wel weg gekregen, maar het doorzichtige zwart wat er achter zit krijg ik niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ja zelfde hier. Je kunt dan nog wel een wallpaper nemen die donker is waar je dock zit, maar het is het toch niet helemaal... Kan ik al die icons weer terug gaan zetten nu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31
Is het ook mogelijk om de desktop icons wat meer te 'spacen'?

Met de grid gaan alleen de rijen naast elkaar anders. Maar ik wil graag dat de icons wat meer van de bovenkant af komen.

Gelijk met de cover van coverSutra dus.

Ik kan het icoontje wel naar beneden slepen, maar dan gaat hij meteen erg ver naar beneden.

Hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/8144/picture1md4.png

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97369

[afbeelding]
Ik probeer dit ook te krijgen. Ik heb CandyBar, maar dat snap ik niet helemaal. Als ik een icoon verander, veranderd dit dan ook in de map 'Applicatie's'?

En de Finder wil niet weg, dus dat icoon krijg ik niet anders...

M.a.w: hoe maak je dit snel ? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97369 op 18-08-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Laatst online: 07-05 14:49
Ik heb zoiets ook nog nooit gedaan, wegens onnodig. Maar dit ziet er strak uit, knap :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31
Niet, het is handmatig icoontjes voor je applicaties maken, en toevoegen. :)

Volgens mij is het nog minder werk om zelf een dock te programmeren welke die tekst automatisch genereerd ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ZpAz op 19-08-2008 18:32 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:23

Underworld

+1 Inzichtvol

Deze iconen vond ik laatst, wou ze toch maar even met jullie delen gezien ze naar mijn mening erg mooi zijn, kijk voor een Preview op imageshack

Mooie Zwarte Iconen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.vegrafik.de/BlackSystem.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/08/19/1219179750-260.png

Download

[ Voor 18% gewijzigd door Beta op 19-08-2008 23:30 ]

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 19:17

wavemaster100

Very ZEISS

De mooiste iconset tot nu toe (imo) is gister gereleased op http://jonasraskdesign.com/downloads/downloads.html

Afbeeldingslocatie: http://jonasraskdesign.com/pry/p1.png

Echt super!

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

• DocB
Ik heb hem hier ook net ingesteld... schitterend :)

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-01 19:17

wavemaster100

Very ZEISS

Ja ik vind hem ook geweldig.

Zo ontzettend gedetailleerd. bijvoorbeeld het Coffee icon...met wat luchtbelletjes waar de koffie de rand van het kopje raakt...echt schitterend gemaakt.

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 14:22

scorpie

Supra Addict

Ik probeer ook de Ply iconset te installeren met liteIcon, maar krijg het niet voor elkaar, steeds als ik load iContainer probeer, krijg ik een melding dat hij geen icons kan laden, wat doe ik fout?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik denk dat dat gewoon heel persoonlijk is, ik vindt ze namelijk niet mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
scorpie schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:22:
Ik probeer ook de Ply iconset te installeren met liteIcon, maar krijg het niet voor elkaar, steeds als ik load iContainer probeer, krijg ik een melding dat hij geen icons kan laden, wat doe ik fout?
Dito hier... Zelfs handmatig slepen werkt niet :?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404

joeltje schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 09:14:
[...]

Dito hier... Zelfs handmatig slepen werkt niet :?
Je download de iContainer. Op het gedownloade bestand (doosje met rood deksel) dubbelklikken. En dan opent hij dat normaal toch hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 257404 op 24-08-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Candy bar maar even binnen gehaald, nu dus wel goed...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Hmm bij mij dus ook niet. LiteIcon, CandyBar, werken allebei niet, heb de iContainer al opnieuw gedownload, en uiteraard gedubbelklikt om de dmg te mounten. Als ik in CandyBar een nieuwe collection aanmaak en daar die iContainers in importeer, dan is rechts het knopje "use these icons" greyed out, dus kan er weinig mee.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Candybar pakt niet alles op, dus Use These Icons werkt niet altijd.

Gewoon zelf handmatig alles erin zetten, kan prima hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:17
scorpie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:06:
Hmm bij mij dus ook niet. LiteIcon, CandyBar, werken allebei niet, heb de iContainer al opnieuw gedownload, en uiteraard gedubbelklikt om de dmg te mounten. Als ik in CandyBar een nieuwe collection aanmaak en daar die iContainers in importeer, dan is rechts het knopje "use these icons" greyed out, dus kan er weinig mee.
ehhhh :)

je kan gewoon handmatig de icoontjes naar een map slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja dat begrijp ik, maar ik ga niet al die dingen handmatig staan slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 18:24:
Ja dat begrijp ik, maar ik ga niet al die dingen handmatig staan slepen...
Dat is welgeteld 2 min werk :). Als je het zo druk hebt, steek je beter geen tijd in het veranderen van je icons. Bij de meeste iconsets is dat vakje greyed out..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom werkt dat niet dan, Use This Iconset?

Lomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Omdat de maker daar geen zin in had. Bovendien worden er meerdere iconen aangeboden voor dezelfde folder.

Bij Agua van dlanham werkt dit ook maar half waardoor je zelf naderhand ook nog aan de slag moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
-newby alert-
Is er een manier om folders die je nieuw aanmaakt ook gelijk je nieuwe icoon te geven? Ik heb ook pry ingesteld maar als ik een nieuwe folder aanmaak krijgt die gewoon het standaard blauwe mapje als icoon.

Kun je trouwens de iconen in de Sidebar vergroten? Als ze zo klein zijn is het effect van die mooie pry iconen ook weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je ze met CandyBar hebt ingesteld dan krijg je direct de nieuwe Pry folder. Anders moet je dat volgens mij telkens aanpassen. Want als je nergens insteld dat je Generic folders die nieuwe van Pry moeten zijn..

Op je 2de vraag kan ik geen antwoord geven, ik ben ook nog niet zo heel lang vertrouwd met Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Weird, ik heb juist Candybar gebruikt. Zal het wel niet goed gedaan hebben, nog effe checken dan maar. Leek me al zo stug dat je handmatig al je folders met het default icoontje handmatig moet wijzigen naar de pry version :)

Via Google begrijp ik dat je de iconen in de Sidebar niet kunt vergroten. Erg jammer, had gehoopt dat je die net als bij Mail groter zou kunnen maken.

[ Voor 96% gewijzigd door Roko op 25-08-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Roko schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:40:
Weird, ik heb juist Candybar gebruikt. Zal het wel niet goed gedaan hebben, nog effe checken dan maar. Leek me al zo stug dat je handmatig al je folders met het default icoontje handmatig moet wijzigen naar de pry version :)
Ik heb zojuist de Generic folder gewijzigd via LiteIcon. In eerste instantie had ik ook alleen maar blauwe mapjes, ook als ik een nieuwe maakte.
Toen ik echter in Candybar over de 'Generic folder' hoverde zag ik staan: ... Changing requires logout...

Misschien dat het dus wel goed gaat als je even uitlogt en weer inlogt. Deed bij mij de truuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scarhand schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:03:
[...]

Ik heb zojuist de Generic folder gewijzigd via LiteIcon. In eerste instantie had ik ook alleen maar blauwe mapjes, ook als ik een nieuwe maakte.
Toen ik echter in Candybar over de 'Generic folder' hoverde zag ik staan: ... Changing requires logout...

Misschien dat het dus wel goed gaat als je even uitlogt en weer inlogt. Deed bij mij de truuk :)
Jup, en sommige icons veranderen ook pas helemaal als je nog eens een Restart doet :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[afbeelding]
Ziet er op zich wel grappig uit, maar het is niet echt netjes in elkaar gezet vind ik. Pics / iPhoto is precies omgekeerd ten opzichte van de rest, soms schrijven ze namen van iApps met hoofdletters en soms niet, en voor lange namen krijg je lelijke afkortingen als 'PXLMTR' of dingen als 'BOOTH Photo'.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is jouw mening. En van die Pics/iPhoto is hier fout. In het iconpakket van onze medetweaker is dit wel juist gedaan. Ik vind het wel mooi, maar heb het zelf niet op mijn desktop gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Nietzman

Woei!

Nee echt joh hee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
En ik maar denken dat het een feit was. Gelukkig kan ik ze nu wel downloaden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
scarhand schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:03:
[...]

Ach, het moest zoiets simpels zijn, het is tenslotte een Mac ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 17:01:
Dat is jouw mening. En van die Pics/iPhoto is hier fout. In het iconpakket van onze medetweaker is dit wel juist gedaan. Ik vind het wel mooi, maar heb het zelf niet op mijn desktop gedaan.
Ik heb al die iconen onlangs zelf gemaakt. Als iemand dat wil kan ik ze wel nog een keer uploaden, ze staat overigens al ergens in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja jij was die medetweaker ;) . Hier zijn ze: Icons made by BASENL
Bedankt dat je ze met ons wil delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ben beetje bij beetje een minimalistic black and white desktopje te maken, alleen ik mis een aantal zwarte icons van veelgebruikte apps, hebben jullie misschien links naar black / white application icons?

Ik heb zelf al een iconset gevonden, maar die bevat niet alle icons die ik wil (ik mis nog cyberduck, textmate, firefox en thunderbird). Bij de iconset die ik gevonden zat ook een iTunes icon, alleen krijg ik die niet gereplaced. Dock al gereset, al opnieuw ingelogd, geen idee waarom hij niet verandert. Binnenkort zal ik even een screenshot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:46:
Ik ben beetje bij beetje een minimalistic black and white desktopje te maken, alleen ik mis een aantal zwarte icons van veelgebruikte apps, hebben jullie misschien links naar black / white application icons?

Ik heb zelf al een iconset gevonden, maar die bevat niet alle icons die ik wil (ik mis nog cyberduck, textmate, firefox en thunderbird). Bij de iconset die ik gevonden zat ook een iTunes icon, alleen krijg ik die niet gereplaced. Dock al gereset, al opnieuw ingelogd, geen idee waarom hij niet verandert. Binnenkort zal ik even een screenshot maken.
Ik vermoed dat je de Black System set (fzoiets) hebt? Daar staan er veel bij.
Zoiets?
Zoek maar naar mijn post, ik heb ook zoiets gedaan. Alleen nog Zwarte folders en ik was klaar.
Firefox 1
Firefox 1

Cyberduck en die andere vind ik niet direct. Maar deze site's kan ik je al aanraden voor leuke icons!
DeviantArt
MacThemes
Interfacelift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ja, die 3 sites kende ik al inderdaad, thnx voor die firefox icons :)
Ik kan jou wel de Pry iconset aanraden, staan erg mooie zwarte strakke folders in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpie schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:09:
Ja, die 3 sites kende ik al inderdaad, thnx voor die firefox icons :)
Ik kan jou wel de Pry iconset aanraden, staan erg mooie zwarte strakke folders in.
Ja die heb ik ondertussen, maar ben weer overgeschakeld naar een wat meer Colourous desktopje :).
Ik heb nog wel een leuke iTunes skin, die je mss wel mooi vind (ook wat zwarter).
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/jfk8k6.png

Hier kan je hem vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257404 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 22:39:
Ja jij was die medetweaker ;) . Hier zijn ze: Icons made by BASENL
Bedankt dat je ze met ons wil delen :)
Graag gedaan!

Op dit moment ben ik op zoek naar de map in Finder waar de originele iconen weer staan, iemand een idee, ik ben ze eerder tegengekomen, kan ze nu niet meer vinden, ook Google niet...

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 97369 op 26-08-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

BaseNL misschien begrijp ik je ook wel verkeerd, maar is dat niet

HD / Systeem / Bibliotheek / CoreServices / Finder / Toon Pakketinhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas dat is het niet, hier staan wel wat iconen, maar dat gaat meer over Finder zelf. Ik zoek alle iconen die gebruikt worden door OS X Leopard.

Gevonden: /System » Library » CoreServices » CoreTypes.bundle » Contents » Resources

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 97369 op 26-08-2008 16:01 ]

• Ronwiel
  • Niet online
Heeft misschien iemand een idee waar ik deze: http://pulsarmedia.eu/r8580.search.html wallpapers in 1680*1050 kan krijgen? Ik heb me namelijk al 2 dagen kapot gegoogled, maar niks te vinden :).

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-05 13:55
ronwiel schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:50:
Heeft misschien iemand een idee waar ik deze: http://pulsarmedia.eu/r8580.search.html wallpapers in 1680*1050 kan krijgen? Ik heb me namelijk al 2 dagen kapot gegoogled, maar niks te vinden :).
Bedoel je deze? http://interfacelift.com/...1474/apple_arabesque.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244289

Ik gebruik zelf de icons van http://interfacelift.com/icons-mac/details.php?id=1513 voor in mn dock, maar vroeg me af of er ook icons zijn voor SabNZB en FTD... Of misschien is er iemand handig met photoshop en kan deze maken?

Hoop dat iemand iets weet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Is het niet handiger om sab van je dock te hiden met Dock dodger? Dan draait het als een soort deamon.

Dan hoef je nog maar 1 icoontje te zoeken ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Velen vragen naar de wallpaper van Daft Punk in het Apple Screenshot Topic. Ik heb hem op GoT niet kunnen vinden, maar heb wat zitten zoeken en hier staat ie:

Daft Punk by iKon

Het gaat dus om deze:
Afbeeldingslocatie: http://i423.photobucket.com/albums/pp314/MacBookie/ROBOTrock_1280x800kopie.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan iedereen die op zoek was naar de iconset van Martin Lexow: Blob 3 HD Noir.
Ik heb ze geupload en ze zijn te vinden via deze link: Blob 3 HD Noir by Martin Lexow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Heef iemand enig idee welke iconen dit zijn (documents folder linksonder en de iconen in het finder venster?) Kwam de screenshot op internet tegen, maar kan nergens deze info vinden! Alvast bedankt!

Icon's zelf gevonden.. iemand enig idee wat voor 'n wall 't is?

[ Voor 13% gewijzigd door JeroenGans op 14-01-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-01 16:43
Mag ik vragen waar je die icons gevonden hebt?

Heb ze al eens binnengehaald maar niet echt bekeken |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Kapitein Prozac op 15-01-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Hoe stel ik nu eigenlijk in bij Candybar dat als ik een hele map heb met icons, dat ie ze allemaal meteen vervangt? En niet dat ik elk icon naar de bijbehorende icon moet slepen? En die Nederlandse postzegel ben ik hier vaak tegengekomen, waar halen jullie die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe stel ik nu eigenlijk in bij Candybar dat als ik een hele map heb met icons, dat ie ze allemaal meteen vervangt? En niet dat ik elk icon naar de bijbehorende icon moet slepen? En die Nederlandse postzegel ben ik hier vaak tegengekomen, waar halen jullie die vandaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Hier een creatie van mezelf. Ik vond het Geeky thema in BowTie erg leuk, maar ik miste de coverart. Dus ik heb een combinatie gemaakt van Wet Floor en Geeky:

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/dump/bowtie/agosto-preview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 12:45

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Good Fella schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:22:
Hier een creatie van mezelf. Ik vond het Geeky thema in BowTie erg leuk, maar ik miste de coverart. Dus ik heb een combinatie gemaakt van Wet Floor en Geeky:

[afbeelding]
Kun je die sharen?

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Plaatje is linked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen hoe ik met candybar het firefox icon goed kan veranderen? Dat je echt alleen het icoontje hebt en niet de witte achtergrond waar hij opstaat? En waar kan ik die firefox icons vinden? op interfacelift kan ik het niet echt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:31

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 125609 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:39:
Kan iemand mij vertellen hoe ik met candybar het firefox icon goed kan veranderen? Dat je echt alleen het icoontje hebt en niet de witte achtergrond waar hij opstaat? En waar kan ik die firefox icons vinden? op interfacelift kan ik het niet echt vinden
Kijk voor icons bijvoorbeeld op Macthemes2 (forum), of Deviantart.
Als ik een icon aanpas met Photoshop bijvoorbeeld heeft de afbeelding nooit een witte achtergrond, maar die krijg je er gratis bij als je er een JPG afbeelding van maakt bijvoorbeeld. Daar moet je je icon opslaan als PNG of GIF, die ondersteunen transparantie en gooien er geen witte achtergrond achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shrien schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:29:
[...]

Kijk voor icons bijvoorbeeld op Macthemes2 (forum), of Deviantart.
Als ik een icon aanpas met Photoshop bijvoorbeeld heeft de afbeelding nooit een witte achtergrond, maar die krijg je er gratis bij als je er een JPG afbeelding van maakt bijvoorbeeld. Daar moet je je icon opslaan als PNG of GIF, die ondersteunen transparantie en gooien er geen witte achtergrond achter.
Thank you, komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het komt dus niet goed :( , ik sleep de bestanden in .png netjes naar de applicatie in Candybar, maar in de dock verandert hij dus gewoon niet. Idea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 125609 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:02:
Het komt dus niet goed :( , ik sleep de bestanden in .png netjes naar de applicatie in Candybar, maar in de dock verandert hij dus gewoon niet. Idea's?
Apply icons gedaan ? Meestal restart hij je dock of je finder dan. Als daarna nog niets veranderd is gewoon even uitloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shrien schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:14:
[...]

Apply icons gedaan ? Meestal restart hij je dock of je finder dan. Als daarna nog niets veranderd is gewoon even uitloggen.
Allebei gedaan ja :) Uitgelogd en ook nog eens herstart daarna toen het nog niet werkte.
Gisteren was het trouwens ook raar, ik veranderde het icoontje en pas na een aantal uur kwam die er opeens te staan.

EDIT: Hij werkt nu, weet niet wat het probleem was/is want heb het gewoon een aantal keer geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 125609 op 19-01-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-05 09:57
Good Fella schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:22:

[afbeelding]
Echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Thanks!

Was net bezig met een versie zonder reflectie (on request), maar nu zie ik mijn eige thema niet meer in het lijstje. Iemand enig idee waar die thema's staan of hoe ik die lijst aanpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik was weer eens bezig wat verschillende docks uit te proberen, maar nu zit ik met een vervelende lijn onder mijn dock opgescheept. Hij verschijnt in alle variaties die ik probeer en ook na een restore blijft de lijn. Hoe kom ik van die lijn af :P ?
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/337710/dock.PNG
Inmiddels al gefixt door een png-tje volledig transparant te maken :) .

[ Voor 10% gewijzigd door Aloys op 20-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

Ben ook maar even proberen met de Dock's en customization. Zit mooi spul tussen :)
Nu had ik per ongeluk de finder icoon vervangen door het postzegel 39cent icoon een paar pagina's terug. Geprobeerd terug te zetten maar dat gaf niet direct resultaat. Dus…alles in de finder map gewist zoals ik dat ook bij andere Recources deed…dikke fout :')
Kan dus niet meer met Finder werken 8)7 en kan het hele systeem dus niet meer in. Is hier een oplossing voor? Systeem er opnieuw opzetten zie ik even niet zitten, ben ook nog eens vergeten te back-uppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

ik heb nog niet zo veel ervaring met mac-troubleshoot maar twee kleine ideën van mij zijn:
1. probeer met de installatiedisk iets van een restore uit te voeren waarbij alleen systeembestanden overschreven worden (weet niet of dit kan)
2. in hoeverre werkt je finder niet meer? kun je wel nog .dmg files openen? Dan kun je misschien proberen om een alternatief voor de finder te installeren. Kopier nu de resources van een andere mac en plaats deze terug in de finder resources map gebruik makend van je alternatieve verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

Systeem deed het wel, alleen de complete Finder was verdwenen. Kon geen enkele map meer openen. Gelukkig had ik de resource map zelf wel gekopieerd. Net even me mac als een harde schijf aan een andere mac gehangen en alles weer terug gekopieerd, werkt weer als een zonnetje ;)

thx anyway…
Anoniem: 257404 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:25:
[...]

Ja die heb ik ondertussen, maar ben weer overgeschakeld naar een wat meer Colourous desktopje :).
Ik heb nog wel een leuke iTunes skin, die je mss wel mooi vind (ook wat zwarter).
[afbeelding]

Hier kan je hem vinden. :)
Die 'X' icoon als finder icoon, waar heb je die vandaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 05-05 20:10
Good Fella schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:12:
[...]

Thanks!

Was net bezig met een versie zonder reflectie (on request), maar nu zie ik mijn eige thema niet meer in het lijstje. Iemand enig idee waar die thema's staan of hoe ik die lijst aanpas?
Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/i1owj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-05 22:53
Aloys schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:46:
Ik was weer eens bezig wat verschillende docks uit te proberen, maar nu zit ik met een vervelende lijn onder mijn dock opgescheept. Hij verschijnt in alle variaties die ik probeer en ook na een restore blijft de lijn. Hoe kom ik van die lijn af :P ?
[afbeelding]
Inmiddels al gefixt door een png-tje volledig transparant te maken :) .
Dit is standaard hoor, dit zit namelijk ook in mijn normale dock (nog nooit iets aan veranderd ;) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Misschien lichtelijk offtopic maar heeft iemand een handige manier om een candybar library over meerdere macs te syncen?

De folder uit library>app support naar een andere mac copieren lijkt niet te werken. Ik krijg allerlei gare icons dan in CB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-02 10:26
Ik heb een lullig probleempje,

Icons geinstalleerd met behulp van litelcon.
Vandaag weer verwijderd voor de standaard icons. Ging allemaal goed, alleen krijg ik in plaats van de paarse MobileMe nu de oude Idisk icon.
Iemand een idee hoe ik de MobileMe icon weer krijg. Heb toen een update gehad waarin MobileMe geinstalleerd werd en de icons veranderd.
Mogelijk om die opnieuw uit te voeren?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868 schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:25:
[...]
Die 'X' icoon als finder icoon, waar heb je die vandaan? :)
Hier heb je hem, The X Set by qwertykkk :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183943

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/bdm6mu.jpg

Harddrive Icons: Blend
Dock: Transparant gemaakt, Kobhens dock Icons en deels zelf gemaakt.
Dock Indicators: Liger Indicators
Wallpaper: SpringWheat
Adium: Geeky Theme
Bowtie: Geeky Theme (niet te zien in screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Anoniem: 183943 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:47:
[afbeelding]

Erg mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183943

Hmmzzz...ik zie nu pas eigenlijk dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Dacht even dat ik in het 'Apple Screenshot Topic' zat...foutje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:27

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Anoniem: 183943 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:35:
Hmmzzz...ik zie nu pas eigenlijk dat ik in het verkeerde topic heb gepost. Dacht even dat ik in het 'Apple Screenshot Topic' zat...foutje :P
Toch past ie hier goed tussen, erg strak ingericht ook. Al vind ik persoonlijk die verkorte teksten op die Dockicons soms nogal lelijk staan. Als er ooit een vergelijkbare stijl komt waarin wel ruimte is voor langere programmanamen ga ik ook m'n Dock ombouwen :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275360

Zit met een 'probleem'. Een tijd geleden heb ik een aantal van mijn menu bar icons (leopard) vervangen door een andere iconset. Deze begint me echter een beetje te vervelen en ik wil dus terug naar de originele menu bar icons. Echter, ik heb de backup bestanden niet meer....

Kan iemand mij vertellen waar ik de originele menu bar icons vandaan kan halen, of zou iemand zo goed kunnen zijn ergens de originele bestanden online te zetten (waarschijnlijk niet meer dan een paar KB)? Enorm bedankt.

edit; Het gaat dus om de icons voor bluetooth, airport, volume, batterij etc. Dus de standaard icons.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 275360 op 09-05-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
Ik denk dat je hier vindt wat je nodig hebt.
The zip contains an installer, the original resources and a DIY psd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275360

Perfect, die 'customized' icoontjes op de site zijn ook toevallig de icoontjes die ik nu gebruik. Gelukkig hebben ze er de originele backups bij staan, gaat dus lukken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136294

Kent iemand nog dat programma met die krokodil, waarvan zijn staart een soort van RSS iets was (staat me bij). Ik zoek dat programma/icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03 15:00

Pompiedom

Don't panic

Post uit screenshot topic:

Deze app ben ik net tegengekomen om Leopard (yup leapard) te skinnen.

http://www.magnifiqueapp.com/

Afbeeldingslocatie: http://appledifferent.com/wordpress/wp-content/3_magnifique_02.jpg

Ik zelf heb er al even mee gespeeld en de tool is duidelijk, bij mij werd de theme nog niet door het hele systeem doorgevoerd (alleen bij focus van de finder window) maar ik geef 10.5.7 daar de schuld van, op het forum staan nog veel tips bij problemen.

----

Na een herstart is de finderfocus voorbij maar ik zie nog geen algehele modificatie op alle mac windows.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Kick :9

Het is hier al een tijdje stil, iemand nog mooie iconen/docks etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Wat ik mij afvraag: sommige screen shots hebben een albumplaatje staan (iTunes?) en een vriendenlijstje (MSN?) maar dan alleen de namen, niet het grote scherm. Hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Adium.. en dan een mooie stijl. En voor de albumarts -> Bowtie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Cool, thnx! Nu nog icons leren copiëren want dit klopt niet: http://support.apple.com/kb/TA20788?viewlocale=en_US

Als ik het op die manier doe krijg ik alleen een ICNS logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 183943 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:47:
[afbeelding]

Kun je me uitleggen hoe je die Dock zo transparant hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickyHendrix
Vergeet niet om in het info venster waar je het icon wil overschrijven je eerst linksboven op het icoon klikt (zodat het blauw wordt) en dan cmd+v indrukt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste