Beste Toxic-fans, de toxic is sinds gisteren op voorraad by alternate: http://www.alternate.nl/h.../HD4890_TOXIC/-1078332/?. Ik heb even gebeld om te zeker te zijn (ik moest mijn gewone 4890 bij Salland annuleren), en de alternate-meneer wist mij te vertellen dat er 20 kaarten waren binnengekomen, waarvan er slechts 3 gereserveerd waren (+1 van mij nu op zn minst). Dus sla uw slag
.
Beste Tweakers, Ik had mijn systeempje mij elkaar nu is echter bij Azerty de videokaart slecht leverbaar en wil graag advies of de duurdere XFX zijn geld waard is of dat ik dan beter twee weken kan wachten (wat ik liever niet doe). Met andere woorden is de prijs/prestatie verhouding vergelijkbaar bij deze twee videokaarten?
Betreft de Sapphire HD 4770 van €89,93
En de XFX HD 4770 van €111,61
edit:
Voor zover ik kan zien is alleen de geheugen snelheid anders? 800MHz (Sapphire) tegen 3,2 GHz (XFX)
Betreft de Sapphire HD 4770 van €89,93
En de XFX HD 4770 van €111,61
edit:
Voor zover ik kan zien is alleen de geheugen snelheid anders? 800MHz (Sapphire) tegen 3,2 GHz (XFX)
[ Voor 9% gewijzigd door L0wleveL op 15-07-2009 12:42 ]
Clockspeed zijn beide 750? volgens mij is het enkel het merk.
Aangezien de 4870 (http://www.azerty.nl/0-97...on-hd-4870-grafische.html) een euro goedkoper is dan die 4770 (http://www.azerty.nl/0-97...on-hd-4770-grafische.html) lijkt het me geen erg goede deal.
Tja, volgens mij is de 4870 een "beetje" sneller dan de 4770 maar verbruikt deze aanzienlijk meer stroom en word deze daardoor warmer en maakt het meer lawaai met zijn cooler.oioioi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:50:
Aangezien de 4870 (http://www.azerty.nl/0-97...on-hd-4870-grafische.html) een euro goedkoper is dan die 4770 (http://www.azerty.nl/0-97...on-hd-4770-grafische.html) lijkt het me geen erg goede deal.
Dit komt omdat de 4770 op een nieuwe chipsize van 40nm draait. Voor zover ik gezien heb heeft deze dezelfde clocksnelheid van 750 maar een (iets) snellere geheugensnelheid van 3,6 GHz. Wel heeft de 4870 GDDR5 SDRAM 256-bit ipv 128-bit zoals bij de 4770.
Ik weet op dit moment niet wat dit voor impact heeft op de performance van de kaart. Ik ga in ieder geval nog even wat reviews lezen. Iemand anders nog een idee of er verschil zit tussen de Sapphire en de XFX die het prijsverschil zou verklaren?
Verwijderd
Ik denk dat de 4870 wel een stukje sneller is dan de 4770 hoor. Als je niet veeleisend bent is de 4770 een goede optie, die draait alles wel op med, maar als het goed is zou de 4870 20-30% sneller moeten zijn. De 4770 was een grote hit omdat hij ongeveer gelijk presteerde als een 4850 maar veel minder stroom verbruikte.
Verwijderd
De HD4870 is ongeveer 30% sneller dan de HD4850. De HD4850 is iets sneller dan de HD4770. Dus is hij echt niet maar een beetje sneller.L0wleveL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:24:
[...]
Tja, volgens mij is de 4870 een "beetje" sneller dan de 4770 maar verbruikt deze aanzienlijk meer stroom en word deze daardoor warmer en maakt het meer lawaai met zijn cooler.
Dit komt omdat de 4770 op een nieuwe chipsize van 40nm draait. Voor zover ik gezien heb heeft deze dezelfde clocksnelheid van 750 maar een (iets) snellere geheugensnelheid van 3,6 GHz. Wel heeft de 4870 GDDR5 SDRAM 256-bit ipv 128-bit zoals bij de 4770.
Ik weet op dit moment niet wat dit voor impact heeft op de performance van de kaart. Ik ga in ieder geval nog even wat reviews lezen. Iemand anders nog een idee of er verschil zit tussen de Sapphire en de XFX die het prijsverschil zou verklaren?
Ok, helder my mistakeVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:28:
[...]
De HD4870 is ongeveer 30% sneller dan de HD4850. De HD4850 is iets sneller dan de HD4770. Dus is hij echt niet maar een beetje sneller.

Maakt het nog uit welke hoeveelheid geheugen ik er bij kies (512 of 1024 of zelfs 2048). Ik speel op een 20" scherm met een native resolutie van 1280x1024, maar wil wel graag alle settings bij games op z'n hoogst kunnen hebben (ook AA en AF).
Als ik dat helder heb dan zal ik een 4870 bestellen, nog advies over eentje die vooral stil is gezien mijn setup met een Antec P183 kast, CM Real Power 520 voeding en een Scythe Mugen 2 koeler op een x4 955BE?
Ik lees hierboven veel over de TOXIC en de VAPOR-X, zijn dat de stille kaarten?
P.s. wellicht dat er met een jaar een grotere monitor (max 22") op m'n lijstje staat, die heeft dan uiteraard een hogere resolutie en zal breedbeeld zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door L0wleveL op 15-07-2009 14:50 ]
Ik zou dan voor nu een 512Mb kaart kopen, al heeft 1Gb nog wel nut hoor.. Alleen als je straks een nieuwe monitor gaat kopen, kun je misschien ook overwegen om weer nieuwe videokaart te kopen die DX11 ondersteunt.. Ik verwacht van ATi namelijk weer erg leuke kaartjes
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
512MB is, afgezien van GTA 4, die graat 2GB of liever nog meer heeft, voldoende voor zon 1680x1050.
Toxic en vapor-x zijn idd stille kaarten. Maar die PCS+ die je bij azerty kan halen voor 119 is ook stil. Het gaat bij de toxic en vapor-x vooral om de HD4890 en niet de HD4870.
Toxic en vapor-x zijn idd stille kaarten. Maar die PCS+ die je bij azerty kan halen voor 119 is ook stil. Het gaat bij de toxic en vapor-x vooral om de HD4890 en niet de HD4870.
512 MB is genoeg voor de meeste spellen (alleen GTA4 eet met genoegen 2GB op als je hem dat geeft), al is het misschien nét te weinig voor volle AA en AF met nieuwe spellen, maar 1024 is zeker genoeg. Je resolutie is trouwens niet erg hoog, dus dat trekt een beetje videokaart toch wel makkelijk. En als je over een jaar pas een nieuw scherm koopt is dan misschien een nieuwe DX11 kaart beter dan nu meteen overkill nemen.L0wleveL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:40:
[...]
Maakt het nog uit welke hoeveelheid geheugen ik er bij kies (512 of 1024 of zelfs 2048). Ik speel op een 20" scherm met een native resolutie van 1280x1024, maar wil wel graag alle settings bij games op z'n hoogst kunnen hebben (ook AA en AF).
Ja dat zijn de stilste varianten van deze kaarten.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
De PCS+Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:54:
512MB is, afgezien van GTA 4, die graat 2GB of liever nog meer heeft, voldoende voor zon 1680x1050.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:26:
De stille HD4870's zijn ook niet meer zo duur. Ja hij verbruikt een stuk meer, maar hij is en verkrijgbaar en een heel stuk sneller. Je kan met de HD4770 ook wel een tijd voor uit hoor, maar de prijs prestatie van de HD4870 is gewoon beter ATM. Dat komt door de schaarste van RV740 cores dankzij TSMC's 40nm proces.
http://azerty.nl/producte...ale-visuele-interfac.html
http://www.overclockerscl...powercolor_4870pcs/16.htm
Bedankt Reinman voor je reactie, alleen ik schiet hier niets mee op
Ja ik krijg een snellere videokaart dan de 4770, maar ook eentje die meer stookt en "meer" geluid maakt.
Helaas heeft deze Powercolor ook een levertijd van 14 dagen bij Azerty.
Ik was/ben van plan om twee 4770's in CF te gooien dat moet een stuk sneller, en bijna net zo zuinig op max zijn, als één 4870 / 4890 (of ben ik nu weer aan het blaten

Ik heb voor grafisch geweld een budget in gedachten van max €180,-
Nogmaals bedankt voor het meedenken, waardering daarvoor
Verwijderd
Meer geluid maakt? Deze is ook stil hoor, dus dat kan je door strepen. Kwa zuinigheid heb je gelijk, maar een HD4870 is beduidend sneller dan de HD4770. Wil je echt zuinig, zou ik een Atom nemen
. Daarbij kan je ook 2x een HD4870 in CF zetten, wat nog weer sneller is. Persoonlijk zou ik voor CF laten voor wat het is en gewoon een single HD4870 nemen. Die heeft gewoon een betere prijs prestatie verhouding en veel beter verkrijgbaar.
Komt iets minder uit de reviews kwa stilte, maar wel beter dan stock
http://azerty.nl/8-970-98...n-hd-4870-sonic-dual.html
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 15:54 ]
Ok, super ik heb de Palit 4870 besteld ipv 2x Sapphire 4770, nu hopen dat het spul een beetje vlot binnen wil komenVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:48:
Meer geluid maakt? Deze is ook stil hoor, dus dat kan je door strepen. Kwa zuinigheid heb je gelijk, maar een HD4870 is beduidend sneller dan de HD4770. Wil je echt zuinig, zou ik een Atom nemen. Daarbij kan je ook 2x een HD4870 in CF zetten, wat nog weer sneller is. Persoonlijk zou ik voor CF laten voor wat het is en gewoon een single HD4870 nemen. Die heeft gewoon een betere prijs prestatie verhouding en veel beter verkrijgbaar.
Wederom bedankt voor het meedenken
Verwijderd
Ik heb een vraag betreffende de Icore7 processor deze ondersteunt volgende de Alternate computer builder geen geheugen hoger dan 1033mhz. Volgens de specificatie klopt dit, maar ik zie in verschillende configuraties op verschillende site en bij beoordelingen, net als hier, dat er mensen zijn met deze processor i.c.m 1333 of 1600mhz geheugen.
Kan iemand dit uitleggen of dit geheugen wel geschikt is, of gewoon nutteloos is om aan te schaffen aangezien de geheugencontroller van de Icore7 proc op 1033 staat?
Kan iemand dit uitleggen of dit geheugen wel geschikt is, of gewoon nutteloos is om aan te schaffen aangezien de geheugencontroller van de Icore7 proc op 1033 staat?
Computerbouwer van website praat poep, is al vaker voorbij gekomen hierVerwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:57:
Ik heb een vraag betreffende de Icore7 processor deze ondersteunt volgende de Alternate computer builder geen geheugen hoger dan 1033mhz. Volgens de specificatie klopt dit, maar ik zie in verschillende configuraties op verschillende site en bij beoordelingen, net als hier, dat er mensen zijn met deze processor i.c.m 1333 of 1600mhz geheugen.
1333 Mhz is het geloof ik wel waard als jegaat overclocken that is, want dat is helaas niet zo simpel als bij de AMD Black Editions. Ga je dat niet doen, dan volstaat 1033Mhz ook gewoon. Maar het KAN wel degelijk alle drie
Verwijderd
Bij Azerty hebben ze nu nog steeds niet die Toxics, ze hebben deze kaart in crossfire aangeraden als alternatief maar ik neem aan dat dat niet zo goed is als die 2 Toxics in crossfire, ben het eigenlijk bijna zeker maar toch nog even vragen aan de experts heh 
Dank bij voorbaat
Dank bij voorbaat
Verwijderd
Sja ze zijn iets langzamer, 900mhz vs 960. Daarbij is de koeler een stuk minder stil dan de toxic.
Zou gaan voor de Club 3D HD4890 Superclocked Edition of Sapphire VAPOR-X HD 4890.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Is die nog beter dan Toxics?-The_Mask- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:39:
Zou gaan voor de Club 3D HD4890 Superclocked Edition of Sapphire VAPOR-X HD 4890.
neej niet beter wel een betere koeler.
Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen en daar een andere koeler op monteren als je het geluid te hard vind (persoonlijk natuurlijk maar ik stoor me altijd aan die kleine fannetjes).
Ze lopen dan ook op 850mhz core ipv 950+ mhz, maar das ook vrij simpel met de catalyst driver of blijvend via de firmware van de videokaarten via RBE + winflash + Gpu-z te veranderen.
http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-4890-grafische.html
bv deze erop: http://www.azerty.nl/8-10...ing-accelero-s1-rev-.html
+ http://www.azerty.nl/8-10...-stream-slim-800-rpm.html
zit je op 188e per kaart en veel betere koeling als welke aftermarkt dan ook.
moet je wel even kijken hoeveel ruimte er is op je moederbord, deze optie neemt 3slots in beslag
goeie keus, mijn reactie niet meer nodigL0wleveL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:36:
[...]
Ok, super ik heb de Palit 4870 besteld ipv 2x Sapphire 4770, nu hopen dat het spul een beetje vlot binnen wil komen![]()
Nukezone FTW
Verwijderd
Misschien bestel ik die Toxics dan wel bij AlternatePowrskin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:10:
[...]
neej niet beter wel een betere koeler.
Persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen en daar een andere koeler op monteren als je het geluid te hard vind (persoonlijk natuurlijk maar ik stoor me altijd aan die kleine fannetjes).
Ze lopen dan ook op 850mhz core ipv 950+ mhz, maar das ook vrij simpel met de catalyst driver of blijvend via de firmware van de videokaarten via RBE + winflash + Gpu-z te veranderen.
http://www.azerty.nl/8-97...on-hd-4890-grafische.html
bv deze erop: http://www.azerty.nl/8-10...ing-accelero-s1-rev-.html
+ http://www.azerty.nl/8-10...-stream-slim-800-rpm.html
zit je op 188e per kaart en veel betere koeling als welke aftermarkt dan ook.
moet je wel even kijken hoeveel ruimte er is op je moederbord, deze optie neemt 3slots in beslag
Past Crossfire nog wel met de Accelero S1? Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat zelfs zonder fan al moet knippen in de fins om alles te laten passen, ik denk dat het met fan helemaal lastig wordt.
Bij de betere computer zitten geld, prestatie en zuinigheid in een leuke duivelsdriehoek. Het is nu juist het leuke en volgens mij ook stiekem een beetje het doel van de gemiddelde tweaker om dit in een optimale balans te krijgenPowrskin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:10:
[...]
goeie keus, mijn reactie niet meer nodigOok deze kan zuiniger door de firmware aan te passen, vergt wel enig inlezen en interesse (maar in zuinigheid heb jij wel interesse geloof ik
).
Gezien ik graag een snelle computer wil hebben die mij niet teveel geld kost en die ook nog eens zuinig en stil is moet ik schipperen tussen deze waarden
Ik moet zeggen, volgens mij is mij dat met jullie uitgebreide hulp ondertussen aardig gelukt. Zodra ik de onderdelen in huis heb zal ik het in elkaar gaan zetten en eens kijken hoe dit allemaal loopt. Daarna ga ik mij verder verdiepen in de verschillende mogelijkheden om de processor over te clocken, de airflow (koeling) optimaal (en stil
Verwijderd
Ik ben van plan 2 WD 1000gig hardeschijven te kopen en zou deze graag in raid 0 opstelling willen hebben. Nu heb ik geen idee hoe dit moet en dit kost 20 euro als ik dit laat doen bij de winkel waar ik mijn PC laat assembleren.
Is het simpel om raid 0 opstelling van de HD's als "noob" zelf te configureren want anders kan ik de overige onderdelen ook wel zelf in de kast plaatsen wat uiteindelijk ook weer 50euro assemblage kosten bespaard.
Iemand die mij dit kan vertellen?
Is het simpel om raid 0 opstelling van de HD's als "noob" zelf te configureren want anders kan ik de overige onderdelen ook wel zelf in de kast plaatsen wat uiteindelijk ook weer 50euro assemblage kosten bespaard.
Supersimpel, staat in de handleiding van je moederbord.Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:01:
Ik ben van plan 2 WD 1000gig hardeschijven te kopen en zou deze graag in raid 0 opstelling willen hebben. Nu heb ik geen idee hoe dit moet en dit kost 20 euro als ik dit laat doen bij de winkel waar ik mijn PC laat assembleren.
Tijdens opstarten op F10 drukken > Striped kiezen > create set (of iets in die trend) > reboot > klaar!
Dan heb je de RAID-controller ingesteld, maar nog geen OS geinstalleerd...
Verwijderd
Het bovenstaande is voor mij wel uit te voeren. Dat zou me wel lukken.Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:38:
Maar Ed_L OS installeren is anders dan normaal met een raid 0 opstelling? Andere instellingen? Waar moet ik aan denken.
Je doorloopt een normale windows installatie tot het moment dat je de drive moet selecteren waar je het OS op wilt hebben. Dan moet je de driver van je RAID controller laden via USB of FDD. Deze wordt bij je mobo geleverd op CD, dus die zal je eerst op een andere computer op FDD of USB stick moeten zetten.
Wanneer de RAID driver geladen is, zie je de twee HDD's in RAID als een enkele drive in de installer en kun je verder gaan met de normale rest van het installatieproces.
Wanneer de RAID driver geladen is, zie je de twee HDD's in RAID als een enkele drive in de installer en kun je verder gaan met de normale rest van het installatieproces.
Verwijderd
Ik wil een nieuw systeem kopen dat vooral gebruikt zal worden om op te gamen ( GTA4, LOTRO, COD).
De spellen moeten draaien op native resolutie. Aangezien ik alles liefst in dezelfde winkel wil kopen (Forcom) ben ik verplicht af te wijken van de BBG. Het is echter de eerste keer dat ik zelf een pc samenstel dus wil ik echt wel zeker zijn dat ik niets verkeerd doe. Ik heb bijvoorbeeld geheugen genomen dat loopt op 1333 Mhz, zal dit problemen geven? En is dit systeem naar de toekomst toe makkelijk te upgraden?
Ik had gedacht aan de volgende configuratie:
Harde schijf: Samsung 1TB SATA II 7200rpm 32MB € 79,00
Videokaart: Sapphire ATI HD4890 1024MB DDR3 HDTV 2xDVI HDMI PCIe € 219,00
Processor: AMD AM3 Phenom II X4 955 quad-core 3.2GHz 8mb cache BOX € 229,00
Geheugen: Kingston Valueram DDR3 1333MHz 4096MB CL9 (2*2GB) € 64,90
Kast: Cooler Master Storm Scout midi Tower (geen voeding) € 99,00
Voeding: Cooler Master PSU,Real Power, 700W,3SLI,PI,Active PVC,Modula € 108,00
Optische drive: Samsung SH-S223B DVDRW SATA 22x Zwart € 29,90
Moederbord: Gigabyte AM3 GA-MA790XT-UD4P ATX DDR3 € 130,05 €
Totaal (excl. BTW): € 792,45
BTW 21%: € 166,40
Totaal (incl. BTW): € 958,85
Scherm, toetsenbord ect. heb ik al. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Ik zou later eventueel wel nog een tweede videokaart kopen.
De spellen moeten draaien op native resolutie. Aangezien ik alles liefst in dezelfde winkel wil kopen (Forcom) ben ik verplicht af te wijken van de BBG. Het is echter de eerste keer dat ik zelf een pc samenstel dus wil ik echt wel zeker zijn dat ik niets verkeerd doe. Ik heb bijvoorbeeld geheugen genomen dat loopt op 1333 Mhz, zal dit problemen geven? En is dit systeem naar de toekomst toe makkelijk te upgraden?
Scherm, toetsenbord ect. heb ik al. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken. Ik zou later eventueel wel nog een tweede videokaart kopen.
Verwijderd
Dit moet wel uit te voeren zijn denk ik. Nog even de vraag wat is een FDD precies? Raidcontroller wordt in het boekje van het moederbord aangegeven welk bestand dit zou moeten zijn op de CD?Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:25:
Je doorloopt een normale windows installatie tot het moment dat je de drive moet selecteren waar je het OS op wilt hebben. Dan moet je de driver van je RAID controller laden via USB of FDD. Deze wordt bij je mobo geleverd op CD, dus die zal je eerst op een andere computer op FDD of USB stick moeten zetten.
Bedankt voor je positieve informatie alvast !
Verwijderd
Zit met nog een vraag. De keuze voor een moederbord, deze keuze vind ik vrij moeilijk.
Maar waarom?
De vele verschillende moederborden die vrijwel hetzelfde aanbieden maar toch in prijs grote verschillen laten zien.
De keuze voor mijn Core i7 proc icm met een Asus P6T of een Asus P6T SE.
Ik kan tussen deze moederborden geen verschillen vinden wat betreft pcie sloten of andere details maar de P6T is toch ruim 50euro duurder, waar betaal je dit voor?
Heeft iets van de snelheid van een pc ook nog met combinatie moederbord te maken?
Iemand die hier antwoord op heeft?
Maar waarom?
De vele verschillende moederborden die vrijwel hetzelfde aanbieden maar toch in prijs grote verschillen laten zien.
De keuze voor mijn Core i7 proc icm met een Asus P6T of een Asus P6T SE.
Ik kan tussen deze moederborden geen verschillen vinden wat betreft pcie sloten of andere details maar de P6T is toch ruim 50euro duurder, waar betaal je dit voor?
Heeft iets van de snelheid van een pc ook nog met combinatie moederbord te maken?
Iemand die hier antwoord op heeft?
Verwijderd
Hey iedereen 
Wanneer ik dit systeem samenstel op Alternate met de PC-Builder dan zegt deze:
* De gewenste grafische kaarten hebben twee maal een 12 volt aansluiting nodig. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten.
Ik heb absoluut geen verstand van voedingen, ik heb op Alternate, Azerty, Tweakers en de website van de fabrikant gekeken maar kan niet vaststellen of deze voeding geschikt is voor 2 Toxics of niet..
Wat we wel misschien over het hoofd hebben gezien is het feit dat 1 enkele Toxic kaart 2 sloten bezet..
En wanneer ik dan uiteindelijk een processor wil kiezen zegt deze:
* Helaas is in deze categorie geen passend product voor uw configuratie gevonden.
Terwijl ze wel de Phenom II X4 955 Black Edition processor hebben.
(Blijkbaar past die Mugen 2 SCMG-2000 niet op die processor)
Bij Azerty en Alternate staat er geen AM3 als mogelijk socket bij, op tweakers dan weer wel.... *very confused*
Op de website van de fabrikant zelf (link gegeven door Tweakers) staat er wel socket AM3 bij
Nu ben ik wel verward en wat in paniek
Kan iemand me verder helpen?
Thanks in advance.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 180,90 | € 180,90 |
1 | Antec Nine Hundred Two Zwart | € 99,48 | € 99,48 |
1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 92,39 | € 92,39 |
1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 105,40 | € 105,40 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 56,- | € 112,- |
1 | Samsung SH-S223Q | € 19,77 | € 19,77 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 251,39 | € 251,39 |
2 | Sapphire HD 4890 Toxic | € 206,- | € 412,- |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
2 | Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB | € 60,92 | € 121,84 |
Importeren | Totaal | € 1.427,41 |
* De gewenste grafische kaarten hebben twee maal een 12 volt aansluiting nodig. Selecteert u alstublieft een andere voeding of verwijder één van de grafische kaarten.
Ik heb absoluut geen verstand van voedingen, ik heb op Alternate, Azerty, Tweakers en de website van de fabrikant gekeken maar kan niet vaststellen of deze voeding geschikt is voor 2 Toxics of niet..
Wat we wel misschien over het hoofd hebben gezien is het feit dat 1 enkele Toxic kaart 2 sloten bezet..
* Helaas is in deze categorie geen passend product voor uw configuratie gevonden.
Bij Azerty en Alternate staat er geen AM3 als mogelijk socket bij, op tweakers dan weer wel.... *very confused*
Op de website van de fabrikant zelf (link gegeven door Tweakers) staat er wel socket AM3 bij
Thanks in advance.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 03:53 ]
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:02:
Thanks in advance.
Welke voeding heb ik nodig? Deel 22Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:01:
Daarbij zou ik de alternate pc builderniet gebruiken. Dat ding is uberwaardeloos. Er zijn meer een betere shops dan alternate. 4 launch, zercom, azerty, salland.eu om een aantal te noemen.
Ik zou van de fabrieks specificaties uitgaan (en got ofcourse
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Wat staat er in de topic waarschuwing?Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:02:
Thanks in advance.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, maar eerst stond er netjes Alternate en

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ze zijn helaas alleen niet de enige winkel die fouten maken dus om nu alleen Alternate de schuld te geven.Matis schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:17:
[...]
Ja, maar eerst stond er netjes Alternate en![]()
![]()
, dat was pas duidelijk
AMD Nieuwsdiscussie
Floppy Disk Drive! Je weet wel, die (in dit geval 3,5inch) plastic dingen die je in een slot duwt, waarna je gesis en geshuffle hoort. Met een meesterlijke opslagcapaciteit die over het algemeen wel 1,44MB bedraagt!Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 02:11:
[...]
Dit moet wel uit te voeren zijn denk ik. Nog even de vraag wat is een FDD precies?
yupRaidcontroller wordt in het boekje van het moederbord aangegeven welk bestand dit zou moeten zijn op de CD?
Verwijderd
oioioi schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:13:
Beste Toxic-fans, de toxic is sinds gisteren op voorraad by alternate: http://www.alternate.nl/h.../HD4890_TOXIC/-1078332/?. Ik heb even gebeld om te zeker te zijn (ik moest mijn gewone 4890 bij Salland annuleren), en de alternate-meneer wist mij te vertellen dat er 20 kaarten waren binnengekomen, waarvan er slechts 3 gereserveerd waren (+1 van mij nu op zn minst). Dus sla uw slag.
Na vele dagen mismoedig kijken naar mijn computer eindelijk uitzicht op grafische kaarten, zodat het ding zich kan gaan bewijzen en meer output kan geven dan alleen 5 blauwe ledjes.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 11:33 ]
De pc builder heeft een klein punt. De Silent Pro heeft namelijk geen 4 PCI-e stekkertjes. Dat kan je oplossen door de verloopjes te gebruiken die bij de graka's worden geleverd. Daarmee sluit je een molex (zo'n brede stekker die vroeger in je CD/FDD ging) via het verloopje aan op je graka. Wat je ook kan doen is een Corsair HX750 nemen ipv de Cooler Master, maar die is wel een stukje duurder.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 03:02:
BS. Die pc builder is b0rked. Zie ook de Topic Warning.En wanneer ik dan uiteindelijk een processor wil kiezen zegt deze:
Ik zou mijn geld op Tweakers zettenBij Azerty en Alternate staat er geen AM3 als mogelijk socket bij, op tweakers dan weer wel.... *very confused*
Verwijderd
Tenzij je vista draait. Daar was het niet nodig(bij mijn ich9r). Je zou ook, als je xp gebruikt, je drivers kunnen slipstreamen.Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:25:
Bij mijn Vista install was het anders weldegelijk noodzakelijk 
edit: ik vermoed dat Vista SP1 alleen beschikt over de ICH9R driver, terwijl ik een ICH10R controller heb.
edit: ik vermoed dat Vista SP1 alleen beschikt over de ICH9R driver, terwijl ik een ICH10R controller heb.
[ Voor 45% gewijzigd door Edmin op 16-07-2009 11:42 ]
Verwijderd
Grappig. Denk dat het ook logischer is dat het wel moet, zeker als je modernere controllers hebt. Denk dat ik in de war ben met ACHI. Dat zit wel in vista niet in xp.
USB stick met SATA drivers erin douwen?Edmin schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 23:38:

Geen SATA drivers, maar RAID drivers.
.. en dat leg ik net toch ook uit, of mis ik het punt?
Is ook een optie, maar ingewikkelder dan de USB oplossing.
[ Voor 30% gewijzigd door Edmin op 16-07-2009 11:48 ]
Kan ook maar denk niet dat diegene het kan, aangezien ie vroeg hoe je RAID moet instellen.
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer en ivm hardware kennisgebrek wil ik dit topic en de daarbij gegeven adviesen graag gebruiken als leidraad...
Op deze pc zullen op dit moment de volgende spellen worden gespeeld, arma2, GTAIV battlefield 2 en hopelijk op korte tijd Operation Flashpoint 2. Er komt geen groter scherm dan een 22" of hooguit 24" aan te hangen. Het budget van deze pc zal zo rond de 1500 tot 1750 euro liggen. Uit mijn "oude" pc komt nog een creative platinum X-FI geluidskaart, boxen zijn niet nodig, de z5500 doet nog steeds prima zijn best.
Naast spellen draait er PS3 media server op waarmee ik 1080p films streem naar mijn playstation. Ook wordt er veel gebruik gemaakt van Photoshop, Office en internet.
Ik ben geen overclocker (heb me er nooit in verdiept, een "simpele instelling" doen om iets sneller te laten lopen is prima, maar technische kennis en probleemoplossing zal een probleem zijn...), en upgraden is meestal niet iets wat ik doe. In de praktijk koop ik dan na ongeveer 3 jaar weer iets nieuws. Doordat deze pc wat duurder zal worden als mijn normale uitgavepatroon wb computers verwacht ik wel dat ik toch die 3 jaar wel goed kan uithouden, is dat een reële gedachte?
Wat betreft de SSD lijkt me dat toch een hele vooruitgang tijdens het starten van windows, laden van games, bewerken van grote photoshop bestanden, maar heeft het zin, en is het betrouwbaar genoeg en loop je niet tegen een relatief kortere levensduur aan?
Wat betreft de videokaart, ik lees sommige reacties dat bij een bepaalde resolutie zelfs 1 kaart al overdone is, hoe zit dat met de resolutie op een scherm van 22"?
Zoals ik al zei lijkt de oorspronkelijke BBG een prima uitvalsbasis, maar door het topic heen zie ik toch heel wat gesleutel. De kans lijkt me ook groot dat er al een soort van standaard aanpassing op de BBG gevonden is, zijn er componenten die jullie zouden veranderen in mijn geval?
Op deze pc zullen op dit moment de volgende spellen worden gespeeld, arma2, GTAIV battlefield 2 en hopelijk op korte tijd Operation Flashpoint 2. Er komt geen groter scherm dan een 22" of hooguit 24" aan te hangen. Het budget van deze pc zal zo rond de 1500 tot 1750 euro liggen. Uit mijn "oude" pc komt nog een creative platinum X-FI geluidskaart, boxen zijn niet nodig, de z5500 doet nog steeds prima zijn best.
Naast spellen draait er PS3 media server op waarmee ik 1080p films streem naar mijn playstation. Ook wordt er veel gebruik gemaakt van Photoshop, Office en internet.
Ik ben geen overclocker (heb me er nooit in verdiept, een "simpele instelling" doen om iets sneller te laten lopen is prima, maar technische kennis en probleemoplossing zal een probleem zijn...), en upgraden is meestal niet iets wat ik doe. In de praktijk koop ik dan na ongeveer 3 jaar weer iets nieuws. Doordat deze pc wat duurder zal worden als mijn normale uitgavepatroon wb computers verwacht ik wel dat ik toch die 3 jaar wel goed kan uithouden, is dat een reële gedachte?
Wat betreft de SSD lijkt me dat toch een hele vooruitgang tijdens het starten van windows, laden van games, bewerken van grote photoshop bestanden, maar heeft het zin, en is het betrouwbaar genoeg en loop je niet tegen een relatief kortere levensduur aan?
Wat betreft de videokaart, ik lees sommige reacties dat bij een bepaalde resolutie zelfs 1 kaart al overdone is, hoe zit dat met de resolutie op een scherm van 22"?
Zoals ik al zei lijkt de oorspronkelijke BBG een prima uitvalsbasis, maar door het topic heen zie ik toch heel wat gesleutel. De kans lijkt me ook groot dat er al een soort van standaard aanpassing op de BBG gevonden is, zijn er componenten die jullie zouden veranderen in mijn geval?
[ Voor 1% gewijzigd door Lexus! op 16-07-2009 12:03 . Reden: GTAIV toegevoegd ]
Sorry, liep een paar replies achter.Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:47:
[...]
Geen SATA drivers, maar RAID drivers.
.. en dat leg ik net toch ook uit, of mis ik het punt?
SATA/RAID, je weet wat ik bedoel.
Met jouw eisen en budget is het BBG systeem een prima systeem. Ik zou voor een 24"scherm gaan, zodat je niet over een jaar baalt dat je geen groter full HD scherm hebt gekocht.Lexus! schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:50:
Ik had em gister om 12 uur besteld, en een uurtje geleden was het pakketje hierVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:32:
[...]
Bedankt. Net besteld, nu zijn er nog 6 over.
Na vele dagen mismoedig kijken naar mijn computer eindelijk uitzicht op grafische kaarten, zodat het ding zich kan gaan bewijzen en meer output kan geven dan alleen 5 blauwe ledjes.
Verwijderd
Ahhh oke! Sorry de floppydisks zijn mij inmiddels al helemaal ontschoten! Bedankt voor de opfrisserEdmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:32:
[...]
Floppy Disk Drive! Je weet wel, die (in dit geval 3,5inch) plastic dingen die je in een slot duwt, waarna je gesis en geshuffle hoort. Met een meesterlijke opslagcapaciteit die over het algemeen wel 1,44MB bedraagt!
[...]
yup
Verschrikkelijk snel en erg stil.Lexus! schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:50:
Ik ben op zoek naar een nieuwe computer en ivm hardware kennisgebrek wil ik dit topic en de daarbij gegeven adviesen graag gebruiken als leidraad...
Als het te duur is kan altijd de SSD er nog uit natuurlijk.
1 | Asus P6T SE | € 164,79 | € 164,79 |
1 | Cooler Master HAF 922 Zwart | € 97,- | € 97,- |
1 | Corsair HX750W | € 121,40 | € 121,40 |
1 | Intel Core i7 920 | € 222,85 | € 222,85 |
1 | OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK | € 87,83 | € 87,83 |
1 | OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB | € 189,68 | € 189,68 |
1 | Samsung SH-S223B | € 16,35 | € 16,35 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 251,39 | € 251,39 |
2 | Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E | € 139,90 | € 279,80 |
2 | Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB | € 60,49 | € 120,98 |
Importeren | Totaal | € 1.584,31 |
AMD Nieuwsdiscussie
Misschien nog een losse CPU koeler.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 00:40:
Ik wil een nieuw systeem kopen dat vooral gebruikt zal worden om op te gamen ( GTA4, LOTRO, COD).
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 of pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 bijvoorbeeld.
Maar voor de rest is het allemaal prima goed.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Mask is het mogelijk om wanneer je naast 2 WD HD's een SSD plaatst een raid 0 opstelling te hebben of is dit niet mogelijk wanneer een SDD wordt toegevoegd?
Je bedoelt 2 HD's in RAID en een losse SSD?Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:40:
Mask is het mogelijk om wanneer je naast 2 WD HD's een SSD plaatst een raid 0 opstelling te hebben of is dit niet mogelijk wanneer een SDD wordt toegevoegd?
Dan ja.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor je snelle reactie!-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:28:
[...]
Verschrikkelijk snel en erg stil.![]()
Als het te duur is kan altijd de SSD er nog uit natuurlijk.
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P6T SE € 164,79 € 164,79 1 Cooler Master HAF 922 Zwart € 97,- € 97,- 1 Corsair HX750W € 121,40 € 121,40 1 Intel Core i7 920 € 222,85 € 222,85 1 OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK € 87,83 € 87,83 1 OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB € 189,68 € 189,68 1 Samsung SH-S223B € 16,35 € 16,35 1 Samsung Syncmaster 2443BW € 251,39 € 251,39 2 Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 139,90 € 279,80 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24 € 32,24 2 Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB € 60,49 € 120,98 Importeren Totaal € 1.584,31
Is er eigenlijk plaats genoeg om mijn pci X-fi creative kaart terug te plaatsen? Het Asus bord heeft helemaal geen pci meer volgens de specs.
Je geeft nu een iets goedkoper systeem, waarin ik wat wijzigingen zie zoals het moederbord, de schijven en de "degredatie" van de 4890 naar de 4870. ik neem aan dat ik met deze configuratie voorlopig uit de voeten kan, en ook de games in behoorlijke kwaliteit kan spelen, maar wat doet dit over een jaar of 2, maakt het dan sneller verschil? Zulke zaken zijn lastig voor te stellen... Als ik nu 200 euro meer uitgeef waardoor ik een (half) jaar langer door kan met hetzelfde systeem is dat natuurlijk wel aantrekkelijker.
Ik las in dit topic ook dat de i7 alleen maar bij heftig videogebruik merkbaar sneller was dan de AMD in de eerste versie van de BBG. Heeft het voor mij dan zin om die te gebruiken?
Hm... hoe kom ik daar nou weer bij...Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:59:
De plank heeft 2 PCI sloten, waarvan de onderste nog vrij is bij gebruik van 2 graka's. Dus ja, je x-fi kan mee.
[ Voor 3% gewijzigd door Lexus! op 16-07-2009 14:02 ]
Verwijderd
Dat bedoel ik inderdaad, bedankt.-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:43:
[...]
Je bedoelt 2 HD's in RAID en een losse SSD?
Dan ja.
De plank heeft 2 PCI sloten, waarvan de onderste nog vrij is bij gebruik van 2 graka's. Dus ja, je x-fi kan mee.
De combinatie i7+HD4890CF is ongeveer net zo snel als PhenomII+HD4870CF.
Als je het snelste wilt hebben, dan moet je voor i7+HD4890CF gaan, dat staat vast. Punt is dat op het moment er zeer weinig tot geen verschil in speelbaarheid zit. Persoonlik denk ik dat je net zo snel op HD4870CF uitgekekene zal zijn als op HD4890CF (zeker in het licht van de komende Dx11 generatie), dus dat ligt aan de eigen voorkeur. Wellicht een optie om nu 1 HD4870 1GB te nemen en over 5 maanden een Dx11 kaartje als vervanging?
Als je het snelste wilt hebben, dan moet je voor i7+HD4890CF gaan, dat staat vast. Punt is dat op het moment er zeer weinig tot geen verschil in speelbaarheid zit. Persoonlik denk ik dat je net zo snel op HD4870CF uitgekekene zal zijn als op HD4890CF (zeker in het licht van de komende Dx11 generatie), dus dat ligt aan de eigen voorkeur. Wellicht een optie om nu 1 HD4870 1GB te nemen en over 5 maanden een Dx11 kaartje als vervanging?
[ Voor 69% gewijzigd door Edmin op 16-07-2009 14:04 ]
Lexus! schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:53:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie!
Is er eigenlijk plaats genoeg om mijn pci X-fi creative kaart terug te plaatsen? Het Asus bord heeft helemaal geen pci meer volgens de specs.

Onderste PCI slot moet die in kunnen.
Alles hoogst met AA en AF aan is geen probleem.Je geeft nu een iets goedkoper systeem, waarin ik wat wijzigingen zie zoals het moederbord, de schijven en de "degredatie" van de 4890 naar de 4870. ik neem aan dat ik met deze configuratie voorlopig uit de voeten kan, en ook de games in behoorlijke kwaliteit kan spelen
Lijkt mij juist niet aantrekkelijk, want als je die 200 euro over 2 jaar uitgeeft krijg je veel meer waar voor je geld.maar wat doet dit over een jaar of 2, maakt het dan sneller verschil? Zulke zaken zijn lastig voor te stellen... Als ik nu 200 euro meer uitgeef waardoor ik een (half) jaar langer door kan met hetzelfde systeem is dat natuurlijk wel aantrekkelijker.
Geen idee weet niet wat jij er allemaal mee gaat doen.Ik las in dit topic ook dat de i7 alleen maar bij heftig videogebruik merkbaar sneller was dan de AMD in de eerste versie van de BBG. Heeft het voor mij dan zin om die te gebruiken?
Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:59:
[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 16-07-2009 14:05 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dus de Silent Pro kan ZONDER problemen gebruikt worden voor mijn systeem?Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:37:
[...]
De pc builder heeft een klein punt. De Silent Pro heeft namelijk geen 4 PCI-e stekkertjes. Dat kan je oplossen door de verloopjes te gebruiken die bij de graka's worden geleverd. Daarmee sluit je een molex (zo'n brede stekker die vroeger in je CD/FDD ging) via het verloopje aan op je graka. Wat je ook kan doen is een Corsair HX750 nemen ipv de Cooler Master, maar die is wel een stukje duurder.
Het heeft genoeg watt, die oplossing met verloopjes van die graka's is niet ala macgyver?
Ik betaal dan liever wat meer dat alles is zoals het hoort dan zo'n systeem met een pleister bijeen te houden weet je.
Ed_L, ik denk dat je de videokaarten omgedraaid hebt. In die review spreken ze van Core I7 + 2x 4870 versus PhenomII X4 955 + 2x 4890. Met als redenering dat ze beide ongeveer evenveel kosten. Dat lijkt me ook logischer dan i7+2x 4890 versus 955+2x 4870 waarop The Mask verward reageert
Niet verward ik wist wel wat die bedoelde.Otherside1982 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:55:
Dat lijkt me ook logischer dan i7+2x 4890 versus 955+2x 4870 waarop The Mask verward reageert
Maar dan nog vind ik dat je niet zo kunt zeggen.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 16-07-2009 14:59 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Ik wou niemand beledigen met mijn vorige post hoor, wil gewoon zeker weten dat de M700 perfect geschikt is voor het systeem
Verwijderd
Nee het is niets alla macgyver(wel een toffe serieVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:02:
Ik wou niemand beledigen met mijn vorige post hoor, wil gewoon zeker weten dat de M700 perfect geschikt is voor het systeem

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 15:19 ]
Verwijderd
Die mannen van Azerty die de computer assembleren zullen dit wel correct doen zeker?Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:09:
[...]
Nee het is niets alla macgyver(wel een toffe serie), die dingen worden bijna altijd mee geleverd. 2x Molex naar 6 pins. Zolang je ze over verschillende rails zet, is het geen probleem qua vermogen.
Wat bedoel je juist met over verschillende rails? Wat zijn deze rails?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 15:26 ]
Verwijderd
Lijkt me wel
. Of ze moeten hele dikke knurften in dienst hebben. Maar assemblage bij azerty is 60 euro
. Doe dan alleen mobo/geheugen/koeler en doe de rest zelf. Dat scheelt je zo ongelofelijk veel geld.
Wikipedia: Power supply rail
Wikipedia: Power supply rail
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 15:27 ]
Hey allemaal,
Op de vorige BBG had ik een systeem gezet, die toen meerdere malen is bewerkt o.a. door The Mask (mijn dank nog hiervoor).
Aangezien het toen al bijna tijd was voor de nieuwe BBG heb ik voor de zekerheid gewacht met het aanschaffen hiervan.
Nu zie ik in de nieuwe BBG een aantal nieuwe aanpassingen, waardoor ik uiteindelijk op het volgende systeem ben gekomen:
Nu heb ik een aantal vragen hierover:
Kast Ik vroeg mij af of iemand misschien een leuke kast weet waar dit allemaal in kan met een doorzichtig zijraam. Dit heb ik namelijk met mijn huidig systeem ook en dit vind ik wel leuk lijken. Daarnaast moet het systeem een goede koeling hebben en luchtdoorvoer, omdat ik op een (zolder)appartement woon waar het lekker broeierig warm kan worden.
Videokaart(en) Ik ben nog steeds niet uit of ik nu dit moet nemen in crossfire of misschien toch 1 4890 of eventueel zelfs crossfire 4890 (wat ik met het systeem ga doen leg ik straks uit).
moederbord In de BBG staat de Gigabyte GA-MA790X-UD4 maar in de pricewatch staat er alleen 1 met Gigabyte GA-MA790XT-UD4. Zitten hier verschillen in, behalve de T in de benaming ervan?
Hiernaast vraag wil ik jullie vragen of er nog zaken zijn die verbeterd kunnen worden.
Ik speel voornamelijk World of Warcraft en dat speel ik dit moment op een laptop met alles op laag en low fps. Ik wil met mijn nieuwe aankoop dit makkelijk met alles op hoog kunnen draaien (maximaal dus).
Daarnaast ben ik ook van plan om wat nieuwe spellen te spelen zoals COD 4 en ook dit wil ik soepel laten gaan en het liefst alles op high
Budget is rond de 1100 euro.
Alvast bedankt!
Op de vorige BBG had ik een systeem gezet, die toen meerdere malen is bewerkt o.a. door The Mask (mijn dank nog hiervoor).
Aangezien het toen al bijna tijd was voor de nieuwe BBG heb ik voor de zekerheid gewacht met het aanschaffen hiervan.
Nu zie ik in de nieuwe BBG een aantal nieuwe aanpassingen, waardoor ik uiteindelijk op het volgende systeem ben gekomen:
1 | Cooler Master Gladiator 600 Zwart | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Real Power M700 | € 92,94 | € 92,94 |
1 | Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G | € 50,34 | € 50,34 |
1 | Samsung SH-S223F | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 68,60 | € 68,60 |
1 | Samsung Syncmaster T220 | € 159,- | € 159,- |
2 | XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX | € 129,90 | € 259,80 |
Importeren | Totaal | € 1.019,11 |
Kast Ik vroeg mij af of iemand misschien een leuke kast weet waar dit allemaal in kan met een doorzichtig zijraam. Dit heb ik namelijk met mijn huidig systeem ook en dit vind ik wel leuk lijken. Daarnaast moet het systeem een goede koeling hebben en luchtdoorvoer, omdat ik op een (zolder)appartement woon waar het lekker broeierig warm kan worden.
Videokaart(en) Ik ben nog steeds niet uit of ik nu dit moet nemen in crossfire of misschien toch 1 4890 of eventueel zelfs crossfire 4890 (wat ik met het systeem ga doen leg ik straks uit).
moederbord In de BBG staat de Gigabyte GA-MA790X-UD4 maar in de pricewatch staat er alleen 1 met Gigabyte GA-MA790XT-UD4. Zitten hier verschillen in, behalve de T in de benaming ervan?
Hiernaast vraag wil ik jullie vragen of er nog zaken zijn die verbeterd kunnen worden.
Ik speel voornamelijk World of Warcraft en dat speel ik dit moment op een laptop met alles op laag en low fps. Ik wil met mijn nieuwe aankoop dit makkelijk met alles op hoog kunnen draaien (maximaal dus).
Daarnaast ben ik ook van plan om wat nieuwe spellen te spelen zoals COD 4 en ook dit wil ik soepel laten gaan en het liefst alles op high
Alvast bedankt!
offtopic:L0wleveL schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:36:
[...]
Ok, super ik heb de Palit 4870 besteld ipv 2x Sapphire 4770, nu hopen dat het spul een beetje vlot binnen wil komen![]()
Gisteren bij Azerty de Palit Radeon HD 4870 Sonic Dual Edition besteld voor een bedrag van €114,87.
Kijk ik vandaag weer staat hij nu op de website voor een slordige €159,75. Een prijsstijging van €45 oftewel 39%.
[ Voor 5% gewijzigd door L0wleveL op 16-07-2009 16:21 ]
Zijn wel meer van die kasten maar zijn altijd wel wat duurder.tijnn schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:45:
Aan je eisen te zien lijkt mij 1 HD4890 wel genoeg.Videokaart(en) Ik ben nog steeds niet uit of ik nu dit moet nemen in crossfire of misschien toch 1 4890 of eventueel zelfs crossfire 4890 (wat ik met het systeem ga doen leg ik straks uit).
Verschil tussen de T en zonder T is DDR3/DDR2.moederbord In de BBG staat de Gigabyte GA-MA790X-UD4 maar in de pricewatch staat er alleen 1 met Gigabyte GA-MA790XT-UD4. Zitten hier verschillen in, behalve de T in de benaming ervan?
1 | Antec Nine Hundred Two Zwart | € 99,48 | € 99,48 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 12,95 | € 12,95 |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 74,85 | € 74,85 |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 46,47 | € 46,47 |
1 | Samsung Syncmaster T220 | € 159,- | € 159,- |
1 | Sapphire HD 4890 Toxic | € 206,- | € 206,- |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 79,- | € 79,- |
Importeren | Totaal | € 980,40 |
[ Voor 61% gewijzigd door -The_Mask- op 16-07-2009 17:11 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Hallo allemaal, ik check tweakers al een tijdje maar nog nooit account aangemaakt, dus bij deze: allen gegroet! .. Ik doe nu al 5 jaar met mijn huidige systeem en bij gebrek aan een betere definitie kun je alleen nog maar zeggen: "hij doet het nog".. Ik wist niet zeker waar ik mijn vraag moest neerplaatsen, deze topic of de studentenpc topic. Mijn budget en wensen hangen namelijk een beetje tussen beide groepen in, dus bij voorbaat excuses mocht ik de topic vervuilt hebben
.
Wat wil ik ongeveer uitgeven: 400-450 euro
Wat wil ik er mee kunnen doen: HD films, games (niet te hoge resolutie nodig), standaard windows werk..
Wat heb ik tot nu toe zelf bedacht:
Wat wil ik ongeveer uitgeven: 400-450 euro
Wat wil ik er mee kunnen doen: HD films, games (niet te hoge resolutie nodig), standaard windows werk..
Wat heb ik tot nu toe zelf bedacht:
1 | AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition | € 52,90 | € 52,90 |
1 | AOpen ES45C Zilver, Zwart | € 36,95 | € 36,95 |
1 | Asrock A780GXH/128M | € 59,70 | € 59,70 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 41,17 | € 41,17 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 56,40 | € 56,40 |
1 | Samsung SH-S223F | € 19,90 | € 19,90 |
1 | Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E HDMI | € 91,97 | € 91,97 |
Importeren | Totaal | € 358,99 |
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 17:49 . Reden: winkelmandje edit ]
misschien een videokaart?
ik weet niet of wat voor games je speelt?
Anders zou je misschien ook klaar zijn met de onboard vidkaart
Zou sowieso voor de nieuwe serie CPU's gaan
ik weet niet of wat voor games je speelt?
Anders zou je misschien ook klaar zijn met de onboard vidkaart
Zou sowieso voor de nieuwe serie CPU's gaan
[ Voor 84% gewijzigd door Lee245 op 16-07-2009 17:56 ]
Verwijderd
sorry, had winkelmandje probs...
ik heb altijd wel flink gegamed maar tegenwoordig iets minder tijd voor, maar vind het wel erg leuk om beetje de nieuwste games nog wel te kunnen checken maar dat hoeft dan niet meteen met alles op max, if you catch my drift..
ik heb altijd wel flink gegamed maar tegenwoordig iets minder tijd voor, maar vind het wel erg leuk om beetje de nieuwste games nog wel te kunnen checken maar dat hoeft dan niet meteen met alles op max, if you catch my drift..
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 17:53 ]
1 | AMD Phenom II X3 710 | € 89,76 | € 89,76 |
1 | Asus M4A78-EM | € 61,15 | € 61,15 |
1 | Cooler Master Elite 334 Zwart | € 29,51 | € 29,51 |
1 | OCZ ModXStream Pro 400W | € 41,45 | € 41,45 |
1 | Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E | € 80,65 | € 80,65 |
Importeren | Totaal | € 360,04 |
AMD Nieuwsdiscussie
Zou er een harde schijf in doen en die 4770 vervangen door een 4870 als je tot 450 euri kan.
1 | OCZ ModXStream Pro 400W | € 41,45 | € 41,45 |
1 | Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB | € 60,49 | € 60,49 |
1 | XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 Standard | € 107,75 | € 107,75 |
Importeren | Totaal | € 447,63 |
[ Voor 93% gewijzigd door chim0 op 16-07-2009 20:25 ]
Volgens mij moet er ook nog een muis, toetsenbord, beeldscherm en boxen bij.chimo schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:22:
Zou er een harde schijf in doen en die 4770 vervangen door een 4870 als je tot 450 euri kan.
Tenminste dat stond er eerst wel.
AMD Nieuwsdiscussie
Typo van de dag idd...Otherside1982 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:55:
[...]
Ed_L, ik denk dat je de videokaarten omgedraaid hebt. In die review spreken ze van Core I7 + 2x 4870 versus PhenomII X4 955 + 2x 4890. Met als redenering dat ze beide ongeveer evenveel kosten. Dat lijkt me ook logischer dan i7+2x 4890 versus 955+2x 4870 waarop The Mask verward reageert
En wat voor reden zie jij om het niet met de review eens te zijn dan?-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Niet verward ik wist wel wat die bedoelde.
Maar dan nog vind ik dat je niet zo kunt zeggen.
[ Voor 25% gewijzigd door Edmin op 16-07-2009 20:48 ]
Heb de review niet gelezen, maar ik vind dat als alleen met de PC gamed je genoeg hebt aan een Phenom II en als je ook nog foto/videobewerking of andere CPU intensieve dingen doet je wat hebt aan een Core i7.Edmin schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:46:
En wat voor reden zie jij om het niet met de review eens te zijn dan?
En je dus helemaal niet moet zeggen dat een i7 920 met twee HD4870's kunt vergelijken met twee HD4890's en een Phenom II 955. Dat ligt helemaal aan de dingen die je ermee doet. Want in CPU intensieve taken doet de Core i7 het toch stukken beter en in games zijn twee HD4890 toch wel een aardig stukje sneller.
AMD Nieuwsdiscussie
Lees 'em dan eens, want ze testen Crysis, FC2, WiC, STALKER, H.A.W.X., Fallout3, L4D en Prototype op drie resoluties met en zonder AA. Ik vind het best een goed artikel, het is een follow-up op een artikel waarin drie complete builds werden getest en waar enorm veel kritiek op was.
zijn huidige conclusie:
zijn huidige conclusie:
Daar zou ik bij aantekenen dat het voordeel van de CPU in dit geval in het gebruik van crossfire zit. Ik ben ervan overtuigd dat bij het gebruik van een enkele GPU, de PhenomII+4890 het makkelijk wint van de i7+4870.In any case, I am more than happy to revise my previous conclusion and say that a Phenom II can make a fine gaming rig at the same price as a Core i7 system. The money saved by choosing the Phenom II setup instead of a Core i7 system can be applied to the graphics subsystem, helping the Phenom II stay competitive in gaming environments. Across all of the games and all of the resolutions we tested, the Phenom II system delivered frame rates just as playable as the Core i7 system.
Verwijderd
nee die hoeven er niet bij, heb laatst een mooi full hd schermpje gekocht... en toetsenbord en muis heb ik ook al-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:37:
[...]
Volgens mij moet er ook nog een muis, toetsenbord, beeldscherm en boxen bij.
Tenminste dat stond er eerst wel.
btw hoe staan de 4770 em 4870 tegenover elkaar, kwa prestaties?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 22:09 ]
O, nou dan zou ik voor het systeem van Chimo gaan komt op zo'n kleine 500 euro uit met verzenden.Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:02:
[...]
nee die hoeven er niet bij, heb laatst een mooi full hd schermpje gekocht... en toetsenbord en muis heb ik ook al..
AMD Nieuwsdiscussie
Stukken sneller, hier bijvoorbeeld > http://www.neoseeker.com/...views/hd4770launch/5.htmlVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:02:
btw hoe staan de 4770 em 4870 tegenover elkaar, kwa prestaties?
Maar hij is wel duurder dus moet je ff kijken of het binnen je budget past.
1 | OCZ StealthXStream 400W | € 34,54 | € 34,54 |
Importeren | Totaal | € 440,72 |
Doe je het zo, zit op je 467,- bij MaxICT.
[ Voor 79% gewijzigd door chim0 op 16-07-2009 23:26 ]
Iets betere review: http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/HD_4770/1.htmlchimo schreef op Thursday 16 July 2009 @ 23:24:
[...]
Stukken sneller, hier bijvoorbeeld > http://www.neoseeker.com/...views/hd4770launch/5.html
Die voeding kan het trouwens wel wat moeilijk krijgen door de ene 12 voltlijn van maar 14 ampere, zou het dan zo doen.
1 | Corsair CX400W | € 39,- | € 39,- |
Importeren | Totaal | € 445,18 |
[ Voor 82% gewijzigd door -The_Mask- op 16-07-2009 23:36 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Jouw eisen en budget lijken erg op die van mij dus ik zal even mijn 2 centen geven:tijnn schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:45:
Hey allemaal,
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 180,90 € 180,90 1 Cooler Master Gladiator 600 Zwart € 49,99 € 49,99 1 Cooler Master Real Power M700 € 92,94 € 92,94 1 Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 105,40 € 105,40 1 Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G € 50,34 € 50,34 1 Samsung SH-S223F € 19,90 € 19,90 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 68,60 € 68,60 1 Samsung Syncmaster T220 € 159,- € 159,- 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24 € 32,24 2 XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX € 129,90 € 259,80 Importeren Totaal € 1.019,11
Alvast bedankt!
Als kast heb ik gekozen voor de pricewatch: Cooler Master Scout Zwart, ook uit de BBG, hij is iets duurder dan je huidige kast, maar heeft waarschijnlijk wat betere airflow, heeft het raampje, en ziet er wat beter uit. Je kunt ook voor de pricewatch: Cooler Master HAF 922 Zwart of een Antec (bijv. pricewatch: Antec Nine Hundred Two Zwart) gaan, ik vond de Scout leuk omdat ie wat subtieler is. Het is wel slim om een extra 120mm side fan te kopen als je voor de scout gaat, het geeft een enorme verbetering in airflow en koeling zoals hier te lezen is.
En ik zie ook dat je net als ik WoWer bent. Hoewel WoW geen heel krachtige videokaart nodig heeft, is het misschien slimmer om een enkele, snellere kaart (4890) te nemen ipv de 4870s in Crossfire. WoW ondersteunt namelijk geen SLi/Crossfire, wat betekent dat als 90% van je gamen bestaat uit WoW, die 2e 4870 90% van de tijd alleen maar mooi zit te zijn in je kast. Het is natuurlijk wel zo dat twee 4870s in nieuwere spellen sneller zijn dan één 4890, dus het ligt een beetje aan de verhouding WoW/nieuwe spellen.
De OCZ heeft idd 17 + 14 = 31A gecombineerd. De Corsair heeft 1 lijn van 30A. Maar die OCZ zal toch wel het gecombineerde vermogen pakken voor de videokaart? Staat ook in de beschrijving dat ie geschikt is voor gaming, neem aan dat ze hier geen 6200LE kaartje mee bedoelen?-The_Mask- schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 23:28:
Die voeding kan het trouwens wel wat moeilijk krijgen door de ene 12 voltlijn van maar 14 ampere, zou het dan zo doen.
Nouja maakt ook niet uit, die Corsair is ook prima.
Zoals je al zegt heeft WoW geen krachtige videokaart nodig, dus veel maakt het niet uit wat je neemt: WoW draait toch wel alles op max, of je nou een HD4770 neemt of een HD4890/HD4870x2. Dus daarvoor zou ik de afweging wel/geen crossfire niet op maken, meer op andere spellen die je wilt spelen.oioioi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:55:
[...]
En ik zie ook dat je net als ik WoWer bent. Hoewel WoW geen heel krachtige videokaart nodig heeft, is het misschien slimmer om een enkele, snellere kaart (4890) te nemen ipv de 4870s in Crossfire. WoW ondersteunt namelijk geen SLi/Crossfire, wat betekent dat als 90% van je gamen bestaat uit WoW, die 2e 4870 90% van de tijd alleen maar mooi zit te zijn in je kast. Het is natuurlijk wel zo dat twee 4870s in nieuwere spellen sneller zijn dan één 4890, dus het ligt een beetje aan de verhouding WoW/nieuwe spellen.
Hey allemaal,
Bedankt voor de reacties
@ the mask
Ik zie dat je enkele aanpassingen hebt gemaakt en ik neem aan dat de aanpassingen van geheugen te maken heeft met het moederbord. Daarnaast heb je ook de HDD vervangen. Is daar een speciale reden voor? Ook heb je de mugen eruit gehaald? Mag ik vragen waarom? Ik dacht namelijk dat die goed was en extra koeling is nooit verkeerd toch?
@ oioioi
Bedankt voor de moeite om te kijken naar enkele kasten. Ik had zelf ook al een beetje gekeken, maar ben niet goed bekend in de airflow maatregelen. Ik vind de Antec Nine Hundred Two wel interessant, al vraag ik me af of dat blauwe licht erbij hoort. Moet ik daar dan ook nog een extra fan voor aanschaffen zoals jij suggereert bij de scout?
Wat betreft wel of niet crossfire.. tja ik speel op dit moment inderdaad 90% WoW en af en toe nog counter-strike 1.6, maar ik ben zeker wel van plan om nieuwe games te gaan spelen, simpelweg omdat het nu zou kunnen. Als je WoW al op 1 4870 op max zou kunnen draaien, dan zou je zeggen dat je beter die 2x zou kunnen nemen in crossfire (tenzij mijn logica iets over het hoofd ziet). Aan de andere kant vraag ik me af of crossfire in mijn geval wel noodzakelijk is, omdat ik een Samsung T220 ga aanschaffen waarvan de max resolutie 1680x1050 is. Ik weet niet of deze resolutie met 1 4890 goed te spelen is op de nieuwere games?
Bedankt voor de reacties
@ the mask
Ik zie dat je enkele aanpassingen hebt gemaakt en ik neem aan dat de aanpassingen van geheugen te maken heeft met het moederbord. Daarnaast heb je ook de HDD vervangen. Is daar een speciale reden voor? Ook heb je de mugen eruit gehaald? Mag ik vragen waarom? Ik dacht namelijk dat die goed was en extra koeling is nooit verkeerd toch?
@ oioioi
Bedankt voor de moeite om te kijken naar enkele kasten. Ik had zelf ook al een beetje gekeken, maar ben niet goed bekend in de airflow maatregelen. Ik vind de Antec Nine Hundred Two wel interessant, al vraag ik me af of dat blauwe licht erbij hoort. Moet ik daar dan ook nog een extra fan voor aanschaffen zoals jij suggereert bij de scout?
Wat betreft wel of niet crossfire.. tja ik speel op dit moment inderdaad 90% WoW en af en toe nog counter-strike 1.6, maar ik ben zeker wel van plan om nieuwe games te gaan spelen, simpelweg omdat het nu zou kunnen. Als je WoW al op 1 4870 op max zou kunnen draaien, dan zou je zeggen dat je beter die 2x zou kunnen nemen in crossfire (tenzij mijn logica iets over het hoofd ziet). Aan de andere kant vraag ik me af of crossfire in mijn geval wel noodzakelijk is, omdat ik een Samsung T220 ga aanschaffen waarvan de max resolutie 1680x1050 is. Ik weet niet of deze resolutie met 1 4890 goed te spelen is op de nieuwere games?
Jaweltijnn schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:23:
Ik weet niet of deze resolutie met 1 4890 goed te spelen is op de nieuwere games?
Verwijderd
Dat is niet waar:oioioi schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:55:
http://forums.worldofwarc...?topicId=3547803504&sid=1
Where do you anything about WoW not supporting SLI/Crossfire? WoW doesnt have to support it for it to work. As long as the drivers are installed properly and Crossfire is setup correctly, any program will use both video cards. Programs don't access the cards directly, that is handled by the Drivers and Direct X.
Now, is WoW optimized for SLI/Crossfire, that is a different question.
Ja klopt, ik bedoel ook niet dat WoW niet zal werken met Sli/CF, maar het heeft (zo goed als) geen effect, zoals een WoW admin [url=http://forums.worldofwarcraft.com/thread.html;?topicId=3159696302&sid=1[hier[/url] ook schrijft:
Maar zoals hierboven al word gezegd kun je voor WoW ook met een simpele kaart alles draaien, hoewel de complexiteit en resolutie van veel van de textures met de expansions en patches flink omhoog is gegaan sinds de release, en zeker met een paar addons, in drukke raids, met alles op hoog, is een 3 jaar oude computer niet meer genoeg om goede framerates te halen (dit geheel subjectief
).
Ik draai zelf ook SLi, en ik als ik mn 2e kaart aan of uit zet zie ik helemaal geen verschil.WoW will run fine on SLi configurations, but it won't use any advantages such a system would offer.
Maar zoals hierboven al word gezegd kun je voor WoW ook met een simpele kaart alles draaien, hoewel de complexiteit en resolutie van veel van de textures met de expansions en patches flink omhoog is gegaan sinds de release, en zeker met een paar addons, in drukke raids, met alles op hoog, is een 3 jaar oude computer niet meer genoeg om goede framerates te halen (dit geheel subjectief
Verwijderd
Lees dat bericht, je doet dan gewoon iets fout, want daar staat dat het wel werkt.
http://www.yougamers.com/....php?p=819268&postcount=5
http://www.overclock.net/6009547-post15.html
Het verschil is dat je ik meen met SLI het moet forcen en met CF niet. Daarbij moet je wel een GPU bottlenek hebben wil je het zien
.
Ik zou zeggen, zoek het uit, ga kijken wat je moet doen om het werkend te krijgen.'m running with two Radeon x1650's. Crossfire being turned on more than doubles my frame rate.
http://www.yougamers.com/....php?p=819268&postcount=5
http://www.overclock.net/6009547-post15.html
Het verschil is dat je ik meen met SLI het moet forcen en met CF niet. Daarbij moet je wel een GPU bottlenek hebben wil je het zien
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 15:05 ]
Kan je WoW niet in profielen zetten ofzo in de ATI drivers? Zoals bij Nvidia bij 3D settings, kan je een spel of programma selecteren (exe bestand) en afzonderlijk 3D settings instellen, zoals AA of vsync etc.
ik hoop dat ik het hier goed post zo niet sory.
ik wil een nieuwe pc kopen ik had een van deze 2 voor ogen http://www.pixmania.be/be...-core-2-duo-e7500-nv.html
of http://www.pixmania.be/be...henom-ii-x4-ati-rade.html .
nu vind ik niet veel info over ankermann is dat goed spul of eerder slecht want het lijkt me dure dingen die goedkoop staan bij hun.
het komt zonder windows .
en die windows dan instaleren gaat dat vlot is dat enkel taal en datum aanduiden en gaat derest vanzelf ?
zo ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt.
ik wil een nieuwe pc kopen ik had een van deze 2 voor ogen http://www.pixmania.be/be...-core-2-duo-e7500-nv.html
of http://www.pixmania.be/be...henom-ii-x4-ati-rade.html .
nu vind ik niet veel info over ankermann is dat goed spul of eerder slecht want het lijkt me dure dingen die goedkoop staan bij hun.
het komt zonder windows .
en die windows dan instaleren gaat dat vlot is dat enkel taal en datum aanduiden en gaat derest vanzelf ?
zo ik hoop dat iemand me kan helpen alvast bedankt.
Verwijderd
Ik zou er zelf een samenstellen. Dat is veel meer aan je eisen aangepast. Windows installeren, maar daarna moet je drivers ook installeren. Die krijg je wel mee geleverd. Het 2e systeem vind ik iets beter en die is ook sneller dan systeem 1.
is zelf samenstellen niet duurder ?Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:51:
Ik zou er zelf een samenstellen. Dat is veel meer aan je eisen aangepast. Windows installeren, maar daarna moet je drivers ook installeren. Die krijg je wel mee geleverd. Het 2e systeem vind ik iets beter en die is ook sneller dan systeem 1.
en is deze vista de juiste want er zijn blijkbaar zo veel soorten van http://www.hcw.be/p.aspx?p=H6804 .
die drivers komen dus mee gaat dat makelijk of eerder moeilijk ik heb anders altijd een kant en klaar systeem gehad dus ken er niet zo veel van.
maar dit lijkt me goekoper dan een desktop van bv. hp ofzo .
alvast bedankt voor de info Reinman
Zelf samenstellen kan ik sommige gevallen duurder zijn, immers betaal je dan per product en wanneer je een geheel koopt betaal je per compleet systeem. In dat laatste geval is de totaalprijs meestal lager dan de componenten prijs.pplakke schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:07:
is zelf samenstellen niet duurder ?
Echter kun je met zelf samenstellen exact kiezen wat je wilt, dat is dus het hele grote voordeel. Je betaalt dus alleen voor de componenten die je zelf wilt. Wanneer je zelf een systeem samenstelt kun je er ook altijd nog voor kiezen om hem door het bedrijf in elkaar te laten zetten + installeren.
Laat dat dan maar zien want ik heb het nog nooit gezien.Matis schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:14:
[...]
Zelf samenstellen kan ik sommige gevallen duurder zijn
AMD Nieuwsdiscussie
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.
Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.
PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.
Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.
PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.