Ik ben van plan om een nieuw systeem te kopen. Mijn huidige systeem is 2.5 jaar oud (
ATIx1950xt/Intel Core2Duo2.4Ghz). Maar gezien iemand mijn huidige systeem wil overnemen en ik graag naar high end graphics kijk ga ik upgraden!
Sinds ik mijn huidige systeem heb gekocht ben ik er helemaal uit op hardware gebied, dus ik zou graag advies willen vragen. Ik van plan om de BBG over te nemen, maar ik weet niet of ik mainstream of de high end systeem moet nemen en ik zit nog met vele vragen.
Mijn eisen:
Geluidproductie: Stiller is leuk, maar niet als het meer kost
Monitor/Resolutie: HPw2207h & Samsung Syncmaster 930bf, max resolutie is 1680x1050 (
games op de HP)
Prestaties: alles op ultra high, op 1680x1050, maar ik ga geen overbodige kosten maken voor die ene fps meer!
Levensduur: meer dan 2 jaar zonder upgrades, maar ben wel bereidt te gaan inboeten op grafische settings
Budget: max €1600, doel €1000
Gebruik: GAMEN, photoshop/3dsMax bijzaak (
nog nooit gevoel gehad te weinig power te hebben voor photoshop/renders)
Overclocken: Nee, kan ik niet en ik ben te bang dat mijn systeem ontploft
Mijn vragen:
OS: Welk OS zal ik erbij nemen? Huidige OS is winXP, is het verstandig om Vista te kopen of te wachten op Win7? OF kan ik tijdelijk winXP erop zetten totdat Win7 uit is (
Vista sla ik liever over)?
DirectX: DX10.1 of 11 ivm videokaart? Misschien kan ik dit zelf wel beantwoorden, gezien ik nu nog prima met een dx9 kaart mee kan komen? Dus een DX10 kaart is prima?
Geheugen: Met een 32bit OS is het maximale geheugen 3.2GB toch? Of geldt dit alleen voor winXP? Dus dit sluit aan op de vraag welk OS, vista of win7 en 32bit of 64bit?
Voeding: Ik lees dat de BBG voeding problemen kan geven en overkill is, welk eventuele alternatief?
Videokaart: Voorkeur is ATI, maar 1 of 2 kaarten, X2 of crossfire opstelling? Is het voor een 1680x1050 resolutie overkill om X2/crossfire opstelling te hebben?
Moederbord: Huidige systeem had MSI, gaf problemen en binnen 1 week omgeruild voor ASUS. Gevoelsmatig heb ik liever een ASUS mobo, maar welk (
tis een gevoels kwestie, als de MSI prima is leg ik mij erbij neer).
Huidige BBG: Ik ga dus alleen voor de systeemkast, niet de randapparatuur. High-end-gamesysteem van €1800,- min randapparatuur is €1400,-. Haal ik daar de (
naar mijn mening overbodige SSD van af) is het €1200.- euro en dat voor de duurste BBG game systeem. Bij de andere kom ik dan uit op €800,-. Budgetmatig zit ik sowieso goed.
Alvast bedankt voor de hulp, zoals gezegd ben ik er echt helemaal uit qua hardware en vandaar de vele vragen over het huidige BBG voor het (High End) Game Systeem.