Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Geen ervaring mee dus lijkt me niet zo verstandig-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:31:
[...]
Wat ga je met de PC doen?
Ga je ook overklokken?
Verwijderd
[...]
Als je ook nog gaat foto of videobewerken dan zou hem wel degelijk overwegen, maar voor gamen als zwaarste voor de CPU schiet je er nu weinig mee op.
Maar waarom eerst niet 1 videokaart moet het ook wel aan kunnen, kun je altijd later nog een DX11 videokaart kopen.
Zijn een DX10.1 en DX11 GPU te combineren?
SLi/CrossFire bedoel je?Zijn een DX10.1 en DX11 GPU te combineren?
Nee dan.
En wat ga je er allemaal voor zware dingen mee doen, behalve gamen?Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:44:
[...]
Geen ervaring mee dus lijkt me niet zo verstandig
[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 08-07-2009 21:53 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Of dat zoveel winst gaat geven moeten we eerst maar gaan zien. Verder zijn er naar mijn verwachten pas halverwege 2010 wat meer games met DX11 ondersteuning (nog optimistisch denk ik) Alleen Grid is nu aangekondigd om op de PC uit te komen in 2010 met DX11 ondersteuning en dat zal voorlopig wel een van de weinige zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:40:
[...]
Nooit afgaan op 1 review, vooral als ze maar enkele weinig games testen.
Een standaard HD4890 is ongeveer gelijk als een GTX275 en de Toxic zit op het niveau van een GTX285, maar ik weet niet hoelang je met de videokaart wilt doen. Maar de ATi's hebben wel DX10.1 en in DX10.1 en 11 games komt schuiven alle videokaarten van ATi toch wel een stukje op.
HD4870 tegenover de GTX275 en standaard HD4890 die wint van een GTX285 en een OC HD4890 laat een zwaar overgeklokte GTX285 dan in het stof bijten.
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:27:
[...]
Leverbaarheid van de Toxic wordt idd erg slecht, stomme BBG.
We zouden de beurs op moeten, of is dat handelen met voorkennis?
Verwijderd
Nou de aankondigingen voor DX11 games zijn er al genoeg, dus ik denk dat je geen gelijk hebt.gnauw schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:58:
[...]
Of dat zoveel winst gaat geven moeten we eerst maar gaan zien. Verder zijn er naar mijn verwachten pas halverwege 2010 wat meer games met DX11 ondersteuning (nog optimistisch denk ik) Alleen Grid is nu aangekondigd om op de PC uit te komen in 2010 met DX11 ondersteuning en dat zal voorlopig wel een van de weinige zijn.
DX 10.1 is er al en daar zie je het dus al.gnauw schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:58:
[...]
Of dat zoveel winst gaat geven moeten we eerst maar gaan zien. Verder zijn er naar mijn verwachten pas halverwege 2010 wat meer games met DX11 ondersteuning (nog optimistisch denk ik) Alleen Grid is nu aangekondigd om op de PC uit te komen in 2010 met DX11 ondersteuning en dat zal voorlopig wel een van de weinige zijn.

http://www.legitreviews.com/article/944/10/
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 08-07-2009 22:09 ]
AMD Nieuwsdiscussie
jammer dat hier dan weer geen 285OC versie in staat.-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:01:
[...]
DX 10.1 is er al en daar zie je het dus al.
[afbeelding]
http://www.legitreviews.com/article/944/10/
Idd, maar misschien waarschijnlijk haalt de standaard GTX285 nog niet eens de performance van een HD4870 hier en dan zal de GTX285 OC _zeker_ onder een standaard HD4890 blijven.gnauw schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:13:
[...]
jammer dat hier dan weer geen 285OC versie in staat.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 08-07-2009 22:17 ]
AMD Nieuwsdiscussie
In OH al een vraag gesteld ivm de PSU, echter gaf The Mask daar aan dat e.e.a. verbeterd zou kunnen worden t.a.v. het systeem zelf. Graag zou ik vernemen wat dat is...
Bij deze dan ook mijn vraag aan The Mask en evt. anderen wat er beter kan.
Wel wil ik er voor de volledigheid bij vermelden dat het om een allround systeem gaat -waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan- en niet specifiek een game- of videobewerkingssysteem. Van alles wat
Het systeem wat ik op het oog heb:
Behuizing: CoolerMaster CM 690
PSU: OCZ ModXStream Pro, 80+ Modulair, 140mm Fan
Moederbord: ASUS P5Q3
CPU: Intel Core 2 Quad Q9550
CPU Cooler: Scythe Mugen 2
Geheugen: OCZ Reaper HPC 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DDR3 - 1333 MHz
Grafische Kaart: ASUS EN9600GT/HTDI/1 GB DDR3
VGA Cooler: ZALMAN VF1000 LED
1x HDD: Maxtor DiamondMax 22 1 TB (nieuw)
1x HDD: Maxtor DiamondMax 500GB SATA (oud)
1x HDD: Maxtor DiamondMax 160GB SATA (oud)
1x DVD-ROM SATA (nieuw)
1x DVD-RW SATA (nieuw)
1x FDD (nieuw)
1x PCI Linksys Wirelss-G NIC (oud)
Alvast bedankt voor de reactie(s)
Marco
[ Voor 27% gewijzigd door Cyberstorm77 op 08-07-2009 23:07 ]
Gamen, wat voor beeldscherm heb je dan?
Wat ga je nog meer meedoen?
Wat is je budget?
AMD Nieuwsdiscussie
Ook heb ik de lijst met hardware wat aangepast.
Zoals boven aangegeven; ik wil er mee kunnen gamen, maar ook videobewerking etc., het moet echt een allroundertje worden waar ik weer een jaar of 4-5 mee verder kan.
Monitor is een LG L226WTQ-SF 22" @1680x1050
Budget is € 900,-, maar... daar zit wel nog een beetje meer in dan alleen maar deze lijst, maar dat is met name kleiner spul.
[ Voor 18% gewijzigd door Cyberstorm77 op 08-07-2009 23:06 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 174,90 | € 174,90 |
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 13,04 | € 13,04 |
1 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 41,17 | € 41,17 |
1 | OCZ ModXStream Pro 500W | € 56,40 | € 56,40 |
1 | XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 XXX | € 109,54 | € 109,54 |
Importeren | Totaal | € 544,95 |
CPU presteert ongeveer hetzelfde maar moederborden zijn goedkoper en socket 775 is al zo goed als dood.
Moederbord genomen omdat het een goedkope is met ondersteuning voor CrossFire.
Geheugen omdat sneller geheugen in reallife niks uit maakt bij deze CPU.
Videokaart omdat die gewoon een erg goede prijs/prestatie heeft een aardig veel sneller is dan de 9600GT.
AMD Nieuwsdiscussie
Dank je voor je snelle reactie.
Ik heb zelf nooit iets met AMD CPU's gehad, maar zal bovenstaande zeker in overweging nemen.
Heel erg bedankt voor je info!
The devil is in the details.
Volgens mij wel want anders is het geen AM2+ mobo maar een AM2 mobo.Hahn schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:24:
Passen AM3-cpu's nou altijd op AM2+ moederborden? Want wat The_Mask bijvoorbeeld voorstelt is dus een AM3-cpu en een AM2+ moederbord.
AMD Nieuwsdiscussie
ik was van plan om 2x2gb ddr3 1600mhz ocz platinum in men nieuwe systeem met phenom II 955 en zo'n gigabyte mobo van de bbg te stoppen omdat het bijna nix extras kost en mijn mobo het aan kon.
maar nu begrijp ik uit wat er wordt opgeschreven dat ik beter gewoon ddr2 kan nemen omdat het anders instabiliteit kan betekenen voor men gehele systeem?
Volgens mij valt die die vreselijke stilte wel mee: Tweakers: GTX285 en HD 4890 getest onder Vista en Windows 7. Een MSI GTX285 Superpipe is in die test iets stiller dan een reference MSI 4890. Een Sapphire 4890 Toxic zal waarschijnlijk net zo stil zijn, of stiller. GTX285 of 4890 (Toxic) is volgens mij een no-brainer, als je kijkt naar prijs/prestatie. Voor de prijs van die MSI N285GTX Superpipe OC heb je bijna twee 4890's, of makkelijk twee 4870's.gnauw schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 21:15:
Ik weet dat ik de CF van de MoBo niet nodig heb, maar deze was voorradig
Verder zal ik wel kritiek krijgen op de keuze van de nvidia kaart, maar deze is iig bloedsnel en daarbij nog eens vreselijk stil, ik zou nog een 4890 toxic kunnen overwegen, maar deze is langzamer en vreselijk slecht te verkrijgen.
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Wellicht ook uitleggen hoe mensen via RML kunnen posten etc
Er moet veel te veel gevraagd worden zoals wat is je budget, wat doe je ermee, welke resolutie ga je gebruiken, welke spellen wil je spelen, wat zijn je toekomst plannen etc etc
Hierdoor sneeuwt je topic veelal onder met niet nuttige zaken die makkelijk vermeden hadden kunnen worden
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
U vraagt, wij draaienthewizard2006 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:18:
Kan 1 van onze zeer gewaardeerde modjes wellicht even een topic warning maken dat mensen eerst de FAQ
*LET OP* - Wat moet ik kopen
Wellicht ook uitleggen hoe mensen via RML kunnen posten etc
Er moet veel te veel gevraagd worden zoals wat is je budget, wat doe je ermee, welke resolutie ga je gebruiken, welke spellen wil je spelen, wat zijn je toekomst plannen etc etc
Hierdoor sneeuwt je topic veelal onder met niet nuttige zaken die makkelijk vermeden hadden kunnen worden
Verwijderd
En op veel AM2 moederborden kunnen ook nog AM3 processoren. Alleen hebben ze dan een lagere HT bus.-The_Mask- schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 23:32:
[...]
Volgens mij wel want anders is het geen AM2+ mobo maar een AM2 mobo.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
http://www.overclockerscl...d4890_toxic_vaporx/17.htm
Edit: En je kan hem zelf ook nog wel ff overclocken. Zolang je niet aan voltages zit kan er weinig mis gaan
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 10:25 ]
Wat mij opvalt is dat de Toxic beschikt over een "quiet fan" maar als negatief punt wel wat lawaaiig is bij 100% belasting. Bij de Vapor-X is er geen sprake van een "quiet fan" maar is er ook geen sprake van lawaai bij 100% belasting... O_o haha, geinig...Sapphire HD 4890 Toxic
Pros:
•Excellent cooling
•Overclocked performance
•Overclocking ability
•Quiet fan
•Vapor X
•GDDR5 memory
Cons:
•Fan at 100% is audible
Sapphire HD 4890 Vapor-X
Pros:
•Vapor-X cooling
•Excellent temperatures
•Overclocking
•Solid capacitors
•Black Diamond chokes
•4 output types
•Overclocked performance
•GDDR 5 memory
Cons:
•None
Reinman, jij zou gaan voor een Vapor-X wanneer de Toxic een belabberde levertijd heeft?
-- deze persoon heeft nul verstand van OCing...
[ Voor 3% gewijzigd door RustStorm op 09-07-2009 10:29 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Verwijderd
Mja, die had ik ook gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:34:
Ja, zou ik gewoon doen als je hem snel wil hebben. Ik zou als ik jouw was de tekst lezen van de conclusie. Daar kan je veel informatie uit halen. Stil zijn ze allebei. OCed is simpel. Een schuifje een stukje omhoog en testen of op artifacts, schuifje een stukje om hoog test op artifacts, rinse and repeat. Tip: Ati Tray Tools. Die heeft alles in een. Kan je ook automagisch naar de max laten zoeken.
Het overclocken zal ik eventueel nog wel even een studie van maken voor in de toekomst. Denk wel dat wanneer je aan OCing doet, de garantie kwijt is hè? (zoals bij al dit soort aspecten het geval is?) Hmmm, thanks voor al je advies enzo!
Verwijderd
Ik heb mijn systeempje nog maar eventjes bij alternate in elkaar gezet om te kijken of alles goed bij elkaar kon voordat ik naar mijn plaatselijke computerstore ga. Maar bij alternate zeggen ze dit:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 154,70 € 154,70 1 Antec Performance One P183 Zwart € 119,45 € 119,45 1 Cooler Master Real Power M520 € 64,40 € 64,40 1 Gigabyte GA-MA78GM-UD2H € 66,95 € 66,95 1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 41,17 € 41,17 1 Samsung SH-S223F € 18,95 € 18,95 1 Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB € 79,- € 79,- 1 XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX € 134,90 € 134,90 Importeren Totaal € 679,52
De door u gekozen processor ondersteunt de snelheid van het gekozen geheugen helaas niet. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter alleen op de snelheid die maximaal door de processor wordt ondersteund.
ik heb een iets goedkopere x4 processor (AMD Phenom X4 9950 Black Edition) in gedaan want dat scheelde al gauw iets van 40 euro. Maar is dit erg want als ik de x4 940 am2+ erin doe dat heb ik dit nog steeds
Is dit erg? Wat raden jullie aan?
PS, dit heb ik ook als ik een hyperx 1066 ddr2 geheugen in doe.
Verwijderd

De 9950BE is een slechte processor vergeleken met de X4 940. Het is een phenom 1 die niet alleen loei heet word, maar ook nog een stuk langzamer is. Die samenstelling klopt gewoon.
(*) bij 1 dimm per kanaal sowieso.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 13:30 ]
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 11:46 ]
Met een hamer pas allesVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:44:
maar het kan wel gewoon?
Ik vind m wel vrij prijzig, alleen weet ik niet wat er echt daadwerkelijk goedkoper kan.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vindt dit eigenlijk niet de plaats om over webshops te gaan zeuren.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:30:
Daarbij is alternate imho te duur en niet heel erg goed. 4launch, Salland.eu, Azerty zijn beter en goedkoper.

AMD Nieuwsdiscussie
Juist belangrijk dat dit soort dingen worden gemeld imo.-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:03:
[...]
Vindt dit eigenlijk niet de plaats om over webshops te gaan zeuren.
Vermeld er dan bij waarom een bedrijf slecht is.. volgens mij is het een loze uitspraak of persoonlijk wrok of fanboy.
En ik lees ook veel te veel "zou moeten kunnen" en "zou waarschijnlijk moeten werken" en "ik denk wel dat dat moet werken". Heb je lekker veel aan als je een nieuwe PC koopt en je hebt weinig ervaring met computers.
Volgens mij weten mensen of niet waar ze het over hebben of ze hebben het zelf nooit getest en gaan alleen maar af op reviews, die vaak verschillen als hemel en aarde.
Videokaarten ook, koop een videokaart die het beste past bij het spel wat jij het meest speelt. Ik snap de term BBG wel maar geld is ook niet alles en je mag best wat uitgeven aan de PC die jij graag wilt, vind ik.
Iemand meldde dat fanboy niet gewardeerd werd maar volgens mij stikt het hier van de fanboys. Ook mocht ik eerder geen mening meer geven maar volgens mij lees ik hier meer meningen dan ervaringen.
Verwijderd
Daar hebben we de shop survey voor. Dat ie duurder is en een slechte pc builder heeft is voor mij al genoeg en nee ik heb geen wrok tegen Alternate. Heb ik ook wel eens een aanbieding besteld en was lekker snel thuis, maar daarom blijven ze over het algemeen duur.chimo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:31:
[offtopic]Vermeld er dan bij waarom een bedrijf slecht is.. volgens mij is het een loze uitspraak of persoonlijk wrok of fanboy.
Edit: Om er ff feiten bij te zetten:
http://tweakers.net/shopreview/4974/4launch.html
Gem prijs index: 97,2 AS waardering: goed
http://tweakers.net/shopreview/6703/azerty-hardware.html
Gem prijs index: 95,1 AS waardering: goed
http://tweakers.net/shopr...omatisering-b-punt-v.html
Gem prijs index: 97,2 AS waardering: goed
http://tweakers.net/shopreview/156/alternate-nederland.html
Gem prijs index: 102,4% AS waardering: Voldoende
Dat is omdat ik en de mensen die hier zitten niet elk stuk hardware wat wij adviseren in huis hebben. Daarbij hebben de meesten van ons zoveel pc's in elkaar gezet dat je van een heleboel dingen gewoon kan uit gaan. Het probleem is dat niet elk stuk hardware het zelfde is vandaar mogelijk en waarschijnlijk, uitgaande van spec, fabrikanten pagina's, reviews, user ervaringen.En ik lees ook veel te veel "zou moeten kunnen" en "zou waarschijnlijk moeten werken" en "ik denk wel dat dat moet werken". Heb je lekker veel aan als je een nieuwe PC koopt en je hebt weinig ervaring met computers.
Reviews, maar ook de site van de fabriekant. Of verwacht je dat wij alles thuis hebben staan, naast de geldboom?Volgens mij weten mensen of niet waar ze het over hebben of ze hebben het zelf nooit getest en gaan alleen maar af op reviews, die vaak verschillen als hemel en aarde.
Als jij advies komt vragen en iemand zegt je kan het beste dit doen, en jij zegt, nee doe ik niet ik doe dit. Waarom kom je dan advies vragen.Videokaarten ook, koop een videokaart die het beste past bij het spel wat jij het meest speelt. Ik snap de term BBG wel maar geld is ook niet alles en je mag best wat uitgeven aan de PC die jij graag wilt, vind ik.
Het probleem is dat het idd een mening is. Daar worden feiten tegenover gezet. En um ik geef al jaren advies, net als de rest hier. Ik heb weet ik hoe veel pc's in elkaar gezet, uit elkaar gehaald. Net als de rest die hier advies geeft. Dus het is ervaring. Alleen zoals ik eerder aangaf, hebben wij niet elk stuk hardware in huis, niet elk moederbord in handen gehad en getest.Iemand meldde dat fanboy niet gewardeerd werd maar volgens mij stikt het hier van de fanboys. Ook mocht ik eerder geen mening meer geven maar volgens mij lees ik hier meer meningen dan ervaringen.[/offtopic]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 13:16 ]
1 | Cooler Master Gladiator 600 Zwart | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Cooler Master Real Power M700 | € 92,94 | € 92,94 |
1 | Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Samsung SH-S223F | € 18,95 | € 18,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Samsung Syncmaster 2433BW | € 218,- | € 218,- |
1 | XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX | € 134,90 | € 134,90 |
Importeren | Totaal | € 897.57 |
Maar ik heb begrepen dat de videokaart lastig te krijgen is, ik heb in principe een budget van 1000 euro (zit wel wat rek in als het echt helpt). Ik zal de pc vooral gebruiken om te photoshoppen, indesign en wat gamen. Zoals je ziet heb ik de goedkopere versie van deze monitor genomen omdat het identiek is behalve dan verstelbaarheid, maar als er betere monitors zijn voor gamen/fotobewerking sta ik er ook open voor.
Ik heb begrepen dat de glazenbol kapot is
Alvast bedankt voor jullie comments, jullie zijn te gek dat jullie zoveel mensen helpen met keuzes maken
ps. Dit wordt de eerste keer dat ik een computer zelf in elkaar zet
pps. Ja ik koop ook een BBG multimedia pc voor m'n ouders, dus dit is apart.
Verwijderd
Is er geen andere versie te krijgen die niet zo'n stille cooler heeft?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:47:
De HD4890 Toxic is lastig te krijgen. De HD4870 valt wel mee. Je zou nog kunnen bezuinigen en er een 620M in te zetten. Die is ook erg stil en een stuk goedkoper.
en dan een 3th party cooler der op zetten die wel stil is?
beter wat duurder dan niet te krijgen he.
wanneer is de HD4890 eigenlijk uitgekomen?
Verwijderd
Euh... paar maand terug... launch: Apr 2, 2009
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 13:02 ]
Verwijderd
Ik heb een vrijwel soortgelijk systeem, en had ook problemen met het verkrijgen van de videokaart. Ik weet dat ze bij digitique deze kaart van XFX nog 1 van hebben. Maar ik wilde crossfire, dus ben voor de 4870 van Sapphire gegaan. Eigenlijk zelfde prijs, alleen niet overgeclocked.seven37 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:45:
Na 4 jaar op een laptop te hebben gegamed en gephotoshoped heb ik de knoop door gehakt en ga ik een pc kopen. Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer, ik heb deze hele thread 2x door gelezen en kan nog steeds niet een beslissing maken. Ik heb nu dit staan:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 174,90 € 174,90 1 Cooler Master Gladiator 600 Zwart € 49,99 € 49,99 1 Cooler Master Real Power M700 € 92,94 € 92,94 1 Gigabyte GA-MA790X-UD4 € 89,95 € 89,95 1 Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G € 47,95 € 47,95 1 Samsung SH-S223F € 18,95 € 18,95 1 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 69,99 € 69,99 1 Samsung Syncmaster 2433BW € 218,- € 218,- 1 XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX € 134,90 € 134,90 Importeren Totaal € 897.57
Maar ik heb begrepen dat de videokaart lastig te krijgen is, ik heb in principe een budget van 1000 euro (zit wel wat rek in als het echt helpt). Ik zal de pc vooral gebruiken om te photoshoppen, indesign en wat gamen. Zoals je ziet heb ik de goedkopere versie van deze monitor genomen omdat het identiek is behalve dan verstelbaarheid, maar als er betere monitors zijn voor gamen/fotobewerking sta ik er ook open voor.
Ik heb begrepen dat de glazenbol kapot ismaar ik zou wel graag willen dat het systeem een beetje future proof is.
Alvast bedankt voor jullie comments, jullie zijn te gek dat jullie zoveel mensen helpen met keuzes maken
ps. Dit wordt de eerste keer dat ik een computer zelf in elkaar zet
pps. Ja ik koop ook een BBG multimedia pc voor m'n ouders, dus dit is apart.
Denk dat dat voor jou ook wel een redelijke keus zou zijn.
1 | BenQ G2400WD | € 211,75 | € 211,75 |
1 | Cooler Master Scout Zwart | € 78,30 | € 78,30 |
1 | Corsair TX750W | € 98,- | € 98,- |
1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 106,- | € 106,- |
1 | OCZ Platinum OCZ3P16004GK | € 68,46 | € 68,46 |
1 | Samsung SH-S223F | € 18,95 | € 18,95 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
1 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | € 184,94 | € 184,94 |
Importeren | Totaal | € 1.043,53 |
ik wil uiteindelijk miss nog gaan upgraden naar een 2e videokaart.
mijn vragen waren:
Past het allemaal (zonder hamer
Is het waarschijnlijk dat er problemen ontstaan?
(EDIT: zoals dat probleem met het geheugen uit de bbg wat ik niet helemaal snapte)
Zijn er onderdelen van dezelfde kwaliteit maar dan goedkoper?
Verwijderd
Verder ziet het er wel goed uit hoor
ja, dat had ik gelezen. maar daar leef ik dan maar mee. aangezien het wel de snelste is en niet een hele dure.extraordinare schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:08:
alleen de levertijd van de radion is een probleem... maar dat had je vast wel gelezen
dan stel ik dat wel ff in en 4 dimms was ik nog niet van plan te gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 18:10:
Het probleem met het geheugen is dat het waarschijnlijk niet standaard op de juiste snelheid draait. Kwestie van instellen. Qua problemen schijnt dat 1333mhz in 4 dimms problematisch kan zijn.
Verwijderd
Ik weet nu eigenlijk niet of ik moet gaan voor een i7 systeem, of een systeem met een Core2 Q9550 erin. Qua kosten scheelt het me zo'n 160 euro. Nu is mijn vraag: is de extra performance die 160 euro waard? (deze 160 euro is inclusief upgrade van 4G ddr2 naar 6G ddr3) Het geld wat ik eventueel over zou houden, zou ik kunnen besteden aan een full HD monitor, wat anders met mijn budget niet nodig is.
Bij voorbaat dank!
En als het geld het waard is is aan jouw, ben je bijvoorbeeld professioneel bezig met Photoshop dan is misschien een Core i7 wel het overwegen waard. Maar gebruik je het alleen om rode ogen bij je huis/tuin en keuken foto's weg te halen. Lijkt het me wat overdreven.
AMD Nieuwsdiscussie
Is de hd 4890 Vapor-x een goed alternatief?
Edit: de hd 4890 toxic en het mobo gigabyte xxx-ud4 staan beide op verwachte levertijd onbekend
[ Voor 16% gewijzigd door Drizzy op 09-07-2009 19:25 ]
Verwijderd
Maar is het niet handig om de mogelijkheid te hebben om het geheugen te upgraden? Ik wil eigenlijk wel zo lang mogelijk met deze pc gaan doen dus dan zou het handig zijn als ik alleen wat nieuwe modules hoefde te halen bijvoorbeeld. En ik zou nu meteen aan de maximale 4G 1200mHz zitten... is dat voorlopig voldoende?
Die i7 is eigenlijk wel belachelijke overkill voor mij op dit moment denk ik, maar ik probeer ook aan de toekomst te denken en bij mijn gespit door het computerbos heb ik me toch vooral geörienteerd op i7 systemen... De rest en de voor/na-delen ervan tov i7 heb ik niet zo heel goed naar gekeken

Waarom zou je snel geheugen nemen prestatiewinst zie je alleen in enkele benchmarks en niet in reallife.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:27:
En ik zou nu meteen aan de maximale 4G 1200mHz zitten... is dat voorlopig voldoende?
Waar je wel wat aan kan hebben is 8GB (goedkoop) langzamer geheugen.
Zoiets bijvoorbeeld:
1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition | € 154,70 | € 154,70 |
1 | Cooler Master Hyper TX3 | € 13,04 | € 13,04 |
2 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 41,17 | € 82,34 |
Importeren | Totaal | € 340,03 |
Tegenover dit:
1 | Asus P6T SE | € 163,99 | € 163,99 |
1 | Intel Core i7 920 | € 222,95 | € 222,95 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 87,30 | € 87,30 |
Importeren | Totaal | € 506,48 |
[ Voor 107% gewijzigd door -The_Mask- op 09-07-2009 19:44 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Nu maar hopen...
Dus het gaat voor mij dus totaal al zeker 5 weken duren voordat ik mijn systeem binnen heb...beetje jammer.
Verwijderd
Maar ik denk dat ik het al weet, ik ga toch voor een intel, maar dan wel de Q9550, aangezien ik toch wel een intel systeempje wil. Kan ik mooi een samsung P2250 erbij kopen
Of is dat echt heel erg dom?
Ja inderdaad, ik heb het net op tijd gezien. Maar bij mij zijn er 3 producten waarvan de levertijd onbekend zijn jammer genoeg. Wel even teleurstellend als je je nieuw systeempje redelijk vlug wil monterenstue schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:40:
Ik heb trouwens ook de Toxic besteld bij Azerty, al zo'n 2,5 week geleden. Deze week druk gemailed met Azerty, en na bellen met de leverancier hebben ze mij verteld de Toxic 22 of 23 juli binnen te hebben.
Nu maar hopen...
Dus het gaat voor mij dus totaal al zeker 5 weken duren voordat ik mijn systeem binnen heb...beetje jammer.
Dus ga ik zoeken naar alternatieven (terwijl ik wacht) die evengoed zijn als de huidige.
de 3 producten waarover ik spreek:
- Het moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4
- De grafische kaart: Sapphire RADEON HD 4890 TOXIC
- De dvd-brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q
Verwijderd
Tis jouw geldVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:52:
Heb je alweer een goed punt![]()
Maar ik denk dat ik het al weet, ik ga toch voor een intel, maar dan wel de Q9550, aangezien ik toch wel een intel systeempje wil. Kan ik mooi een samsung P2250 erbij kopen
Of is dat echt heel erg dom?
Yep!Drizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:16:
Is de hd 4890 Vapor-x een goed alternatief?
Deze is ook bij vele webshops moeilijk te krijgen, maar een alternatief is: Sony AD-7240SDrizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:56:
- De dvd-brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q[/sub]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
In plaats van de UD4 kan je de UD4P nemen, die is maar iets duurder. Ik heb dat bordje afgelopen maandag besteld en dinsdag was ie al binnenDrizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 19:56:
[...]
Ja inderdaad, ik heb het net op tijd gezien. Maar bij mij zijn er 3 producten waarvan de levertijd onbekend zijn jammer genoeg. Wel even teleurstellend als je je nieuw systeempje redelijk vlug wil monteren
Dus ga ik zoeken naar alternatieven (terwijl ik wacht) die evengoed zijn als de huidige.
de 3 producten waarover ik spreek:
- Het moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4
- De grafische kaart: Sapphire RADEON HD 4890 TOXIC
- De dvd-brander: Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q
Verwijderd
Maar in prijs verschilt het ongeveer 50 á 60 euro in totaal. En volgens mij komt de Q9550 toch wel wat beter uit de bus bij de meeste benchmarks?(die overigens niet schijnen te kloppen
Dan zou ik voor de i7 gaan want die heeft een nieuwere socket dan de quad core.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:12:
Maar heel eerlijk geil ik ook gewoon een beetje op intel. Dus vandaar denk ik.
Verwijderd
Ik las trouwens een stuk dat de AMD's snappier aanvoelen dan de intel's qua quad core. Iets met micro stuttering, maar ik kan het niet weer vinden, dus hou me daar nog niet aan(lees: Als iemand dat stukkie ook kan vinden! Ik ga nog ff zoeken). Found: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17971880
Quote:
Originally Posted by anand
During testing, the Intel systems would generate minimum frame rates at this resolutions about 23~24fps on a couple of runs and then jump to their current results on the others. We noticed this in game play also; the Intel systems would hitch and pause at times. We would shutdown the game, clear the prefetch folder, and reboot. The game would operate fine in the next series of testing although we still had stuttering in intensive ground scenes at times. We tried new images, different CPUs, memory changes, and the Sapphire HD 4870 cards with the same results. The Phenom II 940 had extremely stable frame rates in each test and action was very fluid during game play.
Quote:
After playing through the several levels on each platform, we thought the Phenom II 940 offered a better overall gaming experience in this title than the Intel Q9550 based on smoother game play. It is difficult to quantify without a video capture, but player movement and weapon control just seemed to be more precise. Of course, if you have the funds, we would recommend the i7 platform for best possible performance.
Quote:
The Phenom II is slightly ahead of the Q9550 when overclocked although it is at a 7% clock speed disadvantage. We have noticed the CryEngine 2 will respond to improved memory bandwidth and latencies as we clock up the processors. The i7 holds a 14% advantage in average frame rates while the Phenom II once again impresses us with the best minimum frame rates when overclocked. However, not having a 20fps minimum frame rate is a disappointment with our multi-GPU setups. The NVIDIA 260/285 solutions scale better in SLI than the ATI HD 4870 products. We hope that ATI can improve their drivers for this game.
Now that we have discussed the numbers, what about game play experience? As we alluded to earlier, the Intel platforms had problems with minimum frame rates throughout testing, not just in the benchmarks, but also during game play in various levels and on-line. We have not nailed it down yet, but we have noticed this problem consistently. In the meantime, the Phenom II X4 940 had rock solid frame rates and offered the smoothest game play experience.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 20:29 ]
Verwijderd
Die slechte ervaring van mij is trouwens de computer van m'n pa. Kant en klaar amd systeempje van hp. Ook al weer een jaar of 2 oud, maar echt belachelijk instabiel en voelt op een of andere manier heel instabiel aan. Mijn ouwe pentium 4 werkt zelfs beter. Zal dus ook wel niet aan de hardware liggen, maar eerder aan de software...
Maar ik kijk even wat en in ieder geval bedankt voor de reacties
Verwijderd
Net even vergeleken en het scheelt zo'n 90 Mhz Clock Speed. Denk niet dat dit veel uitmaakt, maar is de vapor-x evenstil als ze van de toxic beweren?XTREEMRaGE schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:04:
[...]
Yep!
[...]
Deze is ook bij vele webshops moeilijk te krijgen, maar een alternatief is: Sony AD-7240S
@Greenlizzard: had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik ook ddr3 geheugen nemen.
Ik denk dat Azerty Hardware om de 2 maanden een aanzienlijk aantal bestellingen binnenkrijgt
De Toxic schijnt toch aardig stiller te zijn.Drizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:35:
[...]
Net even vergeleken en het scheelt zo'n 90 Mhz Clock Speed. Denk niet dat dit veel uitmaakt, maar is de vapor-x evenstil als ze van de toxic beweren?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
http://www.guru3d.com/art...c-hd-4890-vaporx-review/6* At IDLE the cooler can hardly be heard. Roughly 39 dBA
* When the GPU reaches higher temperatures during gaming the fan will start to rotate at roughly 1900 RPM. It creates more airflow, but really inaudible airflow. We measured that level at roughly 40 dBA. And that's just perfect.
Anders toch deze cooler er op?
Maakt het geheel wel weer duurder, maar zeker stiller
Alleen denk ik niet mogelijk met 2 kaarten, want waar laatje al die heatpipes..
Mocht het tegenvallen kan je altijd stiller met deze.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
Waarom zou je als de vapor-x als heel erg stil word af gedaan?
En als je geen vapor-x of toxic kan krijgen door de slechte leverbaarheid atm
pricewatch: Asus EAH4890/HTDI/1GD5
Loopt standaard, maar je kan het voltage aanpassen met een tooltje dat er bij zit en dan krijg je hem sowieso op 960Mhz.
Met een beetje geluk ook nog wel op 990-1000.
Is goed leverbaar bij de eerste in het pw rijtje(op databyte na).
Ziet er naar mijn mening ook nog eens beter uit en heeft custom koeling die volgens asus stil is:
http://www.asus.com/produ...gXQ8xJkV4odiKM&templete=2
[ Voor 16% gewijzigd door mzq6600 op 09-07-2009 21:26 ]
inderdaad het wordt wel die vapor-x ipv de toxic. Ook al had ik mijn zinnen al op de toxic gezetVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
Waarom zou je als de vapor-x als heel erg stil word af gedaan?
Verwijderd
Nee, ik doel op dit moederbord: Gigabyte GA-MA790X-UD4P , daar gaat DDR2 inDrizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:35:
[...]
@Greenlizzard: had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik ook ddr3 geheugen nemen.
De XFX is je goedkoopste optie:Edmin schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:53:
Punt is dat lang niet alle 4890's de 1GHz halen. Ik heb het met de mijne nog niet geprobeerd, omdat de koeler eraf ligt. Je kunt ze wellicht in de pw opzoeken.
pricewatch: XFX Radeon HD 4890 Black Edition
Verwijderd
Sja, je kan een asus nemen met de software die voltage hoger toelaat. Dan is je kans groter om 1GHz te halen(moet je ff googlen welke dat software allemaal kunnen, volgens mij kunnen niet asus het ook). Zoals Ed zegt. Niet elke RV790 gaat 1Ghz halen. Maar gewoon een goedkope halen en daar een betere koeler op monteren, vingers kruisen en overclocken moet je denk ik wel een eind komenVerwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:50:
Is er eent HD4890 zonder extra's of geweldige koeler met 900-1000 Mhz voor goedkoop? Of is het mogelijk de bios te flashen van welk willekeurig 4890 dan ook op een andere 4890 (van een ander merk ook misschien)? Ik denk dat het ook een optie voor de echte tweakers kan zijn om een cheap 4890 te kopen, een Accelero Twin Turbo of S1 Rev. 2 met 2 standaard zeer stille fans te nemen en 1Ghz erop te flashen. Heb je ook geen probleem dat het bij load veel geluid maakt en is hij altijd stil en koel.
@Ed: Die is ook niet te krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:01 ]
Hier bij gamekings(niet al te prof in oc'en;)) wordt er 980/4600 stabiel gehaald met asus, is een stille goed oc-bare kaart die ook nog eens leverbaar is:
http://www.gamekings.tv/i...re-woensdag-asus-eah4890/
De meeste mensen krijgen hem idd niet op 1Ghz, want ze kunnen het voltage niet aanpassen, asus;)
@Gamesua:
Als je dat allemaal bij elkaar op gaat tellen dan kun je beter 2x4870 nemen;)
[ Voor 7% gewijzigd door mzq6600 op 09-07-2009 22:03 ]
Verwijderd
Christian_Ku in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:03 ]
Drizzy schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:35:
[...]
Net even vergeleken en het scheelt zo'n 90 Mhz Clock Speed. Denk niet dat dit veel uitmaakt, maar is de vapor-x evenstil als ze van de toxic beweren?
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:38:
* At IDLE the cooler can hardly be heard. Roughly 39 dBA
* When the GPU reaches higher temperatures during gaming the fan will start to rotate at roughly 1900 RPM. It creates more airflow, but really inaudible airflow. We measured that level at roughly 40 dBA. And that's just perfect.
http://www.guru3d.com/art...c-hd-4890-vaporx-review/6
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Sowieso de hele videoreview is wel laag. Inplaats van GDDR5, DDR5 een paar keer zeggen. En met Voltage Tweak kun je de spanningen van het PCIe slot en de 6 pins PCIe connector verhogen.mzq6600 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:00:
Hier bij gamekings(niet al te prof in oc'en;))
http://www.gamekings.tv/i...re-woensdag-asus-eah4890/

En daarna: Wat is het verschil tussen spanning en watt?
Ehhh: Dat is spanning en watt is vermogen dacht ik.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 09-07-2009 22:15 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 22:54 ]
Verwijderd
-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:10:
[...]
Sowieso de hele videoreview is wel laag. Inplaats van GDDR5, DDR5 een paar keer zeggen. En met Voltage Tweak kun je de spanningen van het PCIe slot en de 6 pins PCIe connector verhogen.
En daarna: Wat is het verschil tussen spanning en watt?
Ehhh: Dat is spanning en watt is vermogen dacht ik.
Pff, ik haal zelfs meer punten met m'n GTX260 en dan is ie niet eens oc'ed...
Met je "loopt er rondjes omheen"
Verwijderd
Whatever..Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:19:
3Dmark zegt ook niet zo veel over echte game prestaties. Daarbij laten ze de GPU en CPU score niet los zien. Nvidia krijgt een niet bestaand voordeel van PhysX bij de CPU.
Sorry, moest het ff kwijt maar goed, genoeg fanboyism, back ontopic!
Oh en wie 1800 wil besteden
1 | Cooler Master Real Power M850 | € 132,24 | € 132,24 |
1 | Gigabyte GA-EX58-UD5 | € 214,- | € 214,- |
1 | Gigabyte GV-N295-18IH-B | € 417,02 | € 417,02 |
1 | Intel Core i7 950 | € 483,42 | € 483,42 |
1 | LG GGW-H20L | € 162,50 | € 162,50 |
1 | OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK | € 95,30 | € 95,30 |
2 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 79,- | € 158,- |
Importeren | Totaal | € 1.722,43 |
Blazuh!
[ Voor 79% gewijzigd door chim0 op 09-07-2009 23:26 ]
Begint bijna op spammen te lijken wat je doet.

Dit is een BBG niet een: 'ik koop te dure onderdelen en heb toch niet goede performance topic'
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3539&p=7
en weer een systeem voor niemand.
Haha, mooi verhaal! Er wordt hier niks anders dan AMD en ATI gespamd en alles, maar dan ook alles, wat daar buiten valt wordt onmiddelijke afgestraft en afgekraakt en dan spam ik..-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:29:
[...]
Begint bijna op spammen te lijken wat je doet.
Dit is een BBG niet een: 'ik koop te dure onderdelen en heb toch niet goede performance topic'

Niet goede performance? Dat systeem veegt je AMD en ATI van de kaart.

Mja, dat is de 275 ik heb het over de 295...Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:32:
Dit is wat een van de grootste een meest gerespecteerde techsites er over schrijft:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3539&p=7
en weer een systeem voor niemand.
En het is wel voor iemand, iemand die 1800 euro wil besteden aan een dikke bak.

Weltrusten heren en een fijne avond!
Verwijderd
Waar is de persoon die vraagt om een systeem van 1800 zonder monitor en randapps? ik zie hem niet. Laten we hem gaan zoeken. Is dat geen leuk idee
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 23:47 ]
OK! Maar mag ik eerst een ijsje?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:42:
Laten we hem gaan zoeken. Is dat geen leuk idee
Verwijderd
over geldbomen gesproken. Hij veegt de vloer aan met het amd ati systeem dat mag ie ook wel, want je betaald een keer zo veel.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 23:50 ]
Nee, voor dat geld erg slecht. Neem dit bijvoorbeeld:
1 | Asus P6T | € 197,50 | € 197,50 |
1 | Cooler Master Real Power M850 | € 132,24 | € 132,24 |
1 | Intel Core i7 920 | € 222,95 | € 222,95 |
1 | LG GGW-H20L | € 162,50 | € 162,50 |
1 | OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK | € 95,30 | € 95,30 |
2 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 79,- | € 158,- |
3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | € 184,94 | € 554,82 |
Importeren | Totaal | € 1.615,50 |
Goedkoper en zou systeem heeft geen enkele kans.
Maar ja heeft toch geen zin om hier over te discuseren want je zult geen gek vinden die dit gaat kopen en als die al komt raad ik het hem wel af.
AMD Nieuwsdiscussie
Ah joh, doe je toch een ATI ijsje? Die is tenminste BBG!Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:47:
Nee die moet je zelf kopen, ik heb geen geldboom. Edit: Is het niet tijd voor je bedje?
En idd tijd voor bedje maar eerst een peukie.
Sorry hoor jongens, niks persoonlijks maar heb weer een bui. Zal weer ontopic posten vanaf nu, ALS ik iets nuttigs te melden heb. Heb zelf ook geen geldboom hoor maar 't ziet er zo geil uit zo'n RML'etje van een duur systeem.
Verwijderd
Ik zie ruimte voor nog een SSD er bij
Nee, mijn ATI ijsje eet ik zelf op. Tot ie op is of er een lekkerder ijsje zich aandoet(misschien wel een nvidia ijsje, of hell een intel ijsje. Zolang het maar value for money is )chimo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:54:
[...]
Ah joh, doe je toch een ATI ijsje? Die is tenminste BBG!
En idd tijd voor bedje maar eerst een peukie.
Sorry hoor jongens, niks persoonlijks maar heb weer een bui. Zal weer ontopic posten vanaf nu, ALS ik iets nuttigs te melden heb. Heb zelf ook geen geldboom hoor maar 't ziet er zo geil uit zo'n RML'etje van een duur systeem.
Sja, als jij er zo 'geil' van word, zou je dat alsjeblieft dan in je eigen privé sfeer kunnen doen? Ik ben een beelddenker.
[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 00:00 ]
Niet slecht maar wel teringherrie.-The_Mask- schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:51:
[...]
Nee, voor dat geld erg slecht. Neem dit bijvoorbeeld:
# Product Prijs Subtotaal 1 Asus P6T € 197,50 € 197,50 1 Cooler Master CM 690 Zwart € 59,95 € 59,95 1 Cooler Master Real Power M850 € 132,24 € 132,24 1 Intel Core i7 920 € 222,95 € 222,95 1 LG GGW-H20L € 162,50 € 162,50 1 OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK € 95,30 € 95,30 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24 € 32,24 2 Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB € 79,- € 158,- 3 XFX Radeon HD 4890 Black Edition € 184,94 € 554,82 Importeren Totaal € 1.615,50
Goedkoper en zou systeem heeft geen enkele kans.
Maar ja heeft toch geen zin om hier over te discuseren want je zult geen gek vinden die dit gaat kopen en als die al komt raad ik het hem wel af.
Maar dan neem ik op mijn tijd weer twee 295's
Moet er twee hebben in RAID0, dan wordt het best prijzig.
Dit is ook niet de meest extreme, dan moet je een Rampage nemen, i7 975, 12GB, SSD idd en twee of drie 295's
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.
Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.
PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.