[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.797 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chimo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de gameprestaties hoger worden als je processor sneller is, is toch logisch? Omdat sommigen zeiden dat 200Mhz niet uitmaakt maar ik merk het wel. Zou ook raar zijn als je niks merkte, dan hoeven er ook geen snellere processoren te bestaan, toch?
Dat er verschil in zit is logisch, alleen is dat verschil niet altijd even groot. En als dat kleine beetje verschil een hoop kosten met zich meebrengt is het niet erg rendabel om dat dan te nemen uiteraard, tenzij "geld geen rol speelt" oid.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06-2022
Hallo,
Ik heb een paar dagen besteed aan het lezen van jullie forum en hoopte daarbij wijzer te worden. Op het laatst zag ik helaas door de bomen het bos niet meer. Mijn laatste systeem heb ik alweer 5 jaar geleden in elkaar gezet (dus ik hoop dat ik de nieuwe uitdaging weer aankan :? )

Hopelijk kunnen jullie me op de valreep nog bijstaan met een paar wijze tips... anders wordt het dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Cooler Master Real Power M620€ 78,54€ 78,54
1Iiyama ProLite E2407HDSV-1€ 168,62€ 168,62
1Intel Core i7 920€ 224,01€ 224,01
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 186,76€ 186,76
1Lancool DragonLoad K PC-K62 Zwart€ 99,95€ 99,95
1Logitech G11 Gaming Keyboard€ 57,16€ 57,16
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,95€ 32,95
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 101,44€ 101,44
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 87,83€ 87,83
1Samsung SH-S223F€ 16,64€ 16,64
1Sapphire HD 4890 Toxic€ 204,95€ 204,95
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
ImporterenTotaal€ 1.529,09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
chimo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat de gameprestaties hoger worden als je processor sneller is, is toch logisch? Omdat sommigen zeiden dat 200Mhz niet uitmaakt maar ik merk het wel. Zou ook raar zijn als je niks merkte, dan hoeven er ook geen snellere processoren te bestaan, toch?
Je gameprestaties worden niet hoger, je fps zal pcies hetzelfde zijn.
Het is ook helemaal niet raar dat er niets verandert als de bottleneck ergens anders zit.
enige wat zou kunnen verbeteren is misschien laadtijd van de game, maar die is meestal beperkt door de hdd.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Powrskin schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:00:
[...]

Je gameprestaties worden niet hoger, je fps zal pcies hetzelfde zijn.
Het is ook helemaal niet raar dat er niets verandert als de bottleneck ergens anders zit.
enige wat zou kunnen verbeteren is misschien laadtijd van de game, maar die is meestal beperkt door de hdd.
Ik zie toch echt verschil in frames in dezelfde game op dezelfde plek met standaard snelheid en na overklok. OK, is misschien 5 tot 10fps meer maar het is er wel en geloof me, met een onboard 8200 ben je daar echt wel blij mee. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De belangrijkste vraag wat wil je er mee doen?
Moet die goed upgradebaar zijn voor een normale prijs?
Overklokken?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

De belangrijkste vraag wat wil je er mee doen?
Moet die goed upgradebaar zijn voor een normale prijs?
Overklokken?
Hey, bedankt voor snelle reactie! Als ik terugkijk naar mijn laatste systeem heb ik eigenlijk nooit meer geupgrade en ook nooit overgeklokt.
Ik wil in principe een stabiele gamecomputer waar ik ook een op kan programmeren.
Er zullen dus ook een of meer databases (servers) op gaan draaien en een paar ontwikkelomgevingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

FastHarry schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:15:
[...]
Hey, bedankt voor snelle reactie! Als ik terugkijk naar mijn laatste systeem heb ik eigenlijk nooit meer geupgrade en ook nooit overgeklokt.
Ik wil in principe een stabiele gamecomputer waar ik ook een op kan programmeren.
Er zullen dus ook een of meer databases (servers) op gaan draaien en een paar ontwikkelomgevingen...
De pc die je hebt voorgesteld is ongeveer de snelste pc die je nu kan nemen (oke, je kan íets sneller voor een belachelijke meerprijs). Ziet er op alle onderdelen goed uit, al zou je ook met een mindere voeding kunnen (500W is al ruim genoeg voor deze pc, als je geen gekke dingen gaat doen of meerdere grafische kaarten erin wilt later).

Voor gamen is een phenom II trouwens net zo goed en wat goedkoper. Voor de overige taken is een i7 wel sneller maar doet een phenom II het ook niet slecht, al weet ik niet hoe zwaar je server- en programmeerwerk is.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 24-08-2009 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
bwerg schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:21:
[...]

De pc die je hebt voorgesteld is ongeveer de snelste pc die je nu kan nemen (oke, je kan íets sneller voor een belachelijke meerprijs). Ziet er op alle onderdelen goed uit, al zou je ook met een mindere voeding kunnen (500W is al ruim genoeg voor deze pc, als je geen gekke dingen gaat doen of meerdere grafische kaarten erin wilt later).
Tof, dat geeft me dat in ieder geval weer een zeker gevoel! Ik heb me de laatste dagen gek gesurft! Vooral de uiteindelijke doorslag voor de merken die erin staan. Je hebt dus zoiets van ... staan laten die wish list en bestellen? Geen enkel merk of type meer wijzigen. Dit is echt mijn maximum budget (eigenlijk zit ik er alweer overheen ;( )!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Moet ik eerlijk zeggen dat ik de scherm en kast niet ken :P maar de kast ziet er wel profi uit (mag ook wel voor 100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Als je wat geld wilt besparen kan je gemakkelijk die SSD laten zitten en het voor nu doen met de snelle WD black harde schijf. Als die ssd's in prijs dalen kan je ze er altijd inzetten, je systeem werkt toch wel zonder SSD. Scheelt je weer 190 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastHarry schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:26:
Dit is echt mijn maximum budget (eigenlijk zit ik er alweer overheen ;( )!!
Tja over een maand heb je ook socket 1156 van Intel en DX11 videokaarten van ATi, dus als je tijd hebt? :p
Ben je goedkoper uit en sneller of 1 van twee.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
SgtCaffran schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:37:
Als je wat geld wilt besparen kan je gemakkelijk die SSD laten zitten en het voor nu doen met de snelle WD black harde schijf. Als die ssd's in prijs dalen kan je ze er altijd inzetten, je systeem werkt toch wel zonder SSD. Scheelt je weer 190 euro!
Daar zit ik dus ook nog even over te twijfelen. Waarschijnlijk kosten die dingen over een maand al een stuk minder. Alleen zit ik dan natuurlijk weer met een nieuwe installatie? Windows, applicaties, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
O en zie dat je een bijna niet leverbare DVD brander hebt genomen en een monitor die alleen maar een VGA aansluiting heeft.
Dat zijn nog twee dingen die ik zou veranderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:42:
O en zie dat je een bijna niet leverbare DVD brander hebt genomen en een monitor die alleen maar een VGA aansluiting heeft.
Dat zijn nog twee dingen die ik zou veranderen.
Nou zeg, jij bent echt op de hoogte! De DVD brander had ik al gewijzigd in de B versie, maar dat van de monitor had ik ook niet in de gaten (ik vroeg me al af waar het verschil in zat met één letter verschil en iets van 40 euro).
Wellicht weet je dit ook. Ik had me ook al georiënteerd op wat er komen zou. Die Socket 1156 is toch alleen maar een budget socket he? Om naast de I7 ook nog budgetsysteem te kunnen aanbieden die een beetje presteren? Of zit ik helemaal mis?
En die 4890 schijnt toch ook een behoorlijk goed prijs/prestatie score te hebben. Moet ik daar dan toch mee wachten op die DX11 kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastHarry schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:49:

Die Socket 1156 is toch alleen maar een budget socket he?
Nee socket 1156 wordt mainstream en socket 1366 wordt super high-end waarschijnlijk alleen nog voor server mobo's of mensen met een erg diepe beurs. Snelste socket 1156 CPU's zijn ook gewoon sneller dan een Core i7 920.
Om naast de I7 ook nog budgetsysteem te kunnen aanbieden die een beetje presteren? Of zit ik helemaal mis?
Geen idee snap je niet helemaal. ;)
En die 4890 schijnt toch ook een behoorlijk goed prijs/prestatie score te hebben. Moet ik daar dan toch mee wachten op die DX11 kaarten?
Je moet niks en de HD4890 heeft idd en mooie prijs/prestatie verhouding maar met de DX11 kaarten zullen nog net wat beter zijn waarschijnlijk. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:39:
[...]

Tja over een maand heb je ook socket 1156 van Intel en DX11 videokaarten van ATi
Puur ter info, is het dan handig om nu een BBG te kopen met een AMD en een HD4890? Zit de helft dadelijk te huilen dat zijn/haar buurman een glimmend nieuwe Intel en DX11 kaart heeft en hij met een nieuw systeem van een paar maanden oud zit, die dan al "oud" is. Is natuurlijk niet waar want met die AMD + HD4890 kan je ook wel vooruit maar het idee alleen dat als je ff had gewacht. Ik snap dat die Intel en DX11 kaarten misschien ook in een BBG zullen komen, als ze echt verkrijgbaar worden en het is waard.

Maarja, aan de andere kant, computers.. je blijft ermee bezig. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:55:
Maarja, aan de andere kant, computers.. je blijft ermee bezig. :N
Blijft toch altijd zo, alles wat je vandaag koopt is morgen verouderd. ;)

Maar ja imo heeft wachten op DX11 en Socket 1156 wel zin aangezien we nu vlak voor de release zitten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:55:
[...]
Nee socket 1156 wordt mainstream en socket 1366 wordt super high-end waarschijnlijk alleen nog voor server mobo's of mensen met een erg diepe beurs. Snelste socket 1156 CPU's zijn ook gewoon sneller dan een Core i7 920.
[...]
Geen idee snap je niet helemaal. ;)

[...]

Je moet niks en de HD4890 heeft idd en mooie prijs/prestatie verhouding maar met de DX11 kaarten zullen nog net wat beter zijn waarschijnlijk. ;)
Okay, nou zit ik dus weer even in de rats... Ik had me al psychisch voorbereid om de bestel button aan te klikken vanavond. Wordt het weer een "onrustig" nachtje slapen. Het heeft ondertussen wel heel veel voordelen om nog een maandje of twee te wachten:
1) SSD stukken goedkoper
2) Nieuwe 1156 socket, inclusief bijbehorende CPU's verkrijgbaar
3) DX11 kaarten op de markt
4) Windows 7

Tering :X , zie ik me weer een twee maanden langer op die "ouwe kist" doorspelen (en ergeren).

Maar... in ieder geval bedankt voor je objectieve reacties _/-\o_ !! Anders had ik wellicht over een maand al spijt gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

mwah. Ik denk dat je pas echt grote prijsverschillen gaat zien als je een jaar wacht. SSD's zijn al wel wat maandjes oud en nog steeds duur.
2) Nieuwe 1156 socket, inclusief bijbehorende CPU's verkrijgbaar
Mja, als je later niet wilt/hoeft te upgraden kan een 920 ook wel. Moederbord en CPU zijn misschien wat goedkoper maar dat zal ook geen grote hoeveelheden zijn. Als je wél wilt upgraden dan kan het inderdaad wel duur uitvallen later. Als je voor een phenom II gaat heb je dat probleem trouwens niet. Die presteren ook prima (lees mijn vorige verhaal) en voor het AM3 socket komen ook nog wel betere processoren uit voorlopig.
3) DX11 kaarten op de markt
Mja, die staat wel redelijk voor de deur ja. De eerste maand(en) betaal je er misschien nog wel wat veel voor. De HD5870 zou waarschijnlijk rond de 300 dollar kosten, aangezien je aangeeft dat je al over je budget heen zit... Hij is volgende maand verkrijgbaar, maar voordat ie goedkoop wordt kan nog wel even duren (al is de HD5850 misschien wat schappelijker, en misschien wel beter dan een HD4890... wie weet)
4) Windows 7
Ja, maar je hebt toch zo'n mooie vista met een upgradecouponnetje? ;)

Of wachten een goede zaak is? Mja, het is rond deze tijd wel aantrekkelijk ja. Maar als je niet kan wachten... (als je bijvoorbeeld een phenom II neemt en een 'tussenkaart', een HD4870/HD4850, waar je een tijd mee vooruit kan, en over een jaar een DX11 kaart neemt als de prijzen weer laag zijn, loop je nergens op achter).

Oh, trouwens,
FastHarry schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:49:
[...]
Die Socket 1156 is toch alleen maar een budget socket he? Om naast de I7 ook nog budgetsysteem te kunnen aanbieden die een beetje presteren?
Socket 1156 is ook gewoon voor i7, en krijgt volgens mij ook processoren die ongeveer gelijk presteren aan de 920 (en in de toekomst er nog wel overheen gaan). Ze worden alleen wat goedkoper, en blijven iets onder het niveau van de socket-1366.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 25-08-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
SgtCaffran schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:37:
Als je wat geld wilt besparen kan je gemakkelijk die SSD laten zitten en het voor nu doen met de snelle WD black harde schijf.
Wat doet dit black beter dan een niet black edition van WD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:23
Peekster schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:36:
[...]

Wat doet dit black beter dan een niet black edition van WD?
Lagere accesstimes, dus hij zoekt sneller dingen op, en ietwat hogere doorvoersnelheden meen ik. Vooral de lagere accesstimes zijn de moeite waard tov bijvoorbeeld de WD Blue ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
*paint it black opzetten doet en WD weer verkiezen boven de aanbevolen Samsung Spinpoint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

De Blue is met server-loads juist weer de snelste. Booten van XP gaat nagenoeg even snel, net als applicaties starten of een spel. Met sommige dingen is WD Black idd een stuk sneller, zoals Windows Defender of Movie Maker. De verschillen zijn echter niet groot, in alle gevallen. De Blue verbruikt ook iets minder stroom.

(ook de toegangstijden zijn getest, en ook daar scoren ze vrijwel gelijk)
De werkelijke cijfers liggen veel dichter bij elkaar dan een veronderstelde 0.6 ms volgens de specs (12.5 min 11.9)

[ Voor 23% gewijzigd door Madrox op 25-08-2009 10:58 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastHarry,

Die monitor heeft een VGA aansluiting. Jouw videokaart kan DVI.
Ik zou dan ook voor een DVI monitor gaan. Ik heb de Iiyama ProLite, dezelfde als die jij hebt, maar dan dus met DVI aansluiting. Zit iets verschil in de naam ervan. Die kost 205 euro geloof ik.

Een VGA naar DVI converter is in dit geval een beetje lame omdat je dan een digitaal signaal naar analoog doet en vervolgens weer naar digitaal. Tenminste, zoiets is mij ooit verteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is niet alleen lame; je beeldkwaliteit gaat er ook nog eens dik van achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Laatst online: 13-09-2020
de VGA versie voor 168:

pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDSV-1

en hier de versie met DVI voor 205:

pricewatch: Iiyama ProLite B2409HDS-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
bwerg schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:41:
(al is de HD5850 misschien wat schappelijker, en misschien wel beter dan een HD4890... wie weet)
Ga er maar vanuit dat die sneller is. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:05:
FastHarry,

Die monitor heeft een VGA aansluiting. Jouw videokaart kan DVI.
Ik zou dan ook voor een DVI monitor gaan. Ik heb de Iiyama ProLite, dezelfde als die jij hebt, maar dan dus met DVI aansluiting. Zit iets verschil in de naam ervan. Die kost 205 euro geloof ik.

Een VGA naar DVI converter is in dit geval een beetje lame omdat je dan een digitaal signaal naar analoog doet en vervolgens weer naar digitaal. Tenminste, zoiets is mij ooit verteld :-)
Hi, bedankt voor je meedenken! Ik kreeg gisteravond al dit bericht van The Mask. Ik was er inderdaad bijna ingetuind. Ik twijfel nog steeds of ik nu nog even ga wachten ... van de andere kant heb je in deze wereld wel altijd een reden om te wachten. Toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastHarry schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:23:
van de andere kant heb je in deze wereld wel altijd een reden om te wachten. Toch :?
Ja maar de andere kant, je staat natuurlijk wel net voor de launch van DX11, Win7 en socket 1156. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als socket 1156 wereldschokkende gameprestaties neerzet, dan zou me dat verbazen.

Dx11 GPU's daarentegen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Ja maar de andere kant, je staat natuurlijk wel net voor de launch van DX11, Win7 en socket 1156. ;)
Aargh, ik word gek }:O . Die euro's branden een gat in m'n hand! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:32:
Als socket 1156 wereldschokkende gameprestaties neerzet, dan zou me dat verbazen.
Nee, maar verwacht wel iets snellere CPU's voor hetzelfde geld als een Core i7 920 en mobo's zijn sowieso goedkoper. :) Verwacht voor een mobo minimaal 50 euro goedkoper voor dezelfde functies. En zelfs mobo's onder de 100 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 25-08-2009 21:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

Mask,

Heb je wat data voor me? Processoren met socket 1156, wanneer? HD5870, wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastHarry schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

Mask,

Heb je wat data voor me? Processoren met socket 1156, wanneer?
Mobo's zijn al te koop hier in NL in andere landen (Azië) de CPU's ook al, maar officieel 6 september.
op HD5870, wanneer?
Wordt 10 september aan de pers voorgesteld en waarschijnlijk 22 september in de winkel.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastHarry
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Mobo's zijn al te koop hier in NL in andere landen (Azië) de CPU's ook al, maar officieel 6 september.

[...]

Wordt 10 september aan de pers voorgesteld en waarschijnlijk 22 september in de winkel.
Thx! Ik heb mijn beslissing genomen. Eén maandje wachten dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastHarry schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Thx! Ik heb mijn beslissing genomen. Eén maandje wachten dus!!
Videokaart onder voorbehoud trouwens, CPU/mobo is zo goed als zeker. ;)

Voor als je mij zomaar de schuld geeft als het niet blijkt te kloppen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 25-08-2009 22:07 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
WTF, zijn gewoon op voorraad in Australie :o

http://www.netplus.com.au...re%20i5%20and%20i7%20CPUs

http://www.megaware.com.a...th=195_196&sort=2a&page=4

Wel typisch, als je googled op "i7 870 buy" krijg je allemaal links naar Australie, worden ze daar als eerste gereleased ofzo?

http://www.atomicmpc.com....00,intel-core-i7-870.aspx

Deze is helemaal sick > http://www.shopbot.com.au...-i7-860-price-196335.html

[ Voor 29% gewijzigd door chim0 op 25-08-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:46
hey is dit goed?
Of zijn er deze maand nog veranderingen kwa bg?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,96€ 104,96
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,44€ 49,44
1Asrock A780GXH/128M€ 58,66€ 58,66
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 85,05€ 85,05
1Corsair CX400W€ 41,15€ 41,15
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 49,90€ 49,90
ImporterenTotaal€ 467,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
voeding kan het nog steeds wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
k thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
nog eventuele opmerkingen over onderstaand systeem? ik wil wachten met het kopen van een nieuw gpu, is dat trouwens verstandig of kan ik nu beter een 4890 halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock X58 Extreme€ 156,66€ 156,66
1Cooler Master Real Power M620€ 78,54€ 78,54
1Corsair XMS3 TR3X3G1600C9€ 56,13€ 56,13
ImporterenTotaal€ 597,02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte tweakers,

Momenteel zit ik aan een upgrade voor mijn pc te denken, en de ene upgrade lijkt nog mooier dan de andere, en wat is nu wijsheid? Ik zit zelf te denken aan het volgende:

CPU: AMD PHENOM II 955 BE
MOBO: MSI 790FX-GD70 ( pricewatch: MSI 790FX-GD70 )
Geheugen: Onbekend, waarschijnlijk dan maar 4 GB OCZ DDR3 geheugen wat goed draait bij dit systeem.

Kunnen jullie me zeggen welk geheugen ik moet kiezen?
Is deze upgrade de moeite waard? Ik draai momenteel op AMD 6000 dual core, 4GB ddr2 geheugen en een gedateerd gigabyte moederbordje.

Ik heb al een 620 watt voeding (coolermaster of corsair, weet ik nu even niet zeker, zit ook op een andere pc te tikken), als videokaart heb ik een 4870 met 512 mb geheugen, sound Creative X-FI extreme en een Samsung HD spinpoint F1 640 GB.

Dus de prio is voor mij nu een MOBO, CPU en geheugen. Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer (moet ik bv toch naar Intel I7?).

Excuus dat het een beetje een rommeltje is. Ik post hier ook iets voor het eerst, dus tips zijn zeer welkom. Alvast bedankt...!!!

Oh ja, het budget is 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:49:
Geachte tweakers,

Momenteel zit ik aan een upgrade voor mijn pc te denken, en de ene upgrade lijkt nog mooier dan de andere, en wat is nu wijsheid? Ik zit zelf te denken aan het volgende:

CPU: AMD PHENOM II 955 BE
MOBO: MSI 790FX-GD70 ( pricewatch: MSI 790FX-GD70 )
Geheugen: Onbekend, waarschijnlijk dan maar 4 GB OCZ DDR3 geheugen wat goed draait bij dit systeem.

Kunnen jullie me zeggen welk geheugen ik moet kiezen?
Is deze upgrade de moeite waard? Ik draai momenteel op AMD 6000 dual core, 4GB ddr2 geheugen en een gedateerd gigabyte moederbordje.

Ik heb al een 620 watt voeding (coolermaster of corsair, weet ik nu even niet zeker, zit ook op een andere pc te tikken), als videokaart heb ik een 4870 met 512 mb geheugen, sound Creative X-FI extreme en een Samsung HD spinpoint F1 640 GB.

Dus de prio is voor mij nu een MOBO, CPU en geheugen. Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer (moet ik bv toch naar Intel I7?).

Excuus dat het een beetje een rommeltje is. Ik post hier ook iets voor het eerst, dus tips zijn zeer welkom. Alvast bedankt...!!!

Oh ja, het budget is 400 euro.
Ik denk dat je voor 400 euro prima een i7 setje kan halen, als je let op mijn lijstje tenminste wel (ik vraag me dus alleen af of mijn lijstje ok is :P )

ik zou sowieso voor i7 gaan, het prijsverschil vind ik met de phenom II niet groot genoeg meer om voor de phenom te gaan. Dit is overigens een mening, en is dus nogal subjectief ;)

edit: rekenfoutje, je zal met een i7 zo rond de 450 uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Wildthing007,

Allereerst is het natuurlijk handig om te weten waarvoor je je PC wilt gebruiken. Gezien je video zul je wel graag een spelletje spelen, maar daar kunnen we natuurlijk niet blindelings vanuit gaan.

AMD maakt prima spul, in sommige gevallen ietsje trager dan Intel, maar wel veel goedkoper. Ook de Mobo's zijn een stuk goedkoper voor MA3 dan voor 1366 schoeisel.

Met je "beperkte" budget zul je toch voor AMD moeten gaan.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus, ik ben per abuis vergeten te melden wat het doel is van de upgrade: gamen.
Shooters, Company of Heroes, Empire: World at War etc. Ik wil de komende jaren dus vooruit kunnen met het systeem, en hooguit een grafische kaart hoeven te vervangen om weer mee te kunnen met de nieuwere games.
Alvast bedankt voor de reacties...!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het doel van de pc is om mee te gamen, en geen andere zware taken,zou ik altijd een phenom II aanraden. Die dingen worden nu wel zò (relatief) goedkoop terwijl de beste phenom II even goed gamed als een i7. Alleen als je veel aan videobewerking doet oid. is een i7 zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
Met 400e kan je idd een goede upgrade doen, al moet ik zeggen dat de huidige spullen ook nog niet zo slecht zijn. Nu upgraden van een 4870, wil wss zeggen dat je naar 4890 of een x2 opstelling gaat. Is imo het geld niet waard. De spellen die je wilt spelen zijn dan wel nieuw, maar ook niet heel zwaar. Is het misschien niet mogelijk om nog een 940 te kopen en de rest zo te laten? Als je die ergens tweede hands op de kop kan tikken ben je voor onder de 100e klaar ..

edit:
Dus imo, koop eventueel nog een nieuwe processor, laat de rest zo en koop over een half jaar - jaar een nieuw systeem. Dan zijn je spullen tenminste wat meer verouderd.
De 940 heeft geen ideale prijs-prestatieverhouding, zo is de 945 net wat sneller. Alleen is die AM3 wat betekent dat je het moederbord sowieso moet gaan vervangen en nieuw geheugen moet gaan halen.
Mocht toch het geld in je handen branden, dan zou ik gaan voor nieuw mobo, geheugen en processor.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 144,95€ 144,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 63,90€ 63,90
ImporterenTotaal€ 312,20

Kom je hierop uit. AM3 socket is nog goed futureproof, geheugen standaard dd3 en processor is een van de nieuwere. Videokaart dan nog even mee wachten, want met een 4870 is het zonde om nu te gaan vervangen als de nieuwe lijn HD5xxx serie voor de deur staat.

Kost wat, maar je oude setje kan je nog wel goed verkopen.

[ Voor 76% gewijzigd door Adames op 26-08-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
Dag Tweakers,

Aardig tijdje geleden dat ik zelf een complete PC heb samen gesteld , en heb eerlijk gezegd weinig gevolgd op het gebied van hardware de laatste tijd.
Toch ben ik met het volgende lijstje gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Zwart€ 85,95€ 85,95
1Cooler Master LGA1366 Socket Retention Bracket Set€ 2,-€ 2,-
1Cooler Master V8€ 45,99€ 45,99
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 63,95€ 63,95
1Logitech MX518€ 28,95€ 28,95
1MSI X58 Pro-E€ 161,95€ 161,95
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 182,-€ 182,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 62,45€ 62,45
1XFX GeForce 275 GTX 896MB DDR3 XXX€ 201,-€ 201,-
ImporterenTotaal€ 1.146,08

Op/Aan merkingen zijn meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kowapanga schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:56:
Op/Aan merkingen zijn meer dan welkom
Wat zijn je beweegredenen om een Core i7 en GTX275? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
-The_Mask- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:06:
[...]

Wat zijn je beweegredenen om een Core i7 en GTX275? :)
Mobo en de i7 heb ik eigenlijk gewoon gejat uit de BBG :P
En de GTX275 lijkt me een zeer geschikte kaart voor en goeie prijs.
Niet dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
kowapanga schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:14:
[...]

Mobo en de i7 heb ik eigenlijk gewoon gejat uit de BBG :P
En de GTX275 lijkt me een zeer geschikte kaart voor en goeie prijs.
Niet dan? :o
Hoe lang kan je wachten?
Als je even wacht tot de nieuwe ATI kaarten in september is de kans groot dat je daar voor beloond word met een kaart die voor dezelfde prijs de gtx275 wegspeelt.

Ga je OC'en?
zo niet lijkt een V8 mij aardige overkill. Zo wel lijkt de mugen 2 mij een betere en stillere koeler.

En wat ga je er mee doen:
gamen, fotoshop, iets met video?

[ Voor 16% gewijzigd door andries.t.net op 26-08-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
andries.t.net schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Hoe lang kan je wachten?
Als je even wacht tot de nieuwe ATI kaarten in september is de kans groot dat je daar voor beloond word met een kaart die voor dezelfde prijs de gtx275 wegspeelt.

Ga je OC'en?
zo niet lijkt een V8 mij aardige overkill. Zo wel lijkt de mugen 2 mij een betere en stillere koeler.

En wat ga je er mee doen:
gamen, fotoshop, iets met video?
Heb eigenlijk niet veel zin meer om te wachten , want wacht er al aardig lang mee, misschien een link met welke kaarten ATI komt?
OC'en is misschien een optie en die cooler leek mij daar wel geschikt voor.

Verder is het systeem voornamelijk bedoeld voor gamen, en wat virtuele omgevingen draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
andries.t.net schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:21:
Hoe lang kan je wachten?
Als je even wacht tot de nieuwe ATI kaarten in september
En socket 1156 op 6 sept.
is de kans groot dat je daar voor beloond word met een kaart die voor dezelfde prijs de gtx275 wegspeelt.
Een HD4890 is nu al een betere keuze zelfs. ;)
kowapanga schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Heb eigenlijk niet veel zin meer om te wachten , want wacht er al aardig lang mee, misschien een link met welke kaarten ATI komt?
ATi HD5xxx series. :)
Verder is het systeem voornamelijk bedoeld voor gamen, en wat virtuele omgevingen draaien
Gamen volstaat een Phenom II ook wel en voor Viruele PC's is veel geheugen erg handig. :)

[ Voor 38% gewijzigd door -The_Mask- op 26-08-2009 15:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
-The_Mask- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:34:
[...]
En socket 1156 op 6 sept.

[...]

Een HD4890 is nu al een betere keuze zelfs. ;)

[...]

ATi HD5xxx series. :)

[...]

Gamen volstaat een Phenom II ook wel en voor Viruele PC's is veel geheugen erg handig. :)
Maar gaan de 1156 en de nieuwe kaarten niet erg duur zijn in het begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
kowapanga schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:38:
[...]

Maar gaan de 1156 en de nieuwe kaarten niet erg duur zijn in het begin?
natuurlijk duurder dan na bijv. 6 maanden tijd maar ik verwacht dat ze nog steeds beter presteren dan de gelijkwaardig geprijsde producten nu.

Ook lijkt het mij qua upgradebaarheid beter aangezien socket 1156 meer mainstream gaat worden en de duurdere cpu's voor 1366 uit gaan komen.

edit: als je gaat OC'en lijkt de mugen 2 mij beter dan de V8 alleen zie ik niet of hij wel op 1156 gaat passen, iemand enig idee?

[ Voor 12% gewijzigd door andries.t.net op 26-08-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
Dus voor gamen haalt het weinig uit of ik een i7 of een Phenom heb?
Heb mezelf een budget van 1300euro gegeven en wil daarvoor gewoon een goed systeem wat voornamelijk bedoeld is voor gamen , en makkelijk te upgraden is in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
De prestatieverschillen tussen de I7 en de phenom II's in GAMES zijn de prijsverschillen niet waard,
mij lijkt het het beste als je wacht tot socket 1156:
-goedkopere cpu en dus mischien het prijsverschil in games tegenover de phenom's wel waard
-goedkoper mobo: de X58 mobo's zijn aardig wat duurder dan bijv. de p55
-beter upgradebaar, aangezien 1366 het high-end socket gaat worden gaan hier de duurste cpu's voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
kowapanga schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 15:54:
Dus voor gamen haalt het weinig uit of ik een i7 of een Phenom heb?
Heb mezelf een budget van 1300euro gegeven en wil daarvoor gewoon een goed systeem wat voornamelijk bedoeld is voor gamen , en makkelijk te upgraden is in de toekomst.
Als je van upgraden houdt zou ik sowieso niet direct alles in 1 keer uitgeven. Met de HD5xxx serie voor de deur is het eventueel handig om voor een HD4870 te gaan wil je nu wat kopen. Draait ook meeste spellen op max. In combinatie met een AM3 socket die komende tijd nog goed te upgraden is, Phenom II 945 en 8 GB geheugen.
Zit je denk ik wel aan wat je wilt hebben. Koop dan over een half jaar een nieuwere videokaart en vervang over 1 - 1,5 jaar je processor en je bent weer helemaal goed. Ben je nog goedkoper uit ook (zeker na verkoop van je 'oude' onderdelen die je dan weer over hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, daar ben ik weer even :)

Had nog een klein vraagje over mijn videokaart.
Ik had oorspronkelijk de ASUS EAH4890 TOP besteld, maar deze is niet zo goed leverbaar. Dus ik zat er aan te denken om dan misschein voor deze kaart te gaan: pricewatch: XFX HD 4890 1024MB DDR5 PCI-E (HD-489A-ZDDC). Die is wat beter leverbaar en volgens mij praktisch hetzelfde (toch? Of als er grote verschillen inzitten moeten jullie dat even zeggen, ik kon die zo niet ontdekken :P)

Echter ik heb dit moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-MA770-UD3 en ik vroeg me af hoe dat dan gaat zitten.

Databyte zegt nml. dat die videokaart 10cm hoog is (weet niet hoeveel onder de aansluiting en hoeveel boven..) (ook geen idee hoe dat met die ASUS EAH4890 TOP zit eigenlijk) en ik weet niet hoe 'om' het moederbord is en hoe 'om' de videokaart erin moet, maar kan iemand misschien mij vertellen hoe dat in het moederbord gaat zitten (zie plaatje moederbord) en waar hij dan allemaal 'overheen' komt? Als hij over de DDR slots heen komt lijkt me dat niet zo geslaagd namelijk. Over de PCI sloten mag hij wel van mij. Maar weet iemand hoe dat zit (letterlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemco
ik had dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 104,96€ 104,96
1Asrock A780GXH/128M€ 58,66€ 58,66
1Club3D HD 4850 HDMI & Display Port Edition€ 85,05€ 85,05
1Corsair CX400W€ 41,15€ 41,15
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 54,90€ 54,90
ImporterenTotaal€ 472,16

maar die moederbord is alleen niet meer leverbaar, weet iemand een goede vervanger?
alvast bedankt

*edit is dit wat http://tweakers.net/price...i-k9a2-cf-f.html#tab:info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:01:
Hey, daar ben ik weer even :)

Had nog een klein vraagje over mijn videokaart.
Ik had oorspronkelijk de ASUS EAH4890 TOP besteld, maar deze is niet zo goed leverbaar. Dus ik zat er aan te denken om dan misschein voor deze kaart te gaan: pricewatch: XFX HD 4890 1024MB DDR5 PCI-E (HD-489A-ZDDC). Die is wat beter leverbaar en volgens mij praktisch hetzelfde (toch? Of als er grote verschillen inzitten moeten jullie dat even zeggen, ik kon die zo niet ontdekken :P)

Echter ik heb dit moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-MA770-UD3 en ik vroeg me af hoe dat dan gaat zitten.

Databyte zegt nml. dat die videokaart 10cm hoog is (weet niet hoeveel onder de aansluiting en hoeveel boven..) (ook geen idee hoe dat met die ASUS EAH4890 TOP zit eigenlijk) en ik weet niet hoe 'om' het moederbord is en hoe 'om' de videokaart erin moet, maar kan iemand misschien mij vertellen hoe dat in het moederbord gaat zitten (zie plaatje moederbord) en waar hij dan allemaal 'overheen' komt? Als hij over de DDR slots heen komt lijkt me dat niet zo geslaagd namelijk. Over de PCI sloten mag hij wel van mij. Maar weet iemand hoe dat zit (letterlijk)?
Op het plaatje zie je de blauwe PCIe slot. daar komt de kaart in. Wilt zeggen dat de andere PCI sloten niet in beslag worden genomen. Net als de DIMM sloten.
Hoogstens dat de heatsink in de wegzit als die te hoog is, maar zo te zien niet. Voor zover ik weet houdt gigabyte daar wel rekening mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:01:
Databyte zegt nml. dat die videokaart 10cm hoog is
Te hoog voor wat? Hoe te hoog?
lemco schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 17:33:
ik had dit:
maar die moederbord is alleen niet meer leverbaar, weet iemand een goede vervanger?
alvast bedankt
Zo te zien is die nog prima leverbaar :?
Niet als je wilt proberen om de 4de core te unlocken. SB600 southbridge. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door -The_Mask- op 26-08-2009 19:47 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 12-09 16:49
Kast, ram en videokaart zijn nu pas binnen. Grr, wachten is niet leuk! :(
Heb er overigens ook nog de Logitech Illuminated bij gedaan, toetsenbordje dat ik nu gebruik heb ik in een grijs verleden meegenomen van m'n werk omdat ze em weg wilde gooien, dus tijd voor iets nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
Hallo tweakers. Ik wil een nieuwe PC aanschaffen. Doel: Stijvolle & krachtige PC die weer een aantal jaren mee kan. Ik ben geen echte gamer meer (ook omdat mijn huidige PC niet snel genoeg is denk ik), maar ik wil op de nieuwe wel weer wat meer gamen (o.a. Far Cry 2, LFS). Ik ga niet hard-core overclocken, maar wat ermee spelen en een beetje boven de specs laten lopen vind ik wel leuk. Qua specs ligt mijn gewenst systeem dichter bij het gamesysteem dan bij de anderen, vandaar de post hier.
Ik neem het volgende van mijn vorige PC over:
  • Toesenbord / muis (Logitech mx3100, ik vind het scrollweel links op het toetsenbord geweldig en kan helaas geen nieuwere toetsenborden vinden die dit nog hebben).
  • Samsung SyncMaster 215tw (1680x1050).
  • Creative 5.1 speakerset.
Ik heb de volgende config in gedachten:
Kast: Gigabyte Cupio 6140. Deze staat nog niet in de pricewatch, dus daar heb ik ff de Silverstone SST-KL01B voor genomen (zou ook een optie zijn, maar de Cupio vind ik nog wat mooier). Verder:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M700€ 97,90€ 97,90
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 196,95€ 196,95
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 187,73€ 187,73
1Microsoft Windows Vista Home Premium SP1€ 93,91€ 93,91
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 119,-€ 119,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,75€ 65,75
1Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 174,90€ 174,90
1Silverstone SST-KL01B Zwart€ 86,99€ 86,99
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
ImporterenTotaal€ 1.298,38

Na jaren AMD ben ik nu nogal gecharmeerd van de Core i7. Een Phenom II zou ook wel voldoen maar ik wil echt weer eens een Intel. Ik hecht veel waarde aan snelle disk access (en heb een hekel aan het HDD gereutel ;) ), dus vandaar de Intel X25-M SSD als boot. Verder de Spinpoint F3 1TB voor opslag (naast een externe HDD).
Vragen/discussiepunten:
  1. Spinpoint F3 500GB zou ook goed zijn, maar daarvan is de cache 16 ipv 32MB. Verder scheelt het ook niet zo veel in prijs, maar de 1TB is nog wat lastiger te krijgen. Zal het 16MB cache verschil merkbaar zijn?
  2. Moederbord maakt me niet veel uit. Ik ga waarschijnlijk geen SLI/Crossfire draaien in de toekomst. Ik zie de Gigabyte GA-EX58-UD4P vaak terugkomen in best buys vanwege de goede componenten. Mee eens of kan ik hier beter op bezuinigen?
  3. In mijn vorige PC zit een Creative SB Audigy 2 ZS. Die kan ik overzetten. Maar wellicht is de onboard sound van de GA-EX58-UD4P beter?
  4. Ik wil er Windows 7 op. Ik heb nog een Vista licentie liggen, maar als je nu een OEM Vista versie erbij koopt met voucher, dan ben je even duur/goedkoper uit dan later een losse upgrade?
  5. Zou de Cupio kast (2x120mm fans + ventilated mesh in side panel) voldoende koeling bieden voor dit systeeem? Ook nog om een tikje te overklokken? (ik weet dat het geen super-airflow-gamerskast is).
  6. Opmerkingen over de voeding (kan me niet bommen, als ie maar stil is), geheugen of DVD writer?
  7. Na jaren van zelfbouw denk ik erover na om deze te laten assembleren (door Salland bv). Ik weet het, tweaker onwaardig, maar wel zo gemakkelijk en dan weet je zeker dat alles goed is, toch?
Mijn budget: Mwah, ik zou graag rond de €1200-1300,- blijven, maar daar zit ik bij Salland (incl. Windows en assemblage al flink boven. Ik kom dan op €1458. Nou ja...
Alvast bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Corsair HX450W€ 58,50€ 58,50
1Intel X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 187,73€ 187,73
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit + Windows 7 offer form€ 101,44€ 101,44
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 65,75€ 65,75
1Sapphire Vapor-X HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 174,90€ 174,90
1Silverstone SST-KL01B Zwart€ 86,99€ 86,99
1Sony AD-7240S€ 19,-€ 19,-
ImporterenTotaal€ 1.198,39

Paar veranderdingen gedaan. ;)
Voeding van jouw is zwaar overdreven, moederbord kan ook wel goedkoper en die Vista was een zware miskoop geweest. ;)
Wat betreft de kast dat mag je zelf uitzoeken, maar ik vind de Gigabyte iig verschrikkelijk. :>

En misschien is het een idee om nog een maandje te wachten en dan een PC nemen met een DX 11 videokaart een socket 1156 CPU en Win7. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
-The_Mask- schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:08:
Paar veranderdingen gedaan. ;)
Voeding van jouw is zwaar overdreven, moederbord kan ook wel goedkoper en die Vista was een zware miskoop geweest. ;) Wat betreft de kast dat mag je zelf uitzoeken, maar ik vind de Gigabyte iig verschrikkelijk. :>

En misschien is het een idee om nog een maandje te wachten en dan een PC nemen met een DX 11 videokaart een socket 1156 CPU en Win7. ;)
Thanks. Over de kast: smaken verschillen! :o Ik vind hem wel mooi. Vista miskoop (da is het sowieso ;) ) vanwege de voucher? Die hand ik in het winkelwagentje van de store er in ieder geval wel bij hoor.

Bedankt voor de tip van de voeding. 450W echt genoeg? In mijn huidige PC heb ik als een 520 zitten!
Geheugen scheelt aardig in prijs. Maar ook wat trager (CAS 8 tegen 7). Denk je dat dit niet merkbaar is?

Mag ik vragen waarom jouw voorkeur naar het Asus bord uitgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stiggy schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 21:30:
Vista miskoop (da is het sowieso ;) )
Nee hoor zal veel beter draaien dan XP op die PC. ;)
vanwege de voucher?
Nee 32 bit. ;)
Bedankt voor de tip van de voeding. 450W echt genoeg?
Deze 450 Watt iig wel. :)
In mijn huidige PC heb ik als een 520 zitten!
Merk en type?
Geheugen scheelt aardig in prijs. Maar ook wat trager (CAS 8 tegen 7). Denk je dat dit niet merkbaar is?
Nee zal zeker niet merkbaar zijn. ;)
Mag ik vragen waarom jouw voorkeur naar het Asus bord uitgaat?
Prijs en voor zou zal het toch geen verschil maken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Het leek me maar eens tijd zelf een computer samen te stellen en de boel inelkaar te zetten, zou het zeer op prijs stellen als iemand met me mee wil kijken of dit gaat werken en of ik iets crusiaals mis.. moederboard bv. :p

Asus, Crosshair III Formula
- AMD 790FX - 5.200 MT/s
- 2x PCIe 2.0 x16 Crossfire
- socket AM3
- SND G-LAN FW SATAII
-RAID eSATA - € 162,00

Thermaltake, M9/black/no win/SECC € 60,00

AMD Phenom II X4 945
- 4x 3000 MHz 4x 512 kByte 4000 MT/s
- OPGA Deneb Boxed € 153,00

Sony Optiarc, AD-7170S-0S - 18 / 8 / 8x
- 18 / 6 / 8x - SATA/150 - 16 / 48x
- cover in zwart - Bulk € 28,00

Kingston ValueRAM, DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
- 4096 MB CL9 9-9-24
- 2 modules PC3 10666
- KVR1333D3N9K2/4G - € 83,00

Kingston ValueRAM, DIMM 4 GB DDR3
-1333 Kit - 4096 MB CL9 9-9-24
- 2 modules PC3 10666

Samsung, HD502IJ/C 500GB 8.9/16/7200
- SATA/300 - SpinPoint F1 DT - € 47,00

Thermaltake, Litepower 500W - 500 Watt
- ATX 2.03, ATX12V 2.3 - 4 SATA stekkers
- 4 5.25 stekkers - 2x PCIe, zilver - € 65,00

XFX Geforce 9600GT 512 GDDR3 (uit donor computer) Totaal € 681

Wat ga ik er mee doen:
- Foto bewerkingen +evt video montage en game's
- Gebruik een extern HD dus intern niet veel nodig

Vraag:
-totaal 8 gig werkgeheugen is dat over done? mss nu maar later, of eerst een set van 4 gig en als t goedkoper is een 2e set van 4gig (of meer)

(sorry voor de rommelige layout)

-tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

8GB is voorlopig overdreven. Alleen als je programma's gebruikt waarvan je weet dat je het echt nodig hebt. Geheugen kan je er toch altijd bijprikken, mocht het nodig zijn, en misschien zijn later zelfs 4GB DDR3 betaalbaar :). Videokaart is trouwens geen hoogvlieger, dat je het even weet. Die gaat voor gamen een bottleneck zijn. Maar aan de andere kant is ie ook niet slecht ofzo (gewoon mainstream dus, als je net als ik zo lang mogelijk met je spul wilt doen kan het best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:14:
Hoi!

Het leek me maar eens tijd zelf een computer samen te stellen en de boel inelkaar te zetten, zou het zeer op prijs stellen als iemand met me mee wil kijken of dit gaat werken en of ik iets crusiaals mis.. moederboard bv. :p

Asus, Crosshair III Formula
- AMD 790FX - 5.200 MT/s
- 2x PCIe 2.0 x16 Crossfire
- socket AM3
- SND G-LAN FW SATAII
-RAID eSATA - € 162,00
Je wilt met dit moederbord een wereld record gaan vestigen door de CPU te gaan overklokken? Of is er een andere reden voor zo'n moederbord? ;)
Thermaltake, M9/black/no win/SECC € 60,00
Thermaltake staat nu niet echt bekend om hun kwaliteit behuizingen. ;)
Kingston ValueRAM, DIMM 4 GB DDR3-1333 Kit
- 4096 MB CL9 9-9-24
- 2 modules PC3 10666

Kingston ValueRAM, DIMM 4 GB DDR3
-1333 Kit - 4096 MB CL9 9-9-24
- 2 modules PC3 10666
Beetje duur geheugen als je het bij vraagt en al helemaal als je er twee setjes van neemt.
Samsung, HD502IJ/C 500GB 8.9/16/7200
- SATA/300 - SpinPoint F1 DT - € 47,00
Beetje verouderde HD.
Thermaltake, Litepower 500W - 500 Watt
- ATX 2.03, ATX12V 2.3 - 4 SATA stekkers
- 4 5.25 stekkers - 2x PCIe, zilver - € 65,00
Thermaltake voeding? Ook niet echt kwaliteit. ;)
-totaal 8 gig werkgeheugen is dat over done? mss nu maar later, of eerst een set van 4 gig en als t goedkoper is een 2e set van 4gig (of meer)
Nee niet voor foto en videobewerking, dan kan het wel handig zijn. :)

Wat voor beeldscherm sluit je hier eigenlijk op aan?

Hier is bijvoorbeeld een beter systeem: ;)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 144,95€ 144,95
1Asus EAH4870/HTDI/1GD5€ 133,-€ 133,-
1Asus M4A78-EM€ 60,31€ 60,31
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Corsair HX450W€ 58,50€ 58,50
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 46,05€ 92,10
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 45,01€ 45,01
ImporterenTotaal€ 613,76

In de prijs zit zelfs ook nog een aardig betere videokaart, al weet ik niet of die nodig gaat zijn, dat ligt aan je beeldscherm. ;)

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 26-08-2009 22:54 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thundy
  • Laatst online: 09-05 17:17
Ik ben sinds een paar weken bezig met een nieuwe PC samenstellen en Ik stond op het punt een i7 920 + HD4890 + 6GB 1600MHz DDR3 te kopen om tot een flink geOC'd game systeempje te komen.

Het primaire beoogde is vloeiend gamen op 1920x1200 maar verder gebruik ik mijn PC ook vaak voor downloaden/internetten/FRAPS/compilen en het draaien van virtuele systemen met Java applicatie servers (puur voor testen, niet 24/7).

Ik wil dus goed kunnen gamen maar wel gewoon behoorlijk wat in de achtergrond kunnen draaien.

Alleen zoals alle reeds bekent staat Windows 7 voor de deur, de i5 en nu ook nog eens binnenkort de HD57XX series...

Kortom logischer wijs zou ik een maand of 2 moeten wachten.

Het probleempje is dat ik de nieuwe MMORPG Aion (CryEngine 1 based) wil gaan spelen en dus over een gaming waardige PC wil beschikken vanaf 20 Sept (Pre-Release date).

Persoonlijk ben ik niet van plan veel te upgraden. Zoals ik het nu begrijp is het wachten op de nieuwe socket meer handig vanuit upgrade perspectief dan dat er echt dit jaar nog i7 killers voor gaan uitkomen?
i7 6GB vs i5 4GB kan ik dus wel mee leven.

Nu een HD4890 kopen lijkt me echter gewoon te zonde... Maar wat dan wel 8)7
Kortom ik zit een beetje in de knoop.

Persoonlijk zit ik nu op de lijn van een i7 + een tijdelijke 4850 of iets anders cheaps om over een half jaartje over te stappen naar een HD5XXX.

Klinkt dit enigsinds logisch of zie ik iets over het hoofd?

Mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M600€ 82,95€ 82,95
1Lian Li PC-7F Zwart€ 93,34€ 93,34
1MSI X58 Platinum€ 189,-€ 189,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 119,-€ 119,-
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 182,-€ 182,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 62,45€ 62,45
ImporterenTotaal€ 984,99

[ Voor 48% gewijzigd door Thundy op 26-08-2009 23:12 . Reden: Lijstje toegevoegd ]

Thundy#2181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

kleine opmerking: i7 komt ook op die nieuwe socket :). Er gaan geen proc's uitkomen die voorlopig ver over de 920 heen gaan maar minstens net zo goed, wel. En kan je een paar dagen wachten met dat spel? Rond die dagen komt de HD58xx uit... De nieuwe i7 socket komt trouwens al daarvoor uit, dus die kan je dan nog met gemak nemen als dat je deadline is.

Even het upgradestuk niet goed gelezen :X Ja, eerst met een HD4850 is misschien wel een goeie. Gamed opzich prima (ik doe crysis op high, met 1680x1050 dus je moet ook op best aardige settings kunnen komen) en over een half jaar zal er wel minstens 50 euro van de HD58xx kaarten af zijn dus prijstechnisch is het ook niet slecht.

[ Voor 32% gewijzigd door bwerg op 26-08-2009 23:47 ]

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
link

welke ram moet er in?
en wat kan er nog beter?(of andere winkel voor cheaper)

en iemand een idee voor een 2ms scherm goedkoopste maakt niet uit welk merk
23" of 24"

[ Voor 8% gewijzigd door blinded op 27-08-2009 00:08 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Goedkoopste 4GB DDR3 setje dat op 1333MHz draait?
en wat kan er nog beter?(of andere winkel voor cheaper)
Druk het in de pricewatch dan zie je welke winkel goedkoper is. ;)
en iemand een idee voor een 2ms scherm goedkoopste maakt niet uit welk merk
23" of 24"
2ms scherm? Wat heeft dat nu voor nut?
Dat is juist het mist belangrijke, reactietijd zit altijd wel goed namelijk bij de huidige schermen.
Je kunt beter kijken na resolutie, beeldkwaliteit, grootte, kwaliteit, enz. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 27-08-2009 00:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• blinded
-The_Mask- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:13:
[...]
Goedkoopste 4GB DDR3 setje dat op 1333MHz draait?

[...]
Druk het in de pricewatch dan zie je welke winkel goedkoper is. ;)
ja maar ik wil geen 27 winkels... dan betaal ik mij dood aan verzendkosten:p
[...]

2ms scherm? Wat heeft dat nu voor nut?
hmm dan zijt ge 1ms sneller als bij een 3ms scherm.. waarom bestaan ze anders :-)

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:18:
[...]

hmm dan zijt ge 1ms sneller als bij een 3ms scherm..
Nee die 2ms/5ms is maar een theoretisch dom iets. ;)
waarom bestaan ze anders :-)
Omdat het schijnbaar beter verkoopt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

blinded schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:18:
[...]

hmm dan zijt ge 1ms sneller als bij een 3ms scherm.. waarom bestaan ze anders :-)
Waarom bestaan mobieltjes met 15 megapixel-cameraatjes erin? Omdat ze profiteren van het feit dat mensen denken "dat klinkt mooi dus dat koop ik". :P
Ik heb nog nooit gemerkt bij een beetje nieuw LCD dat het te traag ging ofzo (zeg nou zelf: dat klinkt toch raar, een scherm dat traag is :))

• blinded
en waarom is da maar en theoretisch dom iets?

2de cheapste ram :) geil

link

[ Voor 42% gewijzigd door blinded op 27-08-2009 00:44 ]

• blinded
bwerg schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:36:
[...]

Waarom bestaan mobieltjes met 15 megapixel-cameraatjes erin? Omdat ze profiteren van het feit dat mensen denken "dat klinkt mooi dus dat koop ik". :P
Ik heb nog nooit gemerkt bij een beetje nieuw LCD dat het te traag ging ofzo (zeg nou zelf: dat klinkt toch raar, een scherm dat traag is :))
op die 15 megapixel kan je heel wat digitaal zoemen :)

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

blinded schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:37:
[...]

op die 15 megapixel kan je heel wat digitaal zoemen :)
Dat kan paint ook. Image->resize->200%. Dat een paar keer herhalen en je kan het zo groot maken als je wilt. (effe serieus, paint kan dr niks van maar photoshop kan het misschien beter dan dat mobieltje zelf :P)

• blinded
bwerg schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 00:48:
[...]

Dat kan paint ook. Image->resize->200%. Dat een paar keer herhalen en je kan het zo groot maken als je wilt. (effe serieus, paint kan dr niks van maar photoshop kan het misschien beter dan dat mobieltje zelf :P)
ja maar op 15mp kan je langer doorgaan

maar euh nog een vraag, past een Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 op am3?
staat er op sommige plaatsen niet bij, maar als het op am2+ past..

[ Voor 7% gewijzigd door blinded op 27-08-2009 00:53 ]

Verwijderd

Forum:

Welke van deze drie moederborden geeft de meeste bang for the buck? De bedoeling is om het te gebruiken in combinatie met een Phenom II X3 720 BE, vier gig DDR3 ram en een ATI 4870.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock M3A790GXH/128M€ 94,-€ 94,-
1Asus M4A785TD-V EVO€ 81,79€ 81,79
1Gigabyte GA-MA785GT-UD3H€ 82,66€ 82,66
ImporterenTotaal€ 258,45

Verwijderd

als ge ni ga o/c zou ik de asus nemen.
de gigabyte heeft wel een betere geluids chip maar daar merkt je toch niet veel van
tenzij je een giga installatie hebt

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 01:29:
als ge ni ga o/c zou ik de asus nemen.
de gigabyte heeft wel een betere geluids chip maar daar merkt je toch niet veel van
tenzij je een giga installatie hebt
Ik was eigenlijk van plan om de kl*ten onder het systeem vandaan te gaan oc-en...

Verwijderd

wel dan moet ge eigenlijk deze nemen http://www.dfi.com.tw/por...dowstate=normal&mode=view :9

ff serieus de ultra durable spul van gigabyte is vrij goed maar ik zou geen geld besparen op de cpu koeler om die mobo te neme :)

• blinded
zit momenteel aan dit

heeft koelpasta kopen nog nut? en als ik bij azerty een toetsenbord koop is het dan een azerty?
en klopt voor de rest alles?

• blinded
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 161,19€ 161,19
1Club3D HD4890€ 157,32€ 157,32
1Cooler Master Scout Zwart€ 79,44€ 79,44
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 67,33€ 67,33
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
1Logitech G5 Laser Mouse€ 32,95€ 32,95
1OCZ StealthXStream 600W€ 60,05€ 60,05
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
ImporterenTotaal€ 789,37

:)

€ 813,- bij cool-prices

• Matis
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Ziet er goed uit, alleen *mis* je nog wel een ramplank en evt. monitor.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, misschien heb je die al...

Misschien kun je je geheugen nog één stapje sneller nemen (1600), maar dat is aan jou.

Veel plzr ermee :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• blinded
Matis schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:38:
[...]

Ziet er goed uit, alleen *mis* je nog wel een ramplank en evt. monitor.
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, misschien heb je die al...

Misschien kun je je geheugen nog één stapje sneller nemen (1600), maar dat is aan jou.

Veel plzr ermee :)
wat zou sneller geheugen meer bieden?
scherm ga ik op de site van coolprices kiezen, das rond de 200€ voor een 24", en voor een toetsenbord, ga ik wel een azerty krijgen in nl winkel?

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik gebruik mijn nieuwe computer nu een weekje:
Over die gigabyte moederborden: In tegenstelling tot wat velen beweren is de geluidskwaliteit ronduit belabberd. Ik wou het eerst proberen met de onboard geluidskaart maar heb uiteindelijk gewoon mijn stand-alone geluidskaart terug ingebouwd in mijn nieuwe pc. Onboard geluid klinkt heel "plat", 3D geluid is amper configureerbaar en de subtiele ruis en piepjes zijn om gek van te worden, tenzij je de muziek luid genoeg zet zodat je de ruis niet meer hoort.

De Mugen koeler echter is een juweeltje. Een absolute hel om te installeren (ik moest mijn moederbord ondersteboven zetten om de boel vastgeschroefd te krijgen) maar het feit dat hij niet boven de 45 graden kwam tijdens mijn crysis benchmark maakt dat allemaal goed :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• houtig
  • Laatst online: 11-09 19:57
Boeboe schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:16:
Ik gebruik mijn nieuwe computer nu een weekje:
Over die gigabyte moederborden: In tegenstelling tot wat velen beweren is de geluidskwaliteit ronduit belabberd. Ik wou het eerst proberen met de onboard geluidskaart maar heb uiteindelijk gewoon mijn stand-alone geluidskaart terug ingebouwd in mijn nieuwe pc. Onboard geluid klinkt heel "plat", 3D geluid is amper configureerbaar en de subtiele ruis en piepjes zijn om gek van te worden, tenzij je de muziek luid genoeg zet zodat je de ruis niet meer hoort.
Dat is vreemd ik heb hier een gigabyte bord liggen en ik ben er zeer tevreden mee. Geen piepjes en ruis met de onboard geluid.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
nou ik heb mijn computer ook binnen gekregen en ben er zeer tevreden over tot dusver. Ik heb alleen een foutje gemaakt door geen OEM vista bij de pc te bestellen. Dus nu zit ik nog met xp sp1 te kutten:P haha maarja eigen schuld dikke bult.

Ik heb trouwens gratis montage gekregen, ik had alleen voor cpu + koeler montage gekozen omdat ik dit het meest risicovolle vind aan de montage van je pc en het toch al een aantal jaren geleden was sinds ik dit voor het laatst heb gedaan. Daarbij op dat ik mijn eigen krachten niet zo goed meer ken vond ik dit een goeie keuze :P Alleen werd ik gebeld dat ze per ongeluk mijn hele pc in elkaar hadden gezet ipv 3 onderdelen, dat was wel een aangename verassing :D

Levertijd was wel redelijk goed, heeft een week geduurd al met al, zat wel een weekend tussen dus behoorlijk snel was het ook wel te noemen.

Het enige grote minpunt is het lawaai dat deze setup met zich mee brengt! alsof er een straaljager opstijgt of een dikke turbo die aan het opspinnen is. Ik heb een Vapor-x 4890 in mn systeem zitten, hier kan het niet aan liggen. Ik heb zon vermoeden dat het de stock cpu cooler is. Ik denk dat hij zoveel lawaai produceert omdat xp niet alle cores gebruikt en daarom 1 of 2 cores extra warm worden waardoor de cooler op 100% gaat draaien.

Klopt deze theorie een beetje?

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? ik heb een Phenom II x4 955 gekocht. Als dit een blijvend iets is dan denk ik dat ik maar een scythe mugen aan ga schaffen.

• chim0
Kijk eens in de BIOS of Cool & Quiet aan staat.

• Proqzor
chimo schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:40:
[...]

Kijk eens in de BIOS of Cool & Quiet aan staat.
oke zal ik even doen zodra ik thuis ben

• -The_Mask-
  • Niet online
Proqzor schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:34:
Klopt deze theorie een beetje?

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? ik heb een Phenom II x4 955 gekocht. Als dit een blijvend iets is dan denk ik dat ik maar een scythe mugen aan ga schaffen.
Denk eerder dat de CPU fan niet temp gestuurd wordt en dit is zo te veranderen in het bios. :)
En als je toch een andere koeler wilt is de Coolermaster TX3 ook meer dan genoeg. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 02:15:
[...]

Ik was eigenlijk van plan om de kl*ten onder het systeem vandaan te gaan oc-en...
Dan nog is de Asus de imo de beste keuze voor prijs/prestatie, op lucht zal het mobo iig niet het probleem zijn. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Proqzor
-The_Mask- schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:05:
[...]

Denk eerder dat de CPU fan niet temp gestuurd wordt en dit is zo te veranderen in het bios. :)
En als je toch een andere koeler wilt is de Coolermaster TX3 ook meer dan genoeg. ;)
volgens mij wordt hij wel temperatuur gestuurd omdat hij niet constant op dezelfde snelheid draait (te horen aan de hoeveelheid herrie:P)

Ik zal vanavond thuis wel even prutsen met de bios instelling en ik heb ook gelezen dat er een controle ergens zit van de casefans. Die heb ik zelf nog niet kunnen vinden, heb tenslotte zelf de kast niet in elkaar hoeven zetten en het ding pas 1 keer open gehaald :P

• -The_Mask-
  • Niet online
Proqzor schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:32:
[...]

volgens mij wordt hij wel temperatuur gestuurd omdat hij niet constant op dezelfde snelheid draait (te horen aan de hoeveelheid herrie:P)
Dan kan het ook zijn dat de koeler niet goed geplaatst is. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 29 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.