[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.800 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
andries.t.net schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:26:
en als ik de Cooler Master Silent Pro M700 neem, heb ik dan genoeg spelling om te OC'en?
Jammer dat die voeding wel eens een probleem heeft met trillende spoelen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09-2020
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Mijn eerste ingeving op joue reactie was: geen wasmachine casemod voor de CM, even gegoogled en toen kwam ik je post tegen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32347749

welke modulaire voeding raad je dan aan? of is het probleem al opgelost, of mischien de real power, ze hebben hem op voorraad bji zercom.

[ Voor 15% gewijzigd door andries.t.net op 18-08-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Antec TruePower TP-650 bijvoorbeeld. :)
Heeft iig genoeg PCIe connectors, de twee CM van 700 Watt hebben er te weinig en dus moet je verloopjes gaan gebruiken. ;)
Deze voeding is trouwens wel genoeg voor een overklok van de CPU met een normaal voltage en gamen moet ook geen probleem zijn, maar programma's zoals OCCT draaien voor 24/7 met een zwaar overgeklokte Core i7 kan wel wat zwaar worden.
Maar de voeding is iig van betere kwaliteit, dan die CMtjes. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:40
Dag beste tweakers.

Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen en kan wel een beetje advies gebruiken van mensen die de markt meer volgen en ervaring hebben met de dingen die ik wil kopen...

wat ik al op de lijst heb:

Cooler Master Scout Zwart € 80,68
Asrock X58 Deluxe € 170,40
Intel Core i7 920 € 223,01
Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 € 156,85
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 68,88
Nexus Tranquillity RX-8500 € 105
OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK € 86,07
Noctua NH-U12P SE1366 1366 € 57,50

945€

nu heb ik een paar vragen hierover O-)

Intel Core i7 920
om te beginnen de voor de processor dacht ik eerst een amd te kopen omdat het in het gamen niet zoveel verschil maakt, maar na het nader bekijken van benches leek de i7 toch heel wat sneller in dingen die ook veel doe (photoshop enzo)... en dan zag ik ook dat de amd's al OC waren en de i7 nog niet! Dus ging ik wat lezen over I7 oc resultaten en zag dat met luchtkoeling(4ghz)de grens echt bij de koeling lag :+

Nu heb ik me laten wijsmaken dat de Noctua NH-U12P SE1366 1366 gewoon de beste cooler is,
kent iemand een betere lucht koeling?

voor grafische kaart heb ik een 4890 gekozen en wil er later nog eentje steken.Kan dit wel in deze kast en met deze voeding?

dan maar naar de kast:) -Cooler Master Scout -die vond ik er gewoon leuk uitzien. Als iemand een beter koelende kast kent(die niet veel meer kost), zet het dan hier even neer:)

de Asrock X58 Deluxe heb ik gewoon uit de bbg gecopypastad maar is hij niet een beetje duur? of is heb je zo een goeie nodig als je een OC doet?

en nog tips als ik extra case fans will zetten(aansluitingen enzo)hoeveel lawaai het maakt boeit me niet, als het maar heel goed koelt :-)

[ Voor 5% gewijzigd door blinded op 18-08-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:17:
Nu heb ik me laten wijsmaken dat de Noctua NH-U12P SE1366 1366 gewoon de beste cooler is,
kent iemand een betere lucht koeling?
Die Noctua behoort idd tot de beste koelers. De pricewatch: Corsair Hydro Series H50 trouwens ook is alleen geen luchtkoeler maar water. ;)
Beste luchtkoeler is onbekend, zit tussen de high-end koelers weinig verschil de ene site komt namelijk op andere resultaten uit dan de andere. Komt door airflow, test setup, hoeveel en gebruikte koelpasta en vast nog wel 10 andere dingen. ;)
voor grafische kaart heb ik een 4890 gekozen en wil er later nog eentje steken.Kan dit wel in deze kast en met deze voeding?
Als 1 te traag wordt is die te verouderd om er een tweede bij te steken, dan is DirectX 11 allang ingeburgerd namelijk. ;)
of is heb je zo een goeie nodig als je een OC doet?
Zolang je op lucht of water blijft zal waarschijnlijk echt X58 mobo wel voldoen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
Als 1 te traag wordt is die te verouderd om er een tweede bij te steken, dan is DirectX 11 allang ingeburgerd namelijk. ;)

Ik dacht die er na een maand bij te steken... ofzo dus het moet echt wel kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:38:
Ik dacht die er na een maand bij te steken... ofzo dus het moet echt wel kunnen
Verwacht binnen een maand ook de eerste DX 11 videokaarten. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:41:
[...]

Verwacht binnen een maand ook de eerste DX 11 videokaarten. ;)
daar krijg ik weer het.. wachten of niet moment:p

en koelt dat water ding beter dan elke air koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:47:
[...]

daar krijg ik weer het.. wachten of niet moment:p
Als je wacht kun je ook wel wachten op socket 1156 voor de Core i5 en Core i7. :)
en koelt dat water ding beter dan elke air koeler?
Tja volgens de ene review wel volgens de andere een gemiddelde high-end koeler.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:57:
pricewatch: Antec TruePower TP-650 bijvoorbeeld. :)
Heeft iig genoeg PCIe connectors, de twee CM van 700 Watt hebben er te weinig en dus moet je verloopjes gaan gebruiken. ;)
Deze voeding is trouwens wel genoeg voor een overklok van de CPU met een normaal voltage en gamen moet ook geen probleem zijn, maar programma's zoals OCCT draaien voor 24/7 met een zwaar overgeklokte Core i7 kan wel wat zwaar worden.
Maar de voeding is iig van betere kwaliteit, dan die CMtjes. ;)
ok, als de antec's van betere kwaliteit zijn denk ik dat ik de truepower 750 neem, dan zit ik niet zo krap voor in de toekomst, straks blijken de nieuwe ati HD 5xxx stroomslurpers te zijn. Dan heb ik liever voor een 10tje extra wat meer zekerheid, ook handig die tip over de PCIe connectors.
Dus hier weer dank voor jullie hulp,
Andries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:56:
[...]
Als je wacht kun je ook wel wachten op socket 1156 voor de Core i5 en Core i7. :)

[...]

Tja volgens de ene review wel volgens de andere een gemiddelde high-end koeler.
gaan die socket 1156 zoveel verschil maken? of zijn ze gewoon anders geklockt ?
geen triple channel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:08:
gaan die socket 1156 zoveel verschil maken? of zijn ze gewoon anders geklockt ?
Socket 1366 zal high-end/server moederbord worden en dus erg duur zijn op de CPU te upgraden zo het nu lijkt.
geen triple channel?
Idd, triple channel heeft nog geen nut. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
pricewatch: Asus P7P55D Evo

ik zie inderdaad een prachtig moederbord:p
is er al ergens uitgebreide info over de processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
blinded schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:22:
is er al ergens uitgebreide info over de processors?
Zoals? Wat voor info?
Eerste echte review van een Core i5 is hier te vinden.
Is ook nog eens van vandaag, kun je nagaan hoeveel reviews je zult vinden. :p

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 18-08-2009 22:38 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinded
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:35:
[...]

Zoals? Wat voor info?
Eerste echte review van een Core i5 is hier te vinden.
Is ook nog eens van vandaag, kun je nagaan hoeveel reviews je zult vinden. :p
http://www.playwares.com/xe/?document_srl=6202448

ik heb dit gevonden:)

en dit
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/s4mgqg.jpg
als het verbruik zoveel lager ligt gaat die dan ook veel makkelijker OC'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDP != Verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avond heren,

Ik heb mijn onderdelen vandaag binnen gekregen (op de videokaart na), maar ik krijg mijn systeem niet aan de praat. Lampjes branden, fans draaien, maar de (prima werkende) monitor krijgt geen signaal.

Ik heb de AMD Phenom II 945 gecombineerd met de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H. Na even speuren op het internet lijkt me dat een flash van het BIOS noodzakelijk is. Enkele updates geven namelijk aan dat deze de compatibiliteit met Phenom II en/of AM3-processoren bevorderen: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=3017
Nu ben ik geen held in dit soort handelingen en wil ik dus graag jullie advies/tips in deze kwestie.

PS. Is er ook een manier om te weten welke versie van het BIOS je hebt? (Nieuw systeem, dus nog nooit echt opgestart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vooral deze pagina ook nog:
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=3017

(F2 en F3 staan bij de Phenom II 945)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:06:
Avond heren,

Ik heb mijn onderdelen vandaag binnen gekregen (op de videokaart na), maar ik krijg mijn systeem niet aan de praat. Lampjes branden, fans draaien, maar de (prima werkende) monitor krijgt geen signaal.

Ik heb de AMD Phenom II 945 gecombineerd met de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H. Na even speuren op het internet lijkt me dat een flash van het BIOS noodzakelijk is. Enkele updates geven namelijk aan dat deze de compatibiliteit met Phenom II en/of AM3-processoren bevorderen: http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=3017
Nu ben ik geen held in dit soort handelingen en wil ik dus graag jullie advies/tips in deze kwestie.

PS. Is er ook een manier om te weten welke versie van het BIOS je hebt? (Nieuw systeem, dus nog nooit echt opgestart)
Oei, lastig te zeggen. Vaak kan je mobo's wel opstarten dan zegt ie iets van unknown CPU. Je kan dan vaak wel de bios id en vaak ook flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:44:
[...]

Ik heb die voeding en heb nergens last van. Waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:16:
[...]

Ik heb die voeding en heb nergens last van. Waar heb je dat vandaan?
Internet. ;)
Hoeft ook niet altijd zo te zijn, maar schijnt vaker voor te komen dan normaal en er zijn imo betere alternatieven. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pc met minimale opbouw geprobeerd (cpu, mobo, psu Corsair HX450w en met/zonder RAM). Monitor doet niets op VGA en DVI, terwijl deze op mijn andere pc wel werkt. Het irritante is dat de Antec 300 geen speaker in het front panel heeft en ik dus niets uit piepjes kan afleiden. Het enige dat verder fout kan zijn is de aansluiting van de stekkertjes tussen het mobo en het frontpanel, maar aangezien de pc wel aanspringt, lijkt me dat sterk. Zijn de zwarte en witte draadjes daarbij trouwens altijd de min?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:28:
maar aangezien de pc wel aanspringt, lijkt me dat sterk.
Aanspringt in de zin van ik hoor Windows geluidjes of aanspringt in de zin van er draait een fan en er brand een LEDje en eigenlijk kan de CPU, moederbord, geheugen, voeding, videokaart of allemaal wel (half) kapot zijn.

Maar is een kwestie van testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en als je er niet uitkomt kun je een topic openen op de daar voor bestemde plaats en niet hier. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:20:
er zijn imo betere alternatieven. :)
Tja, dingen kunnen altijd beter..

Ik heb hem toen gekocht vanwege de goede reviews over de 12v lijn en stilte, hij is uitermate geschikt voor SLI en CFX en hij is echt stil.

Maaruh, kan je een linkje posten/DM'en naar die spoel problemen? Ben nu wel benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je er nu geen last van hebt, dan krijg je het wss ook niet. Er is gewoon een ietwat opmerkelijk hoog aantal berichten dat ze niet allemaal dezelfde kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei: het is nooit echt opgestart. Geen windows geluidjes dus, maar lampjes en fans. Ik heb de troubleshooter al doorgenomen, maar daarmee kon ik niets vinden. Videokaart zit er, zoals ik al zei, niet in en zonder geheugen gebeurt exact hetzelfde. Laat mobo, psu en cpu over denk ik. Zouden de lampjes en fans overigens wel werken als de psu slecht zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tjeuke, ik denk dat je beter met de troubleshooter in de hand kunt testen en vervolgens een eigen topic openen. Dit topic is echt alleen bedoeld voor aanschaf en de keuze van componenten. Mocht je nou tegen een compatibiliteitsprobleem aan lopen, dan is het natuurlijk wel interessant voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja ook in het straatje van..
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:40:
[...]
Dat jij daar problemen mee hebt gehad zegt ook niets. Geen statistisch verantwoorde steekproef.
Maar goed ik voel alweer dat ik me ga irriteren. Het is gewoon een goede, krachtige en stille voeding, gewoon kopen mensen! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:37:
[...]
hij is uitermate geschikt voor SLI en CFX en hij is echt stil.
Valt imo wat tegen met maar 2 PCIe connectors. ;)
Maaruh, kan je een linkje posten/DM'en naar die spoel problemen? Ben nu wel benieuwd..
Heb geen linkjes zo gewoon een kwestie van Google of search op GoT zul je ook wel wat vinden.
Edmin schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:43:
Als je er nu geen last van hebt, dan krijg je het wss ook niet.
Of pas als je de voeding meer gaat belasten, want volgens mij heb je er nu vrij weinig op of niet?
Er is gewoon een ietwat opmerkelijk hoog aantal berichten dat ze niet allemaal dezelfde kwaliteit hebben.
Idd, kan natuurlijk altijd toeval zijn, want als er 1 schaap over de dam is volgen er meer. Dus 1 iemand post ik heb hier last van en dan zegt de ander he ik ook en weer een ander ja ik ook. Dan lijkt het natuurlijk veel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Eens, die 2 PCIe connectoren vielen me ook tegen maar gelukkig krijg je verloopkabeltjes bij je videokaart..

En wat bedoel je met 1 schaap over de dam? Dat 1 iemand het heeft gemeld en dat de rest paranoia wordt en ook meteen gaat bleren dat ie een defecte voeding heeft terwijl het helemaal niet zo is, alleen om erbij te horen? Of dat die eerste persoon gewoon die voeding heeft gesloopt en gaat zitten janken dat het aan de voeding ligt? :z

De voeding wordt nu idd niet veel belast nee maar dat maakt niet uit, heb je het zelf getest? Hoe weet je of diegene hem niet zelf heeft gesloopt? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:48:
Tjeuke, ik denk dat je beter met de troubleshooter in de hand kunt testen en vervolgens een eigen topic openen. Dit topic is echt alleen bedoeld voor aanschaf en de keuze van componenten. Mocht je nou tegen een compatibiliteitsprobleem aan lopen, dan is het natuurlijk wel interessant voor hier.
Daarom kwam ik ook hier terug. Het systeem is me hier namelijk aangeraden. Als het een compatibiliteitsprobleem is, kom ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:50:
[...]

Mja ook in het straatje van..

[...]

Maar goed ik voel alweer dat ik me ga irriteren. Het is gewoon een goede, krachtige en stille voeding, gewoon kopen mensen! :z
Volgens mij was ik zo genuanceerd als maar zijn kan, dus je hoeft echt niet kriegelig te worden. Hier heb je een linkje:
Notna in "[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end ga..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:58:
En wat bedoel je met 1 schaap over de dam? Dat 1 iemand het heeft gemeld en dat de rest paranoia wordt en ook meteen gaat bleren dat ie een defecte voeding heeft terwijl het helemaal niet zo is, alleen om erbij te horen? Of dat die eerste persoon gewoon die voeding heeft gesloopt en gaat zitten janken dat het aan de voeding ligt? :z
Was idd weer eens lekker onduidelijk, maar bedoel dat als 1 iemand ergens iets neerzet denken mensen vaak he dat heb ik ook dus dan zet ik het daar ook maar neer. ;)
De voeding wordt nu idd niet veel belast nee maar dat maakt niet uit, heb je het zelf getest?
Nee, wou dat ik zulke dingen zou kunnen testen. :p
Hoe weet je of diegene hem niet zelf heeft gesloopt? :z
Een trillend spoeltje maakt alleen maar herrie de voeding zelf is niet kapot je kunt het zelf ook niet zo krijgen. Je hebt er last van of niet, je kunt het niet door je eigen onhandigheid erbij slopen iig. :p Is gewoon een "productiefout".

@hierboven ergens anders op GoT was het ook nog gemeld naar mijn weten.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2009 00:06 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen idee maar wordt iig wel lekker offtopic. :p
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:01:
[...]

Daarom kwam ik ook hier terug. Het systeem is me hier namelijk aangeraden. Als het een compatibiliteitsprobleem is, kom ik weer terug.
Kan mij niet voorstellen dat iemand je hier een "verkeerd" systeem heeft aangeraden, want diegene zal heel snel gecorrigeerd worden door iemand anders hier. :+

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:05:

Nee, wou dat ik zulke dingen zou kunnen testen. :p
Moet ik hem opsturen naar je? Mag je ermee spelen, ik heb hier nog een andere voeding.

Mja jongens, bedankt voor de moeite maar ik word er niet warm van.. dit kan elke voeding overkomen en lijkt meer op een gevalletje DOA en eendagsvlieg dan een structureel probleem anders had CM ze wel teruggehaald.. Seagate schijven anyone? Was recentelijk zelfs

In de winkel waar ik werkte hadden we dit soort dingetjes bijv. met Corsair voedingen, die wilden nog weleens uitvallen op rare momenten maar ik zou nog steeds Corsair kopen hoor, heb deze gekocht op basis van goede reviews en heb er geen spijt van maar dat zou ik van andere ook niet hebben als ie werkte. Hiervoor had ik een OCZ Mod 500W maar daar startte m'n PC niet meer op, misschien dat ie ook DOA was, heb er niet meer naar gekeken maar meteen omgeruild en met deze startte ie meteen op..

De bedoeling was idd SLI, is er nooit van gekomen maar wellicht in de toekomst..
Edmin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:05:
[...]
je hoeft echt niet kriegelig te worden.
offtopic:
Tja, ik heb van nature een erg kort lontje, heb al anger management cursussen en therapien gehad maar hielp niet..

[ Voor 18% gewijzigd door chim0 op 19-08-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Natuurlijk is het een DOA, daar gaat het niet om. Een jaar of 2/3 geleden hadden Antec voedingen een hoge returnrate en werden die dingen dus ook niet van harte aanbevolen. Natuurlijk kan je gewoon garantie claimen, maar daar ben je niet mee geholpen als je de pc 2 weken stil hebt staan. Als het om voedingen gaat staat er 1 criterium met stip op de eerste plek en dat is betrouwbaarheid. Als het er dan de schijn van heeft dat een bepaald type een verhoogd percentage productiefoutjes bevat, dan raad je die dus niet zo maar aan iedereen aan. Zelf heb ik ook bijna een silent pro m700 gekocht, maar dit was een belangrijke reden om het niet te doen.
Maar dat wil aan het einde van het verhaal nog steeds niet zeggen dat jij een slecht product in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:17:
[...]

Moet ik hem opsturen naar je? Mag je ermee spelen, ik heb hier nog een andere voeding.
Breng me niet in de verleiding. ;)
Mja jongens, bedankt voor de moeite maar ik word er niet warm van.. dit kan elke voeding overkomen
Klopt, maar ja als het iets vaker voorkomt dan normaal kan dat natuurlijk al een reden zijn om hem niet op te nemen in een BBG zijn genoeg alternatieven dat is de enige reden. Zeg ook niet dat ze het in 1 keer allemaal hebben. ;)
anders had CM ze wel teruggehaald..
Zijn genoeg fabrikanten die zoiets maar al te graag in de doofpot stoppen natuurlijk
Seagate schijven anyone?
GPU's van nVidia voor de Laptops was er een extreem groot probleem. Zo erg is het iig nog niet met de CM voeding. :p
maar daar startte m'n PC niet meer op, misschien dat ie ook DOA was,
Of wou niet werken met het moederbord zie je heel soms wel eens (Turn-on delay voor Google)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 00:34:
[...]

Breng me niet in de verleiding. ;)
Is geen grapje, kan je hem testen met SLI of CFX? Liefst twee 4890's want die zuipen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
Hey,
Ik had gepland om vandaag mijn 24'' te bestellen en 30 september mijn pc te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-750€ 109,31€ 109,31
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Cooler Master Stacker 830 Evolution€ 111,95€ 111,95
1Intel Core i7 920€ 225,01€ 225,01
1Logitech MX518€ 28,95€ 28,95
1Microsoft Windows Vista Home Premium + Windows 7 offer form€ 101,95€ 101,95
5Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 6,-€ 30,-
1OCZ Freeze Extreme Thermal Conductivity Compound€ 4,31€ 4,31
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 92,02€ 92,02
2Samsung SH-S223F€ 19,90€ 39,80
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,60€ 133,20
1Scythe Kaze Master Ace 5.25" Zwart€ 34,21€ 34,21
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1XFX Radeon HD 4890 Black Edition€ 194,91€ 194,91
ImporterenTotaal€ 1.297,86

Helaas gaat de 24'' niet door en zal ik moeten wachten tot kerst/januari, die tijd zullen de nieuwe ATI kaarten wel uit zijn en gedaald in prijs. In mijn systeem koos ik voor een 4890 om er mee te doen tot de nieuwe ATI kaarten uit zijn, maar om een paar maanden een 4890 te gebruiken om een 17'' CRT mee aan te sturen vind ik toch echt pure overkill.

Ik heb 3 kaarten onder de 100 euro gekozen:
XFX radeon HD4850 (pricewatch: XFX Radeon HD4850 512MB DDR3)
asus 9800GT (pricewatch: Asus EN9800GT/HTDP/512MD3)
C3D 250GTS (pricewatch: Club3D GTS 250 (CGNX-TS252))

zijn deze kaarten nog steeds overkill en moet ik nog lager:

XFX 9500gt (pricewatch: XFX GeForce 9500GT 1024MB DDR2 Standard)
MSI 4650 (pricewatch: MSI R4650-D1G)

Welke kaart moet ik nemen om tot de nieuwe ati's uit zijn alles op high med kunnen gamen op een 17'' crt?
Andries

[ Voor 7% gewijzigd door andries.t.net op 19-08-2009 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ff lachen.

Ik heb gisteren niets meer gedaan aan mijn probleem (zie boven). Vanochtend las ik nog eens even wat door van alle boekjes van de onderdelen en kwam ik tot de conclusie dat ik iets verkeerd had geïnterpreteerd. Ik dacht gelezen te hebben dat je het beste alleen de main power supply kon vastmaken en dat als je deze tegelijk met de 12V zou aansluiten dit 'serious damage' kon veroorzaken. Bleek er (vrij onduidelijk dat wel) te staan dat je de afklikbare 4-pin van de main power supply niet in de 12V moest steken, want anders...'serious damage' etc. _/-\o_

Na een kijkje in mijn oude pc, waarin ze ook beide waren aangesloten, heb ik het geprobeerd en natuurlijk heb ik gewoon beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met een 4850 speelde ik Crysis nog op hoge settings bij 1280*1024. Met een 4670 kom je de tijd waarschijnlijk ook wel door:

pricewatch: Sapphire HD 4670 512MB GDDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Zoals jullie allemaal wel weten ;) staat een nieuwe Ati reeks aan de deur te kloppen. Deze zal op 16 september gepresenteerd worden, volgens de geruchten. Dit stelt de performance kopers voor een probleem: Nu een 4890 kopen of wachten op de hd5850/hd5870 (er vanuit gaande dat een hd5850 dezelfde performance zal hebben als de 4890 nu heeft?).

Ondergetekende zit door een RMA met terugstorting met een 'in de broekzak brandende' 160 euro (welke opgehoogd kan worden tot 200, niet verder, ivm principes en grenzen trekken en meer van die onzin), een een leenkaart van een kameraad van mij (nvidia 7600gs). Ergo, consuclerende, no games.

Vooralsnog is mijn gedachtengang de volgende:
  • 16 september aankondiging van nieuwe kaarten
  • Een maand later (?) goed verkrijgbaar
  • De prijs van de 4870 512mb was 250 euro. Dit is dus te duur voor mij
  • De 4890 is met 190 euro op dit moment een prijspakker
  • Een kaart met soortgelijke performance als de 4890 wordt de eerstvolgende paar maand niet veel goedkoper
Dit allemaal op een rijtje zettende denk ik er sterk over om gewoon een 4890 te kopen, en dan zie ik over een jaar wel weer wat voor ontwikkelingen er allemaal zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Een wijze/logische beslissing of totaal niet? Ik wil er anderhalf jaar mee doen, mezelf kennende koop ik dan toch weer een nieuwe. Ik ben geen fanatiek gamer maar de weinige spellen die ik speel (arma2, grid, cod6 straks, mafia2 straks) wil ik wel gewoon lekker op 1680x1050 kunnen spelen.

Ik stel mij zo voor dat ik niet de enige ben die op dit moment met deze afweging zit...

[ Voor 33% gewijzigd door Roytoch op 19-08-2009 10:27 ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gezien de verwachte kosten per die van de nieuwe generatie en het feit dat introductieprijzen hoger liggen dan wanneer een product al een tijdje op de plank ligt, is de 4890 nu een prima koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 12:09
Dat is ook mijn idee. Nu een lekkere HD4890 erin en over een half jaartje of iets dergelijks pas kijken naar een DX11 kaart.

Ik verwacht mijn spullen overigens vandaag te kunnen ophalen dus ik zal dan wel even wat foto's plaatsen van de bestelling en de kast (als dat vandaag nog lukt, that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Hebben jullie zulke diepe zakken dan? Dat jullie om het half jaar "ff" jullie videokaart vervangen? :o

Nieuwe kaarten zijn sowieso altijd duur, verwacht iets van 300 en daarboven.

[ Voor 27% gewijzigd door chim0 op 19-08-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adames
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 10:18
De HD4xxx serie gaat nu weg voor dumpprijzen, terwijl de HD5xxx juist voor hoge introductieprijzen weggaan.
Eventueel nog een HD4870 nemen ipv HD4890 zodat je nog wat geld over hebt en dus ook weer eerder een HD5xxx kaart kan kopen. de 4870 kan je komende maanden nog ook goed mee vooruit mocht je geen obsessie hebben voor alleen maar full AA en detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:47:
Hebben jullie zulke diepe zakken dan? Dat jullie om het half jaar "ff" jullie videokaart vervangen? :o

Ik verwacht niet dat de HD5850 300 euro gaat kosten. Ik denk eerder 150/170. Daar is de HD4850 ook voor geïntroduceerd. Daarbij hoeft ATI zijn kaarten helemaal niet zo duur te maken, omdat hun productie costen vergeleken met Nvidia een stuk lager liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

chimo schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:47:

Als je op tijd je oude kaart verkoopt, is de nieuwe kaart maar een kleine investering. En het is je hobby of niet, natuurlijk.

* Edmin heeft 3 graka's in een jaar versleten in 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

Edmin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:57:
[...]

Als je op tijd je oude kaart verkoopt, is de nieuwe kaart maar een kleine investering. En het is je hobby of niet, natuurlijk.

* Edmin heeft 3 graka's in een jaar versleten in 2008.
Ik heb hem besteld, zojuist. Een 4890 vapor x. Wanneer de hd58xx wat meer mainstream/betaalbaar wordt neem ik mijn verlies en verkoop ik hem tweedehands.

Bedankt voor het commentaar, nu is het wachten begonnen op verzending!

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Mja, een jaar geleden was de 4780x2 500 > pricewatch: Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E

Nu nog boven de 400 bij sommigen maar goed ik benieuwd naar de HD58xx series :)
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 10:55:
omdat hun productie costen vergeleken met Nvidia een stuk lager liggen.
offtopic:
net als hun prestaties.. nee hoor, geintje, het zijn wel schattige kaartjes voor een beginneling ;) :+

[ Voor 37% gewijzigd door chim0 op 19-08-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Denk dat dit het uiteindelijk moet gaan worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 163,51€ 163,51
1Antec Performance One P183 Zwart€ 116,95€ 116,95
1Club3D HD4890 Superclocked Edition€ 184,84€ 184,84
1Cooler Master Real Power M620€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P€ 138,90€ 138,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 66,31€ 66,31
1LG CH08LS10€ 94,61€ 94,61
1Logitech Cordless Wave Keyboard€ 45,50€ 45,50
1Microsoft Windows Vista Home Premium + Windows 7 offer form€ 101,95€ 101,95
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 64,-€ 64,-
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,-€ 244,-
ImporterenTotaal€ 1.328,81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou een F3 nemen. Sneller, zuiniger. Alleen misschien nog net niet leverbaar. Je moederbord is veel te duur. Wat heeft een 790XT-UD4 niet wat jij nodig hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:00:
Ik zou een F3 nemen. Sneller, zuiniger. Alleen misschien nog net niet leverbaar. Je moederbord is veel te duur. Wat heeft een 790XT-UD4 niet wat jij nodig hebt.
2 PCI-E 2.0 x16 ivm crossfire toekomstplannen
F3 is waar ik 'm wil halen zeker nog 14 dagen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PJzzz schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

2 PCI-E 2.0 x16 ivm crossfire toekomstplannen
F3 is waar ik 'm wil halen zeker nog 14 dagen wachten
Crossfire heeft tot nu toe nog niets gehad aan 2x 16x. 8x8x is voldoende. Ik verwacht dat dit ook niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
offtopic:
Is er iets veranderd met de RML? Lijkt wel een Excel sheet :o

laat maar, lag aan m'n instellingen :s

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 19-08-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals bij een ieder hier, vraag ik ook om advies mbt het volgend systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 48,50€ 48,50
1Club3D HD 4890 1024MB GDDR5€ 159,52€ 159,52
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 62,95€ 62,95
1Logitech MX518€ 28,95€ 28,95
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 66,60€ 66,60
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,85€ 6,85
ImporterenTotaal€ 832,28

Even wat punten, die van belang zijn:
- Het systeem zal niet overgeclocked gaan worden
- Mogelijik dat er 1 of 2 harde schijven bij gezet worden
- Monitor is al in mijn bezit (Samsung 24" Syncmaster 1920x1200)

Mijn vragen zijn:
- Is de voeding geschikt om later nog extra componenten toe te voegen zoals 2 harde schijven ?
- Hoeft er tegenwoordig geen extra geluidskaartje meer in ? Heb nu bv een systeem van 4 1/2jaar oud waar een geluidskaart in zat omdat het destijds belabberde audio zat op het moederbord
- Zijn er alternatieven voor het toetsenbord? Ik vind deze vrij prijzig, maar op zich wel goed met veel functies. Toetsenbord hoeft bij mij alleen media toetsen te hebben met volume harder en zachter enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Enforcer schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:26:
Mijn vragen zijn:
- Is de voeding geschikt om later nog extra componenten toe te voegen zoals 2 harde schijven ?
Ja
- Hoeft er tegenwoordig geen extra geluidskaartje meer in ? Heb nu bv een systeem van 4 1/2jaar oud waar een geluidskaart in zat omdat het destijds belabberde audio zat op het moederbord
Nee, de realtek ALC 888 en 889 leveren prima geluid.
- Zijn er alternatieven voor het toetsenbord? Ik vind deze vrij prijzig, maar op zich wel goed met veel functies. Toetsenbord hoeft bij mij alleen media toetsen te hebben met volume harder en zachter enzo.
G11?
edit: NVM de G11 is al bijna net zo duur. Gaming tobo's zijn duur.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 19-08-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Laatst online: 11-09 19:57
Edmin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:32:
G11?
edit: NVM de G11 is al bijna net zo duur. Gaming tobo's zijn duur.
Zie net dat hij een media toetsenbord wil
Deze misschien wat?

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Digital Media Keyboard 3000€ 20,18€ 20,18
ImporterenTotaal€ 714,68

[ Voor 65% gewijzigd door houtig op 19-08-2009 15:27 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseM
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik ben van plan om de processor, mobo etc over te nemen van deze BBG. Ik heb nu alleen een OCZ Modstream 450w voeding. Zal deze voldoen? Ik wil een enkele 4890 in mijn systeem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
JesseM schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:46:
Ik ben van plan om de processor, mobo etc over te nemen van deze BBG. Ik heb nu alleen een OCZ Modstream 450w voeding. Zal deze voldoen? Ik wil een enkele 4890 in mijn systeem doen.
Bedoel je de OCZ Modstream 400w voeding? Ik kan er geen van 450 vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseM
  • Laatst online: 03-12-2023
Nee, 450w. Ik heb em al een aantal jaar.

http://www.newegg.com/pro...aspx?Item=N82E16817104154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
oohw sorry dacht dat je een nieuwe voeding ging uitzoeken. Maar 26A op de 3.3 volts en 12 volts en 45A op de 5 volts lijkt mij sterk genoeg maar wacht voor de zekerheid totdat iemand anders het bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
Alles is binnen van mijn bestelling behalve de 24" T240 monitor, ik was te laat bij Alternate want de sluitingstijd was eerder dan ik dacht! :'(

Erg bedankt voor iedereen die mij geholpen heeft. Ik zal ook zeker nog posten wanneer alles in elkaar staat!

Afbeeldingslocatie: http://www.woytek.nl/pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.woytek.nl/pc2.jpg

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P6T SE€ 160,-€ 160,-
1Intel Core i7 920€ 225,01€ 225,01
1Samsung SH-S223B€ 17,50€ 17,50
1Samsung Syncmaster T240€ 245,-€ 245,-
1Scythe Musashi VGA Cooler€ 32,14€ 32,14
1Scythe S-Flex SFF21D, 120mm€ 11,60€ 11,60
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 78,-€ 78,-
1XFX HD 4890 1024MB DDR5 PCI-E (HD-489A-ZDDC)€ 174,51€ 174,51
ImporterenTotaal€ 1.052,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
hey,
nu er nog maar een paar dagen tussen nu en de aankoop van mijn systeem zittten zit ik allemaal reviews te lezen, toen ging ik kijken of de TRUE zijn meerprijs waard was, uiteindelijk besloot ik van niet maar kwam ik op het volgende punt:
Past de mugen 2 wel in de stacker 830?
google:
http://forum.coolermaster...93&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Hierin verwachten ze dat 1 fan niet gebruikt kan gaan worden, word dit erg voor de airflow en kan ik beter een andere cooler nemen?

Is er mischien iemand met ervaring hierover? Ook dacht ik er aan om een 2de fan op de kugen te monteren, word het probleem dan nog erger?
Andries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat het uiteindelijk is geworden:

PhII 955
Gigabyte 790FX (toch maar wel :))
2x2Gb OCZ platinum 1600mhz (nu mee aan het stoeien)
Club3d 4890 Super overclocked
WD Black

Dit alles zit in een cm 690 en wordt gevoed door een CM520 real power.

Het loopt echt retehard ivm mijn laptop (een 1.6 ghz pentium m met 768mb, het werd tijd dus)

Ik ben nu een beetje aan het stoeien met het geheugen en ik heb besloten dat ik zsm een noctua CPU cooler ga halen (je krijgt gelijk reinman :) ). Ik ben er erg tevreden mee en zodra ik tijd heb ga ik wat benchmarks draaien, als daar behoefte aan is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:25:
Hoe ga je de VRM's koelen van je HD4890?
http://www.scythe-eu.com/...-high-end-vga-cooler.html
It is recommended to use the heatsink-plate coming with the original cooler to cool the VR/MosFET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

andries.t.net schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:37:
hey,
nu er nog maar een paar dagen tussen nu en de aankoop van mijn systeem zittten zit ik allemaal reviews te lezen, toen ging ik kijken of de TRUE zijn meerprijs waard was, uiteindelijk besloot ik van niet maar kwam ik op het volgende punt:
Past de mugen 2 wel in de stacker 830?
google:
http://forum.coolermaster...93&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Hierin verwachten ze dat 1 fan niet gebruikt kan gaan worden, word dit erg voor de airflow en kan ik beter een andere cooler nemen?

Is er mischien iemand met ervaring hierover? Ook dacht ik er aan om een 2de fan op de kugen te monteren, word het probleem dan nog erger?
Andries
Je hebt echt niet alle 4 de fans in dat 4x120 bracket nodig. Mocht je dat liever wel doen, dan moet je op zoek naar een andere koeler. Een 'probleem voor je airflow' wordt het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mallerd Afbeeldingslocatie: http://www.vandercrew.com/cutenews/data/emoticons/gay.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo allemaal! Ik ben komen binnenwandelen vanuit Sloom ram met snel moederbord waar Ed_L en anderen me al hebben geholpen. Maar Ed_L wees me er ook op dat mijn laatste posts hier thuishoorde, dus tada:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock P45XE€ 70,98€ 70,98
1Cooler Master Elite 331 Zwart€ 28,50€ 28,50
1Corsair TX650W€ 78,97€ 78,97
1Intel Core 2 Quad Q9550€ 178,-€ 178,-
2Kingston HyperX KHX8500D2/1G€ 17,21€ 34,42
1LG W2261V-PF€ 157,98€ 157,98
ImporterenTotaal€ 708,37

Dit is het systeem zoals ik het nu heb, en ik ben bijna klaar om het als uiteindelijke versie te classificeren.
Mijn idee is om alles te kopen excl. videokaart, en dan die later bij te kopen, als mijn portomonee minder anorexisch is. (Ik moet het tot die tijd doen met een 8600GT XXX)

Een paar opmerkingen zoals ook in bovenstaande thread waren de onenigheid over de stroomconsumption. Verschillende calculators geven verschillende wattages aan. (de ene gaf een 747W aan en een ander 535W) Deze wattages zijn met 2 HD4890 in crossfire mode. Want ik wil dat misschien later nog doen.

Qua budget zit ik op de limiet zown beetje, dus als iemand ergens nog iets ziet waar ik op kan uitsparen zou ik dat zeer op prijs stellen. En ook andere opmerkingen of dingen die ik over het hoofd heb gezien zijn natuurlijk welkom!

Alvast bedankt voor jullie tijd en attentie.

EDIT: Ik heb mijn Flatron scherm toegevoegd aan de tabel, maar die heb ik hier nu al staan. 1920x1080 issie.

Ik heb helemaal geen koelers op mijn lijstje staan eigenlijk... Ik heb die toch pas nodig als ik wil gaan overclocken toch? Daar zal ik nog wel een jaartje ofzo mee wachten, totdat de eerste garanties vervallen :P

[ Voor 8% gewijzigd door Blooner op 19-08-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kan ook kijken naar AMD aangezien socket 775 zo goed als dood is voor mid en high-end CPU's
Voor de rest zou ik zeker een betere kast nemen aangezien de hitte er anders nooit uit gaat.
En waarom zou je twee HD4890's willen? Over ongeveer een maand komen de nieuwe DirectX 11 videokaarten al. ;)

Edit met zo'n scherm ga je waarschijnlijk ook nooit CrossFire nodig hebben één videokaart is wel genoeg. :)

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2009 23:04 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt ook maar 2GB RAM (single channel) in je systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 103,35€ 103,35
ImporterenTotaal€ 775,17

Wat vind je hiervan?

[ Voor 5% gewijzigd door Edmin op 19-08-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mijn idee.
CPU is iets trager, maar scheelt zo weinig dat je het niet gaat merken. Maar je kunt beter de CPU upgraden bij socket AM2+ dan bij 775.
4GB geheugen genomen.
Moederbord zonder CrossFire, lijkt mij namelijk nutteloos voor jouw. ;)
Voeding genomen die ook nog eens modulair is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 945€ 148,50€ 148,50
1Asus M4A78-EM€ 61,27€ 61,27
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 46,05€ 46,05
ImporterenTotaal€ 710,77

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sry, ik zat te snurken:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,95€ 12,95
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2€ 41,80€ 41,80
1Gigabyte GA-MA770-UD3€ 63,21€ 63,21
ImporterenTotaal€ 723,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee hoor, ik heb een snellere proc, goedkoper geheugen en een goedkoper mobo.
De rest is default zut.

De TX3 kan er nog uit als je echt niet gaat OC'en. Als je wel gaat OC'en dan moet er een betere koeler op.
De Antec 300 is wmb de beste case uit de prijsklasse.

[ Voor 44% gewijzigd door Edmin op 19-08-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
Ik moet toegeven dat ik inderdaad een beetje mindless ben blijven haken bij de voor mij vertrouwde 775 socket.
En gezien de mooie systemen die jullie zo naar buiten ratelen heb ik daarmee zat opties gemist. De prijzen van waar jullie nu mee komen gaan helaas wel weer wat omhoog,

maar zoals ik in mijn vorige post al zei: Heb ik die CPU koeling echt nodig als ik op het begin nog niet denk te gaan overclocken? EDIT: Ik was weer eens te sloom xD

Dat die kast niet echt goed was had ik ook nog niet eens bij stilgestaan, maar het spreekt eigenlijk wel voor zich met zo een lage prijs :P. Komt nu wel weer een nieuwe vraag bij me op:

The_Mask zegt 1x4GB RAM en Ed_L zegt 2x2GB. Zoals ik het heb begrepen is dual channel (dus 2x2GB) beter toch? of zit ik daar fout?

En ik vind dat jullie extreem snel reageren! Wat natuurlijk zeer mooi is, maar weten jullie nu bijvoorbeeld zeker dat die PSU goed zal passen? Of is het wel handig om dat nog ff na te lopen?

Last but not least: Natuurlijk weer hartstikke bedankt voor de geweldige hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:15:
Als je wel gaat OC'en dan moet er een betere koeler op.
Nee hoor is echt niet nodig.
Verschil met een Scythe Mugen II zal niet eens 100MHz zijn. ;)
Blooner schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:18:
Heb ik die CPU koeling echt nodig als ik op het begin nog niet denk te gaan overclocken?
In principe niet
The_Mask zegt 1x4GB RAM en Ed_L zegt 2x2GB. Zoals ik het heb begrepen is dual channel (dus 2x2GB) beter toch? of zit ik daar fout?
Wij hebben alle twee 2x2GB. ;)
maar weten jullie nu bijvoorbeeld zeker dat die PSU goed zal passen?
Ik wel Ed ook? :+

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2009 23:21 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als die PSU nog steeds maatje ATX draagt, dan wel :p

edit:
Blooner, onze oplossingen zijn iets duurder, omdat je een paar kleine foutjes had gemaakt. Zoals je ziet zijn onze combo's CPU/mobo niet duurder dan de jouwe, maar het prijsverschil zit hem in een koelertje (die je eraf kan laten) een fatsoenlijke case (waar je echt blij van wordt met dat kleine verschil) en jouw RAM keuze. 2x1GB is gewoon echt te weinig voor 2009 en later.

[ Voor 48% gewijzigd door Edmin op 19-08-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat ik met die crossfire niet echt juist zit te denken... Daarnaast zijn jullie gesuggereerde MoBo's ook niet crossfire-able. Ik kan beter wachten en een DX11 kaart kopen over een maandje of 2. Maar weten jullie of ze dan meteen met lagere prijzen DX11 kaarten komen? Want de HD4890 is op dit moment zeer goed geprijsd rond de 150 ongeveer, en geeft een redelijke prestatie.

Dus mijn vraag: Komen er meteen 'slechtere' DX11 kaarten op de markt van rond de 150 a 180 euro? of kan ik dan toch beter een HD4890 kopen en over een jaartje of 2 upgraden naar een dan al goedkoper geworden DX11?

EDIT:
Ok ja, idd, zonder die koeler valt het prijsverschil best wel mee. En 4Gig RAM ipv 2Gig is een hele verbetering, dat snap ik ook wel. en 64bit windows7 kan dat allemaal zien toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Blooner op 19-08-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik denk dat je voor 150 tot 180 euro _minstens_ een gelijk presterende DX 11 videokaart kun krijgen na 2 maanden.
en 64bit windows7 kan dat allemaal zien toch?
En ook nog gebruiken, wel zo handig. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2009 23:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, de Dx11 line-up zal ook kaarten uit low-end en mid-range beslaan, welke goedkoper zijn. Ik verwacht half september daar pas meer over te weten (net als de rest van de wereld tbh). Het goede nieuws: je was toch niet van plan nu een graka te kopen, dus je kunt dit systeem bestellen zonder graka en over anderhalve maand beslissen wat voor graka je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:27:
Ik denk dat je voor 150 tot 180 euro _minstens_ een gelijk presterende DX 11 videokaart kun krijgen na 2 maanden.
Dat is zeer goed nieuws, dan kan ik die HD4890 alvast uit de lijst schrappen, en dan gewoon een maandje of 2 met mijn 8600GT doorgaan. :P

EDIT: En weer eens te sloom met mijn ideeen...

[ Voor 6% gewijzigd door Blooner op 19-08-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
Dan zit ik op dit moment dus met dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2€ 41,80€ 41,80
1Gigabyte GA-MA770-UD3€ 63,21€ 63,21
ImporterenTotaal€ 393,02

Maar The_Mask kwam met een ander moederbord? Waarom kozen jullie juist die? Of waaraan ligt het welke ik moet kiezen?

EDIT: Oeh 1tje is een micro ATX zie ik... Ik heb daarvan hier nog een kast staan, dat zou een kast kunnen schelen om te kopen (alhoewel deze waarschijnlijk ook niet van de hoogste plank komt :S)

[ Voor 4% gewijzigd door Blooner op 19-08-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blooner schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:33:

Maar The_Mask kwam met een ander moederbord? Waarom kozen jullie juist die? Of waaraan ligt het welke ik moet kiezen?
Maakt vrij weinig verschil welke je neemt, die van mij heeft nog als voordeel dat die een IGP (onboard videokaart) heeft en dus ook zonder videokaart kan werken. :)
EDIT: Oeh 1tje is een micro ATX zie ik... Ik heb daarvan hier nog een kast staan, dat zou een kast kunnen schelen om te kopen (alhoewel deze waarschijnlijk ook niet van de hoogste plank komt :S)
Als er een beetje fans in zitten of in kunnen zou je die kast ook kunnen gebruiken, maar dat zal wel tegen vallen of niet? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 19-08-2009 23:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blooner
ja maar die IGP is slechter dan mijn 8600GT neem ik aan?

Chipset bij die van Ed is AMD770 en die van Mask is AMD780g (waarbij g is voor de IGP denk ik?)

Dus in mijn groote wijsheid ga ik er even van uit dat een hoger getal nieuwer en beter betekend... Dus is de Asus M4A78-EM dan niet een iets betere keus?

Maar tis dan wel weer een mATX. Dus als ik ooit third-party coolers wil installeren voor OCen, past dat dan allemaal wel?

[ Voor 77% gewijzigd door Blooner op 19-08-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blooner schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:36:
ja maar die IGP is slechter dan mijn 8600GT neem ik aan?
Ja, maar soms handig als je bijvoorbeeld zonder of met een kapotte videokaart zit. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Blooner schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:33:
Ik baseer mijn keuze onder andere hierop:
http://www.hardwarecanuck...3-motherboard-review.html

Daarbij neem ik liever geen kleinere formfactor als het niet echt moet.

• Blooner
Hmm ja, ik vind het een moeilijke keuze tussen de 2 MoBo's...
De Gigabyte GA-MA770-UD3 heeft goede reviews en is ATX, maar is iets duurder.
De Asus M4A78-EM is goedkoper maar minder goed verkrijgbaar, en kan vrij weinig reviews van vinden...

Ik ga dan denk ik maar voor de Gigabyte GA-MA770-UD3.

Bedankt voor al jullie (extreem snelle _/-\o_ ) hulp. Ik zal alle opties en dergelijke nog eens doorlopen, en dan over 2 weken ongeveer gaan bestellen. (Dan weet ik zeker dat ik thuis ben als de bestellingen binnenkomen)

1 Vraagje nog: Ik ben niet echt in de AMD wereld bekend: De AMD Athlon 64 X2 4400+ is slechter dan de AMD Phenom II X4 955 Black Edition die ik nou ging nemen toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Blooner op 20-08-2009 00:24 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Een AMD Athlon 64 X2 4400+ is een dualcore en de Phenom II X4 955 is een quadcore, de Phenom is hoger geklokt en is ook nog eens efficiënter per MHz.

AMD Nieuwsdiscussie

• Blooner
-The_Mask- schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:27:
Een AMD Athlon 64 X2 4400+ is een dualcore en de Phenom II X4 955 is een quadcore, de Phenom is hoger geklokt en is ook nog eens efficiënter per MHz.
Dat is dus een über-JA + wees niet zo lui en google die shizzle.

Bedankt! :P

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AMD Athlon 64 X2 4400+?

Dat ding stamt nog uit eind 2005...

• SgtCaffran
-The_Mask- schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 19:25:
Hoe ga je de VRM's koelen van je HD4890?
Ik ben van plan de originele cooling plate te gebruiken om de VRM's te koelen, hier had ik al over gelezen. ;) Wel goed van je dat je dat zo snel ook doorhebt en nog even noemt, chapeau! _/-\o_ Ding staat nu overigens nog stock te blazen, eerst even testen of het werkt!

Overigens heb ik nog een laatste vraag. De PC staat nu helemaal in elkaar en werkt (bios komt op en hij vraagt voor een boot disk). Nu heb ik dus Windows 7 ultimate RTM en ik weet dat het windows 7 setup zelf partities kan instellen. Een vriend die me heeft geholpen bij het inbouwen vertelde me dat het slim is gewoon een partitie te maken van mijn 1TB WD black. Kan iemand mij wat tips geven over de partitie groottes die ik zou kunnen gebruiken. (Ik speel games, kijk wel eens films, gebruik photoshop/after effects).

edit: wat ik me dus afvraag is of je programma's op een andere partitie kan installeren dan je windows partitie. Omdat veel programma's in program files geïnstalleerd willen worden. Hoe lossen jullie dit op?

[ Voor 13% gewijzigd door SgtCaffran op 20-08-2009 08:02 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Over het algemeen heb je de keuze uit een 'fast' of 'complete' install, waarbij het progje gewoon in je pgm files folder wordt gedumpt en een 'custom' install waarbij je zelf de folder aan kunt geven.

• SgtCaffran
Edmin schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 08:12:
Over het algemeen heb je de keuze uit een 'fast' of 'complete' install, waarbij het progje gewoon in je pgm files folder wordt gedumpt en een 'custom' install waarbij je zelf de folder aan kunt geven.
En wat raad je aan voor partitie groottes?

Stel ik maak twee partities, een voor windows en programma's en een voor data (muziek, films, documenten). Kan ik dan simpelweg een partitie voor windows maken van 250GB en de rest voor data (750GB)? Is dat slim?
Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.