[BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009

Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste
Acties:
  • 82.786 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een beetje een goed systeem?

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Behuizing: Cooler Master Gladiator 600
Voeding: Corsair CMPSU-550VX
Kaart: XFX HD4890
Moederbod: GigaByte GA-MA790X-UD3P
Hardeschijf: Western Digital WD1001FALS
Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit
DVD Speler: Samsung SH-D162D

Is de voeding goed genoeg? En heb ik 4GB wel echt nodig voor het geheugen? Ik krijg deze message bij Alternate, wat wordt hiermee bedoelt?
Harddisk - Controller

Voor de installatie van het besturingssysteem Windows XP op een Serial ATA of SCSI harddisk moet in sommige gevallen een interne Floppy-drive aanwezig zijn om de benodigde drivers te kunnen laden.
Bovendien is de AMD phenom echt fuucking duur bij Alternate 220 Euro >.>

Ik ben een nub betreft computers :D

Edit; Wtf bedoelen jullie met BBG :P
Edit2: Maakt het beeldscherm heel veel uit? Wordt het beeld daar heel veel mooier van? Ik heb nu gewoon een standaard LCD scherm. Is niet HD ofzo, want dat voert de prijs wel flink op namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:44:
[...]
3DMark of andere bench zegt sowieso helemaal niks.
[...]

Als de nieuwste technologie wordt gebruikt is die juist 20/30% trager. ;) DX10.1?

[...]

Moet je wel op prijs gaan vergelijken he. ;)

Dit is in de meeste games iig veel sneller en veel goedkoper. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 174,90€ 174,90
1Cooler Master Centurion 5 Zwart€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master Real Power M620€ 75,79€ 75,79
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 105,78€ 105,78
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 54,85€ 54,85
1Samsung SH-S223Q€ 23,46€ 23,46
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 70,90
2XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 Standard€ 108,36€ 216,72
ImporterenTotaal€ 768,40
Heb echt moeite met ATI drivers, serieus. OK, ik ben stiekem een beetje Nvidia fanboy maar heb ook ATI kaarten gehad, 9800 Pro, maar ik vind die drivers van ATI helemaal niks. Ook dat Control Center is veel te ingewikkeld, zoek me altijd helemaal de pleuris. Maar goed, dat is een persoonlijke issue en niet de schuld van ATI of AMD.

Ook op prijs vergelijken heb ik moeite. Ik snap het wel in de BBG maar vind het nog steeds niet logisch om 1 videokaart met 2 videokaarten te vergelijken, fysiek gezien. Prijstechnisch wel, maar logisch vind ik het niet.

We kijken wel, anders wachten we gewoon af of er iets nieuws komt dit jaar wat een beetje interessant is.

EDIT: Ik zie op de website van Sapphire dat die 4890 ook DirectX 10.1 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
Had vanmorgen al een mailtje terug, dus dat geeft goede hoop, de inhoud was echter nogal karig, hij zei dat de stock op de site staat (je zou dus kunnen zeggen dat ie bevestigt dat de kaart op voorraad is), verzenden naar NL kost €25, en over de bezorgtijd stond er niks.

Ik ga sowieso even wachten tot Salland met een update komt over de levertijden van mn order, moscchien dat ik het anders bij de Duitsers bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook op prijs vergelijken heb ik moeite. Ik snap het wel in de BBG maar vind het nog steeds niet logisch om 1 videokaart met 2 videokaarten te vergelijken, fysiek gezien. Prijstechnisch wel, maar logisch vind ik het niet.
Het is ongelofelijk logisch. Je kan je geld 1x uit geven. Geeft 2 kaarten je meer prestatie voor het zelfde geld, dan is dat gewoon de meest logische keuze. Afgezien van voorkeuren. Dat het fysiek 2 kaarten zijn, wat boeit dat nu weer? Behalve dat je kast voller zit en je meer aansluitingen gebruik. Uit eindelijk komt het toch weer neer op haal ik het meeste uit mijn geld.
Alles van ati van af de HD3 serie is DX10.1. Als je nu eens de moeite nam om je in te lezen in de links die ik je eerder heb gegeven.

Wikipedia: Comparison of ATI graphics processing units
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:28:
Is dit een beetje een goed systeem?

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Voeding: Corsair CMPSU-550VX
Moederbod: GigaByte GA-MA790X-UD3P
Hardeschijf: Western Digital WD1001FALS
Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit
DVD Speler: Samsung SH-D162D

Is de voeding goed genoeg? En heb ik 4GB wel echt nodig voor het geheugen? Ik krijg deze message bij Alternate, wat wordt hiermee bedoelt?
[...]

Bovendien is de AMD phenom echt fuucking duur bij Alternate 220 Euro >.>

Ik ben een nub betreft computers :D

Edit; Wtf bedoelen jullie met BBG :P
Edit2: Maakt het beeldscherm heel veel uit? Wordt het beeld daar heel veel mooier van? Ik heb nu gewoon een standaard LCD scherm. Is niet HD ofzo, want dat voert de prijs wel flink op namelijk.
Oke... Ik zou als ik jouw was dit topic ff door bladeren. Staan hier goeie voorbeelden van goeie systemen. 4GB is zat. Daarbij zou ik de alternate pc builder :r niet gebruiken. Dat ding is uberwaardeloos. Er zijn meer een betere shops dan alternate. 4 launch, zercom, azerty, salland.eu om een aantal te noemen. Alternate bedoeld dat oudere borden die geen IDE emulatie doen op SATA een floppy nodig hebben voor de driver bij het installeren van XP. BBG = Best Buy Guide, staat in de titel.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
chimo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:42:
[...]
Heb echt moeite met ATI drivers, serieus. OK, ik ben stiekem een beetje Nvidia fanboy maar heb ook ATI kaarten gehad, 9800 Pro, maar ik vind die drivers van ATI helemaal niks. Ook dat Control Center is veel te ingewikkeld, zoek me altijd helemaal de pleuris. Maar goed, dat is een persoonlijke issue en niet de schuld van ATI of AMD.
De meesten vinden CCC simpeler dan nVidia Control Panel, maar om nu te zeggen dat 1 van 2 moeilijk is? Zo groot is het nu ook weer niet. Is natuurlijk ook maar net wat je gewent bent.
ATi kiest er voor om kleine en dus goedkopere GPU's te maken en voor high-end gewoon twee van dezen bij elkaar te drukken om 1 kaart via CrossFire.
nVidia kiest er voor om 1 erg grote en vooral dure GPU te maken.
Dus bij ATi zul je voor high-end altijd CrossFire nodig hebben, is aan de ene kant wel jammer natuurlijk want als CrossFire niet goed werkt schiet je er weinig mee op. Maar gelukkig werkt het altijd wel bij nieuwe games en als het goedkoper is why not. :P
De HD3xxx serie had al DX10.1 ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke... Ik zou als ik jouw was dit topic ff door bladeren.
Dat had ik al gedaan en toen was ik hierop uitgekomen. Ik ga zo wel even op Azerty even kijken anders.
Nog bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:59
oioioi schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Had vanmorgen al een mailtje terug, dus dat geeft goede hoop, de inhoud was echter nogal karig, hij zei dat de stock op de site staat (je zou dus kunnen zeggen dat ie bevestigt dat de kaart op voorraad is), verzenden naar NL kost €25, en over de bezorgtijd stond er niks.

Ik ga sowieso even wachten tot Salland met een update komt over de levertijden van mn order, moscchien dat ik het anders bij de Duitsers bestel.
Kijk, dat geeft op zich goede hoop. Ik wacht nog even met je mee. Overigens denk ik dat je toch wel rekening moet houden met een verzendtijd van 1.5 week.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:40:
Dus bij ATi zul je voor high-end altijd CrossFire nodig hebben, is aan de ene kant wel jammer natuurlijk want als CrossFire niet goed werkt schiet je er weinig mee op. Maar gelukkig werkt het altijd wel bij nieuwe games en als het goedkoper is why not. :P
Mja zit wat in, mits het idd werkt. Moeten we maar ff kijken welke games het ondersteunen.

En een i7 + ATI in CF? Of zeg je gewoon die 955BE pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 20:21

ap3nr0ts

hoi

Ben ik nu gek aan het worden of worden die onderdelen steeds duurder? :')

Eergisteren stond ik nog op 586 hier en 607 in de winkel. Nu is het pas 587 hier, maar al 615 in de winkel. Volgens mij is die XFX HD4870 duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
chimo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 13:29:
[...]
Mja zit wat in, mits het idd werkt. Moeten we maar ff kijken welke games het ondersteunen.
Alle nieuwe games hebben wel ondersteuning voor CrossFire, zou er zo niet 1 weten die het niet heeft, maar wel zwaar is.
En een i7 + ATI in CF? Of zeg je gewoon die 955BE pakken?
i7 met mobo en 6GB DDR3 kost meestal zo'n 100 euro meer en dat kun je beter in een videokaart investeren als je gaat gamen. Want dat ga je meer merken in games dan de CPU.
i7 is vooral interresant voor video/foto bewerkers. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik denk dat ik eruit ben.

ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 v2.0
Processor:AMD Phenom II X4 955 Black Edition
4x 3200 MHz, 4x 512 kB, 4000 MT/s, Deneb
Voeding:Cooler Master RealPower M620
620 Watt, ATX12V 2.2, EPS, 6 x, 6 x
Behuizing:Cooler Master Gladiator 600
5 x, 5 x, ATX, µATX
DVD speler/brander:Samsung SH-S223F
22 / 8 / 16 speed, 22 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed
Moederbord:GigaByte GA-MA790X-UD3P
AMD 790X, 5.200 MT/s, 2x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket AM2+
HD:Western Digital WD1001FALS
1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, € 0,08*, Serial ATA/300
geheugen:Kingston HyperX 4 GB DDR2-800 Kit
4096 MB, CL5 5-5-15, 2 stuk(s), PC2 6400

784 Euro bij Alternate, ik had nog bij die andere sites gekeken maar ik kon geen PC builder vinden voor een hele PC, bijvoorbeeld bji Azerty kon je maar bepaalde dingen aanpassen.

Overigens, zijn 2 HD4870 aanzienlijk beter dan 1 HD4890? Met dit systeem moet ik toch de meeste nieuwe games kunnen spelen?

Ik kon ook geen Gigabyte GA-MA790X-UD4 vinden op Alternate :( ook geen UD4P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:02:
Overigens, zijn 2 HD4870 aanzienlijk beter dan 1 HD4890?
Ja, lees anders wat reviews.
Met dit systeem moet ik toch de meeste nieuwe games kunnen spelen?
Zolang je niet op 2500x1600 gamed moet alles op het hoogst te doen zijn, behalve GTA IV, maar dat is bij elke PC zo. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:02:
784 Euro bij salland, ik had nog bij die andere sites gekeken maar ik kon geen PC builder vinden voor een hele PC, bijvoorbeeld bji Azerty kon je maar bepaalde dingen aanpassen.
Je moet ook niet op zoek naar een pc builder, maar gewoon alle onderdelen los in je winkelmandje gooien.
Overigens, zijn 2 HD4870 aanzienlijk beter dan 1 HD4890? Met dit systeem moet ik toch de meeste nieuwe games kunnen spelen?
op beide vragen is het antwoord 'ja'.
Ik kon ook geen Gigabyte GA-MA790X-UD4 vinden op Salland :( ook geen UD4P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik bedoelde overigens geen Salland maar Alternate in mijn post ;)

Ik ga even bekijken wat het prijsverschil is tussen die kaarten. Bedankt ED, dat verklaart een hoop haha.

Edit: Mijn beeldscherm kan niet verder dan 1280*1040 volgens mij. Dus dat moet wel lukken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:09:
Edit: Mijn beeldscherm kan niet verder dan 1280*1040 volgens mij. Dus dat moet wel lukken.
Dan zullen we maar zeggen dat deze PC op de toekomst is voor bereid. _O-

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:09:
Bedankt! Ik bedoelde overigens geen Salland maar Alternate in mijn post ;)

Ik ga even bekijken wat het prijsverschil is tussen die kaarten. Bedankt ED, dat verklaart een hoop haha.

Dan ben je met een 4850 ook goed af. Met kleinere/langzamere kaarten ook nog wel gok ik.
4890 / 1 of 2 4870 ('s) is dan niet nuttig, alleen geld verspilling. Of ik zou een nieuw scherm halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ach, verspilling... ik kon destijds ook Crysis niet voluit draaien op mijn 1280*1024 TFT en een HD4850, dus toch maar een 4870 1GB gekocht.

Om vervolgens weer een 24"TFT te kopen waardoor ik een 4890 wilde hebben, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:16:
[...]

Dan zullen we maar zeggen dat deze PC op de toekomst is voor bereid. _O-
Klopt, ik ga ook nog een keertje een nieuw beeldscherm halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:25:
Ach, verspilling... ik kon destijds ook Crysis niet voluit draaien op mijn 1280*1024 TFT en een HD4850, dus toch maar een 4870 1GB gekocht.
Gebruikte je zeker Vista, want volgens mij draaide ik Crysis Warhead op het hoogst onder XP met 2xAA op 1920x1080. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dx9 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot zover dat ik het begrepen heb:
i7 video en andere editering
amd gaming (verhoudingsgewijs)

Op het werk werk ik continue in gevirtualiseerde omgevingen en het is de bedoeling dat deze confiugratie ook vlot met 2 virtual servers op een host kan draaien. (spreken hier van windows 2008 servers give or take wil ze 2GB RAM geven, niet de bedoeling dat er stress testen of heavy load op is (meer 'dev omgeving')).

Rekening houdend met deze randvoorwaarden tast ik behoorlijk in het duister intel <--> amd, in acht genomen dat het geen server an sich moet worden, hench het is men privé toestel.

Doel is dus: games, films, internet & beetje virtualisatie

Heeft er daarnaast iemand tips naast de synth II (of iets dergelijk) cooler voor een zo stille kast mogelijk? Na 10 jaar pc geratel ben ik op een punt gekomen dat ik gewoon niets meer wil horen van dat ding :) .
Ik reken naar een budget van 1500 tot 1800 euro dit is voor de kast en alles er in, randapparatuur heb ik reeds.
Mvg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:42:
Tot zover dat ik het begrepen heb:
i7 video en andere editering
amd gaming (verhoudingsgewijs)

Op het werk werk ik continue in gevirtualiseerde omgevingen en het is de bedoeling dat deze confiugratie ook vlot met 2 virtual servers op een host kan draaien. (spreken hier van windows 2008 servers give or take wil ze 2GB RAM geven, niet de bedoeling dat er stress testen of heavy load op is (meer 'dev omgeving')).

Rekening houdend met deze randvoorwaarden tast ik behoorlijk in het duister intel <--> amd, in acht genomen dat het geen server an sich moet worden, hench het is men privé toestel.

Doel is dus: games, films, internet & beetje virtualisatie

Heeft er daarnaast iemand tips naast de synth II (of iets dergelijk) cooler voor een zo stille kast mogelijk? Na 10 jaar pc geratel ben ik op een punt gekomen dat ik gewoon niets meer wil horen van dat ding :) .
Ik reken naar een budget van 1500 tot 1800 euro dit is voor de kast en alles er in, randapparatuur heb ik reeds.
Mvg
Misschien heel erg overdreven, maar vertel eens wat meer.
Wat voor beeldscherm heb je nu? Hoeveel geheugen denk je nodig te hebben.
Ga je een Core i7 nodig hebben of vol staat een Phenom II?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 122,80€ 122,80
1Asus P6T SE€ 163,99€ 163,99
1Corsair HX750W€ 126,-€ 126,-
1Intel Core i7 920€ 222,95€ 222,95
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 80,90€ 161,80
2OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 189,21€ 378,42
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
2Sapphire HD 4890 Toxic€ 206,-€ 412,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,82€ 121,64
ImporterenTotaal€ 1.759,84

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik altijd begrepen heb is virtualisatie vooral een geheugen en hardeschijf (dus I/O) aangelegenheid en veel minder afhankelijk van een processor. Zeker als ze allemaal hardwarematige ondersteuning hebben er voor. Investeren in hardeschijven en of SSD's is dan wel erg fijn voor de I/O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:44:
3DMark of andere bench zegt sowieso helemaal niks.
Eeh... helemaal niks lijkt me een beetje overdreven. Als er een manier is om de prestaties van videokaarten een beetje objectief te vergelijken, dan lijken me benchmarks toch de beste manier of niet? In elk geval beter dan gevoel, emotie en persoonlijke voorkeur.

Wel is het zo dat je niet op één benchmark af moet gaan, zoals eerder in dat grafiekje te zien was, kan een kaart soms bij de ene benchmark beter en bij de andere weer net iets slechter presteren.
Het beste is om een goede review te zoeken waarin enkele kaarten met verschillende benchmarks of verschillende games worden vergeleken, dan kun je uit het geheel wel een redelijk betrouwbaar oordeel halen hoor.

En mijn persoonlijk mening is dat je je er uiteindelijk niet blind op moet staren. Als je gewoon één van de nieuwste videokaarten neemt zit je altijd wel goed eigenlijk. Ik bedoel het is waarschijnlijk sowieso een grote stap vooruit vanaf je huidige systeem, of je nou een HD4890, een GTX285, een HD4870-X2 of 2x HD4870 in crossfire pakt.

Maar goed dat staat nog even los van de vraag wat een kaart dan kost, want prijs/kwaliteitverhouding zal bij de meeste mensen ook wel meespelen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door RagingR2 op 04-07-2009 20:04 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Benchmarks zijn inderdaad prachtig maar neem dan benchmarks over het aantal FPS in nieuwe games, want dat je leuk scoort op 3Dmark heb je op zich niks aan. En ja, of je je blind wil staren is aan jezelf natuurlijk... Het kost behoorlijk wat geld dus dan is het toch leuk om daar ook het beste voor te kopen.

O, en neem ook vooral meerdere benchmarks mee want één benchmark zegt vrij weinig. En even kijken of het een beetje een betrouwbare en recente review nemen als het kan.

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 04-07-2009 20:47 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:08:
[...]

Is er een reder voor dat je dit systeem plaatst?
Zou trouwens nooit een GTX285 kopen voor de prijs, twee HD4870's zijn stukken sneller en veel goedkoper.
En als je liever geen CrossFireX wilt neem je toch een HD4890 met een GPU snelheid van 1GHz dat is veel goedkoper en vaak sneller of gelijjk. ;)
Ben zelf ook een systeem aan het samenstellen en kies wel bewust voor een 285 en wel de MSI N285GTX SuperPipe OC. De reden is dat dit volgens mij een van de snellere kaarten is, maar veel belangrijker dat die ook heel stil is. De prijs vindt ik dan ff wat minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
gnauw schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:10:
[...]

Ben zelf ook een systeem aan het samenstellen en kies wel bewust voor een 285 en wel de MSI N285GTX SuperPipe OC. De reden is dat dit volgens mij een van de snellere kaarten is, maar veel belangrijker dat die ook heel stil is. De prijs vindt ik dan ff wat minder belangrijk.
De Sapphire HD 4890 Toxic en Atomic zijn ook erg stil (zijn wel meer HD4890's te vinden die erg stil zijn en standaard al erg ver overgeklokt) en ongeveer gelijk aan een standaard GTX285. ;)
Alleen is die zo'n 200 euro tegenover zo'n 300 euro van de MSI N285GTX SuperPipe OC. :)
En anders kun je ook altijd nog twee HD4870 1GB Toxics nemen is veeeeel sneller en ook stil.
Een XFX HD4890 Black Edition met bijvoorbeeld een Scythe Musashi (of 1 of andere passieve koeler met een 120MM fan op 5 volt) is ook een optie.

Zo als je kunt zien zijn er veel betere opties voor die prijs. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 04-07-2009 21:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een black edition is ook sneller dan een toxic toch? past een musashi zeker weten trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:59:
een black edition is ook sneller dan een toxic toch?
GPU is verder overgeklokt geheugen minder van de XFX, zal weinig uitmaken iig.
past een musashi zeker weten trouwens?
Volgens mij wel andere even Google proberen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via google kom ik niet veel verder dan "might fit".. misschien dat iemand hier ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mzq6600
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
nieuws: Thermaltake kondigt vga-koeler voor Nvidia- en AMD-kaarten aan
Past sowieso ;)

Denk dat die Scythe ook wel gaat passen, want die past ook op de 4870.
Bron: http://www.scythe-usa.com...002/scvms1000_detail.html

[ Voor 26% gewijzigd door mzq6600 op 05-07-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Yes! 120mm-fans op een VGA cooler. Goede ontwikkeling... moesten ze vaker doen. Sterker nog, de fabrikanten moeten die er gewoon standaard opzetten als je het mij vraagt. :)

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie, ik ben inderdaad misschien enigsinds karig geweest met informatie :)

1) Of ik al dan niet een Core i7 of Phenom II nodig heb is een behoorlijk openstaande vraag, Google helpt in deze niet echt, je wordt om de oren geslagen met performance reviews maar er wordt nogal weinig aandacht besteed aan multithreading, wat naar ik vermoed 1 van de belangrijke factoren is in virtualisaties... (could be wrong :) )
Beide processor families worden ondersteund door windows hyper v, dat beperkt de keuze dus niet (alle i7 cpu's worden ondersteund, AMD niet letterlijk op hun website gevonden maar wel paar keer op forums tegen gekomen, ik neem aan dat dat ook wel ok zit).

M.a.w de keuze zal meer 'smaak en goesting' worden, op dit moment heb ik weinig tot geen intentie om te overclocken en ik hoop de komende 3 jaar er mee verder te kunnen. (neigt dit meer naar Core i7 ? )

2) Beeldscherm is een Samsung syncmaster 245B

3) Geheugen reken ik op 6 tot eventueel afhankelijk van de prijs misschien 8GB
2GB host, 2GB guest 1 en occasioneel 2de guest ook 2GB

4) Ik ben inderdaad ook op zoek naar 1 solid state disk voor host max capaciteit rond de 80GB zou voldoende moeten zijn. Naar ik heb begrepen zijn er sterke verschilen in performance en prijs tussen de verschillende SSD merken en modellen, hier moet ik nog meer over gaan lezen, als iemand suggesties heeft mag dit altijd.
Daarnaast reken ik op nog 1-2 fysieke schijven, van 7.2 of 10k.

5) Ondanks de waslijst van punten hierboven is 1 van men belangrijkste criteria, geluid ... laptops dat lawaai, servers dat lawaai maken, filles ... ik wil thuis zo goed als niets horen van men pc :p naast een Scythe Mugen 2 zal het dus zaak zijn om een degelijke kast aan te schaffen met behoorlijke grote ventilatorbladen, zou de performance One voldoen?

6) Grafische pracht mag (moet) er zeker ook zijn ik veronderstel dat de standaard ATI kaart dat hier al een keer of 50 is genoemd ook voor mijn setup voldoet.

Mvg,

Mocht het budget te klein zijn kan ik het verhogen, laat ons zeggen indien iemand iets in elkaar kan boksen en niet naar de prijs wil kijken dan kan ik nadien eventueel nog de config aanpassen. De prijs dat ik zal betalen zal toch steeds iets hoger liggen daar ik men componenten van een lokale pc boer zal halen ipv webshops (ik ben nog traditioneel ingesteld :p ) (http://www.tones.be , mocht iemand willen huiveren over de prijzen ^-^)
-The_Mask- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:58:
[...]

Misschien heel erg overdreven, maar vertel eens wat meer.
Wat voor beeldscherm heb je nu? Hoeveel geheugen denk je nodig te hebben.
Ga je een Core i7 nodig hebben of vol staat een Phenom II?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 122,80€ 122,80
1Asus P6T SE€ 163,99€ 163,99
1Corsair HX750W€ 126,-€ 126,-
1Intel Core i7 920€ 222,95€ 222,95
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 80,90€ 161,80
2OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 189,21€ 378,42
2Sapphire HD 4890 Toxic€ 206,-€ 412,-
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,82€ 121,64
ImporterenTotaal€ 1.759,84

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:13 . Reden: Toevoeging laatste paragraaf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste BBG'ers

Enige tijd geleden had ik ook een systeem samengesteld, maar wegens drukte is er niets van gekomen. Ik heb op basis van de BBG van Juli het onderstaande systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 173,89€ 173,89
1Cooler Master Real Power M700€ 92,94€ 92,94
1Cooler Master Scout Zwart€ 80,68€ 80,68
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 24,-€ 24,-
1Logitech G15 Gaming Keyboard€ 59,20€ 59,20
1Logitech MX518€ 24,95€ 24,95
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 87,83€ 87,83
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 250,90€ 250,90
2XFX Radeon HD 4890 Black Edition€ 182,75€ 365,50
ImporterenTotaal€ 1.386,81

Mijn vraag is of er verbeteringen voor niet al te veel geld mogelijk zijn en of het hele systeem wel compatibel is (ik heb niet echt kaas gegeten van hardware).

Ik ga het systeem hoofdzakelijk voor gamen gebruiken, stilte is een pre maar geen vereiste.

Alle op- of aanmerkingen zijn van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geheugen zou ik maar iets anders nemen zijn drie reepjes dus geen dual-channel mogelijkheden.
Ga je overklokken?

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 05-07-2009 13:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:16:
Geheugen zou ik maar iets anders nemen zijn drie reepjes dus geen dual-channel mogelijkheden.
En wat voor beeldscherm heb je? Ga je overklokken?
Wat voor geheugen zou jij adviseren? Ik ga waarschijnlijk niet overclocken (ben een complete noob wat dat betreft).

Edit: Of was de vraag niet aan mij gericht >.< :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:17:
[...]

Wat voor geheugen zou jij adviseren? Ik ga waarschijnlijk niet overclocken (ben een complete noob wat dat betreft).

Edit: Of was de vraag niet aan mij gericht >.< :P
Tuurlijk was die voor jouw. ;)

Maar denk dat je eerst hier ook wel genoeg aan hebt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,04€ 13,04
1Cooler Master Real Power M620€ 75,15€ 75,15
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 89,-€ 89,-
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 48,95€ 48,95
1Sapphire TOXIC HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 208,65€ 208,65
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 79,-€ 79,-
ImporterenTotaal€ 1.145,41

Is gewoon genoeg snel genoeg voor zo goed als alle games en is erg stil. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook enigzins future proof? Het is de bedoeling dat het ca. 4 jaar meegaat (met soms een gpu of memory upgrade). Mijn huidige systeem heeft het 6 jaar volgehouden (met een aantal upgrades). Ik weet dat in september (of iets in die buurt) de directx 11 graka's uitkomen dus wat dat betreft is 1 kaart wel slim (als ik die dan toch ga vervangen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:07:
Mocht het budget te klein zijn kan ik het verhogen, laat ons zeggen indien iemand iets in elkaar kan boksen en niet naar de prijs wil kijken dan kan ik nadien eventueel nog de config aanpassen. De prijs dat ik zal betalen zal toch steeds iets hoger liggen daar ik men componenten van een lokale pc boer zal halen ipv webshops (ik ben nog traditioneel ingesteld :p ) (http://www.tones.be , mocht iemand willen huiveren over de prijzen ^-^)
Je bent imo gek wil je het daar bestellen of je moet geld te veel hebben. ;)
Zou het gewoon lekker in NL bestellen bij een goedkope webshop die ook naar België verzend. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut geen geld te veel (helaas :p ), misschien moet ik maar eens nar webshops kijken :)
-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Je bent imo gek wil je het daar bestellen of je moet geld te veel hebben. ;)
Zou het gewoon lekker in NL bestellen bij een goedkope webshop die ook naar België verzend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Geen idee glazenbol is kapot. :Y
Das balen :P

Kan ik ook

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 105,78

Gebruiken als moederbord? Ik zou namelijk het liefst alles bij dezelfde leverancier willen bestellen (zercom) en het moederbord uit jouw configuratie leveren ze niet. (de overigen onderdelen die ze niet leveren zijn niet spannend (muis en dvd brander)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:32:
Absoluut geen geld te veel (helaas :p ), misschien moet ik maar eens nar webshops kijken :)

[...]
Maar wat vond je van mijn idee?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:30:
[...]

Geen idee glazenbol is kapot. :Y
Laten we het anders stellen: Je hebt wel het nieuwste van het nieuwste. Mensen hoeven niet met de Core i7 aan te komen zetten, want dat is misschien meer futureproof, maar wel tegen de meerprijs van minimaal 500 euro in de toekomst...

Wel is het zo dat tegen die tijd vele nieuwe platformen zullen verschijnen. De houdbaarheidsdatum voor socket AM3 heb ik in ieder geval op midden 2011 staan. De kans is wel aanwezig dat er 6-cores voor komen in de toekomst. Maar zoals -The_Mask- al aangeeft: Het is en blijft afwachten. Garanties kun je nooit geven op dit soort punten. Voor hetzelfde geldt krijg je geen BIOS ondersteuning en is alles alsnog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:33:
Gebruiken als moederbord? Ik zou namelijk het liefst alles bij dezelfde leverancier willen bestellen (zercom) en het moederbord uit jouw configuratie leveren ze niet. (de overigen onderdelen die ze niet leveren zijn niet spannend (muis en dvd brander)
Dan ga je over op DDR3 met AM3, _misschien_ iets meer futureproof.

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 1.168,09

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:36:
[...]

Laten we het anders stellen: Je hebt wel het nieuwste van het nieuwste. Mensen hoeven niet met de Core i7 aan te komen zetten, want dat is misschien meer futureproof, maar wel tegen de meerprijs van minimaal 500 euro in de toekomst...

Wel is het zo dat tegen die tijd vele nieuwe platformen zullen verschijnen. De houdbaarheidsdatum voor socket AM3 heb ik in ieder geval op midden 2011 staan. De kans is wel aanwezig dat er 6-cores voor komen in de toekomst. Maar zoals -The_Mask- al aangeeft: Het is en blijft afwachten. Garanties kun je nooit geven op dit soort punten. Voor hetzelfde geldt krijg je geen BIOS ondersteuning en is alles alsnog over.
Dank voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat zitten rotzooien met onderdelen (om zodoende bij 1 leverancier te kunnen bestellen) en ben nu tot het volgende gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech MX400 Performance Laser Mouse€ 22,-€ 22,-
1Sony NEC Optiarc AD-7200S€ 17,79€ 17,79
ImporterenTotaal€ 1.164,93

Ik kan dit hele zaakje bij Azerty bestellen. Zijn er verbeteringen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:27

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:21:
Ik kan dit hele zaakje bij Azerty bestellen. Zijn er verbeteringen o.i.d.?
Ligt een beetje aan je budget (ik heb niet het hele forum gelezen, mss heb je dat al gesteld), maar het kan sws niet kwaad om nog een aantal (2 max) fans te bestellen voor de zijkant van je kast.
Die houden dan mooi je 4890 :9~ koel!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Matis schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:25:
[...]

Ligt een beetje aan je budget (ik heb niet het hele forum gelezen, mss heb je dat al gesteld), maar het kan sws niet kwaad om nog een aantal (2 max) fans te bestellen voor de zijkant van je kast.
Die houden dan mooi je 4890 :9~ koel!
Er zitten al twee 140MM en een 120MM fan in, wel genoeg dacht ik zo. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 14:34:
[...]

Er zitten al twee 140MM en een 120MM fan in, wel genoeg dacht ik zo. ;)
Dus deze genoemde config is een stillere versie dan de configs die ik eerder voorbij heb zien komen? Een stille PC vind ik namelijk belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Dus deze genoemde config is een stillere versie dan de configs die ik eerder voorbij heb zien komen? Een stille PC vind ik namelijk belangrijk.
Deze PC is idd erg stil. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
Aan de hand van de BBG, dit topic en mijn wensen onderstaande configuratie samengesteld. De nieuwste spellen moeten soepel op de native resolutie kunnen draaien. Verder is het vooral een all-round pc, dus internet, films, en office. Hiervoor is de x3 720BE lijkt me voldoende. Ik ben van plan de CPU te overklokken en wil proberen de 4e core te unlocken. Verder is belangrijk dat de computer stil is, vandaar de toxic variant van de 4870. Later ben ik wellicht van plan een tweede kaart erbij te planten (crossfire). Ik heb ook de 4890 toxic overwogen, maar twijfel of het prijsverschil het verschil in performance waard is? Wat ik overigens in geen van de eerder geposte configuraties terug vind is een WLAN kaartje. Ik heb het in ieder geval niet zo op teveel bedrading dus van daar het Conceptronic kaartje. Is dit een goede keuze of kan ik beter voor een andere gaan? Klopt het verder dat het verschil tussen de Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G en Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G redelijk verwaarloosbaar is? Suggesties zijn welkom!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 114,35€ 114,35
1Conceptronic C300Ri€ 23,44€ 23,44
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 53,42€ 53,42
1Gigabyte GA-MA790X-UD4P€ 98,50€ 98,50
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 40,90€ 40,90
1LG W2261V-PF€ 158,-€ 158,-
2Samsung SH-S223Q€ 23,46€ 46,92
1Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 154,66€ 154,66
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,82€ 60,82
ImporterenTotaal€ 839,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen verbeteringen, over alles lijkt mij wel nagedacht. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Alleen zou ik toch voor de 1TB drive gaan. Die is maar een heel klein stukje duurder dan de 640GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, iemand vertelde mij dat de processor niet op het moederbord past (van het mainstream systeem) omdat de ene AM2+ is en de andere AM3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:54:
Uhm, iemand vertelde mij dat de processor niet op het moederbord past
Moet je tegen die iemand maar zeggen dat die terug naar school moet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar waarom past die er dan wel op? Dan kan ik hem dat nu ff zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Omdat ome AMD zo vriendelijk is geweest om een nieuw socket te bedenken waarvan de processor op een oud socket past, zo simpel is het :).

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 05-07-2009 21:03 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet elk AM3 CPU werkt om elk AM2(+) mobo trouwens, maar het staat wel op de site van de fabrikant van het moederbord als het wel of niet werkt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het technisch te vertellen. De AM3 processoren hebben een DDR2 en DDR3 controller aanboort en kunnen zo dus gebruik maken van DDR2 en DDR3 geheugen. Daarom kan hij gewoon op een AM2 socket met DDR2 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit, hij is net weg. Ik mail het hem wel ff ;)

Edit: Nu ben ik er verdomme klaar mee. Dit wordt mijn systeem gewoon, ik zit zoveel te kutten :P (Eerste keer dat ik dit doe, dus moet het ook wel goed gebeuren) (Bovendien is het een boel geld dus moet het goed gebeuren)
Moeder: Gigabyte GA-MA790X-UD4 - Moederbord - ATX - AMD 790X - Socket AM2+ - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit
Geheugen: Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 1066 MHz / PC2-8500 - CL5 - 2.2 V -
Kaart: XFX Radeon HD 4890
HD: WD Caviar Black WD1001FALS
Voeding: Antec EarthWatts 650 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 100-240 Volt wisselstroom V - 650 Watt - actieve PFC -
Processor: AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz - Socket AM3 - L3 6 MB - Box
DVD-brander: Samsung WriteMaster SH-S223F

Edit: De enige verschillen met de BBG mainstream zijn deze: Ik heb 1 XFX 4890 en een andere voeding (650W)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan trouwens wel af met een lichtere voeding gezien je niet voor crossfire gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze dan? Cooler Master RealPower M620

Of is 600 ook genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen crossfire neemt kan je makkelijk af met 500 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:41:

Dan ga je over op DDR3 met AM3, _misschien_ iets meer futureproof.
Wou net zeggen want eerder zei je dat het voor nu geen flikker uitmaakt met AM2+ en DDR2.

Oh en trouwens, die 940 die ik gekocht heb past dus mooi niet op een AM3 bord. :D Maar maakt niet uit, tegen de tijd dat ik toe ben aan een nieuwe PC vervang ik alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:51:
Als je geen crossfire neemt kan je makkelijk af met 500 watt.
Volstaat deze?

* CoolerMaster Silent Pro M500 - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 500 Watt - actieve P

Of anders deze voor het onzekere: CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Beide volstaan, maar als er een goede reden is waarom je in eerste instantie voor die Antec voeding ging dan zou ik daar lekker bij blijven. Het gaat tenslotte maar om een klein bedrag en persoonlijk vind ik dat je een goed gevoel bij je PSU niet mag onderschatten.

maar ja, ik heb dan ook net een Corsair HX850 besteld :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, die gozer (diegene die zei dat die processor niet op het moederbord pastte) had deze ook in zijn PC (En hij heeft een soortgelijke PC). Dus raadde hij mij die ook aan.

Trouwens, waarom is die M500 duurder dan de M520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De silent pro serie van Cooler Master is nieuwer, zeg maar de opvolger, van de real power serie. Reinman heeft gelijk dat je makkelijk met 500W af kan, maar je moet jezelf ook afvragen of je de komende jaren nog iets met je hardware wil rommelen. Denk je bijvoorbeeld ooit Crossfire te willen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk geen idee, wat voor een voeding zou ik dan nodig moeten hebben? En hoeveel duurder is het? Als het 2 tientjes is ofzo doe ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec TruePower TP-650€ 95,01€ 95,01
1Cooler Master Silent Pro M600€ 82,83€ 82,83
1Corsair HX620W€ 99,75€ 99,75

Dit rijtje is afgestemd op mijn eigen eisen (modulair en 80+ efficient), m.u.v. max. vermogen.
Op basis van reviews zou ik voor de Corsair gaan, maar die is het duurst. De CM real power is de goedkoopste oplossing, maar nog steeds een prima keuze, al zou ik dan zelf al snel voor de silent pro gaan, omdat die stiller is. Met Antec heb ik dan weer erg goede ervaringen vwb garantie.

M.a.w. het zijn allen prima voedingen waar je je geen buil aan zult vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Laatst online: 20:21

ap3nr0ts

hoi

Ik heb twee vragen voor jullie die wellicht heel dom zijn.

1. Waarom wordt mijn pc steeds duurder? Fluctueren die prijzen gewoon of zit er een bepaald systeem in?
2. Kan ik op Harense Smid-achtige taferelen rekenen? Hiermee bedoel ik een mooi, rond bedrag voor een hele pc zoals je dat bij de Smid meestal kunt regelen (lees: afdingen).

Het liefst zou ik mijn kastje morgen bestellen, maar eerst was Zercom het voordeligst en nu is Cool-Prices dat gek genoeg.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 148,75€ 148,75
1Asrock A780GXH/128M€ 59,21€ 59,21
1Cooler Master Gladiator 600 Zwart€ 53,42€ 53,42
1Cooler Master Real Power M520€ 64,40€ 64,40
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 47,95€ 47,95
1XFX Radeon HD 4870 1024MB DDR5 XXX€ 134,90€ 134,90
ImporterenTotaal€ 597,53

[ Voor 96% gewijzigd door ap3nr0ts op 07-07-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Edmin schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:15:

Op basis van reviews zou ik voor de Corsair gaan, maar die is het duurst.
V&A aangeboden: Corsair HX620W :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ap3nr0ts schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:40:
Ik heb twee vragen voor jullie die wellicht heel dom zijn.
Vragen binnen de policy van Tweakers zijn nooit dom :)
1. Waarom wordt mijn pc steeds duurder? Fluctueren die prijzen gewoon of zit er een bepaald systeem in?
De PC wordt niet steeds duurder, maar wanneer je de prijzen uit de Pricewatch haalt, dan pakt ie automatisch het laagste bedrag. Wanneer er in een bepaalde shop een aanbieding voor het component is, dan neemt de crawler die prijs over en is je PC ineens goedkoper. Wanneer er na een week de aanbieding weer uitgaat dan gaat de prijs weer omhoog. Je PC wordt niet telkens duurder, maar misschien kijk je toevallig op verkeerde tijdstippen waardoor dat zo lijkt alsof de PC steeds duurder wordt ;)
2. Kan ik op Harense Smid-achtige taferelen rekenen? Hiermee bedoel ik een mooi, rond bedrag voor een hele pc zoals je dat bij de Smid meestal kunt regelen (lees: afdingen).
Nee, dat is praktisch niet mogelijk, vooral omdat je alleen maar losse componenten aanschaft, waar een minimale winst-marge op zit. Wanneer je kiest voor een compleet systeem kun je meestal ook niet afdingen, althans, afaik ik weet niet.
Het liefst zou ik mijn kastje morgen bestellen, maar eerst was Zercom het voordeligst en nu is Cool-Prices dat gek genoeg.
Ik raad je aan om hem bij een shop te bestellen waar ALLE onderdelen op voorraad zijn, dit scheelt je in eerste instantie extra verzendkosten en ten tweede is het met garantie soms net iets makkelijker!
Welke shop alle onderdelen bezit kun je ook zin in je winkelmandje

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik nog iets ruimte heb in het budget (zo'n € 350,-) is het dan handig dit in het systeem te investeren en zo ja, aan welke onderdelen zou ik het dan het slimst kunnen besteden? Bij voorbaat dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech MX400 Performance Laser Mouse€ 22,-€ 22,-
1Sony NEC Optiarc AD-7200S€ 17,79€ 17,79
ImporterenTotaal€ 1.164,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja het makkelijkste voor extra prestatie is natuurlijk een 2e HD4890. Je zou ook kunnen denken aan een SSD. Maar als ik jouw was zou ik het gewoon in me zak houden en met dat geld over een jaar een nieuwe videokaart kopen met DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

GENETX schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:36:
Wat bedoel je daar precies mee? Core i7 is nu al duurder. De processors zijn duurder dan de AMD Phenom-II serie, en daarnaast zijn ook de moederborden duurder en het geheugen ietsje duurder.
Maar wat bedoel je met 500 euro in de toekomst? Welke kosten komen er nog bij dan?
Daarmee bedoel je neem ik aan dat in jouw schatting socket AM3 vanaf midden 2011 niet meer gemaakt wordt. Wat natuurlijk niet betekent dat je systeem dan ook direct verouderd is, of dat er geen hardware meer te krijgen is (geheugen, videokaarten) die er op passen.

Dit soort dingen blijf je altijd houden... als er over een tijdje DirectX-11 kaarten uit komen zullen de bestaande series ook snel in waarde dalen. Maar dan kan het nog best zijn dat de kaart die je al hebt nog even mee kan. Sowieso "veroudert" hardware natuurlijk niet... het zijn de systeemeisen voor nieuwe software die zo nu en dan * wat hoger worden. Dus zolang jij gewoon 4 jaar lang een OS en games blijft draaien die je hardware nog aan kan dan, "veroudert" je systeem dus ook niet. Dat is een punt wat nog wel eens onderbelicht blijft heb ik het idee. ;)
En dat moet met een Phenom-II systeem en tussendoor nog een keer de videokaart vernieuwen volgens mij best lukken.

* Het gebeurt namelijk ook regelmatig dat die systeemeisen helemaal niet zo hard stijgen. Neem bijvoorbeeld Windows Vista en Windows 7. Wat ik er nu van gelezen heb is dat Windows 7 een stuk beter/efficiënter draait dan Vista. Dus als jij een systeem hebt waar Vista nu prima op draait, dan kun je wat dat betreft prima nog een paar jaar vooruit volgens mij. Ook als je naar Windows 7 overstapt. En je kunt natuurlijk gewoon nog altijd 4 jaar lang Vista blijven gebruiken... als hij nu prima draait, waarom niet?
Een ander goed voorbeeld is Crysis. De systeemeisen van die game waren hun tijd redelijk ver vooruit :P
Als jij een systeem hebt waar Crysis nu goed op draait, dan is de kans behoorlijk dat je de games die de komende paar jaar uit komen ook nog wel redelijk kunt spelen voordat je echt moet gaan upgraden.
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:18:
Sja het makkelijkste voor extra prestatie is natuurlijk een 2e HD4890. Je zou ook kunnen denken aan een SSD. Maar als ik jouw was zou ik het gewoon in me zak houden en met dat geld over een jaar een nieuwe videokaart kopen met DX11.
Helemaal mee eens. Naar mijn idee draaien alle games die er nu zijn prima op een HD4890. Dus het is een beetje onzin om nu al een 2e HD4890 te gaan kopen voor relatief veel geld, terwijl je hem op dit moment nog niet nodig hebt, maar puur uit voorzorg omdat je dat misschien over een jaar of anderhalf nodig hebt als er nog zwaardere games uit zijn. Dat kun je dan beter tegen die tijd doen, dan betaal je een stuk minder voor die tweede HD4890 dan nu. ;)
Tegen die tijd zou je dan inderdaad ook kunnen overwegen om een nieuwe op DX11 gebaseerde kaart te kopen, maar goed de vraag is of dat qua verhouding prijs/meerwaarde slimmer is dan het kopen van een tweede HD4890 die tegen die tijd flink in prijs gezakt zal zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door RagingR2 op 06-07-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Aan de hand van vele vragen in het begin van het forum, heb ik dan toch een PC gekocht!

Zie hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 99,53€ 99,53
1Asus M4A78T-E€ 111,47€ 111,47
1OCZ Reaper OCZ3RPR1333C92GK€ 40,66€ 40,66
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC€ 188,-€ 188,-
ImporterenTotaal€ 810,30

Het enige is dat ik van het geheugen de 4GB versie heb (stond niet op pricewatch)

Voor de rest ben ik zeer tevreden! O-) Kan alle spellen (zelfs Crysis :9~ ) op very high spelen! Top dus _/-\o_
En was hier bij alternate 930,30 kwijt! (prijs hierboven dus ff niet correct, vanwege ander geheugen)

Ik wil alleen nog aan de zijkant van mijn kast een 120mm intake fan plaatsen voor extra cooling op videokaart (toch maar 10 euro) en misschien een andere processor koeler.... maar is dat zinnig? :) (ik overclock niet, want daar snap ik de ballen _nog_ niet van)

Hierbij wil ik de meeste hier dan ook bedanken voor het vinden van mijn keuze!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Beukgevaar schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:50:
Aan de hand van vele vragen in het begin van het forum, heb ik dan toch een PC gekocht!

Zie hier:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A78T-E€ 111,47€ 111,47
1OCZ Reaper OCZ3RPR1333C92GK€ 40,66€ 40,66
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E OC€ 188,-€ 188,-
ImporterenTotaal€ 810,30

Ik wil alleen nog aan de zijkant van mijn kast een 120mm intake fan plaatsen voor extra cooling op videokaart (toch maar 10 euro) en misschien een andere processor koeler.... maar is dat zinnig? :) (ik overclock niet, want daar snap ik de ballen _nog_ niet van)
Als je je processor niet gaat overclocken, dan kun je er vanuit gaan dat de cooler die er op zit het ook prima aan kan. Zeker als je een kast hebt zoals de Antec 900 waar de luchtdoorvoer door de hele kast ook prima geregeld is. Er wordt dan goed warme lucht afgevoerd en nieuwe aangevoerd door de casefans, waardoor je CPU-fan relatief weinig moeite hoeft te doen om de CPU koel te houden. Omgekeerd: als je CPU-fan het niet zou trekken (te veel herrie of te hoge temperaturen, en vooral dat laatste zal echt niet gauw gebeuren als je hem goed installeert) dan heeft het waarschijnlijk meer zin om eerst gaan kijken of je kast-airflow wel goed is, dan om er een zwaardere CPU-koeler op te zetten. :) Maar dat zal met die Antec 900 wel goed zitten.

Ik vraag me trouwens dus ook af of het plaatsen van een extra intake fan aan de zijkant nodig is met die kast, maar okee het is jouw kast. :P
Die Antec 900 heeft 2x 120mm intake aan de voorkant en ik geloof 120mm + 140mm outtake aan de achterkant/bovenkant? Dat lijkt me redelijk in evenwicht, en met 4 van die grote fans zal de airflow door je kast echt wel genoeg zijn om ook de videokaartkoeler een beetje rust te gunnen.
Ik heb zelf een Antec P183 met ongeveer dezelfde fan-setup. En als ik de twee outtakes aan de achterkant/bovenkant op de middelste snelheid zet (die hebben allebei een schakelaar met 3 standen), dan hoor je binnen enkele seconden dat de videokaartkoeler afzakt naar een toerental dat hij nauwelijks nog te horen is.
Anders gezegd: je kunt dus proberen met een extra intake de videokaart nog beter te koelen, maar dat gaat je niet lukken omdat dan hoogstens de videokaart-koeler nog langzamer gaat draaien, want hij past het toerental zelf aan om zichzelf op een constante temperatuur te houden. :P

[ Voor 16% gewijzigd door RagingR2 op 06-07-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RagingR2 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 09:37:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Core i7 is nu al duurder. De processors zijn duurder dan de AMD Phenom-II serie, en daarnaast zijn ook de moederborden duurder en het geheugen ietsje duurder.
Maar wat bedoel je met 500 euro in de toekomst? Welke kosten komen er nog bij dan?
Heel simpel upgrade kosten. Socket 1366 gaat een niche socket blijven. Daar komen de duure intels op. De goedkopere komen op socket 1155(Core i5). Wil je dus in de toekomst upgraden, mag je er van uit gaan dat je een hele dure processor mag kopen. Dat is tenminste zoals het er nu uit ziet. Tis koffiedik kijken.
Daarmee bedoel je neem ik aan dat in jouw schatting socket AM3 vanaf midden 2011 niet meer gemaakt wordt. Wat natuurlijk niet betekent dat je systeem dan ook direct verouderd is, of dat er geen hardware meer te krijgen is (geheugen, videokaarten) die er op passen.
Jawel, maar er komt niets nieuws meer uit. Het is 'houdbaar' omdat AMD dan met bulldozer komt. Deze krijgt weer van alles aanboort waardoor deze een ander socket krijgt.
Dit soort dingen blijf je altijd houden... als er over een tijdje DirectX-11 kaarten uit komen zullen de bestaande series ook snel in waarde dalen. Maar dan kan het nog best zijn dat de kaart die je al hebt nog even mee kan. Sowieso "veroudert" hardware natuurlijk niet... het zijn de systeemeisen voor nieuwe software die zo nu en dan * wat hoger worden. Dus zolang jij gewoon 4 jaar lang een OS en games blijft draaien die je hardware nog aan kan dan, "veroudert" je systeem dus ook niet. Dat is een punt wat nog wel eens onderbelicht blijft heb ik het idee. ;)
En dat moet met een Phenom-II systeem en tussendoor nog een keer de videokaart vernieuwen volgens mij best lukken.
Verouderen is ook persoonlijk. Sommige mensen willen gewoon het nieuwste van het nieuwste en hebben er ook geld voor. Voor de rest zijn er, waar onder ik, mensen die juist kicken op prijs prestatie. Hoe krijg ik het meeste voor mijn geld. Dat houd gewoon in dat je high midrange of low high end zit. Ik reken meestal op 3 jaar voor een processor+mobo en ander half jaar voor de videokaart. Dat is vooral als je dan nog wat bij wil blijven. Waar jij nu makkelijk over heen stapt is dat je de meeste mensen niet 4 jaar het zelfde spel willen spelen(MMORPG's etc uit gesloten, maar ik was daar na 2 week al zat van).

Edit: Saillant detail: 4 Jaar geleden kocht je dit :):
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005
* Het gebeurt namelijk ook regelmatig dat die systeemeisen helemaal niet zo hard stijgen. Neem bijvoorbeeld Windows Vista en Windows 7. Wat ik er nu van gelezen heb is dat Windows 7 een stuk beter/efficiënter draait dan Vista. Dus als jij een systeem hebt waar Vista nu prima op draait, dan kun je wat dat betreft prima nog een paar jaar vooruit volgens mij. Ook als je naar Windows 7 overstapt. En je kunt natuurlijk gewoon nog altijd 4 jaar lang Vista blijven gebruiken... als hij nu prima draait, waarom niet?
Een ander goed voorbeeld is Crysis. De systeemeisen van die game waren hun tijd redelijk ver vooruit :P
Als jij een systeem hebt waar Crysis nu goed op draait, dan is de kans behoorlijk dat je de games die de komende paar jaar uit komen ook nog wel redelijk kunt spelen voordat je echt moet gaan upgraden.
Dat klopt, maar je moet wel een redelijke bak hebben wil je crysis goed spelen. Zelfde geld voor GTA4. Ja het betekend dat de rest van de games wel goed draait zeker, alleen over een aantal jaar heb je weer een lading nieuwe games, weer een nieuwe crysis en sja, die wil je ook spelen, maar dat gaat dan weer niet etc. Tis een beetje een cirkeltje aan het worden. Vandaar dat ik ongeveer de vuist regel van 3 jaar cpu en 1,5 jaar GPU. Het mooie bij 1,5 jaar voor de GPU is dat je ongeveer in 2 release cycli zit. Je slaat dan net een serie over :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2

RagingR2

[GeekPride!]

Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:00:
Waar jij nu makkelijk over heen stapt is dat je de meeste mensen niet 4 jaar het zelfde spel willen spelen(MMORPG's etc uit gesloten, maar ik was daar na 2 week al zat van).
Nee dat bedoel ik ook niet, daarom had ik het ook bewust iets anders geformuleerd. Vier jaar dezelfde games spelen zou ik niemand toe willen wensen. :P
Wat ik meer bedoel is, als jij nu een systeem hebt waar, bijvoorbeeld, Crysis prima op draait, dan zullen waarschijnlijk over 1,5 a 2 jaar de games meer dan acceptabel draaien, en over iets van 2 a 3 jaar zal dat afzakken naar acceptabel tot niet helemaal vloeiend, en dat is dan het punt dat veel gamers ervoor zullen kiezen om er een nieuwe videokaart in te zetten zodat je nog 1,5 a 2 jaar extra vooruit kunt op een niveau ergens tussen prima en acceptabel. B)
Sommige gamers willen inderdaad constant het beste van het beste hebben, maar ja uiteindelijk is het toch een soort compromis van wat vind je nog acceptabel. Want constant het beste van het beste hebben kan alleen als je elke paar maanden een nieuwe koopt, en ik neem aan dat (bijna) niemand dat doet. ;)
Want je kan wel na die 1,5 a 2 jaar alles vervangen (dus niet alleen nieuwe videokaart, maar ook de mobo/cpu/mem.) maar dat is niet alleen erg duur... het is waarschijnlijk ook zo goed als nutteloos voor je prestaties, zeker bij het gamen. Dus ja, dan heb je wel in theorie het nieuwste van het nieuwste en het beste, alleen zul je daar dan prestatie-wise nauwelijks extra profijt van hebben ten opzichte van alleen de videokaart vervangen. De groei van systeemeisen, (en gedeeltelijk daardoor dus ook de ontwikkeling van nieuwe modellen), gaat de afgelopen jaren op het gebied van videokaarten véél sneller dan bij CPU´s en andere hardware.
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:00:
Vandaar dat ik ongeveer de vuist regel van 3 jaar cpu en 1,5 jaar GPU. Het mooie bij 1,5 jaar voor de GPU is dat je ongeveer in 2 release cycli zit. Je slaat dan net een serie over :).
Ja ik gok op iets vergelijkbaars. Ik heb met mijn vorige systeem ongeveer 4 jaar (4,5 om precies te zijn) gedaan. En dat hoop ik met mijn net gekochte AMD Phenom-II systeem ook weer te halen, met ergens halverwege zonodig een nieuwe videokaart.

En ik denk dat dat met mijn persoonlijke prestatie/snelheidseisen best moet gaan lukken. Want dit systeem is nu ik het gekocht heb in verhouding méér highend dan dat mijn vorige systeem was toen ik het kocht.

[ Voor 57% gewijzigd door RagingR2 op 06-07-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
Hij is inmiddels besteld, wel bij diverse webshops omdat niet alles bij 1tje te krijgen was. Ook niet precies hetzelfde wat de pricewatch zelf voorstelde (bij bestelkosten onder het winkelwagentje) omdat niet overal alles leverbaar was op korte termijn. Dus dan kwam op dit moment, dit het beste uit.

#ProductPrijsSubtotaal
Bij Azerty:
1Sharkoon Venga Economy Zwart€ 34,30€ 34,30
1Corsair CX400W€ 42,03€ 42,03
1Intel Core i7 920€ 225,45€ 225,45
1Logitech Cordless Optical Mouse€ 14,22€ 14,22
1Logitech Pro 2000 Cordless Keyboard€ 25,80€ 25,80
1Samsung SH-S222L€ 18,20€ 18,20
1Digitus Multimedia panel USB 2.0 53in1€ 15,91€ 15,91
1V7 - DVI-kabel - dubbele verbinding - DVI-D (M) - DVI-D (M) - 3 m€ 7,70€ 7,70
Bij OBCS:
1Asus P6T SE€ 164,79€ 164,79
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G€ 80,90€ 80,90
2Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,46€ 120,92
Bij Dunnet:
1XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 XXX€ 109,46€ 109,46
Bij Redcoon:
1Samsung Syncmaster T220HD€ 218,-€ 218,-
ImporterenTotaal pricewatch€ 1.080,17
inclusief 35 verzendkosten:Totaal werkelijk€ 1.130,27

iig bedankt voor de hulp voor degene die suggesties hebben gedaan bij het samenstellen.
Heb inmiddels alles binnen en in elkaar gezet. Alleen heb ik een probleem.... de monitor en videokaart samen is geen goede combinatie. Windows 7 (64bit) erop gezet maar bij het opstarten krijg ik een zwart scherm "no signal". Al vanalles geprobeerd maar nog geen resultaat, op het internet zijn nog veel meer mensen met zulke problemen (met name met 64bits systemen en 22inch monitoren lijkt het wel).
Als ik echter m'n andere monitor (iiyama 24inch) aansluit heb ik geen problemen, dus windows daarmee gewoon kunnen installeren. Ook als ik m'n andere PCI-e (volgens mij asus 6600gt ofzoiets) erin doe ipv de 4870 en aansluit op de nieuwe samsung monitor gaat het goed (met DVI).

Heb diverse drivers geprobeerd 8.9 t/m 9.6 maar zonder resultaat. Als ik de resolutie naar bv 1280x1024 60hz zet op de iiyama monitor (ipv hoog 19** ofzoiets) en dan de andere eraan hang doet hij het ook niet. Ik heb alleen beeld tot hij bij "windows starting" komt, het samsung scherm geeft tot dan wel aan dat hij op 1280x1024 60hz draait.

Ik ga vanavond nog wel ff klooien, maar mocht iemand dit toevallig ook gehad hebben let me know. Wellicht een andere DVI kabel, single misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

@Realgames, het lijkt meer of dat de monitor niet de goede ingang pakt.
Ikzelf heb ook een 22 inch monitor van Samsung (T220) aan mn PC hangen. Soms sluit ik mijn laptop daar op aan middels de VGA stekker (PC zit op DVI), maar dan geeft ie ook een tijdje no signal en wanneer ik de monitor uit en aan zet en de DVI stekker verwijder en nog wat knoppen inram, dan schakelt hij weer naar VGA en vice versa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 20:18
-The_Mask- schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:13:
Geen verbeteringen, over alles lijkt mij wel nagedacht. :)
Dat is mooi! Heb zelf uiteindelijk een ander WLAN kaartje geselecteerd (Linksys N PCI Adapter met Dual-Band) ivm. beschikbaarheid. Hetzelfde geldt voor de optische drive, dat is een S223B geworden, dan maar geen lightscribe ;) . Verder heb ik op advies van Ed_L toch de 1TB WD Caviar Black gekozen. Alles is zo te zien op voorraad, dus verwacht alles deze week nog binnen te krijgen :9~ .

Bedankt voor je bijdrage aan de diverse topics!
Edmin schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:06:
Alleen zou ik toch voor de 1TB drive gaan. Die is maar een heel klein stukje duurder dan de 640GB versie.
Done 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matis schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:20:
@Realgames, het lijkt meer of dat de monitor niet de goede ingang pakt.
Ikzelf heb ook een 22 inch monitor van Samsung (T220) aan mn PC hangen. Soms sluit ik mijn laptop daar op aan middels de VGA stekker (PC zit op DVI), maar dan geeft ie ook een tijdje no signal en wanneer ik de monitor uit en aan zet en de DVI stekker verwijder en nog wat knoppen inram, dan schakelt hij weer naar VGA en vice versa!
Dat werkt lekker bij jou ;-)
Ik heb er alleen een pc op aangesloten en er is maar 1 dvi ingang, heb geen normale vga op m'n kaart zitten (alleen 2x een dvi). Als ik in de veilige modus opstart doet hij het wel trouwens, maar op lage resolutie modus (via F8 tijdens opstarten) doet hij ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
oioioi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:10:
[...]

Hmm het is inderdaad ellende bij Nederlandse winkels, ben eens even bij de oosterburen gaan kijken en kwam dit tegen: http://www.e-bug.de/shop/...info=p125410&refID=probot. Er staat dat ze em op voorraad hebben, en er staan zelfs wat positieve reviews bij de shopreviews: http://tweakers.net/shopreview/3580/e-bug.html

Ben er echter nog niet helemaal zeker van of het een goed idee is.

edit: ik heb ze een mailtje gestuurd om de stock te bevestigen, en om te vragen wat verzending naar Nederland kost en hoe lang het duurt.
Bij Salland staat de levertijd inmiddels op langer dan 20 dagen... Ik ga toch eens heel sterk overwegen om de kaart bij onze Oosterburen aan te schaffen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
RustStorm schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:54:
[...]

Bij Salland staat de levertijd inmiddels op langer dan 20 dagen... Ik ga toch eens heel sterk overwegen om de kaart bij onze Oosterburen aan te schaffen.
Ja ik heb met Salland gebeld vanmorgen, en de Sales meneer raadde me om, als hij bij een andere winkel op voorraad was, hem daar te bestellen. Ik heb daarna een nieuw mailtje gestuurd naar e-bug om naar de verzendtijd te vragen, en kreeg dit terug:
Sehr geehrter Kunde,

vielen herzlichen Dank für Ihre Email an e-bug.

In general it takes 2-3 days to deliver your order to the Netherlands.

Lara Schilder vom e-bug Team half Ihnen weiter und wünscht Ihnen einen schönen Tag.
Ik ga het erop wagen zodra mijn annulering bij Salland is goedgekeurd.

En die levertijd bij Salland is trouwens nogal raar, de Toxic staat er 3 keer op (1,2,3), met 3 keer dezelfde link naar de fabrikant, maar met alledrie verschillende levertijden, nogal verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
oioioi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:22:
[...]

Ja ik heb met Salland gebeld vanmorgen, en de Sales meneer raadde me om, als hij bij een andere winkel op voorraad was, hem daar te bestellen. Ik heb daarna een nieuw mailtje gestuurd naar e-bug om naar de verzendtijd te vragen, en kreeg dit terug:

[...]

Ik ga het erop wagen zodra mijn annulering bij Salland is goedgekeurd.

En die levertijd bij Salland is trouwens nogal raar, de Toxic staat er 3 keer op (1,2,3), met 3 keer dezelfde link naar de fabrikant, maar met alledrie verschillende levertijden, nogal verwarrend.
Ik ga het er ook op wagen denk ik. Weet alleen niet hoe ik de betaling kan verrichten. Rembours doen ze niet hè? Keep me updated over hoe je bestelling verloopt (met name de betaling) -- dan zal ik een dezer dagen de kaart ook daar bestellen. :) (het liefst vandaag nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seven37
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 09:27
Ik heb even een snel vraagje over de monitor.
Bij het 2d systeem hebben ze de Samsung Syncmaster 2433BW voor €219 het is goedkoper en kan alleen niet versteld worden op hoogte verder is het identiek volgends de "Specs & Afbeeldingen"

Is dit nou een betere monitor dan de Samsung Syncmaster 2443BW of zijn er nog andere verschillen?

[ Voor 12% gewijzigd door seven37 op 06-07-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
RustStorm schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:29:
[...]

Ik ga het er ook op wagen denk ik. Weet alleen niet hoe ik de betaling kan verrichten. Rembours doen ze niet hè? Keep me updated over hoe je bestelling verloopt (met name de betaling) -- dan zal ik een dezer dagen de kaart ook daar bestellen. :) (het liefst vandaag nog)
Slecht nieuws, nadat ik zag dat Salland de Toxic er 3 keer op had staan ben ik ook bij de Duitse site gaan kijken en het is daar hetzelfde: een, twee, drie. Drie verschillende prijzen, en verschillende levertijden, voor hetzelfde product (er is maar één Sapphire 4890 Toxic toch?). De eerste lijkt de 'echte' te zijn, want die heeft veruit de meeste info, en die staat op 'Not available'.

Ik heb het ondertussen maar opgegeven en heb deze aan mijn bestelling toegevoegd: http://www.salland.eu/pro...1024-mb-21150-00-20r.html. Voordat ik hem toevoegde was er nog 1 op voorraad, ik heb de laatste dus weggekaapt, sorry :D.

Ik ga deze kaart zelf wel een stukje overklokken, misschien koop ik er zelfs wel een gpu-fan bij, hoewel ik daar vrij weinig van weet. Dus als iemand zich geroepen voelt: Is het vervangen van zo'n fan lastig? Heeft het veel zin? Wat zijn goede merken/fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
oioioi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:40:
[...]

Slecht nieuws, nadat ik zag dat Salland de Toxic er 3 keer op had staan ben ik ook bij de Duitse site gaan kijken en het is daar hetzelfde: een, twee, drie. Drie verschillende prijzen, en verschillende levertijden, voor hetzelfde product (er is maar één Sapphire 4890 Toxic toch?). De eerste lijkt de 'echte' te zijn, want die heeft veruit de meeste info, en die staat op 'Not available'.

Ik heb het ondertussen maar opgegeven en heb deze aan mijn bestelling toegevoegd: http://www.salland.eu/pro...1024-mb-21150-00-20r.html. Voordat ik hem toevoegde was er nog 1 op voorraad, ik heb de laatste dus weggekaapt, sorry :D.

Ik ga deze kaart zelf wel een stukje overklokken, misschien koop ik er zelfs wel een gpu-fan bij, hoewel ik daar vrij weinig van weet. Dus als iemand zich geroepen voelt: Is het vervangen van zo'n fan lastig? Heeft het veel zin? Wat zijn goede merken/fans?
Hmmm, dat is wel een beetje jammer om te horen zeg. :( De vriend van mijn zus woont in Duitsland, dus misschien dat ik hem maar even op pad laat gaan ofzo :) (ook via internet enzo, maar ook gewoon in de steden) Wie weet brengt het geluk. :) Heb de Toxic nog niet gecancelled bij Salland, dus laat het maar staan en wacht de eerst volgende levertijdupdate af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist dit systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 107,-€ 107,-
1MSI 790FX-GD70€ 153,-€ 153,-
1OCZ Fatal1ty OCZ3F13334GK€ 62,-€ 62,-
1Samsung Syncmaster T240€ 208,-€ 208,-
1Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E€ 175,50€ 175,50
1Western Digital Caviar Black WD5001AALS, 500GB€ 52,82€ 52,82
ImporterenTotaal€ 932,21

Ik sluit er ook nog 1 extra hdd & 1 dvd brander op aan. Kan iemand mij dan vertellen of die voeding voldoende is (zolang ik niet ga overclocken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:18
never minddddddd 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Lee245 op 06-07-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, geen probleem. Alleen zou ik niet zo veel geld neer leggen voor een moederbord. Ik zou een 790X nemen van Gigabyte. Je zou zelfs af kunnen met veel minder zoals een 780G. Je gaat niet overclocken en je neemt geen crossfire, ik zou dus een 780G nemen. Ik zou ook de 640GB versie van de black nemen. Die is een stuk sneller dan de 500GB, omdat ie 333GB platters heeft in plaats van 250GB.

@hier boven, die zit in de sonata :P

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat wil je trouwens doen met een videokaart met 2GB? Voor die prijs heb je al een HD4890. :)

Zou eerder denken aan dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335 Zwart€ 27,25€ 27,25
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 89,90€ 89,90
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,17€ 41,17
1Samsung Syncmaster T240€ 208,-€ 208,-
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,82€ 60,82
2XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 XXX€ 109,54€ 219,08
ImporterenTotaal€ 895,26

[ Voor 93% gewijzigd door -The_Mask- op 06-07-2009 19:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edti: laat maar

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een nieuw systeem kopen wat een beetje berekend is op de toekomst is. Dus nu goed genoeg voor een jaar games op high/medium en makkelijk upgrade-able na die periode. Ik ben nu 15 jaar en heb dus niet zo heel veel geld te spenderen. Plan was het rond de 900 euro te houden, mag er iets boven, maar liever niet natuurlijk.

Ik zelf kwam met het volgende systeem;
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M700€ 92,94€ 92,94
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 89,90€ 89,90
1XFX Radeon HD 4890 Black Edition€ 182,75€ 182,75
ImporterenTotaal€ 709,91

Mijn vraag is of dit systeem een beetje in balans is en welk geheugen ik nu het best kan gebruiken, ik kan hier niet zo goed een keuze in maken. Ik neig nu naar ddr3 geheugen, maar daar is ook nog veel keus in en ik begrijp de onderlinge verschillen niet zo.

Verder wil ik het systeem laten samenstellen bij Alternate/Azerty/etc. ivm de garantie dat het systeem werkt e.d.

Alvast bedankt!

PS: Onderdelen als scherm, tobo, muis, speakers, geluidskaart heb ik al in bij mijn huidige systeem en die wil ik gewoon overhevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.insidehw.com/R...DDR3-vs.-DDR2/Page-6.html

Waarom zou je investeren in DDR3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wat voor beeldscherm heb je?
Ga je overklokken?
Ben je van plan CrossFire te gaan gebruiken?
En als het niet te duur moet waarom dan zo'n dure kast?
DVD speler/brander niet nodig?

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 06-07-2009 21:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 3 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen door voor je komt vragen. Wees daarbij zo VOLLEDIG mogelijk in wat je wilt en wat je te besteden hebt.

Een mooie tabel met specs maak je door op "RML Genereren" te drukken in je Winkelmandje.

PC Builders zijn doorgaans incompleet. Hecht daar dus niet te veel waarde aan.