Toon posts:

Upgraden videokaart (en RAM)

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Momenteel heb ik eenHet systeem is niet erg nieuw, ik denk zo een 5 jaar oud uit mijn hoofd. Ik heb laatst Sims 3 zitten installeren. En de videokaart ondersteunt geen Pixel Shader 2.0, en je hebt voor de game eigenlijk 1 Gb RAM nodig. Niet verwonderlijk dat de game dus niet zo heel erg soepel draait.
Nu heb ik even zitten zoeken naar mogelijkheden om de game soepeler te laten draaien:
  • RAM geheugen updaten naar 2 x 1Gb van Buffalo.
  • Een andere videokaart die Pixel Shader 2.0 ondersteunt en omdat ik al 256 mb heb, lijkt het me niet erg nuttig om eentje te kopen die Pixel Shader 2.0 ondersteunt en ook 256 mb heeft (als dat bestaat). Daarom zit ik te kijken naar deze twee: Sapphire HD3650, 512 MB en Sapphire ATI HD2400PRO,512MB
Nu heb ik de volgende vragen:
  • Raden jullie mij af om te upgraden, omdat het zo een oud systeem is? Socket 478 moederborden worden niet meer gemaakt, dus als er iets kapot gaat, dan zit ik ermee.
  • Vinden jullie 2 Gb ook te overdreven voor zo een oud systeem?
  • Mocht het upgraden toch niet zo een gek idee zijn, welke videokaart raden jullie me aan? Persoonlijk zou ik gaan voor de ATI HD2400PRO, omdat die goedkoper is. Maar ik heb gezien dat de geheugenbus 64 bit is en bij die andere het dubbele. Ik heb geen idee hoeveel invloed dat heeft op de performance dus vandaar de vraag.
Bedankt alvast.

Verwijderd

In losse vorm is dit topic volgens mij niet toegestaan, vraag hoort eigenlijk hier: [UG Aanschaf] Gamesysteem april 2009 ;)

Verwijderd

Topicstarter
ooh bedankt, ik zet hem wel daar neer

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 20:47 ]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-05 01:11
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:31:
Raden jullie mij af om te upgraden, omdat het zo een oud systeem is? Socket 478 moederborden worden niet meer gemaakt, dus als er iets kapot gaat, dan zit ik ermee.
Ik zou even doorsparen en dan meteen een nieuw systeem aanschaffen, of als je graag je behuizing en/of voeding houdt, daar een nieuwe PC inbouwen. Het upgraden kan wel maar je CPU is dan de bottleneck en je verlengt de houdbaarheid van je PC er echt geen jaren mee. The Sims 3 heb ik nog niet gespeeld maar volgens mij gaat ie zelfs voor een HD2400 Pro flink zwaar zijn. Om maar te zwijgen over hoe zwaar de CPU het gaat krijgen.
Vinden jullie 2 Gb ook te overdreven voor zo een oud systeem?
Het verschil tussen 1 en 2GB ga je niet zo erg merken als het verschil tussen 512MB en 1GB. Maar als je The Sims 3 gaat draaien denk ik dat 2GB zeker wel helpt. Of het zonde is: ja, voor minder geld haal je 4GB DDR2 geheugen.
Mocht het upgraden toch niet zo een gek idee zijn, welke videokaart raden jullie me aan? Persoonlijk zou ik gaan voor de ATI HD2400PRO, omdat die goedkoper is. Maar ik heb gezien dat de geheugenbus 64 bit is en bij die andere het dubbele. Ik heb geen idee hoeveel invloed dat heeft op de performance dus vandaar de vraag.
Pas op voor smalle geheugenbussen, als ik me niet vergis meestal gepaard met DDR2 geheugen. Van budgetkaarten (waaronder de 2400 Pro denk ik) worden meestal 2 versies gemaakt, eentje met DDR3 geheugen en eentje met DDR2. Die laatste is vanzelfsprekend een stuk langzamer.

Als je 200-300 euro te besteden hebt kun je al een gaaf systeempje samenstellen, als ik nog tijd heb kan ik een boodschappenlijstje maken maar weet niet of deze topic zo lang leeft ;).

Tips bij het samenstellen van een budget game PC: ga voor een relatief goedkope cpu (50-75 euro), een goedkoop moederbord (veel features heb je meestal toch niet nodig) en een relatief dikke videokaart (100-150 euro) en neem een merkvoeding, die kosten ook geen drol meer tegenwoordig.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Twee weken geleden is je dit nog verteld:
GENETX in "Op zoek naar beetje gaming laptop"
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan
Dat geldt hier ook. Bovendien gaan je vragen ook hier niet alleen over een videokaart (waarvoor: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? ), maar over een compleet systeem. Daarvoor is wat GENETX schreef nog altijd van toepassing.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.