Toon posts:

AMD of Intel systeem ?

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

ik wil een compleet systeem samenstellen maar kom er niet uit welke beter is qua spelen van games, evt overclocken en futureproof. Beide systemen zijn eigenlijk gelijk (videokaart, geheugen, voeding, kast etc.) maar verschillen in processor en het moederbord. Het prijsverschil is 14 euro.

1.
- AMD Phenom II X4 955 Black Edition
- Asus M4A79T Deluxe

2.
- Intel® Core™ 2 Quad Q9550 4x 2833 MHz, 2x 6144 kB, 1333 MHz, Yorkfield
- Asus P5E64 WS Evolution Intel® X48, 1.600 MHz, 4x PCIe x16 v2.0, CrossFire, Socket 775

wie kan mij adviseren ?

Gr, Clint

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Het gaat hierbij dus alleen om (1) hoe presteren de processoren t.o.v. elkaar, en (2) welk moederbord is het beste.

Zowel (1) als (2) kun je prima opzoeken door middel van benchmarks en reviews. Voor (2) kun je ook nog kijken naar de specs van beide moederborden en beslissen welke de features heeft die het beste met jouw wensen overeenkomen.

Aangezien je niets zegt over je wensen, is het voor ons niet mogelijk hier commentaar op te leveren. Benchmarks en reviews zoeken moet je ook zelf doen, omdat alleen jij kan bepalen wat jij belangrijk vindt.

Mocht je er alsnog niet uitkomen, laat dan duidelijk weten waarom je er niet uitkomt en wat je van ons wilt weten. Succes!

Rail Away!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Het AMD systeem in dit geval. Intel die komt nu met nieuwe sockets (1156 en 1366) en er komen volgensmij geen nieuwe CPU's meer uit voor LGA775. Het socket van AMD, AM3, die jij hebt gekozen, zal nog een flinke tijd ondersteund worden, en er worden ook nieuwe CPU's voor uitgebracht. Het lijkt mij dus dat AMD zeker meer futureproof is.

Qua overklokken weet ik het niet heel goed, maar de AMD is een BE, wat wil zeggen dat ie een losse mutliplier heeft, dus heel makkelijk overklokbaar is.

In game maakt het ook geen verschil, AMD en Intel zijn even snel ingame.

En groeten zijn niet nodig hoor, die doen we elkaar standaard al ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op terug te komen op mijn wensen. Ik wil het systeem voornamelijk gebruiken voor het spelen van games (RTS) en af en toe video/foto bewerken. Verder vind ik het belangrijk dat het systeem futureproof is. Ook ben ik iemand die vaak meerdere , soms processorintensieve, proggies naast elkaar heeft draaien.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.