Toon posts:

Snelheid Gigabit netwerk slechts 4MB/s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het zegt krijg ik slechts een snelheid van 4 MB/s wanneer ik bestanden overzet van een Western Digital My Book op het netwerk naar mijn pc (onboard Marvell Yukon).

bekabeling: pimf (cat 7), SFTP
switch: hp procurve gigabit switch
maximale lengte kabels: 30m

reeds geprobeerd:
  • eigenschappen van de adapter wijzigen (Jumbo packets, offloadbuffers, ..)
  • eigenschappen van de verbinding wijzigen (uitschakelen Qos, Bestands- en printerdeling, Symantec Network Security intermediate, ...)
  • softwarematige firewall pc uitgezet (Norton 360)
  • MTU ingeschakeld op 9000, maar op de netwerkschijf geen mogelijkheid tot configuratie
Heft iemand raad hoe ik dit probleem kan oplossen, of hoe ik de "dader" van het probleem kan vinden?

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
hoe kopieer je? via windows file sharing of ftp?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die netwerkhardeschijfjes gaan zelden harder dan dat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
http://mybookworld.wikido...network-speed-on-the-mbwe

Volgens WD kan de CPU van je MyBook maar 3-4MB/s aan

TheS4ndm4n#1919

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Welke my book versie heb je?
De nieuwe (met die blauwe streep), of de oude (met de blauwe cirkels)
De oude variant heeft namelijk ook een gigabit aansluiting, maar haalt max 6 MB/sec.
CyBeR schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:16:
Die netwerkhardeschijfjes gaan zelden harder dan dat.
De nieuwe mybook world edition haalt 35 MB/sec.
En daar is die echt niet uniek in. Je moet gewoon opletten wat je koopt.
Genoeg reviews te vinden van dit soort dingen.

http://www.smallnetbuilde...ption,com_nas/Itemid,190/

[ Voor 55% gewijzigd door job op 21-06-2009 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oude schijf, met blauwe cirkels.

Kopieer gewoon in windows.

Hebben jullie een betere oplossing? Want ik moet nogal wat volume verslepen iedere maand. Ik schat een 85 gig per maand naar m'n desktop. De backups van de pc's niet meegerekend

Ben paar Qnaps aan het bekijken ter vervanging.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 21:27 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is een zelfbouw servertje niks? Dan kan je makkelijk 100MB/sec van je server trekken, mits je er en beetje goede hardware inzet natuurlijk. Wat betreft energieverbruik van zo'n ding kan je dat met slimme hardwarekeuze ook behoorlijk beperken, daar loopt hier op GoT ook een topic over.

Dat hoeft echt niet veel te kosten, NAS apparaten die echt snel zijn zijn namelijk ook niet goedkoop. Bovendien kun je met een zelfbouw server veel meer doen dan alleen als fileserver laten dienen.

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn WD niet meer voldoet, ben ik op zoek naar een NAS systeem, liefst rackmount, die aan volgende eisen voldoet:

* gewone fileserver
* FTP server
* RAID server (raid 5+ Hot Spare)
* Hot-swap
* backup server (QNAP Backup Software - NetBak Replicator)
* download station (via SABnzbd+ en QPKG)
* snelle gegevensoverdracht (read/write)

Daarbij kwam ik uit op een TS-409U en een TS-809U-RP. Mijn vraag is nu of deze NAS systemen kunnen werken als bovenstaande servers. Wel te verstaan allemaal tegelijk. Via de documentatie die ik gevonden heb, kunnen 2 applicaties tegelijk gebruikt worden maar van 3 is geen sprake. Tegelijk fileserver, FTP-server en backupserver?

Zelfbouw zou ik liefst niet doen, omwille van de beperkte ruimte die ik ter beschikking heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 23:12 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
gewoon even een vraag, maar ik zie RAID5 met hotspare en hotswapable. Mijn vraag is waar je het voor wilt gebruiken. Als je kunt vertellen waar je het voor gebruikt, dan kan er ook beter worden aangegeven wat je nodig hebt. Hotswapable is namelijk best duur voor een situatie die zich vrij weinig voordoet. Is het je thuisserver dan zou ik me afvragen of je hotswap nodig hebt, kun je je immers nergens 10 minuten downtime veroorloven om een schijfje te wisselen. Zelfs in een klein bedrijf van max 10 man kun je je dat afvragen, zeker icm de hotspare, de noodzaak om een schijf te vervangen is niet gigantisch hoog omdat je een hotspare hebt, je kunt dan vast wel in de lunchpauze of na werktijd even een half uurtje downtime inplannen.

Verder zijn hotswapable schijfjes veelal SAS / SCSI schijfjes, en die zijn verhoudingsgewijs best duur. Overigens geldt dit ook voor hotswapable SATA schijfjes. Gewone SATA schijfjes, bijvoorbeeld WD RAID edition schijven, zijn weleenswaar ietsjes duurder dan "gewone" SATA schijven maar bij lange niet zo duur als hotswapable schijven.

Daarom, waarvoor heb je je bak nodig, mogelijk dat je je het met overbodige keuzes over overbodig duur maakt, tenzij je daar natuurlijk bewust voor kiest :)

*edit*
Geen ervaring met de producten die je noemt maar voor wat betreft backup krijg ik het gevoel dat backup bak en gewone bak op dezelfde locatie staan. Is je backup server wel goed beveiligd tegen diefstal en brand? Echt kritieke data backup je op een externe fysieke locatie door bijv. iets van een online backup of gewoon good old tapes. Wat immers als er brand uitbreekt of een dief denkt leuk te zijn en jat én jou pc waar de data op staat én de backup bak

[ Voor 15% gewijzigd door nielsl op 22-06-2009 07:26 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

Staat bomvol informatie over een hele sloot aan NAS systemen. Daar kun je dan ook gewoon het beste terecht voor je vragen aangezien we het netwerk "probleem" hier wel behandeld hebben. ;)

Verder, als je handig bent en het leuk vind...

Het grote DIY RAID NAS topic deel 3

Kant-en-klare NAS systemen komen zelden ook maar in de buurt van een DIY bak qua prestaties of prijs. Ik kan me voorstellen dat je in een bedrijfssituatie liever de eerstgenoemde kiest maar mocht het voor thuis zijn dan is het veruit de beste en leukste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om bedrijfssituatie alsook netwerksituatie.

Hotspare/hotswappable is eigenlijk overbodig, achteraf gezien.

Deze NAS staat op eenzelfde locatie als de meeste systemen, maar wel op een ander verdiep. Niet dat dat veel uit maakt.

Zal gebruikt worden om automatisch backup te maken van verschillende systemen (ongeveer 10), om files te sharen via netwerk, om rechtstreeks op te downen. Aangezien er ook bedrijfsgegevens op terecht komen dient er op zijn minst een eigen backup voorzien te worden (mirror). De RAID wil ik hardwarematig omwille van de snelheid.

Kan ik de Qnap TS-409U gebruiken als FTP server en tegelijkertijd als fileserver?
En als download station + backupserver?

Anders moet ik 4 aparte NAS systemen voorzien :s

EDIT: Net gebeld naar een verdeler van Qnap (Deltalink). Vriendelijk tewoord gestaan. Blijkbaar kan deze alle functies tegelijk aan. Mijn probleem lijkt dus opgelost. Waarschijnlijk wordt het de 809 omwille van de CPU.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 16:26 ]

Pagina: 1