Partitie verdwenen met zeer belangrijke data na PQMagic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
De situatie is als volgt:
- C:-schijf van 60GB met Vista
- D:-schijf van 100GB met Data

Ik vond de C:-schijf te klein worden, dus wilde deze in grootte veranderen door Partition Magic te gebruiken, welke ik nog origineel had liggen. Ik vergiste me alleen in het feit dat deze helemaal niet Vista-proof is.
Bij het opstarten kreeg ik de melding dat er error gevonden waren in boundaries (oid) en of ik deze wilde fixen. Zonder na te denken drukte ik op Yes, waarna PQMagic crashte. Toen ik rebootte was opeens mijn D:-schijf weg. Afgezien van het feit dat het echt ontzettend debiel van me is dat ik geen backups heb gemaakt van tevoren zit ik hem nu aardig te knijpen. Er staat namelijk nogal wat werk op welke ik nog niet gebackup-ed had en best veel tijd heeft gekost.

Wat ik nu gedaan heb:
- Disk Management en kijken of ik een drive letter toe kon wijzen of Active kon maken, maar geen succes. Hij zegt dat Disk Management met het overzicht niet up to date is.
- Paragon Partition Manager geinstalleerd om te kijken of ik het daar kon fixen, maar deze meldt dat zowel de C: als de nu onbekende *-partitie een ongeldige bestandsstructuur hebben en dat ie niks kan doen zonder dat dat gefixt is.
- Uiteindelijk een recovery tool geinstalleerd en deze 2 uur laten draaien op het scannen naar 'missing volumes' en later naar 'deleted en formatted' files. Deze vond niks.

Ik vermoed dat ik puur de partition table verknald heb, maar ik weet niet hoe ik dit terug kan krijgen. Ben nu bezig met Linux Live-CD downloaden om te kijken of ik vanaf daar erbij kan.

Heeft er iemand tips? Afgezien van de tip dat ik beter moet backuppen, want ik kan mezelf wel voor me kop slaan nu.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
armageddon_2k1 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:37:
Heeft er iemand tips? Afgezien van de tip dat ik beter moet backuppen, want ik kan mezelf wel voor me kop slaan nu.
Je moet backups maken >:) Sowieso, backups maken is altijd nodig. En al helemaal als je "belangrijke" data zegt te hebben. Om het niet te hebben over de waarschuwing die Partition Magic geeft dat je altijd backups moet maken voor je begint...
Een typisch gevalletje "eigen schuld" dus.

Ontopic: start niet meer op van die disk, en verdiep je in data recovery tools. Daar is hier ook genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb al 2x een data recovery tool gebruikt, maar geen van deze vond ook maar iets. Dat vind ik erg vreemd. Ik ga er nog wel meer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
armageddon_2k1 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:13:
Ik heb al 2x een data recovery tool gebruikt, maar geen van deze vond ook maar iets. Dat vind ik erg vreemd. Ik ga er nog wel meer proberen.
Hier heb ik goede ervaringen mee; probeer deze eens:
http://www.recuva.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heb je de FAQ's van dit subforum al eens doorgekeken of de GoT search gebruikt? Ik weet het veel data ineens kwijt zijn brengt vaak paniek reacties met zich mee, maar het is nu juist het punt dat je rustig moet blijven en geen on door dachte dingen moet gaan doen.

Welke recover tools heb je overigens gebruikt?

Kijk ook eens naar:

OM FAQ
[DATArecovery] ervaringen, tips en trucks.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb nu de Ubuntu 9.04 Live CD op een USB gezet en hiermee geboot. Vanuit Ubuntu kon ik mijn Desktop-PC benaderen en beste van alles, ik kon ook mijn D:-schijf benaderen op mijn laptop. Ben nu druk bezig met overpompen dus!

Pfew! Is al de 2e keer dat Ubuntu Live CD me helpt met zoiets. Vorige keer was de HDD van mijn vriendin corrupt geraakt en geen enkele tool kreeg het meer goed. Via Linux de nodige backups kunnen maken gelukkig :)

In ieder geval bedankt voor de hulp 8)

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 21-06-2009 11:27 ]

Pagina: 1