Hallo, mijn oude soldeerbout is merkloos en geen idee hoeveel watt hij is, maar hij was best waardeloos geworden na verloop van tijd. Soldeertin bleef plakken/inconsistente hitteverdeling over punt, etc.
Zit nou dus te kijken bij de Nederlandsche RadioShack Conrad.nl (bestaan er nog meer van dat soort webshops, met zoveel aanbod en een goede site?). En ik zie voornamelijk 3 merken:
-Weller
-Toolcraft (naar mijn idee lijkt het wel erg low-budget)
-Ersadur/Ersa
Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor electronica, draden met elkaar solderen enzo.
Welke punt is nou het meest praktisch volgens jullie? Beitel/potlood?
Is Flux een handig middel om erbij the kopen?
Ik moet nogal vaak 3 draden aan 1 draad solderen voor stroombron, met mijn oude soldeerbout had ik er een aanvast, wou ik de anderen er aan vast doen, ging er met die oude bout weer de andere draden eraf
Er is hier vast wel een handig tooltje voor?
Wat is eigenlijk een soldeerpistool in plaats van soldeerbout en voor welke doeleinden wordt het gebruikt?
Advies wordt met open armen ontvangen
Zit nou dus te kijken bij de Nederlandsche RadioShack Conrad.nl (bestaan er nog meer van dat soort webshops, met zoveel aanbod en een goede site?). En ik zie voornamelijk 3 merken:
-Weller
-Toolcraft (naar mijn idee lijkt het wel erg low-budget)
-Ersadur/Ersa
Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor electronica, draden met elkaar solderen enzo.
Welke punt is nou het meest praktisch volgens jullie? Beitel/potlood?
Is Flux een handig middel om erbij the kopen?
Ik moet nogal vaak 3 draden aan 1 draad solderen voor stroombron, met mijn oude soldeerbout had ik er een aanvast, wou ik de anderen er aan vast doen, ging er met die oude bout weer de andere draden eraf

Wat is eigenlijk een soldeerpistool in plaats van soldeerbout en voor welke doeleinden wordt het gebruikt?
Advies wordt met open armen ontvangen
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 17:15 ]