Toon posts:

Popcorn Hour A-110 en externe USB drive als netwerkdrive?

Pagina: 1
Acties:
  • 557 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil heel graag het volgende weten: ik heb een PCH A-110 en daarop een externe (USB) HD aangesloten. Deze is NTFS geformateerd. Ik kan alles lezen/afspelen wat daarop staat (met zowel mijn PCH als op netwerk aangesloten PC's) maar kan niets schrijven/deleten. De rechten veranderen lukt niet middels VISTA (toegang geweigerd o.i.d.)
Ik wil juist zo graag een externe USB HD gebruiken omdat die dan in een kast/la kan (geen herrie!).

Weet iemand een eenvoudige oplossing?

Alvast bedankt!!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

Networked Media Tank - deel 3

En ik geloof dat het gewoon niet kan. PCH dacht ikondersteunt geen schrijven op NTSF schijven.
misschien een zeer goedkoop flashkaartje erin zetten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

mno

De Popcornhour kan inderdaad niet op NTFS schrijven. Als je wil dat je PCH de harddisk kan beschrijven dan zal je hem als Ext3 (linux bestandssysteem) moeten formatteren. Het nadeel daarvan is dat je hem weer niet zonder extra drivers met een windows-pc kan lezen/schrijven.

Bedenk trouwens dat de netwerk-doorvoersnelheid van een PCH vrij laag is (rond de 7 MBytes/sec). Als netwerkdrive is hij dus niet echt geschikt, tenzij je alleen maar relatief kleine files wil overzetten.

Edit: Crossposten is trouwens niet zo netjes. :X
Vraag over de Popcorn Hour A-110 + externe (USB) harddisk

[ Voor 12% gewijzigd door mno op 20-06-2009 13:00 . Reden: even zeuren ]

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
mno schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:22:
De Popcornhour kan inderdaad niet op NTFS schrijven. Als je wil dat je PCH de harddisk kan beschrijven dan zal je hem als Ext3 (linux bestandssysteem) moeten formatteren. Het nadeel daarvan is dat je hem weer niet zonder extra drivers met een windows-pc kan lezen/schrijven.

Bedenk trouwens dat de netwerk-doorvoersnelheid van een PCH vrij laag is (rond de 7 MBytes/sec). Als netwerkdrive is hij dus niet echt geschikt, tenzij je alleen maar relatief kleine files wil overzetten.

Edit: Crossposten is trouwens niet zo netjes. :X
Vraag over de Popcorn Hour A-110 + externe (USB) harddisk
Dank dank. Dit is top. Jammer van de snelheid, maar kan nu wel NTFS schrijven door die reuze handige NMT Community Software Installer.

Bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2 topics openen is niet de bedoeling.
Kan prima verder in Vraag over de Popcorn Hour A-110 + externe (USB) harddisk

Dit topic is gesloten.