Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Beste medetweakers, ben nu sinds 1,5 week ook een trotse eigenaar van een T-Mobile Compact V en het is vooral wennen voor mij.

Her en der vind ik hem traag overkomen en vooral RAM vretend. (Aanzetten -> Idle == 52 tot 60% in gebruik ... wtf)

Daarnaast reist er een functionele vraag bij mij op:
Ik heb TomTom en FlitsService op mijn HTC geinstalleerd staan en die moet ik elke keer weer handmatig inschakelen als ik de auto instap. De bluetooth daarentegen, koppelt in een splitsecond met de auto als ik het contact omdraai. De autoradio heeft namelijk een BT handsfree functionaliteit ingebakken.

De hamvraag is: Kan ik windows mobile zodanig instellen, dat er bij initiatie/koppeling van 1 specifieke bluetooth device, FlitsService ook aangezwengelt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 21:08

r_kluft

Hmmmmmm

vanaalten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:02:
De Citrix client zelf kan je bij Citrix vinden. Googlen naar iets als 'citrix windows mobile' levert wel een bruikbare link op. Ik heb de 'exe' gepakt voor alle mogelijke platformen (dus niet een ARM platform of zo gekozen). Uitvoeren en installeren vanaf PC naar de telefoon.

Ik kreeg met Citrix bij de eerste keer opstarten een certificaat-error (weet niet meer exact welke, ik meen iets met SSL error 61). Als eerste heb ik toen de certificaten die in de program-dir van Citrix staan geinstalleerd. Moest eerst de extensie hernoemen van .crt naar .cer (of andersom), dubbelklikken installeerde automatisch.

Daarna had ik een andere certificaat error - geen idee wat precies (zou ik thuis nog wel kunnen terugvinden), maar daarop googlen leverde een workaround: nieuwe certificate file aanmaken met een inhoud (die ik dus met Google vond) en installeren.

Excuses voor de vage omschrijvingen - hopelijk kan je er iets mee!
Denk het wel. Heb ook de "SSL error 61" gekregen. Maar de tips die je me hebt gegeven gaan zeker helpen.
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Wii4all schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:23:
Maakt het trouwens nog uit wel merk geheugenkaartje je gebruikt?
Zijn er slechte ervaringen met 'goedkope geheugenkaartjes'?
Ik had bij Mycom alleen keuze tussen Sandisk en Icidu, dus ik dacht ik ga voor het grote mark, Sandisk. Kaartje was binnen een dag defect. Omgeruild bij Mycom, waar ze alleen nog Icidu hadden. Die werkt al een maand probleemloos. Ik denk dat het uiteindelijk niet zo veel met het merk te maken heeft, je kan gewoon pech hebben met een slecht kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 20:21
Ik heb alle 3 de delen gevolgd van dit topic, maar ben het nog niet tegengekomen.
Ik heb nu een symbian telefoon, de N95. Hier staan smsjes in die ik erg graag wil bewaren.

Is er een manier om deze over te zetten naar de Diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
r_kluft schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:35:
[...]

Denk het wel. Heb ook de "SSL error 61" gekregen. Maar de tips die je me hebt gegeven gaan zeker helpen.
Thanx
Heb het enigzins nagezocht. Ik heb dus eerst die certificaten uit de program-dir van Citrix geinstalleerd (dus hernoemen en dubbelklikken).

De SSL error die ik daarna nog kreeg:
"SSL Error 0: You have not chosen to trust “UTN-USERFirst-Hardware”, the issuer of the server’s security certificate"

Oplossing: op je telefoon een certificate file aanmaken (ik noemde hem UTN_USERFirst_Hardware.cer) met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
-----BEGIN CERTIFICATE-----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-----END CERTIFICATE-----

... en die file dubbelklikken waarna het certificate geinstalleerd zou moeten zijn.

Bronvermelding: ik vond bovenstaande oplossing hier.

Edit: als het on-screen toetsenbord het in je citrix sessie niet lijkt te doen (bij mij deed alleen 'enter' wat), schakel dan je toetsenbord-soort eens van 'Volledige QUERTY' naar 'Toetsenbord'. Bij mij reageerde hij toen goed, voor zover ik getest heb. Krijg je ook meteen een CTRL-toets erbij. :)

En nu ik het over het toetsenbord heb: kan ik ook een on-screen toetsenbord met ALT en functietoetsen krijgen? Heb ik de opties van het toetsenbord gezocht maar niet gevonden...

[ Voor 8% gewijzigd door vanaalten op 01-07-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:58
Vraagje:
Hoe is jullie ervaring met de ontvangstkwaliteit van je Diamond2?

Ik ben sinds kort over naar T-Mobile en ongeveer tegelijkertijd een Diamond2 aangeschaft. Ik woon in Nieuwegein (net onder Utrecht) waar het bereik volgens T-Mobile's dekkingsoverzicht prima zou moeten zijn, ook binnenshuis.

Valt mij dus wat tegen: op diverse plaatsen binnenshuis slecht tot geen bereik - "No Service" in het display of net 1 streepje.

Zelfde SIM in m'n vorige toestel, een Nokia E50, geeft echter prima bereik op diezelfde plaatsen.

Gewoon de laatste officieele ROM van HTC zelf, met SMS hotfix er overheen. Ben wat huiverachtig om die radio-update van de XDA-developers site te proberen.

Heeft een Nokia een veel betere ontvanger, heb ik misschien een maandagmorgen-model of is dit een van de mindere kanten van HTC?

Edit: grom... zelfs buiten in de tuin slecht bereik... :(

[ Voor 3% gewijzigd door vanaalten op 01-07-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik woon in omgeving rotterdam en zelfs daar als ik in huis ben en van de ene naar de andere kant loopt wisselt de ontvangst erg. ik denk dat het aan tmobile ligt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:37

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Met Hi (KPN) heb ik nergens last van, ik heb geen fixes geinstalleerd en heb binnen vaak HDSPA ontvangst en altijd iig 3G. Ik woon in een dorp 15 km van Groningen. T-Mobile staat ook niet echt bekend om z'n goede ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 23:57

Meneer iCy

swarma

Robbie T schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:54:
Ik heb alle 3 de delen gevolgd van dit topic, maar ben het nog niet tegengekomen.
Ik heb nu een symbian telefoon, de N95. Hier staan smsjes in die ik erg graag wil bewaren.

Is er een manier om deze over te zetten naar de Diamond?
Lastig,erg lastig maar kan je niet via dit je smsjes omtoveren tot txt en met zoiets te importeren?

Wel even spelen hoe de layout moet zijn van je smsjes in het txt bestand.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Heeft iemand ook 'last' van onderstaand probleem?

Als iemand mij smst en ik klik op antwoorden, opent het witte scherm met binnengekomen smsjes.
In dit scherm opent en sluit het toetsenbord, waarna ik niet direct kan antwoorden en ik eigenlijk alleen maar een scherm overhoudt waar mijn binnengekomen smsjes onder elkaar staan.

Om alsnog te antwoorden moet ik eerst weer terug (vorige), en nog een keer op antwoorden klikken om het venster weer te krijgen maar nu wel met de optie om te kunnen typen.

Geen ramp natuurlijk maar het komt een beetje chaotisch over en na herhaling wordt het een tikje irritant.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
Als ik een sms'je binnen krijg in portrait mode en ik wissel naar landscape om een antwoord te typen gaat de T9 uit en springt op abc, weet iemand of dit op te lossen is, dat T9 aan blijft? Het heeft niks te maken met het wissel naar landscape, als ik in landscape op beantwoorden druk krijg ik hetzelfde.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302432

Krijg vanmiddag TD2 binnen. Ik heb alvast een screenprotector gekocht, maar is het echt nodig om die te gebruiken? Is het scherm niet al behoorlijk scratch resistant? Je ziet toch net die ene millimeter verschil in dikte en ik ben nogal gevoelig voor dat soort details haha, dus als het overbodig is dan doe ik hem er liever niet op.
Heb wel een sleeve voor de TD2 dus stop hem niet zomaar in mijn zak ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 21:08

r_kluft

Hmmmmmm

vanaalten schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 20:19:
[...]

Heb het enigzins nagezocht. Ik heb dus eerst die certificaten uit de program-dir van Citrix geinstalleerd (dus hernoemen en dubbelklikken).

De SSL error die ik daarna nog kreeg:
"SSL Error 0: You have not chosen to trust “UTN-USERFirst-Hardware”, the issuer of the server’s security certificate"

Oplossing: op je telefoon een certificate file aanmaken (ik noemde hem UTN_USERFirst_Hardware.cer) met de volgende inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
-----BEGIN CERTIFICATE-----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-----END CERTIFICATE-----

... en die file dubbelklikken waarna het certificate geinstalleerd zou moeten zijn.

Bronvermelding: ik vond bovenstaande oplossing hier.

Edit: als het on-screen toetsenbord het in je citrix sessie niet lijkt te doen (bij mij deed alleen 'enter' wat), schakel dan je toetsenbord-soort eens van 'Volledige QUERTY' naar 'Toetsenbord'. Bij mij reageerde hij toen goed, voor zover ik getest heb. Krijg je ook meteen een CTRL-toets erbij. :)

En nu ik het over het toetsenbord heb: kan ik ook een on-screen toetsenbord met ALT en functietoetsen krijgen? Heb ik de opties van het toetsenbord gezocht maar niet gevonden...
Werkt perfect. _/-\o_
Maar dat userfirst certificaat hielp bij mij niet. Heb een andere SSL certificaat.(equifax)
Maar heb het root certificate opgezocht en dat geinstalleerd. Nu draait het prima.

Wel grappig om te zien dat de resolutie van 800x480 je echt de details goed laat zien. Alleen is soms de stylus zelfs op een sessie van 1024x768 te onnauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:59
Henri schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:18:
Heeft iemand ook 'last' van onderstaand probleem?

Als iemand mij smst en ik klik op antwoorden, opent het witte scherm met binnengekomen smsjes.
In dit scherm opent en sluit het toetsenbord, waarna ik niet direct kan antwoorden en ik eigenlijk alleen maar een scherm overhoudt waar mijn binnengekomen smsjes onder elkaar staan.

Om alsnog te antwoorden moet ik eerst weer terug (vorige), en nog een keer op antwoorden klikken om het venster weer te krijgen maar nu wel met de optie om te kunnen typen.

Geen ramp natuurlijk maar het komt een beetje chaotisch over en na herhaling wordt het een tikje irritant.. :)
Maar heb je wel het tekstveld aan de onderkant van het scherm staan nadat je toetsenbord verdwenen is? Want als je daarin klikt opent ie automatisch het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04 20:45
Ken Wood schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:23:
Ik heb sinds kort ook de HTC D2 in mijn bezit maar ik heb één probleempje: als ik verbinding heb met mijn draadloze thuisnetwerk kan ik in zowel Opera als IE geen pagina's laden. Er gebeurt gewoon niets, of hij geeft aan dat hij de server niet kan vinden. Ik heb dus wel verbinding, maar ik kan niet internetten. Als ik de beveiliging van mijn draadloze router weghaal kan ik wel surfen. Maar dat is natuurlijk geen optie. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Ik heb al geprobeerd om met andere beveiligingsmethoden te werken (WPA, WPA2, WEP), maar zonder resultaat. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb dit probleem inmiddels opgelost door de energiemodus bij WLAN op 'beste prestaties' te zetten in plaats van 'beste accuduur'.
Misschien hebben anderen iets aan deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
  • Laatst online: 25-01-2020
LinuX-TUX schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:24:
Beste medetweakers, ben nu sinds 1,5 week ook een trotse eigenaar van een T-Mobile Compact V en het is vooral wennen voor mij.

Her en der vind ik hem traag overkomen en vooral RAM vretend. (Aanzetten -> Idle == 52 tot 60% in gebruik ... wtf)

Daarnaast reist er een functionele vraag bij mij op:
Ik heb TomTom en FlitsService op mijn HTC geinstalleerd staan en die moet ik elke keer weer handmatig inschakelen als ik de auto instap. De bluetooth daarentegen, koppelt in een splitsecond met de auto als ik het contact omdraai. De autoradio heeft namelijk een BT handsfree functionaliteit ingebakken.

De hamvraag is: Kan ik windows mobile zodanig instellen, dat er bij initiatie/koppeling van 1 specifieke bluetooth device, FlitsService ook aangezwengelt wordt?
Een post die ik ook had kunnen plaatsen! Goede vraag, vooral die laatste. Altijd dat geklik om Flitsnav en Tomtom aan te krijgen! En over de RAM: op de HTC P3300 had ik een programmaatje Hibernate dat RAM vrijmaakte. Dat zou op de D2 ook moeten werken, en is het dan nog mogelijk deze automatisch periodiek te laten starten?

Edit: G-profile "seems to do the trick" mbt het bluetooth-Tomtom probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door warrie op 02-07-2009 13:59 ]

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Mottebelke schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:11:
[...]

Maar heb je wel het tekstveld aan de onderkant van het scherm staan nadat je toetsenbord verdwenen is? Want als je daarin klikt opent ie automatisch het toetsenbord.
Nee ik heb geen tekstveld en als ik dan terug ga en weer klik is het tekstveld er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 12:14

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Zijn er meer mensen hier waarbij het scherm van de telefoon om 23:59 opeens aangaat? Opera crashed dan ook regelmatig op hetzelfde moment.

Personal Homepage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
warrie schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:48:
[...]

Een post die ik ook had kunnen plaatsen! Goede vraag, vooral die laatste. Altijd dat geklik om Flitsnav en Tomtom aan te krijgen! En over de RAM: op de HTC P3300 had ik een programmaatje Hibernate dat RAM vrijmaakte. Dat zou op de D2 ook moeten werken, en is het dan nog mogelijk deze automatisch periodiek te laten starten?

Edit: G-profile "seems to do the trick" mbt het bluetooth-Tomtom probleem.
Hmm, dadelijk ff op zoeken dan, ik had zelf al 'BlueStarter' gevonden. Beetje onduidelijk nog hoe en wat, ga het dadelijk in de auto testen :Y)

Voor mij is TomTom niet nodig elke keer, maar flits & file info daarentegen is wel belangrijk elke keer weer. Maar als FlitsService aanstaat, kan je altijd nog met 2 meppen op de knop door naar TomTom toch ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem binnen!
Ik snap alleen helemaal niets van hoe ik mijn mail kan instellen. Als ik handmatig mijn in en uitgaande server instel, dan werkt het niet zoals ik wil. Ik heb in mijn hotmail mappen staan en ik wil ook die mappen in mijn telefoon.. Als ik een mail naar die map sleep in mijn tel wil ik zeg maar dat hij ook naar die map gaat in mijn hotmail en andersom ook. Kan dit?
Ook: ik gebruik een ander hotmailadres voor mijn e-mail dan voor mijn msn. Als ik echter mijn msn instel dan gaat hij automatisch ook e-mail binnenhalen van dat account!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthekje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-05 13:52
Hee iedereen,

Weet iemand misschien hoe ik het tril signaal van smsjes harder kan maken? Want ik heb het vaak niet eens door dat ik een sms krijg.
Ik heb al diamond tweak zodat hij ten minste afgaat in slaapstand maar dat is dus niet hard genoeg.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 05-04 15:16
GroteBozewolf schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:33:
Zijn er toevallig nog meer mensen die problemen hebben met herinneringen (reminders) van agenda items (events) die een hele dag duren?

Als ik een normaal item in de agenda zet met een reminder 5 minuten van te voren (of welke periode dan ook), dan krijg ik netjes een geluidje als bij de reminder. Maar als ik een event aanmaak die een hele dag duurt en ook daaraan weer een reminder hang van 5 minuten van te voren, dan krijg ik 5 minuten van te voren (23.55) wel een popup, maar geen geluid??
Ben ik dan echt de enige die dit heeft? Ik heb het al gemeld bij HTC en ook gezocht op xda-developers, maar tot nu toe geen reactie. Kan iemand het misschien eens proberen?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
LinuX-TUX schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:19:
[...]

Hmm, dadelijk ff op zoeken dan, ik had zelf al 'BlueStarter' gevonden. Beetje onduidelijk nog hoe en wat, ga het dadelijk in de auto testen :Y)

Voor mij is TomTom niet nodig elke keer, maar flits & file info daarentegen is wel belangrijk elke keer weer. Maar als FlitsService aanstaat, kan je altijd nog met 2 meppen op de knop door naar TomTom toch ;) ?
G-Profile werkt werkelijk perfect. Je haalt de phone uit je autolader en meteen gaat bluetooth etc uit. Je klikt hem in je lader en eerst start je profiel waarin BT wordt aangezet, daarna start je profiel waarin je hebt gezegd dat TomTom + flitsnav start als er een bluetooth handsfree verbinding is.
Kan je met Flitsservice ook de files zien? Is een integratie in Tomtom dan niet handiger? Dan kan je ook een weg kiezen om de file heen. Ik heb nu nog even HDTraffic omdat dat een maand als proefversie bij TT7 zit, en voor de flitsers gebruik ik Flitsnav dat OV2 bestandjes download waar de flitsers staan. Enne...2 meppen op de knop is best veel als je Tomtom op je MDA al 2 jaar gebruikt zoals ik.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
Overigens maken de jongens van G-profile ook andere mooie spulletjes. Zo is G-Alarm de eerste goede betrouwbare wekker die ik ben tegen gekomen, en dan heb ik het ook over de fysieke wekkers ;) Het was de 5 euro meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244553

Anoniem: 302432 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 17:49:
Heb hem binnen!
Ik snap alleen helemaal niets van hoe ik mijn mail kan instellen. Als ik handmatig mijn in en uitgaande server instel, dan werkt het niet zoals ik wil. Ik heb in mijn hotmail mappen staan en ik wil ook die mappen in mijn telefoon.. Als ik een mail naar die map sleep in mijn tel wil ik zeg maar dat hij ook naar die map gaat in mijn hotmail en andersom ook. Kan dit?
Ook: ik gebruik een ander hotmailadres voor mijn e-mail dan voor mijn msn. Als ik echter mijn msn instel dan gaat hij automatisch ook e-mail binnenhalen van dat account!
Nee, dat is niet mogelijk. Je moet de mail op je telefoon zien als losstaand van je webmail. Dus stel je ontvangt mail op je D2 en verwijderd dit, staat dit nog ongelezen op je webmail. Je moet dus nu je mail eigenlijk twee keer bijhouden, valt me ook tegen hoe dit is gedaan, had veel meer ingezeten.

Wat je wel kan doen is met IE hotmail.com benaderen op je D2, en dit als startpagina houden. Je hebt dan een overzichtelijke interface waarin je inderdaad je mail ziet zoals op de webmail, met al je eigen mappen. Zo heb je toch nog met een druk op de knop volledig overzicht. Jammer is inderdaad dan dat alle handigheidjes (zoals al je mails van een persoon gegroepeerd onder die contactpersoon, en push) niet meer werken.

De live-applicatie vind ik persoonlijk al helemaal niets, maar misschien dat anderen hier een betere ervaring mee hebben. Je kan wel ergens bij het instellen van je account 'email synchroniseren' uitvinken, en dan heb je alleen MSN (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Anoniem: 244553 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:14:
[...]
Nee, dat is niet mogelijk. Je moet de mail op je telefoon zien als losstaand van je webmail. Dus stel je ontvangt mail op je D2 en verwijderd dit, staat dit nog ongelezen op je webmail.
Als de mailserver imap ondersteunt dan kan het wel, werkt perfect met mijn n95 en google aps/gmail

Ik kan niet wachten tot woensdag. Ga denk ik in de winkel verlengen bij t-mobile, voordeel is:

- Heb het toestel gelijk mee
- Kan t-mobile punten inleveren voor extra korting op het toestel, mits ik bij moet betalen
- Anders de punten inleveren voor accesoire, hebben ze in de winkel ook car holders?

[ Voor 27% gewijzigd door Meneer iCy op 03-07-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in het startmenu van TouchFLo een programma toe te voegen dat niet is geinstalleerd maar gewoon op de SD kaart is gezet? Ik heb me suf gezocht maar kan t niet vinden, en vind t tamelijk irritant om steeds via de verkenner dit programma op te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx lausteen. Ik heb nu via de WIndows Live Services mijn e-mail toegevoegd en nou doet hij het! (:
Probleem is dat hij alleen niet pusht, ook al heb ik dat wel ingesteld. Soms doet hij het, soms niet..
Iemand een idee van waar dit aan kan liggen? Handleiding staat hier niets over in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warrie
LameDog schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:03:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om in het startmenu van TouchFLo een programma toe te voegen dat niet is geinstalleerd maar gewoon op de SD kaart is gezet? Ik heb me suf gezocht maar kan t niet vinden, en vind t tamelijk irritant om steeds via de verkenner dit programma op te starten...
Kan dat niet door eerst een snelkoppeling te maken van het programma? En, indien nodig, kan je dan nog proberen op die snelkoppeling in /windows/start menu te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244553

Anoniem: 302432 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:22:
Thnx lausteen. Ik heb nu via de WIndows Live Services mijn e-mail toegevoegd en nou doet hij het! (:
Probleem is dat hij alleen niet pusht, ook al heb ik dat wel ingesteld. Soms doet hij het, soms niet..
Iemand een idee van waar dit aan kan liggen? Handleiding staat hier niets over in.
Ik heb dat ook vaak. De ene keer werkt het perfect, de andere keer blijft hij hangen op 'wijzigingen zoeken' of ' verbinding wordt verbroken..' Ik heb het idee dat het misschien aan de poorten ligt, maar ik heb nog niet gevonden of, en zo ja, waar je die kan instellen.. Welke provider heb jij? Ik heb zelf KPN, misschien dat het aan de lage snelheid van KPN mobiel internet ligt dat ie daarom een time-out krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

ppFreddy schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 03:32:
ik heb zelf nog geen enkele van die bugs tegengekomen...
Toestel is afgelopen vrijdag gekocht
ROM versie: 1.39.404.1 (47382) NLD
ROM datum: 04/07/09

als ik geen bugs tegenkom installeer ik ook geen hotfixes... If it ain't broken... :9
Ok, ik trek m'n woorden in...
Vanmiddag neem ik m'n foon, geen knipperend ledje en ook geen geluid gehoord... ik haal em uit standby, krijg ik gelijk geluid en knipperend ledje voor een bericht dat al 2u eerder was aangekomen :X

Hotfix erover nu, hopen dat het goed is nu :p

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb nou alle 3 de Touch Diamond topics helemaal doorgelezen. Gewoon hoofdpijn van gekregen haha.

Lausteen, na 'wijzigingen zoeken' kreeg ik telkens geen respons meer als ik berichten wilde verzenden. Ik stelde dan mijn betaalde Hotmail in via POP3. Nu ik het via Live Services heb gedaan kan ik wel gewoon e-mailen. Ik heb overigens T-mobile Web&Walk Plus.
De berichtsynchronisatie stond bij mij op 'Bij binnenkomst' en dat werkte soms wel, soms niet. Nu heb ik hem op elke 15 min. gezet en dat is voor mij iets handiger want dat werkt wel. Alleen nu zegt hij dat mijn accu bijna leeg is en dat hij dus daarom niet meer zal synchroniseren om accu te besparen, maar dat wil ik niet. Ben de hele handleiding al doorgegaan en ook op Google niets kunnen vinden. Hoe zorg ik dat die e-mail gewoon goed werkt want ik word hier echt gek van. Zit erover te denken hem terug te sturen en toch op een andere tel over te stappen. Heb inmiddels al wel 8 harde resets uitgevoerd en heb hem pas 2 dagen. Ook krijg ik bij het aanzetten van de tel. een bericht dat de 'server aan de andere kant de verbinding heeft verbroken'. Zelfs net na een harde reset en een eerste startup (waarbij er dus geen andere server aan de andere kant is nog want de verbinding is nog niet geconfigureerd). Ook de SMSjes zijn gewoon niet te overzien. Heel leuk dat 'gesprek'-concept, maar mijn berichten staan er in als XXAA en niet XAXA. X = ik, A = contactpersoon. Ik wil niet telkens op 'meer' hoeven klikken om gewoon een fatsoenlijke visualisatie van mijn berichten te krijgen. Hoe dit te doen?
Als ik bij contacten kijk kan ik instellen dat ik 'alleen SIM' weergeef, maar als ik een sms verstuur staan opeens ook de contacten uit mijn telefoon erin i.p.v. alleen de SIM.
Kan iemand mij alsjeblieft vertellen dat het aan mij ligt en dat ik dingen over het hoofd zie hier en dat het niet aan de telefoon ligt want anders doe ik hem echt terug. Was er zo blij mee, design etc. is echt helemaal perfect voor me, maar dit werkt echt naar.

Overigens is de accu bij mij wel oke. Gaat ongeveer een dag mee terwijl ik tot nu toe elke dag 20 min. GPS, hele dag 3G, paar keer rebooten, browsen, 3/4 foto's enkele smsjes en eventjes skype gebruik. Denk dat hij bij 'normaal' gebruik toch wel even mee gaat hoor (:

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 302432 op 04-07-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb bijna al mijn problemen opgelost. Hoe? Gewoon simpelweg door Touch Flow 3d uit te zetten! (:
Berichtsynchronisatie via push lijkt te werken zonder de TF3D-interface geactiveerd, maar kan ook placebo zijn. Ik heb hem op 15 min. gezet omdat dat wat in de accuduur scheelt en de mensen die me e-mailen heus wel 15 min kunnen wachten op een reply (;
De smsjes zijn gewoon goed te overzien nu en staan in XAXAXA i.p.v. XXXAAA. Dat ligt dus echt gewoon aan de touchflow, misschien een bug?
Contacten is gewoon een kwestie van het telefoon contactgeheugen legen.
Ik verwacht dat de accu nu overigens NOG langer meegaat, aangezien hij na een startup met MSN aan slechts 38% van het geheugen gebruikt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 302432 op 05-07-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Vind de SMS bug overigens echt niet kunnen, regelmatig komt het voor dat ik het toestel uit standby haal waarbij ik zie dat er SMS berichten binnen gekomen zijn. Ik heb de hotfix al toegepast (zonder resultaat, de ene keer werkt het wel goed en even later weer niet). Ook de advanced config tool aanpassing helpt niet.

Wanneer zal HTC nu met een goede fix komen voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 10:33
Op de TD2 en Touch HD gaan hier ook de schermen aan om 23.59.
GroteBozewolf schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 22:02:
[...]

Ben ik dan echt de enige die dit heeft? Ik heb het al gemeld bij HTC en ook gezocht op xda-developers, maar tot nu toe geen reactie. Kan iemand het misschien eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ zal vanavond ook even bekijken of dit bij mij het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 07:55
Hallo, hier een tip voor scherm rotatie. Geen extra software nodig; alleen één register aanpassing ivm met het draaien van manila. Doe je die aanpassing niet, roteerd wel elk programma, maar niet manila. Voor het geval dat je geen register aanpassingen wil.

In Windows scherm “instellingen” naar tab “persoonlijk”. Daar kiezen voor “knoppen” en voor “Knop1 (Hold)” toewijzen <scherm draaien>

En ook manila laten draaien:

Add string value to HKCU\Software\HTC\Manila
String: EnableLandscape Value: true

Hierna soft reset.

Door nu de hardware matige telefoon toets iets langer in te drukken draait elk scherm; terug draaien ook toets iets langer indrukken.
Let op: toestel blijft in de gekozen stand staan totdat er weer terug gedraaid wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Paledo schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:22:
Op de TD2 en Touch HD gaan hier ook de schermen aan om 23.59.
[...]
Het is niet zozeer het scherm dat aan gaat om een bepaalde tijd, maar het niet horen van het geluid van de reminder.

Ik krijg dus wel een mwlding op de juiate tijd, maar hoor niks!

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:43
Anoniem: 302432 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:37:
Ik heb bijna al mijn problemen opgelost. Hoe? Gewoon simpelweg door Touch Flow 3d uit te zetten! (:
Berichtsynchronisatie via push lijkt te werken zonder de TF3D-interface geactiveerd, maar kan ook placebo zijn. Ik heb hem op 15 min. gezet omdat dat wat in de accuduur scheelt en de mensen die me e-mailen heus wel 15 min kunnen wachten op een reply (;
De smsjes zijn gewoon goed te overzien nu en staan in XAXAXA i.p.v. XXXAAA. Dat ligt dus echt gewoon aan de touchflow, misschien een bug?
Contacten is gewoon een kwestie van het telefoon contactgeheugen legen.
Ik verwacht dat de accu nu overigens NOG langer meegaat, aangezien hij na een startup met MSN aan slechts 38% van het geheugen gebruikt!
CustomRom van TESS op XDA heeft ook 38% ram vrij... dus das niet zo apart :P

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
ppFreddy schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 19:54:
[...]

Ok, ik trek m'n woorden in...
Vanmiddag neem ik m'n foon, geen knipperend ledje en ook geen geluid gehoord... ik haal em uit standby, krijg ik gelijk geluid en knipperend ledje voor een bericht dat al 2u eerder was aangekomen :X

Hotfix erover nu, hopen dat het goed is nu :p
Toch zou dat een kwestie van een instelling moeten zijn. wat heb je bijvoorbeeld staan bij Instellingen>Persoonlijk>Geluiden en Meldingen>Meldingen en dan in het drop down menu Berichten: Nieuwe tekstber.

En bij HD-tweak heb je nog de optie bij 2.2 om de telefoon uit standby te halen voor een sms.

Bij mij gaat hij toch altijd trillen als er een sms binnenkomt en gaat de led knipperen (oranje geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302432 schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:53:
^ zal vanavond ook even bekijken of dit bij mij het geval is.
Is niet het geval. Blijft bij mij gewoon uit..

Ook: customroms begin ik niet aan @ tzeunis (;
@ pianoman, bij mij werkt hij ook gewoon. Knippert groen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

pianoman schreef op maandag 06 juli 2009 @ 00:10:
[...]

Toch zou dat een kwestie van een instelling moeten zijn. wat heb je bijvoorbeeld staan bij Instellingen>Persoonlijk>Geluiden en Meldingen>Meldingen en dan in het drop down menu Berichten: Nieuwe tekstber.

En bij HD-tweak heb je nog de optie bij 2.2 om de telefoon uit standby te halen voor een sms.

Bij mij gaat hij toch altijd trillen als er een sms binnenkomt en gaat de led knipperen (oranje geloof ik)
[v] Geluid afspelen
[ ] Bericht in scherm weergeven
[v] Lampje laten knipperen gedurende [geen limiet]
[v] trillen

Maar bij tabblad Geluiden stond "Geluiden inschakelen voor: gebeurtenissen" uit... misschien was het dat... maar soms deed ie het wel, en soms pas als ik em uit standby haal...

even opvolgen dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik ben in Canada, en ondanks dat ik Nodata erop heb gezet en heb geactiveerd heb ik toch maar de Vodafone server verandert naar een onzin server om onnodig data verbruik te voorkomen. Het proberen te verbinden is toch geen dataverbruik? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Die accu informatie is ook een ook wassen neus.

Heb nu 177 uur en 57 min standby
1 uur 22 min gesprekstijd
9 uur en 55 min gebruikstijd

en nog 5 blokjes over :+

zo lang je de telefoon maar niet vol laad wordt dit niet gereset, ziet er wel geinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Hoe kan ik het beste de batterij de eerste paar keer opladen?
Ik heb hem thuis de eerste keer +/- de hele nacht aan de lader laten liggen.

Moet ik nu eerst wachten tot ie helemaal loeeg is en dan weer bijv. een hele nacht laten laden?

De batterijduur wat mij betreft is ernorm verbeterd ivm. mijn touch diamond 1.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204645

Hermanouk schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:02:
Hallo, hier een tip voor scherm rotatie. Geen extra software nodig; alleen één register aanpassing ivm met het draaien van manila. Doe je die aanpassing niet, roteerd wel elk programma, maar niet manila. Voor het geval dat je geen register aanpassingen wil.

In Windows scherm “instellingen” naar tab “persoonlijk”. Daar kiezen voor “knoppen” en voor “Knop1 (Hold)” toewijzen <scherm draaien>

Hierna soft reset.

Door nu de hardware matige telefoon toets iets langer in te drukken draait elk scherm; terug draaien ook toets iets langer indrukken.
Let op: toestel blijft in de gekozen stand staan totdat er weer terug gedraaid wordt. ;)
<Scherm draaien> staat er bij mij toch niet tussen hoor(rom: 1.39.404.1 47382 NLD).

Vorige week ook eens een half uur gereden met tomtom7. Werkte heel goed, enkel werd de telefoon wel heel warm. Dit zal wel normaal zijn zeker? Zijn er intussen al goede houders voor in de auto die je ook landscape kan draaien?

De bugs die ik nu nog heb zijn het sms probleem, soms wat slechte telefoon en wifi ontvangst en al 2 keer half vastgelopen wanneer ik op de standby knop duwde. Voor de rest geen klagen(1 maand in bezit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe HOTFIX: Hotfix for resolving LED not showing a green light when the battery is fully

If the notification LED doesn’t show a green light when the battery is fully charged, please download this hotfix to solve the problem.

Ik denk nu niet dat de nederlandse versie's hier last van hebben? Want ik snap niet goed hoe dat het eene toestel dit wel kan hebben en het andere niet en dit met dezelfde rom?

[EDIT] Ondertussen is de hotfix al offline. Blijkbaar werkte hij toch niet zo goed :D

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 204645 op 08-07-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Anoniem: 204645 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:59:
[...]

Vorige week ook eens een half uur gereden met tomtom7. Werkte heel goed, enkel werd de telefoon wel heel warm. Dit zal wel normaal zijn zeker?
ik had hetzelfde toen ik zo'n kleine 3 uur met tomtom genavigeerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308999

Hermanouk schreef op zondag 05 juli 2009 @ 17:02[/message]:[/b]

Hierna soft reset.

Bij mij staat het er ook niet tussen. Ik ken gebruik nu Gyrator voor programma's te laten draaien..

Heb trouwens ook de Hotfix geinstalleerd voor SMS, maar dat werkt voor geen meter. Het LED-lichtje gaat wel knipperen, maar geen geluid. Als ik telefoon uit standy haal hoor ik wel het geluid en trillen.
Kan ik dan alleen nog Diamond Tweaks gebruiken om die SMS Notification mee te laten horen?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 308999 op 06-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 09:59
Wii4all schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:25:
Hoe kan ik het beste de batterij de eerste paar keer opladen?
Ik heb hem thuis de eerste keer +/- de hele nacht aan de lader laten liggen.

Moet ik nu eerst wachten tot ie helemaal loeeg is en dan weer bijv. een hele nacht laten laden?

De batterijduur wat mij betreft is ernorm verbeterd ivm. mijn touch diamond 1.
Wat ik de eerste paar keer heb gedaan is inderdaad wachten met laden totdat je batterij onder de 10% gaat (dan krijg je de waarschuwing op het scherm) en dan weer 10 uur ofzo aan de lader hangen. Doe dit voor de eerste 5-10 keer en dan zou je batterij naar de optimale capaciteit moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Kan je met de MDA Compact V versie net zoals de Diamond2 ook custom firmwares installen met hardspl? Wil hem namelijk graag in het engels hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244160

Svennie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:17:
[...]

ik had hetzelfde toen ik zo'n kleine 3 uur met tomtom genavigeerd had.
Ook ik heb TT7 geinstalleerd, maar bij mij gebeurt het regelmatig dat tomtom de focus verliest en een soort van bevriest. wanneer ik dan even het menu in en uit ga, gaat hij gewoon verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanouk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 07:55
Anoniem: 308999 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:17:
[...]

Bij mij staat het er ook niet tussen. Ik ken gebruik nu Gyrator voor programma's te laten draaien..

Heb trouwens ook de Hotfix geinstalleerd voor SMS, maar dat werkt voor geen meter. Het LED-lichtje gaat wel knipperen, maar geen geluid. Als ik telefoon uit standy haal hoor ik wel het geluid en trillen.
Kan ik dan alleen nog Diamond Tweaks gebruiken om die SMS Notification mee te laten horen?
Ik heb het nog eens gecheckt en het staat er bij mij echt wel bij. Iets uitgebreider omschreven: ga naar TF3D tab "Instellingen", kies "meer", dan tab "persoonlijk", dan "knoppen" . Er staat "1. Kies een knop:". Kies "Knop 1(Hold)", dan onder in het scherm "2. Wijs een programma toe:" Je kunt dan uit de lijst o.a. kiezen uit <scherm draaien>. Staat er echt in. Is gewoon een Windows optie. ROM 1.39.404.3 NLD
Als jullie het niet hebben staan, weet ik het ook niet. :? Voor mij werkt het perfect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Hermanouk schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:03:
[...]

Ik heb het nog eens gecheckt en het staat er bij mij echt wel bij. Iets uitgebreider omschreven: ga naar TF3D tab "Instellingen", kies "meer", dan tab "persoonlijk", dan "knoppen" . Er staat "1. Kies een knop:". Kies "Knop 1(Hold)", dan onder in het scherm "2. Wijs een programma toe:" Je kunt dan uit de lijst o.a. kiezen uit <scherm draaien>. Staat er echt in. Is gewoon een Windows optie. ROM 1.39.404.3 NLD
Als jullie het niet hebben staan, weet ik het ook niet. :? Voor mij werkt het perfect. ;)
juist een gecheckt, bij mij staat die optie er ook niet bij hoor (wel een paar andere die tussen 2 'bekjes' ( '<' en '>' ) staan maar niet de 'scherm draaien' optie
Die optie is waarschijnlijk door externe software bij geïnstalleerd denkik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kl408
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 16:36
iCy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:23:
Kan je met de MDA Compact V versie net zoals de Diamond2 ook custom firmwares installen met hardspl? Wil hem namelijk graag in het engels hebben.
Geen probleem, heb er een andere rom en een andere radio inzitten... Zorg je wel dat je eerst de originele rom even dumpt voor het geval het ding moet worden gerepareerd.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Kl408 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 21:07:
[...]

Geen probleem, heb er een andere rom en een andere radio inzitten... Zorg je wel dat je eerst de originele rom even dumpt voor het geval het ding moet worden gerepareerd.........
Dat is tegenwoordig mogelijk? Thanks voor de tip. Met mijn Compact 3 was dat niet mogelijk nog of het was met mijn vario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Anoniem: 204645 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:17:
Nieuwe HOTFIX: Hotfix for resolving LED not showing a green light when the battery is fully

If the notification LED doesn’t show a green light when the battery is fully charged, please download this hotfix to solve the problem.

Ik denk nu niet dat de nederlandse versie's hier last van hebben? Want ik snap niet goed hoe dat het eene toestel dit wel kan hebben en het andere niet en dit met dezelfde rom?
Ik ben benieuwd, ik heb mijn Diamond 2 vorige week opgestuurd voor dit probleem. Hij is gerepareerd, dus ik vraag mij af wat ze gedaan hebben. Mijn batterij gaat namelijk een stuk korter mee sinds dit probleem, ook al was hij compleet opgeladen. Ik denk dat het 12 tot 14 uur laden mijn accu omzeep geholpen heeft. Hopelijk komt hij morgen weer terug.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Doe aub eerst zelf eens moeite voordat je een vraag komt stellen. Dit is niet de eerste keer dat we dat moeten zeggen.

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 07-07-2009 00:03 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een zeer nuttige tweak voor de diamond 2 gevonden. Wanneer je push internet niet gebruikt kan je deze afzetten. Omdat htc standaard het push internet en opera laad bij de opstart van het toestel, gebruikt dit dus ook veel geheugen.

De tweak heeft als resultaat dat je gebruikte geheugen met 10% daalt. Mijn diamond 2 werkt na een restart op 43% memory :)

Xda link

Oftewel gebruik je de cab file op het xda forum, of anders verander je deze waardes in het register:

"HKLM\Software\HTC\Manila\InternetPush\EnablePushInternet" value="0"
"HKLM\Software\HTC\PushInternetEngine\Enable" value="0"
"HKLM\Services\PushInternetEngine\Flags" value="4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ op de één of andere manier na het gebruiken van deze tweak werkte het kantelen in opera niet meer. Na uninstall deed die het vervolgens weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Geweldig!! _/-\o_ start nu op zonder touchflo 3d met 35%. Opera blijft bij mij gewoon kantelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309098

Hallo,
Ik ben sinds vanochtend (eigenlijk gisterochtend) in bezit van dit juweeltje.
Het enige wat ik eigenlijk mis is de mogelijkheid om mijn contacten simpel in te delen in groepen.
Op mijn oude Touch Diamond gaf ik iedere contactpersoon een bedrijfsnaam mee(bijv. Familie of Vrienden) en liet de contactpersonen lijst sorteren op Bedrijf, daardoor kreeg ik mooi allemaal mapjes met de bedrijfsnaam en in die mapjes de diverse contactpersonen(in de map familie dus "ouders" "broer" "zus" enz.). Weet iemand van jullie misschien een manier om dat hier ook zo te doen of kenne jullie een progje om de huidige lijst te vervangen waarin dat wél kan?
vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Anoniem: 204645 schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 00:02:
Een zeer nuttige tweak voor de diamond 2 gevonden. Wanneer je push internet niet gebruikt kan je deze afzetten. Omdat htc standaard het push internet en opera laad bij de opstart van het toestel, gebruikt dit dus ook veel geheugen.

De tweak heeft als resultaat dat je gebruikte geheugen met 10% daalt. Mijn diamond 2 werkt na een restart op 43% memory :)

Xda link

Oftewel gebruik je de cab file op het xda forum, of anders verander je deze waardes in het register:

"HKLM\Software\HTC\Manila\InternetPush\EnablePushInternet" value="0"
"HKLM\Software\HTC\PushInternetEngine\Enable" value="0"
"HKLM\Services\PushInternetEngine\Flags" value="4"
Top!!

Vrij: 104.60mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb nog een probleem met het beantwoorden van SMS-jes: Ik heb een aantal contacten die meerdere mobiele nummers hebben. Een daarvan staat onder Mobiel nummer, de andere vaak onder Werk nummer.

Als zo iemand mij een SMS stuurt vanaf het Werk nummer en ik reply dat sms-je via de TouchFlo interface, dan stuurt hij het altijd naar het Mobiel nummer en niet naar naar het nummer vanaf waar het is vertuurd! Heel vervelend, ik vandaag al 2x een telefoontje waarom ik niet reageer op sms-jes.

Iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Maar wat is nu je grote voordeel? Nu heb je 104.6 MB vrij, en anders (ik noem maar wat) 70.
Als ik nu 1,1GB ram in mijn pc gebruik of 1,8GB daar wordt mijn pc toch ook niet anders van?

Of zie ik het nu verkeerd?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat hij nu minder geheugen gebruikt gaat hij automatisch ook minder stroom verbruiken, dus gaat het toestel langer mee. Waarom zou je push internet+opera geheugen laten gebruiken als je het toch niet gebruikt? Gebruik het geheugen dan voor iets dat je wel gebruikt :)

Omdat push internet samen met windows mobile gestart word, zal de opstart tijd ook langer zijn dan wanneer je het niet gebruikt. Dus je toestel start dus ook sneller op.

Het efficiënt gebruiken van het werkgeheugen is wel de boodschap op smartphones. Waarom zouden ze anders roms koken om een nog lager geheugenverbruik te verkrijgen?

Na een soft reset had ik 41% in gebruik. Wie kan lager :P (Wel met standaard rom).
Zoja, wat heb je gedaan :+

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 204645 op 08-07-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zo heb mijn t-mobile mda compact v en nu kan ik eindelijk weer spelen na een jaar symbian (n95), wat ben ik blij dat ik weer terug ben naar win mobile.

Ik vind de bijgeleverde screenprotector van t-mobile niet eens zo superslecht, beter dan die van de compact 3 (htc p3300) of van de mda vario.

Zal gelijk alle registry tips doorspeuren hier of misschien een custom firmware uitproberen, maar ik vind de standaard rom ook al redelijk :o (op het rose na dan :'))

Edit: Ik heb net de remote desktop geïnstalleerd, maar deze werkt niet goed op de compact V want alle variabelen die je kan instellen zijn weg en ik kan nergens de computernaam/ipadres invullen. Weet iemand wat daar de reden van kan zijn of is er een andere mogelijkheid om met het RDP protocol je pc over te nemen?

[ Voor 25% gewijzigd door Meneer iCy op 08-07-2009 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet iemand hoe je de instellingen van de standaard Outlook mail account kunt wissen? Ik heb daar verkeerde data ingevoerd, maar krijg dit met geen mogelijkheid weg. Dit account staat nu ook als 'default', terwijl dit mijn POP account moet zijn.

EDIT: Ben er al uit. Je kunt in ActiveSync de Exchange account verwijderen. Niet erg logisch, maar het werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door VanRoyal op 08-07-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218954

Sinds een maand of twee in het bezit van een T-mobile Compact V. Tot nu toe vind ik 'm 'laggy' in het gebruik; regelmatig hapert de TF3d en bij Igo8 en Navigon7 heb ik problemen met plotselinge freezes van het toestel. Moet 'm dan echt resetten. Ook de sd kaart is regelmatig 'zoek', bijvoorbeeld bij het kopieren van grote bestanden van of naar de kaart is deze ineens verdwenen uit de verkenner, eruit halen en weer in stoppen haalt hem -meestal- weer tevoorschijn. Maakt niet uit of ik via activesync of externe diskdrive connect. Bij navigeren is de telefoon ook een paar keer zo warm geworden dat ik het idee had dat íe daardoor hing, na het voor de aicro houden ging het dan weer.

Lastig extra issue van de compact V; er zit een klepje voor de usb poort, waardoor ik geen active car kit meer kan gebruiken waar je het toestel zo in schuift! klepje eraf halen lijkt geen optie omdat de behuizing niet helemaal aansluit, je kijkt zo het toestel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Hmm er zit in de t-mobile een originele rdp client, maar die draait helaas niet als ik mijn toestel draait. Ik zal vanavond eens uitzoeken of dit is op te lossen door de regkey's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124852

Hmm.. ik heb een vraag..

Welke custom rom is goed voor je HTCTD2? Ben nog wat aan het zoeken, maar kan niet echt een geschikte vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Hmm... dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus gewoon zelf uitproberen

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

JarlSX schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:23:
Hmm... dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus gewoon zelf uitproberen
Mee eens maar, het is aardig vervelend om elke week een nieuwe rom te flashen volgens mij. Er zijn backup tools die alles terugzetten zoals jij wilt maar je moet elke keer wel je apps installeren waar ik een beetje van baal.

Wat is jullie tactiek om snel verder te kunnen werken na het installeren van een nieuwe/custom rom?

Daarnaast, Ik ga volgende week met vakantie en wil verkomen dat ik dure rekeningen krijg ivm GPRS/UMTS dataverkeer. Ik gebruik volgens mij alleen maar mail via data, dus de polling hiervan kan ik stopzetten maar moet ik nog ergens anders op letten? ervan uitgaand dat ik een stock rom heb met enkele standaard apps zoals tomtom. Daarnaast staat push internet uit via het register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Dataverkeer via gsm netwerk kan je gemakkelijk uitschakelen met NoData, werkt top hier :)

Hier nog steeds het probleem dat er vaak geen geluid is bij een nieuwe sms... Ondanks de hotfix. Groen lampje knippert wel, en pas wanneer ik de telefoon uit standby haal gaat ie trillen en geluid laten horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm ok... Dat is waar..

Nu dacht ik dat ik wel wist waar en hoe ik de rom moest flashen, maar ik heb geen idee. Wat op XDA staat snap ik ook niet zoveel van. "Kitchens", WM6.5 native?

Heeft iemand ergens een plekje waar het in het nederlands staat beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
pt0x schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:55:
[...]
Mee eens maar, het is aardig vervelend om elke week een nieuwe rom te flashen volgens mij. Er zijn backup tools die alles terugzetten zoals jij wilt maar je moet elke keer wel je apps installeren waar ik een beetje van baal.

Wat is jullie tactiek om snel verder te kunnen werken na het installeren van een nieuwe/custom rom?
Niet :) Ik heb een stuk of 6-7 verschillende rom's getest en ben steeds een extra uurtje kwijt geweest met het terugzetten diverse apps en instellingen. Oefening baart blijkbaar kunst :) Er zijn uiteraard backup tools zoals Sprite Backup en het schijnt prima te werken, maar ik houd er persoonlijk niet van. Backups kunnen alleen maar vreemde/vervelende issues opleveren weet ik uit ervaring.

Edit : ben zelf weer terug bij de originele HTC rom...die is toch echt perfect en nagenoeg even snel als de zelfgebakken rom's...het scheelt geen drol. Helemaal als je de cab gebruikt, zoals eerder hier genoemd, om Opera en push-web uit te schakelen.

@Bosvelt : lees de XDA site even rustig door...het is echt zeer eenvoudig en goed te volgen (zelfs in het engels). Ben je niet zeker, dan zeg ik...niet aan beginnen! Ik mag er hier verder niet over uitweiden...dat heeft gevolgen zoals een ban aan m'n broek :)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 09-07-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
pt0x schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:55:
[...]

Ik laat de cab files gewoon op mijn sd kaartje staan.

Als je dan een nieuwe rom installeert hoef je alleen een voor een de cab files aan te klikken en klaar.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wii4all schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:39:
[...]

Ik laat de cab files gewoon op mijn sd kaartje staan.

Als je dan een nieuwe rom installeert hoef je alleen een voor een de cab files aan te klikken en klaar.
:) Same here...enorm handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
zo heb ik het ook gedaan (met m'n Compact IV, m'n TD2 laat ik origineel).

heb op XDA allerlei ROM topics door zitten kijken, lijst van features etc doorgekeken en op die manier een stuk of 6 roms uitgekozen en gedownload

die ben ik vervolgens allemaal gaan proberen, elke keer de programma's die ik gebruik installeren vanaf de SD kaart en gewoon niet de moeite gedaan om elke keer een backup terug te zetten

uiteindelijk bij 1 rom blijven hangen en toen alles pas teruggezet

flasshen is ook simpel, gewoon ff goed lezen
-hard spl
-radio flashen
-rom flashen
-even een harde reset doen
-klaar

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
JarlSX schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:20:
...
flasshen is ook simpel, gewoon ff goed lezen
-hard spl
-radio flashen
-rom flashen
-even een harde reset doen
-klaar
Wat betreft de Radio versie...ik kan de HTC 3.45.25.22 aanraden. De nieuwere (niet-HTC) versie 3.46.25.18 vreet stroom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Had aan HTC support gevraagd of er wellicht een nieuwe fix voor het SMS geluid probleem komt, dit was de response:
We are aware that this fix is not working and we are working around the clock to get one posted as soon as we can. please keep checking as we will indicate the NEW update when it is finished.
thank you for being patient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 22:50
Goed nieuws! Hopen dat deze fix wel goed getest gaat worden, voordat ze deze releasen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

VanRoyal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:15:
Had aan HTC support gevraagd of er wellicht een nieuwe fix voor het SMS geluid probleem komt, dit was de response:
[...]
Is inderdaad heel goed nieuws! Ik zelf heb met de fix toch een grote verbetering gezien maar ik heb toch wel misschien 1 keer (van de 100 sms'en of zoiets) gehad dat het geluidje niet mee kwam (en enkel het ledje knipperde), maar het zou in alle gevallen moeten werken dus goed dat ze er aan werken :)

Ik verlang toch naar de TouchFLO3D 2.5 (die waarschijnlijk samen met de WinMo 6.5 upgrade zal komen).
hier nog een kleine teaser :) wel met een laggy versie maar je hebt dan toch al een beeld hoe het er uit ziet :)
Wat ik nu wel jammer vind is dat je home screen zo vol staat (en er dus niet veel ruimte meer over is om de achtergrond te zien en het dus ook drukker lijkt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

thanks ppFreddy goeie tip!

Ik heb ook mijn cabs op de SD staan maar na ik de nieuwste rom heb geninstalleerd een tijdje geleden ben ik toch nog anderhalf uur bezig geweest om alles goed te krijgen. das gewoon klote imho.

Met mijn oude nokia kon je een firmware update doen en dan waren zelfs al je tools en programma's nog geinstalleerd! dat is een beetje mijn vergelijkings materiaal en dus ook gelijk waarom ik het vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axe77
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
VanRoyal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:15:
De Hotfix werkte bij mij ook niet. Na wat lezen op het XDA forum heb ik mbv de advanced configuration tool, de waarde van 'battery resume from suspend timeout' (onder power management) van 30 naar 10sec veranderd. Hiermee is het probleem bij mij iig verholpen.

linkje:

http://forum.xda-develope...hread.php?t=529527&page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik ben echt een seriekijker als ik even niks te doen heb of ergens aan het wachten en verbaasd over de kwaliteit en snelheid. Je kan met gemak een divx afspelen op originele grootte. :o

Nu heb ik dus spijt dat ik geen 16gb sdcard heb genomen ipv een 8gb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

axe77 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:07:
[...]

De Hotfix werkte bij mij ook niet. Na wat lezen op het XDA forum heb ik mbv de advanced configuration tool, de waarde van 'battery resume from suspend timeout' (onder power management) van 30 naar 10sec veranderd. Hiermee is het probleem bij mij iig verholpen.

linkje:

http://forum.xda-develope...hread.php?t=529527&page=2
hmm, die fix ook even geprobeerd... De berichten die ik tot nu toe kreeg liet ie wel telkens het geluid horen zoals het moet. Hopelijk blijft het zo :)

thx voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppFreddy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 02:05:
[...]

hmm, die fix ook even geprobeerd... De berichten die ik tot nu toe kreeg liet ie wel telkens het geluid horen zoals het moet. Hopelijk blijft het zo :)

thx voor de tip!
Zal het ook even proberen, maar ik heb een ander probleem.. Als ik op mijn toestel applicaties gebruik, wordt het gebruik van mijn processor steeds meer. Als ik het toetsel aanzet, staat hij op 43%.. Na wat gebruik wordt het steeds hoger en als ik hem dan laat idlen, dan staat hij gewoon op 59% continu..

hebben meer mensen hier last van? Ik kan ook niet zien waar dat ding nu mee bezig is.. Of is daar wel iets voor? (background running) ofzo>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ben ook van plan om dit toestel te kopen, maar ik ben echt een Nokia man. Dus helemaal niet bekend met HTC en al helemaal niet met Win Mob

Een aantal vragen.
  1. Als ik het Vodafone toestel neem, met netwerklock kan ik dan alle updates, roms enz. aanpassen? en zitten er andere adders onder het gras?
  2. Wat is het verschil met de vodafone TD2 en de "gewone" want die van vodafone komt pas eind deze maand.
  3. Hoe snel start de muziekplayer op, incl het "laden" van muziek vanaf Sd card.
  4. Hoeveel uur kan ik muziek luisteren, dus gebruiken als mp3-speler. en kost een BT-headset meer energie?
  5. Wat voor headset zit erbij? kan nergens foto vinden
  6. Zit er een flightstand op?
  7. Wat is het voordeel van winMob 6.5 en kan je gratis updaten en kan dat ook bij een branded vodafone.
  8. Wat ik heb gelezen zijn wat vage dingen met sms en gemiste oproepen. Krijg je niet te zien van wie je gemiste oproep is?
  9. En dat led-lampje is wel een issue voor mij, werkt dat eindelijk goed?
  10. komt er een gekanteld qwerty-board als ik wil sms-én
THX

[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 11-07-2009 11:30 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

4. Ja want bluetooth aan kost stroom
5. Ja een bedrade dacht ik
6. Jup
8. Dunnow, @ t-mobile rom werkt het perfect
9. Zie hierboven
10. Ja, maar niet super groot. Ik raad je hiervoor SPB Full Screen Keyboard aan.
Ik denk dat het door touchflow3d komt, want ik heb nu home2 van pointu geïnstalleerd en mijn toestel is wel merkbaar sneller geworden. Heb een mda compact v, maar ik vind hem met touchflo ook nog redelijk snel.

[ Voor 33% gewijzigd door Meneer iCy op 11-07-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:11
Sinds ik mijn Diamond 2 in bezit heb, heb ik een probleem met SMTP. Ik laat twee mailboxen binnenkomen. Één vanuit een Exchangeomgeving via Pushmail en één van mijn internetprovider via POP3/SMTP. Echter het versturen van mail vanaf mijn mailbox van de internetprovider gaat niet. Na wat gegoogle kwam ik erachter dat er een SMTP-probleem is met Windows Mobile 6.1. Vervolgens heb ik de patch hiervoor van Microsoft gedownload en uitgevoerd. Echter ik krijg de volgende melding:
This update cannot be installed
on this version of Windows Mobile.
Current: 6.1 AKU 1.6.1.0 Build 21042 Platform 2
Toch wel vreemd aangezien de Windows Mobile op de Diamond 2 voldoet aan de systeemeisen: Windows Mobile 6.1.1 through 6.1.3.

EDIT: zo te zien mis ik een minor update: ik heb 6.1 i.p.v. 6.1.1. :|

Zijn jullie hier ook tegenaan gelopen? Zo ja, misschien een idee voor een fix/workaround?

*Wellicht eerder een vraag voor het Softe goederen forum, maar ik wil het toch ook hier even laten vallen.
**BTW: topic 1 t/m 3 doorgelopen over SMTP..... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DPhoenix op 11-07-2009 14:04 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Hebben jullie het ook dat de gps ongeveer 25 tot 50m achter loopt?
Vooral in Igo8 merk ik het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 124852 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:20:
[...]

Zal het ook even proberen, maar ik heb een ander probleem.. Als ik op mijn toestel applicaties gebruik, wordt het gebruik van mijn processor steeds meer. Als ik het toetsel aanzet, staat hij op 43%.. Na wat gebruik wordt het steeds hoger en als ik hem dan laat idlen, dan staat hij gewoon op 59% continu..

hebben meer mensen hier last van? Ik kan ook niet zien waar dat ding nu mee bezig is.. Of is daar wel iets voor? (background running) ofzo>?
waar zie jij je processorgebruik? enige wat ik direct weet te vinden is het geheugengebruik... en het is vrij logisch denk ik dat dat oploopt bij gebruik van verschillende applicaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppFreddy schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:18:
[...]

waar zie jij je processorgebruik? enige wat ik direct weet te vinden is het geheugengebruik... en het is vrij logisch denk ik dat dat oploopt bij gebruik van verschillende applicaties :)
Gewoon rechtsbovenin :) maar als ik de programma's weer afsluit blijft hij op 58% hangen... Terwijl bij de opstart op 42 staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Anoniem: 124852 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:32:
[...]

Gewoon rechtsbovenin :) maar als ik de programma's weer afsluit blijft hij op 58% hangen... Terwijl bij de opstart op 42 staat..
volgens mij is dat toch echt wel geheugengebruik en niet cpu gebruik hoor :)

Nog even een vraagje aan al die mensen die een andere radioversie flashen: wat beviel jullie niet aan de standaard radio en welke voor-en nadelen heeft jullie nieuwe radioversie?
Ik heb namelijk geen problemen met gsm ontvangst ofzo, en zelfs als het ding maar 1 blokje aanduid ben ik nog perfect verstaanbaar en hoor ik ook alles nog perfect terwijl ik heel het huis doorwandel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Pinin schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:28:
Ik ben ook van plan om dit toestel te kopen, maar ik ben echt een Nokia man. Dus helemaal niet bekend met HTC en al helemaal niet met Win Mob

Een aantal vragen.
  1. Als ik het Vodafone toestel neem, met netwerklock kan ik dan alle updates, roms enz. aanpassen? en zitten er andere adders onder het gras?
  2. Wat is het verschil met de vodafone TD2 en de "gewone" want die van vodafone komt pas eind deze maand.
  3. Hoe snel start de muziekplayer op, incl het "laden" van muziek vanaf Sd card.
  4. Hoeveel uur kan ik muziek luisteren, dus gebruiken als mp3-speler. en kost een BT-headset meer energie?
  5. Wat voor headset zit erbij? kan nergens foto vinden
  6. Zit er een flightstand op?
  7. Wat is het voordeel van winMob 6.5 en kan je gratis updaten en kan dat ook bij een branded vodafone.
  8. Wat ik heb gelezen zijn wat vage dingen met sms en gemiste oproepen. Krijg je niet te zien van wie je gemiste oproep is?
  9. En dat led-lampje is wel een issue voor mij, werkt dat eindelijk goed?
  10. komt er een gekanteld qwerty-board als ik wil sms-én
THX
1. Hiervoor moet je wel je telefoon aanpassen met HardSPL voor meer info
http://wiki.xda-developer...?pagename=Diamond_HardSPL
2. Branded Vodafone software.
3. Instant, maar het navigeren naar je muziek is anders als nokia (niet slechter of beter, gewoon wennen)
Afhankelijk van je SD kaart gaat het van 3/4mb's tot meer.
4. Durf ik niet te zeggen, maar ivm de N95, N96 gaat de batterij veel langer mee. BT-headsets gebruiken BT, dus gebruiken meer prik ;)
5. Standaard headsetje, dus alleen oortjes, geen handsfree functie
6. Ja
7. Unbranded krijg je de update naar winmob 6.5 zeker (en gratis) maar of Vodafone dit gaat doen weet ik niet. Voor de voordelen moet je maar even zoeken op tweakers/google. Het is nog niet uit en heb er zelf ook nog geen ervaring mee dus kan het je helaas niet zeggen.
8. De telefoon ontvangt je smsjes pas als je hem uit standby haalt. HTC zelf is laat, maar bezig met een hotfix, ik zelf gebruik een ander tweak programmatje om dit te verhelpen, peace of cake.
9. Led lampje? notifier lampje voor oproepen mails en sms kan je volledig instellen, aan/uit. hoelang, etc.
10. ja

Ikzelf heb altijd nokia gehad en wilde NOOIT een wimob tel. Mijn laatste drie nokia's waren de N95, N95 8GB en N96. Bij de laatste twee heb ik niks anders als frustratie gehad en heb daarom toch deze geprobeerd. Het werkt anders maar als je er aan gewent ben veel lekkerder (persoonlijk welliswaar).

Ik ga verlopig niet meer terug naar nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pt0x, hartstikke bedankt voor de uitgebreide antwoorden.

Ik begrijp dus dat zo'n branded eigenlijk niet echt een goede keus is, ook bij KPN zijn toestellen branded. Dus
wanneer koop ik een unbranbed icm een Abbo?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je voor in het abo- en levertijden zijn Pinin.

:D

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 302432 op 12-07-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Pinin schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:26:
Pt0x, hartstikke bedankt voor de uitgebreide antwoorden.

Ik begrijp dus dat zo'n branded eigenlijk niet echt een goede keus is, ook bij KPN zijn toestellen branded. Dus
wanneer koop ik een unbranbed icm een Abbo?
Ik kan je geen garanties geven daar over. maar vraag het eens na bij de bekende online GSM winkels. bel ze eens en vraag het. ikzelf heb mijn toestel los bij de mediamarkt vandaan.

Geen dank trouwens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 302432 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:33:
ik weet niet of dit hier mag, maar op www.gsmweb.nl hebben ze hele goede deals op het moment (:
Moet je voor in het abo- en levertijden zijn Pinin.

http://www.gsmweb.nl/forms/tm040.htm
Voor wat jij zegt natuurlijk helemaal ;) [ABO] HTC Touch Diamond2 levertijden- en abonnementen topic

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.