Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hoe vinden jullie het geluid van de HTC Touch Daimond 2 in vergelijking met een andere portable MP3 speler, is hij bv te vergelijken met een ipod nano? Het zou bij mij vooral dienen om in de auto aan een AUX-IN te hangen.

Om meer in detail te treden... ik vond het geluid van de Qtek S100 zo slecht dat ik het nooit gebruikt heb als MP3 speler, maar dit is inderdaad een heel oud toestel. Ook ben ik ben echt geen audiofiel en de wagen heeft de goedkoopste standaard ingebouwde radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

dafmay schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

Ik wil geen domper zijn op de feestvreugde, maar je kunt vergeten dat Sense *veel* sneller is dan TF3D...het grootste verschil is de look&feel. Sterker nog, ik heb het gevoel dat Sense in het algemeen iets langzamer is dan TF3D...dat heeft alles te maken met dat Sense voor de HD2 is bedoeld en die heeft nu eenmaal *veel* snellere hardware aan boord.

WM6.5 is op z'n beurt overigens ook weer langzamer dan WM6.1, vooral wat touch sensitivity betreft. Maar goed, dat is allemaal theoretisch...persoonlijk vind ik dat het prima vlot en soepel werkt, al zou het allemaal net iets sneller mogen.

Happy flashing :)
Ik ga er ook niet vanuit dat Sense nou ook veel sneller is, dat zowiezo niet. Maar wel dat het beter draait dan TF3D.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
poing schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:58:
Hoe vinden jullie het geluid van de HTC Touch Daimond 2 in vergelijking met een andere portable MP3 speler, is hij bv te vergelijken met een ipod nano? Het zou bij mij vooral dienen om in de auto aan een AUX-IN te hangen.

Om meer in detail te treden... ik vond het geluid van de Qtek S100 zo slecht dat ik het nooit gebruikt heb als MP3 speler, maar dit is inderdaad een heel oud toestel. Ook ben ik ben echt geen audiofiel en de wagen heeft de goedkoopste standaard ingebouwde radio.
Ik vind het een goed geluid, heb het vaak aan mijn installatie hangen en het klinkt goed. Zeker als je de (bijgeleverde) 'audio-booster' gebruikt kan je de bassen knap laten knallen indien nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 20:35
dafmay schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

De hamvraag...heb je het nu al geprobeerd...? :)
Uuuhhh... ik niet. Want het was niet mijn probleem ik gaf alleen reactie op jouw antwoord die je gaf op de vraag van BobbyD82. ;)
dafmay schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Zou dat probleem niet toevallig op te lossen zijn mbv een hotfix ?

http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=249&act=sd&cat=all

"Hotfix voor de HTC Touch Diamond2 voor het oplossen van het probleem dat, in de stand-bystand, bij nieuwe sms-berichten geen geluidsmelding wordt afgespeeld "

Je kunt het allicht proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Hm.. ik probeerde net op de htc site te komen, maar hij doet het niet:S

Hopen dat ze hem aan het updaten zijn dat we eindelijk dat wm6.5 erop kunnen knallen.. ik wil toch wel eens weten namelijk wat het verschil is met mijn custom rom Leo R5 en die van hen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
SlideR NL schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:44:
[...]

Uuuhhh... ik niet. Want het was niet mijn probleem ik gaf alleen reactie op jouw antwoord die je gaf op de vraag van BobbyD82. ;)

[...]
:) Oops sorry, my mistake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
willem1509 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 08:25:
Hm.. ik probeerde net op de htc site te komen, maar hij doet het niet:S

Hopen dat ze hem aan het updaten zijn dat we eindelijk dat wm6.5 erop kunnen knallen.. ik wil toch wel eens weten namelijk wat het verschil is met mijn custom rom Leo R5 en die van hen..
Yep same here...zeer benieuwd of de stock rom sneller is dan de custom rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
GGS_206 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:31:
[...]

Ik ga er ook niet vanuit dat Sense nou ook veel sneller is, dat zowiezo niet. Maar wel dat het beter draait dan TF3D.
Hmm dat zul je zelf moeten ervaren. Ik had nooit een probleem met TF3D, niet qua snelheid en niet qua functionaliteit. Sense is wat die 2 punten betreft zeker niet beter ofzo. Het is gewoon anders, met nieuwe functionaliteiten (twitter, footprints).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als men geen behoefte heeft aan twitteren en aanverwante zaken, heeft het dan echt meerwaarde om te wisselen naar een andere ROM?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
flippy.nl schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:10:
als men geen behoefte heeft aan twitteren en aanverwante zaken, heeft het dan echt meerwaarde om te wisselen naar een andere ROM?
Moeilijk te bepalen voor iemand anders. Ikzelf doe ook helemaal niets met twit, twat of andere pukkelige nieuwtjes ;) Maar ik vind de Sense 2.5 look wel weer erg mooi tov de "oude" Manila 2.1. Het is een stuk netter afgewerkt in alle tabbladen, en de instellingen zijn nu allemaal te vinden op het Settings tabblad. Je hoeft dus in principe niet meer WinMo in voor wat dan ook. Alles vanuit Sense...al met al enorm de moeite waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24
flippy.nl schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:10:
Verandering van spijs doet eten :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:31:
[...]

Verandering van spijs doet eten :)
Auw! Welk een wijze woorden zo in de vroege ochtend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Kan ik zo'n nederlandse flashen naar een engelse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:42:
[...]

Auw! Welk een wijze woorden zo in de vroege ochtend ;)
lol.. ook 's avonds ben ik een zeer wijs mensch :P
poing schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:26:
Yep, zolang je de HardSPL maar hebt geflashed.

[ Voor 31% gewijzigd door Crusader op 15-10-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:34:
[...]

lol.. ook 's avonds ben ik een zeer wijs mensch :P
:)

Ik zit nu weer te twijfelen of ik de Nataly v3 beta1 custom rom zal flashen...die schijnt giga-snel te zijn. De tweaker in mij wordt door dat soort berichten altijd weer getriggered...

Iemand hier deze rom toevallig al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

poing schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:26:
jup, vanaf dat je je gsm ge-'Hard SPL'ed hebt, kun je hem met alles flashen wat je wilt, zelfs een chinese versie :) (wie dat zou willen :P )

Ik vind persoonlijk die Dutty Leo R5 toch niet sneller dan manilla 2.0 die we gewoon zijn, integendeel, en ik kom toch wel nog een paar bugs tegen in oa de contact view enzo bij smsen..
ik denk dat ik naar de stock rom (manilla 2.1) zal gaan, als deze uit is, toch wel voor stabiliteit.. eventueel een andere custom rom (of de leo R6, als die uitkomt :) )
ik vind het eigenlijk vreemd dat iedereen hier zo super lovend is over die Leo R5.. hij werkt toch een stuk minder vloeiend dan de vorige stock rom.. in mijn opinie toch
qua functionaliteit ben ik wel volledig mee eens, de manilla 2.5 (sense) is toch wel veel completer en leuker dan de 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:38:
[...]

:)

Ik zit nu weer te twijfelen of ik de Nataly v3 beta1 custom rom zal flashen...die schijnt giga-snel te zijn. De tweaker in mij wordt door dat soort berichten altijd weer getriggered...

Iemand hier deze rom toevallig al getest?
inderdaad :D dat was ook de 1e reactie toen ik die benchmarks zag van die Natality, wel jammer dat het maar manilla 2.1 is, maar ik gok dat hij waarschijnlijk wel sneller zal zijn dan doe opkomende 6.5 stock rom (door tweaks enz.. )

Edit: Wel jammer dat die powerdrain zo hoog ligt bij die natality v3 beta1

[ Voor 6% gewijzigd door FRD op 15-10-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:40:
[...]

jup, vanaf dat je je gsm ge-'Hard SPL'ed hebt, kun je hem met alles flashen wat je wilt, zelfs een chinese versie :) (wie dat zou willen :P )

Ik vind persoonlijk die Dutty Leo R5 toch niet sneller dan manilla 2.0 die we gewoon zijn, integendeel, en ik kom toch wel nog een paar bugs tegen in oa de contact view enzo bij smsen..
ik denk dat ik naar de stock rom (manilla 2.1) zal gaan, als deze uit is, toch wel voor stabiliteit.. eventueel een andere custom rom (of de leo R6, als die uitkomt :) )
ik vind het eigenlijk vreemd dat iedereen hier zo super lovend is over die Leo R5.. hij werkt toch een stuk minder vloeiend dan de vorige stock rom.. in mijn opinie toch
qua functionaliteit ben ik wel volledig mee eens, de manilla 2.5 (sense) is toch wel veel completer en leuker dan de 2.0 :)
Ach dat is precies wat ik de afgelopen dagen hier probeer kenbaar te maken. De WM6.5 rom's zijn echt een stukje langzamer over het algemeen dan onze stock WM6.1 versie. Dat is een feit.

Dat er diverse custom WM6.5 rom's zijn die lekker vlot en soepltjes lopen, ja dat is ook weer waar. Maar het is meer de functionaliteit en vooral de look van Manila 2.5 die het verschil maakt.

Voor mij persoonlijk is de snelheid prima, ik stoor mij niet aan een kleine "lag" die vaak wel aanwezig is. WM6.1 is gewoonweg supersnel voor de D2. Dat heeft alles te maken met het minder zwaar zijn van dit OS icm de hardware van de D2...een goede combi.

Ben dus zeer benieuwd wat de nieuwe stock WM6.5 rom gaat doen op de D2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:42:
[...]

inderdaad :D dat was ook de 1e reactie toen ik die benchmarks zag van die Natality, wel jammer dat het maar manilla 2.1 is, maar ik gok dat hij waarschijnlijk wel sneller zal zijn dan doe opkomende 6.5 stock rom (door tweaks enz.. )

Edit: Wel jammer dat die powerdrain zo hoog ligt bij die natality v3 beta1
Huh...dat is vreemd, ik las juist dat de powerdrain zo enorm minimaal is...en dat voor een mega-snelle rom. Mooie combi dacht ik zo :)

Ik vind helaas de look erg saai...veel grijs, ook de icoontjes van de tabbladen. En de iconen in startmenu zijn niet standaard, en ook veel grijs...saai, saai, saai...

Maw ik twijfel nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Kan je de diamond 2 upgraden naar WM6.5 stock firmware? Klinkt stom, ik lees overal van wel, maar vind het niet terug op de HTC website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
poing schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:45:
Kan je de diamond 2 upgraden naar WM6.5 stock firmware? Klinkt stom, ik lees overal van wel, maar vind het niet terug op de HTC website.
yeah dat kan.. volgende week komt het probably

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik kan het toch (weer) niet laten...ben momenteel aan het flashen naar Nataly v3 rom. Ben gewoon te benieuwd hoe de snelheid van deze custom rom is.... :)

Edit : nah dat is 'm echt helemaal niet. Best snel, maar lelijk! Ga meteen TESS 3.6 maar eens proberen...ben toch al bezig :)

Edit2 : Ook niet tevreden over TESS 3.6. Inmiddels ook Fusion 2.5 geprobeerd...valt ook tegen, niet stabiel.

Conclusie : weer terug naar Dutty's Leo R5...dat is op dit moment toch echt de beste!

[ Voor 55% gewijzigd door dafmay op 15-10-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
willem1509 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:54:
[...]

yeah dat kan.. volgende week komt het probably
Hoop echt dat ie volgende week komt ja :) zit dr al een poosje op te wachten en flashen met een custom rom durf ik niet aan.
Nooit eerder gedaan en heb weinig zin in zo'n dure baksteen

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
crazylegs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:07:
[...]

Hoop echt dat ie volgende week komt ja :) zit dr al een poosje op te wachten en flashen met een custom rom durf ik niet aan.
Nooit eerder gedaan en heb weinig zin in zo'n dure baksteen
Begrijp dat je het niet aandurft, maar neem maar van mij aan dat flashen een koud kunstje is. Ik heb het inmiddels meer dan 30 (!) keer gedaan in de afgelopen maanden en mijn D2 is nog niet magisch veranderd in een baksteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-05 19:38
Nou, na al dat wachten op WM6.5 ook maar de stap genomen. Nieuwste HardSPL erop geinstalleerd (fluitje van een cent) en Dutty's R5 geflashed (ook fluitje).. Moet zeggen... tot nu toe bevalt het me wel. Toch zoals eerder genoemd is vergeleken met de snelheid van de stock rom (wm6.1) van HTC het allemaal toch net ietsje trager (schaken tussen menu's, het typen van smsje.. etcf. Ook geheugengebruikt lijkt stukje meer. Toch.. mijn nieuwgierige persoontje is wel aan zijn trekken gekomen zo en ben er ondanks ietsje trager toch nog wel tevreden mee. Zal kijken of dat de komende dagen zo blijft.... en anders flashen we 'm weer naar iets anders.

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:49
Ik heb ook Dutty Leo R5 draaien, maar ik vind hem juist sneller met de meeste dingen dan de stock rom. Op sms na, dat gaat bij mij echt traag...

Mooiste vind ik dat de nieuwe opera 9.7 erop staat, die werkt echt zoveel sneller door de turbo mode. De oude losse beta's werkte toch echt een stuk minder snel en hadden geen support voor accelerometer en zoombar

En natuurlijk de agenda die nu ook bij nieuwe input geskinned is en de weerkweergave.

[ Voor 10% gewijzigd door .lunatic op 15-10-2009 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
dafmay schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:17:
[...]

Begrijp dat je het niet aandurft, maar neem maar van mij aan dat flashen een koud kunstje is. Ik heb het inmiddels meer dan 30 (!) keer gedaan in de afgelopen maanden en mijn D2 is nog niet magisch veranderd in een baksteen :)
Ik doe het toch maar niet, dan nog maar een paar dagen geduld hebben. Uiteindelijk wil ik toch graag de officiële rom er op hebben, heb begrepen dat je je foon hiervoor ook eerst weer terug moet flashen. Wat mij betreft teveel risico dat het fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
crazylegs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:59:
[...]

Ik doe het toch maar niet, dan nog maar een paar dagen geduld hebben. Uiteindelijk wil ik toch graag de officiële rom er op hebben, heb begrepen dat je je foon hiervoor ook eerst weer terug moet flashen. Wat mij betreft teveel risico dat het fout gaat.
edit: net met mijn toestel bezig geweest, wel die hard SPL erop staan, maar de tutorial die ik heb voor het flashen van een rom maakt me toch wat bang.. hoe krijg ik de hard SPL er weer af zodat ik toch de officiele rom alsnog kan flashen volgenden week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

niet dat het nodig is maar dat staat op de wiki op xda waar ook staat hoe je moet hspl'en ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
flippy.nl schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:43:
niet dat het nodig is maar dat staat op de wiki op xda waar ook staat hoe je moet hspl'en ;)
Niet nodig? Bedoel je dat, wanneer ik volgende week mijn telefoon aan de pc hang om de originele rom te flashen via htc.com dat ook gewoon wil met hard spl die er nu op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 16:21

Grannd

da Granndest

Let wel dat Dutty's ROM's Manilla 2.5 bevatten die hoogstwaarschijnlijk niet in de nieuwe 6.5 ROM van HTC zal zitten.
Ik denk dat de TESS roms met Manilla 2.1 het meest lijken op wat we zullen krijgen, wél weer op de hoofdpagina en wat andere kleine aanpassingen, maar geen footprints, twitter tab, coverflow voor foto's en muziek, etc.
Ik heb Dutty's R2 of R3 geloof ik geprobeerd, maar het was mij allemaal nog veel te buggy en de batterij kon ook niet meer veel langer dan een dagje mee bij redelijk gebruik (mss 5-10 minuten internet, paar telefoongesprekken en een handvol sms'jes)
Nu zit ik weer gewoon bij TESS 3.6, ik vind eigenlijk alleen de Twitter tab van Manilla 2.5 handig, dingen als My Location zitten ook gewoon in de 2.1 en de batterij gaat hiermee ook altijd minstens bijna 2 dagen mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

crazylegs schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 19:45:
[...]
Niet nodig? Bedoel je dat, wanneer ik volgende week mijn telefoon aan de pc hang om de originele rom te flashen via htc.com dat ook gewoon wil met hard spl die er nu op staat?
hspl haalt alleen maar de blokkering uit de bootloader die er vor zorgt dat je geen andere rom kan laden (andere taal of wimo) dan de fabriekant/provider het wilt. die blokkering zorgt ervoor dat je als bijvoorbeeld vodafone-branded telefoon ook alleen maar de vodafone-branded roms kan installeren. hardspl verwijdert die blokkering en maakt er een universele-vers-van-de-fabriek-telefoon van die providers krijgen voordat hun de vendor-lock erop zetten. je moet hem wel even eraf halen als je hem op moet sturen voor garantie, dan willen ze nog wel eens lastig doen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door flippy op 16-10-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Niet online
Wat mij niet duidelijk wordt is die grafische schil en hun "codenames". Die Manilla 2.5, is dat de laatste versie van de Touch Flo? Wat is Sence dan op de Hero en HD2? Is Sence de opvolger van Manilla?

Hetzelfde met HARD-SPL, wat ik er uit begrijp is dat het een soort van bootloader is? Blijkbaar moet je jezelf daar ook voor registreren.

Op xda-developpers zie ik dat ook continu, maar als nieuweling is het niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
flippy.nl schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:09:
[...]
je moet de hardspl wel even eraf halen als je hem op moet sturen voor garantie, dan willen ze nog wel eens lastig doen... ;)
Inderdaad, vorige week mijn D2 op laten halen door een koerier, het terugflashen naar de originele spl is een fluitje van een cent. Zorg wel dat je eerst de originele ROM er weer op hebt zitten voordat je de spl terugflasht, anders boot ie niet en heb je een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
poing schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:33:
Wat mij niet duidelijk wordt is die grafische schil en hun "codenames". Die Manilla 2.5, is dat de laatste versie van de Touch Flo? Wat is Sence dan op de Hero en HD2? Is Sence de opvolger van Manilla?
TF3D = Manila 2.0 en 2.1
Sense = Manila 2.5

TF3D is van de reeds iets oudere HTC toestellen zoals de TD en onze TD2. Sense wordt op de nieuwere HTC toestellen toegepast (Hero, HD2, enz).

De Leo custom rom's voor de TD2 waar je hier over leest hebben de Sense schil van de Hero e.d. toestellen. Zoals je kunt lezen werkt het prima, maar is eigenlijk bedoeld voor snellere hardware...dus is net ietsje langzamer op onze TD2.
Hetzelfde met HARD-SPL, wat ik er uit begrijp is dat het een soort van bootloader is? Blijkbaar moet je jezelf daar ook voor registreren.
Neen, daar hoef je je niet voor te registreren. Een kwestie van de juiste thread op XDA lezen...is hier de afgelopen dagen meer dan voldoende info over voorbij gekomen.
Op xda-developpers zie ik dat ook continu, maar als nieuweling is het niet eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Als ik de ROM van de HTC site erop wil zetten terwijl ik op mijn telefoon HardSPL heb zitten, geeft dit problemen of kan ik gewoon de rom downloaden installeren!? Of moet ik eerst de originele spl erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
willem1509 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:54:
Als ik de ROM van de HTC site erop wil zetten terwijl ik op mijn telefoon HardSPL heb zitten, geeft dit problemen of kan ik gewoon de rom downloaden installeren!? Of moet ik eerst de originele spl erop zetten?
Dat is een goeie. Ik vermoed dat het met hspl moet lukken, de telefoon is immers geheel vrij gemaakt om te flashen...welke rom dan ook. Maar ik kan mij net zo goed vergissen...iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

dafmay schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:51:
[...]

TF3D = Manila 2.0 en 2.1
Sense = Manila 2.5
Ook de nieuwe 2.1 Manilla's heten geen Manilla meer maar Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Grannd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

Ook de nieuwe 2.1 Manilla's heten geen Manilla meer maar Sense.
Ah...ok. Mijn verhaal mbt de custom rom's icm Sense, geldt in dat geval slechts voor Manila 2.5...deze versie is een stuk zwaarder dan Manila 2.1. Vooral door de Weer animatie, maar dit kun je uitzetten op het Home screen als je wilt. Heb ik ook gedaan en dat scheelt een heel stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
willem1509 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:54:
dat was ook precies mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Het lijkt mij dat je met een telefoon voorzien van HardSPL alle roms kan flashen, dus ook stock roms. Je kan alleen met de originele SPL geen andere roms installeren.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dubbeldrank schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:40:
Het lijkt mij dat je met een telefoon voorzien van HardSPL alle roms kan flashen, dus ook stock roms. Je kan alleen met de originele SPL geen andere roms installeren.
Ik begin ook in herhaling te vervallen, maar inderdaad dit lijkt mij ook de meest logische gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

dafmay schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:12:
[...]

Ik begin ook in herhaling te vervallen, maar inderdaad dit lijkt mij ook de meest logische gedachtengang.
logisch en correct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Wat ook wel een leuk nieuwtje is, is dat ze nu aan het experimenteren zijn op XDA met android 1.5 (Cupcake) op de Touch HD en het begint te lukken ook :) ze zitten momenteel aan versie alpha 0.2
het leuke is dat deze android (volgens dat ik versta) gewoon via de sd-kaart kan gerunt worden en overschrijft dan niet je huidige ROM maar draait gewoon boven op WinMo!
een paar filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=HONYoIftCys
http://www.youtube.com/watch?v=OAoFzms3VEE
http://www.youtube.com/watch?v=1GAgLFKHEgs

Doordat de Touch HD qua hardware goed lijkt op de TD2 denk ik dat het niet zo heel lang zal duren voordat android ook op ons leuke smartphone'tje komt :)
check de Shadowline Android for Topaz thread voor meer info, momenteel is er wel nog geen release voor TD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:07:
Wat ook wel een leuk nieuwtje is, is dat ze nu aan het experimenteren zijn op XDA met android 1.5 (Cupcake) op de Touch HD en het begint te lukken ook :) ze zitten momenteel aan versie alpha 0.2
het leuke is dat deze android (volgens dat ik versta) gewoon via de sd-kaart kan gerunt worden en overschrijft dan niet je huidige ROM maar draait gewoon boven op WinMo!
een paar filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=HONYoIftCys
http://www.youtube.com/watch?v=OAoFzms3VEE
http://www.youtube.com/watch?v=1GAgLFKHEgs

Doordat de Touch HD qua hardware goed lijkt op de TD2 denk ik dat het niet zo heel lang zal duren voordat android ook op ons leuke smartphone'tje komt :)
check de Shadowline Android for Topaz thread voor meer info, momenteel is er wel nog geen release voor TD2
Zeker interessant. Ik "volg" de vorderingen al een tijdje op XDA. Hopelijk komt er snel een test-versie uit...ik ben benieuwd hoe Android draait op de TD2. Het ziet er in ieder geval zeer aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
FRD schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:07:
Dit is inderdaad prettig. Want als het niet bevalt is er niet zoveel werk om terug te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225969

Hoe kan je gemakkelijk op je pc de contactpersonen bewerken? Is daar een programmaatje voor of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Anoniem: 225969 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:18:
Hoe kan je gemakkelijk op je pc de contactpersonen bewerken? Is daar een programmaatje voor of iets dergelijks?
Uhm Outlook Express of Office outlook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zit ik al in te kijken maar in het activeSync programma. Staat contacten maar als enige kan ik daar niet op dubbelklikken? Dat lijkt me niet te kloppen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al een mooi programmaatje ervoor gevonden, opgelost dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Misschien een stomme vraag, in windows mobile bij de optie "Memory" staan twee catagorien; storage en program. Het aantal MB's wat bij programs staat, is dat je RAM geheugen? Waar kan je anders je RAM geheugen zien?

Het "total/inuse" verschil komt overeen met het percentage wat wordt weergeven bij het gebruik van programma's en wat toeneemt wanneer er programmas worden opgestart. Als dat idd het RAM gehuegen is beschikt mijn TD2 over 183.73mb RAM wat me niet echt correct lijkt.

[ Voor 38% gewijzigd door jezzer op 19-10-2009 05:18 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Ik heb momenteel een SE W902 en daarvoor ook al jaren een SE gehad. Zit er aan te denken om over te stappen op HTC/windows mobile alleen heb ik 1 vraag: is er ook zoiets als MyPhoneExplorer voor windows mobile? Of gaat alles via ActiveSync
Ik gebruik dat programma nog wel eens als m'n telefoon aan de pc hangt om te smsen of een taak toe te voegen. Is er dus een programma waarmee ik (onder andere) smsjes kan versturen en uitlezen voor windows mobile/HTC?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik momenteel Mobile Companion 2.1. Zeer handig programma om op je PC simpel contactpersonen te bewerken. Maar tevens kan je zo ook direct via de PC een smsje sturen. Ook bestaat de mogeljikheid om de sms-historie van een bepaald contactpersoon op te vragen en te bekijken.

Hier wat punten:

New in 2.1

More powerful backup and restore with XML.
Universal contacts import.
Flexible data export.
Improved group messaging.
Outlook style preview pane for your SMS messages.
Threaded SMS messaging history.
Powerful SMS search.
Dial your phone from your PC
And much more!
Benefits

Extend mobile communication to your PC through your Smartphone or Pocket PC phone.
Exchange SMS messages and organize contacts with ease.
Backup your personal data from your Smartphone or Pocket PC phone.
Personalize your phone's home screen and audio notifications from a slick PC interface .
Try it free for 15 days

http://www.jeyo.com/companion.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

SMSen doe ik vanaf de pc met Jeyo mobile. Taken toevoegen doe ik met Outlook. De connectie verloopt via activesync.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Anoniem: 225969 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:14:
Ik gebruik momenteel Mobile Companion 2.1. Zeer handig programma om op je PC simpel contactpersonen te bewerken.
Op die site kom ik er niet uit (kan niet eens een handleiding downloaden en de knowledgebase is leeg), begrijp ik het goed dat dit programma ActiveSync gebruikt en je dus in theorie ook bluetooth kan gebruiken als connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:29:
[...]

Op die site kom ik er niet uit (kan niet eens een handleiding downloaden en de knowledgebase is leeg), begrijp ik het goed dat dit programma ActiveSync gebruikt en je dus in theorie ook bluetooth kan gebruiken als connectie?
Ja klopt hij gebruikt ActiveSync (min. 3.7). Als je geconnect bent en je opent het programma. Klik je op bijvoorbeeld Sim-contacts en hij haalt ze allemaal binnen....Bluetooth zou denk ik ook moeten werken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Anoniem: 225969 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 10:47:
[...]

Ja klopt hij gebruikt ActiveSync (min. 3.7). Als je geconnect bent en je opent het programma. Klik je op bijvoorbeeld Sim-contacts en hij haalt ze allemaal binnen....Bluetooth zou denk ik ook moeten werken!?
Dan ga ik even een bluetooth dongle halen, handig programma voor op de werkplek :)

Inmiddels Jeyo Mobile Companion aan het testen, maar het valt op dat binnenkomende en uitgaande smsjes niet automatisch worden gesynced met de Mobile Companion. Pas na een druk op Refresh zie ik ze verschijnen. Klopt dat?

[ Voor 21% gewijzigd door Crusader op 20-10-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Hij laat wel lang op zich wachten die nieuwe WiMo 6.5 van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuzzeW
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-06-2023
Heb ik het juist dat met de HTC touch diamond 2 ook perfect Divx of xVid films bekeken kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
vraag reeds beantwoord

[ Voor 168% gewijzigd door Facundo op 20-10-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:37
SlideR NL schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:37:
Hij laat wel lang op zich wachten die nieuwe WiMo 6.5 van HTC.
Op xda wordt gesproken van 26 oktober...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:16
soganta schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Hmm vreemd, heb zelf ook iets voorbij zien flitsen van deze week. Echter verwacht ik ook eind oktober dus ergens volgende week. Hoe zit het eigenlijk met die custom roms? Kan ik die gewoon zo installeren zonder veel geneuzel? Ben altijd bang dat er iets mis gaat met die hard spl.... Vervalt dan eigenlijk de garantie of kun je die gewoon ook weer terug flashen. Heb namelijk het idee dat deze rom bij lange na niet de rom van htc zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Purejet schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Hmm vreemd, heb zelf ook iets voorbij zien flitsen van deze week. Echter verwacht ik ook eind oktober dus ergens volgende week. Hoe zit het eigenlijk met die custom roms? Kan ik die gewoon zo installeren zonder veel geneuzel? Ben altijd bang dat er iets mis gaat met die hard spl.... Vervalt dan eigenlijk de garantie of kun je die gewoon ook weer terug flashen. Heb namelijk het idee dat deze rom bij lange na niet de rom van htc zal zijn.
Als ik jou was dan zou ik de posts van de afgelopen week in dit topic eens doorlezen...om kort te gaan, installeren custom rom is zeer makkelijk, geeft geen problemen, is zeer de moeite waard, voor garantie even HardSpl terugflashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
soganta schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:33:
[...]

Ooh dat duurt dus nog eventjes... Volgende week maandag pas. Nou ik zie het allemaal wel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

Dutty's Leo R6 is uit!
• Updated Bing application
• Updated HTC Leo Long Press Endkey
Fixed Keyboard and XT9 BUG disappearing when typing.
• Fixed Facebook Updates & Event Status in Main Window.
• Fixed EBPocket not working on my ROMs.
• No Radio included in this Version
• Please Hard Reset after Rom Flash.
• Changed Page Pool to 18mb
Vooral dat vette spreekt me aan, heb ik toch serieuze problemen mee, maar voor de rest draait de R5 echt super.
Vanavond eens kijken om de R6 erop te gooien :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ppFreddy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:20:
Dutty's Leo R6 is uit!

[...]

Vooral dat vette spreekt me aan, heb ik toch serieuze problemen mee, maar voor de rest draait de R5 echt super.
Ik heb de R6 gisteravond al weer geflashed (ja ik weet het, heb geen leven), maar zie echt geen belangrijke verbetering. De rom is even snel en stabiel als de R5. Ik ben echter toch nog steeds liefhebber van UdK's R3...het is wachten op zijn R4 deze week hopelijk. Deze rom is een stukje sneller dan die van Dutty...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

ppFreddy schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:20:
Dutty's Leo R6 is uit!

[...]

ja idd! dat verdwijnen van het toetsenbord tijdens het typen van een sms was zoo irritant! hopelijk gaat de sms app ook iets vlotter want het verschijnen van vorige smsen gaat soms tamelijk schokkend, niet echt storend maar het vertraagt wel het kunnen beginnen van typen.
Ik zal dit binnenkort eens flashen :)
dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:32:
[...]

Ik heb de R6 gisteravond al weer geflashed (ja ik weet het, heb geen leven), maar zie echt geen belangrijke verbetering. De rom is even snel en stabiel als de R5. Ik ben echter toch nog steeds liefhebber van UdK's R3...het is wachten op zijn R4 deze week hopelijk. Deze rom is een stukje sneller dan die van Dutty...
Ik dacht dat je zei dat je die Dutty ROM de snelste/stabielste vond die je tegenkwam :D dus nu ben je veranderd van gedacht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-05 14:59
dafmay schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:59:
[...]

Zou dat probleem niet toevallig op te lossen zijn mbv een hotfix ?

http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=249&act=sd&cat=all

"Hotfix voor de HTC Touch Diamond2 voor het oplossen van het probleem dat, in de stand-bystand, bij nieuwe sms-berichten geen geluidsmelding wordt afgespeeld "

Je kunt het allicht proberen...
Natuurlijk al een hele tijd geleden. Om op je vraag te antwoorden, nee ik heb het niet geprobeerd. Ik had wel de laatste 6.1 rom van HTC geprobeerd, en daar had ik ook nog het probleem van het alarm. Ik ging ervanuit dat in die rom alle hotfixes stonden.

Ik mij ook niet inbeelden dat de hotfix op WinMo 6.5 gaat werken, je zet toch ook geen patch van XP op Vista?

Wat ik ook niet begrijp is, als dit een issue is van Windows Mobile, waarom het zich nog steeds voordoet op de nieuwe versie. En als het een HTC issue is, waarom heeft niet iedereen het dan?

En, kom op, een apart progje installeren is niet veel werk. Maar hoe moeilijk kan het zijn om dat wat degelijk te programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het nadeel van die custom ROMs vind ik toch wel dat je bijna elke week weer een update ervan krijgt. Volgens mij is dat niet te patchen dus kun je feitelijk elke week opnieuw de hele boel flashen en alles weer terug op je telefoon installeren en zo.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:53:
Het nadeel van die custom ROMs vind ik toch wel dat je bijna elke week weer een update ervan krijgt. Volgens mij is dat niet te patchen dus kun je feitelijk elke week opnieuw de hele boel flashen en alles weer terug op je telefoon installeren en zo.
en je MOET elke week die update installeren?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

Ik dacht dat je zei dat je die Dutty ROM de snelste/stabielste vond die je tegenkwam :D dus nu ben je veranderd van gedacht? ;)
Hmm niet echt, maar op dat moment had ik Dutty's rom geinstalleerd en al een tijdje draaien. En om een lang verhaal niet nog langer te maken (omwille van duidelijkheid naar vragen in dit topic over custom rom's), heb ik het bij Dutty's gehouden. UdK's R3 loopt nu net ietsje soepeler vind ikzelf, maar goed er zit geen enorm verschil in de rom's van Dutty en UdK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BobbyD82 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Natuurlijk al een hele tijd geleden. Om op je vraag te antwoorden, nee ik heb het niet geprobeerd. Ik had wel de laatste 6.1 rom van HTC geprobeerd, en daar had ik ook nog het probleem van het alarm. Ik ging ervanuit dat in die rom alle hotfixes stonden.

Ik mij ook niet inbeelden dat de hotfix op WinMo 6.5 gaat werken, je zet toch ook geen patch van XP op Vista?

Wat ik ook niet begrijp is, als dit een issue is van Windows Mobile, waarom het zich nog steeds voordoet op de nieuwe versie. En als het een HTC issue is, waarom heeft niet iedereen het dan?

En, kom op, een apart progje installeren is niet veel werk. Maar hoe moeilijk kan het zijn om dat wat degelijk te programmeren?
Ach je zult zelf moeten beslissen of je de hotfix installeert en daarmee misschien het alarm probleem oplost. Dat weet ik namelijk ook niet. Ik weet *wel* dat deze hotfix op iedere rom (WM6.1, WM6.5, en ja ook custom rom's!) geinstalleerd kan worden en ook het gewenste effect heeft...dat heb ik persoonlijk getest. Maar goed ik verval in herhaling, ik heb dit allang zeer duidelijk in dit forum laten weten nav jouw vraag...

Het algemene geneuzel over programmeren laat ik ff schieten als je het niet erg vindt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ind0mi schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

en je MOET elke week die update installeren?? 8)7
Het zijn vaak fixes voor problemen die in eerdere versies zaten.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

Het zijn vaak fixes voor problemen die in eerdere versies zaten.
en die meteen weer nieuwe problemen introduceren, die weer in een volgende release worden gefixt, maar die weer nieuwe problemen introduceren, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

en die meteen weer nieuwe problemen introduceren, die weer in een volgende release worden gefixt, maar die weer nieuwe problemen introduceren, ...
Arghhhhh!!! ;) Ik zie een zwart gat voor me....

Maaruhh...ja als je eenmaal begint aan het flashen van custom rom's dan werkt het wel snel verslavend :)

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 21-10-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 15:24:
[...]

Maaruhh...ja als je eenmaal begint aan het flashen van custom rom's dan werkt het wel snel verslavend :)
Inderdaad en het is niet eens zoveel werk :)

Een mapje Autoinstall op je SD kaart met daarin alle extra .cab files van 3rd party software wat je mee geinstaleerd wil hebben en klaar ben je, dan worden ze gelijk mee genomen tijdens de eerste boot.
Even active syncen en klaar. Het koste mij, al met al, nog geen 15 minuten.

Ik draai zelf ook op de Dutty R5 ( straks R6 erop om het af en toe verdwijnende kb op te lossen ) en erg blij mee. Ziet er als *EYE candy* uit en vind em prettig werken, ondanks dat de "sense interface" eigenlijk een iets snellere CPU/Hardware vereist.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 21-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Inderdaad, heb het geluk dat ik sync met Exchange, hoef niet eens een backup van m'n toestel te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Postjuh schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:16:
[...]

Inderdaad en het is niet eens zoveel werk :)

Een mapje Autoinstall op je SD kaart met daarin alle extra .cab files van 3rd party software wat je mee geinstaleerd wil hebben en klaar ben je, dan worden ze gelijk mee genomen tijdens de eerste boot.
Even active syncen en klaar. Het koste mij, al met al, nog geen 15 minuten.
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, omdat het handmatig eigenlijk al weinig tijd kost. Maar ben toch wel benieuwd...zie je dan iedere installatie procedure voorbij schieten oid? Of gebeurt het volledig op de achtergrond...en ik mag aannemen dat de autoinstall wacht totdat de 1e boot-sequence volledig is afgerond voordat ie begint...?
Ik draai zelf ook op de Dutty R5 ( straks R6 erop om het af en toe verdwijnende kb op te lossen ) en erg blij mee. Ziet er als *EYE candy* uit en vind em prettig werken, ondanks dat de "sense interface" eigenlijk een iets snellere CPU/Hardware vereist.
Geheel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:20:
Inderdaad, heb het geluk dat ik sync met Exchange, hoef niet eens een backup van m'n toestel te maken :P
Same here :) Contacten en afspraken sync met Outlook werkt altijd, ook na het flashen van weer een zoveelste nieuwe custom rom. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ter info. Dutty Topaz R3 is online! Ik ben zeer benieuwd omdat R2 eigenlijk een super Manila 2.1 custom rom is. En nu na een tijdje de Leo Manila 2.5 rom's te hebben getest, ben ik weer nieuwsgierig hoe de Topaz in gebruik is. In ieder geval een veel "cleanere" look dan de Leo rom's. Voor de liefhebber dus...

edit : pff ik flash me nog eens een ongeluk.

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 21-10-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:15:
Ter info. Dutty Topaz R3 is online! Ik ben zeer benieuwd omdat R2 eigenlijk een super Manila 2.1 custom rom is. En nu na een tijdje de Leo Manila 2.5 rom's te hebben getest, ben ik weer nieuwsgierig hoe de Topaz in gebruik is. In ieder geval een veel "cleanere" look dan de Leo rom's. Voor de liefhebber dus...

edit : pff ik flash me nog eens een ongeluk.
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. De Leo R5 vind ik de beste die ik tot nu toe gehad heb. Kleine bug waar ik wel omheen kom, dus echt reden tot overstappen heb ik niet, tenzij jij me wil overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 10:21
Momenteel draai ik ook de LEO R5.

Ten eerste. echt super makkelijk flashen. zelfde als een normale firmware. Daarnaast vindt ik hem op sommige vlakken sneller reageren en op andere is het gelijk gebleven.

Ik heb het gevoel dat ik veel meer in kan stellen wat alleen ten goede komt.

Een heel groot nadeel bij mij is dat SMS niet lekker werkt. als ik sms typ verzend die soms een lege sms of een sms met een heel andere tekst erin. super vaag en dat is de reden waarom ik vanavond een andere firmware erop ga zetten omdat ik toch veel sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:21:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen. De Leo R5 vind ik de beste die ik tot nu toe gehad heb. Kleine bug waar ik wel omheen kom, dus echt reden tot overstappen heb ik niet, tenzij jij me wil overtuigen :)
Topaz R3 is op zich een prima rom, maar ben toch weer direkt terug naar UdK's R3. Ik vind de Leo 2.5 look persoonlijk erg mooi en merk dat ik er nu echt aan gewend ben...wil niet meer terug naar 2.1. Ik ben nu voorlopig klaar met het flashen van nieuwe rom's totdat UdK's R4 uitkomt...pheww wat een rust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Overigens is mij het volgende nog opgevallen mbt Dutty's R5/R6 en UdK's R3. De letters/cijfers zijn scherper in UdK's rom...in Dutty's rom zijn ze wat vager. Geen idee hoe dat kan, maar het is echt zo.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 22-10-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Het BESTE nieuws van de dag :D

http://www.winmo.nl/eind-...h-diamond2-en-touch-pro2/
WM 6.5 zal rond het einde van deze maand op de website verschijnen voor de Pro2 en Diamond 2. Deze is enkel beschikbaar voor toestellen die HTC branded zijn. Toestellen die gelinkt zijn aan een netwerk kunnen een update krijgen via hun netwerk aanbieder.

De touch flo zal ook aangepast zijn en versie 2.5 zal met uw update naar WM 6.5 komen.
=> Touchflo versie 2.5 (sense)
ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

FRD schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:

[...]

En tegelijk dus ook waarschijnlijk de reden waarom het nog tot eind deze maand duurt :)
maw volgende week beschikbaar. Zat al te dubben om toch over te gaan op een custom ivm het dus mogelijk tocht ontbreken van sense, maar nu dus alsnog bij de rom toegevoegd. Erg goed nieuws inderdaad

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Kijk dat is nog eens goed nieuws. Dat betekent dus dat hij er bijna aan komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Ik ben benieuwd, op xda is er nog geen manilla 2.5 voor de Topaz opgedoken. En de manilla 2.5's die voor de Leo bedoeld zijn zijn imo toch echt te traag om een officiële rom te zijn, of zijn alle officiële roms traag? Draai vanaf het begin al custom ROMs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien omdat je hardware niet toereikend is.. De LEO is zeg maar een monster, de Diamond2 niet =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
Al die 3rd party ROM's van Dutty, UdK's, etc -> zijn die meertalig?
Kun je gewoon switchen van Eng naar Ned v.v.?

Ik ben de hele nacht aan het lezen geweest op XDA, htcpedia, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Neen, die zijn enkel WWE (World Wide English) maar als je goed zoekt vin je hier en daar een anderstalige ROM
vanaf dat de final Leo rom zal komen (waarschijnlijk wanneer dat de Leo of HD2 uitkomt) of misschien de WinMo 6.5 ROMs hopelijk met Sense, zullen er ook wel andere talen beschikbaar worden normaal, dus dan zal het wel mogelijk zijn deze custom's ook in het nederlands te krijgen

Het is wel mogelijk om belgie/nederland te kiezen bij localisatieopties (wat dus je uur-vorm (AM-PM -24h) en andere localisatie-specifieke dingen instelt, en het is ook mogelijk je toetsenbord op Dutch te zetten, wat zorgt voor een nederlandse T9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
helaas nog steeds op de NL site van HTC de upgrade naar winmo6.5 nog niet voor de D2 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
crazylegs schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:47:
helaas nog steeds op de NL site van HTC de upgrade naar winmo6.5 nog niet voor de D2 :(
26 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ik had nog een Custom Rom vraag, bij Dutty's ROM is het mogelijk gewoon de rom op de SD kaart te zetten en dan naar de bootloader te gaan en powerknop te drukken en hij is vertrokken. Is dat bij de ROM van udK (en alle andere custom ROMs) ook mogelijk door dan de naam te veranderen van de RUU_signed.nbh naar TOPAIMG.nbh, zodat er niet met de custom RUU moet gewerkt worden?

EDIT 1: en ik merk ook dat je waarschijnlijk die image van je SD kaart moet verwijderen voor je vanop je pc via een RUU je TD2 update, anders neemt hij die image van je SD kaart voor zeker?

EDIT 2:
dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:54:
Overigens is mij het volgende nog opgevallen mbt Dutty's R5/R6 en UdK's R3. De letters/cijfers zijn scherper in UdK's rom...in Dutty's rom zijn ze wat vager. Geen idee hoe dat kan, maar het is echt zo.
Is dat niet door de instelling van 'ClearType'? Dit is normaal het smoothen van de letters en misschien is het bij udK niet aan en dus zijn ze daarom scherper?

[ Voor 50% gewijzigd door FRD op 22-10-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Iemand ervaringen met PocketShield? http://pocketshield.netserver01.com/

Ik heb het nu geïnstalleerd op mijn toestel en het werkt best lekker. Vooral dat hij gebruik maakt van de lichtsensor vind ik wel handig. Gewoon uit me zak halen - bovenste knopje indrukken en als het licht is gaat hij gelijk aan zonder 2x op het scherm te drukken om te ontgrendelen wat ik eerst altijd moest doen. Ik denk dat ik het programma maar ga kopen. Hij is nu namelijk voor de helft van de prijs tot en met 31 oktober, iets van €5 ofzo.

[ Voor 0% gewijzigd door SlideR NL op 22-10-2009 16:08 . Reden: Typo ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:08:
Ik had nog een Custom Rom vraag, bij Dutty's ROM is het mogelijk gewoon de rom op de SD kaart te zetten en dan naar de bootloader te gaan en powerknop te drukken en hij is vertrokken. Is dat bij de ROM van udK (en alle andere custom ROMs) ook mogelijk door dan de naam te veranderen van de RUU_signed.nbh naar TOPAIMG.nbh, zodat er niet met de custom RUU moet gewerkt worden?
Weet ik zo niet omdat ik het flashen altijd vanaf de pc doe. Nooit vanaf sd kaartje...is overigens geen speciale reden voor hoor, gewoon de manier waarop ik flash.
EDIT 1: en ik merk ook dat je waarschijnlijk die image van je SD kaart moet verwijderen voor je vanop je pc via een RUU je TD2 update, anders neemt hij die image van je SD kaart voor zeker?

EDIT 2:

[...]

Is dat niet door de instelling van 'ClearType'? Dit is normaal het smoothen van de letters en misschien is het bij udK niet aan en dus zijn ze daarom scherper?
Nope, had gekund. Maar dat is een van de instellingen die ik standaard meteen naloop na het flashen van een nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:39:

[...]

Yep...helemaal goed!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-04 04:48
Weet iemand hoe je die quicklist wegkrijgt als je de end key lang ingedrukt houdt? Ik heb die r6 van dutty geinstalleerd maar die heeft die quicklist standaard erop, ik wil gewoon dat die gelijk locked als ik die knop ingedrukt houdt. Ik heb 't sowieso een keer gezien in 6.1 maar kan 't in 6.5 niet meer vinden, iemand?
bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC Touch Diamond2 [part four] =)

[ Voor 34% gewijzigd door CLB op 22-10-2009 16:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.