DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards
Feitelijk gezien ben je dan bezig met fraude. Of, en hoe ze dat controleren en consequenties zou ik je niet durven zeggen. Je hebt daarnaast ook je vader achter je staan. Ik zou in ieder geval eens kijken of je zelf een verzekering af kan sluiten (en wellicht wil je vader wel een douceurtje gevenSnippertje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:08:
Vandaar ook dat ik de verzekering op mijn vaders naam wil zetten. Maar ik weet alleen niet of dit gevaarlijk is mbt regelmatige bestuurder? Lijkt me niet dat ze dit controleren, maar rij wel graag met een gerust hart zeg maar.
[edit]
En om een derde reply (sorry mod!) te voorkomen. http://www.vwforum.nl/gol...en-vento-help-t55331.html geef ontiegelijk veel informatie. Algemeen en Golf-specifiek.
[ Voor 16% gewijzigd door DiedX op 18-06-2009 23:13 ]
Volgens mij mag je best bij je vader op de oldtimer verzekering. MITS!!! je staat bijgeschreven als eigenaar/bestuurder van de auto. Nadeel is dat je dan direct de premie voor de bestuurder met de minste rijervaring betaald... Volgens mij that is hoorDiedX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:11:
[...]
Feitelijk gezien ben je dan bezig met fraude. Of, en hoe ze dat controleren en consequenties zou ik je niet durven zeggen. Je hebt daarnaast ook je vader achter je staan. Ik zou in ieder geval eens kijken of je zelf een verzekering af kan sluiten (en wellicht wil je vader wel een douceurtje geven)
[edit]
En om een derde reply (sorry mod!) te voorkomen. http://www.vwforum.nl/gol...en-vento-help-t55331.html geef ontiegelijk veel informatie. Algemeen en Golf-specifiek.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8
D.w.z. je moet een andere dagelijkse auto hebben verzekerd bij dezelfde maatschappij die geen oldtimer is.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ja dat vraag ik me dus af. Kan dat al vanaf 19? Las ergens dat dat vanaf 24 is? Daarbij kan ik uberhaupt een oldtimer verzekering afsluiten?Zandor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:31:
begin lekker zelf met no claim opbouwen, scheelt je straks weer geld
In dit topic hebben ze het erover dat het kan ongeacht de leeftijd, maar dat het onder de 24 dus een stuk duurder is.
Ja klopt, dat zag ik ook op diverse sites. Morgen gaat mijn vader even zijn verzekering bellen over hoe en wat (natuurlijk niet álles vertellendreeke schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:31:
Bij sommige verzekeringen kan je alleen een oldtimer als oldtimer verzekeren, wanneer het niet je hoofd-voertuig is.
D.w.z. je moet een andere dagelijkse auto hebben verzekerd bij dezelfde maatschappij die geen oldtimer is.
Anyway, we zien wel. Geen belasting scheelt in elk geval al een stukje. Wat kost een verzekering gemiddeld eigenlijk? Rond de 30/40 euro per maand, uitgaand van leeftijd en standaard verzekering?
Leuke site gevonden: http://www.independer.nl/ Even gekeken en ik kom zelf op minimaal 40 euro per maand. Mijn vader komt op minimaal 9 euro per maand
[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 19-06-2009 00:00 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Verwijderd
Meeste krijg je al een korting aan het begin bij verzekeraars, daarnaast bouw je elke jaar weer een no-claim jaar erbij (als je schadevrij rijd dan he)
Op je vaders naam kan, is het lekker goedkoop, nadeel als je dan 10 jaar erin rijd, en dan pas een auto op je eigen naam gaat verzekeren dat je alsnog gaat beginnen met 0 schadevrije jaren, dus geen noclais, ofwel een hoge premie, die je niet hebt als je die 10 jaar op eigen naam verzekert
Is wel kwestie om over na te denken natuurlijk
Enkel op je vaders naam kan niet. Dat anderen het toch doen wil niet zeggen dat het kan.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:13:
Op je vaders naam kan, is het lekker goedkoop, nadeel als je dan 10 jaar erin rijd, en dan pas een auto op je eigen naam gaat verzekeren dat je alsnog gaat beginnen met 0 schadevrije jaren, dus geen noclais, ofwel een hoge premie, die je niet hebt als je die 10 jaar op eigen naam verzekert
Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan zal de verzekeraar een onderzoek gaan doen naar waarom je niet op je eigen naam verzekert was... die paar tientjes die je nu bespaart wegen niet op tegen het bedrag dat je dan aan de verzekeraar terug kan gaan betalen.
[/moraalridder]
Is geen kwestie waar je over na wilt denken. Gewoon niet doen.
[ Voor 3% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-06-2009 08:25 ]
Happy Blessings <3
LPG en diesel hebben ook om de 2 jaar apk, mits ie minimaal 30 jaar oud is.Ghostrider schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:04:
Diesel heeft toch maximaal 1 jaar apk, alleen benzine zonder LPG/Gas mogen om de 2 jaar APK
Aanschafprijs vind ik trouwens wel netjes en dat idiote onderhoud zal behoorlijk meevallen, mits de roest een beetje binnen de perken is/blijft.
Zo'n diesel blijft wel lopen, de rest dr omheen is nog gewoon te krijgen en kost wat ik dr van gezien heb niet veel.
Roest opknappen loopt van 5 tot 50000 euro zeg maar, dat is eigenlijk niet te gokken.
leeg
Verder moet je even informeren of de onderdelen goed verkrijgbaar zijn, hoop het nog wel, en dan zal het wel bijna niks kosten. Plus natuurlijk sloop onderdelen, kun je veel mee doen.
1000 eu lijkt me niet te veel, vanwege het feit dat ie belastingvrij is. Golf 2's zijn nog redelijk betrouwbaar, ik weet niet hoe dat bij een Golf 1 is?
Mogelijk kun je hem verzekeren als oldtimer bij de anwb, kost je dan misschien 120 eu per jaar ofzo. Maar dan moet je ook niet meer dan die 7,5K gaan rijden lijkt me. (weet de gevolgen niet)
No-claim opbouwen is leuk, maar dat kan er voor zorgen dat je nu op je 19e (als student ofzo) op een houtje moet bouwen om no-claim op te bouwen, terwijl je straks met een baan dat beetje extra (want dat is het als je 24 bent) wel kan opbrengen. Nu betaal je een fortuin om straks wat extra korting te krijgen als je het toch wel kunt betalen.
Dus doe de anwb, maar dan wel op eigen naam! Op papa's naam is leuk, maar dat is niet legaal en kan dus vergaande gevolgen hebben. Hoeft niet natuurlijk. Anwb oldtimer verzekering is volgens mij ook de enige oldtimer verzekering die jij in jou situatie op je eigen naam kan zetten.
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Dat is niet waar, want als ik bijv jouw auto leen en ik krijg daarmee en ongeluk wordt dit geheel vergoed door de verzekering (en dat zonder een onderzoek waarom de auto niet op mijn naam is verzekerd), dit soort verhalen is puur bangmakerij.RedSoniq schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:24:
[...]
Enkel op je vaders naam kan niet. Dat anderen het toch doen wil niet zeggen dat het kan.
Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan zal de verzekeraar een onderzoek gaan doen naar waarom je niet op je eigen naam verzekert was... die paar tientjes die je nu bespaart wegen niet op tegen het bedrag dat je dan aan de verzekeraar terug kan gaan betalen.
[/moraalridder]
Is geen kwestie waar je over na wilt denken. Gewoon niet doen.
Ikzelf rij ook al vanaf mijn 18de oldtimer, en natuurlijk op mijn vaders naam ivm de goedkope premie. Want probeer jij maar eens een auto te verzekering van 1600kg (want de idiote verzekering kijkt puur naar gewicht niet naar vermogen, mijn 200D met 77PK...). En vanaf mijn 24ste verzeker ik deze op mijn eigen naam zonder 2e auto voor slechts 30 euro all-risk, je auto moet dan wel elke 2 jaar getaxeerd worden btw.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Dit gaat inderdaad op tss jou en je vriend, omdat er geen aantoonbare band is.Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:46:
[...]
Dat is niet waar, want als ik bijv jouw auto leen en ik krijg daarmee en ongeluk wordt dit geheel vergoed door de verzekering (en dat zonder een onderzoek waarom de auto niet op mijn naam is verzekerd), dit soort verhalen is puur bangmakerij.
Ikzelf rij ook al vanaf mijn 18de oldtimer, en natuurlijk op mijn vaders naam ivm de goedkope premie. Want probeer jij maar eens een auto te verzekering van 1600kg (want de idiote verzekering kijkt puur naar gewicht niet naar vermogen, mijn 200D met 77PK...). En vanaf mijn 24ste verzeker ik deze op mijn eigen naam zonder 2e auto voor slechts 30 euro all-risk, je auto moet dan wel elke 2 jaar getaxeerd worden btw.
Tussen je vader en jou wel, de verzekering is niet achterlijk en zal het vermoeden hebben dat jouw auto op je vader verzekerd is omdat je de premie te hoog vind.
Dan kunnen ze dus wel via een buurtonderzoek oid nagaan of jij de regelmatige bestuurder bent.
Je moet niet willen besparen op je verzekering, het is nu goedkoper totdat je iemand omver rijdt en deze persoon ernstige verwondingen/gehandicapt/dood is. Dan zal het een pak duurder/onbetaalbaar zijn.
Maar los van de ANWB oldtimer verzekering moet de TS even zijn gegevens in Independer invullen en kijken wat voor prijzen hij krijgt. Graag meerdere posten, met naam maatschappij als het kan. Sommige gaan je misschien wel weer wegschoppen na het online afsluiten, vanwege je leeftijd.
Ervaring mee, heb namelijk eens schade gereden met mijn auto (op mijn vaders naam verzekering) en nog nooit problemen mee gehad, alles werd probleemloos uitgekeerd. En je bent compleet gedekt hoor alleen je staat niet als hoofdverzekeraar te boek, maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de dekking.Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:34:
[...]
Dit gaat inderdaad op tss jou en je vriend, omdat er geen aantoonbare band is.
Tussen je vader en jou wel, de verzekering is niet achterlijk en zal het vermoeden hebben dat jouw auto op je vader verzekerd is omdat je de premie te hoog vind.
Dan kunnen ze dus wel via een buurtonderzoek oid nagaan of jij de regelmatige bestuurder bent.
Je moet niet willen besparen op je verzekering, het is nu goedkoper totdat je iemand omver rijdt en deze persoon ernstige verwondingen/gehandicapt/dood is. Dan zal het een pak duurder/onbetaalbaar zijn.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Het eerste grote probleem is het 'kan vervangen worden'. Ik heb veel te veel geld uitgegeven aan ruitenwissers, ophangingsrubbers, remmen, lampen... Het waren allemaal zaken die niet moesten vervangen, maar die het rijden toch leuker/veiliger/beter maakten.
Het tweede grote probleem is dat je er geld in blijft stoppen omdat het goedkoop 'lijkt'. Ik had als excuse:"Dit kost me nu 100 euro, een andere deftige auto minstens 1500."
Nu heeft de fiesta een kapotte katalysator en alternator. Te herstellen voor 150€ aan onderdelen. Maar ik kap ermee. Als ik dat herstel, zal het volgende maand wel weer iets anders zijn enz.
Nu heb ik de knoop doorgehakt en een degelijk tweedehandsje gekocht waar ik weinig kosten aan zal hebben en een paar jaar goed mee zal rijden (fingers crossed). En wat is die Fiesta nu waard? Op
sloop willen ze me wel 50 euro geven. Weggegooid geld.
Ik heb veel geleerd en veel plezier gehad met die Fiesta, maar het heeft me een hoop geld gekost.
Hoe ik het nu zou doen? Een degelijke auto kopen voor alledaags gebruik en een hobby auto kopen voor ernaast. Nu ben ik dus lekker begonnen te sparen voor de hobby auto.
[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 19-06-2009 10:53 ]
Ik heb een auto uit '95 en uit '85, dus 14 en 24 jaar oud. Die van 14 jaar doet het ondanks richting de 2,5 ton gelopen prima. Die van 24 jaar oud is motorisch ook perfect, daar moet ik alleen wel letten op de roest (niet gegalvaniseerd zoals de ander). Leeftijd zegt niet zoveel. Welke badge erop zit in combi met hoe de auto in z'n leven is behandeld zegt je wat nuttigs. Zo'n golf kan denk ik wel aardig betrouwbaar zijn, vooral wegen ontbreken ontsteking of turbo. (misschien ook niet eens een motor ECU? gewoon brandstofpomp en dat is het)
Dus omdat het bij jou 1 keer goed is gegaan, gaat het altijd goed?Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]
Ervaring mee, heb namelijk eens schade gereden met mijn auto (op mijn vaders naam verzekering) en nog nooit problemen mee gehad, alles werd probleemloos uitgekeerd. En je bent compleet gedekt hoor alleen je staat niet als hoofdverzekeraar te boek, maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de dekking.
Laat ik het tactisch vertellen: *IK* zou het niet wagen om op zo'n manier te frauderen. Wordt je gepakt dan ben je nog lang bezig om terug te betalen, afgezien van dat je vader (of vriend) wel eens geroyeerd zou kunnen worden. Sta je met je no-claim
Waarschijnlijk enkel blikschade en/of lichte gewonden.Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]
Ervaring mee, heb namelijk eens schade gereden met mijn auto (op mijn vaders naam verzekering) en nog nooit problemen mee gehad, alles werd probleemloos uitgekeerd. En je bent compleet gedekt hoor alleen je staat niet als hoofdverzekeraar te boek, maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de dekking.
Veroorzaak maar eens een ongeval waarbij iemand in een rolstoel terechtkomt, dan gaat de verzekering er niet licht meer over.
Dan gaat het ineens over heel andere bedragen en is de verzekering er niet met een paar duizend euro vanaf en gaan ze dieper graven en proberen er onderuit te geraken.
Maar nogmaals, de TS kan gewoon zijn auto met de ANWB oldtimer verzekering op eigen naam verzekeren, voor iig onder de 200 eu per jaar.
Nu weet ik dat een oude auto ook veel gebreken met zich mee kan brengen. Maar ik krijg bij deze auto wel 2 deuren erbij en nog wat reserve onderdelen. Lijkt me een super deal verder en verder heb ik de auto natuurlijk nog niet van dichtbij gekeken.
Alleen ik zit echt met die verzekering. Die oldtimer verzekering is wel interessant, alleen moet ik de auto dan ook nog laten taxeren. Wat vrij prijzig is en volgens mij komt de verzekering dan niet echt heel veel voordeliger uit. Dan lijkt me zo'n verzekering als via de independer makkelijker, maar grote kans dat je daar dan weer wordt afgewezen. Vanavond maar eens vragen aan mijn vader wat zijn verzekering heeft gezegd. Moet zeggen dat ze verzekeren op je ouders naam zo wel in de hand werken, die prijzen verschillen echt bizar veel. (En nee ik zeg niet dat ik dat ga doen).
Ik kan de auto volgende week bekijken. Zal dan ook de roestvlekken proberen te fotograferen en de auto goed inspecteren. En natuurlijk een proefrit
Keep you posted
Doe mij en jezelf eens een lol, en bel die Emerpark-lui eens op. Ik zit daar voor een tientje per maand.Snippertje schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:53:
Ik heb even gekeken op de ANWB site en daar een premie berekend, maar daar kom ik toch op zo'n 80 euro per maand uit. Bij de independer kwam ik op 40 euro uit als goedkoopste (even de naam vergeten).
Uit de AV:
Ik weet niet of dit meetelt met de acceptatie, maar ik ben erg tevreden over die lui.13.3. Indien ten tijde van het ongeval de bestuurder iemand is jonger dan 24 jaar geldt een extra eigen risico van EUR 250,-
Nou ja, nu rijdt hij in een auto die hij goedkoop WA verzekert. Over een paar jaar koopt hij een nieuwere auto die hij misschien beter wil verzekeren en dan is het leuk als je no-claim hebt opgebouwd.!null schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:36:
No-claim opbouwen is leuk, maar dat kan er voor zorgen dat je nu op je 19e (als student ofzo) op een houtje moet bouwen om no-claim op te bouwen, terwijl je straks met een baan dat beetje extra (want dat is het als je 24 bent) wel kan opbrengen. Nu betaal je een fortuin om straks wat extra korting te krijgen als je het toch wel kunt betalen.
Dat valt ook wel weer mee. De verzekering zou een buurtonderzoek kunnen doen om te vragen wie er altijd in die auto rijdt, maar het is niet heel onaannemelijk dat een zoon die nog thuis woont en 19 jaar is met de auto van zijn vader rijdt. Ik mocht de auto van mijn vader (en van mijn moeder) ook altijd meenemen. Ik had ook een eigen sleutel, maar het was niet mijn auto.Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:34:
[...]
Dit gaat inderdaad op tss jou en je vriend, omdat er geen aantoonbare band is.
[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 19-06-2009 13:25 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Heb inderdaad verkeert gekeken. Maar kan het niet echt vinden. Kom wel bij een soort gelijk iets uit, maar dan hoef ik geen leeftijd in te vullen en wel een taxatiewaarde.!null schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:07:
@Snippertje. Heb je wel naar de gewone oldtimer verzekering van de ANWB gekeken? Je hoeft hem dan niet te laten taxeren, je premie is dan alleen ietsje hoger. Volgens mij heb je niet goed gekeken.
Overigens kan ik de auto vanavond al even bekijken
@Diedx, zal ook even navraag doen bij Emerpark
Ten eerste was hij er veel beter aan toe dan ik oorspronkelijk dacht. Er waren een aantal roestplekken, maar die zijn niet heel moeilijk te maken. De onderdelen zijn los te koop. Een wielkast kost bijvoorbeeld €49,-. Alleen het erop laten zetten zal waarschijnlijk wat prijziger zijn, maar daar wist hij wel een adresje voor.
Verder was de auto mechanisch gewoonweg perfect. Startte direct en had 500km geleden nog van alles laten vervangen. Daarnaast is het dus heel bijzonder dat het een 5bak is. Ook bleek dus dat hij de eerste eigenaar is, is natuurlijk ook een plus. Ik krijg ook alle boekjes ed mee. Ook als ik hem later eventueel wil verkopen, kan ik er veel meer voor krijgen dan ik nu betaald heb. Uiteraard wel een beetje opgeknapt. Auto wordt daarnaast maandag APK gekeurd, waarna ik hem ergens volgende week kan ophalen.
Het leukste vind ik eigenlijk nog dat ik wat te doen krijg en daardoor enorm veel ga leren over auto's. Daarnaast rijd ik straks super goedkoop. 1 op 15 haalt die en het is een diesel zonder wegenbelasting.
Enige wat hij eigenlijk van mij verwacht is dat ik hem een beetje opknap en dit ben ik dus ook zeker van plan. Nu vroeg ik mij af of er nog mensen waren hier die misschien goede websites weten voor golfonderdelen (of garages/adresjes)? Ik heb al een aantal websites gevonden, maar meer is altijd beter!
Dan de verzekering, die laat ik via mijn vaders huidige verzekering lopen en kan ik mezelf bijschrijven als regelmatige bestuurder. Kost ook niet veel, hoeveel precies weet ik nog niet.
Uiteraard zal ik mijn voortgang mbt het opknappen hier ook posten. Zodra de auto binnen is zal ik wat foto's posten.
Verzekeringen kunnen zo nagaan hoeveel jaren schadevrij iemand heeft. Ook als je alleen maar oldtimers hebt gereden. Ik heb al jaren geen 'nieuwe auto' meer en rijd dus belastingvrij in de rondte. Als ik nu een verzekering zou moeten nemen voor een nieuwe auto dan krijg ik zo 75% no claim korting.Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:13:
Vanaf dat je een eerste keer een auto verzekerd, dus net je rijbewijs hebt bijv, ga je ook al no-claim opbouwen
Meeste krijg je al een korting aan het begin bij verzekeraars, daarnaast bouw je elke jaar weer een no-claim jaar erbij (als je schadevrij rijd dan he)
Dus de TS kan gewoon een oldtimerverzekering nemen en na 10 jaar schadevrij rijden OOK 75% korting krijgen.
www.netpolis.nl doet oldtimerverzekeringen ZONDER eerste auto verplicht en kost ongeveer 100 euro per jaar met een max KM van 10.000 per jaar. De TS heeft het over 7500km per jaar dus dat is geen probleem lijkt mij.
Zelf heb ik ook een Golf diesel overwogen, sterker nog, zit op 4e plaats op m'n verlanglijst (na Citroen AX 1.5D, Peugeot 205 1.8D en Polo IIF 1.4D), maar dan zou ik een Golf II nemen met dubbele koplampen. Om een of andere reden vind ik de Golf met enkele koplampen er te kaal uitzien.
* dion_b is ouwe zak van 32 dus ligt niet wakker van verzekeringen, en dankzij vriendin betekent 40k km/j dat wegenbelasting ook verwaarloosbaar is bij een kleine diesel als dit
Oslik blyat! Oslik!
Voor dat geld wordt namelijk alle roest verwijderd en worden er 3 nieuwe wielkasten in gelast daarnaast wordt de hele buitenkant gespoten. Verder krijgt de auto een nieuwe achterklep en 2 nieuwe deuren. Ohja en de velgen worden alle 4 gezandstraald zodat ze weer als nieuw zijn.
Natuurlijk had ik voor dat geld ook een andere auto kunnen kopen, maar ik betaal geen wegenbelasting en de verzekering (oldtimer) is maar 100 euro per jaar. Daarnaast is het technisch een goede auto en is er onlangs nog heel veel vervangen. Hij rijdt in elk geval niet als een 30 jarige
Verder is het plan om er een nieuw hemeltje in te zetten en heb ik al "nieuwe" stoelen + bank (inc. deurbekleding) gekocht. Uiteraard komen er nog andere dingen bij, zoals rechterbuitenspiegel en nieuwe matjes.
Foto's komen zsm. En ook bij verdere vorderingen zal ik wat posten! (Dit keer sneller dan 2 maanden, maarja vakantie
Verwijderd
heb je wel eens uitgerekend hoelang je daarvoor je wegenbelasting voor een normale auto voor kunt betalen?
De auto wordt ook nog een stuk meer waardVerwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:42:
3500 euro
heb je wel eens uitgerekend hoelang je daarvoor je wegenbelasting voor een normale auto voor kunt betalen?
En daarnaast normale auto? Die zal ook veel meer (technisch) onderhoud hebben. De verzekering zal duurder zijn en de auto wordt ipv meer, minder waard.
Ja het is veel geld, maar het betaalt zich grotendeels terug.
Wel weer leuk dat er zo'n ding, ondertussen klassieker, op weg word gehouden. En voor 3500 euro mag je verwachten dat het goed gebeurd. Zelf zou ik er wel zonnebloemolie oid in flikkeren, al was het maar voor mn eigen schuldgevoel, de dieselroet wolk bij het gasgeven weg te werken.
Edit: oh ik zie nu pas je reactie. Ik kan je vertellen dat een auto een slechte investering is
Als je een oudje koopt die als betrouwbaar te boek staat. (Starlet, Corolla, 205, dat soort auto's) had je voor 1000 eu of minder ook een fatsoenlijke auto gehad waar niet te veel aan hoefde te gebeuren, en hoef je over afschrijving niet echt na te denken.
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt, en je vind het blijkbaar een leuke auto. Prima allemaal. Maar ik zou het niet voor jezelf proberen te verantwoorden.
[ Voor 38% gewijzigd door !null op 28-08-2009 23:08 ]
Het gaat mij ook totaal niet om het rijden. Ik heb geen auto nodig, ik vind het leuk om te prutsen en hiermee kan dat. Ook kan ik het geld "missen". Als het mij echt om het rijden ging, had ik inderdaad een andere auto gekocht. En als het me om het geld ging had ik geen auto gekocht. Simpel als dat. En ach, voor die 7500km per jaar max, ga ik er geen bloemenolie in gooien
Ik vind het daarnaast gewoon leuk om mijn ervaringen hier te posten
Edit:
En zoals beloofd de foto's
De auto:

Wielkast achter (de minst verroeste):

Wielkast achter (de ergste plek):

Wielkast voor plekje:

Voorraam plekje:

Achterraam binnen:

Achterkant:

Binnenkant:

Dan zal ik de oude stoelen even laten zien:

Dan de "nieuwe" stoelen + bank (op wat vlekken na super):

Oude deurbekleding:

Nieuwe deurbekleding:

En als het laatste het hemeltje, wat vervangen gaat worden:

Wat een roestbak
[ Voor 64% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2009 16:29 ]
Golfjes 1 zijn altijd leuk en zo'n oude diesel is nog ramzuinig ook
Heeft ook een computer!
Die stoelen... niet mijn kleur
Sorry voor mijn scepticisme; ik denk ook dat je het meer in het licht van 'hobby' moet zien dan in het licht van 'duurder verkopen dan het gekost heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Hammer op 29-08-2009 08:05 ]
Klik mee voor GoT!........
Dorpels zijn een beetje verroest, valt heel erg mee. De onderkant is wel keihaird en altijd goed behandeld.Ikke! schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:15:
Als dat alle roest is, vind ik het erg meevallen. Geen verroeste parafan, kofferbak, binnenkant wielkasten, bodemplaat, dorpels, kokerbalken ergens?
Bomdemplaat, kokerplaten en bodemplan dus nog goed. Parafan (is het hoekje bij de voorruit als ik het goed heb) is wel verroest. Zie je ook op de foto.
Wielkasten zijn wel helemaal verrot. Komen dus ook nieuwe in achter.
Wil hem inderdaad laten taxeren. Nu is deze golf niet echt standaard. Hij heeft een 5 ipv 4 bak. Schuifdak, GTI remklauwen, getint glas en kleine achterlichten. Tevens de eerste diesel en diesels worden ook niet veel aangeboden en vanwege zuinigheid nog best gewild. Ik ben tevens ook niet van plan de auto te gaan verkopen hoor nadat hij is opgeknapt. Maar je hebt gelijk mbt cabrio, die zijn nóg meer gewildHammer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 07:58:
Wow... Inderdaad een roestbak!Ik heb zelf eens een golf1 cabriolet opgeknapt met m'n vader en een Porsche 924 geupgrade naar 968, en die zagen er ongeveer hetzelfde uit. Let er wel op dat je je auto om de paar jaar (staat in je verzekering) laat taxeren, want anders krijg je bij een aanrijding met een beetje pech alleen de dagwaarde van je golf1 terug. (En geloof me, da's lang niet zoveel als 5000 euro!)
Die stoelen... niet mijn kleurMaar de vlekken kun je er uit halen met een schuimmiddel dat verkrijgbaar is bij iedere grotere autospullen zaak (heuts of zo). Wij hadden de stoelen van de golf destijds met kunstleer laten bekleden, zag er perfect uit! (werd alleen hartstikke heet in de zomer
) (waarom heb je trouwens voor een 'standaard' golf gekozen? Dit zijn namelijk niet de meest gewilde autootjes voor de VW liefhebbers; voor Golf 1 cabrio is nog wel een aardige markt.. Ik ben al lang weer gekapt met het opknappen van auto's, 't was meer het ding van mijn pa dan van mij, dus wellicht is de markt veranderd en zit ik er compleet naast ^^ )
Sorry voor mijn scepticisme; ik denk ook dat je het meer in het licht van 'hobby' moet zien dan in het licht van 'duurder verkopen dan het gekost heeft.
Stoelen vind ik juist wel wat hebben, geeft de auto net wat meer luxe. Vlekkenmiddel had ik van gehoord! Bedankt toch nog
Edit:
Auto net af laten leveren! Hij gaat hem eerst helemaal strippen en dan kijken we er donderdag nog een keer naar als hij helemaal kaal is. Dan gaan we de precieze prijs bepalen en wat er wél en niet gaat gebeuren. Chromen lijsten bijvoorbeeld zit ik nog te overwegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2009 12:07 ]
Het rooster tussen de voorruit en de motorkap.Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:18:
wat is een parafan?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Klik mee voor GoT!........
Ik heb toendertijd voor ongeveer 2000 NLG, dus minder dan 1000 euro, mijn eerste auto gekocht - een Golf II 1.6 uit 1985 met schuifdak. Die was in redelijke maar niet perfecte staat maar was toch zeer betrouwbaar. Hij hing in ieder geval niet aan elkaar van de roest
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Maar goed, als jij het leuk vindt om zo'n auto op te knappen is dat een prima investering, maar onderbouw het niet door te zeggen dat je bespaart op wegenbelasting en verzekering en dat hij zo lekker zuinig rijdt, want voor 3500 euro kun je echt lang rijden in een willekeurig andere auto
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Overigens vandaag even langs geweest bij de garage en de onderkant kunnen bekijken. Die is gelukkig helemaal goed en keihard. Ik ga volgende week even langs en dan maak ik een aantal foto's van de body. Ziet er niet uit natuurlijk zo kaal, maar het is leuk om het dan te kunnen vergelijken met hoe die nu is. Moet zeggen dat ik nu al veel geleerd heb.
Dus ik zou zeggen genoeg over het geld, want het is wel duidelijk dat het eigenlijk teveel geld is
Foto's komen volgende week. Nu eerst introductie van mijn studie doorkomen
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Hoe bedoel je, "met alles"? En "al die feiten"? Valt toch wel mee? Gewoon even nadenkenSnippertje schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:26:
Tja, dan kan ik wel met alles rekening gaan houden natuurlijk. Uiteraard het is een risico, maar als dat moment komt zie ik dat dan wel weer. Zodra je te lang stilstaat bij al die feiten word je gek.
Je staat op het punt een hoop geld uit te geven met een bepaald idee, als je dat doet dan maak je een inschatting van de risico's die je loopt. Van de risico's die je kunt verwachten maak je een inschatting "wat is de kans dat dit gebeurt" en "wat is de schade die het oplevert".
De kans dat de overheid dit soort maatregelen invoert is imho rëeel. De schade die dat oplevert is groot, ik kan me niet voorstellen dat iemand nog (veel) geld wil neerleggen voor een auto waarmee je de stad niet meer inkomt zonder beboet te worden. Kortom, je investering ben je dan kwijt.
Koop je inderdaad een Golf I GTI (op benzine dus) dan zul je waarschijnlijk geen rood fijnstofplakaat krijgen (geel of zelfs groen). Bovendien heb je met een GTI écht wat bijzonders in handen, heb zelf niks met VW en Golf, maar het lijkt me een veel leuker om na al je werk en investering en echte oer-GTI te hebben staan.
Ja en er komt ook een nieuwe voorruit in voor dat geld. Voor de rest worden alle slechte rubbers ook nog eens vervangen.tazzman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:40:
Wordt ie voor die 3500 ook compleet nieuw gespoten?
Het lijst van wat er gaat gebeuren:
2 "nieuwe" deuren (zelf aangeleverd, hij schuurt, spuit en monteert ze)
Een "nieuwe" achterklep (zelf aangeleverd, idem)
Nieuw schuifdakje (zelf aangeleverd, idem)
Alle wielkasten worden aangepakt en waar zo nodig gelast
Nieuwe voorruit
Nieuw hemeltje
"Nieuwe" stoelen + bank
Alle roest wordt weggewerkt, grote plekken worden indien nodig gelast
Hij wordt helemaal behandeld tegen verdere roest
Buitenkant wordt volledig gespoten (en een aantal delen binnen)
Ik geloof dat dat het lijstje wel zo'n beetje was
Met alles bedoel ik, dat je bij een hobby niet bij alles moet stilstaan omdat het dan niet leuk meer is. Nogmaals ik doe dit niet met in oogschouw nemend dat ik de auto erna wil verkopen. Het plan is om er een aantal jaren in te rijden. En ja, het is veel geld en dat praat ik ook zeker niet goed. Maar ik vind het een super leuke auto, waarmee ik na deze "opknapbeurt" hopelijk nog een aantal jaar met veel plezier in kan rijden. Ik rijd niet veel en amper in steden, dus voor het plan van de overheid ben ik niet zo bang. En gebeurd het wel, tja dan is het uiteraard heel erg jammer, maar heb ik wel een hele hoop geleerd.coyote1980 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:02:
[...]
Hoe bedoel je, "met alles"? En "al die feiten"? Valt toch wel mee? Gewoon even nadenken
Je staat op het punt een hoop geld uit te geven met een bepaald idee, als je dat doet dan maak je een inschatting van de risico's die je loopt. Van de risico's die je kunt verwachten maak je een inschatting "wat is de kans dat dit gebeurt" en "wat is de schade die het oplevert".
Feit blijft overigens dat wil ik hem verkopen ik ongeveer quitte speel. Ik heb een eventuele koper voor 5k en totaal heeft hij me 4,5k gekost. En nu genoeg over geld
[ Voor 42% gewijzigd door !null op 03-09-2009 22:29 ]
Een Golf I GTI kan met een g-kat uitgerust worden waardoor hij in Duitsland gewoon een groene sticker krijgt (grüne plakette) en lekker kan rondtuffen in de binnensteden van Keulen, Frankfurt, Berlijn etc.!null schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:27:
@Coyote, als er milieu zones komen voor personen auto's in steden dan wordt een Golf 1 Gti net zo hard geweigerd. Niet helemaal eerlijk als je kijkt naar de rotzooi die uit de uitlaat komt, maar vaak werken die zones gewoon van, alles voor 1990 mag er niet in om maar wat te noemen.
Voor de oudere VW diesels totaan de TDI-reeks uit de Golf III zijn er helaas geen filter-paketten te krijgen om deze tot Euro3 norm te tillen.
Zat dus net op een Duits VW forum te bladeren en kwam daar dus deze Golf I GTI tegen die, dankzij g-kat, ook gewoon een groene sticker heeft gekregen. Wat een fraaie Golf I zeg - in zoiets zou ik zonder problemen 3500 euro steken.
[ Voor 17% gewijzigd door tazzman op 04-09-2009 03:23 ]
Overigens is de vraag of bij dat soort auto's niet de lol er vanaf gaat. Zo heb ik ook een stokoude MR2 met ook een sportieve 1.6, die zijn er met en zonder katalysator, die met katalysator zijn langzamer, maar belangrijker, die voelen ook veel minder pittig.
En ik weet wat je bedoeld - mijn Renault 19 16S (16V hier in NL) was een Franse import uit de eerste serie die ook geen kat had, dit in tegenstelling tot de Nederlandse 19 16Vs. Het verschil was niet zeer groot maar toch wel merkbaar, de 16S was net dat tikkeltje feller.
[ Voor 49% gewijzigd door tazzman op 04-09-2009 11:36 ]
Zo staat hij er nu bij:

Kriksteun, hij is ooit verkeerd gekrikt.

Achterraam:

Voorruit:

Binnenkant is nog hard:

Achterste wielkast:

Motorruimte:

Bij de achterklep:

Overigens is er ook al een stukje ingelast:

Eerste deur in de grondverf, ziet er al stuk beter uit

De achterklep en motorkap zijn alle plekjes verwijderd:

Motorruimte:

Ook chrome sierlijsten besteld, zondag ophalen en het nieuwe hemeltje kwam vandaag binnen
Volgende week nog eens nieuwe foto's maken als hij weer wat verder is
Hehe, zoals je hemt nu ziet vraag je af of er ooit nog iets moois van komt
Overigens nu de hele achterkant roestvrij en de twee wielkasten achter zijn in gelast
Hier nog foto's:

Volgende week staat hij als het goed is in zijn geheel in de grondverf. Ook het nieuwe hemeltje is binnen en de chromen sierlijsten ook
Raamrand is helemaal netjes gemaakt:

Achterkant in de grondverf:

Wielkasten in de grondverf:

Motorkap, deur en achterklep in de grondverf:

Afvoergootje gezandstraald:

Dit stukje komt erin:

En nog een dorpel die weer netjes is:

Ga morgen weer even langs en dan weer foto's maken
Nee echt, komt allemaal wel goed met deze auto zie ik al
Before:

After:

Verder vanochtend nog even langs geweest alleen camera vergeten. In elk geval zit het raamstukje er nu in en zijn er een aantal kleine plekjes weggewerkt. Morgen zou hij zeker weten in de grondverf staan en van daaruit gaan we opbouwen
Haha, misschien laterDr_Frickin_Evil schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:52:
Nou nog een TDI blok erin en gaan!
Hier de foto's:

Motorkap en achterklep geschuurd:

En nog een iets duidelijkere van het bankje:

Wat ik dan zelf nog wil doen is een aantal plekjes mooi verven. Ik krijg namelijk een potje lak mee. Vooral de binnenkant wil ik dan gaan doen en de motorruimte heeft een aantal plekjes. Ook ga ik dan het internet afstruinen voor leuke extra's, zoals een middenconsole en een dashboardklepje.
Ook van zulke oude auto's? Ik zat zelf namelijk ook te denken even langs te gaan. Moet bekennen dat ik nog nooit op een sloop bent geweestthe noise schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:25:
leuk om dit te volgen met zo'n compleet foto verslag! Op de sloop zijn vaak diverse onderdelen te vinden zoals je zelf beschrijft.
Gespecialiseerde demontagebedrijven waarschijnlijk wel, maar daar betaal je ook een stuk meer...
M'n ouders hebben vroeger ook een golf diesel van '79 gehad (5-deurs, in de kleur groen van jouw achterklep), maar die rijdt helaas al jaren niet meer. Toch leuk om te zien dat anderen dat wel voor elkaar krijgen.
Meen me te herinneren dat daar op een gegeven moment en nieuw blok in gegaan is, omdat het oude versleten was.
Heb ook weleens gehoord dat die oude golf diesels op smeerolie kunnen gaan lopen als de zuigerveren en/of koppakking versleten zijn (weet het niet precies meer). Op zo'n moment helpt het afsluiten van de brandstoftoevoer niet meer en krijg je hem alleen nog uit door in de hoogste versnelling de koppeling te laten opkomen. Doe je dat niet, dan fikt hij uit...
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
www.golf1onderdelen.nl
www.vw-wobshop.nl
En inderdaad ebay duitsland, daar heb ik de stoelen ook vandaan
Overigens kan deze wagen ook op sla-olie rijden
De wieldop:

Vooraanzicht:

De spatborden:

Wielkasten:

Dak:

Achterzijde+achterbak:

Motorruimte is het plekje ook bijna helemaal weg:

Motorkap en deur:

En het hemeltje:

Wat er nu nog gedaan moet worden:
Hemeltje afmaken.
Lak afwerken.
Velgen netjes maken.
Opbouwen!
Vrijdag is hij klaar
En dan ga ik zelf wat eigen dingetjes toevoegen
Bij de motorruimte? Die wordt nog helemaal netjes gemaakt!null schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:52:
Mooi hoor. Maar dat ene plekje is net niet helemaal weg.. wat gaat daar aan gebeuren?
Als ik jou was had ik wel even je wielkasten schoongemaakt. Het zou goed kunnen dat er wat roest onder vandaan komt, en je had het meteen mee kunnen laten spuiten. Maar goed, het kan alsnog, dan zet je 't gewoon in de carrosserielak.
Wielkasten zijn wel nagekeken en zat verder geen roest. Spuiten zou weer extra geld kosten en ze worden toch vrijwel direct weer vies. Daarom heb ik eigenlijk niet gedaan.mcdronkz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:07:
Ziet er leuk uit. Goed dat je, ondanks het advies van een hoop mensen hier, er gewoon aan begonnen bent. De meesten hier hebben geen notie van de (toekomstige) waarde van oude Golfjes, en vinden een auto ouder dan 3 jaar maar eng.
Als ik jou was had ik wel even je wielkasten schoongemaakt. Het zou goed kunnen dat er wat roest onder vandaan komt, en je had het meteen mee kunnen laten spuiten. Maar goed, het kan alsnog, dan zet je 't gewoon in de carrosserielak.
Weet iemand overigens waar je goede autohoezen kan kopen? En of dat überhaupt een beetje werkt? In de garage staat namelijk ook al een mercedes en een speeldoos, waardoor mijn auto er op dit moment niet bijpast.
Of is een autohoes sowieso niet aan te raden voor buiten gebruik?
[ Voor 9% gewijzigd door Snippertje op 09-10-2009 12:40 ]
Oud:

Nieuw:

Nu nog een paar rubbers bestellen en wat andere dingetjes
Zijn niet vervangenBlasterxp schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:25:
whoah! Netjes! Fijne km'ers ermee. Mooi dat de achtervelgen vervangen zijn.
Nog een paar leuke foto's:

[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 10-10-2009 00:04 ]
Mwoah, ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het blijft hoe dan ook een oude auto, dus minder comfort als iets moderns. Als je dan nog iets speciaals had, dan houdt dat z'n waarde wel (of wordt het zelfs meer bij dit soort ruige overhauls). Maar op de lange termijn zal het wellicht toch kostentechnisch gezien niet interessant zijn om het ding rijdende te houden (dat geldt natuurlijk voor elke auto)... Een Golf 1 gaat nooit meer waard worden dan hij ooit af-fabriek heeft gekost, niet in 'originele' staat in ieder geval.mcdronkz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:07:
Ziet er leuk uit. Goed dat je, ondanks het advies van een hoop mensen hier, er gewoon aan begonnen bent. De meesten hier hebben geen notie van de (toekomstige) waarde van oude Golfjes, en vinden een auto ouder dan 3 jaar maar eng.
Ik zou ze dan wel voor de zekerheid tectyleren. Dan ziet het er wel beschaafd uit en geeft net dat stukje extra bescherming tegen steenslag en dergelijke.Snippertje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:08:
Wielkasten zijn wel nagekeken en zat verder geen roest. Spuiten zou weer extra geld kosten en ze worden toch vrijwel direct weer vies. Daarom heb ik eigenlijk niet gedaan.
Autohoezen zijn juist voor buiten lijkt mij, maar ik neem aan dat zoiets wel op de verpakking van het product staat. Ze werken prima, echter moet je wel goed op de maat letten, want niks is zo vervelend als een hoes die net iets te klein is. Zijn te koop bij elke automaterialenzaak, zoals de Brezan e.d. (en misschien heeft Halfords ze ook wel). Soms zie je ze zelfs bij bouwmarkten...Snippertje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:38:
Perfect weer om vandaag de auto op te halenZal zo even wat foto's posten, ga er rond 2uur heen.
Weet iemand overigens waar je goede autohoezen kan kopen? En of dat überhaupt een beetje werkt? In de garage staat namelijk ook al een mercedes en een speeldoos, waardoor mijn auto er op dit moment niet bijpast.
Of is een autohoes sowieso niet aan te raden voor buiten gebruik?
Ik vind het trouwens een mooie klus die je hebt gedaan. Persoonlijk had ik een roestvrij model uitgezocht als basis om mee aan de slag te gaan, maar dat wordt gezien de leeftijd sowieso wel moeilijk denk ik. Maar het resultaat mag er zijn, veel plezier ermee!
Nee hij zal inderdaad nooit heel veel waard gaan worden. Maar in elk geval genoeg zodat ik eventueel quitte kan spelen. Origineel vind ik zelf leuker (als in, zodat je makkelijker terugkan). Bodykits ed vind ik helemaal niks.ebia schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:24:
[...]
Mwoah, ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het blijft hoe dan ook een oude auto, dus minder comfort als iets moderns. Als je dan nog iets speciaals had, dan houdt dat z'n waarde wel (of wordt het zelfs meer bij dit soort ruige overhauls). Maar op de lange termijn zal het wellicht toch kostentechnisch gezien niet interessant zijn om het ding rijdende te houden (dat geldt natuurlijk voor elke auto)... Een Golf 1 gaat nooit meer waard worden dan hij ooit af-fabriek heeft gekost, niet in 'originele' staat in ieder geval.
[...]
Ik zou ze dan wel voor de zekerheid tectyleren. Dan ziet het er wel beschaafd uit en geeft net dat stukje extra bescherming tegen steenslag en dergelijke.
[...]
Autohoezen zijn juist voor buiten lijkt mij, maar ik neem aan dat zoiets wel op de verpakking van het product staat. Ze werken prima, echter moet je wel goed op de maat letten, want niks is zo vervelend als een hoes die net iets te klein is. Zijn te koop bij elke automaterialenzaak, zoals de Brezan e.d. (en misschien heeft Halfords ze ook wel). Soms zie je ze zelfs bij bouwmarkten...
Ik vind het trouwens een mooie klus die je hebt gedaan. Persoonlijk had ik een roestvrij model uitgezocht als basis om mee aan de slag te gaan, maar dat wordt gezien de leeftijd sowieso wel moeilijk denk ik. Maar het resultaat mag er zijn, veel plezier ermee!
Wielasten zijn wel behandeld tegen roest. Autohoes ga ik toch maar niet doen, over een maandje ofzo kan hij mooi in de garage staan
En ach deze kwam op mijn weg en achteraf gezien was het het allemaal waard. Veel kennis opgedaan en een leuk auto'tje die nog een paar jaar mee kan
Dat zeiden ze van Kevers ook, vooral omdat er zoveel van gemaakt waren. How wrong could they be.ebia schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:24:
[...]
Mwoah, ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het blijft hoe dan ook een oude auto, dus minder comfort als iets moderns. Als je dan nog iets speciaals had, dan houdt dat z'n waarde wel (of wordt het zelfs meer bij dit soort ruige overhauls). Maar op de lange termijn zal het wellicht toch kostentechnisch gezien niet interessant zijn om het ding rijdende te houden (dat geldt natuurlijk voor elke auto)... Een Golf 1 gaat nooit meer waard worden dan hij ooit af-fabriek heeft gekost, niet in 'originele' staat in ieder geval.
Je ziet nu al dat de prijzen van Golf 1's behoorlijk aan het stijgen zijn.
Juist voor originele auto's liggen de prijzen zo hoog. Vooral voor auto's waar nog de eerste lak op zit wordt veel betaald. Waarom? Omdat je dan zeker weet dat ze niet verprutst zijn. Golf 1's in de eerste lak raken vanzelf op, en je zult zien dat de prijzen dan nog verder de lucht in gaan.
Zoek maar eens op wat ze voor swallowtails betalen.
Een Kever heeft een cultuur status welke een Golf 1 echt niet zal bereiken. Niet elke oude auto wordt een 'classic'. Neem bijvoorbeeld de 944 en 911. Het zijn beiden Porsches maar de 944 zal nooit een echte klassieker worden.mcdronkz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:45:
[...]
Dat zeiden ze van Kevers ook, vooral omdat er zoveel van gemaakt waren. How wrong could they be.
Je ziet nu al dat de prijzen van Golf 1's behoorlijk aan het stijgen zijn.
De enige Golf 1 die in origineel staat echt geld waard zal worden, is een 100% orginele Golf 1 GTI. En zelfs dan is die waarde relatief. Doorgaans worden 99% van de oudere auto's alleen maar minder waard en zeker niet meer.
De 'classic factor' van een auto wordt bepaald door zaken als cultuur, status en historische impact op de auto markt. Een Porsche 911 uit 1970 was toendertijd een gewilde auto met status, een dure auto met geschiedenis en onderdeel van de sportauto cultuur. Voor een 911 uit die tijd zal dus zeker geld betaald worden.
Zo ook voor de Golf 1 GTI - jarenlang vergeten door de Golf II GTI en de veel snellere Golf III GTI 16v en de VR6. Echter de Golf 1 GTI is de OER GTI .. het was de allereerste GTI versie van een reguliere productie auto. Daarom krijgt de Golf 1 GTI weer waarde. De auto is historisch relevant, er zijn er nog maar bar weinig van en ook de eerste Golf heeft een eigen cultuur geschapen. Maar dat wilt niet zeggen dat elke Golf 1 zomaar een klassieker wordt.
En wat betreft auto's ouder dan 3 jaar... mijn auto is 13 jaar oud dus die opmerking kan ik niet zomaar plaatsen.
Die opmerking over auto's ouder dan 3 jaar, hij doelt op mensen, voornamelijk uit de leasecultuur, die een auto uit 2001 al eng en oud vinden. Dat moeten natuurlijk wel hele slechte auto's zijn die er om de haverklap mee kappen, en waar je dus per definitie niet in wilt rijden
Bij mij hoef je er ook niet mee aan te komen, mijn auto's komen uit '95 en '85.
Ja maar volgens jou logica wordt dus elke oude auto meer waard..!null schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:48:
Het hoeft geen echte klassieker/icoon te zijn om meer waard te worden. Het is gewoon simpel vraag en aanbod, hoe langer je wacht hoe minder het aanbod vanzelf wordt, dus is het waarschijnlijk dat de prijs stijgt. Milieuregels kunnen roet () in het eten gooien (dat de vraag daalt), maar daar blijven echte oldtimers doorgaans van gevrijwaard.
En ook doodnormale auto's kunnen meer geld waard worden, maar dan moeten ze 30 jaar zijn ofzo
[ Voor 30% gewijzigd door !null op 14-10-2009 08:39 ]
Nee, merp!
Ik zit er overigens wel aan te denken om hem voor de grap eens op marktplaats te gooien (niet verkopen hoor).
Om te kijken wat de gek ervoor geeft
Diesels in deze staat zie je namelijk niet zoveel.
Ik zet hem waarschijnlijk gewoon op bieden!null schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:58:
Wel met een erg hoge vraagprijs dan, want anders heb je mensen die de vraagprijs wel willen bieden en dan (logischerwijs) gaan zeuren waarom je hem niet verkoopt
Is dat niet bindend? Dus eenmaal gewonnen, moet de auto dan niet verkocht worden?Snippertje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:18:
[...]
Ik zet hem waarschijnlijk gewoon op biedenIk ga hem binnenkort ook maar eens laten taxeren voor de verzekering
Marktplaats is niet bindend. Ebay wel.tazzman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:45:
[...]
Is dat niet bindend? Dus eenmaal gewonnen, moet de auto dan niet verkocht worden?