Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop eerste (oude) auto, tips en ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
* Snippertje gaat hoogstwaarschijnlijk volgende week zijn eerste auto kopen! *O*

Nu wordt dit, jawel, een Volkswagen Golf! En niet zo maar één. Maar een Volkwagen Golf 1.5 ND met bouwjaar 1979. Zie ook RDW gegevens met nummerbord
code:
1
FJ-95-NZ

Heeft verder 5 Versnellingen, Diesel een een schuifdak :D

Het leuke van dit alles is dat ik geen motorrijtuigenbelasting betaal en het dus erg goedkoop is op jaarbasis. Ook kost de wagen mij maar €1000,- en is het uiteraard een diesel. Daarnaast wordt de auto voor de koop nog APK gekeurd, waardoor hier de komende 2jaar ook geen "last" meer van heb. Nu zijn er alleen een aantal vragen waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kan vinden.

Hoe verzeker ik zo'n auto?
Is het verstandig om hem op mijn vaders naam te verzekeren? (Ben zelf 19)
Een klassieke oldtimer verzekering, is dat handig?
Ik verwacht er ongeveer 7.5k mee te gaan rijden op jaarbasis.

Ook is de auto niet meer in perfecte staat, zo zijn er een aantal roestvlekken. Iemand daar ervaring mee, wat zijn de kosten ongeveer om dit te laten opknappen? Ik dacht zelf aan zo'n €1000 euro?

De reden dat ik de auto zo goedkoop kan krijgen is, omdat ik hem overkoop van een vriend van mijn vader. En uiteraard wil ik de auto dan een beetje gaan opknappen en hem showen op GOT :+

Zijn er verder nog tips die mensen mij kunnen aanraden bij het aanschaffen van zo'n oude auto? Of met specifiek dit type? En zijn er nog dingen die ik compleet over het hoofd zie?

En uiteraard nog een foto om het af te maken:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/golftotaal1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Snippertje op 18-06-2009 21:21 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Is dat zo goedkoop voor zo'n auto? Ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben, zeker niet als je ook nog van plan bent om 1000 euro uit te gaan geven aan roestbehandeling... Maar naar mij moet je waarschijnlijk ook niet luisteren, ik heb een Peugeot 309 van 17 jaar oud voor €300 :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
sander-sp schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:31:
Is dat zo goedkoop voor zo'n auto? Ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben, zeker niet als je ook nog van plan bent om 1000 euro uit te gaan geven aan roestbehandeling... Maar naar mij moet je waarschijnlijk ook niet luisteren, ik heb een Peugeot 309 van 17 jaar oud voor €300 :)
Voordeel van deze auto is dat hij zijn waarde redelijk behoudt. Zijn echt hele fanclubs van deze auto 8)7 En die roestbehandeling is een indicatie. Ik heb nog niet met mijn eigen ogen gezien hoe erg het is/meevalt.

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
vind 1000 euro ook best veel voor zo een ... h.. wagen..

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:57
had eerst een Porsche 924 willen kopen (ivm 'oldtimer') maar ben toch maar voor een nieuwere auto gaan kiezen, je zit op het laatst toch met de gebakken peren (veel kosten e.d.). Let er dus goed op hoe hij mechanisch is, en of de boel niet is weggeroest (heb zat auto's gezien die goed leken, maar waarbij de kokers vol met roest zaten, erg gevaarlijk)

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:21
Niet alleen de kostprijs is belangrijk, maar ik zou persoonlijk toch voor een iets veiligere auto gaan.
http://www.youtube.com/watch?v=YRbwTutw-Hk
(dit is een golf 2, een golf 1 doet het waarschijnlijk nog een pak minder)

Niet dat golfs onveilig zijn maar dit is een zo verouderd model, dat het natuurlijk niet goed scoort.

[ Voor 10% gewijzigd door FragileM64 op 18-06-2009 21:59 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

1000 euro voor zo'n golf is volgens mij echt veel teveel. Je zult ook ieder jaar veel geld kwijt zijn om de APK te halen. Daarnaast zijn golfjes duur in de verzekering vanwege het aantal jongeren dat erin rijdt.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Sport_Life schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:21:
1000 euro voor zo'n golf is volgens mij echt veel teveel. Je zult ook ieder jaar veel geld kwijt zijn om de APK te halen. Daarnaast zijn golfjes duur in de verzekering vanwege het aantal jongeren dat erin rijdt.
Nou je kan dus een oldtimer verzekering afsluiten en daarbij hoeft het dingetje maar om de 2jaar APK gekeurd te worden. En de eerste hoef ik al niet zelf te betalen ;)

Grote pluspunten zijn:
Diesel
Geen belasting
Goedkope verzekering
APK eens in de 2jaar

Nadelen:
Roest
Veiligheid (?)
Onderhoud in het algemeen
Hoge aanschafprijs als ik het hier zo hoor

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Snippertje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:48:
[...]

Nou je kan dus een oldtimer verzekering afsluiten en daarbij hoeft het dingetje maar om de 2jaar APK gekeurd te worden. En de eerste hoef ik al niet zelf te betalen ;)

Grote pluspunten zijn:
Diesel
Geen belasting
Goedkope verzekering
APK eens in de 2jaar

Nadelen:
Roest
Veiligheid (?)
Onderhoud in het algemeen
Hoge aanschafprijs als ik het hier zo hoor
Hoge aanschafprijs ligt samen met de rest van de onderhoud die er nu staat. Hoeveel roest zit eraan? Hoeveel onderhoud moet er nog worden gepleegd? Dit zijn allemaal handige dingen om te weten. Als hij nog keihard is en er is nauwelijks echt onderhoud behalve schoonmaken en de velgen opnieuw spuiten en roestvrij maken dan lijkt het mij een prima prijsje voor zo'n schoonheid.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-11 14:28
1000 euro voor een golf 1 diesel (5 versnellingen lijkt me niet origineel) is niet duur volgens mij. Zeker als je wat wilt investeren in onderhoud krijg je dit er bij verkoop zeker voor terug.
Stel deze vraag anders op een golf 1 forum/club, die hebben er waarschijnlijk meer verstand van qua waarde en vraag naar.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Met betrekking tot verzekering; met een oldtimer bouw je geen no-claim op (iig niet bij anwb).

Verder vooral letten op verborgen roestplekken (achter bumpers, dakrubbers, rot in wielenkasten etc.)

Misschien kun je iemand van een club meenemen. Die kent alle ins en outs wel... voor dit forum is die auto net te oud voor veel ervaringen, denk ik.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29
Kijk inderdaad eens of er een Golf-fanclub is.

Inzake de verzekering: verkijk je hier niet op. Gezien je leeftijd is de vraag of je überhaupt geaccepteerd wordt!

Zelf heb ik een oude Saab, verzekerd bij Emerpark (www.emerpark.nl). Maar ik ben 31 :)

Veiligheid is zeker belangrijk, maar dit is je eerste auto. Ik zou niet heel veel geld hierin steken, totdat je weet dat hij niet van ellende uit elkaar pl##rt. Ook hierbij : de fanclub weet hier vaak veel meer van.

Check eens http://www.vwforum.nl/. Veel veilige kilometers, en geniet :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Zandor
toch wel 37kw :9

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Diesel heeft toch maximaal 1 jaar apk, alleen benzine zonder LPG/Gas mogen om de 2 jaar APK

Verder opknappen gewoon zelf doen, kan je veel van leren en kan niet heel veel misgaan. Roesplekken kaalhalen met staalborstel en wat verf erop ;)
Vermogen Niet geregistreerd
volgens de rdw, zo weinig dat ze het niet eens vermelden ? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Ghostrider op 18-06-2009 23:07 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Touchdomex schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Hoge aanschafprijs ligt samen met de rest van de onderhoud die er nu staat. Hoeveel roest zit eraan? Hoeveel onderhoud moet er nog worden gepleegd? Dit zijn allemaal handige dingen om te weten. Als hij nog keihard is en er is nauwelijks echt onderhoud behalve schoonmaken en de velgen opnieuw spuiten en roestvrij maken dan lijkt het mij een prima prijsje voor zo'n schoonheid.
Ja technische is het allemaal prima volgens mijn vader. Auto heeft altijd binnen gestaan. Het enige zijn echt die roestplekken.
philippevk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:56:
1000 euro voor een golf 1 diesel (5 versnellingen lijkt me niet origineel) is niet duur volgens mij. Zeker als je wat wilt investeren in onderhoud krijg je dit er bij verkoop zeker voor terug.
Stel deze vraag anders op een golf 1 forum/club, die hebben er waarschijnlijk meer verstand van qua waarde en vraag naar.
5 Versnellingen is best bijzonder schijnt voor deze auto. Ook het schuifdakje kom je niet vaak tegen. Schijnt een van de weinige in Nederland te zijn.
Michael Knight schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:03:
Met betrekking tot verzekering; met een oldtimer bouw je geen no-claim op (iig niet bij anwb).

Verder vooral letten op verborgen roestplekken (achter bumpers, dakrubbers, rot in wielenkasten etc.)

Misschien kun je iemand van een club meenemen. Die kent alle ins en outs wel... voor dit forum is die auto net te oud voor veel ervaringen, denk ik.
No-claim maakt me nu nog niet zoveel uit. Bouw je dat sowieso no-claim op als je 19 bent?

Mijn vader heeft zelf ook een oudje (Mercedes uit 1956), dus die weet wel wat. Daarbij is het een goede vriend van mijn vader. Dus ik denk niet dat hij me oplicht oid.
DiedX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:03:
Kijk inderdaad eens of er een Golf-fanclub is.

Inzake de verzekering: verkijk je hier niet op. Gezien je leeftijd is de vraag of je überhaupt geaccepteerd wordt!

Zelf heb ik een oude Saab, verzekerd bij Emerpark (www.emerpark.nl). Maar ik ben 31 :)

Veiligheid is zeker belangrijk, maar dit is je eerste auto. Ik zou niet heel veel geld hierin steken, totdat je weet dat hij niet van ellende uit elkaar pl##rt. Ook hierbij : de fanclub weet hier vaak veel meer van.

Check eens http://www.vwforum.nl/. Veel veilige kilometers, en geniet :)
Vandaar ook dat ik de verzekering op mijn vaders naam wil zetten. Maar ik weet alleen niet of dit gevaarlijk is mbt regelmatige bestuurder? Lijkt me niet dat ze dit controleren, maar rij wel graag met een gerust hart zeg maar.

Zal zeker eens kijken naar dat forum!
Zandor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:08:
nee het is echt 37kw, dit model is verkocht tot 1980 las ik hier: http://www.gaspedaal.nl/a...kswagen/golf/t491-4/1979/
Klopt, heeft ook maar 50pk. Maar pk is iets wat mij het minste boeit eigenlijk :) De ervaring is natuurlijk altijd mooi meegenomen en daar doe ik het stiekem ook het meeste voor. Leuke opvulling van de vakantie ook. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Snippertje op 03-09-2009 21:42 ]

• Zandor
nee het is echt 37kw, dit model is verkocht tot 1980 las ik hier: http://www.gaspedaal.nl/a...kswagen/golf/t491-4/1979/

(het is wel leuk dat je er geld en moeite in wilt stoppen om hem lekker op de weg te houden. vond het alleen toch wel veel geld eigenlijk)

[ Voor 35% gewijzigd door Zandor op 18-06-2009 23:10 ]

• DiedX
Inderdaad, probeer veel kennis op te bouwen. Zelf ben ik nu veel bezig met koeling (drama overigens). Haynes en Bentley hebben mooie manuals. Check bijvoorbeeld http://www.haynes.co.uk/w...productId=25153&langId=-1. Ik denk dat die ook voor de Mk1 (?) te verkrijgen zijn!

• DiedX
Snippertje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:08:
Vandaar ook dat ik de verzekering op mijn vaders naam wil zetten. Maar ik weet alleen niet of dit gevaarlijk is mbt regelmatige bestuurder? Lijkt me niet dat ze dit controleren, maar rij wel graag met een gerust hart zeg maar.
Feitelijk gezien ben je dan bezig met fraude. Of, en hoe ze dat controleren en consequenties zou ik je niet durven zeggen. Je hebt daarnaast ook je vader achter je staan. Ik zou in ieder geval eens kijken of je zelf een verzekering af kan sluiten (en wellicht wil je vader wel een douceurtje geven :))

[edit]
En om een derde reply (sorry mod!) te voorkomen. http://www.vwforum.nl/gol...en-vento-help-t55331.html geef ontiegelijk veel informatie. Algemeen en Golf-specifiek.

[ Voor 16% gewijzigd door DiedX op 18-06-2009 23:13 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DiedX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Feitelijk gezien ben je dan bezig met fraude. Of, en hoe ze dat controleren en consequenties zou ik je niet durven zeggen. Je hebt daarnaast ook je vader achter je staan. Ik zou in ieder geval eens kijken of je zelf een verzekering af kan sluiten (en wellicht wil je vader wel een douceurtje geven :))

[edit]
En om een derde reply (sorry mod!) te voorkomen. http://www.vwforum.nl/gol...en-vento-help-t55331.html geef ontiegelijk veel informatie. Algemeen en Golf-specifiek.
Volgens mij mag je best bij je vader op de oldtimer verzekering. MITS!!! je staat bijgeschreven als eigenaar/bestuurder van de auto. Nadeel is dat je dan direct de premie voor de bestuurder met de minste rijervaring betaald... Volgens mij that is hoor :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DiedX
Volgens mij had TS het er over dat alleen zijn pa op het groene papiertje zou staan ;)

• Zandor
begin lekker zelf met no claim opbouwen, scheelt je straks weer geld

• dreeke
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Bij sommige verzekeringen kan je alleen een oldtimer als oldtimer verzekeren, wanneer het niet je hoofd-voertuig is.
D.w.z. je moet een andere dagelijkse auto hebben verzekerd bij dezelfde maatschappij die geen oldtimer is.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zandor schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:31:
begin lekker zelf met no claim opbouwen, scheelt je straks weer geld
Ja dat vraag ik me dus af. Kan dat al vanaf 19? Las ergens dat dat vanaf 24 is? Daarbij kan ik uberhaupt een oldtimer verzekering afsluiten?

In dit topic hebben ze het erover dat het kan ongeacht de leeftijd, maar dat het onder de 24 dus een stuk duurder is.
dreeke schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:31:
Bij sommige verzekeringen kan je alleen een oldtimer als oldtimer verzekeren, wanneer het niet je hoofd-voertuig is.
D.w.z. je moet een andere dagelijkse auto hebben verzekerd bij dezelfde maatschappij die geen oldtimer is.
Ja klopt, dat zag ik ook op diverse sites. Morgen gaat mijn vader even zijn verzekering bellen over hoe en wat (natuurlijk niet álles vertellen ;)). Maar als dit het geval is, dan moet het wel via mijn vader.

Anyway, we zien wel. Geen belasting scheelt in elk geval al een stukje. Wat kost een verzekering gemiddeld eigenlijk? Rond de 30/40 euro per maand, uitgaand van leeftijd en standaard verzekering?

Leuke site gevonden: http://www.independer.nl/ Even gekeken en ik kom zelf op minimaal 40 euro per maand. Mijn vader komt op minimaal 9 euro per maand 8)7 Scheelt een hoop, maar nu al no-claim opbouwen is ook leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 19-06-2009 00:00 ]

Verwijderd

Vanaf dat je een eerste keer een auto verzekerd, dus net je rijbewijs hebt bijv, ga je ook al no-claim opbouwen

Meeste krijg je al een korting aan het begin bij verzekeraars, daarnaast bouw je elke jaar weer een no-claim jaar erbij (als je schadevrij rijd dan he)
Op je vaders naam kan, is het lekker goedkoop, nadeel als je dan 10 jaar erin rijd, en dan pas een auto op je eigen naam gaat verzekeren dat je alsnog gaat beginnen met 0 schadevrije jaren, dus geen noclais, ofwel een hoge premie, die je niet hebt als je die 10 jaar op eigen naam verzekert

Is wel kwestie om over na te denken natuurlijk

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:13:
Op je vaders naam kan, is het lekker goedkoop, nadeel als je dan 10 jaar erin rijd, en dan pas een auto op je eigen naam gaat verzekeren dat je alsnog gaat beginnen met 0 schadevrije jaren, dus geen noclais, ofwel een hoge premie, die je niet hebt als je die 10 jaar op eigen naam verzekert

Enkel op je vaders naam kan niet. Dat anderen het toch doen wil niet zeggen dat het kan.

Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan zal de verzekeraar een onderzoek gaan doen naar waarom je niet op je eigen naam verzekert was... die paar tientjes die je nu bespaart wegen niet op tegen het bedrag dat je dan aan de verzekeraar terug kan gaan betalen.
[/moraalridder]

Is geen kwestie waar je over na wilt denken. Gewoon niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door frankvdtillaart op 19-06-2009 08:25 ]

Happy Blessings <3

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-11 21:48

4x2

lộn xộn quá

Ghostrider schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:04:
Diesel heeft toch maximaal 1 jaar apk, alleen benzine zonder LPG/Gas mogen om de 2 jaar APK
LPG en diesel hebben ook om de 2 jaar apk, mits ie minimaal 30 jaar oud is.

Aanschafprijs vind ik trouwens wel netjes en dat idiote onderhoud zal behoorlijk meevallen, mits de roest een beetje binnen de perken is/blijft.
Zo'n diesel blijft wel lopen, de rest dr omheen is nog gewoon te krijgen en kost wat ik dr van gezien heb niet veel.
Roest opknappen loopt van 5 tot 50000 euro zeg maar, dat is eigenlijk niet te gokken.

leeg

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Je moet even foto's van de roestplekken maken.
Verder moet je even informeren of de onderdelen goed verkrijgbaar zijn, hoop het nog wel, en dan zal het wel bijna niks kosten. Plus natuurlijk sloop onderdelen, kun je veel mee doen.

1000 eu lijkt me niet te veel, vanwege het feit dat ie belastingvrij is. Golf 2's zijn nog redelijk betrouwbaar, ik weet niet hoe dat bij een Golf 1 is?

Mogelijk kun je hem verzekeren als oldtimer bij de anwb, kost je dan misschien 120 eu per jaar ofzo. Maar dan moet je ook niet meer dan die 7,5K gaan rijden lijkt me. (weet de gevolgen niet)
No-claim opbouwen is leuk, maar dat kan er voor zorgen dat je nu op je 19e (als student ofzo) op een houtje moet bouwen om no-claim op te bouwen, terwijl je straks met een baan dat beetje extra (want dat is het als je 24 bent) wel kan opbrengen. Nu betaal je een fortuin om straks wat extra korting te krijgen als je het toch wel kunt betalen.
Dus doe de anwb, maar dan wel op eigen naam! Op papa's naam is leuk, maar dat is niet legaal en kan dus vergaande gevolgen hebben. Hoeft niet natuurlijk. Anwb oldtimer verzekering is volgens mij ook de enige oldtimer verzekering die jij in jou situatie op je eigen naam kan zetten.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 08:10
RedSoniq schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:24:
[...]

Enkel op je vaders naam kan niet. Dat anderen het toch doen wil niet zeggen dat het kan.

Mocht je een ongeluk veroorzaken, dan zal de verzekeraar een onderzoek gaan doen naar waarom je niet op je eigen naam verzekert was... die paar tientjes die je nu bespaart wegen niet op tegen het bedrag dat je dan aan de verzekeraar terug kan gaan betalen.
[/moraalridder]

Is geen kwestie waar je over na wilt denken. Gewoon niet doen.
Dat is niet waar, want als ik bijv jouw auto leen en ik krijg daarmee en ongeluk wordt dit geheel vergoed door de verzekering (en dat zonder een onderzoek waarom de auto niet op mijn naam is verzekerd), dit soort verhalen is puur bangmakerij.
Ikzelf rij ook al vanaf mijn 18de oldtimer, en natuurlijk op mijn vaders naam ivm de goedkope premie. Want probeer jij maar eens een auto te verzekering van 1600kg (want de idiote verzekering kijkt puur naar gewicht niet naar vermogen, mijn 200D met 77PK...). En vanaf mijn 24ste verzeker ik deze op mijn eigen naam zonder 2e auto voor slechts 30 euro all-risk, je auto moet dan wel elke 2 jaar getaxeerd worden btw.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:46:
[...]

Dat is niet waar, want als ik bijv jouw auto leen en ik krijg daarmee en ongeluk wordt dit geheel vergoed door de verzekering (en dat zonder een onderzoek waarom de auto niet op mijn naam is verzekerd), dit soort verhalen is puur bangmakerij.
Ikzelf rij ook al vanaf mijn 18de oldtimer, en natuurlijk op mijn vaders naam ivm de goedkope premie. Want probeer jij maar eens een auto te verzekering van 1600kg (want de idiote verzekering kijkt puur naar gewicht niet naar vermogen, mijn 200D met 77PK...). En vanaf mijn 24ste verzeker ik deze op mijn eigen naam zonder 2e auto voor slechts 30 euro all-risk, je auto moet dan wel elke 2 jaar getaxeerd worden btw.
Dit gaat inderdaad op tss jou en je vriend, omdat er geen aantoonbare band is.
Tussen je vader en jou wel, de verzekering is niet achterlijk en zal het vermoeden hebben dat jouw auto op je vader verzekerd is omdat je de premie te hoog vind.
Dan kunnen ze dus wel via een buurtonderzoek oid nagaan of jij de regelmatige bestuurder bent.

Je moet niet willen besparen op je verzekering, het is nu goedkoper totdat je iemand omver rijdt en deze persoon ernstige verwondingen/gehandicapt/dood is. Dan zal het een pak duurder/onbetaalbaar zijn.

• !null
Ja, maar de TS heeft nu de mogelijkheid (alleen bij de ANWB), om middels hun oldtimer verzekering nu (tijdelijk) voordeel te pakken, en dat op zijn eigen naam. Ja dan bouwt hij geen no-claim op, maar dat is weer een andere discussie.

Maar los van de ANWB oldtimer verzekering moet de TS even zijn gegevens in Independer invullen en kijken wat voor prijzen hij krijgt. Graag meerdere posten, met naam maatschappij als het kan. Sommige gaan je misschien wel weer wegschoppen na het online afsluiten, vanwege je leeftijd.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 08:10
Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:34:
[...]

Tussen je vader en jou wel, de verzekering is niet achterlijk en zal het vermoeden hebben dat jouw auto op je vader verzekerd is omdat je de premie te hoog vind.
Dan kunnen ze dus wel via een buurtonderzoek oid nagaan of jij de regelmatige bestuurder bent.

Je moet niet willen besparen op je verzekering, het is nu goedkoper totdat je iemand omver rijdt en deze persoon ernstige verwondingen/gehandicapt/dood is. Dan zal het een pak duurder/onbetaalbaar zijn.
Ervaring mee, heb namelijk eens schade gereden met mijn auto (op mijn vaders naam verzekering) en nog nooit problemen mee gehad, alles werd probleemloos uitgekeerd. En je bent compleet gedekt hoor alleen je staat niet als hoofdverzekeraar te boek, maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de dekking.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb het ook een jaar gedaan met een Fiesta (iets jonger,maar toch al 15j oud). Ik heb er geen 3000km gereden zonder kleine problemen (nooit grote problemen gehad). Er is altijd wel iets dat moet/kan vervangen worden en zonder dat je oplet geef je er veel geld aan uit. Vele kleine bedragen stapelen zich op (Kijk naar Joopieboy met die oude R19).

Het eerste grote probleem is het 'kan vervangen worden'. Ik heb veel te veel geld uitgegeven aan ruitenwissers, ophangingsrubbers, remmen, lampen... Het waren allemaal zaken die niet moesten vervangen, maar die het rijden toch leuker/veiliger/beter maakten.

Het tweede grote probleem is dat je er geld in blijft stoppen omdat het goedkoop 'lijkt'. Ik had als excuse:"Dit kost me nu 100 euro, een andere deftige auto minstens 1500."
Nu heeft de fiesta een kapotte katalysator en alternator. Te herstellen voor 150€ aan onderdelen. Maar ik kap ermee. Als ik dat herstel, zal het volgende maand wel weer iets anders zijn enz.

Nu heb ik de knoop doorgehakt en een degelijk tweedehandsje gekocht waar ik weinig kosten aan zal hebben en een paar jaar goed mee zal rijden (fingers crossed). En wat is die Fiesta nu waard? Op
sloop willen ze me wel 50 euro geven. Weggegooid geld.

Ik heb veel geleerd en veel plezier gehad met die Fiesta, maar het heeft me een hoop geld gekost.
Hoe ik het nu zou doen? Een degelijke auto kopen voor alledaags gebruik en een hobby auto kopen voor ernaast. Nu ben ik dus lekker begonnen te sparen voor de hobby auto.

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 19-06-2009 10:53 ]

• !null
@jvvv, dat is totaal geen valide vergelijking. Een auto van 15 jaar hoort gewoon nog prima te functioneren, anders is het een slechte auto (door ontwerp, of door gebrekkig onderhoud). Je hebt gelijk dat de TS met zo'n auto risico op ellende heeft, maar jou verhaal van een 15 jarige auto voegt er niet veel aan toe. Als je gewoon een starletje had gekocht van dezelfde leeftijd had je dat gezeik niet gehad.

Ik heb een auto uit '95 en uit '85, dus 14 en 24 jaar oud. Die van 14 jaar doet het ondanks richting de 2,5 ton gelopen prima. Die van 24 jaar oud is motorisch ook perfect, daar moet ik alleen wel letten op de roest (niet gegalvaniseerd zoals de ander). Leeftijd zegt niet zoveel. Welke badge erop zit in combi met hoe de auto in z'n leven is behandeld zegt je wat nuttigs. Zo'n golf kan denk ik wel aardig betrouwbaar zijn, vooral wegen ontbreken ontsteking of turbo. (misschien ook niet eens een motor ECU? gewoon brandstofpomp en dat is het)

• DiedX
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]

Ervaring mee, heb namelijk eens schade gereden met mijn auto (op mijn vaders naam verzekering) en nog nooit problemen mee gehad, alles werd probleemloos uitgekeerd. En je bent compleet gedekt hoor alleen je staat niet als hoofdverzekeraar te boek, maar dat heeft niets maar dan ook niets te maken met de dekking.
Dus omdat het bij jou 1 keer goed is gegaan, gaat het altijd goed?

Laat ik het tactisch vertellen: *IK* zou het niet wagen om op zo'n manier te frauderen. Wordt je gepakt dan ben je nog lang bezig om terug te betalen, afgezien van dat je vader (of vriend) wel eens geroyeerd zou kunnen worden. Sta je met je no-claim ;)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
Hari-Bo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:40:
[...]

Waarschijnlijk enkel blikschade en/of lichte gewonden.
Veroorzaak maar eens een ongeval waarbij iemand in een rolstoel terechtkomt, dan gaat de verzekering er niet licht meer over.
Dan gaat het ineens over heel andere bedragen en is de verzekering er niet met een paar duizend euro vanaf en gaan ze dieper graven en proberen er onderuit te geraken.

• !null
Het is duidelijk dat je het niet moet doen. Ik heb het zelf in het verleden wel gedaan (anders moet je even 150 euro per maand aftikken) maar ik ben er niet trots op. Er zitten zeker wel gevaren aan. En juist bij de ernstige (lichamelijke) schades waarbij je dus schulden van tienduizenden euro's kan krijgen waar je je halve leven aan het afbetalen bent.

Maar nogmaals, de TS kan gewoon zijn auto met de ANWB oldtimer verzekering op eigen naam verzekeren, voor iig onder de 200 eu per jaar.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb even gekeken op de ANWB site en daar een premie berekend, maar daar kom ik toch op zo'n 80 euro per maand uit. Bij de independer kwam ik op 40 euro uit als goedkoopste (even de naam vergeten).

Nu weet ik dat een oude auto ook veel gebreken met zich mee kan brengen. Maar ik krijg bij deze auto wel 2 deuren erbij en nog wat reserve onderdelen. Lijkt me een super deal verder en verder heb ik de auto natuurlijk nog niet van dichtbij gekeken.

Alleen ik zit echt met die verzekering. Die oldtimer verzekering is wel interessant, alleen moet ik de auto dan ook nog laten taxeren. Wat vrij prijzig is en volgens mij komt de verzekering dan niet echt heel veel voordeliger uit. Dan lijkt me zo'n verzekering als via de independer makkelijker, maar grote kans dat je daar dan weer wordt afgewezen. Vanavond maar eens vragen aan mijn vader wat zijn verzekering heeft gezegd. Moet zeggen dat ze verzekeren op je ouders naam zo wel in de hand werken, die prijzen verschillen echt bizar veel. (En nee ik zeg niet dat ik dat ga doen).

Ik kan de auto volgende week bekijken. Zal dan ook de roestvlekken proberen te fotograferen en de auto goed inspecteren. En natuurlijk een proefrit :Y) Ben ook wel benieuwd hoe die uit de APK komt. Voorgaande jaren nooit een probleem geweest. Dus hopelijk dit jaar ook niet.

Keep you posted :)

• DiedX
Snippertje schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:53:
Ik heb even gekeken op de ANWB site en daar een premie berekend, maar daar kom ik toch op zo'n 80 euro per maand uit. Bij de independer kwam ik op 40 euro uit als goedkoopste (even de naam vergeten).
Doe mij en jezelf eens een lol, en bel die Emerpark-lui eens op. Ik zit daar voor een tientje per maand.

Uit de AV:
13.3. Indien ten tijde van het ongeval de bestuurder iemand is jonger dan 24 jaar geldt een extra eigen risico van EUR 250,-
Ik weet niet of dit meetelt met de acceptatie, maar ik ben erg tevreden over die lui.

• !null
@Snippertje. Heb je wel naar de gewone oldtimer verzekering van de ANWB gekeken? Je hoeft hem dan niet te laten taxeren, je premie is dan alleen ietsje hoger. Volgens mij heb je niet goed gekeken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

!null schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:36:
No-claim opbouwen is leuk, maar dat kan er voor zorgen dat je nu op je 19e (als student ofzo) op een houtje moet bouwen om no-claim op te bouwen, terwijl je straks met een baan dat beetje extra (want dat is het als je 24 bent) wel kan opbrengen. Nu betaal je een fortuin om straks wat extra korting te krijgen als je het toch wel kunt betalen.
Nou ja, nu rijdt hij in een auto die hij goedkoop WA verzekert. Over een paar jaar koopt hij een nieuwere auto die hij misschien beter wil verzekeren en dan is het leuk als je no-claim hebt opgebouwd.
Engineer Stewie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:34:
[...]

Dat valt ook wel weer mee. De verzekering zou een buurtonderzoek kunnen doen om te vragen wie er altijd in die auto rijdt, maar het is niet heel onaannemelijk dat een zoon die nog thuis woont en 19 jaar is met de auto van zijn vader rijdt. Ik mocht de auto van mijn vader (en van mijn moeder) ook altijd meenemen. Ik had ook een eigen sleutel, maar het was niet mijn auto.

[ Voor 44% gewijzigd door Marzman op 19-06-2009 13:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
!null schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:07:
@Snippertje. Heb je wel naar de gewone oldtimer verzekering van de ANWB gekeken? Je hoeft hem dan niet te laten taxeren, je premie is dan alleen ietsje hoger. Volgens mij heb je niet goed gekeken.
Heb inderdaad verkeert gekeken. Maar kan het niet echt vinden. Kom wel bij een soort gelijk iets uit, maar dan hoef ik geen leeftijd in te vullen en wel een taxatiewaarde.

Overigens kan ik de auto vanavond al even bekijken _/-\o_

@Diedx, zal ook even navraag doen bij Emerpark :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb gisteren naar de auto gekeken en besloten het te doen! Waarom?

Ten eerste was hij er veel beter aan toe dan ik oorspronkelijk dacht. Er waren een aantal roestplekken, maar die zijn niet heel moeilijk te maken. De onderdelen zijn los te koop. Een wielkast kost bijvoorbeeld €49,-. Alleen het erop laten zetten zal waarschijnlijk wat prijziger zijn, maar daar wist hij wel een adresje voor.

Verder was de auto mechanisch gewoonweg perfect. Startte direct en had 500km geleden nog van alles laten vervangen. Daarnaast is het dus heel bijzonder dat het een 5bak is. Ook bleek dus dat hij de eerste eigenaar is, is natuurlijk ook een plus. Ik krijg ook alle boekjes ed mee. Ook als ik hem later eventueel wil verkopen, kan ik er veel meer voor krijgen dan ik nu betaald heb. Uiteraard wel een beetje opgeknapt. Auto wordt daarnaast maandag APK gekeurd, waarna ik hem ergens volgende week kan ophalen.

Het leukste vind ik eigenlijk nog dat ik wat te doen krijg en daardoor enorm veel ga leren over auto's. Daarnaast rijd ik straks super goedkoop. 1 op 15 haalt die en het is een diesel zonder wegenbelasting. :)

Enige wat hij eigenlijk van mij verwacht is dat ik hem een beetje opknap en dit ben ik dus ook zeker van plan. Nu vroeg ik mij af of er nog mensen waren hier die misschien goede websites weten voor golfonderdelen (of garages/adresjes)? Ik heb al een aantal websites gevonden, maar meer is altijd beter!

Dan de verzekering, die laat ik via mijn vaders huidige verzekering lopen en kan ik mezelf bijschrijven als regelmatige bestuurder. Kost ook niet veel, hoeveel precies weet ik nog niet.

Uiteraard zal ik mijn voortgang mbt het opknappen hier ook posten. Zodra de auto binnen is zal ik wat foto's posten.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:13:
Vanaf dat je een eerste keer een auto verzekerd, dus net je rijbewijs hebt bijv, ga je ook al no-claim opbouwen

Meeste krijg je al een korting aan het begin bij verzekeraars, daarnaast bouw je elke jaar weer een no-claim jaar erbij (als je schadevrij rijd dan he)

Verzekeringen kunnen zo nagaan hoeveel jaren schadevrij iemand heeft. Ook als je alleen maar oldtimers hebt gereden. Ik heb al jaren geen 'nieuwe auto' meer en rijd dus belastingvrij in de rondte. Als ik nu een verzekering zou moeten nemen voor een nieuwe auto dan krijg ik zo 75% no claim korting.

Dus de TS kan gewoon een oldtimerverzekering nemen en na 10 jaar schadevrij rijden OOK 75% korting krijgen.
www.netpolis.nl doet oldtimerverzekeringen ZONDER eerste auto verplicht en kost ongeveer 100 euro per jaar met een max KM van 10.000 per jaar. De TS heeft het over 7500km per jaar dus dat is geen probleem lijkt mij.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt als een leuke bak en een leuk project :)

Zelf heb ik ook een Golf diesel overwogen, sterker nog, zit op 4e plaats op m'n verlanglijst (na Citroen AX 1.5D, Peugeot 205 1.8D en Polo IIF 1.4D), maar dan zou ik een Golf II nemen met dubbele koplampen. Om een of andere reden vind ik de Golf met enkele koplampen er te kaal uitzien.

* dion_b is ouwe zak van 32 dus ligt niet wakker van verzekeringen, en dankzij vriendin betekent 40k km/j dat wegenbelasting ook verwaarloosbaar is bij een kleine diesel als dit

Oslik blyat! Oslik!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo even een megakick. Ik heb de bak ondertussen gekocht en er al een tijdje in gereden. Hij rijdt echt super lekker. Alleen de carroserie is gewoon echt verrot. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Dus ben ik naar een plaatwerker gegaan en voor 3500 wordt de hele buitenkant gedaan. 3500?! Ja 3500. Het klinkt misschien als veel (dat is het ook :P) maar als ik straks de foto's post zal het wel duidelijker worden waarom het zo duur is.

Voor dat geld wordt namelijk alle roest verwijderd en worden er 3 nieuwe wielkasten in gelast daarnaast wordt de hele buitenkant gespoten. Verder krijgt de auto een nieuwe achterklep en 2 nieuwe deuren. Ohja en de velgen worden alle 4 gezandstraald zodat ze weer als nieuw zijn.

Natuurlijk had ik voor dat geld ook een andere auto kunnen kopen, maar ik betaal geen wegenbelasting en de verzekering (oldtimer) is maar 100 euro per jaar. Daarnaast is het technisch een goede auto en is er onlangs nog heel veel vervangen. Hij rijdt in elk geval niet als een 30 jarige ;) Ook leuk is dat de auto straks een stuk meer waard is en over 5 jaar misschien nog wel meer ivm oldtimer. Belangrijk detail is ook dat ik er niet superveel mee ga rijden.

Verder is het plan om er een nieuw hemeltje in te zetten en heb ik al "nieuwe" stoelen + bank (inc. deurbekleding) gekocht. Uiteraard komen er nog andere dingen bij, zoals rechterbuitenspiegel en nieuwe matjes.

Foto's komen zsm. En ook bij verdere vorderingen zal ik wat posten! (Dit keer sneller dan 2 maanden, maarja vakantie ;))

Verwijderd

3500 euro :')

heb je wel eens uitgerekend hoelang je daarvoor je wegenbelasting voor een normale auto voor kunt betalen? :')

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:42:
3500 euro :')

heb je wel eens uitgerekend hoelang je daarvoor je wegenbelasting voor een normale auto voor kunt betalen? :')
De auto wordt ook nog een stuk meer waard ;) Wanneer de auto helemaal is opgeknapt krijg ik er sowieso 5000,- voor (heb al iemand die dat zeker wil geven). Het gaat mij er daarnaast niet zozeer om dat ik geen wegenbelasting hoef te betalen. Het gaat ook om de ervaring en dat het een leuke auto is, ik snap de meerwaarde van je smiley ook niet echt.

En daarnaast normale auto? Die zal ook veel meer (technisch) onderhoud hebben. De verzekering zal duurder zijn en de auto wordt ipv meer, minder waard.

Ja het is veel geld, maar het betaalt zich grotendeels terug.

• !null
Beter had je een Starletje gekocht (van 90 of later) voor onder de 1000 eu en gewoon wegenbelasting+verzekering betaald. Had je gewoon een aantal jaar probleemloos rondgereden (en ook nog wat schadevrij opgebouwd) voor hetzelfde geld.

Wel weer leuk dat er zo'n ding, ondertussen klassieker, op weg word gehouden. En voor 3500 euro mag je verwachten dat het goed gebeurd. Zelf zou ik er wel zonnebloemolie oid in flikkeren, al was het maar voor mn eigen schuldgevoel, de dieselroet wolk bij het gasgeven weg te werken.

Edit: oh ik zie nu pas je reactie. Ik kan je vertellen dat een auto een slechte investering is :P je kan namelijk schade rijden, of total-loss rijden, en met de betreffende verzekering is het waarschijnlijk niet gedekt.
Als je een oudje koopt die als betrouwbaar te boek staat. (Starlet, Corolla, 205, dat soort auto's) had je voor 1000 eu of minder ook een fatsoenlijke auto gehad waar niet te veel aan hoefde te gebeuren, en hoef je over afschrijving niet echt na te denken.
Je moet gewoon doen waar je zin in hebt, en je vind het blijkbaar een leuke auto. Prima allemaal. Maar ik zou het niet voor jezelf proberen te verantwoorden.

[ Voor 38% gewijzigd door !null op 28-08-2009 23:08 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Nee, maar als ik hem toch voor 5k kan verkopen is het toch de investering waard.

Het gaat mij ook totaal niet om het rijden. Ik heb geen auto nodig, ik vind het leuk om te prutsen en hiermee kan dat. Ook kan ik het geld "missen". Als het mij echt om het rijden ging, had ik inderdaad een andere auto gekocht. En als het me om het geld ging had ik geen auto gekocht. Simpel als dat. En ach, voor die 7500km per jaar max, ga ik er geen bloemenolie in gooien ;)

Ik vind het daarnaast gewoon leuk om mijn ervaringen hier te posten :)

Edit:

En zoals beloofd de foto's

De auto:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000451.jpg

Wielkast achter (de minst verroeste):
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000447.jpg

Wielkast achter (de ergste plek):
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000482.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000452.jpg

Wielkast voor plekje:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000450.jpg

Voorraam plekje:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000475.jpg

Achterraam binnen:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000480.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000446.jpg

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000479.jpg

Dan zal ik de oude stoelen even laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000471.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000472.jpg

Dan de "nieuwe" stoelen + bank (op wat vlekken na super):
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000470.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000474.jpg

Oude deurbekleding:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000486.jpg

Nieuwe deurbekleding:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000490.jpg

En als het laatste het hemeltje, wat vervangen gaat worden:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000487.jpg

Wat een roestbak :P :+

[ Voor 64% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2009 16:29 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Leuk project!

Golfjes 1 zijn altijd leuk en zo'n oude diesel is nog ramzuinig ook

Heeft ook een computer!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wow... Inderdaad een roestbak! :D Ik heb zelf eens een golf1 cabriolet opgeknapt met m'n vader en een Porsche 924 geupgrade naar 968, en die zagen er ongeveer hetzelfde uit. Let er wel op dat je je auto om de paar jaar (staat in je verzekering) laat taxeren, want anders krijg je bij een aanrijding met een beetje pech alleen de dagwaarde van je golf1 terug. (En geloof me, da's lang niet zoveel als 5000 euro!)

Die stoelen... niet mijn kleur :p Maar de vlekken kun je er uit halen met een schuimmiddel dat verkrijgbaar is bij iedere grotere autospullen zaak (heuts of zo). Wij hadden de stoelen van de golf destijds met kunstleer laten bekleden, zag er perfect uit! (werd alleen hartstikke heet in de zomer :P) (waarom heb je trouwens voor een 'standaard' golf gekozen? Dit zijn namelijk niet de meest gewilde autootjes voor de VW liefhebbers; voor Golf 1 cabrio is nog wel een aardige markt.. Ik ben al lang weer gekapt met het opknappen van auto's, 't was meer het ding van mijn pa dan van mij, dus wellicht is de markt veranderd en zit ik er compleet naast ^^ )

Sorry voor mijn scepticisme; ik denk ook dat je het meer in het licht van 'hobby' moet zien dan in het licht van 'duurder verkopen dan het gekost heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Hammer op 29-08-2009 08:05 ]

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Als dat alle roest is, vind ik het erg meevallen. Geen verroeste parafan, kofferbak, binnenkant wielkasten, bodemplaat, dorpels, kokerbalken ergens?

Klik mee voor GoT!........

Verwijderd

wat is een parafan?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ikke! schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 09:15:
Als dat alle roest is, vind ik het erg meevallen. Geen verroeste parafan, kofferbak, binnenkant wielkasten, bodemplaat, dorpels, kokerbalken ergens?
Dorpels zijn een beetje verroest, valt heel erg mee. De onderkant is wel keihaird en altijd goed behandeld.

Bomdemplaat, kokerplaten en bodemplan dus nog goed. Parafan (is het hoekje bij de voorruit als ik het goed heb) is wel verroest. Zie je ook op de foto.

Wielkasten zijn wel helemaal verrot. Komen dus ook nieuwe in achter.
Hammer schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 07:58:
Wow... Inderdaad een roestbak! :D Ik heb zelf eens een golf1 cabriolet opgeknapt met m'n vader en een Porsche 924 geupgrade naar 968, en die zagen er ongeveer hetzelfde uit. Let er wel op dat je je auto om de paar jaar (staat in je verzekering) laat taxeren, want anders krijg je bij een aanrijding met een beetje pech alleen de dagwaarde van je golf1 terug. (En geloof me, da's lang niet zoveel als 5000 euro!)

Die stoelen... niet mijn kleur :p Maar de vlekken kun je er uit halen met een schuimmiddel dat verkrijgbaar is bij iedere grotere autospullen zaak (heuts of zo). Wij hadden de stoelen van de golf destijds met kunstleer laten bekleden, zag er perfect uit! (werd alleen hartstikke heet in de zomer :P) (waarom heb je trouwens voor een 'standaard' golf gekozen? Dit zijn namelijk niet de meest gewilde autootjes voor de VW liefhebbers; voor Golf 1 cabrio is nog wel een aardige markt.. Ik ben al lang weer gekapt met het opknappen van auto's, 't was meer het ding van mijn pa dan van mij, dus wellicht is de markt veranderd en zit ik er compleet naast ^^ )

Sorry voor mijn scepticisme; ik denk ook dat je het meer in het licht van 'hobby' moet zien dan in het licht van 'duurder verkopen dan het gekost heeft.
Wil hem inderdaad laten taxeren. Nu is deze golf niet echt standaard. Hij heeft een 5 ipv 4 bak. Schuifdak, GTI remklauwen, getint glas en kleine achterlichten. Tevens de eerste diesel en diesels worden ook niet veel aangeboden en vanwege zuinigheid nog best gewild. Ik ben tevens ook niet van plan de auto te gaan verkopen hoor nadat hij is opgeknapt. Maar je hebt gelijk mbt cabrio, die zijn nóg meer gewild :)

Stoelen vind ik juist wel wat hebben, geeft de auto net wat meer luxe. Vlekkenmiddel had ik van gehoord! Bedankt toch nog ;)

Edit:

Auto net af laten leveren! Hij gaat hem eerst helemaal strippen en dan kijken we er donderdag nog een keer naar als hij helemaal kaal is. Dan gaan we de precieze prijs bepalen en wat er wél en niet gaat gebeuren. Chromen lijsten bijvoorbeeld zit ik nog te overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Snippertje op 29-08-2009 12:07 ]

• !null
Dorpels kunnen hard gaan, zeker als er vuil in blijft staan door ontwerpfout. Zeker op een zwarte auto zie je minder goed hoe hard het gaat. En dan sta je bij de apk en blijkt dat vuil over de hele lengte geen vuil te zijn maar bubbeltjes en is de boel zo rot als wat. (ik heb dat dus gehad, maarja, ook een hobby auto (MR2, 1985) dus ook maar weer laten fixen)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
APK is gelukkig net nog geweest (juni). Enige aandachts punt waren de wielkasten die voor een paar procent dragend zijn en waar iets aan gedaan moest worden.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het rooster tussen de voorruit en de motorkap.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Of het is toch een paravan. Met een v of een f dus. Het is de bak onder dat rooster voor de voorruit, waat het water van de ruit enzo in loopt en als het goed is weg loopt via 2 slangen oid. Vaak raken die slangen verstopt, blijft er water in staan en heb je roest. Soms zo erg dat het water via de kachel naar binnen loopt.

Klik mee voor GoT!........

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou alleen 3500 euro steken in het opknappen van een Golf I GTI - die zijn schaars en worden dan ook wat waard. Een oude Golf I diesel lijkt mij niet echt de moeite waard. In Duitsland mag je in veel steden niet eens de binnenstand meer in met een oude diesel - als ze met die onzin in Nederland beginnen ben je zuur natuurlijk ;)

Ik heb toendertijd voor ongeveer 2000 NLG, dus minder dan 1000 euro, mijn eerste auto gekocht - een Golf II 1.6 uit 1985 met schuifdak. Die was in redelijke maar niet perfecte staat maar was toch zeer betrouwbaar. Hij hing in ieder geval niet aan elkaar van de roest :) Mijn Renault 19 16S uit 1990 heb ik voor 1000 euro gekocht enige jaren terug, maar dat is geen starters auto .. alleen al omdat je die nooit verzekerd gaat krijgen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Damn, wat een geld voor het opknappen van een Golf I diesel :o Maar goed, je ziet dat vaker met hobbies: mensen geven objectief gezien vrij veel geld uit voor een stukje plezier :P Als ik m'n schoonouders vertel dat ik 1450 euro heb uitgegeven aan een 2e hands spiegelreflexcamera van Canon, komt het Makro-foldertje direct tevoorschijn om mij te overtuigen dat zo'n 1000D voor ~550 euro ook best een leuke camera is :')

Maar goed, als jij het leuk vindt om zo'n auto op te knappen is dat een prima investering, maar onderbouw het niet door te zeggen dat je bespaart op wegenbelasting en verzekering en dat hij zo lekker zuinig rijdt, want voor 3500 euro kun je echt lang rijden in een willekeurig andere auto ;) Met mijn Mazda 626 (all risk verzekerd ook nog :o) rijd ik voor dat bedrag bijna 60 maanden :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ja jullie hebben wel gelijk natuurlijk ;) Maarja hobby's mogen veel kosten inderdaad. Als ik kijk wat ik vroeger heb uitgegeven aan PC's en Consoles vind ik dit toch leuker.

Overigens vandaag even langs geweest bij de garage en de onderkant kunnen bekijken. Die is gelukkig helemaal goed en keihard. Ik ga volgende week even langs en dan maak ik een aantal foto's van de body. Ziet er niet uit natuurlijk zo kaal, maar het is leuk om het dan te kunnen vergelijken met hoe die nu is. Moet zeggen dat ik nu al veel geleerd heb.

Dus ik zou zeggen genoeg over het geld, want het is wel duidelijk dat het eigenlijk teveel geld is ;)

Foto's komen volgende week. Nu eerst introductie van mijn studie doorkomen :+

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:21
Wees er ook even op voorbereid dat onze fijne overheid de komende jaren ongetwijfeld meer en meer milieuregelingen gaat treffen voor grote steden. Dan gaat een dergelijk oude diesel tot ongewenst sujet worden verklaard. Tevens het moment dat de waarde van een oude diesel instort.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• !null
Ja dat is vrij groot risico. Ik weet niet of je vaak in de wat grotere steden komt, daar houden ze nogal van milieu zones. Zal misschien nog wel even duren voordat er daadwerkelijk wat komt, maar in Duitsland zijn ze er al bijvoorbeeld.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Tja, dan kan ik wel met alles rekening gaan houden natuurlijk. Uiteraard het is een risico, maar als dat moment komt zie ik dat dan wel weer. Zodra je te lang stilstaat bij al die feiten word je gek.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wordt ie voor die 3500 ook compleet nieuw gespoten?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• coyote1980
Snippertje schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:26:
Tja, dan kan ik wel met alles rekening gaan houden natuurlijk. Uiteraard het is een risico, maar als dat moment komt zie ik dat dan wel weer. Zodra je te lang stilstaat bij al die feiten word je gek.
Hoe bedoel je, "met alles"? En "al die feiten"? Valt toch wel mee? Gewoon even nadenken :)

Je staat op het punt een hoop geld uit te geven met een bepaald idee, als je dat doet dan maak je een inschatting van de risico's die je loopt. Van de risico's die je kunt verwachten maak je een inschatting "wat is de kans dat dit gebeurt" en "wat is de schade die het oplevert".

De kans dat de overheid dit soort maatregelen invoert is imho rëeel. De schade die dat oplevert is groot, ik kan me niet voorstellen dat iemand nog (veel) geld wil neerleggen voor een auto waarmee je de stad niet meer inkomt zonder beboet te worden. Kortom, je investering ben je dan kwijt.

Koop je inderdaad een Golf I GTI (op benzine dus) dan zul je waarschijnlijk geen rood fijnstofplakaat krijgen (geel of zelfs groen). Bovendien heb je met een GTI écht wat bijzonders in handen, heb zelf niks met VW en Golf, maar het lijkt me een veel leuker om na al je werk en investering en echte oer-GTI te hebben staan.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
tazzman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:40:
Wordt ie voor die 3500 ook compleet nieuw gespoten?
Ja en er komt ook een nieuwe voorruit in voor dat geld. Voor de rest worden alle slechte rubbers ook nog eens vervangen.

Het lijst van wat er gaat gebeuren:

2 "nieuwe" deuren (zelf aangeleverd, hij schuurt, spuit en monteert ze)
Een "nieuwe" achterklep (zelf aangeleverd, idem)
Nieuw schuifdakje (zelf aangeleverd, idem)
Alle wielkasten worden aangepakt en waar zo nodig gelast
Nieuwe voorruit
Nieuw hemeltje
"Nieuwe" stoelen + bank
Alle roest wordt weggewerkt, grote plekken worden indien nodig gelast
Hij wordt helemaal behandeld tegen verdere roest
Buitenkant wordt volledig gespoten (en een aantal delen binnen)

Ik geloof dat dat het lijstje wel zo'n beetje was :)
coyote1980 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:02:
[...]

Hoe bedoel je, "met alles"? En "al die feiten"? Valt toch wel mee? Gewoon even nadenken :)

Je staat op het punt een hoop geld uit te geven met een bepaald idee, als je dat doet dan maak je een inschatting van de risico's die je loopt. Van de risico's die je kunt verwachten maak je een inschatting "wat is de kans dat dit gebeurt" en "wat is de schade die het oplevert".
Met alles bedoel ik, dat je bij een hobby niet bij alles moet stilstaan omdat het dan niet leuk meer is. Nogmaals ik doe dit niet met in oogschouw nemend dat ik de auto erna wil verkopen. Het plan is om er een aantal jaren in te rijden. En ja, het is veel geld en dat praat ik ook zeker niet goed. Maar ik vind het een super leuke auto, waarmee ik na deze "opknapbeurt" hopelijk nog een aantal jaar met veel plezier in kan rijden. Ik rijd niet veel en amper in steden, dus voor het plan van de overheid ben ik niet zo bang. En gebeurd het wel, tja dan is het uiteraard heel erg jammer, maar heb ik wel een hele hoop geleerd.

Feit blijft overigens dat wil ik hem verkopen ik ongeveer quitte speel. Ik heb een eventuele koper voor 5k en totaal heeft hij me 4,5k gekost. En nu genoeg over geld ;)

• !null
@Coyote, als er milieu zones komen voor personen auto's in steden dan wordt een Golf 1 Gti net zo hard geweigerd. Niet helemaal eerlijk als je kijkt naar de rotzooi die uit de uitlaat komt, maar vaak werken die zones gewoon van, alles voor 1990 mag er niet in om maar wat te noemen.

[ Voor 42% gewijzigd door !null op 03-09-2009 22:29 ]

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

!null schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:27:
@Coyote, als er milieu zones komen voor personen auto's in steden dan wordt een Golf 1 Gti net zo hard geweigerd. Niet helemaal eerlijk als je kijkt naar de rotzooi die uit de uitlaat komt, maar vaak werken die zones gewoon van, alles voor 1990 mag er niet in om maar wat te noemen.
Een Golf I GTI kan met een g-kat uitgerust worden waardoor hij in Duitsland gewoon een groene sticker krijgt (grüne plakette) en lekker kan rondtuffen in de binnensteden van Keulen, Frankfurt, Berlijn etc.

Voor de oudere VW diesels totaan de TDI-reeks uit de Golf III zijn er helaas geen filter-paketten te krijgen om deze tot Euro3 norm te tillen.

Zat dus net op een Duits VW forum te bladeren en kwam daar dus deze Golf I GTI tegen die, dankzij g-kat, ook gewoon een groene sticker heeft gekregen. Wat een fraaie Golf I zeg - in zoiets zou ik zonder problemen 3500 euro steken.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/774/imgp4614smallyx7.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door tazzman op 04-09-2009 03:23 ]

• !null
Hmm, ik zie ze in Nederland niet dat soort dingen doen eigenlijk. Als er milieuzones komen verwacht ik dat het heel lomp gaat, alles voor '92 mag er niet meer in (dat is wat Amsterdam toen wilde) en dat ze niet met zo'n registratie op de proppen komen.
Overigens is de vraag of bij dat soort auto's niet de lol er vanaf gaat. Zo heb ik ook een stokoude MR2 met ook een sportieve 1.6, die zijn er met en zonder katalysator, die met katalysator zijn langzamer, maar belangrijker, die voelen ook veel minder pittig.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Wacht maar.. ik zal er niet van te kijken staan wanneer dit ineens zo'n leuke EU maatregel wordt die door iedereen z'n stront geramt wordt.

En ik weet wat je bedoeld - mijn Renault 19 16S (16V hier in NL) was een Franse import uit de eerste serie die ook geen kat had, dit in tegenstelling tot de Nederlandse 19 16Vs. Het verschil was niet zeer groot maar toch wel merkbaar, de 16S was net dat tikkeltje feller.

[ Voor 49% gewijzigd door tazzman op 04-09-2009 11:36 ]

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo van de week even wat foto's gemaakt!

Zo staat hij er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000625.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000649.jpg

Kriksteun, hij is ooit verkeerd gekrikt.
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000648.jpg

Achterraam:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000622.jpg

Voorruit:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000624.jpg

Binnenkant is nog hard:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000640.jpg

Achterste wielkast:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000634.jpg

Motorruimte:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000626.jpg

Bij de achterklep:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000621.jpg

Overigens is er ook al een stukje ingelast:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000635.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000637.jpg

Eerste deur in de grondverf, ziet er al stuk beter uit :D :
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000651.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000652.jpg

De achterklep en motorkap zijn alle plekjes verwijderd:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000653.jpg

Motorruimte:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000647.jpg

Ook chrome sierlijsten besteld, zondag ophalen en het nieuwe hemeltje kwam vandaag binnen :)

Volgende week nog eens nieuwe foto's maken als hij weer wat verder is :)

Hehe, zoals je hemt nu ziet vraag je af of er ooit nog iets moois van komt :+

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik voel dat het goed gaat komen. En nog veel belangrijker: jij raakt betrokken bij jou auto. Veel leer plezier!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Klopt helemaal! Weet nu bijna alles over de Golf 1 :P Haha, zoveel wist ik nog nooit van auto's.

Overigens nu de hele achterkant roestvrij en de twee wielkasten achter zijn in gelast :)

Hier nog foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000677.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000675.jpg

Volgende week staat hij als het goed is in zijn geheel in de grondverf. Ook het nieuwe hemeltje is binnen en de chromen sierlijsten ook :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
En weer wat updates:

Raamrand is helemaal netjes gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000761.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000762.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000774.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000775.jpg

Achterkant in de grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000763.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000764.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000770.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000769.jpg

Wielkasten in de grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000765.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000772.jpg

Motorkap, deur en achterklep in de grondverf:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000778.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000777.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000776.jpg

Afvoergootje gezandstraald:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000768.jpg

Dit stukje komt erin:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000773.jpg

En nog een dorpel die weer netjes is:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000766.jpg

Ga morgen weer even langs en dan weer foto's maken :) Als het goed is staat dan alles in de grondverf en is er al wat gespoten :)

• coyote1980
Moet zeggen dat ik onder de indruk ben _/-\o_ Chapeau chapeau!

Nee echt, komt allemaal wel goed met deze auto zie ik al :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Vandaag even het bankje opgehaald die opnieuw bekleed in aan de bovenkant:

Before:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000474.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000852.jpg

Verder vanochtend nog even langs geweest alleen camera vergeten. In elk geval zit het raamstukje er nu in en zijn er een aantal kleine plekjes weggewerkt. Morgen zou hij zeker weten in de grondverf staan en van daaruit gaan we opbouwen :) Dus ik hoop dat hij volgende week "klaar" kan zijn. Dan kan ik eindelijk wat dingen zelf gaan doen :D

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgende week al? man je gaat hard! Hoe zit het met je apk?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
APK is in juni geweest, die was gewoon goed. Volgend jaar dus weer. En vanaf dan om de 2 jaar :)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-11 21:15
Nou nog een TDI blok erin en gaan!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Haha, misschien later ;) Hij moet eerst maar eens in zijn originele staat hersteld worden :)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo vandaag weer wat nieuwe foto's gemaakt! Het schiet al op, hij wordt deze week nog gespoten en volgende week opgebouwd en dan is die "klaar". Oftewel dan kan ik er zelf aan beginnen ;)

Hier de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000853.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000854.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000855.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000856.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000857.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000858.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000859.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000860.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000863.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000864.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000865.jpg

Motorkap en achterklep geschuurd:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000861.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000862.jpg

En nog een iets duidelijkere van het bankje:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000873.jpg

Wat ik dan zelf nog wil doen is een aantal plekjes mooi verven. Ik krijg namelijk een potje lak mee. Vooral de binnenkant wil ik dan gaan doen en de motorruimte heeft een aantal plekjes. Ook ga ik dan het internet afstruinen voor leuke extra's, zoals een middenconsole en een dashboardklepje.

• the noise
  • Laatst online: 22:33
leuk om dit te volgen met zo'n compleet foto verslag! Op de sloop zijn vaak diverse onderdelen te vinden zoals je zelf beschrijft.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
the noise schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:25:
leuk om dit te volgen met zo'n compleet foto verslag! Op de sloop zijn vaak diverse onderdelen te vinden zoals je zelf beschrijft.
Ook van zulke oude auto's? Ik zat zelf namelijk ook te denken even langs te gaan. Moet bekennen dat ik nog nooit op een sloop bent geweest :o

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Kon weleens tegenvallen. Ben ook weleens op zoek geweest naar onderdelen voor een auto die >15 jaar oud was, maar op de meeste sloperijen vind je dat niet meer.
Gespecialiseerde demontagebedrijven waarschijnlijk wel, maar daar betaal je ook een stuk meer...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• croxz
  • Laatst online: 23:43
Misschien eens proberen een zoekactie uit te zetten bij een website als onderdelenzoeker.nl. Volgens mij zijn daar een boel sloperijen bij aan gesloten en het kost je zelf geen tijd.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Net trouwens even het hele topic gelezen :)
M'n ouders hebben vroeger ook een golf diesel van '79 gehad (5-deurs, in de kleur groen van jouw achterklep), maar die rijdt helaas al jaren niet meer. Toch leuk om te zien dat anderen dat wel voor elkaar krijgen.
Meen me te herinneren dat daar op een gegeven moment en nieuw blok in gegaan is, omdat het oude versleten was.
Heb ook weleens gehoord dat die oude golf diesels op smeerolie kunnen gaan lopen als de zuigerveren en/of koppakking versleten zijn (weet het niet precies meer). Op zo'n moment helpt het afsluiten van de brandstoftoevoer niet meer en krijg je hem alleen nog uit door in de hoogste versnelling de koppeling te laten opkomen. Doe je dat niet, dan fikt hij uit...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erg leuk topic om te lezen. Het is leuk om te zien hoe verliefd je bent geworden op het karretje :).

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• !null
Onderdelen moet je denk ik het best bij clubs zoeken?

• coyote1980
eBay duitsland ;)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Ik heb een aantal adresjes zoals:

www.golf1onderdelen.nl
www.vw-wobshop.nl

En inderdaad ebay duitsland, daar heb ik de stoelen ook vandaan :)

Overigens kan deze wagen ook op sla-olie rijden ;)

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo de auto is nu gespoten! Daarnaast heb ik wieldoppen besteld en is hij al voor een deel opgebouwd. Ook zit het hemeltje er al bijna in. Foto's zeggen meer dan woorden (wel stoffig):

De wieldop:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000883.jpg

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000884.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000894.jpg

De spatborden:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000885.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000886.jpg

Wielkasten:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000887.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000891.jpg

Dak:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000893.jpg

Achterzijde+achterbak:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000889.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000890.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000888.jpg

Motorruimte is het plekje ook bijna helemaal weg:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000895.jpg

Motorkap en deur:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000896.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000897.jpg

En het hemeltje:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000892.jpg

Wat er nu nog gedaan moet worden:
Hemeltje afmaken.
Lak afwerken.
Velgen netjes maken.
Opbouwen!

Vrijdag is hij klaar :D Uiteraard volgen er dan nieuwe foto's.
En dan ga ik zelf wat eigen dingetjes toevoegen :)

• !null
Mooi hoor. Maar dat ene plekje is net niet helemaal weg.. wat gaat daar aan gebeuren?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
!null schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:52:
Mooi hoor. Maar dat ene plekje is net niet helemaal weg.. wat gaat daar aan gebeuren?
Bij de motorruimte? Die wordt nog helemaal netjes gemaakt :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ziet er leuk uit. Goed dat je, ondanks het advies van een hoop mensen hier, er gewoon aan begonnen bent. De meesten hier hebben geen notie van de (toekomstige) waarde van oude Golfjes, en vinden een auto ouder dan 3 jaar maar eng.

Als ik jou was had ik wel even je wielkasten schoongemaakt. Het zou goed kunnen dat er wat roest onder vandaan komt, en je had het meteen mee kunnen laten spuiten. Maar goed, het kan alsnog, dan zet je 't gewoon in de carrosserielak.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
mcdronkz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:07:
Ziet er leuk uit. Goed dat je, ondanks het advies van een hoop mensen hier, er gewoon aan begonnen bent. De meesten hier hebben geen notie van de (toekomstige) waarde van oude Golfjes, en vinden een auto ouder dan 3 jaar maar eng.

Als ik jou was had ik wel even je wielkasten schoongemaakt. Het zou goed kunnen dat er wat roest onder vandaan komt, en je had het meteen mee kunnen laten spuiten. Maar goed, het kan alsnog, dan zet je 't gewoon in de carrosserielak.
Wielkasten zijn wel nagekeken en zat verder geen roest. Spuiten zou weer extra geld kosten en ze worden toch vrijwel direct weer vies. Daarom heb ik eigenlijk niet gedaan.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Perfect weer om vandaag de auto op te halen :) Zal zo even wat foto's posten, ga er rond 2uur heen.

Weet iemand overigens waar je goede autohoezen kan kopen? En of dat überhaupt een beetje werkt? In de garage staat namelijk ook al een mercedes en een speeldoos, waardoor mijn auto er op dit moment niet bijpast.
Of is een autohoes sowieso niet aan te raden voor buiten gebruik?

[ Voor 9% gewijzigd door Snippertje op 09-10-2009 12:40 ]

• !null
Jawel, maar de truuc is dat ie enigzins moet ventileren.

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Zo hij is echt mooi geworden :O Hier even snel wat kiekjes had even geen tijd voor betere. Maar man wat is het moeilijk om dit zo mooi te laten :P Nog even een oude foto en dan de nieuwe ;)

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/golftotaal1.jpg

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000917.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000919.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000916.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000921.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000905.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000922.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000911.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000927.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000907.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000908.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000910.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000920.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000914.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000906.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000904.jpg

Nu nog een paar rubbers bestellen en wat andere dingetjes :)

• !null
Ziet er goed uit. Kunstof dingen zoals de bumpers heb je ook spul voor om helemaal op te poetsen he, misschien wel interessant.

Pagina: 1 2 Laatste