Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop eerste (oude) auto, tips en ervaringen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
whoah! Netjes! Fijne km'ers ermee. Mooi dat de achtervelgen vervangen zijn.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:54

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Blasterxp schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:25:
whoah! Netjes! Fijne km'ers ermee. Mooi dat de achtervelgen vervangen zijn.
Zijn niet vervangen ;) Alleen een beetje geverfd om ze mooi te laten lijken. Ik moet nog even kijken voor leuke velgjes :)

Nog een paar leuke foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000931.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000933.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000938.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i199.photobucket.com/albums/aa236/Razor_sniper/P1000941.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 10-10-2009 00:04 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
mcdronkz schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:07:
Ziet er leuk uit. Goed dat je, ondanks het advies van een hoop mensen hier, er gewoon aan begonnen bent. De meesten hier hebben geen notie van de (toekomstige) waarde van oude Golfjes, en vinden een auto ouder dan 3 jaar maar eng.
Mwoah, ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het blijft hoe dan ook een oude auto, dus minder comfort als iets moderns. Als je dan nog iets speciaals had, dan houdt dat z'n waarde wel (of wordt het zelfs meer bij dit soort ruige overhauls). Maar op de lange termijn zal het wellicht toch kostentechnisch gezien niet interessant zijn om het ding rijdende te houden (dat geldt natuurlijk voor elke auto)... Een Golf 1 gaat nooit meer waard worden dan hij ooit af-fabriek heeft gekost, niet in 'originele' staat in ieder geval.
Snippertje schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:08:
Wielkasten zijn wel nagekeken en zat verder geen roest. Spuiten zou weer extra geld kosten en ze worden toch vrijwel direct weer vies. Daarom heb ik eigenlijk niet gedaan.
Ik zou ze dan wel voor de zekerheid tectyleren. Dan ziet het er wel beschaafd uit en geeft net dat stukje extra bescherming tegen steenslag en dergelijke.
Snippertje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:38:
Perfect weer om vandaag de auto op te halen :) Zal zo even wat foto's posten, ga er rond 2uur heen.

Weet iemand overigens waar je goede autohoezen kan kopen? En of dat überhaupt een beetje werkt? In de garage staat namelijk ook al een mercedes en een speeldoos, waardoor mijn auto er op dit moment niet bijpast.
Of is een autohoes sowieso niet aan te raden voor buiten gebruik?
Autohoezen zijn juist voor buiten lijkt mij, maar ik neem aan dat zoiets wel op de verpakking van het product staat. Ze werken prima, echter moet je wel goed op de maat letten, want niks is zo vervelend als een hoes die net iets te klein is. Zijn te koop bij elke automaterialenzaak, zoals de Brezan e.d. (en misschien heeft Halfords ze ook wel). Soms zie je ze zelfs bij bouwmarkten...

Ik vind het trouwens een mooie klus die je hebt gedaan. Persoonlijk had ik een roestvrij model uitgezocht als basis om mee aan de slag te gaan, maar dat wordt gezien de leeftijd sowieso wel moeilijk denk ik. Maar het resultaat mag er zijn, veel plezier ermee!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
ebia schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:24:
[...]

Mwoah, ik denk dat dat nog wel mee zal vallen. Het blijft hoe dan ook een oude auto, dus minder comfort als iets moderns. Als je dan nog iets speciaals had, dan houdt dat z'n waarde wel (of wordt het zelfs meer bij dit soort ruige overhauls). Maar op de lange termijn zal het wellicht toch kostentechnisch gezien niet interessant zijn om het ding rijdende te houden (dat geldt natuurlijk voor elke auto)... Een Golf 1 gaat nooit meer waard worden dan hij ooit af-fabriek heeft gekost, niet in 'originele' staat in ieder geval.

[...]

Ik zou ze dan wel voor de zekerheid tectyleren. Dan ziet het er wel beschaafd uit en geeft net dat stukje extra bescherming tegen steenslag en dergelijke.

[...]

Autohoezen zijn juist voor buiten lijkt mij, maar ik neem aan dat zoiets wel op de verpakking van het product staat. Ze werken prima, echter moet je wel goed op de maat letten, want niks is zo vervelend als een hoes die net iets te klein is. Zijn te koop bij elke automaterialenzaak, zoals de Brezan e.d. (en misschien heeft Halfords ze ook wel). Soms zie je ze zelfs bij bouwmarkten...

Ik vind het trouwens een mooie klus die je hebt gedaan. Persoonlijk had ik een roestvrij model uitgezocht als basis om mee aan de slag te gaan, maar dat wordt gezien de leeftijd sowieso wel moeilijk denk ik. Maar het resultaat mag er zijn, veel plezier ermee!
Nee hij zal inderdaad nooit heel veel waard gaan worden. Maar in elk geval genoeg zodat ik eventueel quitte kan spelen. Origineel vind ik zelf leuker (als in, zodat je makkelijker terugkan). Bodykits ed vind ik helemaal niks.

Wielasten zijn wel behandeld tegen roest. Autohoes ga ik toch maar niet doen, over een maandje ofzo kan hij mooi in de garage staan :)

En ach deze kwam op mijn weg en achteraf gezien was het het allemaal waard. Veel kennis opgedaan en een leuk auto'tje die nog een paar jaar mee kan :)

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
ebia schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:24:
[...]

Dat zeiden ze van Kevers ook, vooral omdat er zoveel van gemaakt waren. How wrong could they be.

Je ziet nu al dat de prijzen van Golf 1's behoorlijk aan het stijgen zijn.

Juist voor originele auto's liggen de prijzen zo hoog. Vooral voor auto's waar nog de eerste lak op zit wordt veel betaald. Waarom? Omdat je dan zeker weet dat ze niet verprutst zijn. Golf 1's in de eerste lak raken vanzelf op, en je zult zien dat de prijzen dan nog verder de lucht in gaan.

Zoek maar eens op wat ze voor swallowtails betalen.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Die is mooi geworden man!
Veel plezier ermee!

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

mcdronkz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:45:
[...]

Dat zeiden ze van Kevers ook, vooral omdat er zoveel van gemaakt waren. How wrong could they be.

Je ziet nu al dat de prijzen van Golf 1's behoorlijk aan het stijgen zijn.
Een Kever heeft een cultuur status welke een Golf 1 echt niet zal bereiken. Niet elke oude auto wordt een 'classic'. Neem bijvoorbeeld de 944 en 911. Het zijn beiden Porsches maar de 944 zal nooit een echte klassieker worden.

De enige Golf 1 die in origineel staat echt geld waard zal worden, is een 100% orginele Golf 1 GTI. En zelfs dan is die waarde relatief. Doorgaans worden 99% van de oudere auto's alleen maar minder waard en zeker niet meer.

De 'classic factor' van een auto wordt bepaald door zaken als cultuur, status en historische impact op de auto markt. Een Porsche 911 uit 1970 was toendertijd een gewilde auto met status, een dure auto met geschiedenis en onderdeel van de sportauto cultuur. Voor een 911 uit die tijd zal dus zeker geld betaald worden.

Zo ook voor de Golf 1 GTI - jarenlang vergeten door de Golf II GTI en de veel snellere Golf III GTI 16v en de VR6. Echter de Golf 1 GTI is de OER GTI .. het was de allereerste GTI versie van een reguliere productie auto. Daarom krijgt de Golf 1 GTI weer waarde. De auto is historisch relevant, er zijn er nog maar bar weinig van en ook de eerste Golf heeft een eigen cultuur geschapen. Maar dat wilt niet zeggen dat elke Golf 1 zomaar een klassieker wordt.

En wat betreft auto's ouder dan 3 jaar... mijn auto is 13 jaar oud dus die opmerking kan ik niet zomaar plaatsen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12
Het hoeft geen echte klassieker/icoon te zijn om meer waard te worden. Het is gewoon simpel vraag en aanbod, hoe langer je wacht hoe minder het aanbod vanzelf wordt, dus is het waarschijnlijk dat de prijs stijgt. Milieuregels kunnen roet (;)) in het eten gooien (dat de vraag daalt), maar daar blijven echte oldtimers doorgaans van gevrijwaard.

Die opmerking over auto's ouder dan 3 jaar, hij doelt op mensen, voornamelijk uit de leasecultuur, die een auto uit 2001 al eng en oud vinden. Dat moeten natuurlijk wel hele slechte auto's zijn die er om de haverklap mee kappen, en waar je dus per definitie niet in wilt rijden :P
Bij mij hoef je er ook niet mee aan te komen, mijn auto's komen uit '95 en '85.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

!null schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 08:48:
Het hoeft geen echte klassieker/icoon te zijn om meer waard te worden. Het is gewoon simpel vraag en aanbod, hoe langer je wacht hoe minder het aanbod vanzelf wordt, dus is het waarschijnlijk dat de prijs stijgt. Milieuregels kunnen roet (;)) in het eten gooien (dat de vraag daalt), maar daar blijven echte oldtimers doorgaans van gevrijwaard.
Ja maar volgens jou logica wordt dus elke oude auto meer waard.. :) De vraag voor bepaalde auto's is niet afhankelijk van het aanbod. Compromis: de waarde van antieke/klassieke/oude auto's wordt enkel bepaald door wat de gek er voor geven wilt! :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• !null
Ja heb je zeker gelijk in. Ik bedoelde ook meer dat er een flink aantal auto's zijn die niet de klassieker of icoon status hebben, maar voor genoeg mensen gewild zijn. En dus uiteindelijk de prijs zullen opdrijven.
En ook doodnormale auto's kunnen meer geld waard worden, maar dan moeten ze 30 jaar zijn ofzo :P

[ Voor 30% gewijzigd door !null op 14-10-2009 08:39 ]

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Afgezien van of deze auto een klassieker wordt of niet, ik vind 't mooi om te zien dat je 'm zo uitgebreid hebt aangepakt. Het eindresultaat mag er zeker zijn d:)b

Nee, merp!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Bedankt :)

Ik zit er overigens wel aan te denken om hem voor de grap eens op marktplaats te gooien (niet verkopen hoor).

Om te kijken wat de gek ervoor geeft ;)

Diesels in deze staat zie je namelijk niet zoveel.

• !null
Wel met een erg hoge vraagprijs dan, want anders heb je mensen die de vraagprijs wel willen bieden en dan (logischerwijs) gaan zeuren waarom je hem niet verkoopt :P

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
!null schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 12:58:
Wel met een erg hoge vraagprijs dan, want anders heb je mensen die de vraagprijs wel willen bieden en dan (logischerwijs) gaan zeuren waarom je hem niet verkoopt :P
Ik zet hem waarschijnlijk gewoon op bieden ;) Ik ga hem binnenkort ook maar eens laten taxeren voor de verzekering :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Snippertje schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Ik zet hem waarschijnlijk gewoon op bieden ;) Ik ga hem binnenkort ook maar eens laten taxeren voor de verzekering :)
Is dat niet bindend? Dus eenmaal gewonnen, moet de auto dan niet verkocht worden?

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
tazzman schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

Is dat niet bindend? Dus eenmaal gewonnen, moet de auto dan niet verkocht worden?
Marktplaats is niet bindend. Ebay wel.

Pagina: 1 2 Laatste