Faillissement Friesland-Computers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dit topic is bestemd ter bespreking van het faillissement van Friesland-Computers. Dit naar aanleiding van opmerkingen hieromtrent in Friesland-computers verwijderd uit pricewatch en shopreview? en de KVK pagina waarop inmiddels staat aangegeven dat er inderdaad sprake is van een faillissement.

Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens van de eigenaar en/of medewerkers.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
Wat wij wel graag zien:
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.
Mocht blijken dat men hiertoe niet in staat is, dan is ook dit topic zo weer dicht.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2009 15:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Laat ik maar de eerste zijn, mijn laptop (die ik ook bij hem had gekocht) had ik voor een aantal weken terug bij hem gebracht ter reparatie, sindsdien ook niks gehoord, ook zelf geen actie richting hem ondernomen. Tot ik zonet ineens een shopreview zag verschijnen met de melding van het faillissement.

Ik heb zojuist dan ook maar even een mailtje naar hem gestuurd over wat de status van de reparatie is. Natuurlijk hou ik goede hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, maar nu vind ik 't toch wel een beetje spannend weer worden.

Hoe word bij dit soort zaken omgegaan met betrekking tot (eventuele) beslaglegging van eigendommen van klanten die bij het bedrijf liggen?

Ik hoop in ieder geval spoedig iets van hem te horen, want om nou direct de curator te bellen en hem zo buiten spel te zetten vind ik niet netjes.

Verder is/was het niet een van de snelste computerwinkels, maar dan wel weer behoorlijk goedkoop. Ik had in ieder geval wel een goed gevoel bij het bedrijf toen ik de laptop bij hem had besteld.

We wachten af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TNO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:35:
Hoe word bij dit soort zaken omgegaan met betrekking tot (eventuele) beslaglegging van eigendommen van klanten die bij het bedrijf liggen?
Als jij de eigenaar bent en dat kunt aantonen (garantiebewijs/aankoopbon) dan krijg je je notebook gewoon terug. Mogelijk zal dit wel via de curator moeten gaan, omdat die dus alles van de winkel overneemt om de zaken af te handelen. Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

TNO schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:35:
Laat ik maar de eerste zijn, mijn laptop (die ik ook bij hem had gekocht) had ik voor een aantal weken terug bij hem gebracht ter reparatie, sindsdien ook niks gehoord, ook zelf geen actie richting hem ondernomen. Tot ik zonet ineens een shopreview zag verschijnen met de melding van het faillissement.

Ik heb zojuist dan ook maar even een mailtje naar hem gestuurd over wat de status van de reparatie is. Natuurlijk hou ik goede hoop dat dit netjes opgelost gaat worden, maar nu vind ik 't toch wel een beetje spannend weer worden.

Ik hoop in ieder geval spoedig iets van hem te horen, want om nou direct de curator te bellen en hem zo buiten spel te zetten vind ik niet netjes.

Verder is/was het niet een van de snelste computerwinkels, maar dan wel weer behoorlijk goedkoop. Ik had in ieder geval wel een goed gevoel bij het bedrijf toen ik de laptop bij hem had besteld.

We wachten af!
In die zin niet netjes.. De winkel(ier) heeft je toch ook niet op de hoogte gebracht van het faillisement? Je moet dat maar via-via ontdekken, waarom zou jij dan loyaal zijn naar de winkel(ier) als zij dat ook niet naar jou zijn? De weg via de curator is de (wettelijk geregelde) weg te bewandelen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En de winkelier mag ook niet meer loyaal zijn zelfs.
Na een failliesement wordt alles aan de curator overgedragen, dus de eigenaar kan niets meer doen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
[...]

Als jij de eigenaar bent en dat kunt aantonen (garantiebewijs/aankoopbon) dan krijg je je notebook gewoon terug. Mogelijk zal dit wel via de curator moeten gaan, omdat die dus alles van de winkel overneemt om de zaken af te handelen. Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.
Op de faillisementsverklaring van de KvK website staat een telefoonnummer van de curator.
Naam: Friesland-Computers Bergsma
Status: Faillissement
Kenmerk: Tel.nr. Curator: 058-2941614.
Floor-is schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:52:
[...]

In die zin niet netjes.. De winkel(ier) heeft je toch ook niet op de hoogte gebracht van het faillisement? Je moet dat maar via-via ontdekken, waarom zou jij dan loyaal zijn naar de winkel(ier) als zij dat ook niet naar jou zijn? De weg via de curator is de (wettelijk geregelde) weg te bewandelen. :)
Heb je ook wel weer gelijk in. Ik zal tegelijk dan maar contact opnemen met de curator.
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:59:
Na een failliesement wordt alles aan de curator overgedragen, dus de eigenaar kan niets meer doen wat dat betreft.
Duidelijk. Dan dus écht via de curator spelen..

[ Voor 12% gewijzigd door TNO op 18-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
[...]
Ik zie alleen nog nergens staan wie de curator is, dus wie weet is dat gewoon nog niet bekend gemaakt.
Je kan niet failliet zijn zonder dat er een curator is. In dit geval mr. H. de Boer, zie http://insolventies.rechtspraak.nl/Default.aspx (zoek op KvK-nr 01112185).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Is het niet illegaal als je als winkel er geen melding van maakt? Als ik naar de website ga: http://www.frieslandcomputers.nl/ zie ik aanlokkelijke termen als "!! NIEUW: Gegarandeerde levering binnen 10 werkdagen (bto laptops), zie 'SERVICE' !! " lijkt me behoorlijk misleidend als je daardoor nu nog verleid wordt en dus blijkt je laptop bij een failliete toko gekocht te hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

Zojuist meteen gebeld met het advocatenkantoor. De weg te bewandelen is om een brief te versturen naar het kantoor met daarbij bewijs van aankoop. Zij verzamelen dit dan voor de zaak.

De vraag of ik 'm ook gerepareerd terug krijg kon hij me niet beantwoorden. Denk dat dit gevalletje dikke pech gaat worden dat ik zelf maar de reparatie moet gaan doen.

Ik bookmark 't topic in ieder geval en update wel zonodig :) Bedankt voor jullie inzichten tot zover :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 11:04
Hij had fftjes een e-mail uit kunnen gaan met de vraag om je spullen op te halen (iets eerder dus) dat had wat problemen opgelost, maar tja je wil niet failliet gaan dus ik denk dat je voldoende aan je hoofd hebt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MsG schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:06:
Is het niet illegaal als je als winkel er geen melding van maakt? Als ik naar de website ga: http://www.frieslandcomputers.nl/ zie ik aanlokkelijke termen als "!! NIEUW: Gegarandeerde levering binnen 10 werkdagen (bto laptops), zie 'SERVICE' !! " lijkt me behoorlijk misleidend als je daardoor nu nog verleid wordt en dus blijkt je laptop bij een failliete toko gekocht te hebben.
Voor zover ik weet mogen ze in elk geval geen orders meer aannemen en er mag ook geen geld meer binnenkomen. Dus als je nog gewoon een order kunt plaatsen en geld kunt overmaken, dan is dat inderdaad niet helemaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschrikkelijk nieuws dit.

Ik kreeg het te horen via mijn collega's die mij belachelijk aan het maken waren dat het zo lang duurder...
Ik bleef met volste vertrouwen wachten op mijn laptop die ik had besteld (26-04-09).

Echter werd de levertijd steeds verder uitgesteld en hoop op een goede afloop was niet meer te vinden. En jawel, enkele nieuwsgierige en bemoeizuchtig collega's gingen op pad om het een en ander na te trekken over deze winkel. Bleek dus dat ze bij de KVK op faillissement stonden. Uiteraard geloofde ik het eerst niet maar na zelf gekeken te hebben sloeg het nieuws in als een bom.

paf 1500,- in rook op gegaan.. gesmolten als sneeuw voor de zon...

Ik hoop dat er nog iets te regelen valt met deze winkel, maar ik vrees het ergste. Zeker aangezien de curator en de eerste belanghebbende als eerste geld krijgen. Wat er daarna over is wordt verdeeld onder de rest als ik me niet vergis.

Weet er iemand toevallig of er hier ook maar iets aan te doen is behalve een brief sturen met het aankoopbewijs?

Ik ben echt zeer verslagen van dit hele gebeuren en het is nog niet echt tot mee doorgedrongen....

Alvast hartelijk dank voor diegene(n) die mij meer informatie kunnen verschaffen!

En de rest van de gedupeerde, sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8888
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
Ook gesproken met zowel de curator als de eigenaar zelf, er is mij verteld dat je een betalingsbewijs (printscreen van Online Banking is voldoende) en zoveel mogelijk email correspondentie aan de curator per email moet toesturen wil je nog een kans hebben je geld terug te zien. Dit kan op het email adres info@deboeregberts.nl

Verder heb ik zelf gewoon een notebook nodig op het moment en ik heb geen zin om te wachten op de gehele procedure, als ik uberhaupt geld terug zie. Daarom heb ik contact opgenomen met de website waar ik in eerste instantie wilde bestellen, Notebooktotaal, en hij is bereid voor de gedupeerden van Friesland-Computers een XXODD notebook tegen inkoopsprijs te leveren. Wellicht dat ik hiermee iemand nog tegemoet kan komen.

Geen namen van eigenaar of medewerkers noemen a.u.b. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2009 17:12 ]

Main: Woefwaffer (Mage), Alts: Woefwafje/Miauwmiauwer) on Outland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter8888 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:06:
Ook gesproken met zowel de curator als de eigenaar zelf, er is mij verteld dat je een betalingsbewijs (printscreen van Online Banking is voldoende) en zoveel mogelijk email correspondentie aan de curator per email moet toesturen wil je nog een kans hebben je geld terug te zien. Dit kan op het email adres info@deboeregberts.nl

Verder heb ik zelf gewoon een notebook nodig op het moment en ik heb geen zin om te wachten op de gehele procedure, als ik uberhaupt geld terug zie. Daarom heb ik contact opgenomen met de website waar ik in eerste instantie wilde bestellen, Notebooktotaal, en hij is bereid voor de gedupeerden van Friesland-Computers een XXODD notebook tegen inkoopsprijs te leveren. Wellicht dat ik hiermee iemand nog tegemoet kan komen.
En hoeveel scheelt dit dan op de prijs die er normaal betaald zou moeten worden voor deze laptops? Wellicht dat ik dan ook nog enigszins kans maak om alsnog de laptop te kopen...

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:02:
Ik hoop dat er nog iets te regelen valt met deze winkel, maar ik vrees het ergste. Zeker aangezien de curator en de eerste belanghebbende als eerste geld krijgen. Wat er daarna over is wordt verdeeld onder de rest als ik me niet vergis.
Met de winkel valt er weinig te regelen, je zult het via de curator moeten doen.
Wat ik je zou aanraden is zo snel mogelijk je aankoopbewijs e.d. op te sturen. Personeel, curator en belastingdienst hebben voorrang als er wat te halen valt, daarna komen de overige schuldeisers. Dus het enige wat je kunt doen is zo snel mogelijk opsturen, zorgen dat je claim er in elk geval ligt en hopen dat het snel afgheandelt wordt en je nog wat terugziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Ik heb even wat persoonsnamen weggepoetst en het e-mail adres aangepast met behulp van onze UBB code daarvoor, zodat de kans dat de curator het slachtoffer wordt van een spam harvester wat te verkleinen.

Graag daar in het vervolg zelf even op letten :)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 18-06-2009 17:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter8888
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:09:
[...]

En hoeveel scheelt dit dan op de prijs die er normaal betaald zou moeten worden voor deze laptops? Wellicht dat ik dan ook nog enigszins kans maak om alsnog de laptop te kopen...

Alvast bedankt!
Hiervoor zou je even contact met ze op moeten nemen aangezien ik niet weet hoe de samenstelling van jou notebook eruit zag. Ik zelf kan er een bestellen voor nét onder de prijs van Friesland-computers, dit vanwege het feit dat de eigenaar daarvan qua marges wel erg laag zat.

Main: Woefwaffer (Mage), Alts: Woefwafje/Miauwmiauwer) on Outland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouter8888 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:20:
[...]

Hiervoor zou je even contact met ze op moeten nemen aangezien ik niet weet hoe de samenstelling van jou notebook eruit zag. Ik zelf kan er een bestellen voor nét onder de prijs van Friesland-computers, dit vanwege het feit dat de eigenaar daarvan qua marges wel erg laag zat.
Bedankt voor de informatie allemaal!

Ik heb zojuist een mail de deur uit gedaan met alle email correspondentie en een screenshot van de overboeking vanuit ING.

Nu maar hopen op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook contact gehad met zowel curator als eigenaar. Nou schijnt mijn bestelling dus klaar te liggen om opgestuurd te worden, echter is de inboedel in beslag genomen. Hoe liggen mijn kansen om de laptop die ik besteld heb alsnog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:40:
Ik heb ook contact gehad met zowel curator als eigenaar. Nou schijnt mijn bestelling dus klaar te liggen om opgestuurd te worden, echter is de inboedel in beslag genomen. Hoe liggen mijn kansen om de laptop die ik besteld heb alsnog te krijgen?
Op nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
TERW_DAN schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:15:
[...]

Voor zover ik weet mogen ze in elk geval geen orders meer aannemen en er mag ook geen geld meer binnenkomen. Dus als je nog gewoon een order kunt plaatsen en geld kunt overmaken, dan is dat inderdaad niet helemaal zoals het hoort.
Op die site worden gewoon nog orders aangenomen en krijg je netjes een orderbevestiging met het verzoek het orderbedrag naar hun bankrekening over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2021

ODM

Zat er een beetje aan te komen, gezien de crisis en de problemne die daar vorig jaar ook al speelden.

Ik heb in 2007 mijn laptop daar gekocht, die na een jaar gebruik kapotging. Hier heb ik gelukkig nog een nieuwe voor gekregen na 2 maanden, maar ik gok dat de garantie nu wel weg is. Dit omdat het een zelfbouw notebook is, onder Asus S96S verkocht en drivers vanaf de intel site komen. Enige kans dat als ik problemen heb nog bij Asus terecht zou kunnen?

Voor de mensen die daar nog geld/spullen hebben zitten, sterke ermee. Ik weet niet hoe het precies zit bij faillisementen, maar ik denk dat in ieder geval geld weg zal zijn, gezien de prioriteit van banken/belastingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12-2020
Zojuist contact gehad met de eigenaar.
Te horen gekregen dat mijn 1300euro 6 weken geleden al is gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.
Hij is dus nooit in staat geweest om mijn onderdelen te bestellen omdat het geld er simpelweg niet was...
En dan wel wekenlang blijven roepen dat het volgende week geleverd wordt.. Waardeloze gast die "eigenaar".
Heb er erg veel spijt van dat ik al die tijd zo geduldig en beleefd ben gebleven, als ik dat niet had gedaan had hij er wellicht voor gekozen iemands anders geld te gebruiken om mij terug te betalen.
Hoop dan in ieder geval er iemand erg gelukkig is met mijn centjes.

Nu maar achteraan sluiten in de rij bij de curator.
De "positieve" kant is dat het een eenmanszaak was.
De eigenaar is dus hoofdelijk aansprakelijk (zijn huis, auto etc. zullen ook verkocht worden om schulden af te betalen) en als ik het goed heb, blijft de eigenaar ook tot 10jaar verantwoordelijk (in tegenstelling tot de 3jaar in het geval van schuldsanering).

Wellicht dat iemand dit nog kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want? Graag ook wat argumenten. Volgens mij is het niet geheel kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch ook dat de mogelijkheid bestaat dat gedupeerden (een deel van) hun geld zullen terugzien...

Offtopic
Maar wat ik mij afvraag (en ik wil niemand beledigen of aanvallen of zo) maar bij de shopreviews staan er verhalen van "te laat geleverd" "onbetrouwbaar" etc etc, hoe komt het dan dat er mensen zijn die nog bij deze webshop bestellen? Als er een negatieve beoordeling bijstaat, probeer ik die webshop links te laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:04:
Offtopic
Maar wat ik mij afvraag (en ik wil niemand beledigen of aanvallen of zo) maar bij de shopreviews staan er verhalen van "te laat geleverd" "onbetrouwbaar" etc etc, hoe komt het dan dat er mensen zijn die nog bij deze webshop bestellen? Als er een negatieve beoordeling bijstaat, probeer ik die webshop links te laten liggen...
offtopic:
Waren echt hele goedkope prijzen, imho TE goedkope, maar dat mocht ik hier nooit zeggen en is hier ook volledig OT

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:36:
[...]

Omdat er geen goederen meer geleverd gaan worden bij een faillissement. Je hebt eerder kans op (een deel van) je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:36:
[...]

Omdat men bij een failliesement niet kijkt of een order toevallig nog verzonden moet worden. De boedel zal waarschijnlijk gewoon verkocht worden aan de hoogste bieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Fuck, daar gaat me drie jaar garantie op me Compal laptop...hij is nu vijf maanden oud. Verdomme, baal hier enorm van...vooral omdat ik nu dus bij niemand terecht kan (en ik ben bang dat de ventilator het binnenkort gaat begeven). :( |:( :'(

Naast dat het voor mij en andere met mij jammer en kloten is, heb ik ook wel medelijden met de eigenaar. Een faillissement is niet niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cubic X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:26:
Fuck, daar gaat me drie jaar garantie op me Compal laptop...hij is nu vijf maanden oud. Verdomme, baal hier enorm van...vooral omdat ik nu dus bij niemand terecht kan (en ik ben bang dat de ventilator het binnenkort gaat begeven). :( |:( :'(

Naast dat het voor mij en andere met mij jammer en kloten is, heb ik ook wel medelijden met de eigenaar. Een faillissement is niet niks :|
Ja... maar een faillissement zie je ook lang van tevoren aankomen, als eigenaar. En dan is het de taak van de eigenaar om er op tijd mee te stoppen... Moet idd wel een zware klap zijn voor de eigenaar, vooral dan financieel...

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 16:12 . Reden: niet verder gekeken dan m'n neus lang is, had langer moeten nadenken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadett
  • Laatst online: 11-09 16:01
Is de garantie van PC onderdelen dan ook volledig weg? Of is dit afhankelijk per fabrikant. Ik heb in Januari 2008 een Asus 8800GTS aangeschaft bij F-C. Er zijn geen problemen met de kaart maar garantie zou dan eventueel direct met Asus geregeld kunnen worden of ben ik de sjaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Cubic X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:26:

Fabrieksgaratie. Even contact opnemen met de fabrikant. Als je de aankoopdatum aan kunt tonen is er wel wat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Omdat men bij een failliesement niet kijkt of een order toevallig nog verzonden moet worden. De boedel zal waarschijnlijk gewoon verkocht worden aan de hoogste bieder.
http://www.consumentenbon...faillissementen1#anchor_3

4. Het bedrijf waar ik iets besteld heb is failliet. Ik heb al betaald en nog niks geleverd gekregen.

Je moet je melden bij de curator als schuldeiser. De curator kan je vertellen of je de bestelling nog krijgt. Als dit niet het geval is dan kun je de overeenkomst ontbinden en bent je vrij om elders te kopen. Als de curator nog wel wil en kan leveren dan ben je verplicht het bestelde product af te nemen en te betalen.

Ik heb hierover van de curator nog geen uitsluitsel gehad, maar dit verwacht ik binnenkort te verwachten. Volgen de eigenaar van FC ligt mijn bestelling wel gewoon klaar, maar kan door inbeslagname niet verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 11:21

MsG

Forumzwerver

Weaz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:22:
Te horen gekregen dat mijn 1300euro 6 weken geleden al is gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.
Hij is dus nooit in staat geweest om mijn onderdelen te bestellen omdat het geld er simpelweg niet was...
En dan wel wekenlang blijven roepen dat het volgende week geleverd wordt.. Waardeloze gast die "eigenaar".
Heb er erg veel spijt van dat ik al die tijd zo geduldig en beleefd ben gebleven, als ik dat niet had gedaan had hij er wellicht voor gekozen iemands anders geld te gebruiken om mij terug te betalen.

De eigenaar is dus hoofdelijk aansprakelijk (zijn huis, auto etc. zullen ook verkocht worden om schulden af te betalen) en als ik het goed heb, blijft de eigenaar ook tot 10jaar verantwoordelijk (in tegenstelling tot de 3jaar in het geval van schuldsanering).

Klinkt een beetje frauduleus en piramide-achtig als zij al wisten dat ze ondergingen en dan orders blijven aannemen om de eerdere klanten mee af te betalen imo. Misschien kan je gerechtelijk nog wat doen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:41
Begin dit jaar is bvb complus.nl failliet gegaan. Kort daarvoor heb ik defect geheugen terug gestuurd. Heb tig mailtjes er achteraan gestuurd zonder succes. Toen er stond welke curator er zich over boog heb ik een brief gestuurd met aankoop bewijs en verzendbewijs dat het was aangekomen. Kreeg 2 weken later een brief terug dat het in behandeling was genomen.
Bijna 2 maanden later kreeg ik een emailtje van een bedrijf dat ik moest bellen over dat geheugen.
Ik zo van "heej mooi ik krijg een nieuw setje"....Kon ik wel shaken!!! Ze hadden de inboedel opgekocht en MIJN geheugen zat er (zogenaamd) niet bij!! Floep, zo €50.- in de sloot.

Ik kan wel nog een keer naar de curator schrijven, maar dan gaan er weer weken overheen voordat er een oplossing is. In de tussentijd is het product praktisch niets meer waard....

Nee, wij als comsument zijn altijd de klos en grijopen er altijd naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
merauder schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:43:
[...]

Fabrieksgaratie. Even contact opnemen met de fabrikant. Als je de aankoopdatum aan kunt tonen is er wel wat te regelen.
Daar ga ik niet vanuit, je sluit een garantie-overeenkomst met de leverancier (Friesland-Computers dus). Aangezien die nu failliet is ben je je garantie gewoon kwijt, hoe kut dat ook is.

Ik zal het wel moeten doen met die pokkeherrie van de coolfan en hopen dat hij het nog lang gaat uithouden... :| :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cubic X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:44:
[...]

Daar ga ik niet vanuit, je sluit een garantie-overeenkomst met de leverancier (Friesland-Computers dus). Aangezien die nu failliet is ben je je garantie gewoon kwijt, hoe kut dat ook is.
In de praktijk kun je wel bij de fabrikant aankloppen hoor, genoeg fabrikanten die je alsnog willen helpen.
Dat is lang niet bij iedere fabrikant zo, bij sommige kun je prima direct RMAen, bij andere is het onmogelijk. Dus het hoeft niet effectief te betekenen dat je gelijk helemaal geen garantie meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023

Je verhaal klopt ja. Tot op een zeker punt. Van een kale kip kun je niet plukken. Hij zal eerst alles, zo ver nodig, verkopen/kwijt raken. Daarna in de schuldsanering en verplicht baan. Ik denk dat het wel goed komt. Kan me niet voorstellen dat je met een dergelijk formaat computerzaak tonnen schuld kunt hebben.

Gr. Student Management, Economie en Recht. Specialisatie Privaatrecht, eigendom en verbintenis.

Edit: Eerst krijgt een eventuele hypotheekhouder (bank) zijn geld. Daarna belasting. Daarna de rest. Grote kans dat de belasting hem de das heeft omgedaan i.v.m. opgeven jaarcijfers van vorig jaar en daardoor het te betalen belastinggeld. (je 19%)

[ Voor 7% gewijzigd door jasperaap op 18-06-2009 21:07 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
MsG schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:57:
[...]

Klinkt een beetje frauduleus en piramide-achtig als zij al wisten dat ze ondergingen en dan orders blijven aannemen om de eerdere klanten mee af te betalen imo. Misschien kan je gerechtelijk nog wat doen?
Dit is geen piramidevorming maar een wanhoopsdaad. Oké in theorie wel, maar je zult het niet kunnen aanvoeren als piramidevorming. Piramidevorming is op veel grotere schaal het geld van anderen investeren onder valse voorwendselen, dividend uitkeren met nieuw verkregen geld wat je weer hebt gekregen door je mooi valse beloftes.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
Goed, waar moet ik heen met mij no-name XXODD netbook clone als ie stuk is? Moet zeggen dat ik voor het langere wachten, een gratis upgrade van een 5400rpm 120GB schijf naar een 7200rpm 160GB hardeschijf heb gekregen....
Als je fabrieksgarantie hebt kun je vervanging van het betreffende goed eisen omdat de zaak de overeenkomst niet beantwoord. Beter gezegd, de fabrikant heeft overeengekomen je een deugelijk product te leveren en je mag logischerwijs er vanuit gaan dat het product een redelijke tijd het doet. Maar je kunt niet de mondelinge afspraak, aangegaan met Friesland, eisen van de fabrikant.

[ Voor 35% gewijzigd door jasperaap op 18-06-2009 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, waar moet ik heen met mij no-name XXODD netbook clone als ie stuk is? Moet zeggen dat ik voor het langere wachten, een gratis upgrade van een 5400rpm 120GB schijf naar een 7200rpm 160GB hardeschijf heb gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Laatst online: 08-09 17:41
Cubic X schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:44:
[...]

Ik zal het wel moeten doen met die pokkeherrie van de coolfan en hopen dat hij het nog lang gaat uithouden... :| :'(
Je hebt altijd garantie, ook wanneer de tussenpersoon (in dit geval Friesland-Computers) failliet gaat. Echter moet je dan bij de fabrikant zelf zijn.

http://www.hardware.info/...e_en_conflictafwikkeling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:16
XenoMorpH schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
[...]

Je hebt altijd garantie, ook wanneer de tussenpersoon (in dit geval Friesland-Computers) failliet gaat. Echter moet je dan bij de fabrikant zelf zijn.
Niet mee eens: de - wettelijke - garantie speelt enkel tussen leverancier en klant. Als er daarnaast door importeur of fabrikant nog 'fabrieksgarantie' wordt geboden, dan blijft die gewoon bestaan, maar de primaire wettelijke garantie is een concurrente vordering in het faillissement.

Nee, bevestigen lukt niet: als hij tot de WSNP wordt toegelaten en zich aan de regels houdt, is hij in 3 tot maximaal 5 jaar vrij van zijn schulden. Wordt hij niet toegelaten, dan blijft hij verantwoordelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door StevenK op 18-06-2009 22:41 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* heb ook mijn laptop daar heen gestuurd, 3 weken niks gehoord en niet antwoorden op mijn mail.

Dat terwijl hij wel altijd reageerde op vragen voordat ik wat gekocht had.

*knip* Duidelijk gemaakt dat hij mijn laptop moest terug sturen naar mij, en 2 dagen later terug ontvangen, (dan kan het blijkbaar wel in 1 keer)direct door naar de leverancier gestuurd en vertled tegen hun dat de webshop niet deugd en niet betrouwbaar is, zij zeiden dat dit inderdaad niet kon en dat hij mijn laptop had moeten doorsturen.

*knip*

Na het opsturen naar de leverancier (xxodd) 4 dagen later weer retour en gerepareerd. Dat is service! :Y Dat ik alleen door via de kvk handel site zijn nummer te vinden *knip* om uiteindelijk zo mijn laptop terug te krijgen is natuurlijk hartstikke slecht en dat hij alleen zo zaken kan doen zegt ook iets over hem, en dit stamt uit september 2007.

En ik zie dat hij failliet is en dan ook nog gewoon door gaan met verkopen. ik snap het niet.. :/

De privesituatie van de eigenaar hoeft hier niet uitgebreid uit de doeken gedaan te worden.

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
*knip*

Privegegevens van de eigenaar voegen niets toe aan dit topic.

[ Voor 64% gewijzigd door Orion84 op 19-06-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

Even een kleine update van mijn kant. Ik heb zojuist mijn brief bij de curator afgegeven (scheelt weer dat het advocatenkantoor praktisch tegenover het kantoor waar ik werk zit). Heb ook gevraagd om een verklaring van ontvangst, normaal gesproken stuur je dit soort brieven aangetekend, dus nu zelf maar even wat opgesteld en gevraagd om handtekening en dagtekening en dit ook gekregen :).

Volgens de man die mij te woord stond is de laptop sowieso mijn eigendom en zelfs al zou een schuldeiser dat ding in beslag nemen moet ook hij deze afstaan, aangezien ik prima aan kan tonen dat het mijn laptop is.

Afijn, laat ik hopen dat ik snel wat hoor en we dit gedoe goed af kunnen sluiten. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:40

Thapous

Nee toch niet.

Ik heb even een mailtje naar compal de deur uit gedaan gezien ik drie jaar garantie had bijgekocht via Friesland Computers. Ben benieuwd wat ze terugmailen... En mochten ze het doen zal ik hier wel neerzetten wat de uitkomst is...

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Modbreak:Zoals ook al in de startpost staat is het nadrukkelijk niet de bedoeling om hier allerlei privé gegevens van de eigenaar en dergelijke te gaan posten. Hopelijk was dit de laatste keer dat ik heb moeten knippen in een aantal posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Thapous schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:
Ik heb even een mailtje naar compal de deur uit gedaan gezien ik drie jaar garantie had bijgekocht via Friesland Computers. Ben benieuwd wat ze terugmailen... En mochten ze het doen zal ik hier wel neerzetten wat de uitkomst is...
Je bent niet de enigste, heb ook een mailtje naar ze verzonden! Ook naar Marasst gedaan (dat is geen Compal dealer, wel een erkende Compal service punt), ik laat het wel horen.

Zou het leuk vinden als je inderdaad even de uitkomst van je mail hier neerzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan allen die dit lezen:

Laat alstemblieft dit topic gewoon actief blijven. Er zijn redelijk wat gedupeerde die denk ik dit topic als informatiepunt gebruiken (waaronder ik). Ik zou het erg vervelend vinden als dit topic gesloten wordt uit boosheid van andere mensen.

Ja het is vervelend dat het bedrijf failliet is en de kans op geld terug zeer nihil is, maar als iemand meer informatie heeft vanuit enerzijds de curator of anderzijds zichzelf dan zou dat zeker gewaardeerd worden om dat hier te posten.

Zelf zit ik gewoon te wachten en te hopen dat iemand een goede uitkomst post zodat andere gedupeerde wellicht ook nog een kans hebben om iets van geld terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
XenoMorpH schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:46:
[...]

http://www.hardware.info/...e_en_conflictafwikkeling/
Het grote probleem is dat het geen Asus, Acer, HP of whatever betreft, maar een Friesland Computers branded barebone van oa Clevo, Compal, ASmobile, MSI en dergelijken. Als ik het goed heb zijn deze goedkoper, maar moeten oa ook harde schijf en processors nog worden ingbouwed. Hence de Build To Order notebooks aldaar waar je deze componenten zelf kan bepalen.

Het grote probleem: Je hebt een "Friesland Computers" notebook en Friesland Computers is dan niet alleen de shop waar je hem koopt, maar ook de plaats waar je naartoe moet voor garantie. Eventueel had Friesland Computers wel een deal met één of ander servicepoint voor dergelijke barebones. Maar ik betwijfel of je als klant van Friesland Computers daar ook gebruik van kan maken. Ik kan me voorstellen dat men daarvoor, mocht Friesland Computers van een dergelijke regeling gebruik hebben gemaakt, een bepaald contract heeft afgesloten.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 19-06-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:32:
[...]

Ja... maar een faillissement zie je ook lang van tevoren aankomen, als eigenaar. En dan is het de taak van de eigenaar om er op tijd mee te stoppen... Maar moet idd wel een zware klap zijn voor de eigenaar, vooral dan financieel...
Pardon?
Als je ergens niks van af weet, hoe dan je mond? Zeker in deze tijd (het is mijn werk) zien heel veel ondernemers hun zaak naar de klote gaan, in een maand tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door DenTeD123 op 19-06-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
Alle gedupeerden sterkte!

Ik vraag me dan alleen af waarom de site nog online is? Iemand die niet van dit faillisement op de hoogte is kan hier bestellen en is gegarandeerd zijn geld kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Topicstarter
Dat ligt er natuurlijk aan in hoeverre je nog kan betalen als zijn rekeningen als gevolg van het faillissement geblokeerd zijn :)

Geen idee eigenlijk hoe dat precies zit, maar het is inderdaad wel apart dat de site nog in "volle glorie" online is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik dacht gelijk toen ik het topic in sloeg dit zal niet de eerste zijn helaas, maar ik merk toch dat er nog best veel mensen nog pc's aanschaffen, jammer.. Ik heb hier nog nooit wat bestelt, maar je weet nooit..
Wel jammer voor de eigenaar.. ;)
(ik weet niet of dat hier mag, volgens mij wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
GENETX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:46:
[...]

Het grote probleem is dat het geen Asus, Acer, HP of whatever betreft, maar een Friesland Computers branded barebone van oa Clevo, Compal, ASmobile, MSI en dergelijken. Als ik het goed heb zijn deze goedkoper, maar moeten oa ook harde schijf en processors nog worden ingbouwed. Hence de Build To Order notebooks aldaar waar je deze componenten zelf kan bepalen.

Het grote probleem: Je hebt een "Friesland Computers" notebook en Friesland Computers is dan niet alleen de shop waar je hem koopt, maar ook de plaats waar je naartoe moet voor garantie. Eventueel had Friesland Computers wel een deal met één of ander servicepoint voor dergelijke barebones. Maar ik betwijfel of je als klant van Friesland Computers daar ook gebruik van kan maken. Ik kan me voorstellen dat men daarvoor, mocht Friesland Computers van een dergelijke regeling gebruik hebben gemaakt, een bepaald contract heeft afgesloten.
Dat is precies het probleem met me Compal laptop. Ik heb Compal een e-mail gestuurd met de vraag bij wie ik nu terecht kan mocht ik hem toch voor garantie op willen sturen (de coolfan maakt een heeeel irritant en hard geluid, maar koelt verder goed...dus weet nog niet wat ik wil), nog niks op teruggehad. Heb ook gevraagd of ze me desnoods een coolfan willen opsturen die in de notebook past, deze kan ik dan wel proberen zelf in te bouwen (de garantie is toch al weg als Compal dat niet wil overnemen :P ). Een coolfan opsturen lijkt me niet het grootste probleem, hier wil ik ook wel wat voor betalen dan...als het echt moet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zouden eigenlijk per wet moeten regelen dat als je webshop Faillissement aanvraagt meteen uit de lucht moeten halen , het is gewoon belachelijk dat die webshop nog werkt, en dan ook nog eens zonder waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
Tja, hij doet dit eigenlijk al weken.

Mijn geld is volgends zeggen van de eigenaar, 6 weken geleden al gebruikt om iemand anders zijn geld terug te kunnen geven.

Dit betekent dat de situatie toen ook al reddeloos was (waar was het geld heen van de persoon die mijn geld terug moest krijgen)
Een integer persoon had toendertijd al de bestellingen stopgezet en de site down gehaald(of aangepast; magazijn leegverkoop)

Het feit dat de eigenaar deze situatie zo lang heeft aangehouden is wellicht te wijten aan zijn leeftijd, en daarmee het gebrek aan ervaring.
Dit haalt echter niet af van het feit dat de keuzes die hij gemaakt heeft er wel voor hebben gezorgd dat er aanzienlijk meer mensen gedupeerd zijn dan nodig was geweest.

Dat de site op het moment nog online is, is in mijn ogen een van de kleinere misstanden die hier begaan zijn.

Het feit dat de eigenaar begonnen is te schuiven met het geld is voor mij ook een indicatie dat er besteld werdt op rekening bij de leveranciers.

Deze rekeningen zullen dan ook wel maximaal roodstaan, en voor een groot deel bijdragen aan het huidige fallissement.

De eigenaar gaf ook aan dat zijn rekeningen op dinsdag, 2 uur na het vonnis al geblokkeerd waren.
Dit houdt in ieder geval in dat hij er zelf niet meer bij kan, of er ook geen geld meer op gestort kan worden is bij mij niet bekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Weaz op 19-06-2009 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:50
Kleine vraag, is dit wel zo, volgens mij kan dit namelijk helemaal niet. Ik snap als je iets nieuws besteld en betaald hebt dat het behoorlijk zuur is, maar spullen ter reparatie, speciaal een notebook bijvoorbeeld...

Hoe zit het dan als hier al je vakantiefotos van de afgelopen 10 jaar opstonden, plus de boekhouding van je bedrijf en bedrijsgevoelige informatie, kan me niet zomaar voorstellen dat de curator dan zegt helaas pindakaas..... of zie ik dit verkeerd?

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Die spullen die je ter reparatie hebt afgegeven vallen buiten de boedel. Echter, de curator moet dat wel uitzoeken om te voorkomen dat er goederen aan de boedel worden onttrokken. Als je kan aantonen dat je je laptop ter reparatie hebt afgegeven komt het wel goed, de vraag is alleen wanneer.

Overigens is een backup en/of encryptie van gevoelige gegevens nooit een slecht idee ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Frank Martin op 19-06-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sklaa
  • Laatst online: 16-08-2023
Nee he, heb ik net van Icesave mijn centen terug, raak ik het weer kwijt! Ik dacht vandaag via google zijn telefoonnummer maar 'ns te zoeken voor een belletje waarom het zo lang duurde, kom ik op dit topic. Ook ruim 1500,- foetsie.

Heb hem vanmiddag toch maar gebeld en een tijdje met hem gesproken. Tja, wat zal ik zeggen, hij kwam ook verslagen over. Ook maar een brief naar de curator sturen en kijken wat er mogelijk is. Zal maar ns verder kijken want de ventilator van de P4 waar 'k nu op werk maakt steeds meer geluid en gaat het een dezer dagen begeven.

On top of all, de laptop zou een vervanging moeten zijn van mijn oude. Die was namelijk gestolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:40

Thapous

Nee toch niet.

Cubic X schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:27:
[...]

Je bent niet de enigste, heb ook een mailtje naar ze verzonden! Ook naar Marasst gedaan (dat is geen Compal dealer, wel een erkende Compal service punt), ik laat het wel horen.

Zou het leuk vinden als je inderdaad even de uitkomst van je mail hier neerzet :)
Uiteindelijk is er op dit moment nog niet veel uitgekomen, maar vanzelfsprekend is natuurlijk dat je de bijgekochte garantie niet meer op je (in mijn geval) laptop hebt, gezien je die garantie van de winkel hebt gekocht, en niet van de fabrikant. Ben nu nog even aan het kijken hoelang er fabrieksgarantie op de laptops zit. Maar vermoed dat ik daar morgen nog een mail over krijg.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit ook met garantie van mv asus mobo.. 2 maanden geleden opgestuurd...
Na vele telefoontjes en aangetekend brief .. geen reactie..
heb hem vandaag aan de tel gehad. alles is in beslag genomen.
Hij kan/mag niks zegt die.. ook zijn rekeningen zijn geblokkeerd

Op zich valt de schade bij mij nog mee als ik zie dat andere 1500 vooruitbetaald hebben.
punt is wel dat het van mij een rma is en het product dus van mij is.
Ga morgen naar de curator bellen en weer met de eigenaar *knip*

Het is gewoon een jongetje die thuis een zaakje heeft en nog pa en ma woont.
Mischien is het mogelijk om hun aansprakelijk te stellen dan.

Wat idd wel erg raar is dat de site nog in de lucht is, en je nog kunt bestellen (en dus geld overmaken)
Sprak met een andere jongen die nog net op tijd was, en met de moeder had gesproken, en hij moest dus het geld terug storten (dit was nog voor de hele curator toestand)
Mischien helpt het om daar nog eens mee te praten.

to be continued......

Is het nou echt zo moeilijk om privégegevens achterwege te laten?

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2009 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 11:16
Oeh, sterkte allemaal, wilde zojuist geld over gaan maken voor een notebook maar gelukkig eerst even de shopsurvey opgezocht.

Wat ik me wel afvraag is of als ik nu wel geld had overgemaakt naar zijn waarschijnlijk geblokkeerde rekeningen of dat dan ook gewoon direct terug zou bouncen naar mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:16
TWeaKLeGeND schreef op maandag 22 juni 2009 @ 05:05:
Wat ik me wel afvraag is of als ik nu wel geld had overgemaakt naar zijn waarschijnlijk geblokkeerde rekeningen of dat dan ook gewoon direct terug zou bouncen naar mijn rekening.
Dat ligt eraan hoe de curator dat met de bank heeft geregeld. Als er ook nog betalingen te verwachten zijn die wel terecht zijn, zal de rekening zeker niet geblokkeerd zijn.

Aangezien de curator er kennelijk voor heeft gekozen de winkel open te houden, is de curator q.q. gehouden na te komen en anders terug te betalen.

Ik vraag me trouwens af *of* de curator wel weet dat de winkel nog open is?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als curator diskwalificeer je jezelf wel in bijzonder hoge mate indien je bij een faillissement bij een WEBshop niet checkt of deze nog in de lucht is en maatregelen neemt om m te sluiten......

Er is dus hopelijk een goede reden dat de shop nog open is :o

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 22-06-2009 09:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik studeer Rechtsgeleerdheid en heb even wat dingen voor jullie uitgezocht. Conclusie:

Hoe zit het met A die een laptop ter reparatie bij de failliete eigenaar X (van Friesland-Computers) heeft staan?

Wanneer A zich beroept op zijn eigendomsrecht komt hij niet als schuldeiser van X maar als eigenaar in diens faillissement op. Het faillissementsbeslag strekt zich niet over de laptop uit omdat deze eigendom van A is en dus niet tot het vermogen van de failliete X behoort. De schuldeisers van X hebben immers slechts een verhaalsrecht op de vermogensbestanddelen van X en niét ook op die van A. A kan als eigenaar de laptop uit het faillissement van X 'separeren', eruit lichten als ware er geen faillissement.

Deze 'separatistpositie' die aan A als eigenaar toekomt in faillissement van X, is een toepassing van de regel dat het recht van de eigenaar tegen iedereen werkt. Het werkt in dit geval tegen de curator in diens hoedanigheid van vertegenwoordiger van alle schuldeisers; in feite dus tegen alle schuldeisers.

Hopelijk hebben sommigen hier wat aan. ;)

edit: voor de duidelijkheid: het gaat hierboven dus om iets wat je ter reparatie bij de failliete onderneming hebt staan. Mensen die iets besteld en betaald hebben zijn schuldeisers en hebben slechts een verhaalsrecht op de vermogensbestanddelen van X. Hierop zijn de artikelen 3:276 en 3:277 BW van toepassing.

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 22-06-2009 14:59 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
Hmm, hoe werkt dit als het "goed" waar het om gaat geld is?

Het geld was oorspronkelijk mijn eigendom.
Op het moment dat ik het geld heb overgemaakt naar friesland-computers, ga ik een overeenkomst aan met de eigenaar, en is het geld zijn eingendom.

In mijn geval is de koopovereenkomst 7 dagen voor het faillissement ontbonden daar de eigenaar de bestelde producten niet meer kon leveren, een dag daarna is dit ook schriftelijk bevestigd.
Daarbij is er toegezegd dat het geld binnen 5 werkdagen teruggestort zou zijn.
Op dat moment, is het geld dus weer mijn eigendom lijkt me?
Het ligt echter nog bij hem en moet nog verstuurd worden, net als de laptops die er ter reparatie liggen.

Kan ik mij in dit geval beroepen op het eigendomsrecht? en daarme preferentie aanvragen?

[ Voor 7% gewijzigd door Weaz op 22-06-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Nee, zo werkt dat niet bij geld. Geld is niet een identificeerbare zaak. Je hebt gewoon een vordering op de boedel die je tegen de curator moet instellen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weaz
Ah natuurlijk, geen type-nummer etc. er is nooit aan te tonen dat precies "dat" geld van mij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
nare man schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:01:
Nee, zo werkt dat niet bij geld. Geld is niet een identificeerbare zaak. Je hebt gewoon een vordering op de boedel die je tegen de curator moet instellen.
Hoe zit dat dan als je iets besteld en betaald hebt nadat het faillisement is ingegaan, aangezien de webshop nog altijd actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
kwiebus schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:21:
[...]

Hoe zit dat dan als je iets besteld en betaald hebt nadat het faillisement is ingegaan, aangezien de webshop nog altijd actief is?
Artikel 24 Faillissementswet:

"Voor verbintenissen van de schuldenaar, na de fallietverklaring ontstaan, is de boedel niet aansprakelijk dan voorzover deze ten gevolge daarvan is gebaat."
Weaz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:13:
Ah natuurlijk, geen type-nummer etc. er is nooit aan te tonen dat precies "dat" geld van mij is...
Precies! Artikel 3:277 lid 1 BW zegt daarover:

"Schuldeisers (daar val jij ook onder) hebben onderling een gelijk recht om, na voldoening van de kosten van executie, uit de netto-opbrengst van de goederen van hun schuldenaar te worden voldaan naar evenredigheid van ieders vordering, behoudens de door de wet erkende redenen van voorrang."

Er zijn dus een aantal vormen van voorrang (onder andere vermeld in art. 3:278 BW). Zo gaat de hypotheekverstrekker voor, en ook de Belastingdienst (art. 21 lid 1 Invorderingswet 1990).

Het geld wat vervolgens nog over blijft wordt naar evenredigheid over de overige schuldeisers verdeeld. Stel dat er uiteindelijk nog 10% van het benodigde totaalbedrag over is. Dan krijgt iedere schuldeiser dus 10% van zijn of haar vordering.

[ Voor 52% gewijzigd door LuPo op 23-06-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Vervelend voor all gedupeerden incl. de eigenaar. Maar wat ik niet begrijp is dat de website nog gewoon in de lucht is en orders aanneemt alsof er niets aan de hand is. Zeer kwalijke zaak,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Inderdaad, en dan dit ook nog op de site:
!! NIEUW: Gegarandeerde levering binnen 10 werkdagen (bto laptops), zie 'SERVICE' !!
Niets van waar dus

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb even in de DNS-gegevens gekeken en Remedia, de administratieve contactpersoon voor het domein, gemaild of ze de site uit de lucht willen halen wegens het faillisement. Het zou erg klote zijn als iemand nog een bestelling plaatst onder vooruitbetaling - die kan dan naar z'n geld fluiten waarschijnlijk.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Wildfire schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:08:
Ik heb even in de DNS-gegevens gekeken en Remedia, de administratieve contactpersoon voor het domein, gemaild of ze de site uit de lucht willen halen wegens het faillisement. Het zou erg klote zijn als iemand nog een bestelling plaatst onder vooruitbetaling - die kan dan naar z'n geld fluiten waarschijnlijk.
Netjes inderdaad. Daar was ik nog niet opgekomen. Een mailtje/belletje naar de curator had misschien ook gewerkt. Maar deze oplossing is prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Ter informatie, de website is inmiddels niet meer in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE:

Curator gesproken, iedereen die dingen voor RMA heeft opgestuurd,
brief naar curator + bewijs dat je het hebt opgestuurd, (bon product evt verzend bon)
inventarisatie (moet nog gebeuren) word gekeken of het product er nog is..
daarna nemen ze contact met je op... (en krijg je het terug, aangezien het niet eigendom is van friesland computers)

voor mensen die geld hebben overgemaakt weet ik het niet.. neem zelf ff contact op.

De Boer & Egberts Advocaten
Heliconweg 52
8914 AT Leeuwarden
Tel.058-2941614
Fax.058-2941615
info@deboeregberts.nl

E-mail adres even spamproof gemaakt met behulp van onze email ubb tag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 23-06-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:29:
UPDATE:

brief naar curator + bewijs dat je het hebt opgestuurd, (bon product evt verzend bon)
daarna nemen ze contact met je op... (en krijg je het terug, aangezien het niet eigendom is van friesland computers)

voor mensen die geld hebben overgemaakt weet ik het niet.. neem zelf ff contact op.

Heliconweg 52
8914 AT Leeuwarden
Tel.058-2941614
Fax.058-2941615
info_at_deboeregberts.nl
Sowieso ten eerste niet zo slim om het e-mailadres op die manier te vermelden. Dan zit De Boer & Egberts Advocaten straks met een mailbox vol spam.

Daarnaast klopt het wel wat je zegt. Dat kun je hier nog wat uitgebreider lezen (waarom dat zo is): LuPo in "Faillissement Friesland-Computers"

Voor wat betreft de mensen die geld hebben overgemaakt, antwoord staat hier: LuPo in "Faillissement Friesland-Computers" Je moet je natuurlijk wel melden bij de curator. En dan krijg je te horen dat je dus een tijdje moet wachten. Misschien zie je nog wat van je geld terug, maar hoogstwaarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Laatst online: 07-09 11:44
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:29:
UPDATE:

Heliconweg 52
8914 AT Leeuwarden
Tel.058-2941614
Fax.058-2941615
info@deboeregberts.nl

[mbr]E-mail adres even spamproof gemaakt met behulp van onze email ubb tag :)[/mbr]
Oke bedankt voor de update, ik wacht zelf nog op een RMA van mijn S775 moederbord en vond het al zo lang duren, nu weet ik waarom.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaTr1x schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:08:
[...]

Oke bedankt voor de update, ik wacht zelf nog op een RMA van mijn S775 moederbord en vond het al zo lang duren, nu weet ik waarom.
geen probleem, wacht zelf ook al bijna 3mnd op mn moederbord... :X
iedergeval laatste keer dat ik wat koop bij een eenmans zaak met slechte reputatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-03-2015
Wat een pauperzooi. Laptop besteld op 9 april 2009.
Elke keer maar waren er leveringsproblemen.
Vorige week zou ik hem dan eindelijk definitief hebben moeten ontvangen, want hij zou 100% zeker de levering krijgen op dinsdag. Mooi niks vorige week. Ik maar weer mailen wat er nu weer is.
Nu weet ik het.
Doei geld.
Maar ns kijken of ik nog in kan gaan op dat aanbod van notebooktotaal, als ik nog ergens geld vandaan kan halen....

Inmiddels wel mail verstuurd naar curator, hoop dat ik nog wat terug krijg.
Wat een onzin trouwens dat belastingdienst voorrang krijgt...
Ik als arm studentje heb al amper geld te besteden voor luxe artikelen. Paar jaar gespaard om een laptop te kopen en dan gebeurt dit....
Maar ja, had ik maar niet met een bedrijf als frieslandcomputers in zee moeten gaan.
Heb mn lesje wel geleerd nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Eggo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:12:
Vorige week zou ik hem dan eindelijk definitief hebben moeten ontvangen, want hij zou 100% zeker de levering krijgen op dinsdag. Mooi niks vorige week. Ik maar weer mailen wat er nu weer is.
Nu weet ik het.
Doei geld.
Maar ns kijken of ik nog in kan gaan op dat aanbod van notebooktotaal, als ik nog ergens geld vandaan kan halen....

Ik als arm studentje heb al amper geld te besteden voor luxe artikelen. Paar jaar gespaard om een laptop te kopen en dan gebeurt dit....
Maar ja, had ik maar niet met een bedrijf als frieslandcomputers in zee moeten gaan.
Je kan ook doen zoals veel mensen doen, hem bij een echte irl winkel zelf samenstellen en betalen als je hem kan meenemen. doe ik altijd, nog nooit gezeik gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 11-09 06:20
Eggo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:12:
Nu weet ik het.
Doei geld.

Klote IDD, Maar heb je niet gedacht om de levering te annuleren? Leverings problemen van +/- 2 mnd zou bij bij gelijk al vraagtekens vormen. Wat mij betreft max twee weken en anders order cancelen. Helaas is dat mosterd ........ .... ..

Zure les voor de volgende keer dat je idd een beetje meer betaald en irl ophaald, of bij een grote jongen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Ik had een Intel SSD bij hun gekocht
Deze bleek DOA
Na telefonisch contact met Intel hebben ze geadviseerd om deze terug te sturen naar Friesland computers.
en nu heb ik niks meer..:(
2 maanden verder geen ssd
schade 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Chak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:14:
Deze bleek DOA
Na telefonisch contact met Intel hebben ze geadviseerd om deze terug te sturen naar Friesland computers.
schade 300 euro.
Dan zou ik contact opnemen met de curator, want dan is jouw bezit nog ergens bij friesland computers of Intel. Met een beetje geluk kan Intel dan de service overnemen en heb je alsnog je SSd.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:14:
Deze bleek DOA
schade 300 euro.
Als jij kan bewijzen dat de ssd van jouw is kan je hem terug krijgen, daarna met intel bellen om als nog via hun garantie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Ik heb de tracking info.
net de curator gebeld..ze nemen morgen contact met mij op.
Ook gelijk Intel gebeld..hun gaan dat ook uitzoeken.
Ik vertrouwde Friesland computers niet en wilde via Intel regelen maar Intel had wel vertrouwen in Friesland computers het was een Chanel Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:29:
Ik heb de tracking info.
Ik vertrouwde Friesland computers niet en wilde via Intel regelen maar Intel had wel vertrouwen in Friesland computers het was een Chanel Partner
hmmm hopen dat asus net zo is.. moet mobo voor rma.. (maar eerst maar eens terug van friesland computers :X ) ligt dr al ruim 2mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
Chak schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:29:
Ik heb de tracking info.
Iedereen die 3 Intels per maand verkoopt mag zich al Channel Partner noemen, dus wat dat betreft zegt het ook helemaal niks. Maar goed, het wekt wel vertrouwen bij mensen zoals je merkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

Zonet een brief gehad van de curator! Ze hebben mijn laptop bij de in beslag genomen goederen gevonden :) Ik heb direct met hen gebeld en een afspraak gemaakt. Aanstaande maandag kan ik 'm komen afhalen.

Voor mij in ieder geval een happy end! :) Succes aan de rest toegewenst. Laten we hopen dat alles voor jullie ook goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit had deze week net een blu-ray speler gekocht en geld al vooruitbetaald. De bestelling is gedaan op de dag van failissement en de betaling op de 26 juni. totaal 67 euro. Ik ga proberen de speler vua de curator te krijgen hij staat er nog werd mij verteld. Maar geld overgemaakt naar een failiete winkel kan dat? De bank moet dat toch weten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNO schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:34:
Zonet een brief gehad van de curator! Ze hebben mijn laptop bij de in beslag genomen goederen gevonden :) Ik heb direct met hen gebeld en een afspraak gemaakt. Aanstaande maandag kan ik 'm komen afhalen.

Voor mij in ieder geval een happy end! :) Succes aan de rest toegewenst. Laten we hopen dat alles voor jullie ook goed komt.
hmm heb ook nog wat hoop dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De curator heft per telefoon gemeld dat hij nog niets kan doen verder. gvd.
Ik heb de bestelling gedaan na het failisement en de betaling dito, grrr.

De rechtsbijstand heb je niet in mijn geval komt die pas bij bedragen van > 100 Euro un actie...grr.

Bovendien blijkt de polis niet van toepassing omdat aankopen via internet die vooraf betaald worden ja dat lees je goed niet gedekt zijn via je rechtsbijstandverzekering.

Ik koop dus nooit meer iets via het net wat ik van te voren betaal, die les heb ik nu wel geleerd.

Aangetekende brief versturen naar de curator dan maar ik verwacht er niets van, behhhh.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Thapous schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:09:
Heb je nog iets van Compal vernomen? Ik niet namelijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

Laatste update van mij dan. Ik heb zojuist mijn laptop opgehaald bij de curator! Het enige wat er uit mistte was het intern geheugen, maar dat was sowieso defect. Jammer dat ie dat niet heeft laten zitten, mocht het kingston geheugen zijn geweest kon ik nog zwaaien met het levenslange garantie op die reepjes verhaal.

Ik ga daar in ieder geval niet meer achteraan, kheb meteen maar geheugen besteld bij een webwinkel, welke ook op de QVL staat. Mij kost het in ieder geval maar 50 euro, gezien de rest wellicht meer dan 900 euro kwijt lijkt te zijn. Nogmaals sterkte en succes toegewenst aan jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
TNO schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:28:
Laatste update van mij dan. Ik heb zojuist mijn laptop opgehaald bij de curator! Het enige wat er uit mistte was het intern geheugen, maar dat was sowieso defect. Jammer dat ie dat niet heeft laten zitten, mocht het kingston geheugen zijn geweest kon ik nog zwaaien met het levenslange garantie op die reepjes verhaal.

Ik ga daar in ieder geval niet meer achteraan, kheb meteen maar geheugen besteld bij een webwinkel, welke ook op de QVL staat. Mij kost het in ieder geval maar 50 euro, gezien de rest wellicht meer dan 900 euro kwijt lijkt te zijn. Nogmaals sterkte en succes toegewenst aan jullie.
Wellicht is die naar Kingston opgstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO

TNO

cake.

Silver7 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Wellicht is die naar Kingston opgstuurd?
En hoe groot acht jij de kans dat ik überhaupt nog dat geheugen te zien krijg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben er in getrapt, begin mei een Intel 80GB SSD besteld, de eerste maand werd ik continue aan het lijntje gehouden, nadat ik hem verzocht had om het geld terug te storten, heb ik niets meer van hem vernomen. Ik vind het echt schandalig hoe deze meneer tot op het laatste moment mensen de indruk heeft gegeven dat het allemaal voor elkaar zou komen, wetende dat hij zijn afspraken niet na kon komen. Ik heb ook regelmatig zijn website gechecked en zoals eerder vermeld heeft hij daar recent nog een leverings garantie van 10 dagen voor custom made notebooks toegevoegd. Een failliesement kan altijd gebeuren, alleen de manier waarop hij klanten in de maling heeft genomen is erg triest. Voor de formaliteit heb ik mijn vordering bij de curator neergelegd, het geld ben ik natuurlijk gewoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:07
TNO schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:35:
[...]

En hoe groot acht jij de kans dat ik überhaupt nog dat geheugen te zien krijg? ;)
Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:52:
<knip>
Ik vind het echt schandalig hoe deze meneer tot op het laatste moment mensen de indruk heeft gegeven dat het allemaal voor elkaar zou komen, wetende dat hij zijn afspraken niet na kon komen.
<knip>
Een failliesement kan altijd gebeuren, alleen de manier waarop hij klanten in de maling heeft genomen is erg triest.
Hoe vaak ben jij failliet gegaan ?

Realiseer je dat het verhaal wat hier verteld wordt van één kant komt. Klanten / schuldeisers.
Je hebt geen idee over het hoe en waarom, laat staan dat deze meneer zijn verhaal heeft kunnen doen.
Blijf bij de feiten, met stemmingmakerij kom je geen stap verder.

Het is voor alle betrokkenen een erg vervelende kwestie, die helaas de laatste tijd, maar ook de komende tijd nog wel, vaker en vaker voorkomt.
DenTeD123 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:15:
Zeker in deze tijd (het is mijn werk) zien heel veel ondernemers hun zaak naar de klote gaan, in een maand tijd.
Hear, hear. Iemand die er meer verstand van heeft dan ik in ieder geval.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1 2 Laatste