Mijn fat PS3 40GB heeft helaas ook een YLOD. Hij is 2 jaar en 4 maanden oud, dus ik ga ook maar een brief naar dat antwoordnummer sturen om in aanmerking te komen voor die coulance-regeling.
Het enige waar ik mee zit is mijn savegames. De laatste backup die ik heb gemaakt is een jaar oud, en als ik het goed begrijp werkt die volledige backup dus alleen maar op mijn huidige (nu dus
defecte) ps3, omdat die gekoppeld is aan de device-id van mijn ps3.
Ik heb vorig jaar de hdd geupgrade naar een 320GB model, maar die ben ik dus waarschijnlijk kwijt als ik die mee opstuur.
Ik kan ook gewoon weer de originele 40GB schijf erin doen en dan opsturen, maar als ik mijn 320GB schijfje dan weer in een nieuwe/gerefurbishde of zelfs in mijn originele gerepareerde console terug inbouw, dan moet die schijf volgens mij toch eerst geformateerd worden door de PS3.
Dus als ik het goed heb (please correct me if I'm wrong), is een reflow (zelf doen of door een beunhaas) eigenlijk de enige manier om mijn savegames te behouden. Maar het nadeel is dan dat het apparaat waarschijnlijk toch weer binnen afzienbare tijd kapot gaat en dat ik dan sowieso niet meer in aanmerking kan komen voor de garantie coulance-regeling.
Klopt dit verhaal of weet iemand toch nog een manier waarop ik mijn savegames kan behouden zonder een reflow te doen?
En ja, ik weet dat het mijn eigen stomme schuld is dat ik geen backups heb gemaakt.