Beetje vreemd probleem hier(in China), heb een witte
PS3 Slim 160GB uit Hong Kong(+/- 1 jaar oud) en deed het altijd perfect tot hij gisteren vastliep toen ik probeerde van het automatisch downloaden(PS+) terug te gaan naar het XMB. Aangezien de aan/uit knop ook niet meer wilde helpen maar de stekker uit het stopcontact getrokken en sindsdien wilde hij niks meer...
Uiteindelijk wel in recovery modus kunnen komen en file system herstel gedaan waarna hij weer opstartte en de en melding gaf dat de HDD corrupt was en hersteld moest worden. Helaas was hij na 12 uur nog steeds op 48% waarna ik besloot de
PS3 maar weer te resetten en in de recovery modus voor
PS3 system restore te gaan welke weliswaar niet vastliep(status icoontje bewoog nog steeds) maar ook niet op leek te schieten na een paar uur bezig te zijn geweest met het herstellen van de standaardinstellingen. Dus opnieuw reset met de hoop dat opnieuw installeren van de firmware zou helpen(nooit aan toegekomen)... Helaas kwam ik niet meer in de recovery modus terecht aangezien hij sindsdien zegt "Juiste hardeschijf niet gevonden", zowel bij normaal opstarten als de recovery modus...

(Sony ook met die besparingen op die paar flash chips voor de firmware

)
Logischerwijs is het mij vrijwel zeker dat de HDD
kapot is of iig de filesystem serieus beschadigd, heb wel gelezen dat formatten in een computer kan helpen maar die heb ik hier helaas niet voor handen(alleen een laptop, en na 3 laptops met E-SATA die ik nooit gebruikte heb ik er nu één zonder terwijl het nu best van pas zou komen). Weet iemand wat het beste is om momenteel te doen? Toch proberen te formatten?
Sony levert hier helaas geen garantie, aangezien PlayStation hier officieel niet bestaat. Wel is de winkel waar ik hem vandaan heb redelijk in de buurt en die had beloofd dat als er problemen waren dat hij wel soort van garantie wilde leveren, alleen het is natuurlijk ook geen Service Center... Ik wil liever eerst zelf het probleem duidelijk krijgen en hem vragen om bijvoorbeeld een nieuwe harddisk te leveren dan dat hij hem straks eigenhandig helemaal open schroeft voor niks...
Ter informatie:
PS3 heeft altijd OFW gedraaid, momenteel 3.70 geloof ik
[
Voor 3% gewijzigd door
Rctworld op 05-09-2011 08:26
]