• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik een 2-tal horizontale storing strepen door het beeld van mijn LCD tv lopen.
Dit is van de ene op de andere dag ontstaan, zonder dat ik wijzigingen in mijn config heb doorgevoerd. Nu ben ik er achter gekomen dat er nogal wat spanning op de coax-kabel blijkt te staan indien deze in de Humax is ingeplugd. Ik krijg een vervelende schok als ik de verwarming en de kabel tegelijk aanraak. Dit gebeurt niet wanneer de kabel los is van de digitale ontvanger. Ook zijn de strepen weg als de kabel niet is aangesloten en ik het menu van de ontvanger op mijn tv weergeef.

Overigens heb ik de coax stekkers nagelopen op slechte aansluitingen, maar dat lijkt niet het probleem te zijn. Haal ik de spanning van de ontvanger, dan is ook de spanning van de kabel verdwenen.

Kortom, ik vermoed dat de ontvanger de boosdoener is. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Alvast bedankt! :)

P.S: Televisie is via een cheap-ass scartkabel aangesloten op de receiver. Ik denk echter niet dat deze het probleem is, want het heeft prima gewerkt.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Probeer eens de stekker andersom in het stopcontact te doen. Sommige apparaten hebben een bepaald ontstoringsfilter wat lekt naar de aarde ofzo geloof ik.

Ik heb het zelf trouwens ook met mijn IR FOX C.

Als ik de kabel loshaal en in m'n linkerhand hou, en met m'n rechterhand het apparaat vastpak, dan kietelt het ook aardig.

Maar dit heb ik al veel vaker meegemaakt, en niet alleen bij deze decoder.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Zojuist even geprobeerd, maar helaas nog steeds strepen. Ik snap er niks van.
Heb jij ook last van strepen in je beeld?

Bedankt voor je reactie iig.

[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 16-06-2009 17:09 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
*Bump*

Niemand?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:40
Stekker omdraaien is onzin. Netspanning is wisselspaning.
Probeer de Humax eens te aarden aan de verwarming.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hoeft geen onzin te zijn; ik had mijn computer en tv op mijn stereo aangesloten. En ik kreeg een optater zodra ik de plug van computer->stereo vastpakte. Stekker van stereo omdraaien en had nergens meer last van.

Paar weken geleden ook nog; laptop op netspanning aangesloten en op een beamer. Resultaat was dat het beeld van de beamer allemaal strepen liet zien. Adapter eruit en de strepen waren weg; stekker omdraaien en de strepen bleven weg.

Verder zou de humax al geaard zijn via de mantel van de coax zodra je deze aansluit.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 18-06-2009 14:55 ]

Pvouput live

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Stekker omdraaien had bij mij geen zin. Ik blijf het vreemd vinden dat dit ineens is gaan optreden. Boven heb ik ook een tv staan en daar is het beeld perfect. Overigens zit daar geen digitale receiver tussen.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit nu moet gaan oplossen, dus als er nog goede tips zijn, dan hoor ik ze graag. Best irritant namelijk ... een mooie LCD met 2 strepen ruis in het beeld.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Flappie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:43:
Stekker omdraaien is onzin. Netspanning is wisselspaning.
Probeer de Humax eens te aarden aan de verwarming.
Eurostekkers met aarde hebben dit in sommige gevallen alleen boven of alleen onderaan de stekker, als de aarde van het stopcontact dus alleen aangesloten zit op de boven of onderkant dan heeft het dus wel nut.

Voor de wisselspanning zal het inderdaad geen effect hebben, en bij een correct werkend stopcontact zou het ook geen verschil moeten maken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
[b][message=32129538,noline]Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit nu moet gaan oplossen, dus als er nog goede tips zijn, dan hoor ik ze graag. Best irritant namelijk ... een mooie LCD met 2 strepen ruis in het beeld.
Misschien heeft het probleem hier mee te maken?
Tweakers.net: [digitale decoder] ghosting? in uitzendingen
Tweakers.net: Vaag digitale TV probleem.
Tweakers.net: Sony DAR-X1R, slecht beeld.
Pagina: 1