Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 21:37

Phehistyr

De Epische Lurker

Ik heb sinds kort weer een Powershot A720 naast mijn D80, voor de momenten dat een dslr te lomp is. Bovendien kun je daar chdk op installeren, waardoor je de beschikking krijgt over leuke functies als time-lapse, bewegingsdetectie en allerlei scriptingmogelijkheden. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enzo Dizono
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05-2022
Ik heb er 3

-Pentax ME/ME Super/ME-F/Program A (afhankelijk van welke film ik wil) als compacte spiegelreflex
-Vivitar 35 ES: Heerlijke meetzoeker met scherpe 40 1.7 lens.
-Yashica T3 met carl zeiss tessar 35/2.8. Autofocus en spatwaterdicht.

www.jessekraal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

In tegenstelling tot hier littlejoannes in "Wat gebruiken jullie naast de DSLR?" heb ik nu ook een Sony WX1 die ik redelijk frequent gebruik. Ondertussen ligt de verhouding tussen mijn D50 en de Sony op 40-60.

Reden tot switch is dat de D50 met alle randapparatuur toch best een sleep is als je ook een dochtertje van 22 maanden mee hebt.

De WX1 stop je zo in je jas/borstzakje en de resultaten zijn eigenlijk prima te doen. (Alleen ruis en detailering zijn beter op de D50).

Het is tov de D50 opvallend dat de compactjes ontzettend "slim" zijn geworden. Lichtmeting op de WX1 is nogwel eens beter dan die op de D50 zeker in matrixmeting. Ook is het handig dat hij scenario's herkent bijvoorbeeld tegenlicht foto's en dan automatisch in gaat flitsen.

Kan je zeggen: joh beetje dSLR-er doet dat toch zelf? Ja is wel zo, maar als je zelf ook nog wel eens op de foto wil en je vrouw dus de dSLR gaat gebruiken wil dat inzicht niet altijd aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
Wij nemen altijd de Nikon Coolpix S210 mee voor de feest shots en tussendoor kiekjes (echte vakantie foto's).
Hij schiet prima sfeer plaatjes, maar de kwaliteit en scherpte is niet top.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Een Panasonic Lumix LX3 en/of mijn iPhone

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Op dit moment een IXUS 850IS en inderdaad ook m'n iPhone (naast een 7D en 5D1). Voor de komende vakantie heb ik een Casio EX-FH100 besteld, voor de momenten dat ik geen DSLR wil meenemen. Uitgezocht om z'n bereik, fotokwaliteit en de goede video's + slowmotion-functie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb geen idee waar ik deze vraag het beste kan stellen, aangezien ik geen specifieke topic over de Canon Powershot G11 heb gevonden.

Mijn vraag luidt als volgt: Hoe kan je instellen dat de gemaakte foto automatisch getoond wordt (nadat deze dus gemaakt is)?

Als anderen met de camera schieten, kijken ze vaak vragend of de foto wel gelukt is of niet, aangezien de foto niet automatisch getoond wordt. Je moet daarvoor op de weergaveknop drukken, wat ik niet logisch vindt. Alle camera's die ik heb, laten automatisch de foto zien nadat deze genomen is. Ik heb de handleiding erop nageslagen, maar ik ben deze mogelijkheid niet tegen gekomen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

p153 Changing the image display time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Rizon, je hebt mij op weg geholpen, waarvoor dank.

Uiteindelijk is het gelukt door p. 155 en 156 van de NL'se handleiding erbij te pakken (de weergaveduur van het beeld wijzigen & wijzigen hoe het beeld wordt weergegeven na de opname).

Het opmerkelijke is dat je deze instellingen alleen kan wijzigen in de 'auto, quickshot en C1+C2' modi en niet in de 'low light shot, scene, M, Av, Tv en P' stand. Ik zie niet in waarom je je foto niet zou willen terugkijken in bv de M stand. Enfin, probleem opgelost.

Ontopic: Ixus 50, Ixus95is en G11 naast D90.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 99% zeker dat het mogelijk moet zijn hoor, maar je zal het wss op een andere plaats in het menu moeten zoeken.

Maar ik heb geen G11 om het effe te bekijken.

Kijk nog eens in de menu's rond. Als je het echt niet ziet, volg dan de instructies op pagina 159 om te kijken of je het in de creative modi als custom instelling kan bijplaatsen en zo aanpassen.

edit: Ik volg de internationale handleiding van Canon. Daar zie je het op pagina 157 maar ik neem aan dat de NL handleiding dan 2pagina's voorloopt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een nieuwe compact met 720p of hogere videoresolutie, maar vooralsnog voldoet mijn Sony P200 nog perfect. De beeldkwaliteit is erg goed, wanneer er voldoende licht is althans.. anders moeten de DSLR's mee. Toch zou ik zo'n compact eigenlijk niet kunnen missen 'voor erbij' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Cyclonist schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:30:
Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een nieuwe compact met 720p of hogere videoresolutie, maar vooralsnog voldoet mijn Sony P200 nog perfect. De beeldkwaliteit is erg goed, wanneer er voldoende licht is althans.. anders moeten de DSLR's mee. Toch zou ik zo'n compact eigenlijk niet kunnen missen 'voor erbij' :)
Ik heb hetzelfde, ik heb nu wel 2 camera's liggen, maar die andere is mijn oude superzoom, die is nou niet heel handig om mee te nemen, gezien ik geen hele hoge kwaliteit hiervoor zoek, vooral eigenlijk snelheid/hoge ISO en redelijk video opnemen. Probleem is dat de hele compact camera markt vol zit met onzinnige MP cijfertjes, dat maakt het zoeken een stuk lastiger, dat plus dat je tweakers niet kan sorteren op ISO, beter gezegd ik zie bij de specs tot nu toe helemaal niets over ISO's.

[ Voor 7% gewijzigd door Benjamin- op 25-10-2010 22:43 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ik was een tijdje terug aan het kijken voor een S90 voor snapshots (voor naast m'n 5D die ik tegenwoordig eerder thuislaat dan mee wil zeulen wanneer ik ga hiken) en toen kwam plots de iphone4 uit die ook nog HD movies kan schieten: ben er erg blij mee :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:01
Had een Olympus MJU790 omdat die waterdicht is en dus ook op de motor mee kan zonder me zorgen te hoeven maken. Ook erg leuk sinds de kleine er is voor in het zwembad.Alleen is helaas bij laatste zwempartij niet meer waterdicht gebleken. Hij is nu vervangen voor een Sony TX5. Omdat ik de rest ook sony gebruik (Sony DLSR-A300 + HDR-CX305) had sony wel de voorkeur ivm kleuren. Ook de Exmor sensor is gewoon goed. Helaas zit er geen G type lens in maarja je kunt niet alles hebben en waterdichtheid/schockproof was voor mij wel een heel groot pluspunt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Voor zulke prijzen koop ik liever nieuw glas.

Ik zit meer te denken aan rond de 100, zoveel zal ik het niet echt gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren doet mijn D70 het prima. Drietal lenzen erbij waaronder een Tamron 28-300. Sinds de zomer van 2009 ook een Leica D-Lux 4. Uitgezocht op de fantastische lichtsterke groothoeklens, de mogelijkheid voor opnames in RAW formaat en de videomogelijkheden.

Ik moet bekennen dat, nu ik er over nadenk mijn D70 sindsdien niet meer heb aangeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:34:
Ik zit meer te denken aan rond de 100, zoveel zal ik het niet echt gebruiken.
Daar heb je dan weer Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 voor...

In de range van €100 moet je wel geen goede resultaten hoger dan iso800 meer verwachten en iso800 is ook niet meer al te vet. Als je gaat croppen zal er in ieder geval niet veel goeds meer van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb al hoger dan 800 gezien in mijn prijs range + 720p video.

Natuurlijk moet ik niet veel verwachten, maar dat verwacht ik ook niet, die dingen gebruik je puur om even snel een foto te maken, die heb ik dan straks gewoon standaard in mijn jaszak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Bij mij gaat de laatste het (digitale) rangefinder concept meer leven. Nadeel is dat en Leica M9 aan de prijzige kant is. Om dan nog maar ff te zwijgen wat een leuk 50mm f/0.95 erbij gaat kosten :| ..... Dat zal (als dat ding er ooit komt) eerder de vervanging worden van de DSLR ipv er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
een 50 f/0.95 erop lijkt me niet chill werken, je kan namelijk je dof niet door de zoeker zien, eerder beetje default lens.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Als camera voor erbij gebruik ik een Panasonic Lumic DMC-FS62. Die komt in dat budget-segment als een van de beteren naar voren, en is inderdaad ook een fijne camera. Er zit een 3:2-modus op die bij mij standaard aan staat, en er komen ook prima videootjes uit eigenlijk (al heb ik daarvoor ook een dslr en camcorder).

Dat is dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://p.gzhls.at/442399.jpg

Schijnbaar ondertussen niet meer te krijgen, maar waarschijnlijk vergelijkbare camera's van die serie wel.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
simon schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:09:
een 50 f/0.95 erop lijkt me niet chill werken, je kan namelijk je dof niet door de zoeker zien, eerder beetje default lens.
Volgens mij is de focus nog redelijk goed te doen mits de rangefinder goed is afgesteld.
Ik zie dat m'n fotowinkel er eentje op voorraad heeft, zal eens vragen of ik hem eens kan proberen :)

Wel moet je echt weten wat er met de foto gebeurt/ wat de scherptediepte is voordat je afdrukt, en dat kan alleen maar met gewenning. Maar na een tijdje fotograferen lijkt me dat geen groot probleem.

Grootste nadeel van de nocti vind ik het formaat. Tis echt bijna zo groot als een slr lens en houd dus niet echt comfortabel vast.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertJRB op 28-10-2010 14:58 ]

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ach, die f/0.95 is uiteraard maar een voorbeeld. Alleen maar omdat dat ding gewoonweg niet te betalen is. Gelukkig heb je voor ongeveer de helft van de prijs :| ook een aardige f/1.4. Als ik wil zeulen blijf ik wel bij mijn Nikon gear :)
Alternatief is de Voigtlander 50mm 1.1 voor circa 1000 USD.
Vooralsnog heb ik net geen 13-14k liggen voor een leuk M9 systeempje.
Back on topic: Lumix LX-3 er naast (of had ik dat al genoemd????)

* BlaTieBla weet het allemaal niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 10:48

KLK

Naast de canon 450D, canon 18-55, canon 10-22 en canon 28mm 2.8 heb ik een Yashica TL-Electro met 50mm 1.7 :

Afbeeldingslocatie: http://www.photoethnography.com/ClassicCameras/images/Yashica/YashicaTLElectro/YashicaTLElectro2-front1.jpg

Hier heb ik altijd een zwartwit rolletje in zitten. Ik gebruik hem niet voor opdrachten, maar gewoon voor de hobby. Ik heb het analoge tijdperk nooit mee gekregen, hoop dat hiermee in te halen :*)

Voor de rest "heeft het gewoon iets", wat digitaal mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
RobertJRB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Volgens mij is de focus nog redelijk goed te doen mits de rangefinder goed is afgesteld.
Ik zie dat m'n fotowinkel er eentje op voorraad heeft, zal eens vragen of ik hem eens kan proberen :)

Wel moet je echt weten wat er met de foto gebeurt/ wat de scherptediepte is voordat je afdrukt, en dat kan alleen maar met gewenning. Maar na een tijdje fotograferen lijkt me dat geen groot probleem.

Grootste nadeel van de nocti vind ik het formaat. Tis echt bijna zo groot als een slr lens en houd dus niet echt comfortabel vast.
Het gaat niet zozeer om de focus, ik heb een Mamiya 7II met een 80 f/4, en die 80 f/4 is ongv 43 f/1.8 ofzo op kleinbeeld, en ik moet elke keer behoorlijk bedenken welk diafragma ik bijv een portret maak, het is gewoon erg moeilijk om dat goed in te schatten. Voor je 't weet teveel dof, of weer te weinig. Met een 50/f.95 lijkt me dat helemaal moeilijk.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor duiken en dingen snel en dirty een Powershot G9, met origineel Canon onderwaterhuis.

Ben er enorm content mee, ook omdat het accus slikt van mijn 350D en er past zelfs nog een Speedlite op, niet dat dat eruit ziet, maar ben er erg blij mee.

Spuugt zelfs nog RAW bestanden uit. Ben ook blij met de 1024*768 film functie... :)

Momenten dat ik die G9 meeneem is als
- ik geen zin heb om al m'n andere gear mee te slepen;
- ik iets wil filmen zonder dv cam mee te nemen;
- snel leuke momenten wil pakken;
- niet te veel wil opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Ik heb een D90 + 18-135 als DLSR. Ik heb er momenteel nog weinig tijd voor en heb het dus ook nog niet echt onder de knie (het is m'n eerste dlsr).
Voor foto's van uitgaan etc. gebruik ik een Nikon Coolpix S4000.
Eerder deed ik dit nog met mijn mobiel maar sinds ik mijn BlackBerry heb is foto's maken met een telefoon uitgesloten.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

Naast de D90, ook digitaal een Nikon s3000.
Daarnaast houd ik van analoog.
Nikon f90x, Nikon F100, Canon EOS 300, Minolta Dynax 3xi. (Nikon Coolscan LS40 ED voor scannen).

Hele verzameling waarvan vooral de F100 veel in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

Een leuk topic waar ik nog niet eerder gereageerd heb. Ik gebruik naast de DSLR van ome Canon al sinds een tijdje een Canon F1 (fantastisch stuk messing die toch veel compacter is dan een 1D mits gekoppeld aan een 50 1.4 o.i.d.), voor de lol mijn Canon 7s (met een 50 0.95 dus) die ik (alhoewel ik de techniek schitterend vind) wat minder gebruik vanwege de ergonomie en sinds zaterdag dus een Oly Pen 2.

Ik heb goede hoop op dat de Pen mijn standaard "meeneem"-camera wordt. Zo niet komt er ook nog een Fuji X100 (die komt er eigenlijk sowieso want ware kunst moet je koesteren :9 )

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
op dit moment geen DSLR tot mijn beschikking, twijfel op welk merk ik zal overstappen. Gebruik op dit moment alleen een Sony NEX3m het kleine body bevalt me wel. Maar ik wil eigenlijk meer duurzaamheid en weer prime lenses tot mijn beschikking. Ben aan het wachten op de Nikon D7000. De camera die qua specs en body denk ik het best in me straatje past. Meteen 2 prime lenses erbij 35mm, 50mm en dan 6 maandjes later een 85mm, mischien geen zoomlenzen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeriveenhuizen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-04 20:35
Is er een manier, maakt niet uit welke en hoe duur, om 4k te filmen met mijn 700D. zo niet, om 4k te filmen met een camera die officieel maar full hd kan? En hoe kan je een nieuw topic beginnen? Groet, joeri. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:23
joeriveenhuizen schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 22:09:
Is er een manier, maakt niet uit welke en hoe duur, om 4k te filmen met mijn 700D. zo niet, om 4k te filmen met een camera die officieel maar full hd kan? En hoe kan je een nieuw topic beginnen? Groet, joeri. :)
Wauw, een vier jaar oud topic boosten met een compleet voor het topic irrelevante vraag en de vraag hoe je een nieuw topic kan beginnen :+. Orgineel is het in ieder geval wel :P.

Het antwoord op je eerste vraag is nee en nee, je kan wel naar Magic Lantern kijken als je meer qua video mogelijkheden uit je 700D wilt halen (maar je gaat geen 4k krijgen).
Verder zullen er vast wel camera's zijn die je (theoretisch) zou kunnen hacken/rooten, nieuwe firmware schrijven en zo 4k filmen. Maar makkelijker is dan gewoon een 4k camera kopen ;).

Het antwoord op je tweede vraag:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AQjIvCCQSJSFdEGMOtXqmCZe/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:54
Zie het antwoord van Balance, twee compleet ongerelateerde topics gebruiken voor je vraag is niet de bedoeling.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.