Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Puur uit nieuwsgierigheid, een nieuw topic, weet niet of het de bedoeling is.. 8)

Ik ben erg benieuwd wat iedereen naast zijn DSLR gebruikt op dit moment, voor de snapshots onderweg, als je niet je hele gear tevoorschijn wilt toveren.

Zal zelf de aftrap even geven:

DSLR: Nikon D90

In de handtas van me vriendin: Casio Z4 :X, die voor de zomer vervangen gaat worden door een nieuw model. De Z4 is inmiddels echt pixels tellen en dramatisch slechte iso prestaties (hij is dan ook al zeker 5 a 6 jaar oud).

Thuis ligt nog een FZ8 de D90 heeft deze opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSLR: Nikon D300 en een flinke stapel glas.
DSLR: Nikon D80 (met 18-70 permanent uitgeleend aan mijn schoonvader)
DSLR: Nikon D50 (met 18-70 doorgeschoven naar vrouwlief en beschikbaar voor "travel light")

Daarnaast brakke Nokia Telefoon camera van ~ 3MP ?!?!?
Daar kan je de pixels ook van tellen.

Oh, dan ligt er nog een oude Olympus in huis te slingeren. Vrouwlief vind dat daar ook foto's uit komen, maar de kleuren... Of je 20 jaar oude foto's bekijkt, je weet wel, die paars of rood uitsloegen na een paar jaar. Nu dat "aging" effect op de foto wordt door deze camera in ongeveer 1 seconde per foto gegenereerd.. Prestaties in snelheid zijn inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven.

Vandaar dat ik in het topic: Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 3 op zoek was naar ideeen voor een nieuwe camera. Helaas werd mijn idee afgebrand door de aanwezige experts, omdat het niet gangbaar genoeg was. O-)
Maar goed, ik geef de komende tijd nog genoeg geld uit, want ik heb nog meer hobby's.

Reden om de aanschaf van een compact te overwegen: In UL vliegtuigen is niet echt veel plaats en hoewel ik een DSLR eigenlijk nooit te zwaar vind om mee te nemen, past die soms niet in mijn vliegtuig... Wat dat betreft is een C42 toch echt gewoon irritant.. De Technam waar ik ook wel eens mee vlieg, is een stuk vriendelijker in dat opzicht.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 08:40 . Reden: omdat Zoeff anders boos wordt. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Naast de d90 ligt er nog een samsung s85, die te weinig opbrengt om te verkopen en best aardige paatjes schiet. Past in elke broekzak of handtasje van mijn ega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26

Zoefff

❤ 

Een kleine motivatie waarom je camera x naast je dSLR gebruikt lijkt me wel leuk. Anders wordt het een simpel opsomtopic, en dan ben ik genoodzaakt om er een slotje aan te hangen... ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 13:56

beany

Meeheheheheh

Naast een EOS300D(die binnenkort vervangen gaat worden) heb ik een een canon ixus 870. Net nieuw uit de verpakking, geen idee nog wat er allemaal mee kan en hoe goed de foto's worden :P

Motivatie: De DSLR zit in een rugzak, en soms zie je iets waarbij het te lang duurt om de DSLR uit de rugzak te halen. Of de situatie is er gewoon niet naar. Ergens in een buitenwijk van Cairo trek ik niet zo snel een DSLR uit de zak, dan doe ik het liever met een klein camera'tje.

[ Voor 31% gewijzigd door beany op 15-06-2009 08:36 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Naast mijn dSLR's heb ik een HTC Touch Pro telefooncam. Omdat die twittert, en ik nog geen insteekmodules voor mijn cams heb gevonden die dat ook kunnen :P

Mocht ik ineens écht een compact nodig hebben, dan jat ik de ixus 860 van mijn pa, maar tot nog toe is dat in een vol jaar welgeteld één keer gebeurd :)

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 15-06-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

had nog een bon liggen van 130 euro, te besteden bij een combi-fotozaak. We hebben voor 't vrouwtje een panasonic FS-6 compactje erbij gehaald, naast mijn D300 + bescheiden lenzenarsenaal. Het compactje heeft gediend als compacte P&S + videocamera, aangezien het beestje toch nog een respectabele 848x480 @ 30fps kan filmen, met wat mij betreft uitstekende kwaliteit.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00
Ik heb naast mn Canon 350D een Panasonic Lumix LX-3, keigaaf dingetje, ben echt wild van de lichtsterke groothoek lens :) Het gebrek aan 'zoom' stoort me totaal niet.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ik heb nog ergens een Coolpix 5200 liggen, maar die komt echt sporadisch te voorschijn.

Ik neem als er mogelijk foto momenten zijn gewoon mijn D50 mee. En dan in light vorm, dus alleen de body+tamron 17-50 erop in een tasje, of in de heavy vorm in mijn rugzak met alle andere lenzen en prullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb een Nokia N82 naast mijn Nikon D50. De 5 megapixel camera in die telefoon produceert foto's die net goed genoeg zijn voor het simpele point-and-click werk. Het grote voordeel is dat je je telefoon toch altijd wel bij je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Naast mijn Canon 400D:
Panasonic FZ7: gaat altijd mee in de rugzak om te kunnen filmen en voor mijn dochtertje die graag fotografeert maar waar ik mijn DSLR niet aan toe vertrouw (ze heeft die FZ7 trouwens al in een beek laten vallen waardoor de camera vier dagen in coma lag :X ).

Fuji F31fd:gebruik ik nog zelden. De 400D maakt betere foto's en de FZ7 betere filmpjes. Soms nog wel handig in de tuin of op feestjes. Had ik gekocht omdat ik niet steeds de DSLR wou meesleuren maar dat gebeurt niet echt vaak.

Nokia N82: GSM met 5MP camera. Kwalitatief pure horror vergeleken met de echte camera's maar dat ding heb ik altijd bij me en met een hoop nabewerking zijn er mooie foto's mee te maken.
Kwalitatief zijn de foto's dan een stuk minder maar je hebt er toch wel een heel pak 'kodak-momenten' mee.

Ik ben wel al een tijdje op zoek naar een vervanger voor de FZ7 omdat huidige camera's (Canon SX1 bv.) een veel betere filmfunktie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

DSLR: 40D+17-55/2.8
Non-DSLR: Konica Minolta Dimage Z5.
Deze gebruik ik voor het heftige telewerk (aangezien ik nu geen budget heb om een 70-200 aan te schaffen) en voor het maken van kleine filmpjes. Ook macroshots kan ik met deze dimage maken. Verder draag ik deze camera nu over aan mijn vriendin zodat zij op vakantie wat snapshots kan maken. Zij ziet toch ook weer andere dingen dan ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Deathchant op 15-06-2009 09:40 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:10
Tja, als ik mijn SLR niet mee heb (450D), betekent dat dat ik geen zin/ruimte heb om het mee te slepen. Dus moet ik wel een kleine camera'tje hebben die ik in mijn broekzak kan stoppen.

Mijn Fuji F31fd voldoet dan prima, maakt nog mooie foto's ook.

Maar voor het bestaan van de topic, wat zal een motivatie zijn om een bepaalde compact camera naast je SLR te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Naast mijn Nikon D50 gebruik ik, als ik niet teveel zooi wil meeslepen, af en toe mijn Panasonic FZ3 of in uiterste nood mijn Nokia N82.

De FZ3 maakt nog steeds aardige foto's al is ie maar 3mp en zolang je maar niet te hoog in de iso's gaat en de 10x zoom is toch nog best handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:10
Naast mijn D90 gebruik ik een Canon Powershot G7.
Deze gaat eigenlijk altijd mee op vakantie, want ik heb geen zin om met een paar kilo fotoapparatuur te sjouwen.
En vaak het probleem waar laat ik al dat spul, vliegtuig, appartement enzo, G7 is makkelijk en handzaam en heeft een aardig goeie output.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Naast mijn Sony A350 en Konica Minolta Dynax 7D gebruik ik soms nog een Canon Powershot G2.

Deze zal inmiddels zo'n 6-7 jaar oud zijn. Geef hem bv. wel af en toe mee naar het kinderdagverblijf zodat de leidsters foto's kunnen maken van de kleine in actie :P.

Ook gaat ie wel eens mee naar concerten maar erg lekker werkt dat meestal niet. Dus als ik in november naar Muse ga, moet er wat beters zijn ;).

Ben wel al een tijdje aan het rondkijken voor een vervanger maar weet nog niet zo goed wat ik wil. Vandaar dat de G2 nog altijd meedraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Naast mijn D90 gebruik ik de Nokia N95 8gb. Dat ding heb ik toch altijd bij me, dus mocht ik onderweg snapshots willen maken dan kan het daarmee. Geen zin om er een compact voor in de plaats te kopen. Had ooit wel een TZ3 van Panasonic, handig vanwege het grote bereik. maar qua fotokwaliteit valt de N95 8gb niet ver achter de TZ3. Tuurlijk heeft ie een streepje voor, tis immers geen telefoon met camera functie maar een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:04
Mijn DSLR is een D300 sinds kort. Mijn pocketcamera gaat al een tijd langer mee (jaartje of drie nu) en dat is een Casio EX-S770. De Casio heeft mij nog nooit teleurgesteld. Heerlijke camera, dun, klein en snel. Heel wat vakantiekiekjes mee geschoten.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:51
Ik heb een Canon 450D.
Daarnaast gebruik ik een IXUS 970IS (die ik al een jaar langer heb dan de 450D)

Simpelweg omdat voor sommige kiekjes het te lang duurt om mijn tas open te ritsen, lensdop eraf te halen, en te zoomen en scherp te stellen. Gewoon mijn IXUS uit het hoesje, aanknop en schieten. En dat ding maakt ook superfoto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Smolders
  • Laatst online: 09-01 13:06
Ik gebruik een Canon 450D en voor de snapshots een Canon A2000is, leuk cameraatje die op AA werkt, veel zoom heeft, goede foto's maakt ook op ISO400 en filmpjes kan maken.
Ik heb ook nog een IXUS400 voor op het strand.....

Kwaliteit van de foto's van de A2000is valt niet echt tegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

Naast mijn 450D 18-200IS gebruik ik nog een Ixus 70 met onderwaterbeheuzing voor het duiken/strand

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks, naast mijn fuji s5 gebruik ik geen enkele andere camera. zelfs niet mijn telefoon die kennelijk ook fotos kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een Leica C-Lux 3 gekocht (was in de aanbieding voor 299 ipv 450) voor op vakantie over 2 weken. Had vorig jaar m'n EOS 350D mee maar omdat ie zo groot was heb ik hem eigenlijk alleen maar in mijn koffer laten liggen.Daarnaast heb ik overigens ook nog een 50D ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
40D als dslr

ixus 400 als handycammetje (als ik hem meeneem)

en is de nood echt hoog (lees geen andere camera's mee) dan de iphone, maar snapshots is niet echt mogelijk aangezien het opstarten van de camera gewoon een dikke 10 seconden duurt.

aangezien ik voor mijn werk laatst een nieuwe tas mocht uitzoeken voor de laptop heb ik er nu eentje waar de 40D inzit en deze redelijk snel te pakken is laat ik de ixus thuis voor de fam en gebruik ik zelf de iphone voor de snapshots.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Naast de dSLR's die ik gebruik voor de hobby, zit er altijd in de rugtas naar mijn werk een 20D + 17-85IS. Eerst was het een IXUS40. Maar in de schemering heb ik liever iets betere ISO prestaties. En de 20D lag inmiddels in de kast stof te vangen. Grip eraf, eerste gekochte lens erop en in een Lowepro NOVA 1 AW past het precies onderin mijn Timbuk2 rugtas. Dus naast mijn dSLR's, gebruik ik nog een dSLR :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
DLSR: Nikon D700
Compact: Canon Powershot A85. Oud beestje, maar maakt nog best leuke plaatjes. Camera is meestal aan mijn moeder uitgeleend. Gebruik em zelf als ik gewoon kiekjes wil maken en geen foto's.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Naast mijn EOS 450D gebruik ik mijn oude IXUS 50 (5MP, mijn eerste digitale camera :)) voor filmopnamen van een evenement (indien nuttig), zo heb je niet alleen de fotos maar ook in het kort wat bewegende beelden en geluid :).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dSLR: Canon 5D Mark II
Compact: iPhone 3G Wit :p

Hoewel ik m'n analoge Olympus OM10 eigenlijk wil gaan gebruiken als compactcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 20:55

breinonline

Are you afraid to be known?

DSLR: Canon 40D
Compact: Panasonic DMC-LZ7. De goedkoopste (125EUR) camera met manuele instellingen en redelijke iso prestaties. Bovendien kan hij filmen op 848 x 480.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
Heb naast mijn 450D nog een Panasonic LX2. Vooral gekocht vanwege het retro uiterlijk destijds. Helaas presteert 'ie niet zo goed als z'n opvolger :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:57
DSLR: Canon 30D

Voor snapshots: Xperia X1 of de Sony T100 van mijn vriendin.
En als ik de lichtmeter werkend krijg wordt mijn Olympus 35RC mijn standaard meeneemcamera :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online

Milo.

klik

vandeMeulenhof schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:53
Naast mijn EOS 450D gebruik ik mijn oude IXUS 50 (5MP, mijn eerste digitale camera)
Inderdaad een heerlijk dingetje. Mijne is helaas vorig jaar tijdens vakantie gestolen, snik.
Ik heb op dit moment geen degelijke camera naast mn 40d. Had een powershot s5, maar aangezien ik hem te weinig gebruikte heb ik hem maar verkocht.
Nu heb ik alleen een telefoon met een 5mp crap fotofunctie, samsung ding. Misschien ooit nog eens een goedkoop plat dingetje.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:11
Ik heb een Eos 50D voor het echte werk, daarnaast heb ik m'n 400D aan m'n vader gegeven.

Voor het snapshot werk etc. heb ik standaard m'n Nikon S700 bij me. Heerlijk klein cameratje dat je makkelijk in je tas/jas stopt.

Daarbij kan ik, zoals de meesten hier in het topic ook al aangeven, videotjes maken als ik dat wil.

Voor echt mooie filmpjes neem ik af en toe m'n Powershot S2 nog mee, die schiet toch best leuke filmpjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de Olympus e-520 heb ik een kodak z710 en een Olympus fe-20.
De kodak is een fijne backup, de fe-20 doet me niet zoveel.
Oh ja, en dan is er nog de fooncamera, een sony-e x1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
Nog even een aanvulling op mezelf... (D90 + Powershot G7)
Ik heb ook nog een onderwaterbehuizing voor de G7, snorkel veel & vaak op vakantie en dat is een mooie combo om onderwater foto's en filmpjes te maken.
Als ik 't zelfde met m'n D90 zou willen... --> €€€€€€ ;)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voornaamste: 5D MKII (Backup: 5D MKI)
Analoog: Polaroid 600SE met polaback & 6x9 filmwand
Compact: Canon IXUS (gebruik 'm nooit)
iPhone met "camerabag" (helga/instant) doet goed z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Naast m'n 40D heb ik een Panasonic LX3. Waarom? Omdat ik niet altijd de dSLR mee wil/kan nemen en ik toch nog een beetje kwaliteit wilde. De LX3 heeft een 24-60mm lens dus lekker breed plus is heeft een lichtsterke F/2.0-F/2.8 lens. Combineer dat met handmatige instellingen (veel schuifjes/knopjes zodat je minder in het menu hoeft), een relatief bruikbare iso range (tot 400 durf ik nog wel aan, daarboven gaat het wel hard achteruit met de kwaliteit) en leuke 720p filmpjes. Prima compact voor erbij. Enige wat beter zou kunnen is bv een ingebouwde lensdop die opzij schuif ipv dat losse ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Naast mijn 450D heb ik nog een powershot A710.
Waarom? Nou, het was mijn vorige camera en heel af en toe schiet ik er nog wel eens wat pics mee op het moment dat dat ding dichter in de buurt ligt. Ik vond de A710 niet echt geweldig, vergelijken met de A75 die ik daarvoor had en de 450D die ik nu heb. Ik heb dus het vermoeden dat ik het geval niet veel ga gebruiken. Aan de andere kant neem ik dat ding wel makkelijk overal mee naar toe, en ook gewoon het paintballveld in bijvoorbeeld. Dat doe ik liever niet met een DSLR :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olympus E-300 (en voorheen andere DSLR)

Waarom een compact mee nemen als je een DSLR hebt? Neem dat ding overal mee, ook in winkels. Tja, dan zijn er concerten en festivals die het verbieden een dergelijk toestel/dan wel met beperking qua lens mee te nemen, maar daar is ook een mouw aan te passen.

Voordeel van een E-300, heeft geen prisma. Ziet er meer uit als een grote compact, dat met een pancake of een lichtgevoelige 50mm lens of een lange jas met veel zakken voor een tele, kom je toch binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Zo, leuk al die reacties!!! Wel grappige gewaarwording dat ook een aantal mensen een telefoon gebruiken naast de dslr. Zag al wel een paar tips ook voor mijn vervanging misschien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
the good old canon a70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
een yashica electro 35 gx, goede analoge meetzoeker voor niet te veel geld met een 40mm f/1.7 lens.
en een ixus 860IS, klein, filmt goed, heeft IS, 28-105mm, en foto's zijn best aardig voor een compact.

en nog verschillende analoge compacts van olympus, leica en konica maar die gebruik hooguit een paar keer per jaar.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000

DeFeCt

je wéét toch

Naast mijn D200 eigenlijk alleen een roze sony compact voor vrouwlief.. geen idee wel type.. hij is roze, that's what matters! :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
DSLR: Nikon D90
Camera "erbij": Canon Powershot S3

Ik heb ook nog een Powershot A590 die ik eerder kocht als camera voor erbij (voordat ik m'n D90 kocht) maar inmiddels ben ik (door de D90) gewend geraakt aan de wat grotere afmetingen van de S3 en vind ik het niet meer zo'n probleem om die overal in m'n rugzak mee naar toe te slepen. Hij is wel wat groter dan een gewone digitale camera, maar in vergelijking met een DSLR valt het eigenlijk nog wel mee.

M'n A590 is hierdoor wel een beetje werkeloos geworden. En eigenlijk is dat wel jammer want het is een leuk toestelletje met z'n handmatige instellingen. Maar tzt zal ik hem wel weer gaan gebruiken op vakantie of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
dSLR: 450D icm 17-50 2.8

Maar voor het stappen gebruik ik de 'almachtige' Casio Exilim EX-Z11. Het ding heeft al behoorlijk wat klappen te verduren gehad, bier, gevallen, bier en nog vaker gevallen etc. Het clipje om de batterij op z'n plek te houden is nu afgebroken, maar wordt nu vervangen door een stukje van een AH-folder, wat prima werkt :P.

Zolang hij nog foto's schiet van zatte feestende mensen incluis mezelf vind ik het prima, voor meer gebruik ik hem toch niet. Het mooie ervan is dat hij in het donker er vrijwel nooit naast zit met de focus en weinig rooie ogen vertoond. Oke, de foto's zijn niet om over naar huis te schrijven, maar goed genoeg voor het WWW.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik gebruik een Nikon D300, en daar kun je lenzen voor blijven kopen. Als klein cameraatje voor erbij heb ik nu nog een Sony DSC-W70, maar omdat die zo onderhand aan vervanging toe is zit er een Panasonic Lumix DMC-ZS3 (TZ7 in Europa) in de post. Dit omdat het dingetje in 720p kan filmen met best aardige resultaten. Ik film regelmatig voor mijn werk (mijn 'main cam' is een Sony PMW-EX1) en ik gebruik nu nog een Sony HDR-HC7 als tweede camera bij bijvoorbeeld interviews. Op zich een prima camera, maar als ik daar een simpele compactcamera (met gezichtsherkenning nota bene!) voor kan gebruiken zonder miniDV-tapes maar met bijvoorbeeld 32gb geheugen erin kan dat natuurlijk geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40D + Powershot G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een Nikon P6000, naast m'n D300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Niks, ik irriteer mij dan toch aan de kwaliteit van de foto's of dat je beperkt bent qua instellingen. Heb niet voor niets een dSLR. Tijdens vakanties neemt m'n reisgenoot wel een compactcameratje mee voor de leuke momentjes. Verder zit er een crappy camera op m'n gsm als ik per se iets vast wil leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28
DSLR: Nikon D40

Daarnaast heb ik een Canon Ixus 60. lekker klein en prima apparaatje. Die gaat mee als ik een fietstocht of lange wandeltocht maak. Gewoon los in broek- of jaszak. Zolang je buiten in daglicht plaatjes schiet zien ze er prima uit. :) Is nu zo'n 3 jaar geleden gekocht. Er zit een 128MB sdkaartje in. :) Ingesteld op 1600x1200, dus ruimte zat voor een dag of weekend weg...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Een Mamiya 7II, geloof zo'n beetje de duurste analoge cam hier op GoT :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Naast mijn Canon 20D gebruik ik mijn oude trouwe Fuji F31fd voor de momenten waarop ik niet teveel gewicht bij me wil hebben. Deze cam presteert ook nog redelijk in low-light, en is dus ook best geschikt om wat foto's te maken op feestjes. Toch merk ik, dat ik het zeulen meestal voor lief neem, in ruil voor de extra kwaliteit en mogelijkheden van mijn dSLR.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
Naast mijn Olympus E3 gebruik(te) ik een Olympus E400 met pancake, Panasonic L10 of Panasonic TZ4. Vlak voor mijn afgelopen vakantie naar Cyprus kocht ik een Sigma DP1. De E3, DP1 en TZ4 gingen mee.
Ik heb met name de DP1 gebruikt en de resultaten vallen me absoluut niet tegen. Ik merkte dat ik deze en de TZ4 het vaakst bij me droeg, waarbij de TZ4 alleen mee was voor wanneer ik echt een andere brandpuntsafstand nodig had dan de 28mm die op de DP1 zit. Het mooie echter van één brandpuntsafstand, is dat je veel creatiever wordt, je bent meer bezig met de compositie en de beperking maakt het ineens uitdagender en leuker om te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Op dit moment nog de Fuji F50: het iets nieuwere broertje van de bekende F30. Ik mis alleen toch wat meer wideangle en de hi ISO is toch niet zo heel hip helaas (mede dankzij de sprong van 6 naar 12MP, uhu): waarschijnlijk wordt de Fuji binnenkort vervangen door een Panny LX3.

Verder als het juist groter ipv kleiner moet een Yashica Mat 124G 6x6 middenformaat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.lostinpixels.hu/photos/0407_yashica_mat_124g.jpg

Erg rustig fotograferen met dat ding, alles manual behalve de lichtmeting ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

simon schreef op zondag 21 juni 2009 @ 11:59:
Een Mamiya 7II, geloof zo'n beetje de duurste analoge cam hier op GoT :X
Heb je er nou eigenlijk wel eens foto's van gepost hier?

Ik gebruik naast mijn DSLR een Pentax 645:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2qbvm9f.jpg

En een Pentax K1000

Afbeeldingslocatie: http://api.ning.com/files/niN5nPkGNyLMlNLxQrNsGoa1JLDfkdbEJPPyPzdL8FkrNNuGeTk597IBMF7MLM8334ZZKSvqQznZTXvH-Kjtt6jQF3FoHtwg/PentaxK1000.jpg

Beiden meestal uitgerust met een 28mm lens :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 23:19
Grappig dat mensen die hun gsm naast hun dslr gebruiken vaak een Nokia N82 hebben, natuurlijk wel een van de beste cameratelefoons ooit.

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
DSLR: Canon eos 30D

Daarnaast digitaal:
Leica m8: Eigenlijk primaire camera, de dslr gebruik ik ernaast.

Canon ixus 870IS: Voor snelle snapshots, bv op locatiebezoek in wat mindere buurten, met groothoeklens om een gebouw er makkelijker op te krijgen

Analoog
Canon eos 30: heerlijk ding die al m'n canonlenzen gebruikt. Met eye focus wat erg prettig, en goed, werkt.

Pentax ME met 50/2 lensje. Eerste camera en nog steeds heerlijk om mee te fotograferen. Vraag me wel eens af waarom een instapmodel van toen zoveel beter gebouwd is al dat plastic spul van nu.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Erasmo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 15:28:
[...]

Heb je er nou eigenlijk wel eens foto's van gepost hier?
nope, staat wel wat van op mijn flickr..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
gebruik naast mn Canon 7D een analoge SLR Canon Eos 300 met zwart wit rollen.

Verder een panasonic waterdicht videocameratje voor op de zeilboot.

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel niets meer.. Had/heb er een Ixus 50 naast maar die is...inmiddels al 2 zomers geleden bij een ongelukkige val stuk gegaan. Althans, de camera werkt nog prima maar het schermpje is stuk. En dat stelt wat lastig in.
Ik ben nu eigenlijk in de markt voor een nieuw iets naast de dSLR...en heb m'n ogen gericht op de Panasonic DMX Z7..of Z6...of iets van dat idee; groothoeklens, compact, zeker geen bridgecamera oid qua grootte, meer dan 3 á 4x zoom..en liefst inderdaad die 12x en verder goede beeldprestaties. Alterntieven worden graag aangehoord. (allicht niet helemaal juiste topic though :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb naast mijn 40D en 30V een Fuji Finepix F11... Behalve de standaard ISO ruis op praktisch elke foto een hele goede compact. Ben nu wel aan het kijken voor een G10/G11.

[ Voor 14% gewijzigd door Joor op 24-02-2010 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSLR: Canon EOS 50D + Canon EOS 1D Mark 1 (classic :9 )

P&S: Sony DSC-W170 (leuk, maar minder goed dan m'n oude P120 van Sony)

Analoog: Olympus Trip 35

GSM: Nokia N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Naast mijn D80 heb ik een Nikon FM in dienst. Telefooncamera hoeft van mij niet zonodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Mijn verstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Naast mijn D700 13 (ja 13 ja) andere camera's om uit te kiezen, ligt aan wat ik ermee doe...
bn326160 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:04:
Grappig dat mensen die hun gsm naast hun dslr gebruiken vaak een Nokia N82 hebben, natuurlijk wel een van de beste cameratelefoons ooit.
Kan je er ook mee bellen eigenlijk?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je er ook mee bellen eigenlijk?
Was dat niet een optie? Ik kan me herinneren dat je er iets van een losse module/kaartje voor nodig had om de functie te activeren O-)

Naast de 40D gebruik ik zo nu en dan weleens de Canon Ixus 60 en een oude Ricoh Singlex II met Carl Zeiss Jena DDR Flektogon 35mm f/2.4. Daarnaast ook een 3mp camera waar je ook mee kan bellen en office kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
ik heb een hele oude praktica die ik best veel gebruik. Heb een stuk of 4 slr's, maar de praktica is zo ontwapenend in de praktijk, dat ik daar de leukste platen mee schiet :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Naast de Nikon D200 heb ik nog een ouwe FM2a (geweldig apparaat) en een antieke Fuji F601 6 MP camera. De camera van me telefoon reken ik niet mee, die gebruik ik extreem zelden (in een winkel misschien voor vergelijkend waarde onderzoek).

Ik wil mijn Fuji een keer vervangen door misschien de Canon Ixus 210 IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Nomad schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:05:
maar de praktica is zo ontwapenend in de praktijk, dat ik daar de leukste platen mee schiet :)
Zien!

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:33
Ik heb (nog) geen dSLR mag dat ook(A)?

Heb wel een Mamiya 645 en een Nikon FM3a :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Nickeyboy schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:43:
Nee, ga weg ;)

Ik heb naast m'n Canon 40D een Sony CyberShot DSC-W130, zo eentje dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.welectronics.com/digitalcameras/sony-cybershot-dsc-w130.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pma-show.com/news_images/00356_sony-w130.jpg

Wel aardig dingetje, maar echt geweldige foto's komen er niet uit. Heb 'm vooral omdat ie lekker compact is en dus gewoon in m'n broekzak kan zonder in de weg te zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:22

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Ik neem de camera mee naar uitjes met vrienden. Zeilen e.d.

dit is het type:
http://www.thecamerasite....Images/Praktica-B-200.jpg

De foto's die ik er mee schiet zijn van mij en vrienden, meer een privecollectie.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Jelle E schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:24:
Naast mijn D80 heb ik een Nikon FM in dienst. Telefooncamera hoeft van mij niet zonodig.
PageFault schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:21:
Naast de Nikon D200 heb ik nog een ouwe FM2a (geweldig apparaat) en een antieke Fuji F601 6 MP camera. De camera van me telefoon reken ik niet mee, die gebruik ik extreem zelden (in een winkel misschien voor vergelijkend waarde onderzoek).

Ik wil mijn Fuji een keer vervangen door misschien de Canon Ixus 210 IS.
Nickeyboy schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:43:

Heb wel een Mamiya 645 en een Nikon FM3a :D
Binnen 8 posts de grote lijnen van een cameraserie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ik gebruik mn BlackBerry Bold 9700 naast mn dslr :/ Zit er wel over na te denken om een Canon Powershot S90 te nemen voor de dagen dat ik niet al mn zooi wil mee nemen :p

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:33
Jelle E schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:32:
[...]

[...]

[...]

Binnen 8 posts de grote lijnen van een cameraserie :D
Haha:P Die FM2 had ik gezien maar die andere niet. Prachtige camera's natuurlijk! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Joor schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 00:33:
Ik heb naast mijn 40D en 30V een Fuji Finepix F11... Behalve de standaard ISO ruis op praktisch elke foto een hele goede compact. Ben nu wel aan het kijken voor een G10/G11.
Ik heb een G7 camera en kan je deze serie zeker aanraden. Ik kwam van een nikon D70, maar ging in de praktijk toch niet echt vaak erop uit voor fotograferen... De G7 is toen gekomen omdat hij degelijk, uitgebreid en kwalitatief sterk is. Al heel snel heb ik de D70 verkocht, de G7 voldeed in mijn geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sony h9 maar dat is puur als ik een kleine edit wil maken ofzo, verder doe ik niet echt iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Laatst online: 16:52
Naast mijn 450d gebruik een panasonic TZ7, wegens onderwater behuizing die cheap te krijgen was voor het snorkelen, en dinnetje niet altijd de dslr wou gebruiken om foto's te schieten. Hij tevens ook makkelijk mee op de motor in een binnenzak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Naast mijn EOS 7D gebruik ik naar volle tevredenheid een Fuji Finepix F31fd, een fantastische camera met weinig ruis.

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een Canon IXUS 870 IS past in broek- en jaszak en maakt ook filmpjes (dat vergeet ik meestal) maar zelfs bij vrij weinig licht zien ze er best aardig uit.
Het ruisnivo bij hogere ISO's is natuurlijk om te huilen maar in de groothoek stand (f2.8) ISO200 zijn langere sluitertijden zoals 1/4, 1/5, 1/6 sec. met IS redelijk vaak onbewogen.

[ Voor 3% gewijzigd door bouwfraude op 25-02-2010 19:52 . Reden: zinsbouw ]

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
lredev schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:45:
[...]

Ik heb een G7 camera en kan je deze serie zeker aanraden. Ik kwam van een nikon D70, maar ging in de praktijk toch niet echt vaak erop uit voor fotograferen... De G7 is toen gekomen omdat hij degelijk, uitgebreid en kwalitatief sterk is. Al heel snel heb ik de D70 verkocht, de G7 voldeed in mijn geval prima.
Dank voor de tip! Denk dat een G9 ook al heel leuk is, maar die zijn niet ruim aangeboden (op MP). Komen zelfs duurder uit dan een G10.
Freezerator schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:13:
Naast mijn 450d gebruik een panasonic TZ7, wegens onderwater behuizing die cheap te krijgen was voor het snorkelen, en dinnetje niet altijd de dslr wou gebruiken om foto's te schieten. Hij tevens ook makkelijk mee op de motor in een binnenzak :)
Hé Bas! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Joor op 25-02-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel simpel cameratje: Samsung ES-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Canon Ixus 50: Prachtig apparaatje, mooie foto's met voldoende licht, stukken minder bij minder licht. Goede bouwkwaliteit en hij werkt nog steeds prima.

Fuji F31fd: Fantastische kwaliteit in low-light scenario's. Veel instelmogelijkheden, helaas geen optische zoeker. Ik vraag mij af of de huidige generatie compact cam's in de buurt komen van de fotokwaliteit van de Fuji.

Blackberry Bold 9700: tja, ik loop zelden met de slr of de compact cams. Tel heb ik altijd bij me. De foto's zijn niet eens zo heel slecht bij voldoende licht.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:12
Canon Powershot A710 IS. Howel met dikke krassen op de lens maakt hij nog prima foto's, vooral bij veel licht natuurlijk. Ik wil ooit nog wel eens upgraden naar een S90 of G11, maar voorlopig blijft hij het doen. Ik merk wel dat ik heel anders fotografeer met een compact dan met een dSLR. Het gaat dan echt om de mooie momenten en kiekjes, niet om de techniek. Erg ontspannend :). En de beste camera is de camera die je bij je hebt. Deze past in een ruime broekzak, de dSLR natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter87
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09-2021
wilmundo schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:14:
Blackberry Bold 9700: tja, ik loop zelden met de slr of de compact cams. Tel heb ik altijd bij me. De foto's zijn niet eens zo heel slecht bij voldoende licht.
Vind ook dat uit mijn Curve 8900 best wel goede foto's komen, best wel tevreden over voor die paar keer dat ik 't voor 't gemak gebruik. Gelukkig is het ook `maar` 3MP, meer heb je echt niet nodig op je telefoon, of althans, vind ik niet nuttig op zo'n enorm kleine sensor, wordt 't resultaat echt niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:59
DSLR: Nikon D80

Voor ik aan de DSLR's begon, was een Sony Cybershot P8 mijn eerste behoorlijke digicam.

Dat ding heeft vanalles meegemaakt en overleefd, vooral dankzij de oerdegelijke bouw. Met zijn 3 MPx is het naar huidige maatstaven maar behelpen maar de resultaten zijn scherp genoeg voor wat het zijn (snaps). Hij heeft wel een soort-van optische zoeker, start redelijk snel op en is doodeenvoudig en vlot te bedienen, zeker gezien ik er nu zo'n zeven jaar ervaring mee heb. Als ik een camera wil meenemen maar geen zin heb om met mijn D80 rond te sjouwen, dan gaat de Sony nog altijd mee.

Het begint wel een beetje te kriebelen om iets van de laatste generatie aan te schaffen maar ik heb nog iets gezien dat me echt goed beviel en de paar dingen die ik beter zou willen zien* vind ik eigenlijk het geld ook niet waard.

*) Meer megapixels, groter display, beter in slecht licht, wat conventioneler formaat (smaller, hoger, dunner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Naast mijn Nikon D90 gebruik ik best wel vaak de Canon PowerShot 870 IS. Onder andere deze, deze en deze foto's mee geschoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 15-09 10:08
De hele enkele keer dat mijn D300 niet mee kan schiet ik eigenlijk nergens anders mee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerUp schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:35:
Canon Powershot A710 IS. Howel met dikke krassen op de lens maakt hij nog prima foto's, vooral bij veel licht natuurlijk. Ik wil ooit nog wel eens upgraden naar een S90 of G11, maar voorlopig blijft hij het doen. Ik merk wel dat ik heel anders fotografeer met een compact dan met een dSLR. Het gaat dan echt om de mooie momenten en kiekjes, niet om de techniek. Erg ontspannend :). En de beste camera is de camera die je bij je hebt. Deze past in een ruime broekzak, de dSLR natuurlijk niet.
Naast m'n Olympus E-30 (met o.a. 2.8-3.5/14-54) gebruik ik zelf de Canon A590 IS, wilde laatst ook upgraden naar de G11, heb 'm een dag gebruikt en weer teruggebracht. Het enthousisame over deze camera deel ik niet echt: het focussen ging langzamer dan met m'n 590, de Jpeg-output vond ik matig, de optiek sowieso weinig sprekend (op het DPReview-forum hebben ze het dan over de 'plastic-look' van Canon). Nog eens de reviews er op nagelezen en daar kwam ik de eerste twee punten ook tegen (het derde punt is een kwestie van smaak, denk ik). Kun je alles met RAW doen maar daar heb ik met een compact niet altijd zin in. Verder prima ding hoor, stevig gebouwd, materiaal voelt lekker aan, mooi zoom-bereikje, enz. Maar de meerwaarde t.o.v. de 590 vind ik qua IQ toch wat te beperkt, zeker als je kijkt naar het doel waarvoor je 'm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 14:59

mennovanw

Canon? You can!

Ik gebruik een Ixus 800 IS (de allereerste ixus met optische beeldstabilisatie) voor als het echt compact moet en mijn Canon F1 (zonder drive) incl. 35 mm f2 als het "wat groter compact" mag zijn.

Het is toch vrij apart dat ik een messing camera als compact beschouw eigenlijk :D

Het is maar wat je gewend bent denk ik ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 01-09 12:07
Een Panasonic Lumix LX-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-09 19:16

Zuurstok

Passionately curious

M'n HTC hero :9

Ik neem alleen maar snapshots ter inspiratie, waardoor de kwaliteit dermate onintressant is dat ik geen kleine compact ernaast hoef te hebben.

mits ik toch een compact camera moest kopen, ga ik wss voor de nieuwe TZ8 of de S90 oid :)
maar die hebben geen twitter !!

[ Voor 8% gewijzigd door Zuurstok op 07-03-2010 16:56 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Aan dslr: zelf een 50D, vrouwtje nu nog een 350D, maar die gaat tzt vervangen worden, en als reserve nog een 10D.
En als er geen Eos in de buurt is een SE C905 en een nokia navigator

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast mijn Canon 400D met kitlens ( 18-55 3,5-5,6) een Canon 10D met Sigma 17-70 ( 2,8 - 4,5 ) en een Sigma 70 -200 2.8 verder Canon 580EX flitser en extern battery pack met NiH rechargeable cellen ( AA ).dit alles verpakt in een lowepro rugzak. gewenst statief en een 24-70 f 2.8 canon objectief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mennovanw schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:01:
Het is toch vrij apart dat ik een messing camera als compact beschouw eigenlijk :D
Materiaal heeft toch niet per definitie iets met de grootte van je toestel te maken? :p Zwaarder en steviger is het wel! 8)

OT: Voor tijdens de wintersport heeft Olympus me een EP-1 meegegeven om te testen en uit te proberen in winterse omstandigheden (naast de eigen 40D en Ixus 60). Toch wel positief verrast over de kwaliteit foto's en fimpjes die eruit komen en daarnaast ook degelijkheid van het toestel. In je achterhoofd blijft toch hangen dat je een compact in je handen hebt, terwijl dat het toch niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Ik gebruik naast mijn Canon EOS 550D een Canon PowerShot A620 en de camerafunctie van mijn 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Naast de 40D onze "oude" vertrouwde Panasonic TZ3.

ER zit letterlijk bijna geen verf meer op, ding heeft een heeel zwaar leven achter de rug.
Ik heb wel een een shutter(?)count geprobeer te achterhalen, maar dat lukte niet.

Als die dood is komt er ook gewoon weer een TZ.... (al zijn ze volgens mij nu met een plastic body)

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Heb naast de 5DmkII een Canon Ixus 990IS gekocht. Was eigenlijk omdat mijn vrouw die DSLR wat teveel van het goede vindt, maar het blijkt best een fijn toestel. De foto's zijn redelijk, de filmpjes zijn super! En dat ding is klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:41
Ik gebruik naast mijn kitlens (18-55mm F3.5-5.6 IS) voor mijn EOS 500D ook een telelens van Canon, namelijk de 70-300mm IS en met USM. Daarnaast gebruik ik af en toe wat filters, een hoog driepootstatief en een éénpootstatief. En daar houdt het voorlopig bij op.

Voor noodgevallen, waarbij ik de DSLR niet kan/wil gebruiken, gebruik ik soms nog wel eens mijn oude Canon Powershot A520. Als je nagaat dat ondanks dit compacte fototoestel toch al best oud is (denk min. 5 jaar), deze best veel functies heeft en redelijke foto's kan maken, al is dat natuurlijk totaal niet te vergelijken met die DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtdraaier
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10-2024
Naast m'n D70 en D90 gebruikte m'n echgenote een Fuji F31fd omdat de DSLR's voor haar veel te zwaar zijn.
Het frustrerende gebrek aan een doorzichtzoeker heeft onlangs geleid tot aanschaf van een Panasonic G2.
Qua gewicht minder dan de helft van de Nikons en bij voldoende licht heel behoorlijke foto's.

Hans
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.