Ik weet ineens niet meer zo zeker of ik deze telefoon nog wil. Gezien de bagger betrouwbaarheid van Nokia Messaging (in ieder geval i.c.m. Google Apps / Gmail).
Dan gebruik je toch de symbian gmail applicatie? Schijnt veel beter te werken.
Verklaar je nader aub... ivm interesse voor dit toestel.BoXie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:46:
Ik weet ineens niet meer zo zeker of ik deze telefoon nog wil. Gezien de bagger betrouwbaarheid van Nokia Messaging (in ieder geval i.c.m. Google Apps / Gmail).
Is dit een algemeen euvel van Nokia Messaging?
waar haal je dat vandaan dan?BoXie schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:46:
http://www.google.com/mobile/products/mail.html
Kies daar eventjes Symbian S60, heb je een betrouwbare mail interface voor gmail.
Kies daar eventjes Symbian S60, heb je een betrouwbare mail interface voor gmail.
Ik wil out of the box ondersteuning. Ook een melding op mijn active standby scherm als ik nieuwe mail heb.phobosdeimos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:59:
Dat heb ik via die gmail app niet if i'm right.
Bij die Gmail App voor Symbian (E71 in ieder geval) krijg je geen melding op je homescreen als er een nieuwe email is. Ook hoor je geen geluidje wanneer er een nieuwe email binnenkomt. Het toestel lijkt soms wel te trillen bij het ontvangen van een nieuwe email. Maar die tril voel je amperphobosdeimos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:10:
Toch wel, daar dient hij net voor.
Uit eigen ervaring. Ik gebruik Nokia Messaging al vanaf de early beta op mijn E71. In het begin was het perfect. Tegenwoordig een drama (zie ook : http://discussions.europe...messaging&thread.id=17871 ).
Nokia Messaging is een sort-of push mail oplossing. Als het werkt komen mailtjes binnen 5 seconden op je telefoon binnen zo gauw ze in je mailbox terecht komen (bij mij Google Apps). Echter, tegenwoordig ben ik regelmatig al blij als ik 2x per dag een sync krijg van mijn mailbox. Useless dus.
Ik hoop dat Nokia dit snel fixt, want je leest de klachten op diverse plaatsen op internet.
Ja maar voorzover ik kan zien geen HTML mail en geen attachments sturen.phobosdeimos schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:59:
Heeft de E72 niet een nieuwe symbian versie? Want ik zag in een demo videotje ook netjes logo van gmail in het menu.
heb je een link naar het filmpje?Okasha schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:06:
Heeft de E72 niet een nieuwe symbian versie? Want ik zag in een demo videotje ook netjes logo van gmail in het menu.
Kan het filmpje niet vinden nu... maar hier zie je wel ook in de home-screen een gmail icoon?
http://www.youtube.com/wa...UQjpJSGuk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xqr_CDTFSpU
http://www.youtube.com/wa...UQjpJSGuk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=xqr_CDTFSpU
E72 heeft S60 3rd ed. FP2 ipv FP1 (E71). Soort tweede servicepack met wat extra features.
Wat je ziet op het filmpje is overigens gewoon Nokia Messaging met een Gmail account ingesteld. Nothing special. Heb ik op mijn E71 ook.
Wat je ziet op het filmpje is overigens gewoon Nokia Messaging met een Gmail account ingesteld. Nothing special. Heb ik op mijn E71 ook.
Kun je dat ook instellen op je homescreen/standyscreen?BoXie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:17:
E72 heeft S60 3rd ed. FP2 ipv FP1 (E71). Soort tweede servicepack met wat extra features.
En is dat onbeperkt of met een licentie van 1 jaar?
Volgens mij is dat onbeperkt en levert Nokia er dus een Lifetime-license mee met het verkooppakket.Roodey schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 22:42:
[...]
Kun je dat ook instellen op je homescreen/standyscreen?
En is dat onbeperkt of met een licentie van 1 jaar?
Ik dacht dat je het op het Active Standby-scherm kunt instellen, alleen dit is wel iets wat ik mij vaag kan herinneren. Zelf geen ervaring mee...
bij de E72 krijg je een lifetime license mee, maar de versie die je installeert op je E71 is die ook onbeperkt?Cadezo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 23:37:
[...]
Volgens mij is dat onbeperkt en levert Nokia er dus een Lifetime-license mee met het verkooppakket.
Ik dacht dat je het op het Active Standby-scherm kunt instellen, alleen dit is wel iets wat ik mij vaag kan herinneren. Zelf geen ervaring mee...
En kun je die instellen op je homescreen?
Wat bedoel je met instellen op homescreen? Op mijn E71 kan ik in ieder geval wel Nokia Messaging zijn laatste mails op het active standby scherm laten weergeven (en een notificatie als '1 new in Inbox'.)
ja dat bedoel, op active standby.BoXie schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:45:
Wat bedoel je met instellen op homescreen? Op mijn E71 kan ik in ieder geval wel Nokia Messaging zijn laatste mails op het active standby scherm laten weergeven (en een notificatie als '1 new in Inbox'.)
en dat is onbeperkt? want op nokia messaging lees ik dat het een proefperiode is...
Met betrekking tot Nokia Messaging: Dit hoef je beslist niet te gebruiken. Als je de mail applicatie opstart en in het 2e scherm niet akkoord gaat met de voorwaarden kun je vervolgens je pop of imap account configureren zoals altijd, waarbij je de pull interval van de mail zelf in kunt stellen zoals je dat altijd kon doen.
je krijgt je email op het standby scherm dat is zo op mn n86 en 5800, ben zeker dat de e72 deze functie zal hebben is een zakelijke phone + hij zou een lifetime licentie hebben dit heb ik gelezen op een site (weet niet meer welke dacht mobile review ofzo..)
Multiple pc builds in progress
30 augustus en de meeste sites laten nog steeds dit zien:
"Actuele status: dit product is nog niet beschikbaar, verwacht eind augustus"
"Actuele status: dit product is nog niet beschikbaar, verwacht eind augustus"
Verwijderd
Ook nog steeds geen prijzen in de webwinkels bekend. Ik ben bang dat het nog wel even kan duren...
Toch vreemd dat de e72 zo'n vertraging heeft opgelopen t.o.v. de e52.
Maar ik heb liever dat ze hem uitbrengen als hij echt perfect werkt, zonder het hardware/software fiasco dat met de e52 aan het gebeuren is.
Maar ik heb liever dat ze hem uitbrengen als hij echt perfect werkt, zonder het hardware/software fiasco dat met de e52 aan het gebeuren is.
Verwijderd
Misschien krijgen we wel een verrassingslaunch tijdens dat event dat deze week plaatsvindt
- of in ieder geval misschien wat meer info omtrent de releasedatum.
Dat hoop ik ook.Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 11:20:
Misschien krijgen we wel een verrassingslaunch tijdens dat event dat deze week plaatsvindt- of in ieder geval misschien wat meer info omtrent de releasedatum.
Verwijderd
Ik lees dat de E72 (net als de E71) een nogal hoge SAR waarde heeft. Toen ik de E71 had merkte ik regelmatig trillingen in mijn bovenbeen op de plaats waar mijn gsm in mijn broekzak zat. Ik heb nu tijdelijk een 6300 en daar heb ik dat niet bij. Ik zit eigenlijk te wachten op de E72, misschien dus niet zo slim.
De E71 heeft een waarde van 1,27; 1,33 of 1,53 W/kg, afhankelijk van het type.
De E72 heeft een waarde van 1,31 W/kg.
Bron: http://sar.nokia.com/sar/index.jsp .
De maximale waarde mag 2 W/kg. zijn.
De E71 heeft een waarde van 1,27; 1,33 of 1,53 W/kg, afhankelijk van het type.
De E72 heeft een waarde van 1,31 W/kg.
Bron: http://sar.nokia.com/sar/index.jsp .
De maximale waarde mag 2 W/kg. zijn.
Verwijderd
Nou en? Die "maximale" waarde is al 10 keer lager dan een waarde die misschien, volgens een of ander niet genoemd mechanisme, zogenaamd gevolgen zou kunnen hebben.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:24:
Ik lees dat de E72 (net als de E71) een nogal hoge SAR waarde heeft.
Verwijderd
Dus eigenlijk is 20 W/kg. nog veilig?Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:37:
[...]
Nou en? Die "maximale" waarde is al 10 keer lager dan een waarde die misschien, volgens een of ander niet genoemd mechanisme, zogenaamd gevolgen zou kunnen hebben.
De Omnia Pro komt maar tot 0,44 W/kg (zoiets tenminste).
En dat trillen van mijn been duidt toch wel op iets wat niet helemaal pluis is.
Precies en daarmee zou je het beste naar de huisarts kunnen gaan denk ik .....Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 11:11:
[...]
Dus eigenlijk is 20 W/kg. nog veilig?
De Omnia Pro komt maar tot 0,44 W/kg (zoiets tenminste).
En dat trillen van mijn been duidt toch wel op iets wat niet helemaal pluis is.
De e72 is wat mij betreft een aardige kanshebber .. ik had eerst mijn oog ;laten vallen op de e52 maar deze telefoon heeft meer voordelen betreffende functionaliteit. Dat de e52 productieproblemen heeft (gehad?) zou positief kunnen uitvallen voor de e72 aangezien het een zakelijker markt segment aanspreekt en dus betrouwbaar(der) zou moeten overkomen from the start ,,, (aanname
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar de E52 is ook een E-Series toestel, en dus ook afkomstig van Nokia For Business. Zeker dient deze ook goed te zijn. Alleen een ander segment/andere voorkeur dan de E72. Reken maar dat er Business to Business heel veel E52's tegelijk worden besteld.
E52 en E72 zijn quasi identiek. Enkel de form factor is anders doordat de E72 een qwerty tobo heeft, logischerwijze. Plus de camera is ook iets beter. Verder zijn ze hardwarematig identiek.
Optische navi-key is toch ook wel een duidelijk verschil, lijkt me.phobosdeimos schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:20:
E52 en E72 zijn quasi identiek. Enkel de form factor is anders doordat de E72 een qwerty tobo heeft, logischerwijze. Plus de camera is ook iets beter. Verder zijn ze hardwarematig identiek.
Is toch een noviteit binnen de e-series/nokia.
Ben wel benieuwd hoe dat werkt. Mobile-review is niet geheel enthousiast in z'n preview.
Verwijderd
Dit zit echt tussen je oren. Wedden dat je die "trillingen" niet had gehad als je nooit iets over de SAR-waarde van de E71 had gelezen? Als je maar lang genoeg denkt dat iets schadelijk is dan kun je ook echte schijnsymptomen krijgen. Het feit dat je alle SAR-waardes opzoekt lijkt alleen maar te bevestigen dat je je er te druk over maakt.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:24:
Ik lees dat de E72 (net als de E71) een nogal hoge SAR waarde heeft. Toen ik de E71 had merkte ik regelmatig trillingen in mijn bovenbeen op de plaats waar mijn gsm in mijn broekzak zat. Ik heb nu tijdelijk een 6300 en daar heb ik dat niet bij. Ik zit eigenlijk te wachten op de E72, misschien dus niet zo slim.
Edit: Ik zal het even nuanceren, ik kan natuurlijk nooit zomaar een medische conclusie trekken die 100% zeker is. Ik geloof nog steeds niet dat die trillingen een direct gevolg kunnen zijn van de straling van een goedgekeurde telefoon, maar als je er echt last van hebt is het misschien beter dat je ermee naar de huisarts gaat.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 22:07 ]
Verwijderd
Ik vertelde iemand over het trillen als ik de gsm in mijn broekzak had en hij wees me op het fenomeen SAR. Ik had er vantevoren dus niets over gehoord of gelezen.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:58:
[...]
Dit zit echt tussen je oren. Wedden dat je die "trillingen" niet had gehad als je nooit iets over de SAR-waarde van de E71 had gelezen? Als je maar lang genoeg denkt dat iets schadelijk is dan kun je ook echte schijnsymptomen krijgen. Het feit dat je alle SAR-waardes opzoekt lijkt alleen maar te bevestigen dat je je er te druk over maakt.
Edit: Ik zal het even nuanceren, ik kan natuurlijk nooit zomaar een medische conclusie trekken die 100% zeker is. Ik geloof nog steeds niet dat die trillingen een direct gevolg kunnen zijn van de straling van een goedgekeurde telefoon, maar als je er echt last van hebt is het misschien beter dat je ermee naar de huisarts gaat.
Belangrijker is dat 2 W/kg. dus nog veilig is. De E72 blijft daarmee hoog op mijn verlanglijstje staan (tussen de N97, Omnia Qwerty en SE X2).
Volgens mij zijn die SAR-waarden gewoon een beetje bullshit. Je telefoon moet nou eenmaal gewoon communiceren met de mast en daarvoor is een bepaald vermogen nodig. De antenne in je telefoon zendt gewoon uit in alle richtingen en de enige manier om zoveel mogelijk straling te voorkomen is de telefoon (antenne) zo ver als mogelijk van je af te houden en een wired headset te gebruiken. Juist een E71/72 heeft volgens mij een gunstige positie van de antenne (onderin het toestel ipv bij het oor), waardoor je een beetje minder straling opneemt bij het bellen. Maar belangrijker is dat niet meer alle signalen en straling door je vingers hoeft als je je telefoon tegen je oor drukt. Houd alleen niet je hand tegen de onderkant, want dan valt het bereik wat weg (signalen/straling worden geabsorbeerd door het lichaam).Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:15:
Ik vertelde iemand over het trillen als ik de gsm in mijn broekzak had en hij wees me op het fenomeen SAR. Ik had er vantevoren dus niets over gehoord of gelezen.
Belangrijker is dat 2 W/kg. dus nog veilig is. De E72 blijft daarmee hoog op mijn verlanglijstje staan (tussen de N97, Omnia Qwerty en SE X2).
Ik zie ook niet in hoe andere telefoons een veel lagere SAR waarde kunnen hebben, behalve dan dat ze op een andere band opereren waarvoor andere vermogensafspraken gelden.
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 02-09-2009 22:22 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
SAR staat toch voor Specific Absorption Rate? Dus niet de hoeveelheid straling die het toestel uitzendt (die zal voor elk toestel gegeven dezelfde omstandigheden gelijk moeten zijn) maar hoeveel je lichaam oppikt van deze straling. Dit zal wel degelijk per toestel verschillen.Ik zie ook niet in hoe andere telefoons een veel lagere SAR waarde kunnen hebben, behalve dan dat ze op een andere band opereren waarvoor andere vermogensafspraken gelden.
Ik maak me er niet zo druk om, EM-straling heeft nauwelijks invloed op het menselijk lichaam, hooguit een beetje opwarming, maar de intensiteit van een gsm is maar zo laag, ik geloof niet dat je daar iets aan overhoudt.
Verwijderd
En de volledige review van mobile-review staat erop! http://mobile-review.com/review/nokia-e72.shtml
Google vertaald: http://translate.google.n...uto&tl=en&history_state0=
Deze staat flink was posts eerder ook al..Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:31:
En de volledige review van mobile-review staat erop! http://mobile-review.com/review/nokia-e72.shtml
Maar al E72-nieuws van de Nokia beurs in Duitsland? Keek net even op de site, maar volgens mij niet heh? Wel over de Nokia X-serie en een kleine N97. Hopelijk vandaag
dat was volgens mij de preview, dit is een volledige review van het toestel!Okasha schreef op donderdag 03 september 2009 @ 07:42:
[...]
Deze staat flink was posts eerder ook al..
Edit: overigens geen andere mening in deze review over het gebruik van de optische joystick
[ Voor 15% gewijzigd door NRG-81 op 03-09-2009 08:45 ]
Volgens deze site Week 37: http://www.allaboutphones...htingen-voor-week-36.htmlVerwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:02:
En nu is het tijd om te weten wanneer hij in de winkels ligt.
Ja hopelijk komt ie dan wel echt in week 37.Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:50:
Er is dus geen woord uit Stuttgart gekomen. Lekker dan... nog even normaal wachten dus
Ik kom er net achter dat ik m'n abo bij Vodafone al mag verlengen.
Vreemd, abo wordt dan verlengd per 23-2-2010, dat is over bijna 6 maanden.
Dacht dat je vanaf 4 maanden kon verlengen. Ging zelf uit van eind oktober.
Vodafone.nl zegt:
Loopt jouw Vodafone abonnement binnenkort af?
Je kunt je abonnement verlengen vanaf 4 maanden voor het einde van je contract.
Van mij mag ie in ieder geval nu dus zsm uitkomen!
Edit: al twijfel ik nog wel tussen:
- HTC Hero
- iPhone
- E52
- E72
- E75
Lekker eenduidig, niet
Vreemd, abo wordt dan verlengd per 23-2-2010, dat is over bijna 6 maanden.
Dacht dat je vanaf 4 maanden kon verlengen. Ging zelf uit van eind oktober.
Vodafone.nl zegt:
Loopt jouw Vodafone abonnement binnenkort af?
Je kunt je abonnement verlengen vanaf 4 maanden voor het einde van je contract.
Van mij mag ie in ieder geval nu dus zsm uitkomen!
- HTC Hero
- iPhone
- E52
- E72
- E75
Lekker eenduidig, niet
[ Voor 9% gewijzigd door NRG-81 op 03-09-2009 22:19 ]
Heb dezelfde twijfel (gehad) maar het qwerty toetsenbord is toch hetgeen wat me over de streep trekt. Virtueel keyboard en dikke vingers is geen pretjeNRG-81 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:16:
- HTC Hero
- iPhone
- E52
- E72
- E75
Lekker eenduidig, niet
Dikke vingers en qwerty op E72 gaan wel samen? Daar twijfel ik zelf nog aan.r0el schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:30:
[...]
Heb dezelfde twijfel (gehad) maar het qwerty toetsenbord is toch hetgeen wat me over de streep trekt. Virtueel keyboard en dikke vingers is geen pretje
Hoewel ik gisteren voor het eerst een E71 vasthield en het me 100% meeviel.
Gebruik nu een SE P1i en daarmee gaat t prima (nog iets kleiner dan E71 bijv.) maar typen op een iphone was een ramp!NRG-81 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:34:
[...]
Dikke vingers en qwerty op E72 gaan wel samen? Daar twijfel ik zelf nog aan.
Hoewel ik gisteren voor het eerst een E71 vasthield en het me 100% meeviel.

Voornaamste reden dat iPhone bij mij af zou kunnen vallen isr0el schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:51:
[...]
Gebruik nu een SE P1i en daarmee gaat t prima (nog iets kleiner dan E71 bijv.) maar typen op een iphone was een ramp!
- T-Mobile
- accuduur
- gebrek aan multitasking-mogelijkheden
Zo! ik heb de vervanger voor mijn touch pro gevonden
nog even een weekje wachten dan maar?
Vandaag Hi aan de lijn gehad om mijn telefoon over te sluiten.
Werd een beetje door mijn strot geduwd en meneer wilde mij een abbo aansmeren, maarrrr hij kan de E72 in het zwart al wel leveren. (omdat ik zo bleef zeiken dat ik alleen de E72 wil)
Als ik het maar niet wil door vertellen want het mag eigenlijk nog niet.
Naja ze krijgen mijn bestelling iig niet..
Werd een beetje door mijn strot geduwd en meneer wilde mij een abbo aansmeren, maarrrr hij kan de E72 in het zwart al wel leveren. (omdat ik zo bleef zeiken dat ik alleen de E72 wil)
Hoe komt het nu eigenlijk dat de E71/E72 zo'n hoge SAR waarde heeft? Terwijl de N97 met meer opties maar 0.67 oid heeft? De 'slechtste' E71 heeft een waarde van 1.53, echt fors hoger! De E72 komt met 1.31 iets beter uit de bus. De E71 staat in de top 5 van telefoons met hoogste SAR waardes. Maar de laagste telefoon (top 5 laagste zijn allemaal samsungs) halen de 0.2 niet eens.. Echt significante verschillen dus.
Bronnen:
http://sar.nokia.com/
http://www.portablegear.n...waarden-2008.htm?Pagina=3
Bronnen:
http://sar.nokia.com/
http://www.portablegear.n...waarden-2008.htm?Pagina=3
Verwijderd
Dat lijkt me erg sterk dat ze de E72 al op de plank hebben liggen. Waarschijnlijk een smoes om jou als klant te houden.flashin schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 17:36:
Vandaag Hi aan de lijn gehad om mijn telefoon over te sluiten.
Kan toch dat hij onder embargo tot maandag nu wordt verspreid?
Overigens zou ik niet over de telefoon bestellen bij Hi!, dan krijg je het online abbonement en betaal je per minuut. Bij de abbonementen in de winkels betaal je na de eerste minuut wel gewoon per seconde.
Overigens zou ik niet over de telefoon bestellen bij Hi!, dan krijg je het online abbonement en betaal je per minuut. Bij de abbonementen in de winkels betaal je na de eerste minuut wel gewoon per seconde.
Verwijderd
Als de E72 onder embargo ligt te wachten, dan hadden we dat toch al lang moeten horen van iemand (lijkt mij)???
Hoeft natuurlijk niet per sé. Iemand verwachtte al een verrassingsrelease tijdens Nokia World, maar dat is niet gebeurd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:51:
Als de E72 onder embargo ligt te wachten, dan hadden we dat toch al lang moeten horen van iemand (lijkt mij)???
Ik weet echter wel dat morgen tijdens de IFA in Berlijn Nokia aanwezig is en er de mogelijkheid zal zijn voor vele hands-on met de nieuwe Nokia line-up. Daar hoort natuurlijk de E72 bij en derhalve kan het best zijn dat Nokia daar meer informatie geeft over de release...
In the UK wordt het een oktober release: http://shop.vodafone.co.u...phone/nokia-e72?WT.Srch=1
Ik had eigenlijk gehoopt op een september release in NL, maar ik schat de kans daarop niet zo hoog in gezien de radiostilte omtrent de eE72
Ik had eigenlijk gehoopt op een september release in NL, maar ik schat de kans daarop niet zo hoog in gezien de radiostilte omtrent de eE72
Net t-mobile even gebeld, en volgens een medewerker gaan zij de Nokia E72 in ieder geval niet in september of oktober aanbieden. Want de nokia e72 staat niet op de lijst met opkomende telefoons voor september &oktober.
Dan haal ik het abonnement wel bij een webshopt, dan heb ik tenminste ook geen last van die t-mobile themes en andere bagger.
Dan haal ik het abonnement wel bij een webshopt, dan heb ik tenminste ook geen last van die t-mobile themes en andere bagger.
Verwijderd
Branden ze die dan? Ik heb een E71 zonder branding. Gehaald in een T-M shop.oscardt schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 13:17:
Net t-mobile even gebeld, en volgens een medewerker gaan zij de Nokia E72 in ieder geval niet in september of oktober aanbieden. Want de nokia e72 staat niet op de lijst met opkomende telefoons voor september &oktober.
Was volgens mij ook echt een smoesje. Hij wilde me oversluiten, niet eens houden als klant.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:55:
[...]
Dat lijkt me erg sterk dat ze de E72 al op de plank hebben liggen. Waarschijnlijk een smoes om jou als klant te houden.
Je wordt telefonisch wel echt getild waar je bij staat! Bij T-Mobile heb ik telefonisch wel iets betere ervaringen, maar ik bestel gewoon net als vorige keer in de winkel
Bij zakelijke abonnementen is het iets netter geregeld overigens..
Wel jammer dat t-mobile hem nog niet aanbiedt in oktober!
Klopt het dat de E72 is uitgerust met een Accelerometer sensor?
Ik kan het namelijk nergens terugvinden. Ook niet bij de specificaties van het toestel.
Ik kan het namelijk nergens terugvinden. Ook niet bij de specificaties van het toestel.
Ja, de E72 heet een accelerometer aan boord. Zie http://www.forum.nokia.com/devices/E72 onder 'Extra Features'Croccifixio83 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:58:
Klopt het dat de E72 is uitgerust met een Accelerometer sensor?
"Actuele status: dit product is nog niet beschikbaar, verwacht september/ oktober"
Dat wordt niet volgende week schat ik zo..
Dat wordt niet volgende week schat ik zo..
Nokia maar eens gemaild.
Reactie:
Er is op dit ogenblik nog geen interne informatie over de release van de E72.
Standaard antwoord, maar niet geschoten is zowiezo mis.
Reactie:
Er is op dit ogenblik nog geen interne informatie over de release van de E72.
Standaard antwoord, maar niet geschoten is zowiezo mis.
Op gsmarena.com wordt geroepen dat hij morgen in Azië wordt gelanceerd. Ook staat daar dat hij in Portugal op 12 oktober wordt losgelaten. Ik kan niet meer wachten!
allaboutphones.nl houdt ook nog steeds aan dat hij volgende week uitkomt, dus er zal wel iets leuks zijn geplant.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Geen mensen hier die bij Vodafone werken en die meer weten?
Ik hoop het ook ja!Hooglander1 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:34:
allaboutphones.nl houdt ook nog steeds aan dat hij volgende week uitkomt, dus er zal wel iets leuks zijn geplant.
Een vriend van me werkt bij Vodafone die verwacht eind deze week meer nieuws.
Over 1,5 week ben ik weer bij Nokia intern op bezoek dus zal dan mijn contactpersoon eens vragen.
[mod: dit is geen releasetijd bericht, maar een release bericht, dat valt dan toch weer uit de scope van jouw break :+]Graag willen wij u er van op de hoogte stellen, dat de Nokia E72, waar u interesse in heeft getoond, vanaf deze week leverbaar is.
Voor meer informatie verwijs ik u naar Nokia E72 pagina.
Mogelijk komt het toestel in beperkte hoeveelheden beschikbaar bij lancering.
Wij adviseren u om vandaag nog uw bestelling bij ons te plaatsen zodat wij ervoor kunnen zorgen dat u onnodig lang hoeft te wachten op dit nieuwe model.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Het One Mobility Team
Nou, wie heeft hier straks de eerste E72 in huis?? 
http://mail.meidoornlaan....oestellen/nokia/nokia-e72
Wel een beetje vreemd dat achter de E75 NIEUW staat, maar achter de E72 niet.. Ik geloof er niet zo in dat ie al leverbaar is.WiNlUx schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:10:
Nou, wie heeft hier straks de eerste E72 in huis??
Het is de link naar de website uit het mailtje die "Okasha" hier 2 posts geleden heeft gehad...
Ik weet het echter allemaal ook niet zeker... Wat ik wel vind is dat ze zo bekant het dubbele vragen vergeleken met die e71... Maar ach, dat zal wel zijn omdat de telefoon nét uit is!
Ik weet het echter allemaal ook niet zeker... Wat ik wel vind is dat ze zo bekant het dubbele vragen vergeleken met die e71... Maar ach, dat zal wel zijn omdat de telefoon nét uit is!
Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat het gewoon wachten is tot de E71 voorraad leger is. De toestellen heb zo'n sterke gelijkenis dat de E71 niet meer over de toonbank gaat zodra de E72 uit is. Daarom is het denk ik logisch dat kleine webshops met weinig voorraad nu de telefoon als eerste zullen gaan aanbieden. De grote ketens en providers zelf hebben waarschijnlijk nog flink E71's liggen en wachten tot die geslinkt zijn. (paar reserve voor de garantiegevallen)
Tegelijkertijd willen ze natuurlijk ook weer niet teveel markt verliezen aan de kleine webshops. Spanningsveldje!
Tegelijkertijd willen ze natuurlijk ook weer niet teveel markt verliezen aan de kleine webshops. Spanningsveldje!
Verwijderd
Of andersom: dat de E72 minder zal verkopen omdat de E71 flink gezakt is in prijs en veel consumenten de forse meerprijs niet over hebben voor de E72. Ik vind het bv. ook opmerkelijk dat, sinds de E52 uit is, de E51 niet meer leverbaar is bij de bijna alle webshops (alleen nog eentje die er 356 Euro voor vraagt, die zal met die prijs nog wel lang met z'n voorraden zitten).Persoonlijk heb ik sterk het gevoel dat het gewoon wachten is tot de E71 voorraad leger is. De toestellen heb zo'n sterke gelijkenis dat de E71 niet meer over de toonbank gaat zodra de E72 uit is.
Ik denk zelf dat de E71 een pricedrop zal krijgen. Productiekosten van de E71 zijn ver gedaald en de ROI values zullen ook al wel behaald zijn.
De E71 zal naar 250-300 euro gaan, terwijl de E72 400+ gaat worden.
Zelfde verhaal met de 6300 en 6500 classic, die worden ook naast elkaar verkocht, terwijl de 6600 (en i) allang uit is.
De E71 zal naar 250-300 euro gaan, terwijl de E72 400+ gaat worden.
Zelfde verhaal met de 6300 en 6500 classic, die worden ook naast elkaar verkocht, terwijl de 6600 (en i) allang uit is.
Laat ze eerst de specificaties maar eens in orde hebben op http://www.one.nl/toestellen/nokia/nokia-e72
"Touchscreen: Ja" en "Ingebouwde handsfree: Nee"
"Touchscreen: Ja" en "Ingebouwde handsfree: Nee"
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Vraagje:
Wat verwachten jullie van de optische navigatietoets?
Wat verwachten jullie van de optische navigatietoets?
ik denk dat het heel fijn werkt, helemaal op internet. ik denk net als een touchpad van een laptop maar dan wat kleiner
Ik denk dat het de maand oktober gaat worden voordat ie echt leverbaar is hier in NL.
Nog geen enkele webshop heeft nieuws dat de E72 in september geleverd zou gaan worden...
Het is gewoon afwachten dus, en niet elke dag, maar gewoon even 1 keer in de week even alles goed checken of ie leverbaar is...
Zelfs van import is nog geen sprake... Dus september... nahhhhhhhh
Nog geen enkele webshop heeft nieuws dat de E72 in september geleverd zou gaan worden...
Het is gewoon afwachten dus, en niet elke dag, maar gewoon even 1 keer in de week even alles goed checken of ie leverbaar is...
Zelfs van import is nog geen sprake... Dus september... nahhhhhhhh
Verwijderd
Ik werk bij een webshop, en met meerdere NL en buitenlandse leveranciers. Bij enkelen wordt als verwachte leverdatum Oktober aangegeven. Prijs e.d. ook nog niet bekend, dus verwacht dat het de tweede helft van oktober zal worden helaas......
Verwijderd
Ik was net bij The Phonehouse in Tilburg, daar stond de E72 al in hun systeem. Volgens de verkoper betekent dat dat ie over 2 à 3 weken in de winkel ligt.
Ze hadden ook al prijsstaffels beschikbaar voor nieuwe abo's en verlengingen.
Ze hadden ook al prijsstaffels beschikbaar voor nieuwe abo's en verlengingen.
En heb je wat prijzen kunnen opduikelen ? Of mochten ze die natuurlijk weer niet geven
http://www.phonehouse.nl/verwachte-telefoons/

http://www.phonehouse.nl/verwachte-telefoons/
[ Voor 54% gewijzigd door W00fer op 11-09-2009 02:21 ]
Zit er op dit toestel ook een klein led lichtje dat knippert wanneer je een oproep gemist hebt of een sms hebt ontvangen?
Ja, de zogenaamde "breathing light" Een cirkel rondom de OK toets.Croccifixio83 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 19:24:
Zit er op dit toestel ook een klein led lichtje dat knippert wanneer je een oproep gemist hebt of een sms hebt ontvangen?
Mooi. Dan ben ik om. Dit toestel heeft alles wat ik van een telefoon verwacht. Nu nog even wachten tot hij te koop is.W00fer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:31:
[...]
Ja, de zogenaamde "breathing light" Een cirkel rondom de OK toets.
Even een kleine opmerking. Het 'breathing light' (NL: 'communicatielampje') is de cirkel rondom de navigatietoets die langzaam gaat knipperen als het verlichting van het scherm uitgaat. Dit kun je instellen bij 'profielen'.W00fer schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:31:
[...]
Ja, de zogenaamde "breathing light" Een cirkel rondom de OK toets.
Hetgeen de vraagsteller bedoelt heet 'waarschuwingslampje' (zelfde cirkel rondom nav-key) en kan je instellen onder 'meldingsindicator' bij 'instrumenten -> instellingen'. Klein verschil, maar toch wel handig om te weten i.v.m. zoeken op Google.
Als je zoiets bedoeld als een indicator light (net zoals op de Nokia 6300) dan heeft deze dat niet. Voordeel daarvan is dat als je het toestel plat op een plank legt, je vanaf de zijkant kunt zien of er gebelt/gesmst is. Zelfde verhaal bij de Sony Ericsson S500i.
Nu ben ik even de weg kwijt. Ik heb een E71 en die heeft ook zo'n breathing light. Als je een bericht hebt, wijzigt de frequentie van het knipperen. Je kunt het inderdaad niet zien als het toestel plat op een plank ligt, maar heb ik dat nodig?W00fer schreef op maandag 14 september 2009 @ 02:14:
Als je zoiets bedoeld als een indicator light (net zoals op de Nokia 6300) dan heeft deze dat niet. Voordeel daarvan is dat als je het toestel plat op een plank legt, je vanaf de zijkant kunt zien of er gebelt/gesmst is. Zelfde verhaal bij de Sony Ericsson S500i.
Echt nodig is het niet, maar ik vind het iig ontzettend handig. Toch weer mooi meegenomen mocht het op dit toestel aanwezig zijn.coenox schreef op maandag 14 september 2009 @ 08:50:
[...]
Nu ben ik even de weg kwijt. Ik heb een E71 en die heeft ook zo'n breathing light. Als je een bericht hebt, wijzigt de frequentie van het knipperen. Je kunt het inderdaad niet zien als het toestel plat op een plank ligt, maar heb ik dat nodig?
Ik lees en denk hier ook maar even mee. Mn keus voor de E52 wordt steeds minder hard, mede door de matige bouwkwaliteit en andere issues, en ik vind de E72 dan (na de e52/e55) nog de mooiste Nokia van het moment... Wel ietsje breder, ietsje zwaarder, maar wel wat uitgebreider, kleinere toetsjes... tja.. moeilijk moeilijk. 
Die breathing light ziet er wel vetjes uit, beetje als een kloppend hart midden in het toestel lijkt me
meteen maar ff wat nuttigs toevoegen:
http://www.allaboutphones...htingen-voor-week-38.html
Nieuwe verwachting week 40! Das een +3 weken tov week 37.
Die breathing light ziet er wel vetjes uit, beetje als een kloppend hart midden in het toestel lijkt me
[ Voor 32% gewijzigd door DerOllie op 14-09-2009 15:13 ]
www.youtube.com/DerOllie
Dus zoals eerder al gezegd toch begin oktoberCybpraetorian schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:49:
Volgens mij zitten wij een beetje op dezelfde lijnCybpraetorian schreef op maandag 14 september 2009 @ 14:49:
Ik lees en denk hier ook maar even mee. Mn keus voor de E52 wordt steeds minder hard, mede door de matige bouwkwaliteit en andere issues, en ik vind de E72 dan (na de e52/e55) nog de mooiste Nokia van het moment... Wel ietsje breder, ietsje zwaarder, maar wel wat uitgebreider, kleinere toetsjes... tja.. moeilijk moeilijk.
Hier dezelfde overweging. Heb nu een E51, E52 is een logische stap, al vraag ik me ook wel eens af wat ik er daadwerkelijk op vooruitga dan.kingrichard47 schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:58:
[...]
Volgens mij zitten wij een beetje op dezelfde lijnIk was er eerst ook van overtuigd om de E52 aan te schaffen zodra deze uit was maar ik begin hier steeds meer over te twijfelen. De E72 lijkt mij een redelijk alternatief voor de E52, al hij is eigenlijk wat te breed naar mijn smaak... als de bouwkwaliteit echter in de buurt komt van de E71 dan wil ik de breedte echter wel op de koop toenemen. Prijs van de E72 ligt waarschijnlijk wel fors hoger dan die van de gunstig geprijsde E52...
E72 is dan toch wel een behoorlijke upgrade, prijs zal wellicht de doorslag geven.
Een beetje opdezelfde lijn? je verwoord mijn idee helemaalkingrichard47 schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:58:
[...]
Volgens mij zitten wij een beetje op dezelfde lijnIk was er eerst ook van overtuigd om de E52 aan te schaffen zodra deze uit was maar ik begin hier steeds meer over te twijfelen. De E72 lijkt mij een redelijk alternatief voor de E52, al hij is eigenlijk wat te breed naar mijn smaak... als de bouwkwaliteit echter in de buurt komt van de E71 dan wil ik de breedte echter wel op de koop toenemen. Prijs van de E72 ligt waarschijnlijk wel fors hoger dan die van de gunstig geprijsde E52...
Prijs is nog niet helemaal 100% duidelijk, maar als ik ff reken: E52 299 + 8GB kaartje twv 27 euro = 326 euro. Met de E72 zou ik die 4GB kaart er mooi inlaten, en geen extra kaartje kopen, dus ben ik die kosten niet kwijt. ff afwachten wat de werkelijke verkoopprijs wordt (niet in dit topic) maar ff aanzien. De E71 bouwkwaliteit was echt super, maar aan de andere kant, dat was de voorganger van de E52, de E51, ook super... Dus in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 14-09-2009 16:40 ]
www.youtube.com/DerOllie
En een losse verkoopsprijs van €360. Lijkt me prima.r0el schreef op maandag 14 september 2009 @ 15:44:
[...]
Dus zoals eerder al gezegd toch begin oktoberNu maar hopen dat m'n huidige telli het nog zo lang volhoudt!
Let op:
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.
Levertijden en abonnementen mogen besproken worden in: [ABO] E72 levertijden en abonnemententopic.