Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04-2024
Hey All,
Na een tijdje browsen over het internet wil ik dit systeem aanschaffen en ben benieuwd of ik misschien nog ergens een tip kan gebruiken.. ik ben niet op zoek naar een duur systeem maar eentje die leuk werkt.. waar je met gemak pro evolution 9 , 10 ... etc etc nog op kan spelen (laten we zeggen tot en met pro ev 14) en natuurlijk HD films (x264 / p720) kan afspelen. Komt die;

Moederbord; Gigabyte GA-EP45C-DS3R
Chip; Intel Dual Core E8400
Vidkaart: MSI NG98000GTX PLUS-T2D1512-OC
Geheugen: DDR3 Kingston Valueram KVR1066D3N7/2x1G

Ik ben een leek en dus ook nog op zoek naar een fatsoenlijke kast :) tips zijn welkom, als het cheaper kan.. ook zeker welkom!
ik ben benieuwd!
gr,
Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 20:13
Ik zou als videokaart toch eens kijken naar de GTX260 of de HD 4870. Paar tientjes duurder, maar wel een stapje vooruit. Verder ziet het er goed uit. Qua kasten kan je ongeveer alles nemen wat er leuk uit ziet.

Vergeet ook niet een goede voeding te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Novi op 14-06-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
da's rap!
Bedankt voor je tips :) ga het zeker even onder de loep nemen...
Heb je ook tips bij een (goede) voeding? (met in het achterhoofd dat ik nu overklokken wil uitproberen aangezien dit goed kan met de E8400)

dank!

Brian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Neem in ieder geval 4GB. 2X2GB.
Nu heb je 2x1GB, wat ansich redelijk weinig is voor nieuwere spellen.
En je kunt beter 2 reepjes van 2 nemen, dan 4 reepjes van 1.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt 4gb nodig. En vooral 2x2gb. 4 reepjes geeft vaak problemen. En neem in plaats van een intel E8400 een amd x3 720BE. Presteert veel beter en is beter voor games. Dan zou ik er meteen maar een hd4850 bij nemen. Die dingen zijn nu wel erg goedkoop. En als je echt snel wil zijn is een xfx 4890 Black edition een idee. Deze is even snel als de gtx 285. En dat is de snelste single-gpu van nvdidia. En hij kost maar 170 euro!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinker23
thanks voor de tips guys..

Ik ga nu sowieso over op een DDR3 2 x 2 gigz & (waarschijnlijk) toch voor de GTX260.. idd voor 3 tientjes meer.
Wat betreft de mainstraim & high gaming specs / link..... 100 euro voor een 750 watt voeding vindt ik overbodig.. er staat er wel een in voor 50 euro die prima werkt (zeggen ze) dus dan wordt 't die ..daarnaast heb ik veel goede recensies gelezen over de E8400 (koel, weinig voltage en makkelijk te overklokken) dus daar wijk ik niet vanaf.

Doelstelling zal voornamelijk zijn voor voetbalspellen en hd films, niet alle nieuwe spellen.. denk dat ik met deze specs er voorlopig wel zal zijn..

wat de kast betreft; ik pak wel een oude kast, uit de kast :)
en nog een dual layer en nog een hdd.. maargoed :D

thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Phenom II X3 720
Gigabyte 790X-UD4
2x2GB OCZ PC8500
Club3D HD4890 1GB

Ben je klaar voor hetzelfde en veel beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:26
Ik vind het heel knap als jij straks dat DDR3 geheugen in een p45 moederbord gaat krijgen ;)

Verder best een nette setup, maar zoals eerder geopperd, zou ik ook voor iets in de trend van een X3 720 en een 4850/4870 ofzo gaan. Als je nog even je geld vast kan houden dan zou ik dat zeker doen omdat er een aardige prijsdaling gaat komen voor die beestjes :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Core 2 Duo moet echt vervangen worden door een amd 720 BE. Dat is zoveel beter. Hij is zelfs goedkoper! De E8400 is een oude cpu. Dual cores zijn niet toekomst gericht meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vragen over complete systemen horen in... Complete Systemen & Laptops

Ik verplaats dus even daarheen. Let wel op dat het ook daar de bedoeling is dat je eerst gebruik maakt van de info die we ter beschikking stellen voordat je een topic opent, dus het kan zijn dat je topic alsnog op slot gaat. Maar dat mogen de moderatoren daar beslissen.

Move PMG -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.