Toon posts:

GTX260 / GTX285 / HD4870 X2 || Welke van de 3?

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een nieuwe pc uit te zoeken maar ik weet niet precies welke videokaart nou het beste is.
Ik zou graag rond de 300/350 euro zitten in totaal qua videokaart en kom dan bij deze 3 kaarten uit:

2x GTX260 in SLI, een GTX285, of een HD4870 X2

Deze komen in een pc met ongeveer deze specs:
CPU: Intel Core i7 920
Moederbord: Asus Rampage II Extreme
Voeding: Corsair CMPSU-850TX
Behuizing: Antec Nine Hundred II
Harde schijf: Samsung HD103UJ (1TB)
Geheugen: OCZ 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit

EDIT:
Nieuwe optie:
ietsjes duurder maar omdat deze kaart waarschijnlijk het beste presteert voeg ik deze ook toe:

2x HD4890 Black Edition

Welke van de 4 kaarten zou met deze pc de snelste resultaten geven, of is het waard om er een duurdere kaart in te stoppen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 20:42 ]

Verwijderd

Ik twijfel ook nog tussen GTX260 in SLI of een GTX285..
Hier is wel een artikel wat je een idee kan geven (qua benchmarks,..)

http://techreport.com/articles.x/16229/1

Als je dit helemaal doorneemt zal je al wel een beter idee hebben wat de beste keuze is!

Verwijderd

Beste prijs/performance wordt geleverd door 2 pricewatch: XFX Radeon HD 4870 512MB DDR5 Standard. :)

En anders twee HD 4890's die op 1GHz core lopen, maar dit zijn niet de stilsten onder load. Maar 1 hiervan is vaak al sneller dan een standaard GTX285. ;)

Maar eigenlijk is het een kwestie van reviews lezen en zelf beslissen, zie ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Maar in [BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009 willen ze ook nog wel eens helpen met de hele PC zo ook dus de videokaart. :)

[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef niet veel om stilte aangezien ik toch een headphone op heb die loopt te tetteren dusja ;)

Dan zouden twee HD4890s het snelst zijn? De hitte die er af komt zal dan niet eisen dat er extra koelers ofzo in die behuizing moeten?

En voor de rest zou ik eigenlijk niet verder komen dan dat ik al was aangezien ik al een stuk of 20 topics heb gelezen over vergelijkingen & benchmarks e.d., maar niet dat er 1 algemene topkaart uitkwam.

Verwijderd

Idd, al deze kaarten zijn aan elkaar gewaagd! Zelf heb ik nooit een ATI-kaart gebruikt, dus daar kan ik ook niets meer over vertellen. Ik heb alleen ervaringen met nvidia, en deze zijn zeker niet negatief!

Overal lees je ook dat ATI een betere prijs/kwaliteit heeft dan Nvidia. Ik zal dit topic zeker blijven volgen en hopelijk komt er een duidelijke winnaar uit de bus!

Als ik de specs even bekijk van de HD4890 zijn deze inderdaad fenomenaal voor zo'n prijs! Maar toch denk ik dat de 1 HD4890 NIET beter is dan een enkele GTX280. De specs liegen er niet om: check dit even:

pricewatch: Asus ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:46:
Dan zouden twee HD4890s het snelst zijn? De hitte die er af komt zal dan niet eisen dat er extra koelers ofzo in die behuizing moeten?
Voor de prijs zijn twee XFX HD4890 Black Edition verreweg de beste twee. :)

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:57:
Idd, al deze kaarten zijn aan elkaar gewaagd! Zelf heb ik nooit een ATI-kaart gebruikt, dus daar kan ik ook niets meer over vertellen. Ik heb alleen ervaringen met nvidia, en deze zijn zeker niet negatief!

Overal lees je ook dat ATI een betere prijs/kwaliteit heeft dan Nvidia. Ik zal dit topic zeker blijven volgen en hopelijk komt er een duidelijke winnaar uit de bus!

Als ik de specs even bekijk van de HD4890 zijn deze inderdaad fenomenaal voor zo'n prijs! Maar toch denk ik dat de 1 HD4890 NIET beter is dan een enkele GTX280. De specs liegen er niet om: check dit even:

pricewatch: Asus ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3
Specs kun je niet vergelijken, zijn twee heel verschillende architecturen. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
sjonge wat is het doel van specs dan eigenlijk =p

Maar ik ben het met je eens dat de HD4890's het snelst zijn dan.
De vraag is dan: kan een 850 W voeding dit aan denk je en zijn er geen problemen met hitte ofzo?

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 14:15
850 Watt zou dan geen probleem moeten zijn hoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:07:
sjonge wat is het doel van specs dan eigenlijk =p
Vergelijking maken van met 2 videokaarten met de zelfde architectuur. ;)
Maar ik ben het met je eens dat de HD4890's het snelst zijn dan.
pricewatch: XFX Radeon HD 4890 Black Edition niet de standaard HD 4890. ;)
De vraag is dan: kan een 850 W voeding dit aan denk je en zijn er geen problemen met hitte ofzo?
850 Watt is meer dan genoeg een goede 650 Watt voeding kan het nog wel trekken. ;)
Wat betreft de hitte die voeren de videokaarten zelf al af naar buiten, maar een beetje airflow is nog wel nodig. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
btw hoeveel dB maken die kaartjes? :p

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:57:
Maar toch denk ik dat de 1 HD4890 NIET beter is dan een enkele GTX280.
Review van o.a. de GTX285, standaard HD4890 en een HD 4890 die op 1GHz loopt die is dus hetzelfde als de XFX HD 4890 Black Edition. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:25:
btw hoeveel dB maken die kaartjes? :p
Moet je even reviewtje lezen, maar dB zegt natuurlijk niet zoveel he. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
decibel ? xD of heb ik daarvoor verkeerde afkorting gebruikt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:32:
decibel ? xD of heb ik daarvoor verkeerde afkorting gebruikt
Nee ik bedoelde dat dB niet veel zegt. Een hele hoge toon is namelijk veel irritanter dan een lage toon met dezelfde aantal dB's. ;)

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Volgens Arctic Cooling moest je meten in Sone toch?

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:49:
Volgens Arctic Cooling moest je meten in Sone toch?
dBA is er ook nog 1, maar in principe is het natuurlijk ook nog per mens afhankelijk, want sommigen horen een toon van bijvoorbeeld 20kHz niet en voor anderen is het verschrikkelijk irritant. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu gelezen in sommige reviews dat het lijkt of er een föhn aanstaat ;p is dat echt zo? Want dat vind ik dus wel irritant ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?\
en
[BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009
idd...

Wat voor jou de beste keuze is hangt af van je eisen. Bepaal die gewoon (tip: kijk ook naar welke reso je gaat draaien en exact welke spellen, dat kan in de keuze nogal uitmaken) en dan rolt er vanzelf uit reviews/benchmarks welke kaarten het beste presteren. Streep daar gewoon alles vanaf wat buiten budget valt en kies dan datgene wat binnen budget het beste presteert in jouw eisen.

Gewoon structureel te werk gaan, dan heb je geen hulp nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.