[feat] Dubbele posts mergen, of voorkomen?

Pagina: 1
Acties:
  • 934 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 23:05
Het komt zo af en toe voor dat ik in een topic twee replies op verschillende posts type, die dan in aparte posts terecht komen. Persoonlijk vind ik dat geen probleem maar op GoT lijkt men liever te hebben dat beide reacties in één post geplaatst worden.

Als twee reacties eenmaal gepost zijn is er geen handige manier om ze samen te voegen; de gebruiker (of een moderator) zou de ene reactie in de andere kunnen editen, waarna een moderator de tweede post kan deleten. Een hoop gedoe waar dus ook de tussenkomst van een moderator voor nodig is.

Zou het niet handiger zijn als een gebruiker twee aansluitende posts automatisch kan mergen? Als ik bijvoorbeeld post 1 maak met daarin "foo" en dan post 2 maak met "bar" zou post 1 bijvoorbeeld een knopje kunnen hebben merge met onderstaande post en als daarop geklikt wordt, dan wordt automatisch:
• post 1 geëdit naar "foo[hr]bar"
• post 2 gedeletet
Voordeel van deze feature is dat er geen tussenkomst van een moderator meer nodig is, en de gebruiker nauwelijks meer macht krijgt dan 'ie al had. (Ik had oospronkelijk al post 2 in post 1 kunnen editen en dan hetzelfde effect bereiken.)

Mogelijk probleem hiermee zou zijn dat er al referenties zijn naar de tweede posts, maar dat is in het eerder genoemde scenario (waarbij een moderator de tweede posts handmatig moet deleten) ook het geval. Eventueel zou het probleem verkleind kunnen worden door mergen alleen toe te staan als post 2 de laatste post in het topic is (dan kun je als gebruiker je fout nog wel herstellen als je 'm direct ziet).

Een andere suggestie om dit probleem te voorkomen is om een nieuwe post die aansluit op een post van dezelfde gebruiker automatisch te mergen. Als de laatste post "foo" is, en ik probeer "bar" te posten, dan wordt dit geïnterpreteert als een edit van de eerdere post.

Is dit een nuttige feature? Is iets dergelijks al eens voorgesteld? Zijn er problemen/bezwaren/alternatieven die ik over het hoofd heb gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help je dan niet een beetje de quote functie naar de maan? Ik post sowieso nooit 2 posts na elkaar. Maar als iemand anders wat post, post ik terug. Als je dat gaat mergen zie je toch niet meer goed hoe een gesprek loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hoe bedoel je? Het gaat hier om posts die direct na elkaar staan en waar in principe ook nog niet op is gereageerd. Ik zie dan niet hoe het de quotefunctie zou beïnvloeden?

Sowieso is hier al eerder iets over gepost, ik zal eens de seach induiken.

Hmm.. Twee algemene discussies, dat lijkt alles te zijn: Meerdere berichten op rij posten: Waarom mag dit niet? en Beleid omtrent posten achter elkaar

[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 12-06-2009 15:21 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:16:
Hoe bedoel je? Het gaat hier om posts die direct na elkaar staan en waar in principe ook nog niet op is gereageerd. Ik zie dan niet hoe het de quotefunctie zou beïnvloeden?

Sowieso is hier al eerder iets over gepost, ik zal eens de seach induiken.

Hmm.. Twee algemene discussies, dat lijkt alles te zijn: Meerdere berichten op rij posten: Waarom mag dit niet? en Beleid omtrent posten achter elkaar
Waarom zou je 2 keer achter elkaar posten als je ook je post kan editen? Of gaat dit om incidentele doubleposts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Om je topic omhoog te schoppen, omdat sommige mensen het overzichtelijker vinden om (licht) verschillende onderwerpen in losse posts te zetten, omdat je niet oplet, omdat quick reply sneller gaat dan edit...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:30:
omdat sommige mensen het overzichtelijker vinden om (licht) verschillende onderwerpen in losse posts te zetten
Die mensen gaan dus echt niet hun topic mergen als ze het zelf overzichterlijker vinden =p.
Kick & niet opletten kan ik begrijpen though point made.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 23:05
Dirk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:30:
Om je topic omhoog te schoppen, omdat sommige mensen het overzichtelijker vinden om (licht) verschillende onderwerpen in losse posts te zetten, omdat je niet oplet, omdat quick reply sneller gaat dan edit...
Het ging mij vooral om punt drie: een vergissing kunnen rechtzetten zonder tussenkomst van een moderator (en irritante modbreaks e.d. die de sfeer verzieken). Maar als je automatisch replies zou mergen, zouden allevier deze situaties ondervangen zijn.

Dan is het trouwens wel handig als je in full-post mode wel kunt aangeven dat je een nieuwe post wil forceren, zodat je nog wel posts kunt reserveren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:07:
[...]

Het ging mij vooral om punt drie: een vergissing kunnen rechtzetten zonder tussenkomst van een moderator (en irritante modbreaks e.d. die de sfeer verzieken). Maar als je automatisch replies zou mergen, zouden allevier deze situaties ondervangen zijn.

Dan is het trouwens wel handig als je in full-post mode wel kunt aangeven dat je een nieuwe post wil forceren, zodat je nog wel posts kunt reserveren enzo.
Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

Als je het zelf ziet, gewoon alles in 1 post copy/pasten en dan TR zetten met: hoi lief modje, haal deze lege eens weg: {url}. Klaar.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:44
silverstorm schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:57:
Als je het zelf ziet, gewoon alles in 1 post copy/pasten en dan TR zetten met: hoi lief modje, haal deze lege eens weg: {url}. Klaar.
Kan, maar aangezien wij tweakers zijn, waarom laten we dit niet automagisch doen met een mooie feature? Zelfde tekst = 2e post dellen. Opeenvolgende postings als 1 reaktie een merge naar 1 post (indien er niet gequote is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 21:55
Mergen is miss niet helemaal het goede woord. Het is denk ik technisch gezien makkelijker om bij je eigen berichten een verwijder-knop te zetten, en dan vervolgens je andere post te editten.

P.S. Nuance-verschil ;)

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:09

iMars

Full time prutser

Is het niet handig om een "dubbele post check" te maken. In sommige andere forums kan je gewoon niet 2x achter elkaar posten. Bij de tweede keer krijg je de melding dat je al gepost hebt, en je je laaste post kan editten. Op deze manier kan je niet een dubbele post posten, en wordt je gedwongen om je laatste post te editten.

Toevallig deed ik het gisteren en vandaag in de UPC Internet vragen & problemen topic deel II topic. Stom, ik weet het, maar ik kan het ook niet recht trekken/zetten.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De vraag is of dit specifieke probleem wel een technische oplossing (en die benodigde tijd om dat te ontwikkelen) rechtvaardigt. Ik vind persoonlijk van niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Overigens is het ook echt niet heel erg om twee posts na elkaar te hebben hoor. Het leest soms wat vreemd en soms is het irritant als het als verkapt kicken gebruikt wordt, maar meer ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

crisp schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:32:
De vraag is of dit specifieke probleem wel een technische oplossing (en die benodigde tijd om dat te ontwikkelen) rechtvaardigt. Ik vind persoonlijk van niet...
eamelink schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:44:
Overigens is het ook echt niet heel erg om twee posts na elkaar te hebben hoor. Het leest soms wat vreemd en soms is het irritant als het als verkapt kicken gebruikt wordt, maar meer ook niet :)
Even bookmarken voor het geval iemand mij hierop aanspreekt :+ :Y)

Serieus: mij maakt het niet uit en vind het niet hinderlijk. Alleen is het mij een paar keer opgevallen dat veel medetweakers er gelijk over beginnen te zeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb forumsoftware gezien, ik weet zo snel niet welke software, die volautomatisch posts samenvoegt als er 2 achter elkaar worden gemaakt door dezelfde gebruiker. Dus stel ik maak na deze post nog een post, dan zou die aan de vorige post worden geknoopt zonder tussenkomst van de gebruiker, of de moderators. Wellicht dat die functionaliteit wenselijk is :)

Idd eventueel met forceer-optie voor een aparte post voor een gedeelde topicstart. Hoewel dat ook eerder een dirty fix is voor beperkingen in de forumsoftware.

Wat mij wel opvalt is dat er toch aardig wat mensen zijn die na het posten van een bericht het topic niet eens meer inkijken. Hiermee zou je dus zelf al kunnen zien dat je een dubbelpost hebt gemaakt. Zelf doe ik dat sowieso altijd. Sterker nog: na een post ga je automatisch terug naar het topic. Hoe groot is de moeite om dan even te kijken of je post is gelukt zoals bedoeld. Ook zijn er mensen die zeggen: "ik dacht dat er wel iemand tussendoor zou hebben gepost". Imo is dat een hele rare manier van redeneren aangezien je dan wist dat je de laatste was. Imo hoor je dan gewoon je laatste post te editten. Wil je een duidelijk onderscheid maken dan is er de hr-tag. Dit om onderwerpen te scheiden waar nodig.

Die dus :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 21:46:
Ik heb forumsoftware gezien, ik weet zo snel niet welke software, die volautomatisch posts samenvoegt als er 2 achter elkaar worden gemaakt door dezelfde gebruiker. Dus stel ik maak na deze post nog een post, dan zou die aan de vorige post worden geknoopt zonder tussenkomst van de gebruiker, of de moderators. Wellicht dat die functionaliteit wenselijk is :)
Dat is een plugin voor vBulletin volgens mij. Ik dacht niet dat vB het standaard doet, maar ik ken wel een board waarop dit gedaan wordt.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imho ook de beste oplossing.

Een dubbelpostje kan altijd voorkomen, die kunnen we gewoon weghalen en daar wordt ook niet voor gemodbreakt. We modbreaken op het moment dat mensen opzettelijk hun topic lopen te kicken (en dat soms 5 posts achter elkaar).
Ik zou er niet echt per se een functie voor hoeven te hebben eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Het automatisch samenvoegen van de posts kan vervelend zijn, als je een grote TS hebt. Of je wil ruimte voor updates reserveren.

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

silverstorm schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:05:
Het automatisch samenvoegen van de posts kan vervelend zijn, als je een grote TS hebt. Of je wil ruimte voor updates reserveren.
Wat voor nut heeft het om een update in een aparte post te plaatsen? Daar kan je juist de update/edit voor gebruiken lijkt mij?

Als automatisch niet wenselijk is, dan is het misschien handig om een trash knop te maken. En dan die bijvoorbeeld alleen een lege post kan/mag verwijderen. Op die manier kan je zelf je twee posts editen, en je lege post verwijderen.

Een versimpelde versie van wat silverstorm zei:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

webmail schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:20:
Wat voor nut heeft het om een update in een aparte post te plaatsen? Daar kan je juist de update/edit voor gebruiken lijkt mij?
Hellaas kan crisp ook niet meer data kwijt in een text-veld dan wat mysql snapt.

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

silverstorm schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:17:
[...]

Hellaas kan crisp ook niet meer data kwijt in een text-veld dan wat mysql snapt.
|:( daar had ik nog niet aan gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Lijkt me een vrij onwenselijke feature. Dan kan je dus NOOIT meer een topic onder de aandacht brengen als je zelf de laatste poster was. En we hebben het 24 uur kicksysteem, dat gaat dan ook te gronde.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien kan het zo ingebouwd worden dat als er een tweede post wordt geplaatst door dezelfde user dat dan de signature van de eerste post en de balk waar de username, posttijd en quote/view-knopjes enzo wordt weggehaald. Ipv daarvan wordt er dus enkel nieuw grijs tekstvlak weergegeven waar dan de tweede, derde etc.. post te zien is.

Bijvoorbeeld zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GFX6gK6rXht0GEDAV8dtzBYf/full.jpg

Toch een nieuwe post, maar ziet er niet verwarrend uit voor de lezer.

[ Voor 20% gewijzigd door Zeror op 22-06-2009 16:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Mij lijkt het het makkelijkst dat je zelf een topic kan wissen. Dan ben je zelf verantwoordelijk als je een dubbele post plaatst, en heb je de mogelijkheid om twee replys te kunnen mergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rakkerzero schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:59:
Misschien kan het zo ingebouwd worden dat als er een tweede post wordt geplaatst door dezelfde user dat dan de signature van de eerste post en de balk waar de username, posttijd en quote/view-knopjes enzo wordt weggehaald. Ipv daarvan wordt er dus enkel nieuw grijs tekstvlak weergegeven waar dan de tweede, derde etc.. post te zien is.

Bijvoorbeeld zo dus:
[afbeelding]

Toch een nieuwe post, maar ziet er niet verwarrend uit voor de lezer.
En dan wil ik een directe link plaatsen naar je 2e post, dat kan dus niet. Meerdere posts terwijl het als 1 post gezien wordt is erg onhandig.
webmail schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:03:
Mij lijkt het het makkelijkst dat je zelf een topic kan wissen. Dan ben je zelf verantwoordelijk als je een dubbele post plaatst, en heb je de mogelijkheid om twee replys te kunnen mergen.
Liever niet, want er zijn dan altijd figuren die daar misbruik van gaan maken (warez posten en dan snel het bericht weer weghalen voordat een moderator langs is gekomen bijv). Nu kan dat niet (je kunt je post wel wegeditten, maar daarmee is de info niet weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TERW_DAN schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:22:
[...]

En dan wil ik een directe link plaatsen naar je 2e post, dat kan dus niet. Meerdere posts terwijl het als 1 post gezien wordt is erg onhandig.
Dan wordt er aan de bovenkant van het grijze vlak van de tweede post ook die knopjes qoute, view en de posttijd gezet, maar geen balk zodat het aanduid dat het om tweede post van dezelfde user gaat.. Dan is jouw probleem ook opgelost.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rakkerzero schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:26:
[...]

Dan wordt er aan de bovenkant van het grijze vlak van de tweede post ook die knopjes qoute, view en de posttijd gezet, maar geen balk zodat het aanduid dat het om tweede post van dezelfde user gaat.. Dan is jouw probleem ook opgelost.
Dat zou kunnen, al lijkt me dat eerlijk gezegd nog wat verwarrender, gezien je niet makkelijk ziet wat nou in welke post staat. Daarnaast lijkt me het ook niet makkelijk met quoten, welk van de knopjes moet je nou hebben voor een bepaald stuk tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is het nou echt zo belangrijk? Een optie zoals die vBulletin-plugin is maar vervelend imo, die ene keer dat je wél een snelle dubbelpost wilt maken (en ja, daar is soms gewoon een reden voor :P ). Rakkerzero z'n optie is al wat netter, al zou er nog een link/quote/etc. voor de tweede post moeten zijn. Maar dat klinkt allemaal als een enorme lading dev-tijd voor iets wat niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
nou kijk het probleem is dat soms in zeer actieve topics je wat leest op pagina 20 waarop je wilt reageren. dan type je de reactie dan zie je op pagina 21 nog iets waarop je wilt reageren van soort gelijke aard. en omdat het maar kort of snel antwoord is druk je gelijk op versturen en heb je een dubbel post te pakken. nou kan je die wel weer laten opruimen door mods maar ik dat werk had ze ook bespaard kunnen blijven als het toe werd gelaten om zelf post te mogen verwijderen. ik weet niet of hier tijden aan vastgemaakt kunnen worden maar bijv. binnen 5 minuten mag je de post zelf verwijderen dat geeft je genoeg tijd om te copy/pasten in je eerdere reactie en houd de forums een stuk schoner. en dan kunnen de mods zich bezig houden met de echte wantoestanden.

ik zag een paar berichten eerder iets over mensen die daar dan misbruik van zouden maken om warez te posten om dat vervolgens weg te halen voordat een mod is langs geweest. ik vind dat heel ver gezocht maar blijkbaar hebben jullie daar hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

TheZeroorez schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:19:
Is het nou echt zo belangrijk? Een optie zoals die vBulletin-plugin is maar vervelend imo, die ene keer dat je wél een snelle dubbelpost wilt maken (en ja, daar is soms gewoon een reden voor :P ). Rakkerzero z'n optie is al wat netter, al zou er nog een link/quote/etc. voor de tweede post moeten zijn. Maar dat klinkt allemaal als een enorme lading dev-tijd voor iets wat niet echt nodig is.
Volgens mij is niet meer dan een controle uitvoeren en aangepaste layout aan de hand van die gegevens weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is niet alleen om warez, daar valt wel iets mee te doen (verwijderen zou dan naar TC verplaatsen worden). Je moet gewoon de drempel niet lager maken dan nodig, voor mensen die flauw doen en achteraf van alles weghalen. Die ene dubbelpost in de maand die je maximaal maakt kun je wel een topicreport voor zetten, of lekker laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Precies, dubbelposts zijn imho niet het eind van de wereld. Het wordt vervelend op het moment dat mensen consequent 4 posts achter elkaar neerzetten, maar iemand die een keertje iets dubbelpost omdat hij nog iets quote wat op een volgende pagina staat, zo erg is dat niet.

Ik denk dat de moderators vele duizenden berichten kunnen verwijderen in de tijd die het een devver om zoiets op te zetten (en belangrijker, goed te testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De oplossing word een beetje groter dan het probleem volgens mij. Dubbelposten is vervelend, maar daar zijn moderators voor en als iemand het consequent blijft doen, dan is hij ook weer zo weg van dit forum.

Dubbelposten is soms ook gewenst (in mijn geval eigenlijk altijd) en dan zit ik niet te wachten op allerlei rare kunstgrepen om dat te voorkomen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb nav Dubbele postings een alternatieve oplossing geimplementeerd waarbij op de edit-mogelijkheid gewezen wordt dmv een waarschuwing boven de quickreply indien het laatste bericht van jezelf is en minder dan 24 uur oud.

binnenkort online

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 03-02-2010 10:08 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.