Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Heb het gisteren ook uitgespeeld als maxed out renegade >:)
en zelfs iedereeen in leven weten te houden.

Over Romances:
spoiler:
Op een gegeven moment voelde ik me als badass character wel een pimp, zowel Jack als Miranda tussen de lakens gekregen en Tali uiteindelijk toch maar vriendelijk afgewimpeld. Tot zover monogamie in mass effect dus.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
•CBEEAAA41NWH
•CBEEAAAE4L9N
•CBEEAAAFQG9J
•CBEEAAAE98ZV

Gratis LEGALE redeem codes voor extra hoofd gear, visors en gein, enjoy :)
linkje http://hellforge.gameriot...Dr-Pepper-Promo-DLC-Codes

Edit: Vergat dit.. Your next step is heading over to the Dr. Pepper promo Web site and doing a little work of your own. Simply sign up for an account using fake details (it won't confirm your info), login, and then enter one of the codes. The site will then re-direct you to an EA account page, where you can sign in and choose your Mass Effect DLC.

You can do this three times to receive the goods -- the Umbra Visor, the Recon Hood, and the Sentry Interface. Oh, and you might want to at least consider going out and buying a Dr. Pepper or something. From what I understand Diet Dr. Pepper tastes a lot like regular Dr. Pepper.

[ Voor 71% gewijzigd door motormuus op 05-02-2010 02:38 ]

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even en vraag voor de mensen die hem al hebben uitgspeeld en overnieuw zijn begonnnen.

Houd je je grondsoffen en upgrades of moet je alles weer opnieuw ontwikkelen en dus weer eindeloos planeten scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:23:
Even en vraag voor de mensen die hem al hebben uitgspeeld en overnieuw zijn begonnnen.

Houd je je grondsoffen en upgrades of moet je alles weer opnieuw ontwikkelen en dus weer eindeloos planeten scannen?
Ik heb hem zelf nog niet uitgespeeld maar ik denk dat je alles kwijtbent. Aangezien je later in het spel flink wat Iridium over houdt meen ik ergens gelezen te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Gisteren lekker bezig geweest met ME2. Echt erg gaaf. Ik merk wel dat ik nog wel wat moeite heb met het spelen. In de eerste echte missie (op die kolonisten planeet) ben ik toch een paar keer kapot gegaan. Vooral het eindgevecht moest ik toch wat keertjes opnieuw spelen. Ik merkte dat mijn teamleden redelijk snel kapot gingen. Het komt ook nog wel omdat ik even moet wennen aan de gameplay. Hoewel ik net ME1 uitgespeeld heb ben ik blijkbaar toch nog niet helemaal gewend aan een FPS. Voorbeeldje: Iets wat ik van Dragon age heb overgenomen. Wil ik snel wegrennen, druk ik de rechter en linker muisknop in!! :P Tja, dan sta ik daar met mijn snipergeweer ingezoomd te schieten op een doos... dat vraagt erom kapot geschoten te worden hehe..
Ik speel een Infiltrator op Veteran mode. In ME1 speelde ik dat ook, maar volgens mij is de infiltrator in ME2 een stuk effectiever! Vooral omdat je veel beter kunt mikken. Dan heb je ook nog eens de skill "time dilation" zodra je inzoomd! Das wel tof. Het cloaking schild gebruik ik ook wel af en toe, maar ik moet nog even verzinnen hoe ik die het beste kan gebruiken. Hij is erg kort, dus sneaken op vijanden is er in dit stadium nog niet zo bij. Je kan natuurlijk wel met cloak makkelijk even snel snipen.
Ook merk ik dat ik iets te veel met mijzelf bezig ben en te weinig mijn teamleden in de gaten houd. Ik moet denk ik veel vaker het tactisch display oproepen!

Hebben jullie nog wat algemene tips en misschien ook wat specifiekere Infitrator tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Darkasantion schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:44:
Niet echt een spoiler, maar toen ik de laatste keer in Illium rondliep, hoorde in ineens iets over de radio over een game die gespeeld werdt door 11 Miljard spelers :P Moest meteen denken aan WoW met zijn 11 Miljoen... Leuke hint.
Als je in de Citadel met die gameverkoper praat gaat 'ie daar ook over praten :D

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Darkasantion schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 21:44:
spoiler:
Ben ook zo dom geweest on vrij vroeg Miranda's en Jake's Loyalty mission te doen, heb in het gedoewat eruit voort komt, gekozen voor Miranda(had maar 2 opties), en nu vindt Jake me niet lief :P . Hoop nog dat ik het met Jake kan fixen door wat Paragorn rep te farmen. Wil ze allemaal loyaal hebben namelijk. Erna nog wat advances op Miranda gemaakt, nu maar hopen dat dat niet te impulsief was, er was de "afwachtende" optie, en de iets meer "to the point" optie, heb de 2e genomen, wou kijken wat ze deed :+
Ik heb dat probleem ook, en volgens mij is dan onomkeerbaar. De paragonopties kon ik niet gebruiken. Denk dat ik ff een Save ga laden voordat ik die missie deed en dat dus maar ff uit ga stellen. IMHO wel een minpuntje dat dit soort dingen je kunnen overkomen zonder dat je gewaarschuwd wordt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hydra schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:43:
[...]
Ik heb dat probleem ook, en volgens mij is dan onomkeerbaar. De paragonopties kon ik niet gebruiken. Denk dat ik ff een Save ga laden voordat ik die missie deed en dat dus maar ff uit ga stellen. IMHO wel een minpuntje dat dit soort dingen je kunnen overkomen zonder dat je gewaarschuwd wordt.
Kan je me precies uitleggen hoe ik dat moet voorkomen? Ik heb nu Miranda's missie geaccepteerd, en kan hem elk moment gaan doen. Voor Jake heb ik haar missie nog niet geaccepteerd zeg maar. Ik zou graag willen weten wat ik dus vooral niet moet doen om 1 van beide boos te laten worden, aangezien ik er een hekel aan heb als ik content mis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
motormuus schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 02:22:
•CBEEAAA41NWH
•CBEEAAAE4L9N
•CBEEAAAFQG9J
•CBEEAAAE98ZV

Gratis LEGALE redeem codes voor extra hoofd gear, visors en gein, enjoy :)
linkje http://hellforge.gameriot...Dr-Pepper-Promo-DLC-Codes

Edit: Vergat dit.. Your next step is heading over to the Dr. Pepper promo Web site and doing a little work of your own. Simply sign up for an account using fake details (it won't confirm your info), login, and then enter one of the codes. The site will then re-direct you to an EA account page, where you can sign in and choose your Mass Effect DLC.

You can do this three times to receive the goods -- the Umbra Visor, the Recon Hood, and the Sentry Interface. Oh, and you might want to at least consider going out and buying a Dr. Pepper or something. From what I understand Diet Dr. Pepper tastes a lot like regular Dr. Pepper.
Is al oud. :P
g0tanks schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:29:
Voor de mensen die de DLC willen van de Dr Pepper actie:

[...]

De site is bugged, je kan al gebruikte codes gebruiken door een nieuw account aan te maken. Ga naar http://www.drpepper.com/promotions/, vul daar een van de codes in en maak een nieuw account aan, je mag dan kiezen uit een van de drie items. Herhaal dit nog twee keer om ze allemaal te krijgen.

Bron: http://social.bioware.com/forum/1/topic/103/index/919782/1

[...]

Nu nog hopen dat FRS mij de codes wil sturen desondanks ik niet via de website heb ge-preordered. :/
De enige DLC die ik nog mis is de Blood Dragon Armor, ik vrees alleen dat het erg lastig is om er aan te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 05-02-2010 10:09 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Shodan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:43:

Ook merk ik dat ik iets te veel met mijzelf bezig ben en te weinig mijn teamleden in de gaten houd. Ik moet denk ik veel vaker het tactisch display oproepen!

Hebben jullie nog wat algemene tips en misschien ook wat specifiekere Infitrator tips?
Daar heb ik ook last van. ik kreeg gister ook het idee dat ik wat tactischer moet gaan spelen.

Ik vindt wel dat de loadingscreens ook niet je van het zijn(niet entertaining terwijl je wacht) en dat het laden af en toe nogal lang duurt.
Het scannen van planeten is ook nogal een bezigheid.

Maar verder super game ga vanavond weer ff lekker verder.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Powers van je squadmates kan je ook op de quickbar zetten. Zo hoef je niet steeds de display op te roepen en kan je meteen zien wanneer een cooldown weg is. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Roxors schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:08:
Kan je me precies uitleggen hoe ik dat moet voorkomen? Ik heb nu Miranda's missie geaccepteerd, en kan hem elk moment gaan doen. Voor Jake heb ik haar missie nog niet geaccepteerd zeg maar. Ik zou graag willen weten wat ik dus vooral niet moet doen om 1 van beide boos te laten worden, aangezien ik er een hekel aan heb als ik content mis :D
Voor Jack en Miranda geldt dat als je van beide de loyalty missie hebt gedaan, ze een conflict krijgen die jij mag gaan oplossen. Als je te weinig paragon/renegade punten hebt kun je dat antwoord niet kiezen en moet je dus voor een van de twee kiezen. Oplossing: wachten dus. :P
Dit gaat ook op voor:
spoiler:
Tali en Legion

[ Voor 3% gewijzigd door JaccoW op 05-02-2010 10:38 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
g0tanks schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:09:
[...]

Is al oud. :P

[...]

De enige DLC die ik nog mis is de Blood Dragon Armor, ik vrees alleen dat het erg lastig is om er aan te komen.
Ik heb de Blood Dragon Armor en om eerlijk te zijn je mist er eigelijks niks aan, met je andere armor is je health/shield niet zo veel minder + je kan het gezicht van shepard niet zien en het ziet er stom uit als hij een drankje drinkt..
Ik merk kwa kracht weinig van de div armors :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Ik heb sinds vandaag al de dlcs, de laatste code vandaag bemachtigd :)

Moet het speciale spul van terminus nog uitproberen dus, maar dat komt goed :) Vermaak me na 2 volledige playthroughs nog steeds prima met ME2 :) Hop door naar de 3e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

motormuus schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:44:
Ik merk kwa kracht weinig van de div armors :X
Ik merk ook weinig van de armors en upgrades eigenlijk. De tegenstanders worden er niet makkelijker of moeilijker verslaanbaar van. Ze waren vanaf het begin al erg makkelijk.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Weakling schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:06:
Ik merk ook weinig van de armors en upgrades eigenlijk. De tegenstanders worden er niet makkelijker of moeilijker verslaanbaar van. Ze waren vanaf het begin al erg makkelijk.
spoiler:
Inderdaad. Vooral die missie voor Grunt waarbij je die grote worm moet verslaan. Die Krogan leader zo van "impressive" en "eerste keer sinds" enzo terwijl ik zo iets heb van goh jullie zijn dus te stom om achter een pilaar te schuilen en een beetje te pewpewen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 07:23:

Je krijgt wel wat grondstoffen maar al je upgrades ben je weer kwijt. Lekker scannen dus 8)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Shodan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:43:
Gisteren lekker bezig geweest met ME2. Echt erg gaaf. Ik merk wel dat ik nog wel wat moeite heb met het spelen. In de eerste echte missie (op die kolonisten planeet) ben ik toch een paar keer kapot gegaan. Vooral het eindgevecht moest ik toch wat keertjes opnieuw spelen. Ik merkte dat mijn teamleden redelijk snel kapot gingen. Het komt ook nog wel omdat ik even moet wennen aan de gameplay. Hoewel ik net ME1 uitgespeeld heb ben ik blijkbaar toch nog niet helemaal gewend aan een FPS. Voorbeeldje: Iets wat ik van Dragon age heb overgenomen. Wil ik snel wegrennen, druk ik de rechter en linker muisknop in!! :P Tja, dan sta ik daar met mijn snipergeweer ingezoomd te schieten op een doos... dat vraagt erom kapot geschoten te worden hehe..
Ik speel een Infiltrator op Veteran mode. In ME1 speelde ik dat ook, maar volgens mij is de infiltrator in ME2 een stuk effectiever! Vooral omdat je veel beter kunt mikken. Dan heb je ook nog eens de skill "time dilation" zodra je inzoomd! Das wel tof. Het cloaking schild gebruik ik ook wel af en toe, maar ik moet nog even verzinnen hoe ik die het beste kan gebruiken. Hij is erg kort, dus sneaken op vijanden is er in dit stadium nog niet zo bij. Je kan natuurlijk wel met cloak makkelijk even snel snipen.

Ik speel op Veteran met ene Soldier, mijn tactiek is voornamelijk gericht op long range en teammates gebruik ik alleen als Portable Ability Carriers. Ik neem dus altijd Tali/Legion of Samara/Jack mee. Dus zowel tech als biotic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03-2024

dynosu

Orly ?

Weakling schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Volgens mij merk je de upgrades vooral bij je team members, bij jezelf is de impact inderdaad niet extreem groot merk je waarschijnlijk meer op de hogere moeilijkheden, vooral omdat je de hoeveelheid damage zoals in andere games niet over je scherm ziet vliegen (denk aan wow of dragon age)

[ Voor 4% gewijzigd door dynosu op 05-02-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GAAAAH!

Er is geen "abort mission" optie! Met m'n laatste enigzins recente save zit ik dus al in die missie van Jack :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11
Hydra schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:33:
GAAAAH!

Er is geen "abort mission" optie! Met m'n laatste enigzins recente save zit ik dus al in die missie van Jack :(
30 saves opties toch, niet steeds over de laatste save, saven zeg maar. :?

nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen
:O
Weer zo'n luster bericht.
Op mijn 24 inch / 1080p scherm van € 250,- prima te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Mass Effect heeft destijds een enorme indruk bij mij achtergelaten, maar ik heb nooit de moeite genomen om het spel helemaal uit te spelen. Echter, de release van Mass Effect 2 heeft daar verandering in gebracht.

Na het lezen van diverse recensies en het zien van verschillende gameplayvideo's en screenshots werd ik zeer enthousiast. Maar goed, ik kon natuurlijk niet zomaar aan Mass Effect 2 beginnen zonder het eerste deel uit te hebben gespeeld. Daar heb ik de afgelopen week dan ook maar eens uitgebreid de tijd voor genomen en wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! Episch, meer kan ik er niet over zeggen.

Mass Effect 2 ligt op dit moment in de kast, klaar om gespeeld te worden, maar ik ga mijzelf eerst nog maar eens even verdiepen in de DLC van Mass Effect - ‘’Bring Down The Sky’’ - voordat ik aan het tweede deel ga beginnen.

Commander Shepard at your service! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

nFo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:45:
[...]

nieuws: BioWare zal tekstprobleem van Mass Effect 2 voor Xbox 360 niet oplossen
:O
Weer zo'n luster bericht.
Op mijn 24 inch / 1080p scherm van € 250,- prima te lezen.
22" 1680*1050 ook prima. Maar het gaat om paupers die wel 250 euro uitgeven aan console+game, maar vervolgens een oude beeldbuis-tv formaat postzegel daarop hebben aangesloten :')

Mijn ouders van 60 liepen niet eens te klagen toen ze er laatst achter kwamen dat ze hun lpt-printer niet meer konden aansluiten op hun usb-only nieuwe pc, was gewoon logisch voor ze dat je een beetje mee moet gaan met de tijd omdat dingen verouderen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
nFo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 18:45:
Ik gebruik eigenlijk steeds quicksaves en save alleen 'normaal' als ik het spel afsluit. Alle quicksaves en autosaves zijn na het starten van de missie en de laatste daarvoor is voordat ik het spel begon te spelen 4 uur eerder.

spoiler:
Zit nu een beetje in dubio. Ga of het spel opnieuw starten (en dan m'n ME 1 save importeren) of verder met m'n huidige spel en dan maar handlen dat ik van een van beiden hun loyalty kwijtraak. Weet alleen niet of 't Jack of Melissa wordt, welke van de 2 de 'beste' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb de CE maar besteld.
Voor wie deze nog wilt, bij GCshop is ie 49,50 incl. verzenden :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Mass Effect's ''Bring Down The Sky'' heb ik maar even gelaten voor wat het is en ik heb er inmiddels 1,5 uur aan Mass Effect 2 opzitten. De nieuwe setting, de sfeer, de cast (Martin Sheen als The Illusive Man _/-\o_ ) en heel het plaatje. Ge-wel-dig! :*)

Hoogtepunten na 1,5 uur Mass Effect 2 spelen:
• Het ''in de ruimte lopen'' als Shepard onderweg is naar Joker tijdens de aanval op de Normandy SR1. De overgang van bombastische muziek naar stilte met niet meer dan Shepard's ademhaling op de achtergrond en rondvliegend puin;
• De onthulling van de Normandy SR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:43:
[...]

Ik vind dat juist realistisch en dat vind ik juist zo leuk aan het spel, dat er onverwachte dingen gebeuren en dat je dan een keuze moet maken met de middelen die je hebt. Dat maakt het spel voor mij juist zo leuk en realistisch, het hoeft van mij niet allemaal perfect te gaan, ik zou dan zelf ook nooit een missie overdoen als de uitkomst mij niet bevalt. Zoals de eindmissie, veel mensen zien het als falen als er mensen van je squad dood gaan, ik zie dat juist als een meerwaarde van het spel en heb ook zeker niet herladen toen mij dat overkwam. Het hoort bij het spel, en dat maakt het spel (voor mij) juist zo leuk!:) Het heeft het je gevoel dat je het echt in 1x goed moet doen en dat maakt het een stuk leuker en spannender voor mij:) (Whaha ik zit dan ook soms vloekend achter me pc als ik weer een of andere onmogelijke kutte keuze moet makenxD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heeft iemand ook niet het gevoel dat dit spel veelste kort is?

Ik heb het op Normal in 22u helemaal uitgespeeld. Deel één was ik toch wel 30uur mee bezig op een zelfde grondigheidsnieau. Ok, die zuig mako missies schelen wel veel natuurlijk, probes zijn toch wel fijner, maar toch.

Ronde twee wordt Adept op Hardcore (Insanity is misschien toch iets té) als 100% Paragon. Vorige ronde op Normal als Soldier 80% Renegade ging zeer gemakkelijk. Ik ben in het hele spel misschien 7 keer dood gegaan (door domme fouten zoals vastzitten op de dekking ipv erachter). En dat ging ik als Adept op Hardcore in de "archangel" missie alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:56
djunicron schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 12:56:
Heeft iemand ook niet het gevoel dat dit spel veelste kort is?

Ik heb het op Normal in 22u helemaal uitgespeeld. Deel één was ik toch wel 30uur mee bezig op een zelfde grondigheidsnieau. Ok, die zuig mako missies schelen wel veel natuurlijk, probes zijn toch wel fijner, maar toch.

Ronde twee wordt Adept op Hardcore (Insanity is misschien toch iets té) als 100% Paragon. Vorige ronde op Normal als Soldier 80% Renegade ging zeer gemakkelijk. Ik ben in het hele spel misschien 7 keer dood gegaan (door domme fouten zoals vastzitten op de dekking ipv erachter). En dat ging ik als Adept op Hardcore in de "archangel" missie alleen al.
Dan heb je toch echt wel gerushed... ME1 was 36u en ME2 45u hier volgens Xfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Ok, WTF doe ik fout?

Elke squad member is loyal. Ik heb elke side quest gedaan die ik kon vinden. Practisch alles ge-researched wat ik kon vinden. Schip volledig ge-upgrade. En toch gaat Mordin dood aan het einde van het spel:

spoiler:
Ik laat Legion door de shaft heen gaan, die overleeft het. Grunt red de overlevenden en ook die overleeft het. Samara zorgt voor het schild en ook die overleeft het. Ik laat Garrus beide keren de tweede party leiden en alles lijkt goed te gaan, tot het einde, wanneer iedereen terug rent naar de Normandy en dus blijkt dat Mordin het niet heeft gehaald. WTF?

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 17:40
Hankey schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:45:
Ok, WTF doe ik fout?

Elke squad member is loyal. Ik heb elke side quest gedaan die ik kon vinden. Practisch alles ge-researched wat ik kon vinden. Schip volledig ge-upgrade. En toch gaat Mordin dood aan het einde van het spel:

spoiler:
Ik laat Legion door de shaft heen gaan, die overleeft het. Grunt red de overlevenden en ook die overleeft het. Samara zorgt voor het schild en ook die overleeft het. Ik laat Garrus beide keren de tweede party leiden en alles lijkt goed te gaan, tot het einde, wanneer iedereen terug rent naar de Normandy en dus blijkt dat Mordin het niet heeft gehaald. WTF?
Misschien moet je
spoiler:
Mordin dan terugsturen met de crew ipv grunt. Ik stuurde Tali terug zonder problemen. Ook liet ik miranda het 2de team leiden dat ging goed maar Garrus zou ook moeten werken aangezien hij ook veel ervaring heeft. Vaag dat er op dat einde iemand doodgaat bij jou. Je neemt Mordin toch niet mee in het laatste gevecht hoop ik? Jack met Shockwave is echt meesterlijk om die enemies van die platforms af te gooien

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:22
Ok, WTF doe ik fout?

spoiler:
spoiler:
Je moet Mordin ook gewoon lekker die survivors naar het schip laat brengen die overleeft het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ik ben een stukje conversatie vergeten, volgens mij van Miranda. Ik vroeg haar over de oude normandy crew. Ze vertelde waar Wrex en Liara naar toe zijn gegaan. Weet iemand (zonder spoilers) deze conversatie? Dat ik weet in welk systeem ik zou moeten zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
Ok, WTF doe ik fout?

spoiler:
spoiler:
Zoals eerder gesuggereerd stuur Mordin mee met de survivors of neem Mordin mee naar de eind battle. Ik gok erop dat het te maken heeft met hoe lang je over het einde doet en dat de zwaksten van de andere groep het eerst sterven als het te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
Thnx voor de suggesties :)

spoiler:
Ik nam Mordin niet mee naar het laatste gevecht, dus hij was onderdeel van de tweede crew. Ik zal hem de volgende keer wel als escort meesturen ipv. Grunt, kijken of dat helpt. Toch vaag, hij zou het gewoon moeten overleven...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Zo. Heerlijk spel is het. Na 50 uur er opzitten heb ik hem uitgespeeld. En bij lange na nog niet eens alles gaan.

Maakt ook niet uit, moet toch nog voor 2e keer spelen voor Achievement :P

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Shodan schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:33:
Ik ben een stukje conversatie vergeten, volgens mij van Miranda. Ik vroeg haar over de oude normandy crew. Ze vertelde waar Wrex en Liara naar toe zijn gegaan. Weet iemand (zonder spoilers) deze conversatie? Dat ik weet in welk systeem ik zou moeten zoeken?
Illium en Tuchanka zijn de werelden waar beiden te vinden zijn. Ze staan als het goed is aangegeven in de galaxy map.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
F_demon schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:55:
[...]

Illium en Tuchanka zijn de werelden waar beiden te vinden zijn. Ze staan als het goed is aangegeven in de galaxy map.
dank u! ik zal eens kijken

wat anders: soms bij einde missie staat er in beeld press and hold f to end mission. dit werkt bij mijnooit ik moet altijd terug naar normany of shuttle lopen hebben anderen hier ook lastvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
F_demon schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 17:55:
[...]

mmm. Ik zie ze niet in de galaxy map. Volgens de mass effect wiki zou Ilium in de Crescent nebula zitten. Die staat bij mij ... niet op de kaart.. Moet ik gewoon geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

Ik zit net ME2 te spelen, een enorm verschil. Sommige dingen mis ik, sommige dingen niet. Sommige dingen vindt ik mooi gedaan, sommige dingen zijn gewoon ranzig (planeet scannen, gadverderrie). Beetje een dubbel gevoel. Evenzo, kan het kloppen dat ik niet normaal meer de map kan oproepen? Moet helemaal via Escape.

Goed, het spel bevalt mij op zich prima, ben benieuwd naar de rest =]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Probably out in the dark

Shodan schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:39:
[...]

mmm. Ik zie ze niet in de galaxy map. Volgens de mass effect wiki zou Ilium in de Crescent nebula zitten. Die staat bij mij ... niet op de kaart.. Moet ik gewoon geduld hebben?
Je kunt er niet gelijk naar toe. Dus idd even geduld hebben nog

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Neelon

FOR PONY!!!

SkyStreaker schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:43:
Ik zit net ME2 te spelen, een enorm verschil. Sommige dingen mis ik, sommige dingen niet. Sommige dingen vindt ik mooi gedaan, sommige dingen zijn gewoon ranzig (planeet scannen, gadverderrie). Beetje een dubbel gevoel. Evenzo, kan het kloppen dat ik niet normaal meer de map kan oproepen? Moet helemaal via Escape.

Druk op M om de map op te roepen (pc), wordt ergens helemaal in het begin iets van gezegd als ik me niet vergis, als je je eerste missie doet dacht ik.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Neelon schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:44:
[...]

Druk op M om de map op te roepen (pc), wordt ergens helemaal in het begin iets van gezegd als ik me niet vergis, als je je eerste missie doet dacht ik.
LOL - dat snap ik wel, het is alleen nogal 'buggy', het werkt niet zoals het hoort te werken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
SkyStreaker schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:43:

Ik heb het zelfde, sommige dingen mis ik echt.

Zoals de Map, echt verdwalen in een level kan je eigelijk niet maar toch vind ik het fijn op een map te hebben ipv een pijltje die me ergens naar wijst.
Geen Inventory hebben, ik mis het armour/wapens kopen voor mij en de squad members.
Is ook jammer dat je geen stats op de wapens kan zien, hoe sterk je oude pistool is tegenover de nieuwe die je krijgt.
En het Levelen, in het oude mass effect was alles wat meer helderder, het nieuwe talentpunt gebeuren is niet moeilijk of iets, maar ik vond het oude systeem toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Trouwens nog een tip voor mensen die geen standaard gezicht willen, maar wel moeite hebben iets moois er van te maken kijk hier:

http://www.masseffect2faces.com/

Ze hebben ook celebrities nagemaakt maar de beste die lijkt is Micheal Jackson en of je daar nou blij van moet worden :P Maar ook mooie andere vrouwelijke en mannelijke gezichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 00:10:
[...]

Ik vind dat juist realistisch en dat vind ik juist zo leuk aan het spel, dat er onverwachte dingen gebeuren en dat je dan een keuze moet maken met de middelen die je hebt. Dat maakt het spel voor mij juist zo leuk en realistisch, het hoeft van mij niet allemaal perfect te gaan, ik zou dan zelf ook nooit een missie overdoen als de uitkomst mij niet bevalt. Zoals de eindmissie, veel mensen zien het als falen als er mensen van je squad dood gaan, ik zie dat juist als een meerwaarde van het spel en heb ook zeker niet herladen toen mij dat overkwam. Het hoort bij het spel, en dat maakt het spel (voor mij) juist zo leuk!:) Het heeft het je gevoel dat je het echt in 1x goed moet doen en dat maakt het een stuk leuker en spannender voor mij:) (Whaha ik zit dan ook soms vloekend achter me pc als ik weer een of andere onmogelijke kutte keuze moet makenxD)
Dat komt denk ik deels ook omdat mensen de achievement willen voor je squad heel te laten aan het einde. Als je die niet krijgt wordt dat inderdaad gezien als falen. Ze hadden dat beter niet kunnen doen dan hadden mensen het veel eerder geaccepteerd dat er iemand dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Iemand een idee hoe je meer assault wapens krijgt?
Na de standaard rifle ben ik nog eentje tegengekomen (volgens mij de n-15 als ik me niet vergis).
In totaal heb ik er maar twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, uitgespeeld. Best. Game. Ever.

Ontzettend episch einde. Al mijn squadmates hebben 't overleefd, ik zelf ook. Bring on ME3!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Ik weet het niet hoor, maar ik heb Legion's loyalty quest net afgemaakt en mij wordt al er op geattendeerd dat de IFF gereed is. Zodra ik naar de Star Map loop; begint kennelijk de laatste missie. Is er een manier dit nog te cancelen? >.>

Dit spel is zo goed dat ik niet eens door heb dat ik wellicht al meer dan 30 uur heb gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit spel de moeite waard als je deel één niet hebt uitgespeeld? :P Ik vond het eerste deel niet zo ontzettend leuk eerlijk gezegd, lange dialogen en vond het ook een slappe combat hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:17

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

RavonsDaro schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:05:
Ik weet het niet hoor, maar ik heb Legion's loyalty quest net afgemaakt en mij wordt al er op geattendeerd dat de IFF gereed is. Zodra ik naar de Star Map loop; begint kennelijk de laatste missie. Is er een manier dit nog te cancelen? >.>

Dit spel is zo goed dat ik niet eens door heb dat ik wellicht al meer dan 30 uur heb gespeeld..
spoiler:
Als de IFF gereed is hoef je niet meteen je laatste missie te starten, je kunt dan gewoon side-quests gaan doen totdat je wil beginnen met je laatste missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Kan je mij vertellen hoe?

spoiler:
Bij de twee opties die ik krijg, eindigt het sowieso dat Shepard met de rest van de squad vertrekt en dat de Collectors aanvallen en mijn crew kidnappen.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Conquerer schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:53:
[...]

spoiler:
Als de IFF gereed is hoef je niet meteen je laatste missie te starten, je kunt dan gewoon side-quests gaan doen totdat je wil beginnen met je laatste missie.
spoiler:
Let wel op dat je maximaal nog een sidequest kan doen voordat de Collector's je crew vermoorden. Tenzij je Legion's loyalty mission hebt, dan maakt het volgens mij niet uit. Zolang die mission actief is kan je nog zoveel sidequests doen als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Laat mij die missie nu net hebben afgerond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

RavonsDaro schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:03:
Kan je mij vertellen hoe?

spoiler:
Bij de twee opties die ik krijg, eindigt het sowieso dat Shepard met de rest van de squad vertrekt en dat de Collectors aanvallen en mijn crew kidnappen.. :S
spoiler:
Je bemanning wordt dan inderdaad ontvoerd, maar dat is dan iedereen behalve de personen die je mee kunt nemen op missies en Joker. Je kunt hierna gewoon verder gaan met je side-quests voordat je je bemanning gaat redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:27:
Is dit spel de moeite waard als je deel één niet hebt uitgespeeld? :P Ik vond het eerste deel niet zo ontzettend leuk eerlijk gezegd, lange dialogen en vond het ook een slappe combat hebben.
Blijf maar bij de hersenloze shooters dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 15:27:
Hoewel het meer combat bevat en het een stuk beter bestuurt zijn de dialogen zo nodig nog langer. Het is zonde om die over te slaan want dat is namelijk het allerbeste van het hele spel. Elke zin komt er geloofwaardig uit en zijn allemaal even mooi geschreven. Als je niet van goede verhalen houdt en karakters die allemaal een eigen historie met zich mee brengen die ze uitgebreid uit de doeken doen dan is het niks voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:49:
[...]

Dat komt denk ik deels ook omdat mensen de achievement willen voor je squad heel te laten aan het einde. Als je die niet krijgt wordt dat inderdaad gezien als falen. Ze hadden dat beter niet kunnen doen dan hadden mensen het veel eerder geaccepteerd dat er iemand dood gaat.
Oh ja daar zit wel wat in:O! Alleen wat is de meerwaarde van achievements? dat is iets wat ik nou nooit heb gesnapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Conquerer schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:13:
[...]

spoiler:
Je bemanning wordt dan inderdaad ontvoerd, maar dat is dan iedereen behalve de personen die je mee kunt nemen op missies en Joker. Je kunt hierna gewoon verder gaan met je side-quests voordat je je bemanning gaat redden.
spoiler:
Is het niet zo dat narmate je langer wacht met het redden van je crew, ze verwerkt zullen worden in de Human-Reaper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

RavonsDaro schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:16:
[...]

spoiler:
Is het niet zo dat narmate je langer wacht met het redden van je crew, ze verwerkt zullen worden in de Human-Reaper?
spoiler:
Ja dat wel, ik had nog veel quests gedaan voordat ik daar naar toe ging en iedereen van mijn crew was dood, behalve de dokter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

motormuus schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:22:
[...]

Ik heb het zelfde, sommige dingen mis ik echt.

Zoals de Map, echt verdwalen in een level kan je eigelijk niet maar toch vind ik het fijn op een map te hebben ipv een pijltje die me ergens naar wijst.
Geen Inventory hebben, ik mis het armour/wapens kopen voor mij en de squad members.
Is ook jammer dat je geen stats op de wapens kan zien, hoe sterk je oude pistool is tegenover de nieuwe die je krijgt.
En het Levelen, in het oude mass effect was alles wat meer helderder, het nieuwe talentpunt gebeuren is niet moeilijk of iets, maar ik vond het oude systeem toch fijner.
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb erg, erg veel RPG's gespeeld en dit is echt een nieuw dieptepunt, qua inventaris e.d. ME1 was al erg (alles doorelkaar, kom op zeg) maar dit is... 8)7
Het is een beetje meer shooter geworden en een beetje minder RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:52:
[...]

Hoewel het meer combat bevat en het een stuk beter bestuurt zijn de dialogen zo nodig nog langer. Het is zonde om die over te slaan want dat is namelijk het allerbeste van het hele spel. Elke zin komt er geloofwaardig uit en zijn allemaal even mooi geschreven. Als je niet van goede verhalen houdt en karakters die allemaal een eigen historie met zich mee brengen die ze uitgebreid uit de doeken doen dan is het niks voor jou.
Ja, dat was dus het probleem met het eerste deel, ik deed alles, ik ging alle dialogen na en las alles van de codex, maar ik vond het verhaal niet zo ontzettend boeiend, en het werd wel wat langdradig. Ik ben er ook mee gestopt, omdat ik het gewoon niet echt leuk vond.

Maar maakt het veel uit als ik het eerste deel niet helemaal gespeeld hebt? Dus is het niet zo dat ik de helft van het spel niet snapt, omdat ik het plot niet heb gezien van deel één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Toch grappig een lvl 50 char importeren van ME 1. Beginnen met lvl 3, shitload aan materials, omdat het een rich char was ook nog eens 100k start credits :9. I like

Verder; stoere game :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 19:32:
[...]

Ja, dat was dus het probleem met het eerste deel, ik deed alles, ik ging alle dialogen na en las alles van de codex, maar ik vond het verhaal niet zo ontzettend boeiend, en het werd wel wat langdradig. Ik ben er ook mee gestopt, omdat ik het gewoon niet echt leuk vond.

Maar maakt het veel uit als ik het eerste deel niet helemaal gespeeld hebt? Dus is het niet zo dat ik de helft van het spel niet snapt, omdat ik het plot niet heb gezien van deel één?
Nee. Er zijn hoogstens wat links naar ME1 en met een beetje logisch verstand kan je het gat zelf invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
SkyStreaker schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:34:
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb erg, erg veel RPG's gespeeld en dit is echt een nieuw dieptepunt, qua inventaris e.d. ME1 was al erg (alles doorelkaar, kom op zeg) maar dit is... 8)7
Ze hadden de RPG elementen op deze manier er eigenlijk best uit mogen laten, alleen het kiezen van een klasse heeft de meeste impact. De interface is er ook op achteruit gegaan imho, het was al niet overzichtelijk in ME1, maar het lijkt soms of de interface in ME2 maar half af is gemaakt. Sommige info is enorm klein en weggestopt, andere info komt levensgroot en bijna scherm bedekkend in beeld. Daar had wat meer aandacht aan mogen worden besteedt imho.

Maar goed, het verhaal en de sfeer maken me zeer vergevingsgezind :) Ik hoop alleen dat de boodschap overkomt bij ME3, doe iets wel of doe iets niet, maar niet halfslachtig.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:22:
[...]

Nee. Er zijn hoogstens wat links naar ME1 en met een beetje logisch verstand kan je het gat zelf invullen.
Thanks! :) Ik denk dat ik 'm dan ga halen en ME1 nog een kans geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

defiant schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:25:
[...]

Ze hadden de RPG elementen op deze manier er eigenlijk best uit mogen laten, alleen het kiezen van een klasse heeft de meeste impact. De interface is er ook op achteruit gegaan imho, het was al niet overzichtelijk in ME1, maar het lijkt soms of de interface in ME2 maar half af is gemaakt. Sommige info is enorm klein en weggestopt, andere info komt levensgroot en bijna scherm bedekkend in beeld. Daar had wat meer aandacht aan mogen worden besteedt imho.

Maar goed, het verhaal en de sfeer maken me zeer vergevingsgezind :) Ik hoop alleen dat de boodschap overkomt bij ME3, doe iets wel of doe iets niet, maar niet halfslachtig.
Ik vermoed of luie programmering of deadlines waarbij de grote leiding de knopen doorhakt en zegt dat het zo klaar is, op naar de rest van het spel. Ik heb inderdaad het gevoel alsof het niet af is.
Zoals "J" niet kunnen gebruiken om naar je log toe te gaan, dit is gewoon vreemd.
Verwijderd schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:07:
[...]

Thanks! :) Ik denk dat ik 'm dan ga halen en ME1 nog een kans geef.
ME1 gewoon een kans geven, desnoods cheat je om het spel sneller door te komen. :+
Het zijn 2 verschillende verhalen die losjes aan elkaar gerelateerd zijn. Je kan prima spelen zonder, d'r wordt her en der genoeg dramatisch verhaal en context gegeven aan de zaak.

[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 07-02-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SkyStreaker schreef op zondag 07 februari 2010 @ 22:42:
[...]

ME1 gewoon een kans geven, desnoods cheat je om het spel sneller door te komen. :+
Het zijn 2 verschillende verhalen die losjes aan elkaar gerelateerd zijn. Je kan prima spelen zonder, d'r wordt her en der genoeg dramatisch verhaal en context gegeven aan de zaak.
Ik heb ook deel 1 opnieuw een kans gegeven en in het begin gecheat voor extra skillpoints en geld. Het spelen van het eerste deel is zeer zeker de moeite waard! Je kan deel 2 wel los spelen denk ik, maar je mist dan de diepgang van het verhaal. Het geeft je gewoon veel meer binding met je karakter!

Als je deel 1 niet gespeeld hebt snap je sommige dialoog opties niet en is het een stuk minder leuk oude bekenden tegen te komen. Met wat cheats in het begin en alleen het volgen van de main storyline ben je in een goede dag spelen klaar.

Ik heb zelf ook nog wat ingelezen op de mass effect wiki. Dit geeft je nog wat extra achtergrond van het verhaal. Voor mij was bijvoorbeeld niet bekend wat Cerberus met deel 1 te maken had omdat ik de sidequests niet gedaan had. Ik wist namelijk niet waarom Shepard zo negatief over dat bedrijf deed, dat is mij nu een STUK duidelijker... Zeker aangezien ik een "sole survivor" ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik speel ME2 op de x360 maar hij pakt disc2 niet. Ik ben nu 12u in het spel (net Horizon gehad) en mijn mogelijkheden zijn de Loyalty missie van Jacob (disc 2) en van Miranda, en nog 2 recruitments op Ilium (disc 2).

Weten jullie wat ik eventueel nog wel kan doen voor ik een nieuwe disc2 vind/download/brandt
(Ga eerst even kijken of het ligt aan de download of een klein foutje met branden).

Bijv zijn er nog sidemissies in Omega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SkyStreaker schreef op zondag 07 februari 2010 @ 18:34:
[...]

Tja, dit is natuurlijk een persoonlijke mening. De vraag is natuurlijk, waarom speel je een RPG? Is het puur om de loot-geilheid? Of gaat het om de diepgang van het verhaal en de keuzes die je kan maken die de loop van het verhaal kunnen veranderen? Voor mij geld het laatste vooral. Ik moet zeggen, bij een wat traditionelere RPG (DA:O als je dat echt traditioneel mag noemen...) vind ik het stiekum ook wel erg gaaf om weer een zwaardje te vinden met net meer +damage o.i.d. Echter centraal staat voor mij de diepgang van het verhaal.

Mass effect is vanaf het begin een kruising geweest tussen shooter en RPG. In het eerste deel was het een chaotisch rommeltje door de elementen van beide speltypes te mengen. In deel 2 hebben ze de keuze gemaakt om er een strakkere en veel soepelere FPS/RPG van te maken. Jammer als je van eindeloos looten houdt, maar naar mijn mening hebben ze hier een zeer goede stap gezet! Als ze zich meer op de RPG-elementen hadden gericht was het meer een soort KOTOR geworden. En de kracht van ME2 (en ook de rede dat het zo populair is) is dat het nu snellere actie heeft en ook nog eens een verhaal en karakters met diepgang.

In mijn ogen is het nu ook een stukje realistischer. In de "echte wereld" worden er ook geen oorlogen gewonnen door mannetjes die net wat meer health hebben en toevallig een +20 damage M16... Bovendien leidt het hele loot systeem en het geven van verschillende wapens aan je teammates alleen maar af van de actie en van het verhaal. In een meer slow-paced RPG zoals BG/DA neem je veel meer tijd voor de gevechten en draait het om de tactiek van gebruik van verschillende wapens/spreuken hoe het gevecht zal verlopen. Dat is toch een totaal ander speltype.

Dit alles gezegd te hebben neemt natuurlijk niet weg dat jij dit een leuk spel moet vinden! Zoals je zelf al zegt heeft het spel meer elementen van shooters overgenomen en heeft het een deel RPG ingeleverd. Echter wil dat nog niet zeggen dat dit gewoon een van de zovele shooters is! Het is een shooter met de enorme diepgang van karakters en een verhaal zoals dat alleen in goede RPG's verteld wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

spoiler:
Dat is leuk, je kunt ook Morinth in je squadje krijgen als je tijdens de loyalty missie van Samara ervoor kiest om Morinth te houden. Eens even kijken of ik daar ook een romantische relatie mee aan kan gaan

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Voggels schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:20:
Ik speel ME2 op de x360 maar hij pakt disc2 niet. Ik ben nu 12u in het spel (net Horizon gehad) en mijn mogelijkheden zijn de Loyalty missie van Jacob (disc 2) en van Miranda, en nog 2 recruitments op Ilium (disc 2).

Weten jullie wat ik eventueel nog wel kan doen voor ik een nieuwe disc2 vind/download/brandt
(Ga eerst even kijken of het ligt aan de download of een klein foutje met branden).

Bijv zijn er nog sidemissies in Omega?
Koop het spel om mee te beginnen :). Nergens last van ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

DA:O is meer een klassiek actie/rpg =]

Evenzogoed, ik ben het ook roerend met je eens. De RPG-elementen zijn afgesteld op het verhaal en houden zo de vaart er leuk in. Het shooter-element is voor de die-hards wellicht niet echt zo heel spannend, dat komt omdat ze duidelijk een breed publiek willen aanspreken.

Ik zou haast willen zeggen, als shooters meer richting dit voorbeeld zouden gaan, ben ik een en al oor d'r voor. Lekker uitgebreid verhaal, veel detail en consequenties naar gelang jij je gedraagt of beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Shodan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:24:
In een meer slow-paced RPG zoals BG/DA neem je veel meer tijd voor de gevechten en draait het om de tactiek van gebruik van verschillende wapens/spreuken hoe het gevecht zal verlopen. Dat is toch een totaal ander speltype.
Imho zit er nog steeds tactiek in de gevechten. Het inzetten van de powers geven een extra tint aan de gevechten, sterker nog, met alleen schieten red je het niet. En je samenstelling van je squad heeft weer invloed op wat je kan inzetten...

Overigens vind ik Pull bij Shepard wat overpowered... is bijna meteen weer gerecharched, sneller dan Jack. Wel erg leuk om toe te passen, gewoon tegenstanders strippen van alles behalve health en dan iedereen de lucht in tillen :+ Je squadmates maken het dan wel af, of de tegenstanders komen ongelukkig neer en zijn dan ook 't haasje.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
SkyStreaker schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:07:
[...]
Ik zou haast willen zeggen, als shooters meer richting dit voorbeeld zouden gaan, ben ik een en al oor d'r voor. Lekker uitgebreid verhaal, veel detail en consequenties naar gelang jij je gedraagt of beslist.
Jep, ME2 is wat mij betreft een heel mooi voorbeeld voor andere game-producenten om shooters wat meer diepgang te laten geven. Blijkbaar hoef je geen knal alles kapot binnen 10 uurtjes shooter te maken om goed te kunnen verkopen!

Echter ben ik benieuwd of we ooit een MW met dialoog opties kunnen verwachten :P Ik twijfel of dat echt gaat werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik denk ook niet dat je als Paragon in een CoD game ver komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Sta je bij een tegenstander: renegade actie = knifen, paragon actie = schouderklopje.
Denk niet dat dat wat wordt :D

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen een uurtje of 10 ver in de game, maar ik zit altijd zonder ammo, kan je die ergens kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Dan spray je wel erg veel, ik kom nooit ammo te kort, alleen heel soms met m'n Widow sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

en ammo kun je in de levels zelf vinden. De kokers die sommige vijanden op de grond laten vallen bevatten ammo.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Veel en veel powers gebruiken. Meestal kom ik niet de helft van m'n ammo. En dat nog wel met m'n favo wapen de SMG totdat de sniper rifle beschikbaar is..

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Motrax schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:20:
Imho zit er nog steeds tactiek in de gevechten. Het inzetten van de powers geven een extra tint aan de gevechten, sterker nog, met alleen schieten red je het niet. En je samenstelling van je squad heeft weer invloed op wat je kan inzetten...
Hmm, ik heb het gevoel dat het weinig uitmaakt wie je in je team zet. Gebruik nooit de optie om de teamleden ergens naartoe te dirigeren en gebruik ook nooit de powers van de teamleden. Ze lopen er voor mij een beetje bij als extra firepower en dood gaan ze bijna nooit. Gaan ze dat wel, dan is unity zo gecast of los ik het zelf wel op. Gevechten zijn dan ook weinig tactisch voor me. Ik ga achter een kist zitten en spam warp, throw etc. met af een toe een paar kogels er achteraan. Op mijn teamleden let ik totaal niet. Weinig variatie tijdens de gevechten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:19:
[...]

Hmm, ik heb het gevoel dat het weinig uitmaakt wie je in je team zet. Gebruik nooit de optie om de teamleden ergens naartoe te dirigeren en gebruik ook nooit de powers van de teamleden. Ze lopen er voor mij een beetje bij als extra firepower en dood gaan ze bijna nooit. Gaan ze dat wel, dan is unity zo gecast of los ik het zelf wel op. Gevechten zijn dan ook weinig tactisch voor me. Ik ga achter een kist zitten en spam warp, throw etc. met af een toe een paar kogels er achteraan. Op mijn teamleden let ik totaal niet. Weinig variatie tijdens de gevechten.
Dan speel je zeker op een lage/normale difficulty. Op de hogere settings gaat het echt niet zo makkelijk als jij beschrijft, en zal je toch echt tactisch te werk moeten gaan...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:39:
[...]

Dan speel je zeker op een lage/normale difficulty. Op de hogere settings gaat het echt niet zo makkelijk als jij beschrijft, en zal je toch echt tactisch te werk moeten gaan...
Het maakt het in ieder geval veel leuker om je teamleden wel te gebruiken. Wat ik zelf erg leuk vind is om mijn teamleden bij bij een deuropening waar de vijand vandaan komt te positioneren, terwijl ik vanaf een afstand met mijn sniper probeer iedereen kapot te maken. Degene die ik dan niet op tijd kapot krijg worden dan vanzelf in hun rug kapot geschoten door mijn team leden :) Je teamleden weer tot leven wekken maakt het geheel wel redelijk simpel moet ik eerlijk zeggen. Ze hadden beter net als DA pas je teamleden na het gevecht weer kunnen laten opstaan.
Ik vind het trouwens wel slecht te zien wanneer 1 van je teamleden kapot is, meestal kom ik er pas laat achter dat er eentje "grayed out" is. Wat duidelijkere healthbalkjes en shield balkjes waren handiger geweest. Dat is iets dat ze in deel 1 beter hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Weakling schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:19:
[...]

Probeer eens insanity, en kijk dan hoe lang je dat volhoudt ;) Op hogere niveaus ben je verplicht samen te werken met je team als je wilt overleven. Nagenoeg elke tegenstander heeft armor, shield, of barrier, waardoor je die eerst moet neerhalen (met moeite) voor dat je biotics kunt gebruiken bijvoorbeeld. Op hogere niveaus speelt het spel eigenlijk zoals het hoort. Maar ik zou dan niet als Vanguard spelen want dan maak je nagenoeg geen kans...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Afbeeldingslocatie: http://www.threepanelsoul.com/comics/153.jpg

Hehehehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
HAha, Idd jammer van dat dragon armor! Hoewel het pak er verder wel tof uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Shodan schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:11:
[...]

HAha, Idd jammer van dat dragon armor! Hoewel het pak er verder wel tof uit ziet.
Het eerste wat ik meteen dacht: "Ghehe, Dragon Age" Ik bedoel, kom op - de afbeelding is er haast naar :+
Ok, WTF doe ik fout?

Elke squad member is loyal. I===================. WTF?
[/spoiler]
Zou je vervolgens even die hele zooi willen spoilermarkeren? Ik hoef nog niks te weten over die zogeheten Mordin...

[ Voor 34% gewijzigd door SkyStreaker op 08-02-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

BlackWolf666 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:07:
Probeer eens insanity, en kijk dan hoe lang je dat volhoudt ;) Op hogere niveaus ben je verplicht samen te werken met je team als je wilt overleven.
Speel nu op normal idd. ME1 heb ik vrij eenvoudig op hard mode op precies dezelfde manier als normal mode kunnen spelen, dus ook zonder iets met de teamleden te doen. Is in ME2 hard mode wel echt moeilijker? Insanity mode heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 18:26

jdh009

FP ProMod
Welke knop/control(pc) heb je nodig om je wapen van burst af te halen of is dit per wapen verschillend. Er staat hier niets over in de options->controls. Vind het leuk om te sprayen alleen helpt het niet zo als je steeds 5 kogels dan 3 sec niks en dan weer 5...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:18

mokumouse

LOLstoel User

jdh009 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:31:
Welke knop/control(pc) heb je nodig om je wapen van burst af te halen of is dit per wapen verschillend. Er staat hier niets over in de options->controls. Vind het leuk om te sprayen alleen helpt het niet zo als je steeds 5 kogels dan 3 sec niks en dan weer 5...
Dit ligt aan het wapen (tenminste zover ik kan beoordelen heb pas 2 assault rifles). 1 met continu kogels sprayen en een die dat met bursts van 5 doet, staat ook in de omschrijving van het wapen

[ Voor 0% gewijzigd door mokumouse op 08-02-2010 17:39 . Reden: typo's ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:01
Zo gisteren uitgespeelt, zeer zeker een topper.

Zit ook humor in het spel van sommige conversaties heb ik echt dubbel gelegen. Bijna aan het einde hebben edi en joker nog een leuke dissussie.

En in een bar op illium moet je maar eens meeluisteren met de discussie tussen de qaurian en een Turian. :)

Probleem is nu alleen dat er de komende tijd geen game te vinden zal zijn die maar in de buurt kan komen van toppers als Mass Effect 2 en Dragon age. Dit worden zware tijden zuch... kan niet wachten tot deel3.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

snakeye schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:40:
Probleem is nu alleen dat er de komende tijd geen game te vinden zal zijn die maar in de buurt kan komen van toppers als Mass Effect 2 en Dragon age. Dit worden zware tijden zuch... kan niet wachten tot deel3.
Sorry :D? Starcraft 2, Mafia 2, Splinter Cell: Conviction, Alan Wake, Bioshock 2...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

snakeye schreef op maandag 08 februari 2010 @ 20:40:
Zo gisteren uitgespeelt, zeer zeker een topper.

Zit ook humor in het spel van sommige conversaties heb ik echt dubbel gelegen. Bijna aan het einde hebben edi en joker nog een leuke dissussie.

En in een bar op illium moet je maar eens meeluisteren met de discussie tussen de qaurian en een Turian. :)

Ik heb dubbel gelegen om de advertentie van Shakespeare's "Hamlet" door een volledige Elcor-cast.
of "Shepard, you've recently been dead"... Subtiele en leuke humor =]

Hilarisch en idd, joker en EDI - die 2 hebben een leuke chemie.

In ieder geval ga ik de love interest volgen voor Tali, vondt het al jammer in ME1 - ben benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 08-02-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Weakling schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:44:
[...]

Speel nu op normal idd. ME1 heb ik vrij eenvoudig op hard mode op precies dezelfde manier als normal mode kunnen spelen, dus ook zonder iets met de teamleden te doen. Is in ME2 hard mode wel echt moeilijker? Insanity mode heb ik nog niet geprobeerd.
Ik ben van normal direct naar Insanity gegaan (wat het hoogste niveau is), en het speelt totaal anders. De andere niveaus daartussen heb ik niet geprobeerd. Op dit niveau is Charge van Vanguard nagenoeg nutteloos, nagenoeg alle biotic aanvallen zoals pull, throw, shockwave etc zijn ook nutteloos (behalve warp) aangezien elke tegenstander shields/barrier/armor hebben, zelfs de husks en varens. Je moet eerst de beschermingen neerhalen en daarna kun je pas biotics gebruiken. Er zijn ook tegenstanders die na het neerhalen van een barrier/shield, deze na een tijd weer op kunnen roepen. Je team mates gaan supersnel dood als je niet oppast. De kans is veel groter dat je zonder ammo komt te zitten etc etc..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuus
Ik stop er ff mee, ME2 speelde rete stabiel totdat ik op tali's planeet kwam.
Om de 5 minuten een freeze om moet de pc herstarten, blijkt een veel voorkomend probleem te zijn met Ati kaarten, Ati is er op de hoogte van en werkt aan een fix =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

ik kom er wel achter dat hoe goed je ook paragon wil spelen, je altijd wel renegade punten krijgt. Ik bedoel, dat is in het echte leven ook niet haalbaar. Op zich een leuk concept, alleen wel oppassen dat je niet de verkeerde keuze maakt in een dialoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Je kan poker spelen met Tali (mogelijke spoilers). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Jammer dat je Samara niet het bed in kunt lullen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.cinemablend.com/images/sections/21385/21385.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door DFKT op 09-02-2010 10:27 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.