Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Wil ik net vrolijk starten met mijn game, begin ik met de character importen, vind hij niets :?

Heb een xbox360, mijn savegames van mass effect 1 staan er gewoon in. Ik heb de game gewoon afgemaakt. Ik heb wel een nieuwe xbox360 gekocht, maar alle saves netjes gekopieerd naar nieuwe hdd. Een bekend probleem of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

DarkShadow schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:08:
Wil ik net vrolijk starten met mijn game, begin ik met de character importen, vind hij niets :?

Heb een xbox360, mijn savegames van mass effect 1 staan er gewoon in. Ik heb de game gewoon afgemaakt. Ik heb wel een nieuwe xbox360 gekocht, maar alle saves netjes gekopieerd naar nieuwe hdd. Een bekend probleem of doe ik iets niet goed?
Ik heb ook mijn oude HD overgezet naar een nieuwe Elite, maar ME2 vind mijn save/char gewoon prima ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:49:
[...]
Was het nou zo moeilijk om ook te kunnen scrollen in de verschillende menutjes? Altijd maar die scroll-bar gebruiken terwijl muizen met een scroll toch wel al een tijdje uitgevonden zijn.
Of wat denk je van de onmogelijkheid van dubbelklikken? Het gebrek aan simpele hotkeys naar bijvoorbeeld je character scherm, journal en andere dingen?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg leuk spel! Ik heb er 35 uur over gedaan om hem uit te spelen als female Adept op normal. Daarnaast ook alle planeten gescand op side-missions.

klein minpuntje: volgens mij zijn ze de maan vergeten in local cluster :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
-SaveMe- schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:27:
[...]

Ik heb ook mijn oude HD overgezet naar een nieuwe Elite, maar ME2 vind mijn save/char gewoon prima ?
Ik denk dat ik het misschien opnieuw moet afmaken, lees zoiets op andere fora. Dus vanaf de laatste baas (saren) spelen. Probleem is dat die eindbaas echt een bitch is, ik heb het gisteren geprobeerd voor een uur lang en telkens ging ik per ongeluk in de laatste fase dood, hij krijgt nauwelijks damage. Mn teammembers (wrex en garen?) gaan continu dood en doen nauwelijks wat. Hoe is die baas goed te doen? (gaat trouwens over mass effect 1, dus geen spoilers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

mindcrash schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:54:
[...]

OMG, je gaat toch niet vertellen dat ze zelfs dáár aan hebben gedacht? :)
Ik zou zeggen, probeer het maar ;)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar uurtjes gespeeld gisteravond, het ziet er weer leuk uit.
Wel viel me wel op dat de 'pop ups' zo idioot groot zijn terwijl ik op een redelijk hoge resolutie speel, en dat zoveel van je scherm is gevuld met de rug van Sphephard. Ik heb nog niet een manier gevonden om de camera 'naar achteren te trekken', jullie wel?
Daarnaast wat gehannes met de 'Cerberus netwerk' en het downloadable content geneuzel. Ik heb geen idee of de 'Digital Deluxe goodies' nu geinstalleerd zijn of niet. Dragon Blood Armor wel, maar de rest? Groot vraagteken.
Ik ben dus wel benieuwd naar andere ervaringen van mensen met de 'digital deluxe version'.

Los daarvan wel een leuke start van het verhaal / de game. Leuk dat je weer kleine side quests op kan pikken door met een ieder van je crew te kletsen. En het heeft weer heel lekker de Mass Effect sfeer.
Dit keer een 'Engineer' gekozen als class, gaat denk ik een leuke uitdaging worden in de combat later :-).

Vanavond hopenlijk door, er moet nog een professortje opgepikt worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
DarkShadow schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:32:
[...]

Ik denk dat ik het misschien opnieuw moet afmaken, lees zoiets op andere fora. Dus vanaf de laatste baas (saren) spelen. Probleem is dat die eindbaas echt een bitch is, ik heb het gisteren geprobeerd voor een uur lang en telkens ging ik per ongeluk in de laatste fase dood, hij krijgt nauwelijks damage. Mn teammembers (wrex en garen?) gaan continu dood en doen nauwelijks wat. Hoe is die baas goed te doen? (gaat trouwens over mass effect 1, dus geen spoilers).
heel simpel, speel soldier. spectre assault rifle. stop er een shield bypass modulator in voor 40% shield bypass. met colossus armor 9 tank je hem and hij gaat zowaar dood. doe er een frictionless material in en nooit overheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Gisterern ook begonnen aan het spel, het ziet er echt FAN-TAS-TISCH uit :) En het loopt zo ontzettend soepel. Geforceerd AA aanzetten is bij mij niet zo handig, aangezien mijn 4850 daar wat moeite mee heeft.
Alleen vind ik het toch jammer dat ik ME1 nooit ver gespeeld heb, Ik wil graag dat ik zelf de keuzes heb kunnen maken en de citadel in level laat enz. Ik heb nu dus ME1 weer geinstalleerd en ik denk dat ik die weer opnieuw ga spelen. Misschien gewoon met een trainer, zodat ik er wat sneller doorheen kan.
Het is wel echt een wereld van verschil als je na ME2 ME1 opstart!! Ik dacht dat het er ongeveer hetzelfde uitzag, maar ME2 is zo veel mooier, soepeler en gewoon beter :) Ik merk nu weer waarom ik bijtijds gestopt ben met ME1, het speelt gewoon zeer hakkerig en enigszins moeizaam. Voor zover ik dat nu kan zeggen is ME2 denk ik de beste mix van een shooter en een rpg. (Misschien zelfs vetter dan system shock 2 :P.........)
Dus voordat ik aan ME2 ga beginnen moet ik nog maar even door ME1 heen racen. Ik kijk nu al uit (uche) naar die Mako ritjes op die planeten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 07:32:
[...]
Wat ik me kan herinneren hield het ongeveer in;
- gebruik ammo met 'shieldpass' als je dat hebt
-zit steeds achter cover zodat je niet geraakt wordt door de rockets. Af en toe van cover switchen.
-probeer hem regelmatig te disablen met psionics enzo, zodat je rustig op hem kan knallen tijdens je weapon power ups. Of de korte stukjes dat ie op een plekje hangt natuurlijk.

En dan werd het volgens mij vooral een heel lang gevecht waarin hij eigenlijk niet al te veel damage deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:03:
[...]
-zit steeds achter cover zodat je niet geraakt wordt door de rockets. Af en toe van cover switchen.
-probeer hem regelmatig te disablen met psionics enzo, zodat je rustig op hem kan knallen tijdens je weapon power ups. Of de korte stukjes dat ie op een plekje hangt natuurlijk.

En dan werd het volgens mij vooral een heel lang gevecht waarin hij eigenlijk niet al te veel damage deed.
Het enige wat echt schade doet is als hij op de muur gaat zitten en vuurballen naar je gooit.
Als je er dan meteen singularity tegenaan gooit doet hij vrijwel niets meer en gaat hij weer het hele rijtje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Laatst online: 08-09 22:35
Gisteren ook de eerste uurtjes in het spel gepompt. Een hele dikke WAUW in ieder geval: grafisch zeer tevreden en je wordt direct ondergedompeld in het verhaal. Mijn character zonder problemen kunnen importeren en lekker doorspelen, weet alleen niet of ik nu niet een enorme voorsprong heb, omdat ik direct een hele berg resources en credits heb?

Ik vind de lip sync wel een beetje tegenvallen, moet ik zeggen. En die achievements nemen inderdaad wel een hoop ruimte op je scherm in (gedurende een flinke tijd, als er een hoop achter elkaar binnenkomen).

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Gister gekocht en drie uurtjes gespeeld. Erg leuk om oude bekenden weer tegen te komen en een geweldige min of meer interactieve openingsscene, maar wat een enorm tegenvallende gameplay tot nu toe zeg!

Het RPG element dat in deel 1 al niet overmatig aanwezig was, is nu bijna helemaal verdwenen. Minder onderdelen waarover je punten kunt verdelen en per onderdeel slechts vier blokjes. Weapons en armor management is ook flink uitgekleed. HUD info is te minimaal en onduidelijker.

En het ergste wat mij betreft: de autoregenerate van health/shields haalt alle spanning uit de gevechten. "Oh ik zie rode lijntjes op mijn scherm, even twee seconden schuilen en ik kan er weer vol tegenaan". Ik merk in ieder geval dat ik in tegenstelling tot ME1 helemaal niet op mijn health/shields bar meer let.

Ik trek ongetwijfeld te snel mijn conclusies na maar drie uur gespeeld te hebben, maar vooralsnog hoort dit spel eerder bij de shooters thuis dan de rpgs. Hopelijk openbaren zich nog een aantal rpg elementen die ik tot nu toe gemist heb. Jammer dat ze met ME een "Deus Exje" hebben uitgehaald.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:31
[b][message=33371597,noline]
... Jammer dat ze met ME een "Deus Exje" hebben uitgehaald.
Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik rol nu eigenlijk direct van Dragon Age in Mass Effect 2 en vind het verschil in RPG aspecten ook nogal schrijnend. Ik moet wel zeggen dat ik er ook pas 4 uur op heb zitten en dat het wel echt mega verslavend is, maar ik kreeg inderdaad ook echt een gigantisch Deus Ex 2 gevoel (deel 1 van beide series waren een stuk meer RPG oriented). Verder geen heel groot probleem, even een kwestie van omschakelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Coca-Cola schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:19:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Ik rol nu eigenlijk direct van Dragon Age in Mass Effect 2 en vind het verschil in RPG aspecten ook nogal schrijnend. Ik moet wel zeggen dat ik er ook pas 4 uur op heb zitten en dat het wel echt mega verslavend is, maar ik kreeg inderdaad ook echt een gigantisch Deus Ex 2 gevoel (deel 1 van beide series waren een stuk meer RPG oriented). Verder geen heel groot probleem, even een kwestie van omschakelen ;)
RPG is veel meer dan alleen puntjes in skills stoppen. RPG is Role Playing Game. Je speelt een rol, of neemt die aan en op basis van beslissingen die je maakt gebeuren er andere dingen. Ben zelf nog niet aan ME2 begonnen, maar als ik alle reviews mag geloven dan heeft dit spel de beste story telling ooit en gaan keuzes die je maakt ook echt veranderingen te weeg brengen. En met ME1 was dit al zo en met ME2 vast ook. DA:O is een heel ander soort rpg met meer puntjes in skills elementen. En wat minder keuze punten die verschil maken.

Ik ben er van overtuigt dat het nog steeds een role playing game is, eentje in nieuwe stijl, role playing op basis van story ipv skill points.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

[b][message=33371597,noline]

Ik trek ongetwijfeld te snel mijn conclusies na maar drie uur gespeeld te hebben, maar vooralsnog hoort dit spel eerder bij de shooters thuis dan de rpgs. Hopelijk openbaren zich nog een aantal rpg elementen die ik tot nu toe gemist heb. Jammer dat ze met ME een "Deus Exje" hebben uitgehaald.
Ook mijn ervaring tot nu toe. Een sci-fi shooter, weinig RPG. DeusEx 1 was echter wel geniaal en veel meer RPG dan ME2!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die na enkele uurtjes spelen roept dat ME2 meer een shooter dan een RPG raad ik aan om nog even wat langer door te spelen. Als je de reviews er op na leest zie je dat bijna iedereen dat gevoel in het begin heeft. Maar als je wat langer speelt, begin je door te krijgen dat dat wel mee valt.

Ik denk dat de voornaamste reden dat iedereen zo denkt veroorzaakt wordt doordat je skill list in het begin zeer kort is en maar met 4 levels. Ten eerste wordt deze lijst langer naarmate je speelt, maar je maakt in ME2 ook veel gebruik van upgrades die de stats van je character/team verhogen. En dat zijn er behoorlijk veel in ME2. Voor een bepaalde upgrade zal je eerst het technisch ontwerp in je handen moeten hebben, en vervolgens de juiste grondstoffen. Dat in combinatie met de skills zorgen er voor dat je je personage toch kan vormen naar eigen wens. Ok, ME2 is misschien geen hardcore rpg, maar een rpg is het wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-SaveMe- schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:06:
[...]
Ook mijn ervaring tot nu toe. Een sci-fi shooter, weinig RPG. DeusEx 1 was echter wel geniaal en veel meer RPG dan ME2!
Zullen we ooit nog zulke diepe action RPG's zien als System Shock 2 en Deus Ex 1? *mijmer*

Anyhow, ME2 is op zich wel een mooie RPG qua verhaallijnen en conversaties. Maar is erg gestroomlijnd qua skills en inventory. Dat maakt het nog steeds een erg goed spel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:03:
[...]

tja, ik snap niet precies hoe ik het destijds heb gedaan :P, ik denk dat ik te weinig op mn gear heb gelet destijds en er gewoon doorheen gejaagd ben. Nu was het eerst even wennen qua controls, maar ik zal even kijken of ik nog wat spul bij me heb. Heb niet echt zin om helemaal terug te gaan om dingen te halen, zou niet eens weten waar dat moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

ye-roon schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:44:
Ik ben er van overtuigt dat het nog steeds een role playing game is, eentje in nieuwe stijl, role playing op basis van story ipv skill points.
Voor mij is een RPG geen "of" kwestie, maar een "en". Ik bedoel dat je met keuzes het verhaal beinvloedt EN je karakter zich uitgebreid kan ontwikkelen. Als de nadruk teveel op het beinvloeden van het verhaal ligt, dan is het voor mij geen RPG maar een interactieve film. Omgekeerd als het verhaal teveel vast ligt, is het voor mij ook geen RPG, maar een actiespel met (micro)management mogelijkheden.

Waar de balans in ME1 goed was, vind ik in ME2 de balans vooralsnog teveel doorslaan naar een interactieve film waarbij de scenes onderbroken worden door een shooter intermezzo.
-SaveMe- schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:06:
Mijn "Deus Exje" opmerking slaat dan ook niet op DeusEx 1, maar over het "dumbing down" van het RPG element in DeusEx 2 ten opzichte van deel 1, zoals Coca-Cola al juist opmerkte.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:22:
Iedereen die na enkele uurtjes spelen roept dat ME2 meer een shooter dan een RPG raad ik aan om nog even wat langer door te spelen. Als je de reviews er op na leest zie je dat bijna iedereen dat gevoel in het begin heeft. Maar als je wat langer speelt, begin je door te krijgen dat dat wel mee valt.
Ik hoop er vurig op, want ik heb niet voor niks in ME1 zo mijn best gedaan om "mijn" Seline Shepard in shape te krijgen. :P

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoals ik al eerder zei vind ik ME2 geen RPG, eerder een 'interactieve film' (of een shooter met een goede verhaallijn, wat je wil).
Maar dat het geen RPG is maakt het geen slecht spel, het blijft een fantastische ervaring. Maar een paar dialoog-opties en keuzemogelijkheden maken, imho, geen RPG.
Nb. Ik zit nu op level 16, met 19 uur speeltijd, dus vermoed dat er niet veel aan de gameplay zal veranderen :)
Shodan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:57:
Geforceerd AA aanzetten is bij mij niet zo handig, aangezien mijn 4850 daar wat moeite mee heeft.
Dat lijkt me sterk. Ik weet niet welke resolutie je hebt, maar op mijn 4650 draait-ie prima op 8xAA @1280x1024.
(Al merk ik wel dat het spel tijdens actie-cutscenes hakkelt, maar tijdens normaal spelen heb ik daar geen last van).

Overigens wel een kleine opmerking: Ik merkte dat soms de blauwe vierkantjes (de 'knoppen') verdwijnen bij een hoge AA, eventjes de AA uitzetten verhelpt dat.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
anandus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:40:
[...]
Dat lijkt me sterk. Ik weet niet welke resolutie je hebt, maar op mijn 4650 draait-ie prima op 8xAA @1280x1024.
(Al merk ik wel dat het spel tijdens actie-cutscenes hakkelt, maar tijdens normaal spelen heb ik daar geen last van).

Overigens wel een kleine opmerking: Ik merkte dat soms de blauwe vierkantjes (de 'knoppen') verdwijnen bij een hoge AA, eventjes de AA uitzetten verhelpt dat.
Tja, ik snap het eigenlijk ook niet, maar heb eigenlijk bij heel veel spellen last dat met mijn 4850 kaart AA aanzetten er voor zorgt dat het spel heel hakkerig gaat lopen. Misschien gaat de fps niet omlaag, maar hij speelt gewoon veel minder soepel...?? Misschien moet ik maar weer eens kijken naar nieuwe drivers!

ps. ik speel op 1680 x 1050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets om de laadtijden op de PC te versnellen (zelf nog niet geprobeerd). Van het forum van de social site;
I found ME2's saved game load time suspiciously long given I have it installed on an SSD. Turns out, it's playing that entire 15 second loading video whether it needs the delay or not.

I replaced Mass Effect 2\\BioGame\\Movies\\load_f01.bik with a blank bik file. Loads in about 3-4 seconds now. depending on your system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Je kan ook de introfilmpjes hernoemen, dan ga je gelijk naar 'press any key' als je het spel opstart, scheelt ook :)
1. Go to Mass Effect 2 installation directory and browse to Mass Effect 2\BioGame\Movies.
2. Delete or rename the following files:
ME_EAsig_720p_v2_raw.bik
BWLogo.bik
Edit:
Hoe kom ik aan een 'blank bik file'? Of gewoon een leeg tekstbestand hernoemen?

[ Voor 59% gewijzigd door anandus op 29-01-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:52:
Je kan ook de introfilmpjes hernoemen, dan ga je gelijk naar 'press any key' als je het spel opstart, scheelt ook :)

Edit:
Hoe kom ik aan een 'blank bik file'? Of gewoon een leeg tekstbestand hernoemen?
Ikzelf heb de bestaande file load_f99.bik genomen. Geen idee of een leeg bestand (of zelfs het bestand verwijderen) werkt.

Grappig, hij laat nu heel vaak het vervangende filmpje zien. Maar het initiele laden van een level duurt zeker nog altijd wel eventjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hier crasht-ie in ieder geval als ik het vervang met een geheel leeg bestand.
Ach, ik laat het maar zo, zolang duurt het laden nou ook weer niet :)

Overigens, ik kan opeens geen nieuwe saves maken, alleen oude savegames overschrijven, hebben anderen dit ook?
Waarom zou er een limiet op de savegames zitten?

Edit:
En iets compleet anders: Ati heeft een fix uitgebracht voor mensen die geen AA in ME2 konden krijgen als ze een Crossfire-setup hebben:
http://support.amd.com/us...support-in-Crossfire.aspx

[ Voor 62% gewijzigd door anandus op 29-01-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel saves heb je er? Ik hoop echt niet dat er een limiet op zit, want ik save altijd erg vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:14:
Hoeveel saves heb je er? Ik hoop echt niet dat er een limiet op zit, want ik save altijd erg vaak.
60 ofzo?
De enige manier om savegames te bewaren is ze uit de savegame-map te halen en elders op te slaan als je geen savegames wil overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Vraagje over missie in ME2
Opgelost!

Shodan schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Tja, ik snap het eigenlijk ook niet, maar heb eigenlijk bij heel veel spellen last dat met mijn 4850 kaart AA aanzetten er voor zorgt dat het spel heel hakkerig gaat lopen. Misschien gaat de fps niet omlaag, maar hij speelt gewoon veel minder soepel...?? Misschien moet ik maar weer eens kijken naar nieuwe drivers!

ps. ik speel op 1680 x 1050
Kzit hier ook op een 4850, maar alles staat vol open zonder haperingen? (1280.1024)

[ Voor 63% gewijzigd door Tomino op 29-01-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Tomino schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:16:
Vraagje over missie in ME2
spoiler:
Op een gegeven moment ben je met garrus in de citadel, onderin bij de contaner factory. Er worden wat mecs gedropt, en er word over de intercom verteld dat de kratten die overvliegen explosief zijn. Echter als ik ze naar beneden knal, vallen ze alleen uit elkaar, en ontploft er niets.
Maar ik heb de kratten wel nodig voor de 2 GROTE mecs stukje verderop.. Ook gek, als een krat eraf gevallen is, zie ik in dat transport ding wel een blokje van: explosief. Alleen er knalt niets.
Iemand?

[...]

Kzit hier ook op een 4850, maar alles staat vol open zonder haperingen? (1280.1024)
Geforceerd anti aliasing? Want voor de rest heb ik ook alles open. Let wel, ik speel op een hogere resolutie. Desalniettemin ga ik eens nieuwe drivers proberen, deze staan er al meer dan een jaar op...

[ Voor 7% gewijzigd door Shodan op 29-01-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 08:28

Gorion3

ABC++

Ook hier alles vol open zonder haperingen (geen AA volgens mij, maar om eerlijk te zijn merk ik het niet echt) en ik heb een HD3870.. (en een Q9550, misschien dat dat ook helpt)

Vind het wel een vette game tot nu toe, idd meer shooter dan RPG maar das niet heel erg. ME1 vond ik niet echt heel vet, deze vind ik al heel wat beter..

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooie game, al die pre-order bonussen voor PC zijn trouwens erg makkelijk te downloaden, het is gewoon een onbeveiligde link die ervoor gebruikt wordt, ik weet niet of ik ze hier mag posten, maar als je zelf 1 pre-order hebt weet je de links voor de anderen ook wel te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Vanmiidag de 360 CE binnengekregen. Sowieso erg mooie CE, beter dan die butt ugly normale cover art :P

Nu net aangekomen op Omega. So far heb ik dus eigenlijk alleen de tutorial gedaan en de Normady verkend. Erg leuk om oude bekenden weer te zien. Qua sfeer is 't een stukje duisterder allemaal, net als grafisch. Maar het loopt wel als een tiet, zeker vergeleken met 1.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met een maat tot 3 uur zitten spelen, uitgespeeld dus.
Wel is het mij opgevallen dat spel wonderbaarlijk makkelijk was met soldier op normal, idiote kaprisones met rondrennen en uit de cover staren alof we net een lekkere dame hebben gezien werden prima getolereerd.
Hoe is de moeilijkheidsgraad met bionic classes?
Verder was het een uitstekend spel, zal zo waarschijnlijk voor de 2de keer beginnen. >:)

P.S. Is het iemand gelukt om onze 1k oude asari het bed in te krijgen? :+ , moet je paragon of renegade voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:52:
Wel is het mij opgevallen dat spel wonderbaarlijk makkelijk was met soldier op normal, idiote kaprisones met rondrennen en uit de cover staren alof we net een lekkere dame hebben gezien werden prima getolereerd.
Hoe is de moeilijkheidsgraad met bionic classes?
Verder was het een uitstekend spel, zal zo waarschijnlijk voor de 2de keer beginnen. >:)

P.S. Is het iemand gelukt om onze 1k oude asari het bed in te krijgen? :+ , moet je paragon of renegade voor zijn?
Ben bang dat dat niet mogelijk is, zelfs als je voor die ander gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meerdere die op de PC lange laadtijden hebben? Ik had het eerst over die fimpljes maar kwam nu iets anders tegen op het forum
For people that have gotten the PC version of Mass Effect 2, there is an unreal engine related problem (supposedly) that causes loading times to be several times longer than they should be. Using the elevator on the ship was such a chore until I found this fix. Unfortunately you have to do it each time you start the game, but it is simple.

Basically once you have started ME2, open up the task manager and set the CPU affinity for MassEffect2.exe to one CPU. Press OK to confirm the change, then immediately set the affinity back to both (or all) CPU's. This will result in a massive decrease in loading times.
Dit scheelde bij mij echt veel (enkel nog getest op het schip zelf). Laadtijden van 20+ sec. naar 5 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wat hier ook vaker word gezegd, en in de reviews ook.
Naarmate het spel vorderd, komt het beter op gang en wordt het (imho) een steeds beter spel! :) doorspelen loont dus zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Tomino schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:48:
Wat hier ook vaker word gezegd, en in de reviews ook.
Naarmate het spel vorderd, komt het beter op gang en wordt het (imho) een steeds beter spel! :) doorspelen loont dus zeker!
Ik vind het spel nu al geweldig en speel pas 4 uurtjes en heb nog amper wat gedaan anders dan genieten van de omgevingen en de sfeer.

Zoveel beter dan deel 1 qua sfeer en graphics en het loopt zo ongeloofelijk veel soepeler dan deel1. Super slicke sience fiction game. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Denk dat ik in het begin een foutje hebt gemaakt door een submachine gun ergens te missen? Speel als sentinel en ben nog niet zo heel ver in de game maar speel tot nog toe alleen nog met een heavy weapon en 2 pistols.
Beetje rond gelezen waar ergens een submachine gun te vinden was maar het lijkt erop dat ik die ergens in het begin mis gelopen ben :+

Iemand een idee of er ergens nog 1 te vinden is of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 19:59

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
De eerste SMG die je kan vinden kom je tegen in Tali's recruit mission. Ik vond het ook al zo raar met m'n eerste playthrough dat een SMG zo lang op zich liet wachten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:52:
De oudere dame schijnt niet te kunnen, haar dochter echter is wel een van de mogelijkheden. Er zit echter een "klein" nadeel aan vast.

Zelf nog niet geprobeerd trouwens, ik ben nog bezig teamleden te verzamelen.

[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 29-01-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
g0tanks schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:07:
De eerste SMG die je kan vinden kom je tegen in Tali's recruit mission. Ik vond het ook al zo raar met m'n eerste playthrough dat een SMG zo lang op zich liet wachten.
Aha tnx,
spoiler:
maar ben Tali in het begin al een keer tegen gekomen maar kon haar toen nog niet recruiten? die missie komt later toch nog neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Sipio schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:25:
[...]

Aha tnx,
spoiler:
maar ben Tali in het begin al een keer tegen gekomen maar kon haar toen nog niet recruiten? die missie komt later toch nog neem ik aan?
spoiler:
Die missie krijg je nadat je alle mensen hebt gerecruit waarvan je hun dossiers in het begin hebt gekregen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Pffffff. Vanmiddag 15:00 binnengekregen. Tussendoor even gegeten. En nu maar even gestopt. Dit is echt verslavend. En ik vond deel 1 al megavet :P

Nog weinig echt aan missies gedaan, vooral veel praten en rondlopen. Bijna jammer dat ik morgen sociale dingen moet gaan doen :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sipio schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 22:56:
Denk dat ik in het begin een foutje hebt gemaakt door een submachine gun ergens te missen? ..
Iemand een idee of er ergens nog 1 te vinden is of..?
je hebt hem denk ik al. de machine-pistol valt volgens mij onder de categorie submachine gun.

spoiler:
In de tweede missie waar je Tali voor het eerst tegenkomt wordt je gedropt door cerberus. Zij geven je alle wapens die je klasse kan dragen. waarschijnlijk heb jij de m3-pistol en m4-shuriken machine pistol. Die laatste is dus een submachinegun. Bekijk de omschrijving maar eens in de weapons-locker. Later krijg je volgens mij nog een andere. Ik had het in het begin ook heel lang niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

5 uurtjes gespeeld en ben nu net op de Normandy. Echt weer genieten dit, sfeer is fantastisch. Trouwens wel grappig dat de voice-over bij de primary codex dezelfde stem en dezelfde tekst is als in deel 1, alleen de nieuwe ME2 codexes zijn iets zachter ingesproken. Valt mij dan weer meteen op :P

Ook leuk om weer wat bekende gezichten tegen te komen hoewel ik soms als ik Joker hoor ook Chris Griffin hoor :D

Grafisch is het niet echt veel mooier, wel ietsje maar het loopt allemaal een stuk vloeiender. Muziek en Sfx zijn echt van hele hoge kwaliteit.

Zo eerst maar eens een kijkje nemen in the Citadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
kazuka schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:50:

...

Ook leuk om weer wat bekende gezichten tegen te komen hoewel ik soms als ik Joker hoor ook Chris Griffin hoor :D
Hier kwam ik pas achter nadat ik minstens 10 keer met Joker gepraat had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ben ik trouwens de enige die vind dat.....

spoiler:
het moeten herladen van wapens voelt als een achteruitgang nadat je in deel 1 dat niet hoefde. Heb ook geen goede verklaring gevonden waarom het nu opeens wel moet.

Welk bedrijf gaat nu van niet te hoeven herladen wapens naar wapens die moeten herladen. Laat staan alle bedrijven??

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

L1nt schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:

spoiler:
het moeten herladen van wapens voelt als een achteruitgang nadat je in deel 1 dat niet hoefde. Heb ook geen goede verklaring gevonden waarom het nu opeens wel moet.

Welk bedrijf gaat nu van niet te hoeven herladen wapens naar wapens die moeten herladen. Laat staan alle bedrijven??
spoiler:
Staat een zwak excuus voor in de handleiding... Heeft te maken met Geth-technologie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:51

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

L1nt schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:36:

spoiler:

Het idee erachter is dat je nu meer snelheid in de actiescenes hebt. Persoonlijk vond ik het behoorlijk irritant dat je weer een teringtijd moest wachten voordat je wapen weer afgekoeld was, even een reload is veel praktischer. Daarbij is de munitie geschikt voor ieder wapen, ook erg handig imho. Dit systeem vind ik dan ook beter dan het oude systeem.

Maarreh, waarom in een spoiler, het is niet echt een essentieel deel van het verhaal ofzo 8)7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Na een nachtje slapen, hierbij even mijn indrukken.

+: Verhaal, beeld, geluid, sfeer sfeer SFEER.
+: De voice acting. BioWare is echt meester op dat gebied.
+: De combat. Het nieuwe systeem ligt me wel.
+: Verscheidenheid aan teamleden en de manier van interactie.
+: Importeren van je ME1 karakter, leuk gedaan, veel oude bekenden en je ziet ook hoe sommige sidequests aflopen.

+/-: Het hacken/bypassen. Ik ben nog niet ver en ik vind het leuk, maar ik kan me goed voorstellen dat dat tegen het einde van het spel echt tergend is. Aan de andere kant, dat was de QTE in ME1 ook.
+/-: Geen loot. Dat is op zich niet des RPG's, maar aan de andere kant ergerde ik me in Dragon Age juist soms aan TEVEEL loot. Dit stroomlijnt de zaken behoorlijk.
+/-: Scannen. Leuk gedaan, met probes en de hele mikmak. Had alleen wel wat sneller mogen bewegen, als ik een hele planeet goed wil scannen ben ik wel ff bezig. Gevolg: ik stop halverwege :P

-: Munitie is nu een ability. Jammer, ik vond het wel leuk in 1 om je loadout goed af te stellen op je missie.
-: Sowieso een stuk minder 'echt' RPG (geen armor voor je teamleden, minder abilities). Daarentegen wel erg verbeterd op de andere fronten (bijvoorbeeld veel customization bij je eigen armor) dus eigenlijk moet deze bij de +/-.
-: De nieuwe Galaxy-map, die oude werkte net wat lekkerder vond ik, dat heen en weer vliegen schiet niet op.

Hoe dan ook, tot nog toe GOTY voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Willybubba schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:45:
[...]

spoiler:
Staat een zwak excuus voor in de handleiding... Heeft te maken met Geth-technologie enzo.
Wat je moet reloaden is eigenlijk geen ammo, maar heat sinks. Het voordeel van losse heat sinks t.o.v. een ingebouwde is dat je wapen niet kan overheaten door overload en dat je niet hoeft te wachten mocht je te veel hebben geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Willybubba schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:00:
+/-: Scannen. Leuk gedaan, met probes en de hele mikmak. Had alleen wel wat sneller mogen bewegen, als ik een hele planeet goed wil scannen ben ik wel ff bezig. Gevolg: ik stop halverwege :P
Met bepaalde scanner-upgrades kan je wel sneller scannen :)

Mass Effect 2 in eerste week 2 miljoen keer verkocht

Middels een persbericht heeft uitgever EA laten weten dat Mass Effect 2 in de eerste week reeds 2 miljoen exemplaren verkocht heeft.

Het spel werd dinsdag in Amerika gelanceerd en is sinds gisteren in Europa verkrijgbaar. Ray Muzyka, mede-oprichter van ontwikkelaar BioWare, laat weten erg trots te zijn op het resultaat: “Mass Effect 2 is klaar om één van de grootste games van 2010 te worden. We konden niet trotser zijn op de lovende kritieken en het vroege commerciële succes.”

[ Voor 47% gewijzigd door anandus op 30-01-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:21
Ik ben net een uurtje bezig, maar ik baal steeds meer dat ik mn oude savegame niet heb. Ondanks die paar vraagjes aan het begin speel ik echt in een andere wereld dan die ik heb achtergelaten. Jammer dat ik te laat wist van deze feature (of dat dit te laat werd aangekondigd).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Volgens mij werd ergens voordat ME1 werd gereleased al gezegd dat het een trilogie zou worden en dat gemaakte keuzes overgedragen zouden worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asator
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
ph4ge schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:11:
Ik ben net een uurtje bezig, maar ik baal steeds meer dat ik mn oude savegame niet heb. Ondanks die paar vraagjes aan het begin speel ik echt in een andere wereld dan die ik heb achtergelaten. Jammer dat ik te laat wist van deze feature (of dat dit te laat werd aangekondigd).
Er zijn websites waar ze veel verschillende save games aanbieden, ik was ook zo geïrriteerd dat je in het begin meteen kreeg te horen dat je de council had laten sterven terwijl ik ze gered had in deel 1.

Toen heb ik maar een save game opgezocht die dezelfde keuzes had gemaakt als ik had in deel 1.

http://www.annakie.com/me/home.htm

Daar had ik een save game vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@ Sock tnx klopte idd.

Heb toch nog een vraagje, moet het zeker weten voor ik verder ga :

spoiler:
Ik heb nu Grunt, Zaeed,Jack, Miranda,Jacob,Mordin en ben in het begin Tali tegengekomen maar die is niet met mij meegekomen, ook Kaiden niet kunnen overtuigen met mij mee te gaan, krijg ik de kans nog om deze 2 te recruiten of moet ik een stuk overnieuw gaan doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Voor Tali krijg je later in het spel nog een missie, die andere kan je niet in je team krijgen naar mijn weten.

Gister uitgespeeld met een lvl 30 soldier, alle side missies en planeten gedaan. (2e run, nu wel met een geimporteerde save.) Iedereen behalve Zaeed in m'n team heeft het overleefd :)
Zit nog te twijfelen of ik een 3e run ga maken met een Adept.

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Sipio schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:30:
@ Sock tnx klopte idd.

Heb toch nog een vraagje, moet het zeker weten voor ik verder ga :

spoiler:
Ik heb nu Grunt, Zaeed,Jack, Miranda,Jacob,Mordin en ben in het begin Tali tegengekomen maar die is niet met mij meegekomen, ook Kaiden niet kunnen overtuigen met mij mee te gaan, krijg ik de kans nog om deze 2 te recruiten of moet ik een stuk overnieuw gaan doen :+
spoiler:
Tali krijg je even na Horizon alsnog in je party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:34
Aaaaargh! RROD! :N Zo... Dat moest er even uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam er net achter dat er ook wat Nederlands in Mass Effect 2 zit :)
Waarschijnlijk was dit al bekend, maar ik moest erg hard lachen en velen hadden het vast nog niet gezien :)

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/n1b0k3.jpg

Ik vraag me af of de adverteerder er voor heeft betaald :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:46:
Waarschijnlijk was dit al bekend, maar ik moest erg hard lachen en de meesten hadden het vast nog niet gezien :)

[afbeelding]

Hahaha, de eerste keer dat ik zo een plaatje zag dacht ik echt dat het een photoshop achtig iets was maar het is daadwerkelijk gewoon in het spel. Echt super gedaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heel vreemd: ik kon bij het starten van een nieuwe game geen oude save importeren, ik dacht dus dat ik die er af had geknikkerd. Zit ik vanmorgen m'n HD op te ruimen, blijkt dat die savegames er nog gewoon staan? :? Stuk of 5 saves, en ik kan niets importeren? 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:46:
Waarschijnlijk was dit al bekend, maar ik moest erg hard lachen en de meesten hadden het vast nog niet gezien :)

[afbeelding]

Soms zie je ze ook in complete spiegelbeeld en dan slaat het nergens op :P
Angeloonie schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:21:
Heel vreemd: ik kon bij het starten van een nieuwe game geen oude save importeren, ik dacht dus dat ik die er af had geknikkerd. Zit ik vanmorgen m'n HD op te ruimen, blijkt dat die savegames er nog gewoon staan? :? Stuk of 5 saves, en ik kan niets importeren? 8)7
Probeer het laatste gevecht nog eens met saren en sla het op. Kijk of dat lukt. Had hier en daar gelezen dat dat het was.

Ben nu al 11 uur bezig en doe alles op mijn dooie gemak, Ik geniet van elk uitzicht. Ik krijg op Station Omega echt een "Bladerunner" gevoel. Echt super gewoon. 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Kaasje123 op 31-01-2010 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Laatst online: 11-09 13:10

Draven

It wasn't me

Heb je voor het starten van het spel met Configure de juiste map geselecteerd?

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Willybubba schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:00:

+/-: Het hacken/bypassen. Ik ben nog niet ver en ik vind het leuk, maar ik kan me goed voorstellen dat dat
Ben ik het absoluut mee eens. Beide zijn erg irritant.
Wil je nieuwe wapens en je andere zooi upgraden dan het je die grondstoffen nodig en ook nog eens veel. En dat scannen kost gewoon bizar veel tijd. Ja er zijn upgrades om het sneller te laten maken maar het word na een tijdje gewoon irritant om constant nieuwe probes te gaan.

En dat hacken heeft niets met behendigheid of zo te maken. Het is te eenvoudig gewoon beide een simpele versie van memory en dan krijg je ook nog eens tijd zat om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
g0tanks schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 12:37:
[...]

Wat je moet reloaden is eigenlijk geen ammo, maar heat sinks. Het voordeel van losse heat sinks t.o.v. een ingebouwde is dat je wapen niet kan overheaten door overload en dat je niet hoeft te wachten mocht je te veel hebben geschoten.
Het enige wat dan niet te verklaren is is waarom je de heatsink niet weer op kan pakken als hij afgekoeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb je in de config utility je savegames gekopieerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Maandag heb ik mass effect 2 ook eindelijk, helaas was ik vrijdag niet thuis toen ze mijn CE kwamen brengen voor de xbox360 :'(

Nu heb ik alleen 1 vraag, die hopelijk iemand voor me kan beantwoorden.
Ik heb de eerste mass effect wel 4 keer uitgespeeld, allemaal op de zelfde id.
Nu heb ik in die 4 playthroughs alle keuzes wel een keer gemaakt, dus renegade alles gedaan.
Een keer als Paragon alles gedaan, squad mate 1 laten dood gaan, volgende playthorugh squad mate 2 etc..

Nu vraag ik me dus sterk af of het verstandig is om mijn character (lvl60) van mass effect 1,
over te zetten naar deel 2, omdat mijn save dus redelijk "vervuild" is.

iemad die hier iets over kan zeggen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Als je een ME1 save gaat importeren kan je kiezen uit alle playthroughs die je gedaan hebt, in jouw geval kan je dus een van de vier kiezen. Verder zou het toch niet veel uitgemaakt hebben, aangezien de saves toch los van elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:08

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kaasje123 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 01:30:

[...]

Probeer het laatste gevecht nog eens met saren en sla het op. Kijk of dat lukt. Had hier en daar gelezen dat dat het was.
Dat gaat niet, mijn ME1 liep bij dat gevecht elke keer vast, heb met veel pijn en moeite dat stuk weten uit te spelen.
Draven schreef op zondag 31 januari 2010 @ 03:00:
[...]

Heb je voor het starten van het spel met Configure de juiste map geselecteerd?
anandus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:37:
[...]
Heb je in de config utility je savegames gekopieerd?
Op de X360? Heb iig nergens die optie gezien :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Laatst online: 29-04 22:30
wat een spel. een van de beste die ik ooit gespeeld heb. beter als mass effect 1? JA. mooier, duidelijker verhaal wat meer meeslepender is als deel 1. Wel vond ik het einde een klein beetje lauw, maarja er moet ook nog een deel 3 komen dus wat verwacht je.

Kheb dit spel vorige week uit het minder legale circuit gedownload, en nu al tot 2 keer toe uitgespeeld.
Kheb t spel net legaal besteld bij gamersland, omdat ik het echt iedere cent waard vind. Er zit zo veel werk in dit spel, en daar mogen de makers best wat aan verdienen.

spoiler:
Is het jullie trouwens ook opgevallen, als je de laatste missie met Tali in je squad speelt, dat ze dan tijdens de cutscenes een assault rifle vast heeft, terwijl ze in het spel alleen maar een shotgun en sidearm kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik dacht eigenlijk wel dat je niet hoefde te discswappen na install op de 360 HDD... Blijkbaar wel, ik moest net disc 2 erin doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Willybubba schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:52:
Ik dacht eigenlijk wel dat je niet hoefde te discswappen na install op de 360 HDD... Blijkbaar wel, ik moest net disc 2 erin doen :P
Wat apart, kan je niet het hele spel installeren? Of is het daar met 15Gb te groot voor?
Moet je ook discswappen bij Dragon Age? (Is geloof ik ongeveer dezelfde grootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Was net lekker op weg, had morgen en dinsdag nog vrij genomen van werk maar helaas nu de pc blauwe schermen en niet meer aan de praat te krijgen.

Wordt nieuwe install waarschijnlijk en had nog geen back up niks want het stond er nog niet eens zo lang op.

Alles weer overnieuw gaan doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:34
Is het het waard om Mass effect 2 te gaan spelen? of kan ik beter deel 1 eerst spelen? heb wel redelijk tijdgebrek want er komt teveel moois uit, Splintercell, final fantasy en ik ben nog bezig met Assasins Creed.
Dus is het nodig om deel 1 te spelen? of is het verhaal nog begrijpelijk als je alleen deel 2 speelt ook al mis je dan waarschijnlijk enige diepgang.

Bij assasins creed is het jammer als je deel 1 niet gespeelt heb als je aan 2 begint, maar opzich voegt het niks toe, behalve dat je dus niet weet wij altair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het verhaal is prima begrijpelijk zonder ME1 te spelen, maar voor de immersiveness en de grotere context en alles is eerst deel 1 spelen véél leuker.
Maar voor het verhaal dus niet noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb een minder legale versie, maar wil toch graag op het Cerberus Network komen. Als ik dit koop middels de "buy now" knop hier, werkt het dan zonder meer op mijn versie?

Begreep uit diverse berichten dat als je de game verkoopt de nieuwe koper de dlc wel zelf moet aanschaffen omdat deze niet overdraagbaar zou zijn. Gaat in mijn geval die vlieger ook op?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Hmm, weet iemand waar jack is op de normandy? Kan der serieus nergens vinden :D ( ja ik weet het dat het summed up staat als je de lift in gaat, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
in de "kelder" van het schip. als je naar engineering gaat, en je loopt richting tali, Dan kom je in een gang met 2 deuren. links (of rechts) van je zit een trap naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:01:
Ik heb een minder legale versie, maar wil toch graag op het Cerberus Network komen. Als ik dit koop middels de "buy now" knop hier, werkt het dan zonder meer op mijn versie?

Begreep uit diverse berichten dat als je de game verkoopt de nieuwe koper de dlc wel zelf moet aanschaffen omdat deze niet overdraagbaar zou zijn. Gaat in mijn geval die vlieger ook op?
Je hebt daarnaast ook een legale CD-key nodig om van Cerberus Network gebruik te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Sowieso... Ach ik zeg wel weer niks. Maar koop dat spel dan gewoon..!
anandus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:57:
[...]
Wat apart, kan je niet het hele spel installeren? Of is het daar met 15Gb te groot voor?
Moet je ook discswappen bij Dragon Age? (Is geloof ik ongeveer dezelfde grootte)
Je kunt elke disc apart installeren, dan staat 't hele spel er op. Dragon Age is maar 1 DVD dus daar valt weinig te swappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Laatst online: 19:42

Orac

Ik mis je papa.

Damn. Net even voor het eerst ME2 gespeeld. Eerst even zonder ME1 import voor een eerste indruk. Ik vind het toch wel behoorlijk wennen qua toetsen. Ik vind het er niet makkelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldig spel, helemaal (op een enkele zijmissie na) uitgespeeld in 29 uur.
Bijna in 1 ruk.
Heb ME1 niet gespeeld , maar di tvoelde niet als een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
@vonwiking:
moet je doen! vast wel ergens in een dumpbak te krijgen voor minder dan een tientje.
niet een noodzaak maar vooral voor het verhaal. is in deel 1 net zo sterk als deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Willybubba schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:04:
Sowieso... Ach ik zeg wel weer niks. Maar koop dat spel dan gewoon..!
Vind ik ook, maar dat terzijde :)
houthakker1985 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:23:
@vonwiking:
moet je doen! vast wel ergens in een dumpbak te krijgen voor minder dan een tientje.
niet een noodzaak maar vooral voor het verhaal. is in deel 1 net zo sterk als deel 2.
Tikkie meer dan een tientje :)
12,99 voor Xbox
16,50 voor PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik vind het toch wel jammer dat er geen manier is om aan sommige DLC te komen. Alle DLC die op dit moment beschikbaar zijn:

* Collectors Weapon and Armour
* Terminus Weapon and Armour
* Inferno Armour
* Sentry Interface
* Umbra Visor
* M-29 Incisor Sniper Rifle
* Blood Dragon Armour
* Recon Hood
* Normandy Crash Site
* Zaeed Massani

Terminus kreeg je als je ge-preordered had van Best Buy en de Sentry Interface, Umbra Visor en Recon Hood kan je krijgen door Dr Pepper te kopen van een 7-Eleven. Het is dus niet mogelijk voor iemand buiten de VS om hier aan te komen, tenzij degene de codes koopt van eBay ofzo.

Ik hoop wel dat ze het later nog mogelijk maken om hier aan te komen als je een actie of pre-order gemist hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 31-01-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik enkel Zaeed en Normandy crash wel aardig vond. De armours en visors vind ik zelf niet een verbetering van wat je kan dragen, al zitten er leuke bonussen op. De armours zijn overigens niet aan te passen. Kleur dus ook niet.
Zaeed missie was wel leuk, maar de persoon zelf draagt weinig bij aan het verhaal. Geen gesprekken op de normandy bijvoorbeeld.
spoiler:
Normandy crash site is eigenlijk saai. Je kan er niets doen behalve dogtags verzamelen. Maar op de een of andere manier vond ik de sfeer wel aardig. Herinneringen aan ME1 denk ik..

Ik denk dat er op den duur wel een pack uitkomt, zodat iedereen het kan ervaren. Waarschijnlijk wel tegen een prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:42:
[...]
Vind ik ook, maar dat terzijde :)

[...]
Tikkie meer dan een tientje :)

[...]
Net gekocht bij Steam 14.95 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Valt me op dat de muziek wel heel erg is geinspireerd door Alien en Aliens, i like it! Op Omega had ik een groot Blade Runner gevoel, riep iemand hier ook al.

Tot nu toe alle side missions gedaan en nu op weg naar Horizon. Zit ik dan al op de helft van het spel? Anders gaat 't helaas wel erg snel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 19:34
In Mass Effect 1 had ik ook al het Blade Runner gevoel. Vooral door de muziek in The Citadel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
kazuka schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:03:
Valt me op dat de muziek wel heel erg is geinspireerd door Alien en Aliens, i like it! Op Omega had ik een groot Blade Runner gevoel, riep iemand hier ook al.

Tot nu toe alle side missions gedaan en nu op weg naar Horizon. Zit ik dan al op de helft van het spel? Anders gaat 't helaas wel erg snel :/
Dat was ik inderdaad die dat zei. Blade Runner is 1 van mijn favoriete films dus het moment dat ik Omega voor het eerst bezoch had ik echt een wow gevoel.

Over de lengte heb ik geen idee. Ik heb zelf net Horizon gehad toevallig en vraag me inderdaad af hoever in het spel ik dan al ben? Iemand een idee zonder spoilers weg te geven?
Laagvliegerke schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:50:
In Mass Effect 1 had ik ook al het Blade Runner gevoel. Vooral door de muziek in The Citadel dan.
Je zou soms inderdaad wel eens denken dan vangelis de muziek vezorgt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

kazuka schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:03:

Ik heb 'm zelf net gehad, maar gezien waar het verhaal nu heen gaat gok ik niet dat dat al de helft is, eerder 1/3 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vond het na Horizon best hard gaan. Maar dat kan ook zijn omdat ik heel erg 'in' het spel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:41:
Ik moet zeggen dat ik enkel Zaeed en Normandy crash wel aardig vond. De armours en visors vind ik zelf niet een verbetering van wat je kan dragen, al zitten er leuke bonussen op. De armours zijn overigens niet aan te passen. Kleur dus ook niet.
Zaeed missie was wel leuk, maar de persoon zelf draagt weinig bij aan het verhaal. Geen gesprekken op de normandy bijvoorbeeld.
spoiler:
Normandy crash site is eigenlijk saai. Je kan er niets doen behalve dogtags verzamelen. Maar op de een of andere manier vond ik de sfeer wel aardig. Herinneringen aan ME1 denk ik..

Ik denk dat er op den duur wel een pack uitkomt, zodat iedereen het kan ervaren. Waarschijnlijk wel tegen een prijsje.
Kleur is wel aan te passen! In je eigen hut boven in de normandy kan je wat aanpassen!

En overigens. SPOILER gast! ;( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

De Crashsite vond ik juist een geweldige aanvulling

spoiler:
niet echt moeilijk, weinig te doen maar die flashbacks....Paste helemaal in het verhaal. Gaf het wat meer diepgang

overigens: http://www.cad-comic.com/comics/cad/20100201.jpg
gotta love Ctrl+Alt+Del _/-\o_

of Penny arcade: http://www.penny-arcade.com/comic/2010/2/1/

[ Voor 10% gewijzigd door Player1S op 01-02-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
Tomino schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:46:
[...]

Kleur is wel aan te passen! In je eigen hut boven in de normandy kan je wat aanpassen!
kleur van collector's armours(degene die hij bedoelt) is niet aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ook kan je de helmet van DLC armor niet af doen, hier hebben mensen al een tijdje over zitten klagen op het BioWare forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

spoiler:
ik heb 'm af, maar ik vraag me af, is het misschien ook mogelijk om het einde te halen zonder dat er iemand van je crew overlijdt? Ik ben nu ongeveer mijn halve crew kwijt geraakt... :/

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:31:
spoiler:
ik heb 'm af, maar ik vraag me af, is het misschien ook mogelijk om het einde te halen zonder dat er iemand van je crew overlijdt? Ik ben nu ongeveer mijn halve crew kwijt geraakt... :/
spoiler:
Als een kip zonder kop naar de ship toe rennen, maar alle crew help je toch nooit. Ik heb effies nog relaxed paar mannekes opgehaald en missies gedaan, zou enige die overbleef van me crew was die doctor, de rest werd tot pasta verwerkt :9 .
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.