Na een nachtje slapen, hierbij even mijn indrukken.
+: Verhaal, beeld, geluid, sfeer sfeer SFEER.
+: De voice acting. BioWare is echt meester op dat gebied.
+: De combat. Het nieuwe systeem ligt me wel.
+: Verscheidenheid aan teamleden en de manier van interactie.
+: Importeren van je ME1 karakter, leuk gedaan, veel oude bekenden en je ziet ook hoe sommige sidequests aflopen.
+/-: Het hacken/bypassen. Ik ben nog niet ver en ik vind het leuk, maar ik kan me goed voorstellen dat dat tegen het einde van het spel echt tergend is. Aan de andere kant, dat was de QTE in ME1 ook.
+/-: Geen loot. Dat is op zich niet des RPG's, maar aan de andere kant ergerde ik me in Dragon Age juist soms aan TEVEEL loot. Dit stroomlijnt de zaken behoorlijk.
+/-: Scannen. Leuk gedaan, met probes en de hele mikmak. Had alleen wel wat sneller mogen bewegen, als ik een hele planeet goed wil scannen ben ik wel ff bezig. Gevolg: ik stop halverwege
-: Munitie is nu een ability. Jammer, ik vond het wel leuk in 1 om je loadout goed af te stellen op je missie.
-: Sowieso een stuk minder 'echt' RPG (geen armor voor je teamleden, minder abilities). Daarentegen wel erg verbeterd op de andere fronten (bijvoorbeeld veel customization bij je eigen armor) dus eigenlijk moet deze bij de +/-.
-: De nieuwe Galaxy-map, die oude werkte net wat lekkerder vond ik, dat heen en weer vliegen schiet niet op.
Hoe dan ook, tot nog toe GOTY voor mij
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."