Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:21:
[...]

Loopt beter dan ME1. Op mijn E6600, 8800GTX, 6GB DDR2 loopt het prima, vrijwel altijd 30+ fps behalve bij hele drukke scenes (<1% van het spel). Als er niet geschoten wordt kom ik eigenlijk niet eens onder de 40 fps uit.
Hij is overmorgen toch pas uit in NL? Of is-ie eerder verscheept als je bijv bij Amazon.com besteld?
(Of ligt-ie stiekum gewoon al bij winkels en moet je de medewerkers lief aankijken? :) )

Maar fijn om te horen dat-ie beter loop dan ME1 (welke echt een enorme cpu-hog was, trouwens).

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 26-01-2010 14:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

anandus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:00:
Er wordt in de reviews weinig verklapt hoe een oude savegame de game beïnvloed, maar het schijnt heel aardig gedaan te zijn!
Blij dat ik nog snel ME1 heb gespeeld :)

Ik vind het wel jammer dat ze niet vertellen hoe zwaar of soepel het spel loopt en hoe het spel opschaalt (bijv multi-GPU).
Ik speel alles op max (1900x1200), inclusief 8x AA, soepeltjes op een Ati HD4890. Ben nog geen één keer onder de 60fps uitgekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Doe hier zelfs op een 4850 op 1280 met 16xAA.

Spel is het eerste spel dat ik speel dat ZO soepel alt tabbed en weer terugkan naar ingame.
Bizar snel en soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tomino schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:31:

Spel is het eerste spel dat ik speel dat ZO soepel alt tabbed en weer terugkan naar ingame.
Bizar snel en soepel!
Grappig, Mass Effect hier was berucht (nouja, bij mij) om het feit dat het tijdens alt-tabben enórm lang duurde om er weer terug in te komen.

Maar ik begrijp dus dat-ie al uit is, ondanks de releasedatum van de 28e?
* anandus springt dan zo even op de fiets om hem te halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:42

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij kun je alleen nog versies krijgen die van de vrachtwagen zijn gevallen :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gamemania (Leiden) net gebeld en ze hebben hem en je kan hem inderdaad gewoon ophalen _o_
* anandus gaat dus even heen-en-weer fietsen :)

[ Voor 24% gewijzigd door anandus op 26-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik heb gisteravond de eerste paar minuten gespeeld, man man...

Het Mass Effect gevoel is weer terug :D :D

De legale versie is nog niet verkrijgbaar, maar ik kon echt niet wachten tot de bestelde discs binnen waren...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:44:
De legale versie is nog niet verkrijgbaar, maar ik kon echt niet wachten tot de bestelde discs binnen waren...
Wel dus, zie mijn post boven jou :)
Nu weet ik toevallig dat Gamemania zich wel vaker niet aan releasedatums houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

anandus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:27:
[...]
Hij is overmorgen toch pas uit in NL? Of is-ie eerder verscheept als je bijv bij Amazon.com besteld?
(Of ligt-ie stiekum gewoon al bij winkels en moet je de medewerkers lief aankijken? :) )

Maar fijn om te horen dat-ie beter loop dan ME1 (welke echt een enorme cpu-hog was, trouwens).
Illegaal, kon ook niet wachten :)
Maar hij komt nog wel legaal binnen ;)
VP. schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Ik speel alles op max (1900x1200), inclusief 8x AA, soepeltjes op een Ati HD4890. Ben nog geen één keer onder de 60fps uitgekomen _/-\o_
Ik heb geen AA aan staan (kan toch niet ingame?). Maar stoort me eigenlijk ook niet zo heel erg, vind het belangrijker dat ie niet schokt :).
Tomino schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:31:

Bizar snel en soepel!
Alt-tab gaat inderdaad echt super-relaxt :Y
Af en toe even eruit om nieuws te checken, daarna weer verder gamen :P

[ Voor 47% gewijzigd door Bart ® op 26-01-2010 16:34 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
AA kan je gewoon forceren in je control panel/catalyst control center als ik het goed heb.
Praktisch geen enkele UE3 game heeft AA by default :/

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Wanneer ligt Mass Effect eigenlijk in de winkels? Donderdag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
DarkShadow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:34:
Officieel wel, maar ik heb hem vanmiddag al gewoon kunnen kopen :)
Maar nog niet geïnstalleerd, moet nog even ruimte vrijmaken :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-01-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:34:
Vrijdag :) EU release staat op 29 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:37:
[...]

Vrijdag :) EU release staat op 29 januari.
FRS heeft als releasedatum de 28e.
Maar Gamemania zijn vaak soepeler qua release data ;)

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 26-01-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irridium
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:41
Net 360 versie opgepikt freerecord shop centraal station amsterdam.

[ Voor 14% gewijzigd door Irridium op 26-01-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26
anandus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:36:
[...]
Officieel wel, maar ik heb hem vanmiddag al gewoon kunnen kopen :)
Maar nog niet geïnstalleerd, moet nog even ruimte vrijmaken :P
Had jij 'm gepre-ordered? Was het de normale of de special edition en pc of xbox? Ik heb een maand geleden ook bij de Gamemania de PC special edition gepre-ordered maar nog niks gehoord. Anders bel ik ze morgen wel even op om te vragen of ie hier ook al binnen is.

Heb er in ieder geval al zin in. Ik had m'n savegame van deel 1 niet meer en omdat ik het verhaal toch alweer kwijt was heb ik de afgelopen weken deel 1 weer opnieuw uitgespeeld zodat ik nu mooi kan beginnen met de volgende!

[ Voor 19% gewijzigd door MysticMan op 26-01-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09-09 09:56
Hoe krijgen jullie AA aan? Ik zie geen enkele setting waar mee ik AA kan aanzetten. Forceren via CC lukt ook niet.
Ik draai dit met een 4870 + phenom2 940

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MysticMan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:52:
[...]

Had jij 'm gepre-ordered? Was het de normale of de special edition? Ik heb een maand geleden ook bij de Gamemania de special edition gepre-ordered maar nog niks gehoord. Anders bel ik ze morgen wel even op om te vragen of ie hier ook al binnen is.
Niet gepre-orderd, gewoon bij de winkel langs en uit schap gevist.
Het is de Standard Edition, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het heel erg triest dat er hier zo ontzettend veel illegaal wordt gespeeld. Verdorie, steun de pc-verkopen i.pv. dat jullie het naar de sodemieter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Wie zegt dat we dat niet doen? :)

Ik heb het spel gedownload, maar ik heb ook de CE in de pre-order staan bij de FRS. Volgens mij zijn er nog wel andere mensen in dit topic die dat gedaan hebben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
anandus schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:39:
[...]
FRS heeft als releasedatum de 28e.
Maar Gamemania zijn vaak soepeler qua release data ;)
Ik heb mijn Collecters edition bij Freerecord shop besteld. Hopenlijk krijg ik hem donderdag binnen. En ik had wel een vermoeden dat het spel hoge cijfers zou krijgen maar zo veel zo hoog? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23
g0tanks schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:13:
Wie zegt dat we dat niet doen? :)

Ik heb het spel gedownload, maar ik heb ook de CE in de pre-order staan bij de FRS. Volgens mij zijn er nog wel andere mensen in dit topic die dat gedaan hebben.
me2, 2x PC versie gekocht en Xbox 360 versie. :P
Ben illegaal tot disc 1 gegaan, kon me nog net inhouden om disk 2 er in de gooien. :X
Wacht de release wel even af, wil mijn save van deel 1 gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/G0J6JNfp8BmH25tZ5COjfibn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
mhindrik schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:53:
Hoe krijgen jullie AA aan? Ik zie geen enkele setting waar mee ik AA kan aanzetten. Forceren via CC lukt ook niet.
Ik draai dit met een 4870 + phenom2 940
Quick and dirty way is gewoon masseffect2.exe hernoemen naar UT3.exe ofwel Bioshock.exe en in catalyst AI AA forceren.
Dat zou moeten lukken. (volgens mass effect forums, heb zelf nvidia)

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:52

Orac

Ik mis je papa.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:01:
Ik vind het heel erg triest dat er hier zo ontzettend veel illegaal wordt gespeeld. Verdorie, steun de pc-verkopen i.pv. dat jullie het naar de sodemieter helpen.
Ja, deze game verdient het om gekocht te worden. Ik heb ME2 CE voor de PC in pre-order staan. Ik vind het knap van mezelf te wachten met spelen totdat ik hem officieel binnen heb. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:01:
Ga even in een hoekje huilen zeg. Ik heb hem misschien al even aangeraakt, maar daardoor heb ik mijn pre-order nog niet gecancelled! Integendeel, ik zou de game zelfs bijna TWEE KEER willen aangeschaffen, omdat hij ZO briljant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

VP. schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:38:
[...]

Ga even in een hoekje huilen zeg. Ik heb hem misschien al even aangeraakt, maar daardoor heb ik mijn pre-order nog niet gecancelled! Integendeel, ik zou de game zelfs bijna TWEE KEER willen aangeschaffen, omdat hij ZO briljant is.
Hij heeft wel een punt, vind ik.
Mass Effect is dan een geniale game die je als je hem eerst 'probeert' daarna toch wel aanschaft.
Maar hij heeft wel gewoon gelijk dat het zo niet hoort.

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik dacht ook dat het tweakers beleid was het er niet over te hebben, maarja er is natuurlijk een verschil in zeggen via hoe of wat je hem binnen hebt gehaald of er gewoon over praten.
Ik moet eerlijk zeggen. Was ik nog student, dan had ik hem waarschijnlijk via het ultrasnelle studentennetwerk ook binnengehaald, maar nu ik gewoon werk en ik toch zat centjes over heb ga ik niet moeilijk doen en steun ik gewoon de developer natuurlijk!
Maarja. als ik nog student was had ik waarschijnlijk de computer niet om hem op te draaien ;)

ps. Ik weet haast zeker dat de meerderheid die in dit topic reageert hem wel zal aanschaffen. Als echte fan wil je sowieso geen enkele DLC missen!

ps 2. Eigenlijk maar irritant zo'n forum! Nu ben ik maanden van te voren vaak al aan het uitkijken naar een spel en kan ik haast niet wachten met spelen. Vroegahhhh... Toen mijn computer ultra sloom was liep ik altijd meer dan een jaar achter. Dan ging ik gewoon eens op gamespot naar wat reviews van een jaar terug kijken en viste ik wat oude spellen op om die te gaan spelen...

[ Voor 33% gewijzigd door Shodan op 27-01-2010 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
-AzErTy- schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:53:
AA kan je gewoon forceren in je control panel/catalyst control center als ik het goed heb.
Praktisch geen enkele UE3 game heeft AA by default :/
AA kan je ook gewoon aanzetten in de config tool die bij mass effect zit(in de launcher op configuration tool of iets dergelijks klikken, hier kan je ook de locatie van je ME1 saves aanwijzen op de pc), je hoeft dus niks te forceren met je vid kaart control panel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Savageone schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:43:
[...]

AA kan je ook gewoon aanzetten in de config tool die bij mass effect zit(in de launcher op configuration tool of iets dergelijks klikken, hier kan je ook de locatie van je ME1 saves aanwijzen op de pc), je hoeft dus niks te forceren met je vid kaart control panel :P
Denk dat je in de war bent met AF, want AA staat er bij toch echt niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savageone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 23:17
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:19:
[...]

Denk dat je in de war bent met AF, want AA staat er bij toch echt niet tussen.
meh dat zou wel eens kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:54
Hmm dit lijkt me een erg tof spel, maar helaas kom ik niet verder dan de intro. Game blijft soms gewoon hangen of crasht met een BSOD op willekeurige momenten. Alle drivers geupdate, DirectX opnieuw geïnstalleerd, compatibility mode aan, run as admin aan, etc maar niks helpt.

Crash codes zijn:
BCCode 101
BCP1 00000060
BCP2 00000000
BCP3 807C5120
BCP4 00000001

Iemand een idee?

Edit: blijkt een hitte probleem te zijn, met kast open kan ik eindelijk spelen :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Morrar op 27-01-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
Kijk eens wat er in het foutrapport staat.
Om dit te bekijken zou je bij 'Start' --> 'Uitvoeren' even eventvwr kunnen tikken.
Daar staat waarschijnlijk wel een foutmelding op het tijdstip van herstarten. Welke tekst staat er bij 'Beschrijving', als je erop dubbelklikt?

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pulstar
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:25
Heb net ff gamemania Leiden gebeld.. Werd natuurlijk al een beetje enthousiast.. Alle versies zijn inmiddels binnen behalve de Special Edition voor de PC en laat ik die nou net hebben besteld.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Zo. Net een uurtje wakker :$
Gisteravond en -nacht gespeeld, toen het licht werd toch maar naar bed gegaan :P

Wat een game _o_

En hij draait bizar soepel, zeker vergeleken met de eerste game.
ME1 was op mijn computer* niet vooruit te branden, denk max 20fps bij 2xAA @ 1280x1024, maar ME2 draait heel soepel (weet niet hoeveel fps, maar 30+) met 8xAA @ 1280x1024, de laadtijden zijn vre-se-lijk verkort en het alt-tabben gaat lekker soepel inderdaad. Heerlijk _o_

Ik hoop eigenlijk dat er nog een rerelease van ME1 komt met de engine van ME2.

Het verhaal en de gameplay zijn geweldig (uiteraard :P ).
Ik ben eerst met een nieuw figuur gaan spelen, maar ga opnieuw beginnen met mijn ME1-poppetje, ben nieuwsgierig of ik al verschillen kan zien in de eerste paar uur, al vermoed ik van wel.

* Core 2 Duo @1,86Ghz, 2Gb RAM, Ati 4650
@pulstar: Wat suf, heb er gisteren nog de standard edition opgehaald. Raar dat ze apart verzonden worden?

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 27-01-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Houdt het nuttig en ontopic, vragen waar de game al verkrijgbaar is en of anderen hem al hebben horen daar dus niet bij.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoezo is de engine beter eigenlijk? Ik kan me niet bewust herinneren dat het ME2 qua graphics vooruit is gegaan? Is het beter en soepeler?

Wel irriteerde ik me aan de animaties van de karakters... na jarenlange ontwikkeling is er nog steeds niet iets natuurgetrouw is, maar goed.

Ik ben er achter gekomen dat ik mijn save game kwijt ben van ME1 :X An sich balen, maar goed, ik heb het alleen met Paragon gespeeld en als... goh hoe heette die klasse ook al weer? Biotic en Soldier gecombineerd? Met een shotgun... Vanguard? Heb ik nu ook weer gekozen. De leukste keuze imho, beetje van 2 werelden.

Hoewel ik nu ook wat filmpjes heb gezien van de engineer, ook wel indrukwekkend. Minder bruut schuut schieten, maar wel voldoende damage in gevechten...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:49:
Hoezo is de engine beter eigenlijk? Ik kan me niet bewust herinneren dat het ME2 qua graphics vooruit is gegaan? Is het beter en soepeler?
Véél soepeler en ook gewoon veel mooier dan ME1 :)

Edit:
@Motrax: Check hier voor Mass Effect 1-saves _o_
http://www.masseffectsaves.com/

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 27-01-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Woopdie fucking doo! Mijn exemplaar is zojuist verstuurd (gewoon standaard editie..) Ben echt zeer benieuwd. Was net aan mijn 2e start van DA:O begonnen, maar die moet denk ik nog maar even op een laat pitje zodra ik ME2 heb ontvangen. Ik ben echt zeer benieuwd of hij alle verwachtingen waar maakt en een voor mij leukere speelervaring geeft dan ME1....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

edit: laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 27-01-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
anandus schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:52:
[...]
Véél soepeler en ook gewoon veel mooier dan ME1 :)

Edit:
@Motrax: Check hier voor Mass Effect 1-saves _o_
http://www.masseffectsaves.com/
Ik ga hier eens naar kijken, bedankt voor de link!

De 2e hit van male sheppard zonder romance (dit lijkt mij de beste optie als je geen ME1 hebt gespeeld, dus more women to chose from ;))

German Shepard _/-\o_

Edit: Ik weet dat het waarschijnlijk al is verteld, maar mag je je naam en je class veranderen bij savegame import?

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 27-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik kies er voor om de default te spelen, gewoon standaard ME2. Ik neem aan dat ze zijn uitgegaan van een Paragon ME1 en dat heb ik voor het grootste deel gespeeld.

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Shodan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:29:
[...]
Edit: Ik weet dat het waarschijnlijk al is verteld, maar mag je je naam en je class veranderen bij savegame import?
Volgens mij naam niet, maar wel uiterlijk en class :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon.com's 'release date delivery' werkt dus, kreeg 'm gisteren binnen en wat een game. Dat begin ook. _/-\o_

Heb ME1 pas weer gedaan en moet zeggen, dat helpt aardig als opfrisser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Motrax schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:38:
Ik kies er voor om de default te spelen, gewoon standaard ME2. Ik neem aan dat ze zijn uitgegaan van een Paragon ME1 en dat heb ik voor het grootste deel gespeeld.
Let op, ik weet het nog niet zeker (zojuist opgehaald bij de FRS ) maar wat ik her en der gelezen heb gaan ze juist niet uit van een paragon ME1.

spoiler:
Had begrepen dat de canon versie van ME2 is dat je bijv de council dood hebt laten gaan, er waren ook wat andere keuzes die juist meer de renegade kant opgingen.

Maar zeker weten doe ik het niet, ik heb ook geen save meer van deel 1 en de default keuzes waren juist de keuzes die ik niet gemaakt had, vandaar toch maar een savegame gedowload die erg in de richting van mijn keuzes kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sipio:
spoiler:
Ik heb de council dood laten gaan :+ Je bent een Spectre en je dient het groter geheel, of je bent het niet :P

En ik had ook Kaidan de dood ingestuurd... dus in dat opzicht klopte het wel aardig.

Ben eigenlijk ook benieuwd of die kerel die je handtekening vroeg in de Citadel terugkomt. En of die workers van de Citadel nog een rol gaan spelen...

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Waar ik benieuwd naar ben is of ik hem beter op de xbox 360 kan aanschaffen of op de pc..
Waarop ziet het spel er nu echt beter uit en is de feeling beter
Wat zou jullie voorkeur uberhaupt zijn op de pc of xbox?
Verder ik weet wel zeker dat ik het spel ga kopen, maar eerst dan maar een mass effect deel 1 weer eens gaan spelen

[ Voor 3% gewijzigd door pino85 op 27-01-2010 21:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
pino22 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:36:
Waar ik benieuwd naar ben is of ik hem beter op de xbox 360 kan aanschaffen of op de pc..
Waarop ziet het spel er nu echt beter uit en is de feeling beter
Wat zou jullie voorkeur uberhaupt zijn op de pc of xbox?
Verder ik weet wel zeker dat ik het spel ga kopen, maar eerst dan maar een mass effect deel 1 weer eens gaan spelen
Kwa textures geen verschil zo te zien.
Bij de PC kun je mooi AA & AF omhoog gooien.

http://www.videogameszone..._id=1242535&page=1&order=

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 27-01-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kreeg vanmiddag een SMS dat mijn Mass Effect 2 CE voor PC en 360 binnen is gekomen bij Game Mania Almere. Morgen maar eens ophalen :)

Heeft iemand trouwens al iets van Bioware gehoord m.b.t. die vervelende collision bugs? Oftewel: als je ergens per ongeluk tegenaan loopt dat je karakter dan gaat 'zweven' en dat je vervolgens een savegame moet laden om dat weer op te lossen? Dat vond ik namelijk wel extreem irritant namelijk...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Wat een einde zit er aan dit verhaal zeg niet te zuinig!

Ik hoop wel dat Mass Effect 3 niet lang op zich laat wachten, want op het einde (plot einde spoiler)
spoiler:
zie je al die reaper schepen op het universum afkomen nadat je de Collector bases heb opgeblazen. Althans ik heb het opgeblazen en mijzelf een vijand gemaakt van Cerebus. Heeft iemand de bases niet vernietigd wat gebeurt er dan?

Ik heb trouwens ook gemerkt dat veel gevechten nu op lange afstand plaats vinden. Sniper rifle heeft echt flink geholpen. Ook in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
mhindrik schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:46:
Wat een einde zit er aan dit verhaal zeg niet te zuinig!

Ik hoop wel dat Mass Effect 3 niet lang op zich laat wachten, want op het einde (plot einde spoiler)
spoiler:
zie je al die reaper schepen op het universum afkomen nadat je de Collector bases heb opgeblazen. Althans ik heb het opgeblazen en mijzelf een vijand gemaakt van Cerebus. Heeft iemand de bases niet vernietigd wat gebeurt er dan?

Ik heb trouwens ook gemerkt dat veel gevechten nu op lange afstand plaats vinden. Sniper rifle heeft echt flink geholpen. Ook in het begin.
spoiler:
Weet je zeker dat de Reapers er aan kwamen? Of was het gewoon een cutscene om alle Reapers in darkspace te laten zien? Ik heb de basis niet opgeblazen, met als gevolg dat TIM mij meteen ging vertellen dat ik de goede keuze heb gemaakt, etc. en heb ik een paar renegade punten gekregen. Dus als je de basis wel opblaast wil Cerberus niets meer met je te maken hebben?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

nFo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:48:
[...]

Kwa textures geen verschil zo te zien.
Bij de PC kun je mooi AA & AF omhoog gooien.

http://www.videogameszone..._id=1242535&page=1&order=
Bedankt voor de link
Duidelijk idd , het word dus de pc versie

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Modbreak:Mensen ik heb de Mbr van vanmiddag niet voor niets geplaatst!
Kunnen we posts over levertijden en 'Heb jij em al binnen?' achterwege laten?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 11-09 22:09
Mod, alle begrip en respect voor het plaatsen van die Mbr natuurlijk, onnuttige berichten zit niemand op te wachten, maar kan het niet van toegevoegde waarde zijn voor lezers van deze draad als blijkt dat er problemen zijn met de levering van ME2 edities? Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die met vragen zitten over of ie op tijd geleverd wordt of uberhaupt leverbaar is en ik kan zo 123 geen andere forum sectie zien waar we hier info over kunnen posten/lezen. Wat is t alternatief?

Ik ben het natuurlijk eens met antispam beleid en afkappen van allemaal geruchten posts etc, dus zal me in t vervolg beperken tot feitelijke informatie uit de bron, als die er is, als dat tenminste is toegestaan. :?

Heb net nog ff het beleid topic doorgelezen en ik kan zo 1-2-3 niet vinden wat er fout aan is behalve dat je kan argumenteren dat dit onder 'nutteloze' berichten vallt, maar dit lijkt me toch wel relevant/nuttig op t moment aangezien we tegen de release datum aanzitten en een hoop mensen wachten tot de game in de bus valt.

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 28-01-2010 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

offtopic:
@Lord_Dain:
Mee eens.. Veel van ons die het spel niet nog niet hebben, weten helemaal niet hoe en wat met al die berichten dat het spel is uitgesteld etc, en als anderen meer weten, wat is er mis mee met dat even mede te delen in dit topic? Een opsomming van "ik heb hem wel" en "ik heb hem niet" is niet nuttig natuurlijk, maar als iemand zegt dat FRS of Bol oid het heeft opgestuurd, dan weten we dat hij binnenkort aankomt. Dan hoeft de rest natuurlijk niet te zeggen, ik ook en ik ook want dat is dan wel weer nutteloos..

Anyway, on weer ontopic te gaan, ik wacht nog op mijn X360CE, maar voor degenen die het tweede deel al gespeeld hebben, hoe staat ME2 ervoor vergeleken met ME1? Ik lees hier en daar dat er minder vrijheid is dan in ME1, en dat het eigenlijk meer een shooter is geworden en het RPG gedeelte een beetje achtergelaten is.. Klopt dat? Ik zou dat wel jammer vinden namelijk..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
BlackWolf666 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:15:
[...]
Anyway, on weer ontopic te gaan, ik wacht nog op mijn X360CE, maar voor degenen die het tweede deel al gespeeld hebben, hoe staat ME2 ervoor vergeleken met ME1? Ik lees hier en daar dat er minder vrijheid is dan in ME1, en dat het eigenlijk meer een shooter is geworden en het RPG gedeelte een beetje achtergelaten is.. Klopt dat? Ik zou dat wel jammer vinden namelijk..
Minder vrijheid in welk opzicht? Het is zo dat je vrijwel geen items hebt, bijna alle upgrades worden gedaan met research (op basis van dingen die je in missies tegenkomt). Ook het roamen met de Mako uit ME1 is verdwenen. Maar verder ben je qua uitkiezen/uitvoeren van missies heel vrij. Je wordt wel meer geleid naar de hoofd missies door markers op de space map, maar je kan ook zelf roamen naar andere planeten.

* VyperX merkt wel dat hij veel tijd spendeert aan het scannen/looten van planeten. Aan de andere kant, met de Mako rondrijden kostte ook veel tijd.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb het nu een dagje kunnen spelen. Plus punten:
  • Het upgraden en aanpassen van Shepards armor.
  • Het spel lijkt veel uitgebreider.
  • De graphics zijn in 95% van de gevallen super.
  • Het upgraden van andere "zaken".
  • De crew en de verwijzingen en interactie met de oude crew.
  • De hack minigame.
De min punten:
  • De armor van team genoten kunnen niet meer aangepast/veranderd worden. (Je armor wordt state off the art gemodificeerd. Kosten nog moeite worden bespaard. Maar je team genoten lopen nog in kapot geschoten armor?).
  • Je krijgt nog maar een fractie van het aantal wapens uit ME1.
  • Het scannen op planeten is best aardig maar vindt het jammer dat het landen met de maco eruit is. (helaas is dat komen te vervallen door al die zeikers).
  • In deel 1 was hij een held. In deel 2 een miljarden kostend zwak lijk dat nog geen deuk in een pakje boter schiet. (Ik speel niet met een save game uit ME1 door een defecte memcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een heerlijk spel is het toch! Ik speel m op de 360 en ben me vooral aan het richten op de sidequests, later waag ik me wel aan de main quest :-) Wat ik ook een voordeel vind: als je beide dvds installeerd op de harde schijf hoe je niet meer te switchen. Je kunt m dan ook opstarten met de dvd naar keuze, scheelt weer opstaan :P

Voor de rest echt geweldig, muziek, sfeer, graphics, diepgang. De topper van 2010 voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Moet je beide DVD's gewoon zelf installeren of is het zoals bij Forza3 waar je DVD 1 installeert en het spel zelf DVD2 installeert?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik speel de game op PC (moet nog beginnen). Hoe kun je zien of de DLC correct geinstalleerd is?

Kun je dan een apparte campagne beginnen of heb meer missies en armor ect ingame beschikbaar?

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 09-09 21:18
Wat ik wel een minpunt vind is dat ik niet de specs van mijn wapens kan zien. hoeveel damage? shots/second?
of dat kan wel maar ik weet niet waar?
zitten wel hier en daar wat foutjes in het spel. In het begin als je in die kamer met die pc komt die je moet hacken loop je op gegeven moment op tafel en dan val je er niet meer van af. vlieg je dus. kan niet onder de deur meer door. heeft me ook een kwartier gekost om mezelf weer op de grond te zetten.
ook op msv elesario (zo heet ie niet maar ik vind het zo'n vervelende naam) zit je behoorlijk vast door wat foute pathing. volgens mij kan ik ook opnieuw beginnen want je kan niet van dat ding af maar er is ook geen einde aan.
jammer. maar het is wel een goed spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L1nt schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:17:
Moet je beide DVD's gewoon zelf installeren of is het zoals bij Forza3 waar je DVD 1 installeert en het spel zelf DVD2 installeert?
Gewoon beide installeren idd vanuit het dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt-Crash schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:35:
Wat ik wel een minpunt vind is dat ik niet de specs van mijn wapens kan zien. hoeveel damage? shots/second?
zitten wel hier en daar wat foutjes in het spel. In het begin als je in die kamer met die pc komt die je moet hacken loop je op gegeven moment op tafel en dan val je er niet meer van af. vlieg je dus. kan niet onder de deur meer door. heeft me ook een kwartier gekost om mezelf weer op de grond te zetten.
ook op msv elesario (zo heet ie niet maar ik vind het zo'n vervelende naam) zit je behoorlijk vast door wat foute pathing. volgens mij kan ik ook opnieuw beginnen want je kan niet van dat ding af maar er is ook geen einde aan.
jammer. maar het is wel een goed spel.
Ik heb na 24 uur speeltijd 1 x een bugje gehad, op een planeet liep ik plots ook in de lucht :-) savegame opnieuw geladen en opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Henkus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:20:
Ik speel de game op PC (moet nog beginnen). Hoe kun je zien of de DLC correct geinstalleerd is?

Kun je dan een apparte campagne beginnen of heb meer missies en armor ect ingame beschikbaar?
In totaal: een extra missie (geloof ik), een extra personage voor je crew, extra wapens en armor.
Motrax schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:37:
Ben eigenlijk ook benieuwd of die kerel die je handtekening vroeg in de Citadel terugkomt. En of die workers van de Citadel nog een rol gaan spelen...
Ik heb ergens gehoord dat je je "number one fan" in Mass Effect 2 ergens terug gaat zien, en dat de manier hoe je hem hebt behandeld in deel 1 bepaalde consequenties heeft voor je ontmoeting in deel 2...

[ Voor 36% gewijzigd door mindcrash op 28-01-2010 14:02 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Einde game spoilers
g0tanks schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:06:
[...]

spoiler:
Weet je zeker dat de Reapers er aan kwamen? Of was het gewoon een cutscene om alle Reapers in darkspace te laten zien? Ik heb de basis niet opgeblazen, met als gevolg dat TIM mij meteen ging vertellen dat ik de goede keuze heb gemaakt, etc. en heb ik een paar renegade punten gekregen. Dus als je de basis wel opblaast wil Cerberus niets meer met je te maken hebben?
spoiler:
Ik heb de basis behouden (alle Collectors afgemaakt een radiation pulse) en ik zag ook de reapers op reis in de cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lt-Crash schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:35:
Ik kan het ook niet vinden, ik denk dat ze de 'rauwe stats' eruit hebben gehaald? (Onder de motorkap niet, natuurlijk, maar dat het niet meer zichtbaar is voor de speler)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
Wat ik trouwens vreemd vind is dat er in de "controls" staat movement in a vehicle. Maar ik heb geen enkele keer een voertuig mogen rijden. Ik had gehoord dat dit later DLC wordt. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Hmm, armor van anderen niet meer aan te passen, geen weapon stats meer. Door wat ik hier zo lees heeft mijn oorspronkelijk enthousiasme een aardige deuk opgelopen. Juist dat soort dingen maakten voor mij ME1 nou juist zo leuk.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mhindrik schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:07:
Wat ik trouwens vreemd vind is dat er in de "controls" staat movement in a vehicle. Maar ik heb geen enkele keer een voertuig mogen rijden. Ik had gehoord dat dit later DLC wordt. Weet iemand meer?
Misschien de Hammerhead-DLC? (een tank)
Edit:
De eerste content van The Cerberus Network is bij de release van de game gratis beschikbaar. Dit pakketje bevat nieuwe missies en in-game voorwerpen. Eén van de nieuwe missies geeft een introductie van Zaeed, die zich aansluit bij Shepard. Vrij snel op deze DLC zal een ander pakketje volgen, waardoor onder andere de wendbare Hammerhead-tank naar de game komt. Ook bevat deze tweede DLC wederom nieuwe missies en in-game items, zoals de M-22 Eviscerator Shotgun en het Cerberus Assault Armor. (GP)

Weakling schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:17:
Hmm, armor van anderen niet meer aan te passen, geen weapon stats meer. Door wat ik hier zo lees heeft mijn oorspronkelijk enthousiasme een aardige deuk opgelopen. Juist dat soort dingen maakten voor mij ME1 nou juist zo leuk.
Ja, dat soort RPG-elementen zijn eruit, helaas.
Het RPG-element zit nu vooral in de dialoogkeuzes en het customizen van Shepard (wat wel leuk en best uitgebreid is trouwens).

Het is zo minder een RPG en meer een 'interactieve film'.
Maar het is nog steeds echt een geweldig spel (en dat zegt iemand die DA:O véél te beperkt vond qua RPG-elementen :P )

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 28-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Weakling schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:17:
De game lijkt me nog steeds geweldig maar heb het idee dat het toch wat meer mainstream is geworden om een groter publiek aan te spreken. Of dat komt door de overname van EA laat ik in het midden maar toch vind ik het ergens wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Spel volledig "main and side" levels uitgespeeld...mooi spel en wat een verhaallijn op naar ME3 zullen we maar zeggen. Zal deze keer wel de savegames bewaren. :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ligt het aan mij of is er in de meeste webshops in de pricewatch geen CE te vinden voor PC? Heb bij meerdere gekeken maar kwam hem tot nu toe alleen nog maar tegen bij 4Launch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:20:
Spel volledig "main and side" levels uitgespeeld...
Hoeveel uur heb je erover gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Heb ME2 nu ook. veel problemen gehad met de install. Die werkt namelijk niet. zeurt over no support language ofzoiets. Uiteindelijk alle rars geextract en exe in juiste map gezet en heb hem werkend

speel hem op een i7 2.8 met 4870x2 in full hd. 16x af AA uit ( vind aa niet nodig om aan te zetten omdat ik toch al geen kartels zie.

Zo ver nog geen schokje gemerkt :) . wel wat kleine bugs maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

anandus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:22:
[...]
Hoeveel uur heb je erover gedaan? :)
Heeft me toch zo'n 20uur bezig gehouden!!... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
silitek schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:29:
[...]

Heeft me toch zo'n 20uur bezig gehouden!!... ;)
Voor de main én alle sidequests?
Da's magertjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Lijkt me niet kunnen....ik heb het een hele avond zitten te spelen en heb nog maar 1 teammaat (2 als je de downloadable meerekent en 4 als je de 2 standaard teammaten meerekent).

rush je erdoor heen en druk je bij alle gesprekken constant op de skip knop? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Emersion op 28-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik zit nu op 8 uur en
spoiler:
Heb de professor, archangel, de krogan en ben nu bijna klaar met de missie voor 'Jack'
Maar ik heb geen enkele sidemissie gedaan, behalve
spoiler:
Brandy en FTBA-couplings (of hoe die dingen ook heten voor engineering)
Maar die kom je onderweg toch tegen.

Maar dan zou ik op zo'n 40% zitten? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

anandus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:37:
[...]
Spel is wel te rekken door planeten te scannen en jezelf te goed doet aan de gekregen grondstoffen echter vind ik dat geen toegevoegde waarde hebben, was ik ook gauw zat :+ . De upgrade's zijn te verwaarlozen en niet nodig!. Goed luisteren/lezen naar aanwijzingen helpt ook mee. Een keer rondrennen op omega of citadel is leuk voor verkenning maar niet doelbewust. Spel is relatief "easy" op hoogste moeilijkheidsgraad, standaard uitrusting voldoet prima. RPG elementen vind ik iets minder is meer een schooter naar mijn mening!!

edit: By the way: Ik ben dag vergeten te tellen (Zondag)..tevens langste gameplay zo'n 7uur. Dus zeg maar kleine 30uur totaal. No-skipping at all ;) op alle planeten scannen na. Kunnen wel weer een side-missie opleveren.

Kijk nu al uit naar ME3 ;)

[ Voor 31% gewijzigd door silitek op 28-01-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik ben idd bijna alleen maar met de sidequests bezig geweest en heb er al 24 uur gameplay op zitten, heb maar een paar main quests gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Laatst online: 09-09 21:18
Dit is echt vreemd. Vanmorgen mijn game nog gesaved. Al 100 keer zo'n beetje. Dan besluit de gemeente voor de grap de stroom eraf te halen (volgens de brief was dat gister om 10u in de ochtend) om half twaalf. en nu kan ik weer lekker helemaal opnieuw beginnen. alle savegames weg. dit is echt weer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Lt-Crash schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:01:
Dit is echt vreemd. Vanmorgen mijn game nog gesaved. Al 100 keer zo'n beetje. Dan besluit de gemeente voor de grap de stroom eraf te halen (volgens de brief was dat gister om 10u in de ochtend) om half twaalf. en nu kan ik weer lekker helemaal opnieuw beginnen. alle savegames weg. dit is echt weer vreemd.
xbox360?? Juiste opslag locatie gekozen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Clush

Do as I say...

Even een vraag voor de mensen die het spel al hebben:

Wat is nou het wezenlijke verschil tussen een savegame inladen en zelf je achtergrond aangeven? Ik heb Mass Effect op de PC gespeeld, en wil ME2 eigenlijk op de 360 spelen. Ik heb echter heel weinig zin om nog een keer op de 360 door ME heen te rennen puur om een savegame te hebben staan. Wel weet ik nog prima wat ik op de PC allemaal voor keuzes heb gemaakt.

Als ik het goed begrijp kan je in ME2 wanneer je een nieuw spel start op een bepaalde manier je achtergrond tot op zekere hoogte definiëren. Tot welke hoogte precies? Kan ik, als ik daar de tijd voor neem, op deze manier een achtergrond creëren die niet onder doet voor het gebruiken van een ME1 savegame? Of worden er op die manier heel veel details door het spel ingevuld?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Clush schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:27:
Als ik het goed begrijp kan je in ME2 wanneer je een nieuw spel start op een bepaalde manier je achtergrond tot op zekere hoogte definiëren. Tot welke hoogte precies?
ME1-spoilers:
spoiler:
Er wordt gevraagd wie je hebt laten sterven (Ashley of Kaiden), verder niet zo heel veel, geloof ik.

Dingen als de Rachni Queen, de Council, Wrex, Cpt. Anderson, etc worden niet gevraagd, geloof ik.
Kan ik, als ik daar de tijd voor neem, op deze manier een achtergrond creëren die niet onder doet voor het gebruiken van een ME1 savegame? Of worden er op die manier heel veel details door het spel ingevuld?
Dat laatste, een nieuw character is wat dat betreft nieuw.

Het is voor het verhaal van ME2 niet noodzakelijk wat er in ME1 gebeurd is, het zit hem eerder in dingen die gezegd worden, extra dialoogopties, etc.

Nb. Ik heb maar 5 uur met een vers character gespeeld en nu 8 uur met een geïmporteerde, in de gameplay zelf verandert er niet zoveel (behalve bizarre bonussen die je krijgt als het een rijke lvl 60 was), het zit hem vooral in de 'aankleding'.
Maar wie weet verandert het nog als ik verder kom in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

VyperX schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 08:20:
[...]

Minder vrijheid in welk opzicht? Het is zo dat je vrijwel geen items hebt, bijna alle upgrades worden gedaan met research (op basis van dingen die je in missies tegenkomt). Ook het roamen met de Mako uit ME1 is verdwenen. Maar verder ben je qua uitkiezen/uitvoeren van missies heel vrij. Je wordt wel meer geleid naar de hoofd missies door markers op de space map, maar je kan ook zelf roamen naar andere planeten.

* VyperX merkt wel dat hij veel tijd spendeert aan het scannen/looten van planeten. Aan de andere kant, met de Mako rondrijden kostte ook veel tijd.
Ah ok. Nouja ik las bijvoorbeeld dat de citadel veel beperkter is dan eerst, de upgrades van je skills die je kan doen veel beperkter is, het level systeem afhankelijk is van hoe ver je bent in het spel en niet afhankelijk van experience oid? Weet niet wat wel of niet waar is..

offtopic:
Bericht van bol.com, X360 CE is opgestuurd, had gereserverd op 29 dec, dus als je geen bericht van vertraging hebt gekregen, dan krijg je het waarschijnlijk morgen binnen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
anandus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:32:
[...]
ME1-spoilers:
spoiler:
Er wordt gevraagd wie je hebt laten sterven (Ashley of Kaiden), verder niet zo heel veel, geloof ik.

Dingen als de Rachni Queen, de Council, Wrex, Cpt. Anderson, etc worden niet gevraagd, geloof ik.

[...]
Dat laatste, een nieuw character is wat dat betreft nieuw.

Het is voor het verhaal van ME2 niet noodzakelijk wat er in ME1 gebeurd is, het zit hem eerder in dingen die gezegd worden, extra dialoogopties, etc.
spoiler:
Jazeker dat wrex, de council, cpt anderson en rachni queen een impact hebben in het spel, dat komt later in de missies vanzelf wel naar voren. Je bent nog niet ver genoeg om dit te kunnen beoordelen. Als je de council laat sterven in ME1 dan zit er een human led council en zijn de rest van de aliens achterdochtig. Als de Rachni queen laat dood gaan is deze ras uitgestorven. Dus er zijn voldoende zaken uit ME1 die impact hebben in ME2.

Heeft iemand trouwens die DLC al te pakken en gespeeld? Is het de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mhindrik schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:13:
[...]

spoiler:
Jazeker dat wrex, de council, cpt anderson en rachni queen een impact hebben in het spel, dat komt later in de missies vanzelf wel naar voren. Je bent nog niet ver genoeg om dit te kunnen beoordelen. Als je de council laat sterven in ME1 dan zit er een human led council en zijn de rest van de aliens achterdochtig. Als de Rachni queen laat dood gaan is deze ras uitgestorven. Dus er zijn voldoende zaken uit ME1 die impact hebben in ME2.
Daarom zei ik er ook bij dat ik maar 5 cq 8 uur heb gespeeld :)

Interessant als die dingen nog langskomen, ik speel nu met een ME1-savegame, weet iemand hoe die dingen verwerkt zijn in een nieuw karakter? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
[...]
Bij 20uur zat ik pas bij disk 2.
Je hebt altijd gasten die er sport van maken, om zo snel mogelijk door een spel willen gaan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

mhindrik schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 18:13:
[...]

Heeft iemand trouwens die DLC al te pakken en gespeeld? Is het de moeite waard?
DLC gespeeld. Zeker de moeite waard. New crew member o.a..iets met normandy 1 goed uitgewerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Voor de mensen die het spel al hebben uitgespeeld:
spoiler:
Ik ben op zoek naar alle mogelijke eindes, ben wel benieuwd wat alle mogelijkheden zijn. Tot nu toe gevonden:
  • Shepard leeft, blaast Collectorstation op: deel 1 en deel 2
  • Shepard leeft, doodt alle aanwezigen dmv radiation: klik
  • Shepard sterft, blaast Collectorstation op: deel 1 en deel 2. Iedereen is in deze dood trouwens, ik weet niet of het mogelijk is om nog wel teammates over te houden.
  • Shepard sterft, doodt alle aanwezigen dmv radiation: klik.
Wel grappig dat die enorme moodlight achter TIM kennelijk rood is als je zijn orders opvolgt, of blauw is als je zijn orders negeert om het station intact te houden. Het wel of niet aardig zijn tegen TIM in de eindconversatie lijkt voor de uitkomst van de game niet zoveel gevolgen te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 22-02-2010 12:52 . Reden: laatste filmpje gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Dutchmega schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:25:
Einde game spoilers

[...]

spoiler:
Ik heb de basis behouden (alle Collectors afgemaakt een radiation pulse) en ik zag ook de reapers op reis in de cutscene.
spoiler:
Ik heb de basis opgeblazen en TIM wijst op je 'foute' keuze, hij vertrouwde je op het begin al niet. Sheaperd gaat nu alleen door om de oorlog te winnen. De technologische gegevens zijn niet verloren gegaan, want hij heeft er een kopie van gemaakt. En ook ik zag de reapers op reis in de cutscene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
spoiler:
Ik zit ondertussen nog steeds met een dilemma, wat moet ik met de collector base doen? Ik wil eigenlijk de base opblazen en vrienden blijven met TIM. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ik ga ME2 zaterdag halen en kwam er net achter dat ik nog mijn savegame van deel 1 heb en wil deze gaan gebruiken.
Maar ik weet niet meer zeker welk einde ik gekozen heb. Is er een manier om dit in ME2 op een vlugge manier aan het begin te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
In het begin zal er een gesprek zijn tussen Miranda en TIM, daarin wordt gezegd of je de council hebt gered of dood liet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Vandaag de collecters edition binnengekomen. Wat een gave dingen. Mooi artboekje. Vette steelcase. Making of DVD en een stripboekje erbij. Echt super mooi. Het enige waar ik niet zo blij mee ben is hoe strak die dvd's in de houder van de dvd steelcase zitten. Ben echt bang dat ze afbreken die dvd's.

Nog een andere vraag. Ik heb het spel op de xbox 360 geïnstalleerd maar nooit de tweede dvd... hoe zit dat want hij vraagt nergens om. Bij forza 3 moest je het installeren via een ingame menu als ik me niet vergis maar hier vraagt hij nooit om de 2de dvd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

DVD2 moet je gewoon zelf installeren....

Iemand al in de verkeerde toilet gelopen op de Normandy ?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:53:
In het begin zal er een gesprek zijn tussen Miranda en TIM, daarin wordt gezegd of je de council hebt gered of dood liet gaan.
Ik bne 2x zonder import gestart en allebei de keren had ik de Council laten sterven, volgens mij is dat altijd zo of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Ik bne 2x zonder import gestart en allebei de keren had ik de Council laten sterven, volgens mij is dat altijd zo of niet?
Zonder import dan is die keuze voor jouw gemaakt ja.

Geweldig spel verder, alleen heb wel 1 kleine opmerking. Was het nou zo moeilijk om ook te kunnen scrollen in de verschillende menutjes? Altijd maar die scroll-bar gebruiken terwijl muizen met een scroll toch wel al een tijdje uitgevonden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

L1nt schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:37:
Iemand al in de verkeerde toilet gelopen op de Normandy ??
OMG, je gaat toch niet vertellen dat ze zelfs dáár aan hebben gedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VP.

VP.

anandus schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:32:
[...]
ME1-spoilers:
spoiler:

[/spoiler]
spoiler:
Dat met Wrex wordt nog wel aangehaald in een missie met Grunt
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.