@VP. dat "niet meer op de grond lopen" is niet alleen bij hacken. Ik heb het op meerdere plekken in meerdere maps gehad. Meestal bij klimmen en hoogteverschillen. Enige manier is savegame laden en heel voorzichtig lopen

@ megazinetom
*pas op, mogelijke spoilers*
Natuurlijk een kwestie van smaak, maargoed, je vraagt erom. Ik mis (tot nu toe) een aantal leuke dingen uit ME1, en heb nog geen leuke nieuwe dingen gevonden, behalve dan dat het verhaal natuurlijk weer geniaal is.
Ik mis het uitgebreid levelen en wapens, armors en upgrades verzamelen. Dit is zwaar versimpeld naar skills researchen waardoor bijvoorbeeld alle shotguns +10% krijgen, en langzaamaan ook nog wat nieuwe versies van wapens. Een ander armor heb ik nog niet gevonden, maar ben nog level 8, dus dat kan nog komen. Kortom, ik mis mijn inventory!
Ook heb ik nog geen meter met mijn Mako kunnen rijden! Ok dat het rondrijden op planeten in ME1 op den duur begon te vervelen, maar dat huidige scanner grapje voor recources is ook verre van leuk om vaker dan 1 keer te doen, dan toch liever op lege planeten rondcrossen.
Geen bepaalde skill, class of character meer nodig om te hacken en te decrypten.
Automagisch healen ala modern warfare 2, geen healthpacks meer.
Minder mogelijkheden om meningen van squad members en andere mensen op je schip te vragen. In ME1 kon je na elke missie wel weer wat nieuws bespreken, in ME2 niet tot nu toe.
Het zelf kunnen rondvliegen met je schip is opzich leuk maar voegt niet echt iets toe. Ik hoop dat ik er nog spacebattles mee mag doen. Ben nu al zat van het constant tanken en probes kopen.
Minder precieze besturing van je companen. In ME1 kon je nog kiezen tussen regroup, attack, move en uhm..nogiets, de 4 pijltjestoetsen. Nu alleen nog move en regroup, al zijn ze wel wat intelligenter geworden.
Pff, langere lijst dan ik zelf verwacht had.

In het voordeel van ME2....ietsjepietsje opgepoetste graphics, loopt soepeltjes, korte laadtijden, door korte en veel minder sidequests blijf je beter bij het (nogmaals) geniale verhaal. Dit lijstje voelt dan weer te kort voor zo'n goed spel...iemand aanvullingen?
[
Voor 5% gewijzigd door
lord_eissens op 25-01-2010 23:59
]