Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:02:
[...]
Het haalt de minimumeisen (nvidia 6800), maar dat is het dan ook :P
BioWare heeft zelf aangegeven dat de 8400 onder de miminum systeemeisen zit:
PC MINIMUM System Requirements
OS = Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
Processor = 1.8GHz Intel Core 2 Duo or equivalent AMD CPU
Memory = 1 GB RAM for Windows XP / 2 GB RAM for Windows Vista and Windows 7
Hard Drive = 15 GB
DVD ROM = 1x Speed
Sound Card = DirectX 9.0c compatible
Direct X = DirectX 9.0c August 2008 (included)
Input = Keyboard / Mouse
Video Card = 256 MB (with Pixel Shader 3.0 support). Supported Chipsets: NVIDIA GeForce 6800 or greater; ATI Radeon X1600 Pro or greater. Please note that NVIDIA GeForce 7300, 8100, 8200, 8300, 8400, and 9300; ATI Radeon HD3200, and HD4350 are below minimum system requirements. Updates to your video and sound card drivers may be required. Intel and S3 video cards are not officially supported in Mass Effect 2.
http://meforums.bioware.c...ml?topic=710074&forum=144

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:29:
[...]

BioWare heeft zelf aangegeven dat de 8400 onder de miminum systeemeisen zit:

[...]

http://meforums.bioware.c...ml?topic=710074&forum=144
Ah.
Ik wist dat de 8400 slecht was, maar niet zo slecht :P
Had wel verwacht dat het sneller zou zijn dan een 6800 :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Laatst heb ik eens wat filmpjes zitten bekijken van ME2 en ik moet zeggen dat mijn enthousiasme flink is toegenomen de laatste weken. De trailers zien er echt fantastisch uit en het is erg gaaf dat er een hele zooi bekende acteurs meedoen om de stemmen in het spel te verzorgen.

Echter heb ik het eerste deel nagenoeg niet gespeeld. Hoewel ik heel veel van SF houd en ik sinds KOTOR 1 en 2 behoorlijk RPG fan ben geworden was ik toch snel uitgekeken op het eerste deel. Het verhaal was zeer tof (naja, extreem cliche maar de sfeer is fantastisch en dat is voor mij het voornaamste) en de graphics waren ook al top (alleen jammer van die schaduwen in het gezicht. Een XBOX mankement zo heb ik mij laten vertellen, al net zo als bij GTA IV, bah, ze moeten toch apart een PC versie en een speldoos versie maken IMO).

Het jammere vond ik echter de volgende punten in het spel:

Allereerst die vervelende / onzinnige ritjes op pas ontdekte planeten. In het begin best ok, maar het voelt daarna aan als een verplichting eerst een arcade spelletje te spelen op de planeet om daarna pas verder te kunnen met de echte content in het spel.

Dan de besturing van je teamleden. Het is een FPS/RPG en je hebt dus geen strategisch overzicht van bovenaf zoals bij Baldurs gate of het huidige dragon age. Dit voelde voor mij wat onwennig aan en de AI van de teamleden was dusdanig slecht dat je ze niet hun eigen gang kan laten gaan. Het enige wat ik dus kon doen was al mijn team leden eerst ergens laten schuilen en ze pas te voorschijn halen als ik er zelf de controle in overneem en ze dus zelf kan besturen om hun abilities te kunnen gebruiken. Hoewel dit dus geen pure RPG is maar ook meer een FPS moet je het ook anders spelen, maar ik raakte erg snel gefrustreerd van het continu dood gaan van mijn teamleden. Fallout 3 heb ik ook gespeeld en ik had hier totaal geen problemen met het FPS gedeelte. Maar daar hoef je dus ook geen partyleden te besturen.

Punt 3 is het gebrek aan details in de spelwereld. Het spel ziet er echt heel erg mooi uit, maar het mistte naar mijn mening gewoon aan "inhoud" Ik speel op het moment Dragon age en je kijkt daar echt je ogen uit naar alle details die in de wereld verwerkt zitten. Overal zie je wel boeken meubilair schilderijen enz. enz. Dat heb je niet in ME1. Dit zou een artistieke keuze kunnen zijn geweest, maar voor mij werkte die keuze niet. Alle omgevingen voelde voor mij enorm leeg aan.

Ik heb geen idee of deze 3 punten aandacht hebben gekregen in het maken van het 2e deel. Ik hoop van wel, want de sfeer en het verhaal lijken mij heel erg gaaf. Als blijkt dat dit verbeterd is zou ik het spel wel willen aanschaffen. Echter loop ik dan tegen het volgende probleem aan: Aangezien ik het eerste spel niet ver gespeeld heb mis ik dan niet een hoop in karakterontwikkelingen en verhaal?? Is er ergens een site waar ik de gehele storyline vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Shodan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:16:

Ik heb geen idee of deze 3 punten aandacht hebben gekregen in het maken van het 2e deel. Ik hoop van wel, want de sfeer en het verhaal lijken mij heel erg gaaf. Als blijkt dat dit verbeterd is zou ik het spel wel willen aanschaffen. Echter loop ik dan tegen het volgende probleem aan: Aangezien ik het eerste spel niet ver gespeeld heb mis ik dan niet een hoop in karakterontwikkelingen en verhaal?? Is er ergens een site waar ik de gehele storyline vandaan kan halen?
Als het goed is krijgen alle spelers die geen savegame hebben van het eerste deel in een samenvatting de situatie zoals hij was in deel 1 aan het einde. :)

En combat inculsief de AI zo overgiens ook verbeterd zijn dus ook daar verwacht ik meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
anandus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:54:
[...]
Ah.
Ik wist dat de 8400 slecht was, maar niet zo slecht :P
Had wel verwacht dat het sneller zou zijn dan een 6800 :)
En als het dan nog eens een 8400m is, zal die wel niet beter zijn dan zijn desktop tegenhanger :P Dan toch maar een xbox halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik ben van plan om Mass Effect 2 bij de FRS in de winkel zelf te pre-orderen, dus niet via de website. Weet iemand of ik dan nog gewoon de pre-order bonus krijg? Ik heb nog geen tijd gehad om langs te gaan, dus ik heb het nog niet kunnen vragen. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ME2 gaat echt ownen, ik heb er zo´n zin aan dat ik ook maar een pre-order heb gedaan.
Normaal zul je mij dit echt niet snel zien doen :P

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Shodan schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:16:
(alleen jammer van die schaduwen in het gezicht. Een XBOX mankement zo heb ik mij laten vertellen, al net zo als bij GTA IV, bah, ze moeten toch apart een PC versie en een speldoos versie maken IMO).
Welnee, de pc-versie had daar net zo'n last van. Het voordeel van de pc is dat je het met een aanpassing in een of ander cfg-bestandje redelijk goed kon verhelpen, wat natuurlijk niet mogelijk is op de 360.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bart ® schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:33:
[...]
Welnee, de pc-versie had daar net zo'n last van. Het voordeel van de pc is dat je het met een aanpassing in een of ander cfg-bestandje redelijk goed kon verhelpen, wat natuurlijk niet mogelijk is op de 360.
Wat ik bedoel is dat het (mogelijk) een xbox mankement is dat ze dus vertaald hebbben bij de port naar PC! Ik heb inderdaad een "patch" gebruikt om het vervelende effect weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Shodan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:38:
[...]

Wat ik bedoel is dat het (mogelijk) een xbox mankement is dat ze dus vertaald hebbben bij de port naar PC! Ik heb inderdaad een "patch" gebruikt om het vervelende effect weg te halen.
Ah zo. Ja, het is op zich wel jammer dat ze het zo één op één overgenomen hebben, dit soort dingen hadden ze makkelijk even glad kunnen strijken bij het maken van de pc-port...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmz. Ik twijfel om m'n pre-order te verplaatsen van Game naar 12Game, dan heb ik 'm eerder in huis tegen dezelfde kosten :P

Alleen staat bij Game de Cerberus card er wel bij en bij 12Game niet... Argh.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Net even een stuk van een preview gelezen. Blijkbaar kan je bij de start van het spel opnieuw de klasse kiezen (zelfs met de savegame) en starten de talenten terug vanaf nul. Dus verschillende savegames hebben enkel en alleen daarom heeft geen zin. Maar ik vraag me dan wel af hoe zwaar de beslissingen van in Mass Effect zullen doorwegen in ME2. Waarschijnlijk zal het verhaal daardoor niet volledig veranderen? Misschien dat enkele quests anders zullen zijn of bepaalde personages/groepen al dan niet vijandig zullen zijn... Maar een volledig andere wereld/beleving zal het niet zijn, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Daar kom je alleen achter door het spel uiteindelijk te spelen. ;)
spoiler:
Ik kan me zo voorstellen dat de mensheid in twee jaar tijd aardig wat kan veranderen, als je de council niet redt in ME1

Misschien hebben ze niet zoveel van het verhaal laten zien, omdat het flink kan verschillen per personage.

En voor de mensen die geen savegame gebruiken, misschien heb je inderdaad eerst een periode waarin alle vragen worden gesteld, om te zien hoe jouw wereld er uitziet. Dat het pas daarna anders wordt. Wie weet?
Dat merken we vanzelf over drie weken. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Laagvliegerke schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:15:
Net even een stuk van een preview gelezen. Blijkbaar kan je bij de start van het spel opnieuw de klasse kiezen (zelfs met de savegame) en starten de talenten terug vanaf nul. Dus verschillende savegames hebben enkel en alleen daarom heeft geen zin. Maar ik vraag me dan wel af hoe zwaar de beslissingen van in Mass Effect zullen doorwegen in ME2. Waarschijnlijk zal het verhaal daardoor niet volledig veranderen? Misschien dat enkele quests anders zullen zijn of bepaalde personages/groepen al dan niet vijandig zullen zijn... Maar een volledig andere wereld/beleving zal het niet zijn, denk ik?
Spreekt voor zich lijkt me. Games kosten nu al zoveel om te maken. Geheel andere verschillende verhaallijnen maken die toch maar door 20% van de mensen gespeeld worden is niet bepaald rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Het leuke van Mass Effect is juist dat de replay value hoog is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ja, vind ik bij DRagon Age in theorie ook zo maar in de praktijk is dat spel me net ff te lang om er nog een keer doorheen te kanllen :P

ME is een wat meer hapklare brok :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Neverwinterx schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:32:
[...]

Spreekt voor zich lijkt me. Games kosten nu al zoveel om te maken. Geheel andere verschillende verhaallijnen maken die toch maar door 20% van de mensen gespeeld worden is niet bepaald rendabel.
Ja, maar Bioware moet je ook niet onderschatten :)
Ze draaien hun hand niet om voor verschillende verhaallijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heb net gezien dat Mass Effect 2 ook te preorderen is bij Steam, als standaard en digital deluxe edition mét preorder bonus \o/

Alleen de prijzen staan er niet bij en de bestel knop ontbreekt, dus je kan 'm nog niet daadwerkelijk preorderen :?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de collectors edition net voor amar 58,49 besteld bij Xbox2Go, de game lijkt me wel vet, maar weet niet of ik me gedachten wel bij die lange conversaties kan houden XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet let op de gesprekken is deze game geen reet aan imo, dus ik zou maar opletten als ik jou was ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:51

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:47:
Als je niet let op de gesprekken is deze game geen reet aan imo, dus ik zou maar opletten als ik jou was ;)
Knap dat jij al weet hoe een spel is voordat het is uitgebracht :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

L1nt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:23:
[...]

Moet jij eerst zelf in een Porsche gereden hebben voordat je kan zeggen dat ie snel is?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
L1nt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:23:
[...]

Uhhh... Het is een RPG en het is deel 2 in de serie... Ik denk dat hij al enigszins kan bedenken wat voor soort spel het zal zijn denk je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 14:15
Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:38:
[...]

Moet jij eerst zelf in een Porsche gereden hebben voordat je kan zeggen dat ie snel is?
Wel als het een nieuwe, nog niet eerder uitgebracht model is.
Ze kunnen wel zeggen dat hij snel is, maar als niemand het heeft gezien is het maar gissen.

Je kunt hem dus beter aanraden eerst de reviews af te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

maartend schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:17:
[...]

Wel als het een nieuwe, nog niet eerder uitgebracht model is.
Ze kunnen wel zeggen dat hij snel is, maar als niemand het heeft gezien is het maar gissen.

Je kunt hem dus beter aanraden eerst de reviews af te wachten
Ja, met iedere appel is het ook altijd maar weer afwachten of ie naar beneden valt!
7(8)7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 08:38:
[...]

Als Porsche een nieuw model aankondigt en alleen een paar foto's van een koplamp, spiegel en velg laat zien is het moeilijk te oordelen of het een mooie of lelijke auto wordt.

Je kunt dus ook erg moeilijk oordelen of Mass Effect 2 het enkel van de dialogen moet hebben zoals hij beweert.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

L1nt schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:25:
[...]

Als Porsche een nieuw model aankondigt en alleen een paar foto's van een koplamp, spiegel en velg laat zien is het moeilijk te oordelen of het een mooie of lelijke auto wordt.

Je kunt dus ook erg moeilijk oordelen of Mass Effect 2 het enkel van de dialogen moet hebben zoals hij beweert.
Dat beweert ie helemaal niet:
Als je niet let op de gesprekken is deze game geen reet aan imo, dus ik zou maar opletten als ik jou was
Hij zegt dat het spel niets aan is als je de dialogen skipt. Dat is niet meer dan logisch bij een spel dat draait om het verhaal, net zo logisch als dat een nieuwe Porsche snel is, ook al heb je enkel een koplamp gezien. Of het een goed of slecht verhaal is kan inderdaad nog niet over geoordeeld worden, maar daar wordt ook niets over gezegd.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 13:08
Ik heb Mass Effect 1 gespeeld en die vond ik erg origineel.
Nu heb ik filmpjes gezien van nr 2 maar het valt mij op dat er erg veel schieten in zit?

Dat zou ik jammer vinden. We hebben al 1000 van dat soort spellen.
Echt origineel is het allemaal niet meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19
Harribo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:45:
Nu heb ik filmpjes gezien van nr 2 maar het valt mij op dat er erg veel schieten in zit?

hu? weet je zeker dat je Mass Effect heb gespeeld. Daar zit namelijk erg veel schieten in.
In de promo filmpjes zal je bijna altijd de actie zien. Ik vermoed dat er minstens net zoveel dialogen zijn als in deel1. Wat vond je overigens zo aantrekelijk in deel1? waarvan je denk dat in deel2 mogelijk ontbreekt?

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Volgens een preview die ik laatst las zou er wel meer nadruk liggen op het shooter-gedeelte dan in ME1...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:38
Denk er ook aan dat ze vooral met de shooter elementen zullen adverteren omdat dat aspect (helaas) het grote publiek aanspreekt. Uit previews blijkt namelijk dat ze de RPG elementen ook een stuk beter hebben gemaakt, maar dat zie je natuurlijk niet in de trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Harribo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 11:45:

BioWare wil graag het combat systeem showen, o.a. om mensen die normaal shooters spelen aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
g0tanks schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:23:
[...]
BioWare wil graag het combat systeem showen, o.a. om mensen die normaal shooters spelen aan te trekken.
Ok snap ik, maar ik hoop dat het spel gewoon wel zijn originele idee bewaart.
Tegenwoordig speel ik shooters waar ik na een 15 minuten al zat van ben, ze lijken allemaal op elkaar.
Rondlopen, schieten, rondlopen, schieten en af en toe verbergen. En dan zo een level doorkomen, om vervolgens het in de volgende level weer te gaan doen.
Fallout 3, dat vond ik nu echt iets nieuws. Maar enfin is maar mijn mening natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:56
Harribo schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:44:
[...]

Ok snap ik, maar ik hoop dat het spel gewoon wel zijn originele idee bewaart.
Tegenwoordig speel ik shooters waar ik na een 15 minuten al zat van ben, ze lijken allemaal op elkaar.
Rondlopen, schieten, rondlopen, schieten en af en toe verbergen. En dan zo een level doorkomen, om vervolgens het in de volgende level weer te gaan doen.
Fallout 3, dat vond ik nu echt iets nieuws. Maar enfin is maar mijn mening natuurlijk.
Die redenering kan je doortrekken naar om het even wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
g0tanks schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 13:23:
[...]

Ik mag hopen van niet :X

Ik vond dat er in Mass Effect 1 al vreselijk veel schieten en dergelijke zat en hoop eigenlijk dat Mass Effect 2 minder schieterig en meer RPG'ig wordt :)
Ik zou het knap vinden als ze er nóg meer schieten dan in deel 1 in kunnen stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
In verschillende previews is bevestigd dat deel twee meer actie georienteerd zal zijn. Al is dat natuurlijk open voor interpretatie. Mass Effect werd trouwens altijd al gepresenteerd als een actie RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
mmm. Als dat zo is, laat maar zitten dan. Jammer, keek wel uit naar weer een keer een goede scifi RPG
op gametrailers.com zijn nu een aantal met camera opgenomen filmpjes te zien. Zoals ik al eerder poste zie je hier weer dat de levels erg kaal en leeg zijn, iets wat mij in deel 1 zo tegen stond. Waarom moet een SF wereld altijd strak en minimalistisch zijn? Dat mag van mij best wel wat origineler! Het is nu meer een arcade game (met wel een gaaf verhaal op de achtergrond dat dan weer wel)
Ik ben een echte SF fan en heb heel wat SF boeken gelezen. Echter trekt de fantasy wereld me toch veel meer bij spellen tegenwoordig. De sfeer en detaillering van de wereld is gewoon zo veel mooier!
Maar goed, niet te snel pessimistisch zijn :) Eerst maar de reviews afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mister_S schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:54:
In verschillende previews is bevestigd dat deel twee meer actie georienteerd zal zijn. Al is dat natuurlijk open voor interpretatie. Mass Effect werd trouwens altijd al gepresenteerd als een actie RPG.
Ja, het was ook een beetje wishful thinking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Shodan schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:44:
Zoals ik al eerder poste zie je hier weer dat de levels erg kaal en leeg zijn, iets wat mij in deel 1 zo tegen stond. Waarom moet een SF wereld altijd strak en minimalistisch zijn? Dat mag van mij best wel wat origineler! Het is nu meer een arcade game (met wel een gaaf verhaal op de achtergrond dat dan weer wel)
Misschien is het complete onzin, maar ik denk zelf dat het vooral aan de UE3 engine ligt. Bijna alle UE3 engine games zijn naar mijn mening kaal en erg 'plastic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mister_S schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:56:
[...]

Misschien is het complete onzin, maar ik denk zelf dat het vooral aan de UE3 engine ligt. Bijna alle UE3 engine games zijn naar mijn mening kaal en erg 'plastic'.
Heb je Wolverine al gespeeld? Dat kale en strakke hoort gewoon bij het thema, heeft niets met de engine te maken hoor :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:29:
[...]

Dat beweert ie helemaal niet:
[...]
Hij zegt dat het spel niets aan is als je de dialogen skipt. Dat is niet meer dan logisch bij een spel dat draait om het verhaal, net zo logisch als dat een nieuwe Porsche snel is, ook al heb je enkel een koplamp gezien. Of het een goed of slecht verhaal is kan inderdaad nog niet over geoordeeld worden, maar daar wordt ook niets over gezegd.
Spijker op de kop! Bovendien heb ik het nog altijd gepresenteerd als mijn mening (imo = in my opinion), welke ik baseer op mijn spelervaring met het eerste deel van deze serie :)

Dus de :X lijkt me de volgende keer niet nodig, tenzij je natuurlijk jezelf de mond wilde snoeren ;)
Ik heb trouwens nog maar bij een select aantal shops de LE gezien en zelf even navraag gedaan bij Dimension Plus, maar daar hadden ze nog geen informatie voor mij. Reserveren was daar pas mogelijk als de beschikbare aantallen vastlagen, dus dat lagen ze blijkbaar nog niet...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Als ik het allemaal zo hoor, dan vrees ik shooter nummero zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Dat zal denk ik toch wel mee vallen hoor. Het blijft natuurlijk wel bioware. Maar het zal misschien meer shooter georienteerd zijn dan RPG. Er zal heus wel genoeg dialoog en andere rpg elementen in blijven. Alleen aangezien het shooter element mij niet zo trekt weet ik niet of het wat voor mij zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

ME1 is toch ook voornamelijk schieten / actie? Een trailer stop je nu eenmaal niet vol met ouwehoerende aliens, dat is nogal saai :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ik hou niet echt van RPG's en waarom niet? Vanwege de vaak tegenvallende graphics in vergelijking met andere genres en de wat matige mechanics. In Mass Effect 1 viel hier zeker wat op aan te merken en specifiek die punten zijn o.a. aangepakt, aldus de makers. Dat trekt dus mijn interesse. Juist een combinatie van een "Gear of War"achtige kwaliteit in de combat, met een diep en mooi RPG verhaal is precies waar ik al jaren op wacht. Fallout 3 was om die redenen hierboven mij ook zwaar tegengevallen, dus deel 2 van dit spel wekt wel wat verwachtingen bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

vgroenewold schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:08:
Ik hou niet echt van RPG's en waarom niet? Vanwege de vaak tegenvallende graphics in vergelijking met andere genres en de wat matige mechanics. In Mass Effect 1 viel hier zeker wat op aan te merken en specifiek die punten zijn o.a. aangepakt, aldus de makers. Dat trekt dus mijn interesse. Juist een combinatie van een "Gear of War"achtige kwaliteit in de combat, met een diep en mooi RPG verhaal is precies waar ik al jaren op wacht. Fallout 3 was om die redenen hierboven mij ook zwaar tegengevallen, dus deel 2 van dit spel wekt wel wat verwachtingen bij me.
Ja Fallout 3 was op veel vlakken juist het omgestelde. Zo was Fallout first person (of third, kon je kiezen), en ME third. In Fallout stelde de main quest niets voor, 90% van de gameplay zat in de side quests met in vrijwel in elke quest een uniek verhaal. In ME waren de sidequests juist van minder belang.

Iets waar ik me wel aan ergerde in ME was dat de dialoog afkortingen vaak niet overeenkwamen met wat er uiteindelijk gezegd werd. Dan koos je een optie die niet zo radicaal leek, en dan ineens geeft hij het andere personage een headshot. Ik hoop dat ze dat iets beter hebben gedaan dit keer.

Life is what you others make it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessant :)
Mass Effect 3 is al in ontwikkeling

Mass Effect 3 is al in ontwikkeling. Dat heeft Casey Hudson van ontwikkelaar Bioware in een gesprek met IGN bekendgemaakt.

"We werken al aan Mass Effect 3. We zijn de eerste gedeeltes van het verhaal in elkaar aan het zetten", aldus Hudson. "Het lag altijd al in de planning de trilogie in zijn totaliteit op de Xbox 360 uit te brengen. We wilden er niet eeuwig over doen."

Downloadbare content
Daarnaast maakte Hudson wat meer bekend over de downloadbare content die Mass Effect 2 gaat krijgen. "Er komt goede downloadbare content beschikbaar voor Mass Effect 2 terwijl mensen wachten op het derde deel. We zorgen ervoor dat spelers tot die tijd constant nieuwe avonturen kunnen beleven", zei hij.

"We kondigen nog geen specifieke details aan, maar de bedoeling is dat er al kort na de uitgave [van Mass Effect 2] downloadbare content beschikbaar komt. We gaan er een intens schema op na houden", aldus Hudson. Mass Effect 2 verschijnt op 29 januari voor de Xbox 360 en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

ME3 leek me logisch. Vooral omdat 1 een succes was. Was dat niet zo, kwam er ook geen deel 2.

Hopelijk komt er meer DLC voor 2 dan voor 1.
Vond het zelfs behoorlijk karig wat ze ons gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er werd al van in het begin door Bioware gezegd dat Mass Effect een trilogie ging zijn. Al heb ik ergens gelezen dat EA toch de Mass Effect franchise verder wil uitbouwen. Maar zoals je zei, indien ME1 een flop was dan hadden ze de rest wel gecancelled. Waarschijnlijk vandaar dat ME3 ook sneller zal volgen op ME2 dan ME2 op ME1. Zou EA dan ieder jaar een nieuwe Mass Effect uit brengen? :P

[ Voor 44% gewijzigd door D-Three op 12-01-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het scheelt ook dat men tegenwoordig focust op consoles (en port naar de PC), de max performance verandert niet, dus je kan hoogstens wat tweaken aan de engine.
Zodoende kan je sneller vervolgen uitrollen :)

Voor PC-bezitters is het op zich ook wel een opluchting dat het steeds meer zo gaat, het breekt de wapenwedloop tussen (vooral) games en gpu's/cpu's een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Op Steam is nu de Standard Edition en Digital Deluxe Edition vrijgegeven voor preorder. Ook hier stond voor kort de Cerberus Network card bij voor de Deluxe Edition, maar ook hier is dit punt uit de items lijst verwijderd.

Schijnbaar mag je dus alleen gratis DLC downloaden als je in de Verenigde Staten woont, stelletje voortrekkers daar bij Bioware/EA

* mindcrash is nu een heel klein beetje minder fan van Bioware :(

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Net stukjes van een review van PC Gamer gelezen (staat op het bioware forum). Alhoewel het spel een score van 90% heeft gekregen en dat er maar enkele quotes uit de review te lezen zijn, staan die paar quotes me niet aan. Dingen als "faster paced action" en "plot holes" doen me niet meteen het beste vermoeden. Maar goed, PC Gamer is geen kleintje en die 90% zal wel niet uit de lucht zijn komen vallen. Zeker als ik dit lees: "Where Mass Effect 2 completely won me over was in the amazing climacitc mission, easily one of the best game endings i've played in recent years.".
Voor degene die het willen lezen (ik sta niet in voor eventuele spoilers): http://meforums.bioware.c...ml?topic=718302&forum=144

We zullen toch eens zelf moeten spelen om te weten hoe het zit. Ik kan ook bijna niet anders, ik heb me nu een Xbox aangeschaft ;) Naar het schijnt moet europa nog wachten tot de 28ste? Ik dacht dat we het spel ook de 26ste gingen hebben...

[ Voor 22% gewijzigd door D-Three op 14-01-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
mindcrash schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 19:09:
Op Steam is nu de Standard Edition en Digital Deluxe Edition vrijgegeven voor preorder. Ook hier stond voor kort de Cerberus Network card bij voor de Deluxe Edition, maar ook hier is dit punt uit de items lijst verwijderd.

Schijnbaar mag je dus alleen gratis DLC downloaden als je in de Verenigde Staten woont, stelletje voortrekkers daar bij Bioware/EA

* mindcrash is nu een heel klein beetje minder fan van Bioware :(
Ik weet niet of je het al weet maar Chris Priestly heeft confirmed dat de cerberus network card in ALLE versies van mass effect 2 zit. CE of geen CE europe australie amerika hij zit in elke.

[url=http://http://meforums.bioware.com/viewdevposts.html?topic=715891&forum=144]Bron (bioware forum account vereist)[/url]

Quote uit de bron
Chris Priestly
Community Coordinator

From: Behind an Evil desk in Marketing
Posted: Monday, 04 January 2010 03:55PM

Heard back again and like I thought, it IS in all copies of Mass Effect 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Als je je save file van ME1 gebruikt kan je dan in ME2 wel een andere class kiezen?
Lees hier verschillende dingen over namelijk.

Kan je je Steam ME1 save file gebruiken voor een DVD ME2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Je kan in ME2 een andere class kiezen, ik had gelezen dat er zelfs een logische verklaring voor was in het verhaal. Als het goed is kan je ook van de Steam versie een save importeren, de locatie van je save is hetzelfde als bij de retail versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

g0tanks schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:32:
Je kan in ME2 een andere class kiezen, ik had gelezen dat er zelfs een logische verklaring voor was in het verhaal.
Ik vermoed eerder weer als een data corruption oid in de intro van het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens de preview van Tweakers wordt je schip kapot geschoten en zweef je lange tijd in de ruimte en wordt je wakker in de ziekenboeg. Dat zou de verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Best de spoiler tag gebruiken, beste vriend, sommige mensen willen dit niet lezen/weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tweakers kwakt het al open en blood in hun preview (niet de eerste keer. Assasin's creed anyone?). Diegene die dolgraag ME2 wil heeft die preview vast wel gelezen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Weer wat nieuwe footage:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Mag schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:
Als je je save file van ME1 gebruikt kan je dan in ME2 wel een andere class kiezen?
Lees hier verschillende dingen over namelijk.

Kan je je Steam ME1 save file gebruiken voor een DVD ME2?
Blijkbaar wel, ik heb m op steam nogmaals gekocht toen ik mijn dvd niet bij de hand had, en t een weekend deal was :P
Maar de savegames staan schijnbaar altijd op dezelfde standaard locatie (die ik zo even nu niet weet :( )

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik ben net weer met deel 1 begonnen, ik vond het de eerste keer op de welbekende minpunten na echt een geweldig spel. Superstoere sci-fi met een leuk meeslepend verhaal. Ik kijk erg uit naar deel 2. Heb een pre-order voor de 360 geplaatst bij e-plaza. Zelfde prijs als de normale editie.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ik kijk er ook heel erg naar uit! Deel 1 was echt geweldig. Die side-missions waren saai, dus ben benieuwd hoe ze dat hebben verbeterd! :D

Ff kijken wat me groothandel te bieden heeft :P

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 20-01-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Deel twee van Sci vs Fi is inmiddels verschenen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vo5E3EeQuuY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
g0tanks schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 18:00:
Deel twee van Sci vs Fi is inmiddels verschenen:

[video]
Deel 3 staat op gametrailers.
http://www.gametrailers.c...ive-sci-mass-effect/60957

Mass Effect 2 Xbox 360 Video - Importing Shepard
http://xbox360.ign.com/do...e2_spc_import_011910.html

Netwerk kaartje zit dus bij elke game.
http://video.ign.com/dor/...os/thefix_spc_011910.html

Mass Effect 2 Planetary Exploration Dev Diary
http://www.gamespot.com/x...ary?hd=1&tag=videos;hd;1/

N7 Developer Diary
http://www.gametrailers.c...veloper-mass-effect/60950

Wil nu wel is beelden zien van mijn vrouwelijke shepard in ME2 :P

[ Voor 39% gewijzigd door nFo op 20-01-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nog even wachten. ;)

Leuke filmpjes, vooral die N7 vond ik erg leuk.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
F_demon schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:10:
Nog even wachten. ;)

Leuke filmpjes, vooral die N7 vond ik erg leuk.
Launch Trailer: 8)

http://www.gametrailers.c...trailer-mass-effect/61043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hier nog niet voorbij zien komen maar hier staan alle achievements: http://www.xbox360achieve...ss-effect-2/achievements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamO
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-04 13:58

RamO

The Alchemist of Happiness

En ja hoor, de X360 versie is weer gelekt. Ik snap er niks van, de PC releases lekken bijna nooit voor de release data uit??!?
Ik hoop dat er weer een ban wave komt, maar ik denk dat de meeste mensen toch deze game offline gaan spelen.

[ Voor 30% gewijzigd door RamO op 21-01-2010 13:18 ]

Floccinoccinihilipilification

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RamO schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:17:
En ja hoor, de X360 versie is weer gelekt. Ik snap er niks van, de PC releases lekken bijna nooit voor de release data uit??!?
Ik hoop dat er weer een ban wave komt, maar ik denk dat de meeste mensen toch deze game offline gaan spelen.
PC versies lekten vroeger wel uit hoor. Nu doe ik niks meer met minder legale versies en koop ik het netjes voor de 360 dus weet niet hoe het nu is.
Met CD's gebeurde het ook regelmatig dat je hem al kon downloaden voor de release. Gewoon iemand in de drukkerij die een schijfje achterover drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
De Mass Effect 2 launch trailer is epic.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=R5DL6jFXfhM&feature=sub]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat een brute trailer :9~ mooie muziek ook!

Hoorde ik trouwens de stem van Martin Sheen in de trailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

kazuka schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:14:
Hoorde ik trouwens de stem van Martin Sheen in de trailer?
http://www.imdb.com/title/tt1540125/
Martin Sheen ... The Illusive Man (voice)
Ja dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 21-01-2010 18:17 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
De muziek die gebruikt wordt is Two Steps from Hell - Heart of Courage.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ISzK6e237II]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Een paar winkels verkopen het spel blijkbaar al, geen idee of dit ook in NL gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

UlyssesNL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:42:
Ik weet niet of je het al weet maar Chris Priestly heeft confirmed dat de cerberus network card in ALLE versies van mass effect 2 zit. CE of geen CE europe australie amerika hij zit in elke.

[url=http://http://meforums.bioware.com/viewdevposts.html?topic=715891&forum=144]Bron (bioware forum account vereist)[/url]
Dus gewoon weer een marketing fuckup van EA. Mooi! (althans, dat de kaart voor extra dlc gewoon bij ons ook in de verpakking zit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
mister_S schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:49:
[...]

Een paar winkels verkopen het spel blijkbaar al, geen idee of dit ook in NL gebeurt.
Dan ga ik morgenavond maar eens enkele shops binnen springen :P Maar hoe zit het dan met bans? Want normaal kan je gebanned worden als je een spel speelt voor de release date...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Laagvliegerke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Dan ga ik morgenavond maar eens enkele shops binnen springen :P Maar hoe zit het dan met bans? Want normaal kan je gebanned worden als je een spel speelt voor de release date...
Lullig voor de reviewers...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Laagvliegerke schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:50:
[...]

Volgens mij is MS redelijk in staat om een te vroeg verkochte legale versie te onderscheiden van een rip.

@Bart: Ik sta er niet raar van te kijken dat reviewers ofwel een Def-versie hebben van de xbox (en andere consoles) of een soort speciale account. Ze spelen immers ook allerlei previews. Ik vraag me af of die allemaal volledig MS certified zijn en daardoor op elke store-bought console te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
L1nt schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:14:
[...]

Volgens mij is MS redelijk in staat om een te vroeg verkochte legale versie te onderscheiden van een rip.

@Bart: Ik sta er niet raar van te kijken dat reviewers ofwel een Def-versie hebben van de xbox (en andere consoles) of een soort speciale account. Ze spelen immers ook allerlei previews. Ik vraag me af of die allemaal volledig MS certified zijn en daardoor op elke store-bought console te spelen zijn.
Bij een rip is als het goed is de beveiliging al omzeild waardoor er geen verbinding wordt gemaakt met de activatieserver, bij een retail versie wel. Het gebeurt wel vaker dat keys worden gebanned omdat er geprobeerd is de game te activeren voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Het spel heeft een simpele disc check, online activatie is niet nodig. Wat Xbox betreft, het komt wel vaker voor dat mensen een week voor release met de legale versie spelen. MS kan niet zomaar bannen omdat een winkel te vroeg verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nou dat fabeltje kan ook de wereld uit: ME 2 voor de pc is uitgelekt. ISO groote = 14.35 Gb. Released om 18.34 uur vandaag

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Notna schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:26:
[...]

Nou dat fabeltje kan ook de wereld uit: ME 2 voor de pc is uitgelekt. ISO groote = 14.35 Gb. Released om 18.34 uur vandaag
Klopt als een busje op de bekende torrent sites staat deze al, zie ook deze in game shots
Afbeeldingslocatie: http://www.postimg.com/thumbs/11000/10508.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.postimg.com/thumbs/11000/10509.jpg

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

je post twee screencaptures uit trailers als bewijs dat hij uit is? :+

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het bespreken van warez is niet de bedoeling, Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 148% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik zeg niet dat hij niet uit is, ik heb hem zelf ook al.. .Alleen het aangedragen bewijs bewijst niets.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Ach, voor de PC kost hij maar 39,- Dat bedrag gun ik bioware met genoegen voor 70+ (?) game uren.. Een schijntje :) Maar misschien ga ik eerst DA:O voor een 2e keer spelen....

Ik heb ME1 ook gespeeld en ben daarmee gestopt door wat dingen die ik in het spel minder leuk vond (ik vond de teamplay/AI lastig uitvoerbaar, het hele buggy rijden vond ik waardeloos en de omgevingen vond ik kaal en somber) Maar bioware heeft echt zo'n goeie pr-campagne rondom de game gezet dat ik echt bijna zeker weet dat ik het spel ga aanschaffen. Misschien had ik ME1 uiteindelijk toch wel heel tof gevonden als ik langer had doorgespeeld! Ik wacht even de reviews van dit spel af, maar ga er eigenlijk vanuit dat het alle verwachtingen waar zal maken. Als die dingen die ik aan deel 1 niet leuk vond verbeterd zijn ben ik binnenkort een blije eigenaar van deel 2.

Wie gaat trouwens welke class spelen en waarom? Ik zit te denken aan infiltrator. Ik ben een erg groot fan van sneaken en snipen (hoewel niet in de standaard RPG spellen zoals BG / DA:O, maar dit is toch meer een fps....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Trouwens systeem specs eens bekeken, die zijn echt nog erg mild!

recommended

Windows XP SP3 / Windows Vista SP1 / Windows 7
2.6+ GHz Cure 2 Duo Intel or equivalent AMD CPU
2 GB RAM
ATI Radeon HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 8800 GT, or better recommended
100% DirectX compatible sound card and drivers
DirectX August 2008

DA:O raadde een quad core aan wat ik niet heb (heb dual core 3GHz) hoewel dat wat overdreven was. De enige plek in DA:O waar ik wat last van lage framerate had was bij redcliff castle op het plein voor de ingang en een heeeel klein beetje in het elvenbos. Voor de rest draaide het perfect.

Je zou verwachten dat de eisen voor ME2 hoger zouden liggen, aangezien het er grafisch gelikter uitziet en zeker aangezien het speelt als een fps, waarbij je dus een hogere framerate nodig hebt om soepel te kunnen spelen dan een meer tactische speelwijze als bij DA:O......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik ga voor Vanguard de eerste keer, daar heb ik in ME echt een goeie tijd mee gehad. Die Shep ga ik ook importen, betekent dat m'n eerste playthrough met een vrouwelijke Vanguard is dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

kan iemand al iets zeggen over de coop-modus? Zit die er nu wel of niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenniZ schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:45:
kan iemand al iets zeggen over de coop-modus? Zit die er nu wel of niet in?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Willybubba schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:31:
Ik ga voor Vanguard de eerste keer, daar heb ik in ME echt een goeie tijd mee gehad. Die Shep ga ik ook importen, betekent dat m'n eerste playthrough met een vrouwelijke Vanguard is dus :)
Adept female Shep hier. Ben toch wel erg benieuwd hoe een nieuw karakter t.o.v. een geimporteerd karakter gaat vertalen naar de gameplay van ME2. Kan de geimporteerd naar level 120 doorlevellen en met een nieuw karakter maar weer tot 60? En openen gebeurtenissen uit ME1 nieuwe verhaallijnen in ME2 die je met een nieuw karakter niet te zien krijgt? In hoeverre kan je je geimporteerde karakter nog aanpassen? Etc. etc. Ik ben zeer benieuwd wat ze er van gebakken hebben!

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Weakling schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:22:
[...]

Adept female Shep hier. Ben toch wel erg benieuwd hoe een nieuw karakter t.o.v. een geimporteerd karakter gaat vertalen naar de gameplay van ME2. Kan de geimporteerd naar level 120 doorlevellen en met een nieuw karakter maar weer tot 60? En openen gebeurtenissen uit ME1 nieuwe verhaallijnen in ME2 die je met een nieuw karakter niet te zien krijgt? In hoeverre kan je je geimporteerde karakter nog aanpassen? Etc. etc. Ik ben zeer benieuwd wat ze er van gebakken hebben!
Dat is al eerder uitgelegd.

Bioware gaat je een karakter laten creëren dat al wat ervaring heeft, dus geen level 1.
Er gaan een aantal vragen gesteld worden om zo een aantal keuzes van mass effect 1 te achterhalen.
Voor andere keuzes wordt er gewerkt met vastgelegde momenten.

Maar goed, ik ben zelf ook wel curieus om te zien wat het gaat geven.
Eigenlijk om goed te zijn moet je dan ook nog eens een 2e keer spelen met een nieuw karakter om echt te achterhalen hoe groot het verschil kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

chime schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:03:
[...]

Dat is al eerder uitgelegd.

Bioware gaat je een karakter laten creëren dat al wat ervaring heeft, dus geen level 1.
Er gaan een aantal vragen gesteld worden om zo een aantal keuzes van mass effect 1 te achterhalen.
Voor andere keuzes wordt er gewerkt met vastgelegde momenten.

Maar goed, ik ben zelf ook wel curieus om te zien wat het gaat geven.
Eigenlijk om goed te zijn moet je dan ook nog eens een 2e keer spelen met een nieuw karakter om echt te achterhalen hoe groot het verschil kan zijn.
Dat ben ik ook zeker van plan :)
Tweede keer speelt het anders en let je meer op de details imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

chime schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:03:
DenniZ schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:18:
Dat ben ik ook zeker van plan :)
Tweede keer speelt het anders en let je meer op de details imho.
Met mijn vierde karakter ontdekte ik nog steeds nieuwe dingen. Sowieso is meerdere keren spelen interessant voor wat betreft de achievements. Mijn Adeptje kan nu tenminste ook overweg met assault rifles.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:54
Ik heb hem vanmorgen even gespeeld. En ik kan zeggen het hele gevoel van mass effect 1 zit er nog steeds in. Het laden duurt wel wat lang maar dat kan ook aan mij pc liggen. De graphics zijn ook beter en het reizen is ook iets anders. Top spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-09 13:43
Hebben ze het halve chuck team voor dit spel gevraagd? Adam Baldwin, Yvonne Strahovski _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superman12 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:00:
Ik heb hem vanmorgen even gespeeld. En ik kan zeggen het hele gevoel van mass effect 1 zit er nog steeds in. Het laden duurt wel wat lang maar dat kan ook aan mij pc liggen. De graphics zijn ook beter en het reizen is ook iets anders. Top spel :)
Het bespreken van warez is niet toe gestaan, zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 27% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-09 18:11
Hetzelfde geldt voor jou, Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 81% gewijzigd door psychoclown op 22-01-2010 23:12 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.