Oplichters actief via marktplaats?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 42.321 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:55
Ik heb op marktplaats mijn telefoon in de verkoop gezet.

Toen kreeg ik een e-mail met iemand die de (relatief lage) vraagprijs van 200 euro wilde betalen.

Maar ik had de telefoon eigenlijk al aan iemand anders toegezegd, dus ik zei dat ik die andere jongen wel zou willen teleurstellen, maar dan moet je er 240 Euro voor neerleggen.

Ik kreeg binnen 5 minuten een e-mail dat we een deal hebben en dat hij mijn paypal adres wilde weten.

Dus die heb ik hem toegemailed, maar nu vallen mij opeens meerdere dingen op:

- zijn vage naam
- hij zegt in Duitsland te wonen maar schrijft in het Engels
- het feit dat ie direct zoveel meer dan de vraagprijs wilde neerleggen

Hier een van zijn e-mails:

Hello ,

Thanks for getting back to me and i will like to inform you here that am buying to item here in Germany and i will like to mail me back with the total amount including the item shippint cost,
How ever i will like you to get back to me with your Banking information or your paypal id for your payment of your item to be transfer into your account Immediately so you are going to ship the item to me here in Germany as soon as i made the payment ,

Am waiting for your reply immediately because i want this item to be ship as soon has

possible.

You can also set your paypal account at www.paypal.com Regards...

Thanks hoping to read from you soon ......

Regards...........

Lovet Jone

Nu ik dit schrijf weet ik bijna zeker dat ie de boel belazerd, maar nu weet hij dus mijn paypal account, kan hij hiermee misbruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zonder wachtwoord zou hij er niks mee moeten kunnen. Maar het klinkt wel als scam. Ik zou er persoonlijk geen zaken mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 07:34
Ik snap niet zo goed waarom je denkt dat je belazerd wordt. Duitsers kunnen ook gewoon Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hij vraagt om je banking information, als hij het geld zelf overmaakt, kan hij het niet meer terugkrijgen, dus dan is er geen sprake van oplichting.

Dat jij via paypal wilt werken is jouw probleem denk ik dan.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik word belazerd, ik krijg net 2 fake e-mails van Paypal dat er zogenaamd een betaling is ontvangen :')

Alleen is het adres nep:

Service@paypal.com

:') wat een klerelijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gxpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08-2024
Hij zegt het volgende:
"How ever i will like you to get back to me with your Banking information or your paypal id for your payment of your item to be transfer into your account Immediately so you are going to ship the item to me here in Germany as soon as i made the payment ,"

Dus als hij betaald heeft mag jij het opsturen, dan is er toch niks mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:26
Wel als hij door fake mails probeert te bewijzen dat hij betaald heeft natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Blijkbaar hoopte hij dat ik voor paypal zou kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

Wel als je inderdaad een fake mailtje van Paypal krijgt. Dan denk je dat een betaling binnen is, maar is niet zo :) Jij je spullen kwijt, hij een gratis telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Outlandos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:25:
Ik word belazerd, ik krijg net 2 fake e-mails van Paypal dat er zogenaamd een betaling is ontvangen :')

Alleen is het adres nep:

Service@paypal.com

Je hebt op je paypay account dus geen betaling gezien?

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Alleen is het adres nep:

Service@paypal.com

daar komen de mailtjes die ik ontvang ook vandaan hoor, niet dat dat wat zegt, maar als je twijfelt, kan je vast kijken op je account.

Vragen of hij alsnog via bank wilt betalen is geen optie?

[ Voor 6% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Dear <mijn naam>,

This is to confirm to you that we have received your payment of € 230.00 EUR from Lovet Jone for www.marktplaats.nl item : ( Phone ). The money has now been deducted from the buyer's account and is ready to be deposited into your account. It will be debited into your PayPal
( x ) account as soon as we receive the shipping reference / tracking number from you.
The number is to be sent to us :
PLEASE NOTE THAT THIS PAYMENT WILL NOT APPEAR IN THE "PENDING" TAB IN YOUR ACCOUNT UNTIL YOU SEND THE SHIPPING REFERENCE NUMBER TO US. :')
This is due to new policies at PayPal to protect both the buyer and the seller in the face of the growing number of fraudulent activities perpetrated via the internet. Your payment is intact. You are encouraged to complete this transaction.
Here at PayPal you can be assured that your security and safety is our topmost concern.
If you have questions about this payment for your sold item or service, please contact PayPal directly by replying to this email. Your query will be answered promptly.
We hope to hear from you soon.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hello ,

How was you day ? i hope is fine and i will so happy to inform you here that the payment as been made and here is the shipping address :

Name: Reimer Völcker
PostAdress : Wiesenkamp 18
CITY : Harrislee
STATE :Schleswig-Holstein
COUNTRY :Deutschland / Germany
POSTCODE : 24955

:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22

Wmm

De tekst van die email maakt al duidelijk dat je met een oplichter te maken hebt. De tekst is op een of andere manier gewoon vreemd. Het is niet iets wat een normaal iemand zou sturen. Moeilijk uit te leggen. Iig zal ie verder niets kunnen doen, zeker omdat je zelf al doorhebt dat die paypal mails nep zijn.

Afkappen die gast en de telefoon verkopen aan die andere jongen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

paypal en marktplaats even informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Outlandos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:30:
Hello ,

How was you day ? i hope is fine and i will so happy to inform you here that the payment as been made and here is the shipping address :

Name: Reimer Völcker
PostAdress : Wiesenkamp 18
CITY : Harrislee
STATE :Schleswig-Holstein
COUNTRY :Deutschland / Germany
POSTCODE : 24955

:r
Aangifte is nogsteeds mogelijk ;)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Anders bel je hem even op: (01 72) 4026210 of wellicht (04 61) 9957496 (wonen meerdere mensen op dat adres)

[ Voor 44% gewijzigd door Noork op 10-06-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 16:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Dikke oplichting dus zoals je zelf ook al zei en wat verdere mailtjes ook bevestigen. Echt lachwekkend, dat de betaling is gedaan maar je zie het nog niet. Maar wanneer je het spul hebt opgestuurd zul je de betaling wel zien. :') Ja bij het postkantoor drukken ze dan even op een rodeknop, zodat het wel zichtbaar wordt. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:32:
paypal en marktplaats even informeren :)
Zal ik doen, ik heb nog wel even geantwoord:

Sure, a hell of a great day! :D

With such a great buyer like you!! I decided to bring the phone myself tomorrow, personally to you! And I will bring a couple of my friend too!

How late can we come tomorrow?

Greets!

Sorry, ik kon het niet laten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304471

Dit is duidelijk een oplichter, niet meer op ingaan verder. Het is niet eens de moeite waard om terug te mailen. Blokkeer gewoon z'n e-mail adres en laat het voor wat het is ;)

*edit* die reactie hierboven is wel nice, nu weet je zeker dat je niets meer van 'm hoort ^^

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 304471 op 10-06-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagana
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 17:01
Hebben ze bij paypal een helpdesk? zo ja misschien daar je vraag neerleggen, dan kunnen ze vast ook wel zien of de betaling klopt of niet.

Ik denk dat als je een antwoord van paypal hebt gehad dat je dat wel kan vertrouwen, maar dat is mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
marktplaats informeren en zijn mail accounts bombarderen met spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zowiezo zou ik buitenlandse deals doen via Paypal. Paypal op zich is betrouwbaar, maar als hij het overmaakt met Paypal en zich vervolgens beroept op de kopersbescherming omdat hij claimt niks ontvangen te hebben dan heb je nog niks.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

Whaha, gelukkig voor TS kwam hij er optijd achter. Er zijn genoeg mensen die erin tuimelen!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 12:32
Goed gedaan! Bij de eerste mail vond ik je reactie wel wat voorbarig, maar die "payment not visible" email is overduidelijk natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 23:12

Brons

Fail!

Hij geeft toch aan dat hij ook wel geld over wil maken op een bankrekening? Geld kan weer terug gehaald worden bij Paypal (of nooit erop komen natuurlijk) maar bij een bankrekening niet. En geld overboeken van DE naar NL is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Niet online
gewoon even wachten tot het geld daadwerkelijk erop staat, die fake emails zijn wel een sterk staaltje bluf natuurlijk :)

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Bij Paypal is het zo, dat het direct in de lijst staat van activiteiten als jij virtueel geld hebt ontvangen.

Deze wordt aan de eind de van de maand op je rekening gestort.
Het is namelijk niet zo dat jij je shipping referentie moet door geven, dat zou onzin zijn.
Dan zou jij het opsturen en jij stuurd de shipping referentie. En je hebt nog steeds geen ontvangs bewijst.

Ik had dit probleem precies het zelfde gehad. Maar ik controlleer altijd mijn activiteiten voor dat ik iets opstuur.
Met een zogenaamde vrouw uit duitsland die ook engelse berichten stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
Zelf had ik ook zo'n reply eergister op Marktplaats, duurde maar een uurtje overigens, toen was die gozert verwijderd van Marktplaats, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:22

aap

Sowieso natuurlijk al een beetje vreemd, dat engelssprekende duitsers op marktplaats rondkijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Brons schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:47:
Hij geeft toch aan dat hij ook wel geld over wil maken op een bankrekening? Geld kan weer terug gehaald worden bij Paypal (of nooit erop komen natuurlijk) maar bij een bankrekening niet. En geld overboeken van DE naar NL is gratis.
Via een overboeking niet, maar ze gebruiken dan een ongedekte check om het geld op je rekening te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:56
aap schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:43:
Sowieso natuurlijk al een beetje vreemd, dat engelssprekende duitsers op marktplaats rondkijken...
moet ik even opreageren.. ik zoek ook gewoon op 2dehands site van Duitsers, Franse, Nederlanders.. en ik ben Belg.. als ik buiten BE of NL handel spreek ik meestal sowieso engels.. ik vermoed dat de meeste Duitsers ook wel een mondje Engels kunnen..

maar ik vermoed inderdaad dat ook gewoon oplichting.. ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

GlowMouse schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:
[...]

Via een overboeking niet, maar ze gebruiken dan een ongedekte check om het geld op je rekening te krijgen.
Dit werkt alleen als jij een ongedekte cheque stort. Als ze het zelf overmaken naar jouw bankrekening kan de bank het niet terug storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-06 14:07

swtimmer

Ontrafelt het leven!

GlowMouse schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:
[...]

Kan je dat iets verder uitleggen? Houd dat dan in dat ik op mijn bankrekening geld zie wat later teruggehaald kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 21:11
swtimmer schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Kan je dat iets verder uitleggen? Houd dat dan in dat ik op mijn bankrekening geld zie wat later teruggehaald kan worden?
Alleen een automatische incasso of telefonische/electronische machtiging kan worden teruggeboekt.
Als je geld zelf overschrijft naar een andere rekenening, kan je bank niks voor je doen om dat geld terug te krijgen.
Ongedekte checks gebruiken bij een bank heeft geen zin. Die zien dankzij internet binnen 5 seconden na het storten dat je check niet gedekt is. Bij een winkel kan dit nog wel, maar daarom accepteerd niemand die dingen meer :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Outlandos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:35:
[...]

With such a great buyer like you!! I decided to bring the phone myself tomorrow, personally to you! And I will bring a couple of my friend too!

Greets!

Heb je al bericht teruggekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, je krijgt een cheque. Int die bij de bank, geld wordt bijgeschreven. cheque blijkt later niet goed te zijn, bedrag te hoog dus ongedekt. Geld wordt weer van je rekening afgeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 11-06-2009 13:18 . Reden: cheque ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

RocketKoen schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:03:
[...]

Alleen een automatische incasso of telefonische/electronische machtiging kan worden teruggeboekt.
Als je geld zelf overschrijft naar een andere rekenening, kan je bank niks voor je doen om dat geld terug te krijgen.
Ongedekte checks gebruiken bij een bank heeft geen zin. Die zien dankzij internet binnen 5 seconden na het storten dat je check niet gedekt is. Bij een winkel kan dit nog wel, maar daarom accepteerd niemand die dingen meer :+
Helaas werken cheques nog wel bij de bank.

Er is ook een klassieke truc waar de oplichter per ongeluk te veel op de cheque zet (zeg €1000 ipv €100). Hij vraagt vervolgens aan je om de cheque te depositen en hem €900 terug te geven. Hij gaat dan weg met je geld EN je product. Een paar dagen/weken later krijg je bericht van je bank dat de cheque niet gedekt was en je bent €900 + het product armer.

[ Voor 22% gewijzigd door Brons op 11-06-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

paQ

Anarchy 99 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:45:
Goed gedaan! Bij de eerste mail vond ik je reactie wel wat voorbarig, maar die "payment not visible" email is overduidelijk natuurlijk....
offuh
It will be debited into your PayPal
8)7

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Splinter Cell schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:06:
[...]

Heb je al bericht teruggekregen? :)
Nee helaas niet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarschijnlijk is hij bier in huis aan het halen voor jou en je vrienden ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Dit zijn 419-scammers. Meestal komen ze niet eens uit duitsland of uberhaupt Europa. Nigeria is een populaire afkomst voor die gasten. In die landen ben je dus gewoon hoog in aanzien als je met zo min mogelijk moeite rijk kan worden (door te vissen naar rekening nummers e.d.).
Lees hier maar es: http://www.419eater.com/

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Alleen is het adres nep:

Service@paypal.com

Hoezo nep?

Ik heb hier >100 e-mails van PayPal met dit adres.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:27
Ik woon in Duitsland en ben daardoor natuurlijk wat actiever op Duitse websites. Toen ik nog in Nederland woonde heb ik zoiets nooit meegemaakt, maar sinds ik hier woon zie ik vrijwel elke maand wel 1.
Het zijn altijd de berichten in het Engels geschreven die je proberen te belazeren (duitsers praten geen engels, tenzij het allerhoogste prioriteit is). Het gaat dan niet alleen om marktplaats sites, maar ook woning verhuren en ongeveer alles waar geld in om gaat.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:22
Die paypal mailtjes kan je makkelijk controleren: headers bekijken, als ze niet door paypal gestuurd zijn is het scam. Overigens zou ik die dingen gewoon lekker doorsturen naar spoof@paypal.com, die lui zijn niet blij dat er gespoofd wordt, en handelen dit soort dingen dus ook goed af. Alle paypal spoofing mails die hier door mijn spamfilter/virusscanner komen gaan ook regelrecht naar dat adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:16:
[...]

Hoezo nep?

Ik heb hier >100 e-mails van PayPal met dit adres.
Ook met een hoofdletter S en eindigend op .com?

Maar dat ie een faker is staat wel vast, ongeacht het e-mail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Marzman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:39:
Zowiezo zou ik buitenlandse deals doen via Paypal. Paypal op zich is betrouwbaar, maar als hij het overmaakt met Paypal en zich vervolgens beroept op de kopersbescherming omdat hij claimt niks ontvangen te hebben dan heb je nog niks.
Dat is inderdaad een probleem, maar het lijkt mij dat dat ook niet zomaar kan.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:04:
[...]

Ook met een hoofdletter S en eindigend op .com?

Maar dat ie een faker is staat wel vast, ongeacht het e-mail adres.
Hoofdletters in een e-mailadres maken op de meeste mailservers niks uit en paypal.com is toch gewoon het domein van paypal?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wharfedale
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 08:04
Goed gezien. Ik denk dat er wel wat mensen zouden intrappen. Dit laat toch weer blijken je met het internet altijd 2 keer moet nadenken voor je iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wharfedale schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:21:
Goed gezien. Ik denk dat er wel wat mensen zouden intrappen. Dit laat toch weer blijken je met het internet altijd 2 keer moet nadenken voor je iets doet.
Ja, die drie keer kloppen reclames gaan wel ergens over ;-)

Ik verbaas me altijd hoe snel mensen ergens intrappen, als ik een mail ontvang van paypal kijk ik toch altijd eerst even naar mijn rekening.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Hoofdletters in een e-mailadres maken op de meeste mailservers niks uit en paypal.com is toch gewoon het domein van paypal?
Het domein van paypal, daar kan ik ook mail vanaf sturen. Geen probleem. http://www.sendanonymousemail.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Outlandos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:29:
If you have questions about this payment for your sold item or service, please contact PayPal directly by replying to this email. Your query will be answered promptly.
Ok, als dit er staat en je stuurt een email naar dat adres en je krijgt vanaf dat adres reactie, wat kan er dan mis zijn?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 21:40
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:03:
[...]

Ok, als dit er staat en je stuurt een email naar dat adres en je krijgt vanaf dat adres reactie, wat kan er dan mis zijn?
"Reply to"-headertje, en je mailtje komt gewoon bij iemand ongemerkt in de hotmail-box, i.p.v. bij PayPal aan, wat is SMTP toch een geweldig protocol ;)

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 16:52

E-Rick

I love it :7

Inderdaad, post de headers van dat mailtje eens?

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:03:
[...]

:') dan krijgen zij (de oplichter in kwestie) dat mailtje natuurlijk en antwoorden zij dat alles goed zit.
E-Rick schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:13:
Inderdaad, post de headers van dat mailtje eens?
Wat bedoel je precies met headers?

[ Voor 21% gewijzigd door outlandos op 16-06-2009 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HenkEisDS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:08:
[...]

Het domein van paypal, daar kan ik ook mail vanaf sturen. Geen probleem. http://www.sendanonymousemail.net/
Dat snap ik, dat kan ook in Outlook. Maar daar ging het hier niet over. Het ging er over of het e-mailadres duidelijk nep was.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:27:
[...]
:') dan krijgen zij (de oplichter in kwestie) dat mailtje natuurlijk en antwoorden zij dat alles goed zit.
Nee, als ik dat adres in typ, gaat het absoluut naar Paypal.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Dat snap ik, dat kan ook in Outlook. Maar daar ging het hier niet over. Het ging er over of het e-mailadres duidelijk nep was.
En ik zeg dat je helemaal niet moet kijken naar het emailadres, omdat zelfs deze informatie corrupt kan zijn. ;) Het is wel zo dat je inderdaad wat beter moet gaan kijken als je een adres met een hoofdletter ziet, maar 9 van de 10 keer zal de scammer niet zo dom zijn. Kijk dus zoals boven aangegeven naar de headers van het emailbericht, en ZELFS dan weet je het maar 99% zeker.

[ Voor 0% gewijzigd door HenkEisDS op 16-06-2009 21:20 . Reden: emoticon toegevoegd om het wat menselijker te maken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Guardian Angel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:
[...]

Nee, als ik dat adres in typ, gaat het absoluut naar Paypal.
Als ik reply druk krijg ik dit email adres te zien:

pal.client@accountant.com

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Da's dan een prima reden om nooit "reply to" te gebruiken toch? Ik tik altijd het adres in dan kan er gewoon niets fout gaan. Simpeler kan immers niet. Het is de beste manier om iets te controleren.

Overigens, als ik op de link klik zie ik geen afwijkend e-mailadres. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 16-06-2009 22:27 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:02

SeatRider

Hips don't lie

Er was ook vroeger iemand die had paypai.com geregistreerd. En als je dan de i als een hoofdletter spelt, is het ineens een L, dus paypaI.com. Kun je perfect emailadressen faken die nog aankomen ook :)

Ik had toen ooit nog eens het domein marktpiaats.nl, was ook leuk, mail sturen als administrator@marktpIaats.nl ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Nu online
SeatRider schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:38:
Ik had toen ooit nog eens het domein marktpiaats.nl, was ook leuk, mail sturen als administrator@marktpIaats.nl ;)
En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Yup gefakte from headers dus, met een nieuw reply-to :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

HenkEisDS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:19:
[...]

En ik zeg dat je helemaal niet moet kijken naar het emailadres, omdat zelfs deze informatie corrupt kan zijn. ;) Het is wel zo dat je inderdaad wat beter moet gaan kijken als je een adres met een hoofdletter ziet, maar 9 van de 10 keer zal de scammer niet zo dom zijn. Kijk dus zoals boven aangegeven naar de headers van het emailbericht, en ZELFS dan weet je het maar 99% zeker.
service@paypal.com komt in dezelfde mailbox uit als SERVICE@PAYPAL.COM. Het zegt echt niks over scam en spam, ik krijg genoeg mail van normale mensen/bedrijven waarin hoofdletters worden gebruikt.
Outlandos schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:30:
[...]

Dat veranderd de zaak ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 16-06-2009 22:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Ik heb laatst steeds meer last van een vervelende e-mail van 'paypal'.
ear Paypal member,

As part of our security measures, we regularly screen activity in
your account.
We recently noticed the following issue on your account:

Your bank notified us that a card associated with your account has
been reported as lost or stolen, or that there were additional
problems with your card.

For your protection, we have limited access to your account until
additional security measures can be completed. We apologize for any
inconvenience this may cause.

To review your account and some or all of the information that PayPal used
to make its decision to limit your account access,
please visit the Resolution Center here:

http://www.paypal.còm/us/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run-temp

If, after reviewing your account information, you seek
further clarification regarding your account access, please contact us
by visiting the Help Center and clicking "Contact Us".
We thank you for your prompt attention to this matter. Please understand
that this is a security measure intended to help protect you and your
account. We apologize for any inconvenience.

Sincerely,
Account Review Department
Op't eerste gezicht geen scam, maar wanneer je dus op die link klikt kom je heel ergens anders terecht. De layout is identiek aan die van paypal, alleen is het een totaal andere url die op de host van iemand anders is gezet. Het blijkt dat veel franse servers het slachtoffer worden. Een voorbeeld van die link waar ik naar wordt verwezen:
De gegevens die je dus invult zullen worden opgeslagen in een database, waarna de scammers gewoon heel je rekening kunnen leeghalen...

edit:
Nu zie ik net dat firefox hem heeft geblocked :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Staat bij "com" echt còm? Dat domein bestaat nl. niet. Als je de link corrigeert als zijnde com dan kom je op een verlopen pagina van PayPal terecht. Lijkt me dus niets mee aan de hand.

Volgens mij zien mensen soms spoken daar waar ze niet zijn. Ik krijg nooit rare e-mails, krijg nooit rare afschrijvingen, mij wordt niets gevraagd e.d., kortom het gaat altijd goed.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
"Lijkt me niets aan de hand"?
Heb je de link gezien die Xtresis gecopy/paste heeft (hou je muiscursor er eens boven en kijk wat de echte link is)? Die verwijst naar een .xn domein. Overigens kan met de invoering van Internationalized Domain Names een domein als còm prima bestaan.

"Kortom het gaat altijd goed"
En slaap lekker verder...

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vreemd dat ik dan die link NIET kan openen, geen .xn account te zien krijg.

En ik slaap niet, het gaat gewoon altijd goed, echt >honderd betalingen lang. Zou dat soms aan mij liggen, dan ben ik een gelukkig mens.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Guardian Angel schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:02:
Vreemd dat ik dan die link NIET kan openen, geen .xn account te zien krijg.

En ik slaap niet, het gaat gewoon altijd goed, echt >honderd betalingen lang. Zou dat soms aan mij liggen, dan ben ik een gelukkig mens.
Ik kan je verzekeren dat ik geen spoken zie, al weet ik denk ik nu wel waar de truc 'm zit. Waarschijnlijk staat er in de HTML van het e-mailtje ( en ja, er staat echt 'còm' ipv 'com'):
code:
1
<a href="http://www.kmie.be/images/_notes/cgibin/nl/">http://www.paypal.còm/us/cgi-bin/webscr?cmd=_login-run-temp </a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zoals eerder gezegd, al die rotzooi forwarden naar spoof@paypal.com, dan zorgen ze daar voor de rest. Mailtjes gaan ze via de provider achteraan, websites laten ze van het internet halen.
Heb bij de hoster waar ik werk ook ooit paypal op mn dak gehad vanwege een scam site. Ze wilden daarbij alle informatie van de klant hebben. Omdat de klant in Noorwegen zit en de site vanuit polen was geupload heb ik een zipje gemaakt van de code van die site, die opgestuurd naar PayPal en de IP-adressen van de uploader uit Polen gegeven, de klantinformatie kunnen ze naar fluiten zonder Noors bevel. Wel meteen de site offline gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
@Guardian Angel

Toevallig is deze link brak (ik had hem niet aangeklikt, een mouse-over is genoeg om te zien dat er iets niet klopt, nog afgezien van het còm verhaal).

Ik reageerde op jouw conclusie dat er niets aan de hand zou zijn. Als je niet oplet, kun je wel degelijk in de problemen komen met dit soort mailtjes. Dus ook "het gaat altijd goed" gaat niet op.

Het kan wel altijd goed gaan, maar dan moet je wel voortdurend blijven opletten. Op links die niet kloppen, afwijkend taalgebruik, afwijkingen op de website, etc. Gelukkig is er vrijwel altijd een dergelijke indicator aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik heb net nog even een mailtje gehad van onze goede vriend :')

SHIPMENT DELAYED**IMMEDIATE ACTION REQUIRED***

Dear Valued customer ,

Regard to you We will like to update you about the money that you are having with Pay-Pal and we hereby inform you that you are 100% secure with us as we look forward to serve you better.

We are here to save and secure all our customers and as soon as we receive the shipment tracking number from you , your account will be credited immediately .

For your personal security,You are advise not provide the shipment tracking to your buyer until you have successful received the cash payment on your account .

Thanks for your understanding.

We are waiting for your reply immediately because we attend to thousands of customers daily around the world.

Thanks for using the Pay-Pal online Auction Payments as we are looking forward serving your online needs in future..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hij wordt ongeduldig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Ook echt minimaal 10 fouten in die mail:P.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gast heeft ook slecht onderzoek gedaan: hij denkt dat paypal zoiets is als western union....

zijn scam-script is blijkbaar nog niet aangepast, of hij hoopt op domheid van de verkoper...
(en spijtig voor ons, en gelukkig voor hem zijn er nog genoeg die erin lopen)

en ivm die fake paypal-site op een .be-domein: aangeven bij www.ecops.be, is de meldingssite van de fccu hier, en die gaan er ook echt wel achter.
en die .cóm werkt enkel als je een IDN-capable browser hebt, en dat ook hebt ingeschakeld.

Maar bij alle soortgelijke mails is het beter de link over te typen ipv te klikken op de link in de mail.

en een betaling zonder overeenkomst van manier van betaling, en een "eis" van verzending zonder overeenkomst van manier van verzending? (gewoon pakket, aangetekend/verzekerd pakket of zelfs koerier dienst) - yeah sure.

(doet me wat denken aan een koper die me op zaterdagnacht ergens rond 2u een mail stuurt dat ie op zondag het wel komt ophalen, terwijl ik nog nooit van hem gehoord had, of er een prijs overeengekomen was. die heeft daar ook naar mogen fluiten...)

en die 419eaters geeft je eventueel wat inspriratie ;)

[ Voor 62% gewijzigd door soulrider op 18-06-2009 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307474

Oh shit oh shit....

ik heb ook contact met deze gast.

Hij weet mijn bankgegevens, maar ik heb de mobiele telefoon nog niet gestuurd.

Vandaag kreeg ik een mail via de Bank of Ireland dat het afgesproken bedrag door hem is betaald en dat zij het overmaken zodra ze een tracing number hebben van het pakket dat wordt verstuurd.

Ben ik dus zo'n domme idioot die er is ingestonken? Of loop ik geen gevaar als ik het pakket alsnog niet verstuur?

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 09:17
Of je gevaar loopt ?

Nee, want er toch nog helemaal niks betaald oid..
Het is toch allemaal fake ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
En het moge inmiddels hopelijk duidelijk zijn dat de Bank of Ireland helemaal niet de afzender is van die mail.

Algemene tip: stel je mail client zó in, dat ie berichten in plain text weergeeft. Alle onzin met plaatjes, HTML links, etc, etc zie je dan niet, of juist heel duidelijk (als het nep is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40
Anoniem: 307474 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:58:
Ben ik dus zo'n domme idioot die er is ingestonken? Of loop ik geen gevaar als ik het pakket alsnog niet verstuur?

HELP!!
Ja, hij kan nu via internet alsnog je telefoon downloaden en je geld stelen dmv. een virtuele floppydrive.
Nee, zolang jij niks stuurt kunnen ze niks, hooguit bij Bol.com shoppen met acceptgiro's :>

[ Voor 27% gewijzigd door Leftblank op 23-06-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:31

MsG

Forumzwerver

Post die mail eens hier?

Gewoon niks sturen, is allemaal nep.

Vind je overigens nog steeds wel een beetje een domme idioot :P, maar je komt er gelukkig op tijd achter.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Outlandos schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:35:

Greets!

Heb je inmiddels al bericht ontvangen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:08:
Post die mail eens hier?

Gewoon niks sturen, is allemaal nep.

Vind je overigens nog steeds wel een beetje een domme idioot :P, maar je komt er gelukkig op tijd achter.
Dear figpawa.,

We are waiting your response concerning a Bank Of Ireland® payment of
€ 260.00 EUR made by our client ( Kelly Dan ) of an ( www.marktplaats.nl ) item
( Nokia XpressMusic 5800 Zo goed als nieuw ) recently bought from you.
The money has been deducted from the buyer's account and ready to be deposited into your account. It will be credited into your Account Number ( x )as soon as we receive the shipment reference/tracking number, so that we can verify that the item has been shipped.
The shipment reference/tracking number is to be sent to us This is to protect both the buyer and the seller.......
Thank you for using Bank Of Ireland®
The Bank Of Ireland® client

***ATTENTION***

The order has been APPROVED, you can now ship the merchandise to the buyer's shipping address. You are expected to make the shipment with 48 hours of receiving this Transfer Payment Approval Notification and get to our Transfer department/Technical Dept. with the tracking number for Shipment Verification.

F.B.I SCAM LOGO

cash_helpline@accountant.com
Bank of Ireland is regulated by the Financial Regulator. In the UK, Bank of Ireland is authorized by the Financial Regulator in Ireland and by the Financial Services Authority; regulated by the Financial Services Authority for the conduct of UK business.
By proceeding any further you will be deemed to have read our Terms and Conditions and Privacy Statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MsG schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:08:

Hmhm... ik geef je groot gelijk, vind mijzelf ook dom. Tig twijfels over deze afspraak en het toch nog bijna doen ook :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
hij noemt je niet eens bij de naam: Dear Valued customer

Bij paypal waarschuwen ze altijd dat wanneer er Dear paypal member boven aan de mail staat dat het zowieso nep is.
Paypal zal je altijd mailen met je naam boven aan het mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ben ik trouwens blij met dit topic...en jullie helderheid haha

Heb al wel een mail gestuurd naar Marktplaats. Weet niet of ze er iets mee kunnen, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-06 20:40

Infant

It's a floating Dino!

Dit soort rommel mail is ALTIJD te herkennen aan de grammatica. Ik ga nu voorbeelden posten uit mijn google-indoos, onder het label "Nigeria":
Hallo, ik wil gewoon weten of deze telefoon is nog steeds te koop en hoe
veel zijn gaan kosten me om het te krijgen.
Bedankt
Hello ,
how are you and work ?i am glad to read back from you.well my work do not permit me so my schedule is always tight at work and that is why i chose to come online to get want i wanted ,do know if you can be of help to me ok .i am sending this item to my nephew as a surprise gift and i want you to wrap it very good with a good wrapper,i agree with the price 120EUR include with 50EUR for shipping cost of TNT 3 to 5day delivery to him so kindly get back to me with your bank details as follows:
Full Name:
Iban :
Bic :
Bank City
Bank Name:
phone no:
so that i can facilitate the payment asap and you can send it out first thing tomorrow and you can ship it tomorrow morning soon as you receive the email confirmation of my payment.
What is your last price of the item and condition.??
Mijn antwoord is meestal na het lezen van de eerste drie woorden, iets in de trand van dit:
Ik stoor me er eigenlijk een beetje aan dat mensen op marktplaats hier nog steeds in trappen. Ik denk dat ik wel brood zie in een cursusje? Iemand intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

als het echt paypal is krijg je mail van paypal.nl en tevens in het nederlands ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Figpawa: Als hij jouw bankgegevens heeft, waarom betaalt hij dan niet rechtstreeks op jouw rekening?
waarom zou die het via de bank van ierland doen op een manier dat western union het doet, terwijl banken dat niet doen - die geef je opdracht geld over te schrijven en die doen dat zonder discussie, die interesseert het niets of er wel of geen tracking-id is doorgegeven. zij krijgen opdracht geld over te schrijven en doen dat direct.

Laat je niet in het mootje nemen door die gast, want je bent er nogal goedgelovig in schijnbaar.

Ga je er mee door: eis dan rechtstreekse betaling op jouw rekening, zodat het geld op jouw rekening sta, wacht dan ook enkele dagen zodat die het geld niet meer terug kan laten halen "wegens foutje bij ingave", en stuur dan pas je koopwaar op. Maar met zulke mails in het begin, zou ik die laten betalen, fake koopwaar opsturen en zorgen dat ie geld betaalt bij ontvangst (niet als item van lage waare versturen, maar wat hogere waarde zodat ie tax en import betaald voordat ie het open doet, en zo zijn er nog wel leuke dingen...)

Maar bij online is het simpel: als de koper de betaling niet uitvoert zoals jij het wilt en zoals overeengekomen (betaling rechtstreeks op jouw rekening), gewoon niet op ingaan, zekrs niet bij fake mailtjes van banken en paypal enzo. Ze wel telkens aangeven. Deze fake-mail kan je bv altijd even melden bij de echte bank van ierland ;), koper bij marktplaats, en de gehele scam bij een ccu (computer crime unit) of soortgelijke diensten (als die bestaan in nederland)

ps: ik kreeg zelfs dergelijke mails toen ik mijn corvette te koop zette, iemand uit zwitserland wou die auto naar familie in zuid-africa laten sturen door mij .... yeah sure .... Mocht ie toch zelf die komen ophalen en zelf maar verzending voorzien naar ginder, mijn probleem niet dat die auto daar wel of niet geraakt._als_ hij koopt/betaald, mag hij die koment ophalen, al de rest mag die vergeten.
(alhoewel ik nog een proton heb die weg moet en die hij voor dezelfde prijs mag hebben hoor)

[ Voor 13% gewijzigd door soulrider op 24-06-2009 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-06 22:18

SgtStrider

Fractal Switchover!

Infant schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:36:

Ik stoor me er eigenlijk een beetje aan dat mensen op marktplaats hier nog steeds in trappen. Ik denk dat ik wel brood zie in een cursusje? Iemand intresse?
Met alle respect aan de topicstarter, maar dit is waar. De topicstarter komt nogal onwetend over, evenals de paar andere "intrappers" die hier in dit topic rondzwerven. Als je hier intrapt verdien je het gewoon je geld kwijt te zijn. Hard, maar dan moet je maar even goed bij jezelf nadenken.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Probleem is dat dankzij die "intrappers" dit soort lui gewoon doorgaan. Is net zoals spam: zolang er 10 van de miljoen ontvangers nepviagra kopen, blijven we spam krijgen.
Misschien handig om dit soort dingen eens naarvoren te laten komen in een programma van SBS6, zijn genoeg kijkers van die zender die bij het eerste beste bankmailtje uit ierland meteen hun produkt opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:31

MsG

Forumzwerver

Het is altijd zo obvious:

- variabelen tussen haakjes of hoofdletters
- veel te algemeen template-achtig
-een shabby mailtje waarin approved staat met een fbi logo die rechtstreeks uit de google search is geplukt (zie je vaak aan het linkje)

Pas als ik ECHT iets op mijn paypal zou zien zou ik versturen zeg ik altijd tegen die oplichters. Dat vinden ze prima, maar vervolgens word ik bestookt met nep mailtjes dat het geld er is :').

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb der ook een ontvangen, reactie op een adverteintie op marktplaats (PS3)

Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in het item dat u geplaatst voor verkoop op de veiling site. Ik ben gevestigd in de Verenigde Staten (VS), maar ik wil kopen dit item voor mijn neef die school in een ander land (West Afrika).
Ten eerste, zal ik graag willen weten hoe de conditie van het object en de laatste verkoopprijs van het object, of als u het goed met het biedproces prijs.
Meer nog, ik wil graag weten hoe u wilt dat ik je betalen, overschrijving of Paypal. Ik zal echt dankbaar zijn als u dit item kan verkopen aan mij.
Wachten op uw dringende reactie.
Groeten.
Jane.

Zou deze "vrouw" graag te grazen willen nemen. Iemand een suggestie!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gumball schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:43:
Heb der ook een ontvangen, reactie op een adverteintie op marktplaats (PS3)
[....]
Zou deze "vrouw" graag te grazen willen nemen. Iemand een suggestie!?
Er is in dit topic al wel een mooie tegenmail voorgesteld, maar ik kan m zo 1 2 3 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Ik heb ook al zoveel mailtjes en dingen gehad van deze meuk >.>

stuur ze altijd dit terug

http://media.photobucket....%20cat/WBecci/failcat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

marktplaats is een broeikast geworden voor scammers, ik krijg zowat bij WAT ik ook plaats op mp wel 2 of 3 mailtjes in het engels. of biedingen die ruim hoger zijn als de vraagprijs die ik neerzet.

alles in het engels, of slecht nederlands met moeilijke woorden gooi ik per direct weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mektheb schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:48:
Ik heb ook al zoveel mailtjes en dingen gehad van deze meuk >.>

stuur ze altijd dit terug

http://media.photobucket....%20cat/WBecci/failcat.jpg
Zonder de photobucket meuk

Afbeeldingslocatie: http://i124.photobucket.com/albums/p20/WBecci/failcat.jpg?t=1245851603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Gumball schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:43:
Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in het item dat u geplaatst voor verkoop op de veiling site. Ik ben gevestigd in de Verenigde Staten (VS), maar ik wil kopen dit item voor mijn neef die school in een ander land (West Afrika).
Ten eerste, zal ik graag willen weten hoe de conditie van het object en de laatste verkoopprijs van het object, of als u het goed met het biedproces prijs.
Meer nog, ik wil graag weten hoe u wilt dat ik je betalen, overschrijving of Paypal. Ik zal echt dankbaar zijn als u dit item kan verkopen aan mij.
Wachten op uw dringende reactie.
Groeten.
Jane.
google translate, van nederlands naar engels :

Hello,
I am interested in the item you placed for sale on the auction site. I am located in the United States (U.S.), but I want to buy this item for my nephew that school in another country (West Africa).
First, I will like to know how the condition of the item and the last sale price of the item, or if you good price with the bidding process.
Moreover, I would like to know how you want me to pay you, transfer or Paypal. I will be really grateful if you can sell this item to me.
Waiting for your urgent response.
Regards.
Jane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
naja dacht ik link de link wel want dat is netter dan de hele pagina te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb zelf maar wat bedacht:

Beste Jane,

Ik zou graag een kopie van uw paspoort willen zien voordat ik tot verkoop over ga, standaard procedure.
Ik ben blij dat ik met iemand als u zaken kan doen.
De playstation is verder is zeer goede staat.
Ik hoor graag van u.

-----

ps. mail adres van ons schatje:

<janemichelle17@yahoo.com>
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.