Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Voor een enorme kale wand in mijn slaapkamer zou ik graag een afbeelding op canvas laten drukken.Ozich geen probleem, maar omdat de afmetingen van mijn doek straks behoorlijk groot zullen worden (denk aan 200X100) heb ik ook een afbeelding nodig met een hoge resolutie. Namelijk een minimale resolutie van

1575 x 3150 pixels

Nou heb ik niet de middelen om een foto met zo'n hoge resolutie te maken. Ik heb al rond gekeken op sites als interfacelift.com en google maar óf de afbeelding heeft een te lage resolutie óf ik vind de afbeelding niet mooi. Nu is mijn vraag of één van jullie misschien een manier weet om een foto netjes up te scalen tot een zeer hoge resolutie of dat iemand misschien nog een foto heeft liggen in een ultra hoge resolutie. Hoe hoger hoe beter. Ik ben bereid om een klein bedrag over te maken voor het gebruik van de foto. Denk aan een vijf euro.Verwacht geen gouden bergen. Ik ben vooral opzoek naar foto's van skylines, maar ik sta open voor suggesties. Niet geschoten is altijd mis. Als je denkt dat je zelf je eigen foto wel aan de muur zou willen hangen, maar de ruimte er niet voor hebt, voel je dan vrij om deze hier te posten. Als er een makkelijke manier is om de resolutie van een afbeelding te vergroten neem dat mij dan niet kwalijk.Ik heb gezocht maar niets gevonden.

Alvast bedankt voor hulp en/of suggesties

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

grote foto's bekijk je ook op navenant grote afstand en canvas heeft geen hele hoge resolutie nodig.

Ik denk dat het best mee valt wat je qua resolutie nodig hebt. Het hoeft iig geen 25mp ofzo te zijn.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je het beste op Flickr kunt zoeken naar een geschikte foto en dan aan de fotograaf vragen of je een high res mag hebben voor op canvas.

@hierboven: da's ook waar natuurlijk, maar het zou zonde zijn als je canvas is verpest doordat de resoultie niet hoog genoeg was

[ Voor 30% gewijzigd door Wortelsoep op 08-06-2009 20:02 ]

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:24
Heb je al eens gekeken op deviantart ? ( klik )
of hier (klik)

succes met de zoektocht

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

5 megapixel is toch niet zo heel erg hoog? Als ik met google images zoek op Skyline New York en dan de hoogste formaat afbeeldingen pak zie ik er genoeg die volstaan. Vervang new york met de stand naar keus en er zal echt wel wat bij zitten.

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ga mee met wilko, kijk op http://www.flickr.com, zoek naar wat je mooi vind en vraag de fotograaf of je het mag gebruiken, de meesten zullen het een eer vinden.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Verreweg de meeste fotografen op flickr zullen geen problemen maken zolang je duidelijk maakt dat het maar voor 1 keer is. Ikzelf zou het wel een eer vinden en die 5 euro doneer je maar aan het WNF ofzo. Denk alleen dat de kans dat ik wat voor je heb wel heel klein is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• BakkerBolletje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01 16:53
En in de lijn van dit draadje.
Waar zou je de beste kwaliteit canvas afdrukken kunnen krijgen?

Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

BakkerBolletje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:32:
En in de lijn van dit draadje.
Waar zou je de beste kwaliteit canvas afdrukken kunnen krijgen?
canvasdirect.nl heb ik goede ervaringen mee. Ze zijn snel en kwalitatief maken ze prima spul. Heb er nu een stuk of 4 dingen laten maken, zag er allemaal strak uit.

Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken zijn trouwens nog veel meer ervaringen te vinden.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01 19:32

Rudedadude

Maybe we were born to run

Foto 17 in dit topic is een skyline van London en foto 1, 3 en 9 uit dit topic zijn skylines van Rotterdam. Kun je zo van me krijgen en voldoen aan de gevraagde resolutie...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:49
Rudedadude schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:38:
Foto 17 in dit topic is een skyline van London en foto 1, 3 en 9 uit dit topic zijn skylines van Rotterdam. Kun je zo van me krijgen en voldoen aan de gevraagde resolutie...
Mooie foto's d:)b

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-01 17:37
Is het niet leuker om een mooie zelfgeschoten foto op te hangen. Foto's van skylines zijn er al genoeg, een leuke foto van jezelf en aanhang is uniek. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.

Dit typend krijg ik ineens een leuke ingeving (vind ik zelf dan :p ):
Maak een foto van de volledige muur van waar de foto moet komen te hangen. Laat deze op het doek drukken en je hebt je eigen mini droste effect. Misschien is het leuk om dan op de plek waar het schilderij moet komen een fullsize printje te maken van EEN foto van je muur om zo te voorkomen dat het schilderij zelf mist.

Verwijderd

Wellicht een tijdje te laat, maar als tip kan ik je geven dat er ook bedrijven bestaan die fotokunst op canvas aanbieden. Heb zelf gedaan met drie grote doeken boven mn eetkamertafel, ook op zo'n enorme witte muur waar mn eigen foto's te klein voor waren.

GEen idee of ik hier de organisatie mag noemen waarbij ik dat heb gedaan, daarom alleen een linkje.

Succes kerel

[ Voor 5% gewijzigd door Moby op 17-01-2012 13:16 . Reden: Verwijderd, riekt naar spam. ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Tijdje, zo´n 2,5 jaar denk ik :+

Gabriël AM5

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!